Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: O recomandare vreau
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
vonLeeb
Salut! Sunt un membru nou. Sunt incepator in ale soferitului.
Am la dispozitie 3000 de Euro si nu stiu ce masina sa iau.
Fiind incepator ma gandesc ca ar trebui sa iau un jaf pana in 30 mil. , care cu putin noroc si verificare la mecanic inainte de cumparare s-ar putea dovedi a nu fi asa jaf.Si asta ca sa nu imi fie mila de ea acum la inceput...sa o forjez si sa fac experimente pe ea.
Dar totodata cu 3000 de E se poate lua o Dacie mai decenta.Oricum Dacie sa fie , sau masina romaneasca.
M-am gandit si la un Li ca porneste iarna usor , si e mai simpatica la aratare , dar am auzit voci de mecanici care mi-au zis ca e prea "infingareata" ptr un incepator , si ca daca se strica injectia bagi bani multi sa o repari.(dc. e prea infingareata ii bag GPL si o domolesc).Sistemele Bosch de injectie cica n-ar fi cele mai reusite si Li urile se strica usor...Asa am auzit.
Am vrut sa iau si Nova GTI la un moment dat , dar mi s-a zis ca au cutiile de viteze varza , ca ploua inauntru , ca nu se gasesc piese(asta mi s-a zis la PIESE AUTO DACIA).
In plus piesele de la Nova/SN sunt cu 10-20% mai scumpe din cate am vazut la magazin.
Supernova pana in 3000 nu prea gasesti decat obosita.
Daciile dintre '94-'98 sunt cam urate la bot...cele mai urate berline dupa parerea mea.
Asa ca in final nu mai stiu ce sa-mi iau...
Voi ce ziceti?
M-am orientat si la Dacia 1300 , care imi place, dar nu gasesti decat piese second -hand , obosite rau...cand o sa topeasca Daciile de la Remat ce ma fac?Si o Dacie 1300 decenta e vreo 20 mil.Parca mai bine iau o 1310 cu banii astia, ca sunt mai compatibile cu modelele mai noi...si le gasesti piese si motoare intregi.
La o Dacie ma intereseaza:
1.Sa se strice rar.
2.Chiar daca se strica ceva sa coste putin.
3.Sa aiba pretul initial de achizitie, scazut.
4.Sa mearga incalzirea iarna.
5.Sa consume putin(nu ma intereseaza viteza).
Astept raspuns.
Ce sa-mi iau?
Ciumonk
Daca ai 3000 de euro-parai....ia sa vedem...cine mai doreste.....

Daca vrei o masina teapana,pe care sa poti sa faci si experimente si care sa te scoata si din incurcatura la nevoie cumpara-ti un BMW E30(Ursuletz)....Un 318-320(325,uau!!) in stare buna-bunicica te costa vreo 1500-2500 si cu restul banilor schimbi rulmenti, bucse,consumabile...Motoarele rezista, de obicei,vreo 250-300.000 km...consum mai mic ca la Logan daca nu o fortezi...
gonty
QUOTE(vonLeeb @ 8 Aug 2005, 02:29)
Supernova pana in 3000 nu prea gasesti decat obosita.
Daciile dintre '94-'98 sunt cam urate la bot...cele mai urate berline dupa parerea mea.
Asa ca in final nu mai stiu ce sa-mi iau...
Voi ce ziceti?
La o Dacie ma intereseaza:
1.Sa se strice rar.
2.Chiar daca se strica ceva sa coste putin.
3.Sa aiba pretul initial de achizitie, scazut.
4.Sa mearga incalzirea iarna.
5.Sa consume putin(nu ma intereseaza viteza).
*



Poti incerca sa cauti o SuperNova, ca indeplineste 1, 3, 4, 5 cu brio. Pentru piese, chiar daca ele costa ceva mai mult decat la berlina sunt mai bune si se strica mult mai rar.
Poti gasi (daca ai rabdare si cauti) un DSN pana in 100.000 km cu banii astia si este cel mai bun raport pret/calitate. Motoarele si cutiile tin fara probleme macar 200 k km, iar de plouat, se rezolva (daca nu cumva ce gasesti e deja rezolvata) - vezi topic-urile de la SN.
Slider
Supernova!
Tutzigureanu
"Daca vrei o masina teapana,pe care sa poti sa faci si experimente si care sa te scoata si din incurcatura la nevoie cumpara-ti un BMW E30(Ursuletz)....Un 318-320(325,uau!!) in stare buna-bunicica te costa vreo 1500-2500 si cu restul banilor schimbi rulmenti, bucse,consumabile...Motoarele rezista, de obicei,vreo 250-300.000 km...consum mai mic ca la Logan daca nu o fortezi..."


O sa te injure omul daca iti pune sfatul in aplicare de nu te vezi..tu ai face asa ceva? bagi in ea dupa dublu sa mearga ca lumea..piesele costa enorm si se gasesc greu.
Daca vrei o masina ieftina cu piese ieftine orienteaza-te spre o Dacie cu carburator
(sunt si cu zambetul lu Iliescu, dc celelalte nu-ti plac) pana in 60 kkm, si nu o sa ai treaba..intretinerea e foarte ieftina si o poti repear in spatele blocului.
Asta daca se strica..ca eu nu am mai deschis capota la a mea ( '96) din martie, si atunci sa verific uleiul si sa schimb platina(preventiv, ca mai mergea)
RIon
injectie fara indoiala!!! tu stii cati bani mai ai si pt. intretinere, insa daca mai pui 300e gasesti o SN!
Tutzigureanu
Exact ce zice Rion..Sa fie cu motor de Renault neaparat daca e cu injectie, daca vrei sa-ti ramana si bani, orienteaza-te spre ce am zis inainte
marafetu_80
Clar Supernova.
Charlton
Incearca sa mai strangi ceva bani , si cauta o masina pe injectie asa cum bine ti-au scris si colegii de pe forum .
driverx
Ciumonk

Termina cu "sfaturile" tale. omul cred ca vrea masina usor de intretinut, usor de condus etc. BMW mai ales din ultimul punctul de vedere sta mai prost....iarna, ca vara cred ca e OK.

So...nu mai confundati visele si nevoile voastre cu dorintele si nevoile altora. Nu aveti 12 ani....nu?

Terminati cu tampeniile. Daca nu aveti parere obiectiva, abtineti-va.
Smudo
Hai sa postez iar cu toate ca pe topicul ailalt v-am cam suparat si unii s-au simtit jigniti, imi cer scuze inca o data, cu toate ca nu am avut deloc intentia sa jignesc pe nimeni, poate am fost doar putin mai acid. Iar o parere personala, si acum vorbesc din experienta proprie. Deci vei lua o masina folosita, implicit fara nici o garantie. Logic ai varianta cu dacia, dar incearca sa te interesezi cit costa GOLF 2. Am avut 2 din astea, amindoua pe benzina, motor 1,8 - 90 CP si 1,6 - 69 CP. Pe fiecare din ele le-am condus cite un an, cam 15000 km si nici o problema. Doar la cel de 1,6 s-a defectat caldura si asta cica ar fi boala tipica la golf 2. In rest, cel de 1,6 la viteza constanta 120 km/h mi-a consumat 5 litri de benzina, si in oras nu am trecut cu el de 7 litri (la 100 km, bineinteles). Masinile stau bine pe drum si piesele sint "ieftinute" si le gasesti peste tot. De ex, la cel de 1,8 am schimbat telescoapele pe fatsa (masina le avea duse cind am cumparat-o) in RO si m-a costat totul 100 € in Lugoj. Ah, si la cel de 1,6 incepuse sa se duca garnitura de chiuloasa, dar masina avea deja 190.000 km la bord. Inca ceva, cu cel de 1,8 am mers si cu 190 km/h, la viteza aia cred ca ajunsese sa consume peste 13 litri, dar in rest se comporta normal. Oricum ce masina iei ai grija sa nu fi fost lovita si sa nu fi avut prea multi proprietari inaintea ta, dar asta cred ca stii si tu. Ne mai vorbim.
Sir_Alex
QUOTE(vonLeeb @ 8 Aug 2005, 00:29)
La o Dacie ma intereseaza:
1.Sa se strice rar.
2.Chiar daca se strica ceva sa coste putin.
3.Sa aiba pretul initial de achizitie, scazut.
4.Sa mearga incalzirea iarna.
5.Sa consume putin(nu ma intereseaza viteza).
Astept raspuns.
Ce sa-mi iau?
*



1. Nu exista asa ceva.
2. In general costa putin. La injectie daca se strica sistemul de injectie ai dat de ala negru, e scump, dar oricum decatcarburatia tot parca merita.
3. Orienteaza-te la raportul calitate / pret. E important sa fie cat mai noua si cat mai buna masina de banii astia; buna = in stare buna de functionare.
4. Asta trebuie verificat la orice masina.
5. Consumul tine in special de reglaje.

La banii astia iti cam poti lua Dacia 1310 (carburatie si injectie), Nova GT, Nova GTI.

Piese de Nova se gasesc mai greu, dar se gasesc. Eu am o Nova GTi si am avut 1310 pe carburatie. Eram incepator cand mergeam cu 1310-le, inca mai sunt (cica). Se simte diferenta la Nova asta. E si mai fiabila, e si mai aspectuasa. La 2300-2500 gasesti un in stare foarte buna, mai bagi 200 in ea si e ca noua.

Eu nu m-as arunca la masini straine. La 3000 Euro nu gasesti ceva fara probleme si chiar daca schimbi piesele la intervale mai mari de timp, dai bani de innebunesti pe ele + ca si service-ul e mai scump la straine.

Asa ca: eu daca as avea de ales as alege Nova GTi. Daca ai nevoie de ajutor la achizitie, da-mi un PM, te ajut cu placere.

Nu zic SuperNova ca la 3000 de euro nu cred ca reusesti sa gasesti una buna si decat una chinuita....oricum la orice masina mai trebuie sa bagi vreo 10 milioane dupa ce o cumperi (mici probleme, schimb ulei, filtre, acte, etc).
vonLeeb
La consum mic clasamentul ar fi asa :
1.Solenza/SuperNova(1,4 mp)
2.1310Li
3.1300/1310 + variante
4.1,6/1,6GTi de pe Nova
4.1400/1410 + variante

La putere clasamentul este asa:
1.Solenza/SuperNova 75CP
2.1310 Li 65CP
3.Nova GT 75CP
4.Nova GTi 72CP
5.1410 + variante 62 CP
6.1300/1310 + variante 54 CP

La capitolul putere/consum in viziunea mea lucrurile stau asa:
1.Solenza/SuperNova
2.1310 Li
4.1,6 l Nova GT , GTi
3.1300/1310 + variante
4.1410 + variante

Fiabilitate motoare + transmisie:
1.SN/SZ
2.1310 Li
2.1300/1310
3.1410
4.1,6 l Nova

La capitolul cele mai ieftine piese:
Caroserie:1.Berlina Motor:1.Berlina Carburatie
2.Nova/SN 2.Nova carburatie
3.SZ 3.Berlina injectie
4.Nova injectie
5.SN/SZ

Uitati-va si voi pe clasamentele astea si dati-va cu parerea.Daca sunteti de acord cu ele vreau sa stiu.
Poate cineva sa imi zica ce consumuri de combustibil au motoarele de Dacie(toate)?Daca se poate...din carti tehnice luate.Ca experientele personale...variaza in functie de grija ptr motor...etc.


Sincer acuma...Sir_Alex...Nova consuma cam mult ptr gusturile mele.Chiar daca e fortoasa.De problema cu cutiile de viteze ce zici?Decat sa stau sa le schimb lunar...
Sincer sunt fan Nova dar nu au reputatie prea buna la capitolul fiabilitate.E o masina stricacioasa , si infometata.Cred ca tu esti mai norocos cu a ta.

Unde pot sa vad o lista cu preturi de piese Dacia?Sa fac o comparatie.Am gasit ceva pe search dar siteul era dezactivat.
Diac
Nu cred ca poti face un asemenea clasament. Fiecare masina din cele enumerate de tine are plusuri si minusuri. Mai ales ca este vorba de o masina rulata.
Aici se schimba datele problemei, mai importante sunt starea tehnica, estetica, de la cine o cumperi, km, pentru a putea face un raport calitate/pret. Nu toate masinile pe care le gasesti sunt intr-o stare impecabila.
Bafta si personal sugerez SLZ sau DSN biggrin.gif tongue.gif dar cautata bine.
tatabobu
von Leeb, berlina pe injectie consuma mai mult decat berlina pe carburatie. Parol. Scrie si in fisa tehnica.
Sir_Alex
Uite. Eu am Nova pe injectie cu caroserie model DSN (cele noi). Iti zic extrem de sincer si fara nici o abureala ca mie personal mi se pare mai ok masina asta decat o berlina. Si nu ma refer la 1310 Brek vechi cum am avut ca ala era o cazatura. Am mai mers cu Berline si am mai vazut si alea ce probleme au. Uite. Au trecut vreo 4-5 ploi mari peste ea si nu am gasit deloc apa in masina. Cutia de viteze merge fara probleme. E adevarat ca te obisnuiesti mai greu cu ea, intrucat difera putin pozitiile. Eu cred ca lipsa de fiabilitate a cutiei vine de la faptul ca e actionata pe alt pricipiu, motorul fiind transversal. Dupa ce am fost la un mecanic bun si mi-a uns ce trebuia uns, merge struna cutia. Consumul este cam de 9-9,5 vara in oras, ore de varf, distante relatiev scurte si dese astfel de incursiuni. O masina pe carburatie consuma de rupe daca e prost reglata. Am mers si cu Berlina pe injectie si mi s-au parut Ok. AAA...era sa uit. Nova are niste frane beton. wink.gif
Tutzigureanu
La consum mic clasamentul ar fi asa :
1.Solenza/SuperNova(1,4 mp)
2.1310Li
3.1300/1310 + variante
4.1,6/1,6GTi de pe Nova
4.1400/1410 + variante


Clasamentul asta e facut total aiurea, de cineva care habar nu are ce insemana Dacia 1310 si 1410

In primul rand Dacia 1300 are 4 trepte de viteze, consumul este mare.
Dacia 1310 are acelasi motor ca 1410 adica 1397 cm cubi.
Mai sunt si de 1200 parca, dar sunt puturoase rau, si consuma cam la fel.
tatabobu
Tutzigureanu, vezi ca le incurci rau. 1310 are acelasi motor cu 1300, insa are 4 faruri, stopuri mari si (unele) au cutie in 5 trepte (asta inainte de '90). Pe de alta parte, in ultimii ani de fabricare s-a revenit la denumirea de 1300 pentru masini cu 5 trepte si carburator.
Tutzigureanu
Eu am Dacia 1310 din fabrica cu motor de 1400
Si e Dacie cu faruri dreptunghiulare , din 96.
Are acelasi motor cu Dacia 1410..

Dacia 1300 are motor de 1300 cm


"La putere clasamentul este asa:
1.Solenza/SuperNova 75CP
2.1310 Li 65CP
3.Nova GT 75CP
4.Nova GTi 72CP
5.1410 + variante 62 CP
6.1300/1310 + variante 54 CP"

Inca o greseala..1310 are 62 cp...nu 54
teodor
Recpmand Dacie pe injectie, carburatorul e belea cu el, este adevarat ca poti sa-l bibilesti si singur, dar nu se compara cu injectia.
Daciile dinainte de 90 poti sa le uiti, caroseria poate o gasesti buna, dar la motor nu prea cred, si inca ceva unde ati vazut voi dacie inainte de 90 sa si aiba CP scrisi in talon.
Supernova eu zic ca e o alegere buna
Sau o nova, sau o SLZ cu putin noroc sau cu banii in plus(cu toate ca SLZ se vand cu peste 4500-5500 euro)
bonzai
@Tutzigureanu Nova GT are 72CP
Raggaeman
salut, am si eu o intrebare, sper ca nu sunt offtopic rau de tot...ce conditii trebuie sa indeplineasca o masina sh straina pentru a o putea inmatricula in romania? (euro X, an fabricatie, etc) si cam cat m-ar costa treaba asta? (in afara de timpul pierdut si fara spagi). Sper sa ma lamureasca careva, nu stiu daca sa ma bag la asa ceva sau nu. Astept parerile voastre
gattoman
tre sa aiba euro3 (sau 2???) si sa nu fie mai batrana de 8 ani tongue.gif
Tutzigureanu
Bonzai:
"Tutzigureanu Nova GT are 72CP"

Nu-mi spune mie, eu i-l citam pe vonLeeb, in incercarea de a face lumina cu tipurile da Dacii mentionate de el.
Sony
QUOTE(Tutzigureanu @ 9 Aug 2005, 09:51)
Inca o greseala..1310 are 62 cp...nu 54
*


1310 are 54 sau 62 CP in functie de motorizare. 1289 cmc, respectiv 1397 cmc.
vonLeeb
Am vazut Sir_Alex ca esti din Bucuresti, deci nu pot sa vin sa iti vad Nova desi as vrea.
Pana la urma cred ca o sa iau toti mecanicii la rand sa-i intreb despre Nova.
Cei pe care i-am intrebat pana acum mi-au zis lucruri nasoale.Si ma intreb ce are lumea asta cu Nova daca e asa grozava precum zici tu?
Stii cumva cati cm cubi are motorul de pe Berlina din 99 cu carburatie si cu "zambetul lui Iliescu"?
Sony
Berlina din 99 are 1397 cmc si 62 CP.
Despre Nova, eu stiu ca doar cele fabricate in primii ani au avut ceva probleme, dar s-au remediat pe parcurs.
bonzai
Despre Nova eu pot sa spun doar atat: superioara fata de berlina la performante, tinuta de drum, insa sta mai slab la consum si la capitolul fiabilitate este CEL MULT la fel de buna ca berlina. Piese in general sa gasesc. Atentie sporita la cutia de viteze! Recomand totusi sa te orientezi catre injectie, caci e mai putina bataie de cap, mai ales daca nu te pricepi sa faci "reglaje in fata blocului".(situatia mea).Poate reusesti sa gasesti o SN buna, cred ca ar fi ideal pentru tine.

@Tutzigureanu scuze, nu am fost atent
Ciumonk
Driverx,care este problema ta?Trebuie cumva sa ma asculte?Oricum sunt altii care stiu mult mai multe decat mine.......de fiecare data cand postez ceva apari si tu.CU TRACTIUNEA PE SPATE TE OBISNUIESTI!

P.S.:din partea mea sa-si cumpere si Dacia 500.Asta este mentalitatea la noi....sa cumparam numai lucruri ieftine,fara sa tinem cont de calitatea lor.......si apoi sa te superi ca ai ramas fara picioare cand a intrat unu` beat in tine si masina s-a facut zob.Si apropo,`89.

P.S.2:Cum cataloghezi tu o parere?Cum iti dai seama ca este obiectiva sau subiectiva?Daca procedam asa,atunci din punctul meu de vedere solutia cu Dacia solnita/dsn/nova etc este subiectiva.Fiecare cu parerile,gusturile si placerile personale...
Raggaeman
thx gattoman, stie cineva ceva legat de costurile de inmatriculare? (repet, fara spagi, situatia ideala)
BAC
Cauta un Mercedes bun.
Sir_Alex
vonLeeb..nu stiam ca nu esti din Bucuresti. Eu ti-am zis care este parerea mea. Decizia iti apartine. Nu dau sfaturi, ci emit pareri. Orice ti-ai lua insa ai macar grija sa nu fie mai veche de 5-6 ani. Ori daca tu gasesti DSN sau SLZ la 3000 Euro, gandeste-te de doua ori. Pretul e cam de 3500 la DSN. Ori acte de caritate sau kilipiruri in lumea auto nu prea sunt.

Eu bat moneda pe Nova pt ca la 3000 Euro doar Nova si Berlina/Brek gasesti in stare buna si mai ales ca eu am condus (am si intre rude si amci) si 1300 si 1310 si Nova. Mi se pare un mare pas inainte fata de berlina Nova GTi cu caroseria de DSN.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.