Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu mai porneste solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
georgianbz
Salut baieti. Sa va povestesc problema mea. Azi cand am vrut sa bag masina (solenza) in parcare cu spatele mi sa oprit singura, si nu mai vrea sa porneasca deloc,motorul invarte,benzina are,am mai vazut discutii unde se spune ca trebuie scos si curatat senzorul de pornire,am facut si asta,curent la bord am.Deci nu stiu care ar putea sa fie problema,ce ma sfatuiti sau ce parere aveti? Multumsc
Marco24
Salut...unde are benzina, in rezervor sau in rampa? Se mai aude acel bazait care indica amorsarea pompei de benzina? Daca pompa este ok si zici ca ai curatat senzorul de turatie atunci posibil sa fie de la cheie. Se stinge ledul antidemaraj dupa ce pui contactul?
georgianbz
Are benzina in rezervor,prima data am crezut ca am ramas cu rezervorul gol dar iam mai bagat 5 litri,acel bazait cand pun contactul se aude,ledul din bord se stinge,bordul functioneaza,se aprinde toate becurile in el,am incercat si cu cheia de rezerva sa o pornesc si tot la fel face..
Marco24
Hmm...ai incercat sa scoti o fisa si sa vezi daca da scanteie?Ar trebui sa verifici si daca ajunge benzina in rampa. Cand ai schimbat distributia?
georgianbz
Scanteie da,ca am scos o fisa si am bagat un cablu in ea,apoi am pus pe un fier si facea scanteie, benzina probabil ca da si in rampa,ca acum asa este, distributia am schimbat-o acum aprox 2 3 ani. Cineva mia spus ca asa a patit si el la un opel si avea niste dinti rupti la cureaua de distributie si aia a fost cauza,sper sa nu fie si la mine la fel sau ceva scump ca o sa fiu terminat,fiind masina lu' batranu meu
Marco24
Nu vreau sa te descurajez dar cred ca problema ta este mai complicata. Ai scanteie, ai presiune in rampa, ledul se stinge...nu stiu ce sa zic. Cati km ai cu noua distributie? Ai pus chit original? Sa nu mai dai la cheie pana n-o vede un mecanic.
georgianbz
Nu stiu exact cati kilemotri am cu distributia,chitul este original,luat de la Renault. O sa incerc sa ii pun alt sensor de pornire sa vad daca face la fel, iar daca nu se rezolva o duc pe un tester,asa trebuie sa vad ce are. Mersi pentru raspunsuri,daca mai are cineva ceva de adaugat astept cu mare placere
Marco24
Da, incearca cu alt senzor de turatie(cred ca la ala te referi), poate e mai simpla problema. Bafta.
georgianbz
Da,la senzorul de turatie ma refeream,scuze nu cunosc exact termenii.
klaus
baieti,
Daca da scanteie SENZORUL ESTE IN PERFECTA STARE!!!

Aici ori e o problema de alimentare injectoare (releul, siguranta) ori e distributia rupta.

Se verifica (prin schimbare) releul si siguranta din compartimentul motor corespunzator.
Se scoate capacul culbutorilor, se invarte manual motorul si se constata daca e distributia dusa. Cred ca se poate incerca si o cracanare a capacului curelei de distributie si aruncarea unui ochi in zona.
georgianbz
Este solenza 1.4 benzina,nu are injectoare (cred).Diseara cand ajung acasa o sa incerc sa ma uit la cureaua de distributie,poate pot ajunge la ea
george_scala_2004
blink.gif
klaus
QUOTE(georgianbz @ 31 May 2012, 14:26)
Este solenza 1.4 benzina,nu are injectoare (cred).
*

Cu siguranta are injectoare...
bogdanelkva
Cu siguranta sunt necesare si ceva cunostinte de mecanica la examenul de permis auto...
velceani
are doar 4 smile.gif
kti
nu toate solentzele au 4
daca are si gpl are 8
biggrin.gif
serios
distributia?
pai daca este rupta se invarte foarte usor ca polizorul (compresia lipsa)
desfai capacul de la ulei si dai la cheie vei vede sigur daca este rupata sau nu .
pune un tester de marca si vezi ce anume ,,nu are,,
tu zici ca are de toate ,ai sa vezi ca ceva nu are
bafta
georgianbz
QUOTE(kti @ 31 May 2012, 16:56)

pai daca este rupta se invarte foarte usor ca polizorul (compresia lipsa)
desfai capacul de la ulei si dai la cheie vei vede sigur daca este rupata sau nu .

*



daca desfac capacul de la ulei si ii dau la cheie ce semne sunt ca distributia este rupta?
klaus
nu se misca culbutorii
georgianbz
Baieti va multumesc pentru raspunsuri , dar acum va dau verdictul problemei smile.gif Am desfacut capacul de la chiuloasa sa ma uit la cureaua de distributie si aceasta se vede ca este ori sarita ori rupta,ori un intinzator ceva slabit,deci problema de acolo este. Maine ma duc cu ea la un mecanic ca sa o desfaca si eventual sa o schimb. O seara buna.
marius80_eugen
Eu nu va contrazic , dar cred ca speriati degeaba omul . Eu prima data banuiesc senzorul de turatie , apoi bobina de inductie .
bogdanelkva
Nu mai incerca s-o pornesti.Pune-o pe platforma si la service.
klaus
QUOTE(marius80_eugen @ 31 May 2012, 20:42)
Eu prima data banuiesc senzorul de turatie , apoi bobina de inductie .
*


Era totusi bine sa si citesti pe aici. Scanteie da, deci senzorul de turatie e ok. Scanteie da, deci si bobina e cat de cat ok, ar fi incercat sa porneasca motorul ala.
Deci spune ce ai banui tu a doua oara, ca prima oara ai dat pe langa...
georgianbz
La mine problema este de la cureaua de distributie, maine cand o sa desfac acolo la mecanic o sa vad daca este rupta sau doar sarita, o sa revin si va anunt
klaus
problema la cureaua aia e ca se mai indoaie niste supape, se poate sparge un piston, d-astea mai naspa.
Nu e o bucurie ruperea ei.
georgianbz
Sper sa nu fie asa klaus dati peste gura nu mai cobi:D
Solenzul
Asteptam cu nerabdare rezolvarea problemei. dry.gif
Mult succes maine!
kti
QUOTE(klaus @ 31 May 2012, 19:55)
problema la cureaua aia e ca se mai indoaie niste supape, se poate sparge un piston, d-astea mai naspa.
Nu e o bucurie ruperea ei.
*


CORECT
nu se ,, invart (misca) ,, culbutorii si tu tragi sperata ?
demult astept un raspuns la care sa spuna vreun coleg ca dupa ruperea curelei nu ,,a gasit nimic rupt,stramb,spart,,
este o vorba ca exista 1/100 cazuri eu sper sa ai norocul sa fi tu ala.
icon_mrgreen.gif
bafta
georgianbz
Gata baieti,am rezolvat.Problemele au fost: cureaua de distributie,rupta,2 supape indoite si garnitura de chiuloasa crapata. Preturile la ele au fost:
chitul plus cureaua de distributie 200 ron
supapele 80 de lei
garnitura de chiuloasa 80 de lei.
Motivele pt care sa rupt cureaua a spus ca ar putea fi,bruscarea masinii,rulmenti slabi,cureaua sa fi fost veche,mai multe cauze.
bogdanelkva
Plus manopera....o nimica toata,nu? radmasa.gif
Acuma vezi de senzori de turatie,bobine de inductie... radmasa.gif
Cureaua de distributie si rola de intindere formeaza Kitul de distributie.
Multi km fericiti cu noua distributie! biggrin.gif
georgianbz
Mersi frumos Bodane.cum adica sa vad desenzori de turatie,bobina de inductie?smile.gif La manopera am dat doar 100 de lei de o bere ca am facut la un amic care are service:)
bogdanelkva
QUOTE(georgianbz @ 1 Jun 2012, 19:43)
cum adica sa vad desenzori de turatie,bobina de inductie?
*


Am zis si eu,asa...uitandu-ma mai sus... blush.gif
Oricum,te-ai scos bine cu manopera,doar schimbarea distributiei e vreo 150 lei...sa tot ai asa amici. smile.gif
georgianbz
Da stiu,am iesit bine cu manopera, pai era toata lucrarea la ce a patit eu,ma interesasem la alt service in jur de 400 de ron,ca ma taxa pentru fiecare problema in parte
Marco24
Ma bucur ca ai rezolvat problema. Parerea mea este ca ai scapat destul de ieftin. Km multi fara probleme.
georgianbz
Mersi Marco si doamne ajuta:)
andreiask
georgianbz , ai scapat ieftin rau. Daca da Dumnezeu sa scap si eu tot asa de ieftin... Ieri m-a lasat motorul la 100km/h pe dn1. Se invarte ca polizoru in gol , demarorul cred. Dupa simptome pare ca si cureaua mea e dusa biggrin.gif.
alexsandu
Mai oameni dar voi nu va schimbati distributiile la timp?
ce d-zeu se intampla cu curelele astea rupte??
ca deja ma ingrozesc....io am masina de un an juma si nu am nici o garantie k vechiu proprietar a schimbat-o!!! mai am 15k km pan la 120k.....OARE MA TINE????!!!!
andreiask
eu unul o schimb la timp chiar acum 10 000 km aproximativ. montajul prost sau materialul prost. se intampla si la case mai mari, cand iti e lumea mai draga.
argon
SUnt doua cauza, montaj prost, sau piese contrafacute, sau ambele. 60.000 sau 4 ani e un termen preventiv, dar un kit original montat corect tine 120.000 km si 8 ani fara probleme. PRoblemele de curele rupte apar intotdeauna dupa primul schimb de distributie, nu la cea originala din fabrica.
danutzv
Eu unu am cumparat solenza la 36 000 km si am schimbat distributia la 105000 km. Cei de la service au zis ca nu sunt in deplinatatea facultatilor mintale , dar eu am considerat ca am avut noroc. Dupa schimb mi-au pus piesele uzate in portbagaj si cred ca distributia mea ma ducea fara probeleme cel putin inca vreo 25 000 km fara probleme.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.