Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Indicator presiune pneu
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
simon
Am vazut aici niste chestii simpatice numite indicatoare de presiune a aerului in pneu.
Nu-mi dau seama daca sint valva sau doar capacel, cert este ca daca ai presiunea corespunzatoare calibrarii indicatorului apare culoarea verde, daca presiunea este scazuta apare culoarea rosie. Sint unele la care o scadere acceptabila a presiunii face sa apara un galben intermediar.
Stie cineva daca se pot cumpara si in Romania?
Daca nu ti le fura par a fi foarte folositoare, nu? smile.gif
bertro
par folositoare, dar eu unul nu le dau mai mult de o noapte in parcare.
cand vad romulanii beculetele colorate ti le iau scurt pe 2. (romulanii sunt o rasa din StarTrek, nu altceva..). Mai bine e sa ai un manometru in portbagaj cu care sa testezi din cand in cand presiunea. eu asa fac.
klaus
Se gasesc in metro, in carrefour, cora etc.
Pb. este ca acel capac sta fara... ventil. Daca acel capac (e ca un capac de ventil) nu etanseaza f. bine sunt sanse suficient de mari sa umfli rotile cam des.
simon
QUOTE(klaus @ 18 Aug 2005, 23:46)
Se gasesc in metro, in carrefour, cora etc.
Pb. este ca acel capac sta fara... ventil. Daca acel capac (e ca un capac de ventil) nu etanseaza f. bine sunt sanse suficient de mari sa umfli rotile cam des.
*



In Metro nu am vazut. Cum adica fara ventil, cum bagi aer in pneu?


QUOTE
romulanii sunt o rasa din StarTrek, nu altceva

Yeap, thumb up! laugh.gif laugh.gif
Sint scumpe, daca tot le dau cadou la romulani? laugh.gif
ICET
QUOTE(simon @ 19 Aug 2005, 00:24)
Cum adica fara ventil, cum bagi aer in pneu?
*


Capacelul in sine e un ventil.Am eu asa ceva(cam de 4 ani),dar nu cum vrei tu,ci normale(nu se schimba culoarea in functie de presiune)si nu am avut probleme cu pierderea presiunii.
Marty
De unde faianta mea din baie stie capacelul ala cit trebuie sa am eu presiunea in pneuri ?
costi
Ii dai cartea s-o citeasca !
Marty
Totodata, as vrea sa-i rog pe onor co-forumistii care sustin ca au valve fara ventil, acesta fiind incorporat in capacel, cum au domniile lor o presiune relativ egala in pneuri. Eu unu' nu inteleg cum s-ar putea realiza asa ceva.
bogdan_o
Capacelele alea sunt de decor, sa nu se vada valva cheala. Cand se umfla roata partea de la pompa care se ataseaza la vebtil are un fel de tamburus care apasa pe un fel de tija micuta din ventil si astfel de poate umfla roata. cand se scoate pompa, aerul din roata avand o presiune mai mare decat cea exterioara face ca tamburusul ala sa fie impins in ventil si astfel nu lasa sa iasa si aerul din cauciuc. Acum, eu stau sa ma gandesc cum pot capacelele alea sa arate presiune, din moment de tamburusul ala nu e apasat. Ar trebui sa apese constant pe el si nu cred eu ca se fixeaza chiar atans de ventil. E cam cum ati sta cu manometrul bagat tot timpul in ventil. Deci merg pe aceeasi idee ca si Klaus ca va trebuie sa va faceti presiunea minim o data pe saptamana. Sau se poate sa ma insel, ca mai mult de o seara-doua nu rezista pe masina deci scapati de o grija.
simon
QUOTE(ICET @ 19 Aug 2005, 10:30)
Capacelul in sine e un ventil.Am eu asa ceva(cam de 4 ani),dar nu cum vrei tu,ci normale(nu se schimba culoarea in functie de presiune)si nu am avut probleme cu pierderea presiunii.
*



Pai rostul unui asemenea dispozitiv care este calibrat, exista pentru 1.8 bari, 2.0 bari, 2.4 bari etc., este sa semnalizeze ca presiunea nu mai este corespunzatoare.
Daca la tine nu are culori atunci la ce foloseste?
Eu m-am gindit ca este un capacel care, apropo, banuiesc ca este fixat bine prin infiletare pe valva, are un stift care apasa tija ventilului tinind-ul astfel deschis si preluind presiunea pentru a o afisa cu acele culori. Deci eu cred ca este asa cum bogdan_o crede ca nu este blink.gif biggrin.gif
bogdan_o
Simon, trebuie sa te gandesti ca e foarte putin probabil ca prin infiletare (lungimea si pasul filetului sunt date de ventil) sa asigure etansarea pe care o asigura ventilul. Si daca il lipesti cu super-glue acolo nu ai facut nimic ca ma gandesc ca vei vrea la un moment dat sa mai si umfli rotile. Nu zic ca in 2 zile te trezesti cu cauciucul pe janta, dar macar o data pe saptaman tot cred ca vei vizita vulcanizarea. Asta daca nu isi fac mila baietii veseli de timpul tau si te scutesc de drumurile la vulcanizare scutindu-te si de capacelele astea.
driver
haide mai ce naiba uitati-va intr-un capacel si vedeti ce e acolo, are o garnitura mica care etanseaza pe marginea valvei pt ca sa nu iasa aerul in cazul in care ventilul ar avea "scame" p-acolo, si al doilea rol cel de protectie pt mizerie,
Si astea tot asa cred ca sunt cu o garnitura care etanseaza pe valva si are ceva care apasa ventilul pt ca sa ajunga presiunea in capacel.
M-am uitat si eu pe situl ala am vazut ca sunt calibrate pt o presiune de 2,0 bari, nu stiu ce poate avea inauntru, dar s-ar putea sa fie ceva chimic ca beculetul de la baterie, sau cine stie ce o mai nascocit aia... tongue.gif
ICET
Eu am zis ca am capacele care nu arata presiunea din roata.....chiar nu stiu cum sunt alea.....Ce am eu,sunt ca si capacelele care se infileteaza pe valva(sau cum ii zice)iar in interior ele au ventil(deci au si garnitura care sa etanseze).Forma lor e mai tuguiata,mai lunga decit a unui capacel normal.Eu le-am primit de la o cunostinta care le avea la un audi si cind a schimbat pneurile mi le-a dat mie.La inceput am fost cam sceptic,dar dupa un timp,si sunt ceva ani de atunci,sunt multumit de ele.Singura si marea lor problema este ca daca vrea cineva sa fure macar unul,roata se desumfla instantaneu 04.gif,neavind ventil la valva.Nu am patit asa ceva pina acum si sper sa nu patesc in continuare.
ps..eu nu verific presiunea decit daca vad ca o roata e mai lasata,ceea ce nu sa intimplat pina acum.in schimb am facut vreo 3-4 pene de cind le am,ocazie cu care sa refacut acolo unde a fost cazul,daca a fost,a presiunii.
ICET
......
simon
ICET, mie capacelele astea ale tale mi se par mai degraba de belea decit utile. Dar daca tu le ai de 4 ani inseamna ca vor fi bune de ceva. smile.gif

Cit despre cele indicatoare de presiune vad ca stirnesc neincredere. Cei care au postat se gindesc ori ca sint nesigure ori ca fac cu ochiul la romulani laugh.gif ori amindoua. Aceasta ar fi un fel de concluzie. Am zis! biggrin.gif

thunder
Creadeam ca sunt niste capacele cu leduri si cu o baterie mica incororata care se aprind noaptea: http://www.autoaccesorii.ro/category.php?parent=22

Da sunt curios, daca iti scade presiunea destul de mult ... aproape de pana cum iti dai seama ... ca tu esti in masina si ele sunt pe roti. Oricum la multe masini exista in optiuni senzor de presiune pneuri ... da cam scump ... vreo 200Euro
simon
[quote=thunder,20 Aug 2005, 00:24]
Creadeam ca sunt niste capacele cu leduri si cu o baterie mica incororata care se aprind noaptea: http://www.autoaccesorii.ro/category.php?parent=22

Nu, acelea-s decorative si luminative smile.gif, nu au legatura cu presiunea din pneu.
driver
QUOTE(ICET @ 19 Aug 2005, 22:37)
Eu am zis ca am capacele care nu arata presiunea din roata.....chiar nu stiu cum sunt alea.....Ce am eu,sunt ca si capacelele care se infileteaza pe valva(sau cum ii zice)iar in interior ele au ventil(deci au si garnitura care sa etanseze).Forma lor e mai tuguiata,mai lunga decit a unui capacel normal.Eu le-am primit de la o cunostinta care le avea la un audi si cind a schimbat pneurile mi le-a dat mie.La inceput am fost cam sceptic,dar dupa un timp,si sunt ceva ani de atunci,sunt multumit de ele.Singura si marea lor problema este ca daca vrea cineva sa fure macar unul,roata se desumfla instantaneu 04.gif,neavind ventil la valva.Nu am patit asa ceva pina acum si sper sa nu patesc in continuare.
ps..eu nu verific presiunea decit daca vad ca o roata e mai lasata,ceea ce nu sa intimplat pina acum.in schimb am facut vreo 3-4 pene de cind le am,ocazie cu care sa refacut acolo unde a fost cazul,daca a fost,a presiunii.
*


si tu cum umfli rotile? scoti capacul bagi aer si il pui repede la loc ? pai daca faci in felul asta tu nu poti regla presiunea din roti adica ai atata cat se nimereste, nu inteleg cum vine capacul ala al tau cu ventil, fa o poza sa ma prind.

ps : presiunea scade in roti in timp din cauza porilor sau a neetanseizarii bine pe geanta, timpul poate fi mai lung sau mai scurt (de la o zi pana la cativa ani tongue.gif )
ICET

O sa incerc sa fac poze........roata se umfla normal,se pune furtunul de aer direct pe valva/capacel(ventilul fiind inclus in capac).
ice cube
Eu m-am apucat sa citesc topicul, gandind ca a gasit cineva vreo chestie desteapta, dar vad ca toata lumea e uimita de capacelele lui ICET. Eu n-am inteles ce arata ele, daca presiunea din roti o verifici cand ti de pare roata desumflata.
simon
Nu sintem uimiti, doar ca nu intelegem cum sint si la ce folosesc. Ai rabdare, ne va pune foto smile.gif
Eu am deschis topicul pentru ca am vazut aceste dispozitive pe mai multe magazine online straine (sint si pentru motociclete) si am vrut sa stiu daca se gasesc si la noi si ce parere au forumistii despre ele. Deci chestia este desteapta smile.gif doar ca noi nu de dam seama cum functioneaza si ne temem ca raminem fara ele urgent laugh.gif
Daca verifici presiunea cind il vezi desumflat inseamna ca deja ai circulat prea mult cu el in conditii improprii. Ori il verifici periodic, preventiv, ori iti pui chestii destepte cu culori. laugh.gif Ramine de vazut daca mai apuci sa vezi culorile. N-ar fi exclus sa-ti salte roata cu totul gindindu-se ca asa este ea colorata. laugh.gif
ICET
Uite o poza cu ce am eu.Nu arata nimic,ci pur si simplu e un capac care are ventil incorprat.
driver
pe cat ii de mare poza pe atata ii de neclara, fa poza mai mica (ca am descarcat in 15 min) si focalizeaza mai bine....
ce ai tu acolo seamana cu un fel de prelungitor sau o scula sa poti scoate mai simplu aerul din roata
Sony
QUOTE(ICET @ 23 Aug 2005, 17:35)
Nu arata nimic,ci pur si simplu e un capac care are ventil incorprat.
*


Daca nu arata nimic cum iti arata presiunea? wacko.gif
vv
Ce e neclar? ICET are un capac cu 'gaura' in partea superioara - practic e ca si cum nu ar avea capac la roata, doar ventilul - numai ca arata un pic mai bine. Nu stiu ce face atunci cand baga roata in noroi, da' in fine, asta e alta discutie...
Trecand peste asta, vreau sa zic ca ar fi relativ utile capacelele alea. Tocmai am facut cel putin 200km cu un cui infipt in roata. Noroc ca verific destul de des presiunea. Vreau sa zic ca la o presiune de ~1.5 atm (in mod normal trebuie sa fie 2.1!!!!) roata nu era vizibil mai dezumflata decat celelalte
sod
exista pe net sisteme inteligente care au cate 4 senzori cu baterii incorporate care se pun in interiorul pneului si comunica prin radio cu un display care se monteaza pe bord. Pe display se indica in permanenta presiunea si temperatura pentru fiecare roata. Nu sunt ele foarte precise, dar sunt utile, avanad un vedere ca o presiune in scadere si temperatura in crestere pe o roata sunt semne sigure de apropiere a unei explozii. Problema e ca nu se poate schimba bateria la acei senzori; dupa 3-4 ani de functionare trebuie cumparati altii. Exista si sisteme cu alimentare cu piezo bazate pe presiunea mare de acolo, dar nu stiu daca sunt si disponibile la cumparat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.