Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare parbriz
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
RIon
Am schimbat parbrizul de la SLZ mea, deoarece avea niste fisuri... schimbul s-a facut la o firma de specialitate; postez tutorialul pentru cei care nu au unde sa faca acest schimb la atelier specializat, mai ales ca 2-3 persoane pot face acest schimb si acasa... dureaza 10-15 minute.
Uneltele folosite se pot reproduce, iar siliconul prezentat se poate gasi (mesterii spuneau ca doar la ei).
Manopera a fost 15 lei, etansarea la fel.
Am vrut sa pun parbriz clar, dar nu era, l-am montat pe cel verzui, si nu regret!
La sfarsit s-a facut proba cu furtunul si nu intra apa.
Succes!
[attachmentid=12602][attachmentid=12601][attachmentid=12603]
RIon
[attachmentid=12604][attachmentid=12605]
urduban
la fix ai facut tutorialul asta!!

in bucuresti nu gasesc si eu o firma asa de specialziata (am vazut ca lucreaza curat)

ptr. solenza /dsn este un cheder special decat cel din fabrica???

au dat cu vaselina pe rama geamului inainte de montaj??sau nu este indicat??

cat te-a costat toata operatia??

eu parbrizul crapat intr-un colt :e poate face ceva cu asigurarea??
RIon
Nu au dat cu vaselina, parbriz+montaj+etansare = 1964000, din care cate 150 000 montaj, 150 000 etansare.
Se poate face pe Casco, da.
Tudor B
Atentie ca nu e asa simplu precum pare, mai bine nu va bagati la asa ceva. In primul rand daca se vrea doar etansarea, schimbarea chederului si doriti demontarea in intregime a parbrizului puteti avea probleme in sensul sa se crape parbrizul si atunci trebuie pus unul nou. La demonatare la dsn se demonteaza garnisajele de plastic de langa parbriz din stg dreapta (au 2 suruburi fiecare), la slz se declipseaza cele doua garnisaje. Demontarea se incepe din partea de sus a parbrizului. La montare aveti grija ca chederul sa fie de origine, sa aiba gauri de scurgere in partea de jos. Dupa ce ati pus chederul pe parbriz si parbrizul in pozitie aveti grija ca acesta sa fie centrat pe cadru. De aici incepeti sa trageti de sfoara pe care trebuie sa o bagati in cheder, capetele sforii trebuie sa fie in partea de jos a parbrizului pe mijloc. Inca o data nu va bagati daca nu stiti, faceti ca Rion, mergeti la un centru de parbrize.
driver
ehehe, mesterii aia aia fac in fiecare zi, mie mi-a luat peste o ora sa montez un parbriz, si etansarea se face dupa montare si numai in partea de sus si pe lateral, iar pt un montaj mai usor puteti folosi apa cu sapun care se usuca in cateva ore, vaselina se usuca cam greu...
SYL
QUOTE(urduban @ 6 Aug 2005, 09:56)
la fix ai facut tutorialul asta!!

in bucuresti nu gasesc si eu o firma asa de specialziata (am vazut ca lucreaza curat)


Cei de la GIP (firma care se ocupa cu fumurizarea geamurilor), printre altele schimba si geamuri cam la orice model de masina. Lucreaza f bine, ti recomand !
urduban
mersi SYL

mie mia- plouat de la inceput in DSN

sa-u aplicat de mai multe ori straturi de mastic si a rezultat o "varza" in momentul de fata:(

vreau sa schimb chederul si cu vaselina ma-m referit sa pun pe rama parbrizului ca sa nu rugineasca in viitor deoarece intrand apa in masina o parte din apa a ramas pe acolo ..

este vreo diferenta intre chederul de dsn si solenza??

ca am vazut multe solenze in care nu intra nici picatura de apa!!
SYL
Nu stiu daca e vreo dif intre chedere la Nova, DSN, SLZ...

Eu la Nova mea am dat cu mastic la parbriz si la luneta intre cheder si geam si intre cheder si tabla si nu imi intra picatura de apa. E putin inestetic, dar macar nu am pb cu apa.

Bafta !
marianrec
Etansarea aia se face si la berline? Ca eu a trebulit sa schimb parbrizul si cei care l-au montat nici macar n-au pomenit de asa ceva..
klaus
QUOTE(urduban @ 6 Aug 2005, 17:42)
este vreo diferenta intre chederul de dsn si solenza??
Nu este nici o diferenta, doar parbrizul este altul (alt furnizor, adica unul turc nu girom buzau).
RIon
azi: ploaie, spalatorie auto automata...nu intra apa...
vis-a-vis
Din experienta mea NeVoita, in schimbat parbrize si lunete (cred ca a avut unu boala pe mine si mi-am gasit luneta sparta de 3 ori de cate o sticla sau cate un borcan, ba am luat nenumarate pietricele in parbriz la diferite viteze si s-au extins crapaturile si a trebuit inlocuit, ba am mai spart la un papuc luneta aia prost protejata cu un sul de linoleum, plus de asta au auzit prietenii ca am capatat experienta si au dat buluc peste mine smile.gif ) am observat urmatoarele:
Daca parbrizul (luneta) e prost din fabrica (este mai mare, sau prost indoit) nu se va aseza in veci sau chiar nu va intra unde trebuie.
Daca se da cu cine stie ce smacuri in garnitura, acolo unde vine geamul, garnitura nu va mai putea fi refolosita la o eventuala reinlocuire (raman cioburi in interiorul ei).
Daca se pune vaselina intre garnitura si caroserie, tapiseria se va imbiba cu vaselina si va arata ca dracu, plus ca dupa montare parbrizul cu tot cu garnitura va avea tendinta sa iasa.
Recomand ca dupa montare sa nu se etanseze imediat, sa se mearga cateva zile, parbrizul se va aseza singur in pozitia optima si ar fi bine sa nu fie impiedicat sa faca acest lucru. E bine sa fie ajutat apoi putin, impingand in parbriz pe la colturi.
Eu am scos in felul urmator parbrizul:
-am luat o surubelnita mai lata in bot.
-am bagat prin interior, la partea superioara (de sus) garnitura, pe sub tabla.
-am bagat toata latura si colturile de sus
-apoi am impins.
E bine sa mai fie o persoana care sa stea afara si sa tina de parbriz ca sa nu il impingeti prea tare si sa se loveasca de capota si apoi sa curga pe jos smile.gif

La faza de repunere la loc:
-am infipt in caroserie partea de jos a parbrizului, bagat in garnitura.
-am pus o sfoara de jur imprejur si am prelungit capetele pana la colturile de jos.
-am tras de sfoara, gradat, cand dintr-o parte, cand din alta (rabdare mare pe la colturi, sa se aseze bine)
-am impins in parbriz pe la colturi si am lovit cu pumnul strans, foarte aproape de garnitura, ca sa se aseze.

Operatia de montare nu ar trebui sa dureze mai mult de 5 min.
idem cea de demontare.

E important ca adanciturile care sunt pentru scurgere sa fie curatate inainte de montare si sa inaltata putin garnitura in zona pt a circula apa infiltrata in zona. (uneori sunt mici bucatele de plastic sau cauciuc in zona care ies cam urat de sub garnitura si unii le cam scot de acolo, ca da urat smile.gif )
Personal n-am facut nici o alta etansare, cu silicon sau altceva.
AIX
De vreo 2 saptamani, la ploi mai.. puternice, doar cu masina oprita (stationare), am observat ca incepe sa se prelinga cate o picatura de apa prin partea stanga jos (sofer) a parbrizului, destinatia mocheta. Dupa un pic de cercetare, am vazut ca langa fiecare scurgere (dreapta/stanga jos parbriz/luneta) exista o bucatica de cauciuc bagata sub cheder (dupa cum amintea si vis-a-vis mai sus) - exceptie facand scurgerea stanga parbriz (probabil am pierdut-o pe undeva..). Am pus eu acum un cauciuc dintr-ala, astept ploaia, sper sa rezolve problema smile.gif
RIon
Acest subiect s-a dorit a fi un tutorial, nu o problema tehnica... sad.gif
Tudor B
Un tutorial se vrea cu explicatii, cum se procedeaza, de unde se incepe demontajul, cum se monteaza, dificultati aparute,unde si cum se depasesc, nu poze de la gimarom, teoretic stim cum se face, practica ne omoara. vis-a-vis a facut defapt ce era necesar.
clr
Siliconul ala este Dinitrol? Ca mie mi s - a etansat parbrizul cu asa ceva si dupa cateva luni a cedat. "Meseriasul" mi l - a recomandat cu tarie (spunea ca nu se intareste in timp). Numai ca se pare ca pe langa faptul ca nu s - a intarit nu a avut nici consistenta. Dupa cateva luni apa si - a facut loc pe langa el. Sper ca tu sa nu ai probleme.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.