Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Abur de la ventilatie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
gogo
Salve.
Intorcandu-ma de la mare, dupa ce am parcurs vreo 200 Km cu aerul conditionat pornit, brusc a inceput sa iasa abur prin dreptul gurilor de vetilatie care dau spre parbriz. Treapta de viteza a ventilatorului era la 2, aerul conditionat la 2 buline. Am oprit speriat pe dreapta gandidu-ma sa nu fi luat foc (initial am crezut ca-i fum). Nu era fum dar nici nu am putut depista sursa aburului. Ajuns in Buc, m-am dus la service. Pe tot drumul catre Service ( care inseamna traversarea Bucurestiului pentru ca am un prieten la acel service) am mers cu aerul pornit, dar nu s-a mai intamplat nimic. Am facut o verificare a aerului conditionat, dar aceasta a iesit OK la teste. Respectivul angajat nu a stiut sa-mi spuna de la ce poate proveni acel abur, fenomenul nemaintamplandu-se in fata lui. Tot ce a facut a fost sa curete scurgerea de apa care avea frunze si ceva namol. Azi dimineatza din nou, aceeasi problema abur (aici tin sa mentionez ca aburul nu este cald sau fierbinte) care apare si dispare fara sa umblu la butoanele de ventilatie sau aer conditionat. E posibil sa existe un loc in care sa se stranga apa rezultata din condensare si apoi sa intre in contact cu ceva fierbinte si sa se transforme in abur care sa fie preluat de ventilator si bagat in masina????
Eu am incercat sa gasesc o astfel de problema din multe puse pe forum, dar n-am gasit. Poate v-ati mai intalnit cu astfel de problema si ati rezolvat.
P.S Scuze de lungimea mesajului dar am incercat sa fiu cat mai explicit
GeorgeB
sa fi deschis cumva cineva geamul ?

daca da atunci apare ABUR in masina cand reporneste AC ul smile.gif

se intampla , este normal, daca este doar abur alb fara miros smile.gif
Varu
si eu am aceeasi problema cu AC, doar ca nu iese atit de mult abur, pur si simplu uneori se abureste parbrizul in dreptul gurilor de ventilatie de la baza acestuia si in dreptul gurilor de ventilatie din extremitatile bordului. dupa 5-10 min de functionare aburul dispare de la sine. n-am nici o explicatie deocamdata, dar pe 13 august ma duc cu masina la revizie si-i intreb si pe cei de la service.
CostiTZA

Salut
Am patit si eu la fel
Treaba e mai naspa
O parte din apa care se scurge prin grila dintre capota shi parbriz este aruncata de aeroterma (ventilator) in mashina . De aici chestia cu aburitu' parbrizului, aburul....
Si mai e inca o chestie
Pe la chederul de la parbriz, prin colturi sa intre putina apa.
Ce ai de facut este sa dai grila jos shi sa dai nishte gauri in aeroterma (sa nu faci singur ca nu stii ce nimeresti ca nu prea se vede bine), apoi sa schimbi chederul de la parbriz si cam atat.....
Cel putin atat au facut aia de la Auto Marcu's


Edit de Gabi:
Daca mai vad limbaj mirc iti voi sterge mesajele. Asta l-am editat restul le voi sterge fara nici un fel de avertisment. Citeste regulamentul
kaspersky
@gogo - incearca sa scoti furtunul de scurgere de tot, iese usor si vezi daca se mai repeta fenomenul. Si eu am avut probleme de acest gen si pina la urma s-au rezolvat in acest fel. Eventual poti pune o plasa de sirma pe grila de sub capota (grila sub care e plasat si recipientul pt. lichid spalare parbriz) asa rezolvind si problema frunzelor!
Cib
cred ca de la aerul conditionat si nu numai nu se scurge toata apa(care se formeaza de la condens). Apa sta pe undeva pe calorifer si ies aburi cand ii dai drumul. Si eu o sa merg cu ea in service ca am aceeasi prob
florentinzsk
In cazul meu varianta celor de la service a fost ca AC-ul are protectie care se declansaza atunci cind compresorul se incalzeste si se intrerupe aerul .
Datorita caldurii de afara se formeaza condens pe instalatie si aparte acel abur.
Nu stiu daca este cea mai plauzibila varianta , dar va spun ce mi-au spus meseriasi
gogo
QUOTE
sa fi deschis cumva cineva geamul ?
NU
Da, aburul e alb, fara miros.

Pentru VARU :Aburitul parbrizului este normal si se intampla la mai toate masinile cu aer, dupa oprirea AC-ului intr-o zi torida, sau cand afara e rece, dar masina incinsa. Scrie in carte cum sa se procedeze, parca...

Pentru Kaspersky asa m-a sfatuit si mecanicul la care m-am dus cu pentru AC, dar eu am fost circumspect, si nu am vrut. Plasa, am facut una dintr-o plasa de tantari. E mobila si pot sa o scot pentru curatare cand vreau. Dar, am pus-o la vreun an jumate dupa ce mi-am luat masina si nu am umblat pe acolo sa curat frunzele inainte de a o pune

Cib Sa ne spui si noua ce ai rezolvat.
Multumesc si celorlalti pentru sfaturi si pareri.

O sa scot placa de plastic, rezervorul de lichid de parbriz, sa pot curata bine tot locul de frunze si mizerii. Dupa asta scot furtunul de scurgere si am sa vad daca fenomenul se mai repeta.

A, era sa uit! Pentru cei care au problema mea: Verificati daca capacul de plastic de care acopera ventilatorul si radiatorul de AC (cel putin asa a zis mecanicul), sunt etanse cu suruburile bine stranse. Se pare ca daca au joc poate intra aerul din afara pe acolo, condenseaza instantaneu si este trimis de ventilatie in masina. La mine a verificat si a spus ca este etans.
florentinzsk
In urma ploii torentiale din data 05.08.2005 am dat drumul la ventilatie cu caldura pornita. In interiorul ventilatorului s-a auzit un zgomot ca si cum elicea se invirtea in apa si la viteza maxima a ventilatorului pe la picioare mi-a intrat in masina cam 2 litrii de apa . Am crezut ca mor oparit dar din fericire era numai apa de la ploaie care acum balteste pe mocheta. Acelasi lucru se intimpla si cu aerul conditionat. Daca ai infundate furtunele de scurgere a apei care se afla sub grila de plastic de la parbriz toata apa provenita din condens se stringe sub ventilator si este posibil sa intre si in masina.
silvester
QUOTE(florentinzsk @ 6 Aug 2005, 09:17)
In urma ploii torentiale din data 05.08.2005 am dat drumul la ventilatie cu caldura pornita.  In interiorul ventilatorului s-a auzit un zgomot ca si cum elicea se invirtea in apa si la viteza maxima a ventilatorului pe la picioare mi-a intrat in masina cam 2 litrii de apa . Am crezut ca mor oparit dar din fericire era numai apa de la ploaie care acum balteste pe mocheta. Acelasi lucru se intimpla si cu aerul conditionat. Daca ai infundate furtunele de scurgere a apei care se afla sub grila de plastic de la parbriz toata apa provenita din condens se stringe sub ventilator si este posibil sa intre si in masina.
*



Poti sa fii fericit, nu esti singurul. In timpul ploii din 5.08.05 mergeam cu masina pe la Cotroceni cand am observat dintr-o data iesind abur pe la gurile de ventilatie. Initial m-am speriat crezand ca masina a luat foc ca urmare a doua zi am fost in Carrefour si mi-am luat extinctor de mana ca nu cumva sa ia foc masina si eu sa nu pot sa ii fac nimic. Mai mult sambata, dupa ploaie, am observat presurile in fata ude. Le-am dat la o parte si apa baltea sub ele. Apoi, ieri am desfacut grila de plastic de sub capota si bineinteles furtunele erau infundate cu frunze si noroi. Problema este ca am reusit sa desfund doar un furtun, cel din dreptul pasagerului.
Stie cineva daca rezervorul de apa este prins doar in acel singur surub vizibil?
De asemenea mai este o scurgere pe mijlos spre motor? Cum se ajunge la aceea?
Ce recomandati pentru uscarea mochetei? Sau mai precis a paslei care este imbibata cu apa?
GABY IS BACK !
QUOTE(silvester @ 8 Aug 2005, 12:03)
.....
Stie cineva daca rezervorul de apa este prins doar in acel singur surub vizibil?
De asemenea mai este o scurgere pe mijlos spre motor? Cum se ajunge la aceea?
....
*



Rezervorul, in afara de acel surub, are un pinten ( de plastic ) in partea dinspre aripa.
Dupa ce scoti surubul, scoti mufa de la motoras, scoti si furtunasul, si apoi, cu grija, tragand spre stanga ( cum stai cu fata catre parbriz ) si in sus, reusesti sa-l scoti complet. Grija la tubusorul de la pompa, sa nu-l lovesti / rupi.

In total sunt 5 tuburi de scurgere: 2 sub rezervorul de apa pt sparbriz , 2 exact in partea opusa, si unul mai subtire, relativ la mijloc, pt condensul de la AC.
Eu le curat periodic, scotandu-le de tot, si dand si cu apa multa pentru spalarea frunzelor din compartimentul acela. Cele din dreapta le scot pe sus, dupa ce scot rezervorul de lichid, iar pe cele din stanga le scot "pe jos", cel "exterior" pe la contraaripa, celalalt prin compartimentul motor. Se trage usor de ele. De pus la loc se pun usor, dar trebuie avut grija ca buza gaurii din tabla sa vina prinsa intre cele doua "inele" ( scuzati dar nu mi-a venit alt cuvant ) ale tubului.

Nu l-am scos niciodata pe cel de la AC, ci doar l-am "stors": iese un fel de mazga, am facut operatiunea dupa functionarea AC-ului vreo 1/2 ora, ca sa ma ajute condensul format, sa spele bine.
Bihomoldoveanul
Dupa ce mergi vreo jumatate de ora cu AC pornit intr-o zi torida si se raceste foarte tare circuitul incercati sa opriti AC dar sa lasati ventilatorul pornit pe viteza 2 sa zicem. In citeva minute se va forma un condens foarte puternic pe suprafetele de plastic expuse jetului de aer cald (care pina atunci erau expuse aerului rece). Cam aceeasi e situatia si inauntru. Acum daca dati drumul "din mers" la AC primul lucru care se va intimpla va fi aparitia unui jet de abur consistent timp de citeva secunde tongue.gif Este cit se poate de normal... acelasi lucru se poate face si cu un aparat de conditionat care se pune in geam (care isi ia aerul de afara).
silvester
Astazi de dimineata am mers cu aburi iesind continuu in zona centrala a fantelor de dezaburire a parbrizului si prin gura centrala dinspre sofer. Asta chiar si cu ventilatia oprita si nu pe termen scurt ci cam 20-30 de minute pana am ajuns la serviciu. Cred ca masina mea colcaie de umezeala (asta o stiam doar mochetele inca sunt ude la picioare). Pe langa asta cred ca pe undeva se aduna apa si odata ce motorul se incalzeste se evapora si intra in sistemul de ventilatie.
Bihomoldoveanul
Da, ai o balta in circuit. Cind mergi multisor cu AC pornit si parchezi undeva se formeaza o mica balta de condens linga roata dreapta sau iti curge direct in masina? smile.gif
mars
Si eu am patit la fel. Pe drumul spre mare cu aerul pornit s-a adunat apa in instalatie si a curs pe la picioare. Azi am facut revizia de 20.000 si au gasit furtunul prin care ar trebui sa se scurga apa din vaporizator indoit aiurea, in sus. I-au taiat capatul si l-au fixat in jos cu un colier, ca avea tendinta sa se ridice.
Verificati si voi, e usor de gasit, pe la mijloc. Nu e unul din cele 4 (2 laterale si 2 mai spre mijloc).
silvester
QUOTE(Bihomoldoveanul @ 10 Aug 2005, 11:37)
Da, ai o balta in circuit. Cind mergi multisor cu AC pornit si parchezi undeva se formeaza o mica balta de condens linga roata dreapta sau iti curge direct in masina? smile.gif
*


Cam asa ceva, de fiecare data se face o balta langa roata din dreapta. Ce imi recomanzi sa fac in continuare?
klaus
Sa te bucuri caci asa trebuie sa se intample!! Asa se scurge condensul din instalatia de AC!!
Parca scrie prin manualul de utilizare... Ia vedeti, scrie au ba?

iar recomandarea mea este sa verifici etanseitatea prin zona tablierului sub plasticul de la stergatoare si pe la parbriz...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.