Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
ryla
salut.am si eu o nova din 98.nu porneste pe gaz deloc.gaz reglat.plamane curatat,incercat altu,nimic,pe benzina porneste da greu de tot a 4-5 cheie.am schimbat aprindere,buji,capac deloc,delcou,bobina,nu ii dau de cap,consuma 20%-25%gpl.am fost la mecanic si mi-a zis k motoru numai face compresie si deasta nu porneste.astept si parerile voastre.ms

25 Apr 2012, 20:57:
nici o parere.nu a patit nimeni asa ceva?
nicuviv
nu are cum sa fie de la compresie are altceva bobina inductie ceva,nus sa iti zik concret vezi daca da scanteie bobina
s(p)am
E prea putin probabil sa fie de la compresie mica. Intreaba-l pe mecanic cat era compresia. Daca nu a folosit un compresmetru, mergi la un service si fa-i un test de compresie. La 6 bari motorul porneste la sfert. Eu zic sa verifici reglajele inca odata.
ryla
am 4 bobine cu niciuna nu porneste.am cumparat una noua la fel face.motoru are presiune cam 3 bari la relanti.in sarcina 4.mananca ulei(1l la 100km)nu stiu ce sa zic.am schimbat cam tot p la aprindere da tot nu merge...mai astept pareri in continuare

27 Apr 2012, 17:42:
am masurat presiunea si e 2,5 la relantii si 3,5-4 turata.scoate fum albastru si pe esapament da si pe furtunul de duce de la motor la carburator.astept parerile voastre in continuare.inpinsa porneste in 2 metri.da la automat nici dea dracu nu vrea....
Iuli
Fai setul motor si semeringurile la supape
s(p)am
E diferenta mare intre compresie, ceea ce aminteai in primul post si presiune de ulei ce ai amintit in ultimul. Daca motoul bea ulei e posibil sa fie din cauza bujiilor problema sau din cauza supapelor. De asta intrebat de compresie.

Daca e asa cum a spus Iuli : faci setul si chelioasa.
PH-06-BOA
I-ati facut observatie, dar tot n-a inteles ce sa masoare. Cum sa masori compresia la relanti si turata? Compresia e cu totul altceva. Pistonul din cilindru motorului, cand urca, comprima volumul de amestec, intre capul pistonului si chiulasa, de 8,pana la 12 ori. Deci, scotand bujiile si montand pe rand un manometru (si cel de la pistolul de umflat la roti, de la vulcanizare), in locul fiecarei bujii, dai la automat 4-5 secunde, si vezi ce indica manometrul. Cum putea sa-ti mearga la relanti, cu bujiile scoase? dupa cum s-a spus si mai sus, la o compresie de 6 atm. motorul merge perfect. Asta e compresia, fata de presiunea de ulei, de care ai spus tu, ca fiind de 2,5 la relanti si de 3-4 turata (ar trebui sa ajunga la 6, turata).
Nu compresia e de vina la tine, ci alta e problema. Ala ti-o fi zis, ca sa scape de tine, si sa nu se faca de ras, ca nu stie ce are.
Daca nu e bine reglat gazul, adica sa fie raportul de aer-gaz cel optim, nu va porni usor. Pentru ca nici pe benzina nu vrea sa se lase usor pacalita, va trebui sa cauti undeva la alimentare electrica. Verifica daca in momentul cand dai la automat, nu dispare tensiunea de pe bobina de inductie, fiind defect contactul. Verifica daca e scanteie la bujii, daca bujiile sunt curate, si tot ce tine de aprindere. E posibil, ca si mersul pe benzina sa fie dfectuos reglat, si prin coencidenta sa mearga prost amandoua.
ORIJINAL21
pune bujii BRISK GPL cu tija subtire
si pentru compresie, respecta exact cum face acest mecanic si vei porni la sfert. smile.gif
&feature=player_embedded#!

BAFTA!
ryla
bujiile nu st devina le-am schimbat si dupa ce porneste merge bine.incerc sa vad daca taie scanteia knd dau la automat sau o face mai slaba...

30 Apr 2012, 11:06:
tacheti i-am facut la mecanic.nu bat.da problema e ca nu porneste
gabithu
verifica pozitia delcoului
PH-06-BOA
Multumesc pentru recomandarea filmului! Am pus alaturi si unul cu masurarea compresiei, care-l poate lamuri.
Faptul ca nu bat CULBUTORII, e un motiv in plus sa crezi ca sunt reglati gresit, lipsa jocului facand sa tina supapa deschisa. Nu vreau sa invinovatesc pe nimeni, dar verifica totusi, cu metoda prezentata de mine , in film, care e mult mai sigura.
Iata si masurarea compresiei, unde sotia da la cheie. Deci, nu ezitati sa le cereti ajutorul:
ryla
motoru meu are compresie 4-5 cand e rece si e uleiu gros.si 2 cand e incins motorul.am gasit solutia.duc masina la rabla si imi iau o berlina p injectie din 2004 la 50000.la 1000e.dati-mi un sfat ce masina as putea sa imi iau la bani astia si inscrisa...
PH-06-BOA
Unu' din noi, cred c-a uitat Limba Romana! Cu un post mai sus doar, am explicat ce e compresia, si ce e presiunea de care vorbesti tu. Repet, presiunea de ulei de care vorbesti tu, n-are nimic comun cu pornirea sau puterea motorului, de care e raspunzatoare compresia. Daca tu ai la bord un aparat care-ti arata compresia la fiecare cilindru, foarte bine! Ai ceva ce nu are nimeni pe acest pamant. Dar , daca e 4-5 atm, e foarte prost.
mihai0070
omu a zis , consuma ulei 1 litru la 100 km... motoru este praf ... dece ma mai pateti capu ... la un asemenea consum ... ma mir ca porneste ...
Iuli
QUOTE(Iuli @ 28 Apr 2012, 15:26)
Fai  setul motor  si semeringurile la supape
*


r3d
ceva de genu am avut si io pana sa imi repar motoru.dupa ce parcurgeam 100 km sa stie ca trebuie sa am un set de buji ca sa plec cu ea de pe loc smile.gif)
Iuli
Inlocuesti setul semeringurile la supape faci supapele schimbi si cuzineti la biela sa fie linia mai strinsa sa tina la raportul de compresie mai mare eventual verificata si pompa de ulei si pinionul la delcou sanu aiba canelurile uzate
spik1
Salut ! Cat trebuie sa fie compresia la un motor (1600) de Nova ? Care este limita minima ? Multumesc !
Iuli
Minim 8 bari, sub 8 trebue sa umbli in motor
spik1
Multumesc ! Indraznesc sa mai intreb si ce presiune ar fi normala sau foarte buna ? Luni , la serviciu, am sa fac dintr-o bujie o reductie pentru manometru. Asta vara am avut o problema cu motorul (1600, injectie) si mecanicul s-a cam dat peste cap sa afle buba blink.gif . Printre altele a constatat ca presiunea era de 6-7 bari si a rectificat supapele si scaunele de supape (testul cu benzina fiind elocvent). Pana la urma defectul principal a fost pana de la pinionul de distributie blink.gif si canalul de pana de la pinion ( canalul de pe arbore...Dumnezeu stie ! ). Acum vreau sa masor si eu presiunea din camera de ardere sa vad in ce ape se scalda ! biggrin.gif
Cele bune !
ORIJINAL21
QUOTE(spik1 @ 30 Mar 2013, 22:03)
Pana la urma defectul principal a fost pana de la pinionul de distributie  blink.gif  si canalul de pana de la pinion ( canalul de pe arbore...Dumnezeu stie ! ). Acum vreau sa masor si eu presiunea din camera de ardere sa vad in ce ape se scalda ! biggrin.gif 
Cele bune !
*




NU MAI CHINUI MOTORUL....Mai iarta-l....
cumpara-ti o bobina de inductie si masoar-o sa aiba minim 8 ohmi
ptr o scanteie buna si o pornire la fel de buna luati-va bobine de inductie cara sa aiba minim 8 ohmi. fise tesla, bujii de origine sau (eu recomand brisk ) ,verificati si platina... ca daca este platina impuscata, dati cheie.... muu-u-uult si apoi umblati in motor, ca este defect motoru'...
blink.gif
spik1
Pai, eu am pe injectie...! Aprinderea... nu am probleme...vroiam sa stiu care este presiunea normala sau ideala smile.gif , pentru ca asta vara am rectificat supapele si scaunele lor deoarece nu inchideau bine (testul cu benzina), iar presiunea in camerele de ardere nu depasea 7 bari. Cand am luat masina din service, n-am mai intrebat daca s-a marit presiunea, asa ca vreau s-o verific eu. In rest, masina merge bine in afara de tremuratul de la relanti ce uneori devine enervant ! mad.gif
Numai de bine !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.