...jurnalul cred ca este binevenit pt proaspetii detinatori de Fluence -in principal doresc sa monitorizez problemele aparute la Fluence-le meu comparativ cu altele care circula pe drumurile Romaniei (eu voi circula aprox 90% doar in afara tarii) deoarece am o banuiala privind frecventa aparitiei problemelor exclusiv datorate drumurilor si service-ului autohton.
masina este un Fluence Expresion 1.6 benzina, 110 CP motor euro 5, fabricata in 2011.
incep cu achizitia...
PRET -- 12140 euro la care se adauga 40 euro trusa medicala,stingator,triunghi,vesta (53666 lei---plata se efectueaza in lei) --37 lei certificat inmatriculare la cec --52 lei taxa inmatriculare primarie --1138 taxa de mediu (pt motor euro 5 ) --200 lei nr rosii si prezentarea la RAR a masini pt folie de siguranta de catre dealer,inclusiv intocmirea dosarului de inmatriculare
Cartea masinii a venit de la producator in 5 zile ,taxele au fost platite intr-o singura zi ,mai putin cea de poluare pt calculul acesteia trebuind sa astept 24 ore.Dosarul a fost depus la politie Vineri (numerele ridicate pe loc) si talonul a ajuns prin posta romana la Resita , Miercuri..deci 3 zile pt provincie.
<span class='edit'>20 May 2012, 14:44:</span> Primele drumuri au fost cele pt plata diferitelor taxe la inmatriculare urmand cel in Germania..in total aproximativ 1800 km.
aproximez undeva la 300 km maxim..facuti in regim de oras ( cu A/C pornit) restul autobanda cu un regim de 110 km/h si maxim 130 km/h in depasiri. Clima pornita aprox 400 km de autobanda,1 persoana in masina si portbagaj plin
dupa primii 1800 km, practic nu am ce sa reprosez masinii.
ca si minusuri...subiective desigur avand in vedere ca vin de pe alta marca si deci o compar cu aceasta:
-- cutie de viteze nu foarte silentioasa si precisa --martorii de pe usa sofer( de altfel si de pe celelalte usi)au o lumina prea slaba consider eu --volanul se regleaza doar pe inaltime nu si pe adancime...si asta mi-a creat ceva dificultati pana am reusit sa ma acomodez vis a vis de sprijinul mainii stangi pe usa. --scaunul soferului chiar si in pozitia cea mai joasa ..inca este prea sus --suportul lateral al scaunelor putea fi mai bun. acestea sunt primele constatari ....
legat de motorizare --cutie prea scurta...subiectiv desigur ,deoarece sunt obisnuit sa schimb a 2-a la 40 km/h....si a 5-a la 120km/h iar la 3000 ture sa am deja 130 km/h
fara nici un greieras..inca consumul consider ca este acceptabil...poate mai scade in timp.
<span class='edit'>20 May 2012, 14:55:</span> a primit folie neagra cu particule ceramice , pe spate si luneta --pret 400 lei...sa-u demontat doar fetele de usi pt a putea lipii folia in partea de jos a geamurilor.Se poate vede ca nu sunt probleme cu vizibilitatea din interior spre exterior,desi sunt foarte inchise.
in proiect...jante pe 17..
30lei
20 May 2012, 16:24
Salut!
In primul rand felicitari pentru initiativa!
Legat de volan, al meu se regleaza si pe adancime. Probabil depinde si de model.
Legat de inaltimea scaunului, pentru mine e suficient pe la jumatate (inaltime 1,75m) dar este adevarat ca nu mi-a placut niciodata sa mi se vada doar "teasta" cand conduc.
nokia_6260
21 May 2012, 11:18
felicitari pentru masina.vorbeste cu un avocat pentru recuperarea taxei de poluare.eu am platit acum un an 1129 lei si recuperez jumate plus dobanzi.Iti trebuie actul de vanzare cumparare,decizia de calcul a taxei de poluare si chitanta cu care ai platit taxa de poluare.sunt doar doua infatisari si nici nu trebuie sa fii langa avocat,ca vad ca esti mai mult prin afara.sa nu lasam banii statului,caci macar de s-ar investi in tara asta,insa eu cred ca astfel de bani ajung in buzunarele unor baieti destepti.
adriano872
24 May 2012, 22:33
Am vazut acolo in poza un consum mediu de 6.2%, cum ai reusit performanta asta?
raspund direct in postul tau......cu toate ca dealerul nu a avut nici o restrictie in privinta turatiei si a vitezei maxime, am considerat ca merita sa o menajez in primii km...deci am mers constant 110 si doar in depasiri am urcat pana in maxim 130 km/h...este consumul oarecum mixt dupa cum se poate vedea in postarea de deschidere
Stima
PetruDez
25 May 2012, 07:37
Felicitari pentru masina si pentru consum. Frumoasa.
Cat mai multi km fara probleme si fara gropi .(doar daca emigrezi dar speranta moare ultima)
Imi place folia . Jante de 17 ai spus....
esti sigur ca vrei sa faci asta. E foarte probabil sa regreti mai tarziu.
marius140872
25 May 2012, 19:11
nu pun pe 17...m-am hotarat pe 215 /55/ 16......pe 17 trebuie sa pun cu 50 si cred ca este totusi prea mic talonul si pierd din confort. Acum caut sa vad ceva jante pe negru cu alb si cu buza... Alufelge DOTZ Fast Seven Gunmetal polished · Art.-Nr. OFS9L0FP35 pe
la aceasta imi place desenul ...dar nu are buza ......http://www.reifen-vor-ort.de/alufelgen/ats-pegasus%20flash-7,50-16-1828-A_30683/C_27_865_1828
IRONICK
25 May 2012, 22:02
QUOTE(marius140872 @ 20 May 2012, 15:18)
ca si minusuri...subiective desigur avand in vedere ca vin de pe alta marca si deci o compar cu aceasta: -- cutie de viteze nu foarte silentioasa si precisa (este si normal, are JH3 de Dacia) acestea sunt primele constatari ....
pana si tabloul de bord este de Dacia Lodgy, si-au batut joc rau de masina asta
pt ironick
gresit....este un bord reusit si chiar imi place..eventual bordul de Lodgy este acelasi cu cel de Fluence cronologic vorbind
uitate la modelele VAG si spune-mi care bord nu seamana cu un altul din acelasi grup VAG
am spus ca este un minus pt cutie , comparativ cu mondeo echipare ghia ,de pe care vin eu..care de altfel este alta clasa si are alt pret.
in topicul meu ...accept critica sustinuta de probe ...si nu sustin parerile emise cu pretentie de adevaruri universale....
Ken Block
27 May 2012, 01:13
foarte frumoasa masina, Sa o stapanesti sanatos! folia este deranjanta noaptea cand parchezi?
marius140872
27 May 2012, 10:07
QUOTE(Ken Block @ 27 May 2012, 01:13)
foarte frumoasa masina, Sa o stapanesti sanatos! folia este deranjanta noaptea cand parchezi?
Buna
Pe mine nu....este a 3-a masina consecutiv cu folie si nu mai folosesc oglinda interioara sau sa intorc capul la parcari....probabil ca pentru cei care au pentru prima data folie ar putea fi deranjanta o perioada.
Ken Block
27 May 2012, 10:27
QUOTE(marius140872 @ 27 May 2012, 11:07)
Buna
Pe mine nu....este a 3-a masina consecutiv cu folie si nu mai folosesc oglinda interioara sau sa intorc capul la parcari....probabil ca pentru cei care au pentru prima data folie ar putea fi deranjanta o perioada.
mai convins sa-mi pun si eu , iti multumesc pentru raspuns.
marius140872
27 May 2012, 23:11
Localitate......Nürnberg
--3 persoane in masina, fara bagaje --Clima..... pornita doar la ora 18 seara la intoarcere de la lucru (~ 50 km) --condus relaxat, schimbat treptele la aprox 2300 ture, treapta a 5-a folosita doar pe un tronson de maxim 2 km . -- nu am reusit sa scot o medie mai buna de 33 km/h cu un consum de 8,6%,dar trebuie sa recunosc ca am avut probabil cele mai aglomerate 2 zile din acest an, de obicei scot o medie mai buna undeva , in jurul la 43 km/h.
IRONICK
27 May 2012, 23:26
QUOTE(IRONICK @ 25 May 2012, 23:02)
pana si tabloul de bord este de Dacia Lodgy, si-au batut joc rau de masina asta
pt ironick
gresit....este un bord reusit si chiar imi place..eventual bordul de Lodgy este acelasi cu cel de Fluence cronologic vorbind
uitate la modelele VAG si spune-mi care bord nu seamana cu un altul din acelasi grup VAG
am spus ca este un minus pt cutie , comparativ cu mondeo echipare ghia ,de pe care vin eu..care de altfel este alta clasa si are alt pret.
in topicul meu ...accept critica sustinuta de probe ...si nu sustin parerile emise cu pretentie de adevaruri universale....
Tabloul de bord este din pacate este imprumutat din Dacia (cronologic vorbind!, chiar daca Lodgy a aparut mai tarziu) cu mici imbunatatiri care sa delimiteze clasa masinii. Pozitionarea diferita a martorilor si nivelul de carburant. O situatie asemanatoare este si pe Clio3. La fel cum si puntea spate este tot una ieftina imprumutata de pe Logan, sau cadrul motor mult mai slab decat pe M3 (ii lipseste partea cu deformarea controlata, rezultatele s-au vazut si la euroncap, nu degeaba a luat 4 stele) . Mai sunt si alte repere de luat in discutie. Gasesti informatii pe forum despre asta (inclusiv poze). Iar cutia este JH3, fabricata la Pitesti in Romania. O cutie cu sirenaj destul de mare si cu zgomote la ralanti. O evolutie era modelul JR5 (conceptie diferita).
cosmin_2300
27 May 2012, 23:36
IRONICK are dreptate, cel puțin ca formă e identic.
marius140872
28 May 2012, 08:57
corect ...doar ca voiam si altceva in afara de propozitia
'' pana si tabloul de bord este de Dacia Lodgy, si-au batut joc rau de masina asta ''
acum consider ca este o discutie civilizata.
Marsulici
28 May 2012, 09:12
Salut. Am observat din pozele tale ca exista mici diferente la tabloul de bord Eu am tot un Fluence , echipare Expression PLUS , 1.5 dci. La mine indicatoarele pentru temperatura apei si combustibil sunt clasice cu ac indicator si nu digitale ca la tine ( si sunt pozitionate sub turometru si sub CB ) ... dar in schimb la mine afisajul CB pare un pic mai mare si imi arata acolo usile deschise ale masinii. Ciudat, nu ma asteptam sa fie diferente
roskatu
28 May 2012, 11:51
QUOTE(Marsulici @ 28 May 2012, 09:12)
Salut. Am observat din pozele tale ca exista mici diferente la tabloul de bord Eu am tot un Fluence , echipare Expression PLUS , 1.5 dci. La mine indicatoarele pentru temperatura apei si combustibil sunt clasice cu ac indicator si nu digitale ca la tine ( si sunt pozitionate sub turometru si sub CB ) ... dar in schimb la mine afisajul CB pare un pic mai mare si imi arata acolo usile deschise ale masinii. Ciudat, nu ma asteptam sa fie diferente
Diferenta apare deoarece tu ai tempomat.
Marsulici
28 May 2012, 12:07
Si totusi nu Tempomatul nu este standard la versiunea Expression PLUS Sa fie oare un CB pentru Authentique/Expression si un altul pt restul variantelor ?
fefeleaga
28 May 2012, 12:44
QUOTE(Marsulici @ 28 May 2012, 10:12)
Salut. Am observat din pozele tale ca exista mici diferente la tabloul de bord Eu am tot un Fluence , echipare Expression PLUS , 1.5 dci. La mine indicatoarele pentru temperatura apei si combustibil sunt clasice cu ac indicator si nu digitale ca la tine ( si sunt pozitionate sub turometru si sub CB ) ... dar in schimb la mine afisajul CB pare un pic mai mare si imi arata acolo usile deschise ale masinii. Ciudat, nu ma asteptam sa fie diferente
Si la mine indicatoarele sunt tot digitale. Fluence 1.5 dci.
Marsulici
28 May 2012, 12:53
Ce varianta de echipare ai ?
fefeleaga
28 May 2012, 13:12
Nu stiu exact Cred ca Authentique. Sotul meu stie mai bine
IRONICK
28 May 2012, 19:21
QUOTE(marius140872 @ 28 May 2012, 09:57)
corect ...doar ca voiam si altceva in afara de propozitia
'' pana si tabloul de bord este de Dacia Lodgy, si-au batut joc rau de masina asta ''
acum consider ca este o discutie civilizata.
Da, pentru ca in timp au disparut repere pe ea sau au fost inlocuite cu versiuni mai ieftine. Tot la categoria lipsuri face parte si un mass-dumper de pe spate montat pe tablier. De aici si marea dezamagire.
QUOTE(Marsulici @ 28 May 2012, 13:07)
Si totusi nu
O sa preiau o poza de la tine.
[attachmentid=1627813623]
Diferenta de afisaj: ecran matricial mai scump si este nevoie de un procesor de comanda mai complex. Motorase suplimentare, etc .. La ecranul actual: ecranul este cu segmente, ieftin de produs, ieftin de comandat. Imprumutat de la gama Dacia.
Vorbeam mai sus de Clio3 care a trecut prin aceeasi reducere:
[attachmentid=1627813630]
marius140872
2 Jun 2012, 21:40
QUOTE(adriano872 @ 24 May 2012, 22:33)
Am vazut acolo in poza un consum mediu de 6.2%, cum ai reusit performanta asta?
raspund direct in postul tau......cu toate ca dealerul nu a avut nici o restrictie in privinta turatiei si a vitezei maxime, am considerat ca merita sa o menajez in primii km...deci am mers constant 110 si doar in depasiri am urcat pana in maxim 130 km/h...este consumul oarecum mixt dupa cum se poate vedea in postarea de deschidere Stima
am pus o filmare cu consumul instant la un condus normal zic eu.....130--150
Felicitari pentru masina.E superba.Imi place foarte mult culoarea, si cum arata pe masina asta
AlexNIT
4 Jun 2012, 20:46
Sa o stapanesti sanatos,sa faci multi km cu ea!
connectorxp
8 Jun 2012, 21:52
Daca priviti mai atent la rubrica ambiante; Brosura, veti vedea ca in cazul lui Authentique si Expression sunt ceasurile simple, unde carburantul si temperatura sunt afisate digital si la modelele Dynamique si Privilege, sunt afisate cu ace analogice, gen plansa de bord GT sau RS.
Era de asteptat sa faca asta, tinand cont de manevra de la Clio3 sau Megane2 (unde exista 3 tipuri de afisaje la CB), cel mai simplu este dot matrix, urmatorul este grafic cu dot matrix si cel final (doar la masinile cu navigatie) este full grafic de dimensiuni mari.
Masina nu este rea, am mers in spate la un Expression si am apreciat aeratoarele din cotiera si spatiul mare, specific unei berline. Cine are idee ce coduri de cutii sunt montate pe Fluence?
marius140872
9 Jun 2012, 17:17
Buna
nu am avut timp sa fac poze , deci va trebui sa ma credeti pe cuvant...pana am timp sa le fac si sa le atasez
Inca nu am reusit sa ma acomodez cu o cutie asa scurta , trage bine doar dupa 2500 ture........ramane o masina de familie.
cosmin_2300
9 Jun 2012, 17:34
Dacă spuneai că ai scos consumul ăsta în București, aveam destule motive să nu te credem, dar așa? La un mers liniștit, e un consum chiar ok!
Maniak22
1 Jul 2012, 02:08
Eu i-as pune macar un 17 inch daca nu 18 chiar ca arata mult mai bine. Sub 17 mi se par ca arata prea mici. Daca ti asa mult la confort le poti lasa si pe astea. Bafta
marius140872
1 Jul 2012, 11:22
dap e cam greu de combinat comfortul si aspectul.Deocamdata sunt inca pe originalele de tabla si mai caut jante la un pret rezonabil . Ce imi place mie sare de 1000 complet echipate si e cam mult ...
marius140872
7 Jul 2012, 21:12
Buna... la toata lumea masinuta tocmai a facut 4000 km cu brio, fara greierasi sau alte probleme. -motorul mi se pare mai zgomotos, sau m-am obisnuit eu cu el si incep sa aud mai multe, sau din cauza ca acum merg mai repede cu ea...inainte o tineam in 110 --120 acum 140--150 si de acolo senzatia de zgomot..
nah...sa trecem peste
cu toate ca ma bateam cu caramida in piept ca jantele de 17'' sunt cam mari si trebuie sa pun talon mic ca sa nu afecteze diametrul total al rotii......am pus de ..18'' x8 et 38 de la RC incaltate cu GT Radial Champiro 328- 225/40/18
trebuie sa recunosc ca nu jantele m-au impresionat, eu avand in proiect altceva..ci pretul, adica 600 euro jante+cauciucuri+montaj.
nu sunt foarte incantat de ele caci imi doream negre cu partea frontala polisata...dar nah ,ramane pe anul viitor altele sau le schimb daca am ocazia.
am pus cateva poze pt cei care vor sa isi puna 18''/225/40 et 38 sa vada cum dau pe masina, cat sunt de iesite etc.
AlexNIT
8 Jul 2012, 07:38
arata super! foliile cat te-au costat?
logan777
8 Jul 2012, 07:47
zici ca-i incaltata cu baschetii lui Ghita,BIG Ghita
culoarea imi place albastru' medicinal
marius140872
8 Jul 2012, 09:17
QUOTE(AlexNIT @ 8 Jul 2012, 07:38)
arata super! foliile cat te-au costat?
400 lei ,cu particule ceramice
8 Jul 2012, 09:27: nah, lasa , am scris deja ca nu sunt complet multumit de ele,dar m-am saturat de cele de tabla , cand se va ivi ocazia si posibilitatea ,probabil am sa iau altele.
Pana atunci ...masina sta bine pe drum si arata super din spate..lasa de dorit aspectul lateral in stationare ,unde intradevar arata mari...de fapt spitele daca erau mai finute era ok.
daca sa dat careva cu gume GT Radial Champiro 328 vreau pareri, marca imi este necunoscuta,pe net am vazut cateva comentarii oficiale care nu ma ajuta cu nimic...deci astept o parere de la cei care au sau au avut asa ceva.
andri1940
8 Jul 2012, 13:04
De ce nu ai luat niste jante de megane?
Mai are vreo vlaga in el motorasul dupa ce ai incaltat masina cu asemenea roti?
marius140872
8 Jul 2012, 13:16
in acelasi pret am gasit jante de megane folosite ,incaltate cu cauciucuri de iarna noi la reprezentanta Renault in De...deci mi-am zis ca pot face un mic experiment
si motorasul trage foarte bine...circumferinta cauciucului este cu vreo 10 mm mai mica dupa cum a reiesit dintr-un tabel al service-ului care le-a montat,deoarece talonul de 40 compenseaza diferenta jantei de 18''....deci nici o problema legata de tractiune
cosmin_2300
8 Jul 2012, 14:46
Dacă nu greșesc, alea "stock" pe 17" au 205/50, caz în care diferența este extrem de mică. Detalii în poză.
argon
8 Jul 2012, 14:55
Jantele ca jantele, dar cu gumele alea chinezesti e jale, am avut si eu si le-am donat.
cosmin_2300
8 Jul 2012, 15:08
Argoane, ăștia te contrazic:
Markos
8 Jul 2012, 16:13
QUOTE(cosmin_2300 @ 8 Jul 2012, 15:46)
Dacă nu greșesc, alea "stock" pe 17" au 205/50, caz în care diferența este extrem de mică.
Da, dar astea sunt totuși pe 225
cosmin_2300
8 Jul 2012, 16:21
Markos, te-ai uitat în poza pusă de mine? Raza este cu 0,2 mm mai mare, n-ar avea de ce să tragă mai greu. Din contră chiar, anvelopă mai lată, aderență mai bună.
Markos
8 Jul 2012, 17:26
QUOTE(cosmin_2300 @ 8 Jul 2012, 17:21)
anvelopă mai lată, aderență mai bună.
și roată mai grea
marius140872
8 Jul 2012, 17:53
cauciucul e mai lat cu 20mm pe partea de rulare dar e mai ingust cu 10mm pe cele 2 laterale...cred ca compenseaza comparativ cu 205/50 stock
si daca tot a venit vorba de greutati am atasat un pdf pt cei care sunt curiosi cat de grele sunt jantele cele mai uzuale
MuciX
8 Jul 2012, 22:15
Mie îmi plac, poate mai mult dacă era puțin mai joasă. Are pedege?
marius140872
23 Jul 2012, 21:11
QUOTE(MuciX @ 8 Jul 2012, 22:15)
Mie îmi plac, poate mai mult dacă era puțin mai joasă. Are pedege?
pachet drumuri grele....da are ,de aceea e si asa inalta. Trebuie sa vad niste preturi,trebuie sa o mai cobor putin.
ps: schimb cauciucurile de vara cu care a venit masina cu altele de iarna ( ale mele sunt rulate 2500 km) ....acum am doua randuri de cauciucuri de vara
marius140872
14 Aug 2012, 15:39
Buna .... din nou
cei aprox 7000km au venit impreuna cu primul greieras..de fapt mai corect spus ar fi , primul concediu pe drumurile patriei au adus un greieras care se face auzit undeva pe la triunghiul de plastic care acopera mecanismul oglinziipe usa stanga.Se face simtit la aprox 2000 ture si amuteste la apsarea usoara cu mana pe acel plastic. Urmeaza sprayul bun la toate...
marius140872
6 Oct 2012, 12:08
ok...sa revenim la ...Renault-urile noastre
greierasul mai sus amintit a disparut cu putin sparay intre plasticul respectiv si partea metalica a usii. Dar...caci exista si un dar....daca pana acum nu simteam masina la relanti, acum a aprut o mica trepidatie in consola centrala, in special daca masina este oprita pe un plan inclinat( in cazul meu cu rotile de pe o laterala pe bordura) Nu face zgomot, nu este sesizata altfel decat daca pun mana pe bord si numai in plan inclinat.... Am citit topicul cu trepidatiile , dar deocamdata nu se incadreaza acolo.
marius140872
15 Nov 2012, 13:02
9800 km si in bord a aparut cheita care ma trimite la ..... service.Si cum tot voiam sa o duc pt tremuratul pe care il acuzam ....am fost la service...degeaba, tipul de acolo a spus ca ete vina softului de pe CB si mi-a confirmat ceea ce scria in cartea masinii ...adica 30.000 sau 1 an care este indeplinita prima data.Dar daca tot am bagat masina am zis ca o verificare nu strica....si m-am ales cu completare apa,verificare baterie si a incarcarii ,decgresare sistem de franare,verificare ulei,lichid frana si servo si erori CB....in pretul de 15 euro. Tremuratul cica este normal si de fapt am si pornit o alta aflata in curte ca sa ma conving (nu sunt convins ca este normal dar deh...daca si cea noua din curte face la fel, ce pot sa zic ?? ) , tamponul stanga sus si cel de sub baterie au fost verificate manual ( cel de sus din stanga m-a pus sa il verific si eu ca sa ma conving...si controlul a constatat in a pune mana pe cele 2 componente metalice ale amortizorului si a simtii daca vibratia se transmite de la motor la caroserie.....si culmea , nu se transmite deci e ok) iar concluzia a fost ca vibratia acuzata de mine se transmite prin alte componente din compartimentul motor care sunt legate in vreun fel la caroserie si...este foarte normal. De curiozitate am intrebat cat este revizia la 30.000 si este tocmai....350 euro ,deci o fac in Romania.
marius140872
13 Dec 2012, 08:49
Buna din nou
....si cum eu sunt Toma necredinciosul si piticul cu trepidatia persista, am fost la Resita ( oricum eram in concediu) la service. Din spusele inginerului care s-a ocupat de test calculatorul nu a dat vreo eroare, dar totusi a fost rescris softul. Masina a mers ok pret de vreo 200 km ( Resita --Timisoara si retur) dupa care tremuratul a reaparut. Acum nu stiu ce sa mai cred....am inceput sa suspectez temperatura de afara.....deoarece imediat dupa rescrierea softului afara erau +7 grade ...iar de cand am sesizat reaparitia tremuratului , temperatura a fost permanent la valori negative. Ma gandesc ca vreo componenta de cauciuc cum ar fi suportii motor , nu sunt tocmai de cea mai buna calitate si se rigidizeaza la frig.
balanel
13 Dec 2012, 16:59
Rescriere soft inseamna si un reset ECU. Daca dupa reset a mers o perioada bine si acum tremura iar, inseamna ca problema e de la benzina. Incearca si alte sortimente de benzina.