Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: porneste la cheie, imedita dupa da motorul sa moara
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2
raoul.
Imi cer scuze pt denumirea topicului insa cam asa se traduce frustrarea mea
pe scurt:
-masina e un logan 1.4 din 2008, acum 8000km montat gpl, dupa ce am montat gpl a trebuit sa schimb bobina de inductie(si-a dat duhul pe nametile alea,pus valeo), am schimbat mpp cu unul chinezesc si am schimbat tot corpul clapeta de la un sandero cu 18.000km chipurile ar fi de la mpp.
-am dus si masina la service, facut testul clip resetat niste valori pe acolo(de la cum am gadilat eu mpp-ul cica) , am fost de 2 ori la service cu problema asta si de fiecare data mi s-a aratat laptopul si mi s-a spus ca motorul merge perfect atat pe benzina cat si pe gpl., plecat cu masina si inginerul in oras sa o simta si verifice si el(nenorocita se comporta ok dupa ce face fazele de la pornire)
rezumat comportament: porneste la cheie, imediat dupa ce a pornit motorul da semne ca moare, acul turometrului scade aporape de zero, masina parca primeste suturi, din cand in cand mai si moare, dintro data se tureaza pe la 1500 si sta destul de multicel pe acolo, coboara pe la 1100 si sta acolo si mai mult dupa care pot folosi masina. daca pornesc de pe loc cand rpm-urile sunt inca la 1500 nu raspunde la acceleratie, si dintrodata zvacneste si merge normal. Toata tarasenia asta o face numai la pornire dupa o perioada mai indelungata(8-9h) si doar cand afara e cald niciodata cand e rece(cand e rece se comporta normal )
mi-ar prinde bine o idee sau orice altceva de care sa ma pot lega sa indrum sau sa verific la service(chiar am last masina la service 24h sa o verifice dar a fost racoare in perioada aceea)
multumesc anticipat
klaus
eu as banui ceva pe partea de alimentare cu combustibil.
raoul.
am uitat sa specific ca la diagnoza gpl , softul ala mi-a vazut sonda lambda cum ca functioneaza anormal la rpm de relanti. anormal in ideea in care sinusoida era foarte asimetrica si doar la turatii devena simetrica si regulata.
se poate ca sonda asta sa dea peste cap momentele alea imediat dupa pronire?
raoul.
am dus masina la service si am lasat-o la teste. or descoperit ca pompa de benzina da presiunea care trebuie dar din nu se stie ce motiv se dezamorseaza de pe o zi pe alta si masina se comporta normal pe timp racoros(acum ploua de rupe in TM).
idei sunt binevenite
klaus
eu as banui ca pompa nu e in parametri si, de asemena, ca ai o problema cu regulatorul de pe corpul pompei (la supernova era pe rampa, la logan e pe corpul pompei)
Si as verifica bujiile, daca sunt in parametrii (in pecial daca sunt cele recomandate, cu plaja de temperatura de lucru corecta)

25 Jul 2012, 11:55:
PS: s-ar putea ca si injectoarele (sau unul din ele) sa nu mai fie etanse la inchidere dupa oprirea motorului
raoul.
sad.gif am luat azi masina din service. Se pare ca pompa de benzina functioneaza in parametrii. Au refacut jocul la supape(0.10 si 0.30, eu le-am facut la 0.15 si 0.25), curatat mufe/contacte samd, resetat parametrii... si tot asa se comporta. faza e ca mai au o masina cu aceleasi simptome dar a care se opreste motorul la relanti(la aia au schimbat corp clapeta nou nout, senzor turatie si nu ii dau de cap).
dupa faza de la pornire masina mea este perfect in parametrii. Acuma m-am cam obisnuit cu ea asa dapoi...ce-n batzu lui trompi sa aiba?
Bujiile sunt NGK si corespund cerintelor Loganului. Despre etanseitatea injectoarelor nu am intrebat, si pompa ar fi ok
b18hsu
Aceeasi problema o am si eu.
De fapt la mine a fost problema si cu injectoarele de gaz (pe care le-am inlocuit) iar cel de la service gpl mi-a pus diagnosticul ca trebuie sa schimb si injectoarele de benzina pentru ca ele ar fi problema.
La fel mi-a facut proba la pompa de benzina cu o pompa a lui, o pompa pe care o foloseste numai pentru teste si in urma inlocuirii mi-a aratat o valoare (imbunatatirea amestecului, parca a zis) care era identica cu valoarea data cand era pompa mea pe masina deci problema nu este de alimentaere ci de injectoare.
Acum nu prea imi vine sa dau 800 de lei ca sa verific teoria asta dar daca as gasi niste injectoare sa le pun pe masina sa vad cum se comporta la prima pornire as testa.
La mine ar mai fi ceva: cateodata, nu mereu, parca motorul nu merge rotund ci in valuri (este o diferenta mica intre minime si maxime de turatie).
O alta precizare: inainte sa schimb injectoarele de gaz mai intai am fost si am curatat injectoarele de benzina la un service care avea aparat cu ultrasunete si sistem de verificare a injectoarelor (a modului de pulverizare) si acolo am vazut cum toate injectoarele pulverizau la fel (4 jeturi ca muchiile unei piramide) sub acelasi unghi dar parca volumul de solutie care s-a adunat in eprubetele in care pulverizau injectoarele nu era egal, nu am fost atent dar asta ar explica mersul in valuri si nu rotund al motorului.
In momentul de fata pe gaz masina merge perfect dar pe benzina parca nu are aceeasi forta.
Oricum momentan am pus benzina de la omv si un aditiv in benzina pentru cazul in care ar mai fi ceva prin injectoare.
raoul.
intradevar pe benzina parca e mai lenesa dar pana acum am zis ca poate mi se pare mie. faza e ca merge impecabil masina exceptie la pornire si la pornire doar cand e cald afara(teoretic se dilata piesele deci ar trebui sa fie mai etanse).
mi-a mai facut o faza si anume la viteza mare cand am dat inapoi e benzina mi-a murit motorul in mers!
oricum ma seaca la culme faza si nu stie pe ce sa dau vina, gpl sau 68.000 km cu masina
b18hsu
Aseara am intrat in calculatorul de gaz dar cand incercam sa ma uit la parametri cu motorul pornit mi se bloca programul de la gpl. L-am sunat pe ovijer (de la el am interfata pt. gpl) si i-am spus simptomele; raspunsul lui a fost ca am probleme cu fisele de la bujii, cel putin una din ele da la masa.
Asa ca am verificat cu un spray de geamuri cu apa in el si dupa ce am pulverizat pe fise, surpriza, la una din ele se vedea cum apar mici firicele de descarcari electrice.
La ora la care scriu aici deja am schimbat fisele cu unele Bosch siliconate si pot sa spun ca se simte o schimbare in bine la comportamentul motorului.
Oricum astept cu nerabdare ziua de maine sa vad cum porneste dimineata.
danimar
QUOTE(b18hsu @ 3 Aug 2012, 21:04)
La ora la care scriu aici deja am schimbat fisele cu unele Bosch siliconate si pot sa spun ca se simte o schimbare in bine la comportamentul motorului.
Oricum astept cu nerabdare ziua de maine sa vad cum porneste dimineata.
*



Care e rezultatul? S-a rezolvat problema schimband fisele?
raoul.
am schimbat si fisele in prima faza, cu unele tesla. nici o modificare! face la fel amsina. acum cu caldurile astea nu mai moare la pornire dar tot se gatuie dupa care se tureaza si se stabileste pe la 1000 si pot pleca cu ea.
DigitalScribe
Si eu am probleme la pornire dupa ce a stat in soare toata ziua. Dau de cheie si nimic mult si bine.

Solutia e sa-i dau talpa la pornire, sa o turez un pic si apoi trece. Sta ok la relanti, nu zvacneste nu nimic. Doar nu porneste fara ceva mai multa benzina la inceput.

Ma gandesc, temperatura mai mare a galeriei de admisie oare nu influenteaza ce citeste vreun senzor? Impresia mea e ca nu da computerul cata benzina trebuie la pornire. Cum ma ating un pic de pedala de acceleratie cum porneste ok si ramane ok dupa aia. Merge foarte ok la turatii mari dar si la relanti.

Cand e rece masina (a stat la umbra) porneste la sfert.

Empiric vorbind, doar temperatura influenteaza problema cu pornitul. Ma gandesc ca dupa ce respira un pic prin galeria de admisie odata pornita se mai racoreste vreun senzor ceva pe acolo...
Sir Andrew
Si eu am avut astfel de simptome, si numai cand masina e incinsa ba de la mers sau de la soare. Pentru prima oara, ieri pe bac acul turometrului la pornire mi s-a dus la zero efectiv, apoi urcand la 1000 si apoi spre 750 rpm. Eu folosesc de cca 2 luni numai Alto 101. Deci benzina nu are nicio influenta asupra acestor fluctuatii.
Mai vad si eu anumite fluctuatii ale acului dar chiar nu mai bag de seama. Atat timp cat porneste si nu se opreste motorul, sanatate.
raoul.
asta mi-a recomandat si mie inginerul dacoteh, sa o ajut cu pedala la pornire. numai ca nu-mi place...asta faceam la dacia veche. de fel pe caldura imi facea figura insa ieri a facut-o si pe racoare(ploaia de ieri). am sa incerc si azi pe la pranz.
e tare dubios, odata pornita masina se prezinta perfect atat la testele pe calculator cat si in mers , si si la pornirile din acea zi cu intervale scurte(2-3h) in care masina sta(fie soare, fie umbra). daca a trecut de 8h stata faca figura la pornire
raoul.
Nu s-a schimbat nimic si nu am mai facut nimik la masina,doar am studiat!
in wekendul ce urmeaza am sa incerc sa scot injectoarele de benzina si sa le"curat" cu spray de carburatoare si sa schimb pozitia intre ele(macar placebo).
De asemenea am sa schimb bujiile cu unele eyquyem 2 electrozi. am cautat codul NGK-ului de pe masina si desi corespunde cerintelor motorului de logan am vazut ca ngk are alt cod recomandat loganului(clio).
...si am sa anulez complet instalatia de gpl sa ma conving ca nu se trage de la gpl si am sa o duc asa in service (am de facut si distributia)
wish me luck
am sa reverific si supapele
P-A-C-O
QUOTE(raoul. @ 15 Jul 2012, 10:58)
rezumat comportament: porneste la cheie, imediat dupa ce a pornit motorul da semne ca moare, acul turometrului  scade aporape de zero, masina parca primeste suturi, din cand in cand mai si moare, dintro data se tureaza pe la 1500 si sta destul de multicel pe acolo, coboara pe la 1100 si sta acolo si mai mult dupa care pot folosi masina. daca pornesc de pe loc cand rpm-urile sunt inca la 1500 nu raspunde la acceleratie, si dintrodata zvacneste si merge normal. Toata tarasenia asta o face numai la pornire dupa o perioada mai indelungata(8-9h) si doar cand afara e cald niciodata cand e rece(cand e rece se comporta normal )

ai incercat sa-i incarci in ECU ultima versiune de soft?... a fost mai demult un OTS exact pentru acest comportament al motorului la pornire (erau gresite niste "harti" de corectie a injectiei in fc. de temp.)

danimar
Problema la loganul meu e similara, dupa ce porneste, moare motorul. Daca vreau sa o accelerez in acel moment, moare garantat. Problema apare doar cand e foarte cald afara si e oprita cateva ore bune. Am schimbat doua MPP-uri, am curatat tot ce se putea si degeaba. (am GPL Landi Renzodin fabrica, 2008)

Se pricepe cineva sa interpreteze datele oferite de DDT?
Am pus aici filmuletul
Acesta este un caz fericit in care motorul nu moare imediat dupa pornire, dar merge ca naiba si aproape ca se opreste (in primele 20 de secunde ale filmului).
Tot ce pot eu sa observ este ca turatia lui (Regime moteur) scade chiar si la 417rpm in timp ce calculatorul "stie" ca ar trebui sa fie 981rpm (Regime de consigne regulation ralenti). Mai observ si ca tensiunea sondei lambda nu prea variaza la inceput, de aici sa fie problema?
raoul.
phoaaa, idem si la mine cu lambda, numa ca testul Clip nu zice nik ca ar fi in neregula. doar testerul de gpl.
in service or observat intrun final si ei faza cu pornirea, dar cu mine in masina si eu cu laptopul in fata vad cum totul e in parametrii, atat la relanti cat si in mers!
azi, dat fiind ca i-am schimbat distributia zilele trecute, am mesterit la ea.
verificat si pus inca o data culbutorii la 0.10 si 0.25 (in service mi i-or reglat aia la 035 evacuarea si 0.15 admisia ), curatat-verificat mufe/rezistente samd.
se pare ca o maimuta din service mi-a crapat mufa mama de la potentiometrul de pe corpul clapeta(cum pot sa schimb potentiometrul cu cel vechi, ca doar am schimbat si corpul clapeta sa-i dau de cap masinii).
i-am schimbat si bujiile. eyquyem cu 2 electrozi am pus.
NICI O IMBUNATATIRE LA PORNIRE. acum juma de ora am anulat tot ce inseamna gpl pe ea si sper sa-i dau de cap.
cand pun contactul si aude pompa cum bazaie, de fiecare data, e normal? ma asteptam sa fie amorsta(recunosc ca nu-i stiu mecanismul si sistemul d functionare)

15 Sep 2012, 18:19:
[attachmentid=1627837277]
danimar
QUOTE(raoul. @ 15 Sep 2012, 15:41)
phoaaa, idem si la mine cu lambda, numa ca testul Clip nu zice nik ca ar fi in neregula. doar testerul de gpl.
in service or observat intrun final si ei faza cu pornirea, dar cu mine in masina si eu cu laptopul in fata vad cum totul e in parametrii, atat la relanti cat si in mers!
azi, dat fiind ca i-am schimbat distributia zilele trecute,  am mesterit la ea.
verificat si pus inca o data culbutorii la 0.10 si 0.25 (in service mi i-or reglat aia la 035 evacuarea si 0.15 admisia ), curatat-verificat mufe/rezistente samd.
se pare ca o maimuta din service mi-a crapat mufa mama de la potentiometrul de pe corpul clapeta(cum pot sa schimb potentiometrul cu cel vechi, ca doar am schimbat si corpul clapeta sa-i dau de cap masinii).
i-am schimbat si bujiile. eyquyem cu 2 electrozi am pus.
NICI O IMBUNATATIRE LA PORNIRE. acum juma de ora am anulat tot ce inseamna gpl pe ea si sper sa-i dau de cap.
cand pun contactul si aude pompa cum bazaie, de fiecare data, e normal? ma asteptam sa fie amorsta(recunosc ca nu-i stiu mecanismul si sistemul d  functionare)

<span class='edit'>15 Sep 2012, 18:19:</span>
[attachmentid=1627837277]
*



Si la mine e totul normal mai putin in acele 20 secunde imediat dupa pornire se intampla ciudatenii. Pompa e normal sa se auda cand pui contactul.
Potentiometrul acela il schimbi daca ai altul, ca-i prins in 2 suruburi (sper ca am inteles bine la ce te referi).

Ai incercat cumva s-o pornesti direct pe gaz? Pe gaz imi porneste bine, fara probleme.
cristian_ra
va salut ! am si eu o intrebare: am luat loganul la 53000 de km , i-am pus gaz ( tomasetto secventiala ) si am cu ea cam 57000 km si de 3 saptamani am o problema : imi porneste de la 2-3-4 cheie .. am crezut initial ca este de la gazul prost , ( bujiile sunt schimbate acum 4000 de km ). Am mai citit pe forumuri ca ecu masinii se mai deregleaza din cauza celui de gaz ...astfel azi am fost unde am montat gazul sa imi faca o resetare ..zi si facut : mi-a recalibrat si calculatorul masinii ca cica o luase razana si a recalibrat si gazul . Mi-a zis ca trebuie sa imi reglez culbutorii apoi sa revin la resoftare daca imi face la fel. credeti ca poate sa fie asta motivul pentru care nu porneste? masina are probleme doar la rece : se duce la 1500 de ture apoi sub 500-600, se balbaie si se opreste iar la cald porneste la sfert de cheie . Va intreb pentru ca am avut solenta pe gaz cam de la 120000km-180000km.. si dadeam in ea 170-180km pe autostrada si nu am avut niciodata probleme dinastea cu reglaj culbutori ..
danimar
@cristian_ra
Pornirea facandu-se pe benzina nu vad de ce ar fi de la gaz...
ECU-urile astea nu stiu bine cum functioneaza, dar la mine nu s-au dereglat niciodata (am 82000km). Inainte sa dai bani prin service-uri incearca si tu sa cureti corpul clapeta si senzorul de turatie (daca n-ai facut deja asta), poate ai noroc si e de la ele. Daca nu se rezolva problema, schimba MPP-ul, pentru ca ala se ocupa de ralanti la rece (e 35RON unul chinezesc si vre-o 180 unul original)
Eu am mai resetat niste valori invatate de ECU benzina sperand ca mi se rezolva problema actuala, dar degeaba.
raoul.
nu, nu...stie ceva cristian. am inteles ca mersul pe gpl da peste cap niste valori in compu de benzina. dar asta in cateva mii de km bune. de aia se recomanda ca din cand in cand ca sa nu emrgi in service sa-i calibreze sa mergi cateva sute de km si pe benzina. eu am facut chestia asta dupa 5000km cand deja ma exaspera pornirea. o scurta , foarte scurta perioada a mers mai normal masina (2 zile).
ieri si azi, cuma plouat sia fost rece am mers cu amsina pe benzina cu instalatia gpl anulata . din cauza ca urmeaza sa fac ceva km cu ea si benzina e extrem de scumpa am trecuto inapoi pe gpl. totusi in 12 ore si la 2 porniri simptomele s-or atenuat considerabil dar nu or disparut.
am sa refac chestia cu anulatul gpl si testat pornirea cand nu o sa fiu constrans de alti factori, sa o fac pe o perioada de 1 saptaman, pornit diminea, la pranz si seara ca sa am repere de temperatura umiditate samd
cert e ca un dracusor electronic s-o bagat in ea! de aia imi place mecanica clasica
Taka
Aceasta problema am patit-o si eu ieri parca avea mai multe sintome diferite:

Am dat cheie a pornit o fractiune mai greu decat deobicei a balbait de doua ori motorul si a murit ,incerc din nou la fel.....mai incerc odata dar de data asta ii da sprituri,masina porneste dar nu imi sta in relanti moare,daca o tin eu din pedala(putin turata) se comporta normal..am facut o tura de cartier crezand ca sa inecat sau nah,cand ma-m oprit din mers statea cat de cat in relanti normal dar de aici si o alta problema cand o acceleram pe loc se mai apridea si martorul de la baterie...

Mentionez ca:

*Bateria are abia un an(cred ca mai am garantia la ea)
*Motorasul pp schimbat acum vreo trei luni(atunci masina statea turata(1500-2000-2400)cand vrea ea,dupa schimbare mpp sa comportat normal relanti-ul;
*Corp clapeta curata cu spray,sigurantele par Ok

curatat si alte contacte,IN afara de senzorul de turatie nu lam putut desface de pe volanta trebuie sa imi caut o cheie tubulara de 10' ma duc maine sa-mi iau,i-am dat cu sprey acolo la pini.
Sugesti pareri ce sa mai verific..?Multumesc
andi_andi505
Am avut si eu probleme asemanatoare cu pornire, pornea si murea cand o acceleram, am rezolvat cu aditiv pentru curatat injectoarele. La 1 an mi a facut acelasi tip de probleme si tot cu aditiv am rezlovat o. Data viitoare o sa merg sa curat injectoarele pe banc.
cristian_ra
am revenit! azi mi-am schimbat bujiile ( aveam +13 cu 1 electrod) cu ngk cu 2 electrozi ( m-am usurat de 72 de roni), apoi am curatat clapeta de acceleratie , mpp-ul si senzorul de pe volanta ... si a pornit la sfert de cheie , se aude frumos motorul , parca mai fluent si e mai fusneatza acceleratia ( de la bujii cred)... ma rog nu stiu inca da ca s-a rezolvat problema ca mai inainte am facut proba la bujii si tot balbait a pornit ... astept sa se raceasca complect motorul si cam int-o ora cobor jos sa vad daca porneste bine .daca nu e clar ! trebuie reglati culbutorii.. si de dimineatza am cautat service-uri si ba la unul programare ..ba la unul cica "nu se regleaza culbutori la motor de 1.4" !!! unii nu se baga ...numai meseriasi .... daca nu se rezolva o sa ii reglez eu ..
raoul.
eu tare cred ca eu un bug electric pe undeva! ce ma seaca e ca cei de la gpl ma trimit la service dacia si viceversa dar nimeni nu stie ce are ! enervant ca nimeni nu isi da seama
kti
ok
un mic rezumat:
da sonda este normal sa lucreze dupa ce se incalzeste putin sau la un mic interval de timp de la pornire.
in filmuletul din ddt se vede clar ca porneste greu (factorul de imbogatire la relantiu este decalat destul de mult)
da ecu se deregleaza daca reglajul pe gpl este facut prost (este nevoie si de 5 km ca sa sedecaleze din nou chiar si dupa reinitiere ecu)
este adevarat ca mersul o perioada pe benzina reface adaptarile la normal (99% din masinile cu aceasta problema au GPL )
pornirea se face pe benzina este adevarat dar ecu injectie are adaptari proaste ceea ce face ca la pornire sa se umezeasca cam mult admisia deci se ineaca putin motorul
DEGEABA se curata sau se schimba piese la masina daca reglajul este prost pe GPL masina va face in curand la fel
pornirile astea greoaie la rece sau la cald sunt tipice la motoarele cu reglaj prost pe GPL
spor la concluzii biggrin.gif
raoul.
de cand or inceput figurile am fost prin service-uri si mi-or setat , parasetat si resetat la nesfarsit toti parametrii atat la gpl cat si la ecu benzina.
am bagat acum niste aditiv in benzina, poate poate o "curata injectoarele de benzina". astept sa avd
Taka
mesajul acesta e continuarea la mesajul 23

Rog sa ma ajutati cu niste sfaturi,pareri ca eu am ramas fara ele:(

Dimineata am pornit masina a pornit normal,statea in relantiu dupa ce am mers putin cu ea de pe loc masina murea din nou la relantiu.

Martorul de la baterie ramanea stins.

Am luat-o de la capat si am desfacut si curatat mpp-ul si corpul clapeta,senzorul de turatie tot nu am reusit sa il dau jos pt ca unul dintre suruburi e dus capul trebuie sa ma gandesc cu ce sa il dau jos.
Am resetat cu calculatorul cu contactul (5-6 ori pus-luat contactul)iam dat cheie mergea perfect....am mers 1-2km problema a revenit masina se tureaza fff tare in schimb sta la relanti si cand in accelerez mi se aprinde si martorul baterie.

Pareri...

ioonell
mai mult ca sigur este senzorul de pe volanta
klaus
Daca motorul se tureaza singur (nu am prea inteles ce inseamna "masina se tureaza fff tare in schimb sta la relanti", daca se tureaza singura sau cand apesi acceleratia) atunci e vorba de aer fals sau, in unele cazuri, o problema pe partea electrica)
Daca motorul moare DOAR la relanti (de exemplu la semafor, cand nu se apasa acceleratia) problema e de la motorasul pas cu pas (nu de la senzorul de turatie). Problema de motoras este indicata si de faptul ca merge bine cu pedala apasata (se deschide clapeta). Poate motorasul nu a fost calibrat dupa montare (desi, dupa atatea porniri ar fi trebuit sa fie).
Surubul se poate desface cu un cleste papagal (desi pozitia e absolut infecta acolo la solenza, nu stiu daca intra cum trebuie) sau se poate incerca cu o cheie tubulara cu multe colturi (nu doar cu 6), si se baga fortat pe capul surubului. Sau se pileste surubul pe 2 laturi si se porneste cu o cheie mai mica bagata pe cele 2 laturi. Sau se face o crestatura in capul surubului si se incearca ceva cu un cap de surubelnita.
Oricum, se porneste cu multa zeama de deblocat suruburile data cu o zi-2 inainte si repetata operatiunea de 2 ori pe zi. Se poate si ciocani un pic pentru a mai slabi strangerea cu un ciocan si o dalta.
cristian_ra
salut ,am revenit.deci : am reglat tachetii(50 ron), am restetat din nou ambele centrale ( baiatul de la gaz imi zice ca sunt ok acum )(30 ron), am schimbat bujiile ( 72 ron ) , am curatat clapeta de aceleratie , motorasul pas cu pas, sezorul de pe volanta ( nu cred ca avea vreo treaba ) si surpriza !!! TOT NU MERGE !!! azi de dimineaza prin baile herculanr am dat de 6-7 ori la automat si abia abia a pornit ... o fi oare necesar sa schimb toata masina ?:-?.... au mai ramas 2 posibile cauze :
1. autosoclul ( nu sunt sigur ..dar se duce initial la 1500 de ture apoi bolboroseste.. deci exista posibilitatea sa nu fi acesta )
2. benzina . Am avut 3 linii de benzina de vreo 2 -3 luni ... am crezut ca am o problema cu afisajul dar m-am inselat ...am vrut sa o "evacuez " pe toata ..din Ramnicul valcea pana in Bcuresti am venit pe benzina si la intrare in Buc s-a aprins martorul ( deci e ok) cred ca maine dau rezervrul jos... presupun ca de la benzina sa fie ...eu totusi numai la Petrom bagam..oi fi prins eu o dimineatza in care au adaugat si apa ..acum nush ce sa zic de calitatea ei . o sa curat rezervorul si o sa bag numai de la OMW chiar daca este mai scumpa ..ramane de vazut ....
kti
QUOTE(Taka @ 18 Sep 2012, 14:20)
Am luat-o de  la capat si  am desfacut si curatat mpp-ul si corpul  clapeta,senzorul de  turatie
  Am  resetat cu calculatorul cu  contactul (5-6  ori pus-luat contactul)iam  dat  cheie  mergea perfect....
Pareri...
*


ok
sper ca ai facut o gluma......
fara suparare dar la asemenea ,,resetat,, parerile sunt de prisos
klaus
Eu totusi as suspecta in continuare motorasul pas cu pas.
As mai schimba releele de pompa de benzina si de injectoare din cutia de sigurante de la motor si as verifica pompa de benzina (desi ma indoiesc). Poate si masa ei care e undeva pe aripa spate.
De asemenea as verifica legaturile de masa din compartimentul motor.
Taka
Va multumesc,sa rezolvat se pare ca mpp astea chinezesti la 30-32lei buc pot fi defecte chiar si din fabrica sau poate nu chiar defecte ci doar nu sunt aduse la parametri corespunzatori,eu m-am intors la originalul vdo dupa ce a trecut printr-o curatare cu vreo 2-3 spray-uri si acum merge ok sa vedea cat va tine,senzorul de turatie doar ma dus in ereoare pt ca nu il puteam da jos...dar a mai ramas sa vad care e treaba cu alternatorul din cand in cand imi mai ramane aprins martorul baterie merg vreo 200m se stinge mai merg ceva se mai arinde si dupa ramane stins restul calatoriei(am curatat cele 2 borne ale sale)or fi carbuni impuscati sau trebuie schimbati dar aci trebuie sa caut pe cineva:D
raoul.
Salut!
readuc in discutie problema intiala a mea! si a altora gpl-isti

la fiecare pornire dupa ce motorul a stat mai mult de 4-5h , motorul da sa moara, se balbaie, chiar moare daca e mai rece afara(in aceasta perioada, scade brusc acul turometrului, creste brusc sau gradat, mai scade usurel, apoi creste usurel pana se stabilizeaza la 900 ca apoi sa stea la 750. valorile unde oscileaza dupa scaderea brusca sunt 1500 si 900rpm).
dupa aceasta figura motorul merge ca la carte si in toate testele PC imi zice ca e ca nou!
masina are gpl tomasetto stag 200, problemele au aparut la 2000km dupa instalarea gpl(pe frigurile din februarie) si dupa ce bobina de inductie si-a dat duhul si a fost schimbata cu una Valeo.
de atunci s-au operat urmatoarele:
-curatat mpp, schimbat mpp cu unul chinezesc, schimbat tot corpul clapeta(sh de 20.000km)
-reglat culbutorii
-schimbat fisele
-schimbat bujiile
-fost in service dacia si unde am montat gpl pt resetare valori la calculatoare(pt 2 zile scurte parca si-ar fi revenit desi am simtit ca nu e asa cum m-am obisnuit eu)
-verificat pompa de benzina, pt un moment dat mi s-a spus ca de acoloa r fi, cum ca s-ar dezamorsa sau ceva de genul dar apoi au zis ca nue de acolo
-schimbat benzina, schimbat gaz, pus aditiv in benzina(parca balbaiala dureaza ceva mai putin, probabil de la cifra octanica crescuta)
-anulat instalatia gpl, trecut conexiunile electrice de la injectoare la ecu benzina(pt o scurta perioada) si parca s-o diminuat efectele insa tot s-o balbait la pornire

ultima recomandare din service dacia care m-a scutit de oprirea motorului la pornire e ca la pornire(simt ca electromotrul invarte de mai multe ori pana o ia) e ca sa ajut din pedala de acceleratie si sa tin eu motorul la 1500-2000rpm pt 20-30 sec
Leo0608
QUOTE(raoul. @ 20 Sep 2012, 08:27)
readuc in discutie problema intiala a mea! si a altora gpl-isti
ultima recomandare din service dacia care m-a scutit de oprirea motorului la pornire e ca la pornire(simt ca electromotrul invarte de mai multe ori pana o ia) e ca sa ajut din pedala de acceleratie si sa tin eu motorul la 1500-2000rpm pt 20-30 sec
*


parca ai fi la dacia 1300 radmasa.gif Tare rau

On Topic: cauta-l pe userul kti din Craiova pe privat si te poate ajuta el cu sfaturi/eventual sa mergi pana la el sa vada masina ...
danimar
Faptul ca urca in turatii cand e rece motorul e ok, asa trebuie. Daca te uiti in filmuletul de la mine vezi cam la ce valori trebuie sa ajunga (cam pe la 1200, cu toate ca si la mine are obiceiul sa urce mai mult). Apoi scade treptat pana la valoarea normala de relanti. De aceasta urcare se ocupa mpp-ul, deci ala ar trebui banuit primul ca nu functioneaza corect (chiar daca l-ai inlocuit, am auzit multe povesti despre astea ieftine).
Ce nu-i normal e ca moare motorul. La tine moare cand e rece afara, la mine e fix invers, cand e cald. Acum ca a venit racoarea porneste de zici ca-i noua.
Eu inca nu i-am dat de cap, sunt la al treilea mpp (pe ala din fabrica cred ca l-am stricat degeaba incercand sa-l desfac)
Daca o pornesc direct pe gaz nu mai face problema asta, nu stiu ce sa mai cred. Dar acum nu-mi mai fac probleme, oi vedea eu la vara cum s-o comporta.
cristian_ra
mai nou nu s pornit nici cand a fost cald afara (a fost coincidenta ca s-a racorit si nu a mai mers )... cred ca m-am prins de la ce este ...daca trece mult timp cand masina nu este pornita(7-8 ore ) pompa de pe benzina nu mai retine presiunea cand pun contactul si dau la cheie ...deci cam trebuie schimbat ansamblul ...alta posibilitate nu mai vad... cond o sa o schimb m-am interesat ca exista relee care se monteaza suplimentar la pompa sa se opreasca cand intra pe gaz sa nu mearga in gol aiurea si sa se uzeze (cum am patit eu)
kti
cu releu pe pompa va face mai rau se opreste la debreiere la rece.
nu cred ca porneste greu si la rece si la cald
ori una ori alta
NICIODATA amandoua
clar?
icon_mrgreen.gif
cristian_ra
Va salut din nou.Dupa cum am scris mai sus tot o problema cu pornirea am si eu .Cum am mentionat am schimbat bujii, reglat tacheti,curatat clapeta, mpp,senzor volanta, resetat de 3-4 ori calculatorul de benzina de 2 ori cel de gaz si tot degeaba.. bani dati aiurea ... Mi-am comandat bosch ansamblu pompa benzina ( inca 420 de roni - ma rog lucrez la o firma de piese si nu am achitat-o cred ca o sa o fac retur la furnizor ) si sta frumos la mine pe birou la serviciu(altceva pe masina nu am ce sa mai schimb sa rezolv problema pornirii) : de ce?? e simplu: am fost la un service din Bragadiru si un mecanic care a lucrat la Renault , actualmente la un service privat (artis omul), mi-a pus testerul pe masina si normal ca toate erau bune si frumoase.Mi-a zis : "mergi 2-3 zile numai pe benzina si daca nu se rezolva iti schimb pompa personal GRATIS , cu toate ca iti zic sigur ca nu e de la pompa ..ca aia merge ori nu merge si nu are ce sa se dezamorseze dupa 10 ore ,ea se amorseaza singura cand pui contactul si se si aude; PROBLEMA E DE LA CENTRALA DE GAZ AL CAREI SOFT NU E COMPATIBIL CU CEL DE ECU" .Zis si facut , ieri am mers 30 de km cu ea , azi de dimineaza a pornit din prima la sfert dar sa balbait foarte putin si nu s-a mai oprit , am mers la benzinarie ca eram pe rosu , m-am mai usurat de 1 mil ( am bagat cum a zis mecanicul 99+) doar 15 L...sad.gif.... am ajuns la serv . La 17:30 cand am plecat de la serviciu , pun contactul si la sfert de cheie ramane la 1500 de ture si scade usurel la 1000 frumos , fara balbaieli ... DECI: in concluzie decat sa aruncati banii pe geam ( k mine)mergeti intai la servicele unde s-a montat instalatia si sa ii luati pe sus pe expertii aia care afirma : " domne instalatia e ok merge , nu vad nici o problema de la noi , regleaza-ti culbutorii , schimba bujiile , fisele , bobina , senzorii "sau toata masina daca se poate nu????... numai meseriasi sunt peste tot in ziua de azi ..eu o sa am duc in wekend sa mi-o regleze iar ..ca daia am dat 23 de mil instalatia+ 7 mil ( mutarea de pe matiz pe logan a instalatiei) si acum merg pe benzina ...
raoul.
da, si eu am ajuns personal la concluzia ca buba e in centrala de gaz. oricum...voi tine sub observatie problema pana cand se duce masina.
ca fapt divers am urmat sfatul inginerului dacotec si:
dau cheie, cand porneste calc usor acc, o tin 20-30 sec intre 2000-1500 si dupa asta e parfum, nu are nici o greata.
acuma e amuzant, mie mi-au fortat usa si furat casetofonul(am anulat incuietorile , sper sa nu patesc ceva smile.gif ) si desi am alarma parca decand cu pornirea asta cu smen ma simt mai bine. si sotia o invatat smecheria asa ca... dacioata mea e numai pt mine
raoul.
Vreo veste/solutie de alti posesori loviti de acceasi boala a loganului meu?
raoul.
incet incet nici cu smecheria "pedala" nu vrea masina sa asculte. moare motorul si merge foarte aiurea(suturi) pana cand se stabilizeaza
klaus
sa n-ai vreun aer fals pe undeva, care e apoi e compensat de reglajul dat de sonda lambda cand se incalzeste.
Sau bujii "calde", deficitare la rece
raoul.
am avut bujii NGK dupa specificatii, le-am schimbat cu unele eyquyem originale.
am verificat pe la corp clapeta sa nu fie pe undeva aer fals dar nu am gasit
bazil31
Aceiasi problema si la mine:porneste,urca la 1500,scade aproape de o,cateodata moare,apoi se stabilizeaza la 750 si merge normal.Cand e rece motorul,daca ma prinde in relanti la trecerea pe gaz,pa,a murit motoru.Acu e la `doctor`,la un meserias care se ambitioneaza sa ii dea de cap.Sper sa o rezolve,dar se pare ca are simptome de `asa face toate domnu sofer `ca zici ca am cumparat masini care merg pana expira garantia.
kti
ok
AMBITIE ?
o sa fi cam dezamagit pt ca NIMENI nu a rezolvat concret aceasta problema.
cauza se stie insa rezolvarea NU
wacko.gif
bafta
raoul.
@kti, nu te inteleg.
pe unde am umblat in Timisoara mi s-a spus ca e de la instalatia de gaz dar exact root cause nu au fost in stare sa-mi spuna. cica asa face toate(la service-urile Dacia). La service-urile GPL mi s-a spus ca nu e de la instalatie.
ba ca e de la injectoare, ba ca de la supape, ba ca de la bujii ,fise, corp clapeta, senzori lu peste, aer fals pe nush unde care comunica cu frana samd
te rog sa share-uiesti cu noi rootcause-ul ca poate poate o veni vreunul cu vreo solutie pe termen lung(stiu masini la care s-a schimbat si cablajul electric ca poate o fi de acolo)
multumesc
ORIJINAL21
QUOTE(raoul. @ 2 Aug 2012, 16:16)
intradevar pe benzina parca e mai lenesa dar pana acum am zis ca poate mi se pare mie. faza e ca merge impecabil masina exceptie la pornire si la pornire doar cand e cald afara(teoretic se dilata piesele deci ar trebui sa fie mai etanse).
mi-a mai facut o faza si anume la viteza mare cand am dat inapoi e benzina mi-a murit motorul in mers!
oricum ma seaca la culme faza si nu stie pe ce sa dau vina, gpl sau 68.000 km cu masina
*




QUOTE(raoul. @ 17 Sep 2012, 15:44)
eu tare cred ca eu un bug electric pe undeva! ce ma seaca e ca cei de la gpl ma trimit la service dacia si viceversa dar nimeni nu stie ce are ! enervant ca nimeni nu isi da seama
*



in electrovalva te-ai uitat?? ai pilitura acolo?
filtrul de aer cum se prezinta? este murdar?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.