la temp. exterioare din ultima vreme, e posibil o supra-incalzire ECU, o problema de reglaj soft (parametrii injectie in fc. de temp. admisie), contact imperfect la vre-un senzor, etc.... - insa trebuie verificat la concesionar avand in vedere ca masina e in garantie
Am un duster 4x4 pe benzina fabricat in 2011. Aprox. 10000km parcursi.
Avind in rezervor benzina petrom 99+ la un moment dat la decelerare lumina intermitent martorul antipoluare de mai multe ori ( la opriri la semafor de exemplu).
Am mers la service si au gasit in computerul de bord erorile
DF059 (detonatii cilindrul 1) si DF1034 (detonatii combustibil).
Au schimbat bujia cilindrului 1, apoi au schimbat intre ele bobinele de inductie ale cilindrilor 1 si 2, dar erorile au ramas.
Au tras concluzia ca de vina este benzina si mi-au recomandat sa pun benzina MOL EVO dupa ce se consuma cea existenta.
Dupa ce am facut plinul de la MOL a mai luminat intermitent doar o singura data la o singura oprire (aprox. dupa aproape 50km de mers) si apoi acest fenomen nu a mai aparut.
Revenind la service au fost cititi urmatorii parametrii din calculator:
PR831 530 Combustion misfiring counter 1
PR832 2 Combustion misfiring counter 2
PR833 4 Combustion misfiring counter 3
PR834 3 Combustion misfiring counter 4
Acesti parametrii dau numarul detonatiilor pe cilindrii in ordinea 1,2,3,4
PR469 95 (cylinder 1 pinking value)
PR471 210 (cylinder 2 pinking value)
PR473 205 (cylinder 3 pinking value)
PR475 201 (cylinder 4 pinking value)
Vazand aceste valori incep sa cred ca nu a fost de vina benzina si ca cilindrul 1 are niste probleme. Daca numai benzina era de vina ar fi trebuit sa apara erori pe toti cilindrii, nu?
Se manifestă prin porniri greoaie, variații de putere/cuplu în sarcină (la urcare constantă, cu o poziție fixă a pedalei se simte ca și cum ar accelera-deccelera). Testul CLIP a arătat deficiențe de funcționare a cilindrului n°1 (misfire)…oarecum asemănător cu ceea ce s-a descris mai sus…