Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme instalatie racire motor
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
velceani
Buna ziua,

Nu stiu daca sa mai discutat pe forum sau nu, dar propun un topic despre toate defectiunile si problemele aparute si rezolvarea lor.

Incep eu prin a va prezenta problemele cu care ma confrunt de cand am masina,
peste 4 ani si vreo 60000 km.
Inca de la inceput am avut probleme cu colierele. Cele de uzina se uzeaza, in acelasi timp futunele se largesc si gata, scurgere antigel...

Acum doi ani, in iarna neavand caldura in masina (problema dezbatuta pe forum), am schimbat termostatul si garnitura si dupa catva timp au reinceput scurgerile de antigel pe la carcasa lui... rezolvat cu mastic rosu...

Apoi au inceput sa cedeze furtunele cele groase...
Primul a fost cel mai scurt care are plecarea din motor si ajunge la T de duce caldura si in masina la radiator... schimbat cu unul de dacie si vad ca acum e ok...
A urmat sarabanda, a cedat cel de la radiator de sus, in cursul unei expeditii la barajul Vidraru, nu am stiut, am mers pana a curs cam jumate din lichid...
rezolvat la fel cu unul de dacie...
Nu mai zic ca am schimbat la coliere de mi-a venit acru.. si mari si mici si dupa un timp cedeaza si astea...

Si cea mai frumoasa intamplare, patita aseara... pe o ploaie de nu vedeai prea multe in fata, sarbatoare, si sa nu mai zic, seara, nici un magajun de piese auto deschis, a cedat furtunul de jos de la raditor... am pierdut cred ca tot lichidul...

Ca sa trag o concluzie, furtunele astea si colierele de la instalatia de racire sunt
de o calitate execrabila sa nu zic altfel...

Din auzite, am inteles ca e o problema specifica Renault pana in 2008...

Rog pe cei care au avut probleme de acest gen sa ne specifice, inclusiv rezolvarea si urmarile in timp.

Multumesc,
bogdanelkva
Nu stiu cat de execrabile sunt furtunele si colierele,am mai schimbat si eu(si la racire si la furtunul de alimentare rezervor) si nu am avut treaba cu ele.Nu le strangi tu prea tare?Nu prea am auzit pe cineva sa se planga de coliere... nedumerire.gif
velceani
Ai vazut colierele, nu ai ce strange la ele... si daca nu il pui bine nu sta, se face presiune in circuit si sare..
in timp ori se slabesc, ori furtunul se largeste...

E bine ca n-ai avut probleme pana acum

nikuniku
colierele respective sunt coliere,,elastice,,pentru a asigura o strangere eficienta a furtunului,daca se scoate colieru si nu se clipseaza bine sare din siguranta de blocare sau nu strange bine furtunu,furtunele tale sunt proaste sau au fost bagate insuficient,daia au sarit
velceani
Corect,
sunt de acord cu tine, dar de ce s-au gaurit/spart?
Colierele nu sar ci nu mai strang asta e problema...

Pe de alta parte cred ca aceste coliere sunt ok, dar furtunul in timp fiind presat si supus presiunii, impreuna cu actiunea caldurii degajate de motor isi pierde din proprietati.

Nu mi se pare normal ca un furtun pentru asa ceva sa se crape de la caldura degajata de motor, tinand cont ca este special... sau nu...
nikuniku
materialul din care sunt facute e de proasta calitate crezi ca masinile de mii de euroi sunt facute sa tine mii de km/ani,nu,sant facute sa mearga OK cat sunt in garantie,dupa aia incepi sa bagi bani/timp/nervi in ele
velceani
Mai mult timp si nervi... la bani nu cine stie ce la solenza
Danut 88
Nu cumva folosesti antigel cu concentratie prea mare si iti ataca furtunele? iar in legatura cu colierele, schimbale cu d-alea care se strang cu surub.
aluibasarabeanu
Pai zi-ne si tu cati km are masina.Daca ai 250, 300 de mii cred ca e normal sa se intample astfel de lucruri.Un prieten de-al meu are 150 de mii si nu are nici o scurgere, eu ma apropii de 70 de mii si nici pomeneala de asa ceva, ce-i drept nu am facut nici o expeditie pe munte si vede foarte rar 4500 de ture dar de mers merg aproape numai in oras si porneste ventilatorul de racire destul de des si totusi nu da semne de scurgeri!
velceani
Masina are 100000. Am specificat mai sus ca problemele au inceput dupa ce au fost date toate furtunele jos si repuse, deci daca nu s-a umblat la instalatie in nici un fel nu apar mult timp, ai dreptate...

Intradevar problemele sunt din cauza colierelor. Am schimbat furtunul gaurit cu unul ok si dupa schimbarea tuturor colierelor mari, cele de la radiator si inca doua la acel "T" pana azi e ok. Sper sa nu mai am probleme de acest gen...
Concentratia lichidului nu are cum sa fie mare , de fiecare data nu am depasit concentratia de 50/50 % antigel/apa distilata.

Eu am deschis acest topic mai mult pentru cei care au probleme.. daca nu exista e mai mult decat bine, inseamna ca la mine e un caz izolat

DRUM BUN fara evenimente!
i96nds
Poate o fi fost mai demult la masina vreun defect si a fiert antigelul bine de tot.... peste 120 grade...
Esti singurul proprietar al masinii ?
Mereu a fost pus antigel de calitate, si nu dintr-ala de 5 lei la CARREFOUR ?
Ma gandesc doar la o actiune chimica ce a afectat furtunele - altfel nu imi explic, prea multe furtune cedeaza la tine.
velceani
i96nds antigelul la mine nu a fiert niciodata.
La mine de cand e (4 ani) nu a vazut decat antigel Dacia si alt tip cred ca romanesc, pentru Logan, solenza etc, deci nu din ala ieftin.
Nu stiu la anteriorul proprietar cum a fost intretinuta...

Daca ma gandesc bine, se poate sa fie problema de la statul masinii.
Si inainte sa o iau si la mine a stationat mult timp, ar putea fi si asta o cauza... zic eu. La mine a stat aproape un an.
marius80_eugen
Daca masina nu ai cumparat-o de noua , este posibil ca fostul sa o fi troznit pe fata si cand a schimbat radiatorul si furtunele , a luat de care a gasit si nu originale .
Mai este posibil sa fi folosit in ea antigel din ala de dacie veche , care nu este Glaceol . Si daca fierbea motorul , daca antigelul era cel normal , nu ataca nimic , nu imbatraneste prematur furtunele .
Mai exista varianta sa fi spalat de multe ori motorul cu solutie degresanta , care sa fi atacat furtunele , ca sunt de cauciuc . Pe alte componente de cauciuc/plastic se vad urme de imbatranire ?
In timp este posibil sa mai cedeze cate un furtun , dar nu deodata , ci paote pe la coliere , dar in nici un caz atatea cate spui tu . La Dacia veche , erau din 1989 furtunele si nu aveau nici pe naiba . Cand am pus radiator mare , de cupru , am schimbat toate colierele si furtunele erau ok .
Mi-a mai spus un prieten o posibila cauza : pe vremuri , ca sa spele mizeria din circuit se baga soda caustica si alte substante care curatau instalatia , caloriferul si restul . Daca fostul proprietar a bagat ... atunci cam asta este de vina .
velceani
marius80_eugen asa este, tot ce zici e plauzibil.
Dat faptul ca am luat masina de la un necunoscut nu stiu cum a intretinut si ce si cum a schimbat.
Din cate am vazut colierele nu mai erau cele originale si erau ruginite si vai de ele,
de aici deducandu-se foarte clar ca le-a schimbat furtunele si se poate sa fi fost din alea ieftine.

momentan, vad ca tin si sunt ok, sper sa fi rezolvat problema..
marius80_eugen
Mi-ai bagat frica in oase cu furtunele tale si m-am uitat ieri cand mi-am facut distributia . Furtunele si colierele mele sunt impecabile , toate cele de la racire . Singurele furtune care dau semne de oboseala sunt cele de la servo-directie dar numai la capete.
extasy_myhay
Salut vin si eu cu o problema legata de sistemul de racire.

Vrea sa stiu daca a mai patit cineva sa i se sparga carcasa de la termostat.
mentionez ca am in jur de 150.000km si am schimbat 2 termostate insa cu multi km in urma (aproximaiv 10-15mii km) deci nu cred ca poate fi vorba de montaj necorespunzator al termostatului plus ca s-a spart pe la jumatatea distantei intre suruburi (spartura nu a plecat din dreptul vreunui surub)

Iar pentru colegul velceani: pot spune ca e primul pe care il aud ca are probleme de genul asta la solenza (ma refer la faptul ca sunt prea dese probleme lui)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.