Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia Solenza cu motor electric
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2
Babyboy84
Anul trecut la noi in facultate (UTCB Fac de instalatii) a venit o femeie cu un model experimental de Dacia Solenza cu motor electric. Am observat in curtea facultatii aglomeratie si m-am dus si eu sa vad. Intr-adevar era O Dacie Solenza cu motor electric. Cand le-am povestit prieteniilor mei au inceput sa rada de mine si sa faca caterinca. Daca stie cineva de lucrul acesta sa imi trimita si mie un mail pe Cassh2002ro@yahoo.com ca sa le dovedesc ca nu mint. Va multumesc.
Sony
Foloseste search ca s-a mai discutat despre asa ceva!
Babyboy84
Am dat search si nu am gasit. pls help
DigitalScribe
Am gasit pe internet tot felul de masini adaptate la electricitate.

In general se specifica 30 - 50 mile / charge si erau si VW modificate (VW Rabbit) si masini mai suparate modificate.

Am gasit pe internet si o masina facuta special sa mearga cu electricitate (baterii + motor electric) si o gasiti aici: http://www.itiselectric.com/ insa costa cam mult. $13000.

In general masinile de tipul asta se numesc LSV-uri. Adica Low Speed Vehicle. In SUA beneficiaza baietii de avantaje suplimentare astia cu LSV-uri gen parcari gratis etc... pentru ca nu polueaza. O incarcare completa costa cam 50 centi in SUA (la pretul lor) si mergi cam 100Km. Ca si cum ai merge cu jumate de litru la 100 consum.

Cum sa convertesti o masina normala in una electrica.
http://www.geocities.com/MotorCity/Downs/4214/build.html

Alt site care ofera vehicule electrice si componente pentru conversii:
http://www.evoftexas.com/
ROBY 06-TFA
Am sa caut revista si am sa postez niste poze pe PM-ul tau sau daca deschizi un topic de genul acesta acolo.Era o SOLENZA alba,nu-i asa?
B-34-SGM
Am vazuto si eu, suntem colegi de facultate. Pest 10 baterii , si autonomie 80 km, daca tin minte.
george_slz
cat de mare era motorul, mai avea cutie de viteze, era cutie speciala-automata, facuta de renault?
BlaueCorsa
A aparut in urma cu un an sau doi intr-o revista de specialitate ("Automobil", cred). Daca o gasesc pe acasa iti scanez pagina/paginile respective.
Sony
Era un proiect al RATB-ului!
costi
scormoniti mai bine pe aici;
sint si poze
dizzy
Eu am vazut prin oras o REVA.
Dimensiuni de purice auto gen Lastun, 4 locuri - fata bune, spate miiiiici, motor electric de 4 / 12KW (mod normal si mod rapid) tractiune spate, portbagaj mai mic decat la TICO
Autonomie 150km, viteza max 80kmh, AC.
Pret mai mare de 10 000 EUR TTI.
Cam mult nu?
Mi-as lua asa ceva dar sa fie la vreo 3000 EUR.
Apopos, o caroseri de VW POLO + motor electric+ baterii = ?





Sony
REVA asta cred ca trage seara in Regie.
tatabobu
Reva asta salasluieste in fata magazinului de scutere de pe Coltei.
DigitalScribe
Sunt masini "recarosare" SH care costa cateva sute de euro.
N-ar fi nici problema Euro3 la omologare pentru ca-i electrica (teoretic, practic nu se stie niciodata).

Ar fi interesant de montat pe o mortaciune din asta un motor electric + niste baterii mai capabile pentru facut drumuri gen job-acasa sau coutry-city care sa fie in raza de autonomie. O lasi peste noapte sa se incarce si gata.

In SUA e interesant pretul unui "plin". Cu 50 centi faci 100Km smile.gif adica un consum echivalent in benzina de 0.5 - 1 litri / 100 Km.

M-am mai documentat nitel si pe langa motor mai ai nevoie si de un reductor + controler + convertor DC - AC sau DC - DC + sistem de incarcare baterii + sistem de relee de decuplare a bateriilor (on - off switch).

N-ai cine stie ce autonomie sau viteza dar se pot dovedi foarte economice astfel de masini.

Un site interesant:
http://www.electroauto.com/

Au baietii un Porsche vechi modificat smile.gif
bertro
uitati aici descriere a principiilor de functionare, discutie despre avantaje/dezavantaje utilizarii unui motor pe CA vs. CC, tipuri de baterii, costuri, etc. este dat si exemplul unui ford hibrid. in principiu controller-ul si bateria de acumulatori te rup la buzunar. motorasul se poate procura de pe un motostivuitor, cutia de viteze o tii de decor ca nu ai nevoie decat de un singur raport "one fits all", motoarele electrice ajungand usor la 10-12 mii rpm. la semafor cand ai luat piciorul de pe acceleratie motorul s-a oprit si faci economie de curent smile.gif

dupa cum spunea cineva, sunt ideale pentru mersul la servici, autonomia de 50-80km fiind mai mult decat suficienta in cazul asta.

http://auto.howstuffworks.com/electric-car.htm
gamezcdr
Solenza aia are 15 acumulatoare, nu are portbagaj smile.gif, viteza maxima 80km/h, autonomia 100 km si nu face zgomot smile.gif
driver
la baterii se poate gasi si alta solutie... am vazut niste elementi de 2 V de 600 ah, motorul ar fi interesant de vazut si cum s-ar putea prinde la modelul stock, adica fara prea multe modificari in ce priveste cutia etc.

cam asa ar arata elementi, si dimensiunile nu ar fi prea mari, si mai ramane incarcarea (sa fie cat mai rapida).
Model....................Tip........Capacitate (Ah)....Tensiune (V)....L x l x H (mm)
2 V - 165 Ah.....3 PAS 245.........165....................2...............198 x 65 x 370
2 V - 210 Ah.....3 PAS 310.........210....................2...............198 x 65 x 430
2 V - 220 Ah.....4 PAS 245.........220....................2...............202 x 83 x 370
2 V - 280 Ah.....4 PAS 310.........280....................2...............198 x 83 x 434
2 V - 420 Ah.....6 PAS 310.........420....................2...............198 x 120 x 434
2 V - 600 Ah.....4 PAS 590.........600....................2...............198 x 83 x 750
IsNa
Bateriile trebuie sa fie de tip "deep cycle" -- nu stiu cum le zice in Ro.
In esenta, baterrile obisnuite nu suporta sa fie descarcate mult, si iarasi reincarcate de multe ori. Sunt baterii speciale "cu ciclu adanc" care suporta sa fie descarcate complet si reincarcate de mii de ori, ca cele din celulare.
DigitalScribe
@Driver: sunt curios, de unde ai datele despre bateriile astea ? Da-mi o sursa ceva, un link eventual daca-i de pe web (am cautat si n-am gasit).
horiajam
eu am vazut acum vreun an la TV la o emisiune auto.
Era o SLZ alba, cu portbagajul plin de baterii.

Se putea incarca la 380 dar aveau in plan sa faca si pentru 220.

Si cica au fost cu proiectul la Dacia si nici nu s-au uitat la ei.... in schimb aveau contract cu o firma (destul de renumita) din SUA...
BAB


RAPORT

PRIVIND DESFASURAREA MANIFESTARII STIINTIFICE

EV –2004 Suntem pregatiti pentru automobilul electric?



Institutul de Cercetari Electrotehnice, ICPE.sa- București, a organizat împreună cu SC SUBANSAMBLE AUTO .sa – Pitești, ediția a patra a workshop-ului “ EV – 2004 “, dedicată automobilului electric si transportului ecologic in România.

Ediția din acest an s-a desfașurat sub titlul “EV –2004 Suntem pregatiti pentru automobilul electric?”

Manifestarea a fost cofinanțata de Ministerul Educației si Cercetarii și a fost organizata cu sprijinul SC SUBANSAMBLE AUTO SA Pitesti, RATB, Baterii CARANDA,.REVA,VARTA

Conform tuturor studiilor și statisticilor elaborate de organizații de specialitate dar și de companii, în special cele din domeniul resurselor energetice, concretizate prin diverse documente promovate pe plan mondial, principala sursă de creștere a emisiilor de CO2 in atmosferă in perioada 1985 - 2000 o constituie transportul pe baza motorului termic, care reprezintă 47 % din totalul creșterii pentru perioada respectiva, ajungandu-se astfel ca 40 % din totalul emisiilor de CO2, ce influențează modificările climatice, sa fie generate de transportul din interiorul orașelor. Se afirmă a fi foarte sugestiv că

“ transportul, in special cel rutier, a ajuns să fie victima propriului succes “.

Consorțiul EV, organizat pentru promovarea in România a transportului cu vehicule ecologice, cuprinde universități cu preocupări in domeniu, institute de cercetare, firme din industria auto românească, precum și alte organizații interesate în promovarea transportului ecologic.

Obiectivele consorțiului se refera, în principal, la sensibilizarea opiniei publice si a autorităților centrale si locale privind necesitatea promovării și susținerii transportului ecologic, și, de asemenea, la structurarea unor echipe de lucru între membrii consorțiului care sa promoveze proiecte de succes in domeniul transportului ecologic în cadrul programelor de cercetare – dezvoltare naționale sau europene, obiective urmarite și cu prilejul “EV – 2004”.

Cu ocazia workshop-ului au fost prezentate mai multe tutoriale de larg interes si lucrari stiintifice (conform programului anexat). Trebuie mentionata sesiunea de postere, care a cuprins cinci lucrari de interes.

In cadrul expoziției organizate cu acest prilej, au fost prezentate ofertele firmelor care au sponsorizat evenimentul, între acestea fiind și realizări in domeniul vehiculelor electrice . ICPE.sa, inițiatorul programului și al consorțiului EV, a prezentat în cadrul expoziției, printre alte tipuri de mașini electrice exportate în Germania, Regatul Unit al Marii Britanii, Israel, SUA, și trei prototipuri de motoare electrice destinate domeniului vehiculelor electrice, dezvoltate in ultimul an în concepție proprie .

Expozitia a cuprins si vehiculele electrice cu care s-au făcut demonstrații, și anume :

š Dacia Solenza echipată cu propulsie electrică - Produs realizat de ICPE SA în cadrul Programului AMTRANS, contractul “Instalație pilot pentru transportul în comun alternativ ecologic - Electric Car Sharing” (Coordonator proiect :RATB)

š Scuterul electric proiectat de ing.Justin Capră

š Bicicleta electrica prezentata de dl.Eugen Tudor Frunza

Demonstratiile efectuate au dovedit progresele facute de cercetarea romaneasca (in special de membrii consortiului) in ultimii ani, rezultatele fiind remarcate atat de autoritatile locale, cat si de mass media, care le-a prezentat pe larg in cursul zilelor urmatoare ( in presa locala, in emisiuni de stiri sau reportaje difuzate despre eveniment).

In concluzie, participarea la workshop a peste 25 de instituții reprezentative în domeniu a dovedit încă o dată interesul de care se bucură protectia mediului prin promovarea unui transport ecologic durabil nu numai în mediul științific românesc – prin prezența celor mai buni specialiști din universități și institute de cercetare - ci și în rândul potențialilor fabricanți și utilizatori , preocupările firmelor prezente la eveniment fiind evidențiate cu ocazia meselor rotunde organizate în cadrul manifestării.

SURSA: www.icpe.ro

Masina folosea transmisia originala (cutie de viteze, ambreiaj), cuplata cu un motor electric de curent alternativ. Interesant era faptul ca se poate demara in orice treapta, iar energia rezultata pe timpul franarii, este stocata in baterii. Cea mai tare chestie mi s-a parut faptul ca proiectul pare perfect realizabil la scara industriala, prin productie exclusiv romaneasca.
ICPE este o firma de prestigiu, care furnizeaza echipamente electrice de cea mai inalta tehnologie, iar ca fapt divers, mare parte din autospecialele politiei, serviciilor de ambulanta, din SUA, folosesc echipamente proiectate si construite la ICPE.




driver
ce caracteristici trebuie sa aiba un motor sa obtii macar 50-60 de caluti pentru solenza?

am gasit la icpe asta dar e mic... cam cat ar trebui sa aiba cuplu etc?

Caracteristici tehnice:
cuplu de vârf: 0,6 Nm
tensiune la Tp: 25,5V
curent la Tp: 3,04A
puterea la Tp: 78W
rezistența: 8,412,5%
constanta de cuplu: 0,2 Nm/A10%
constanta e.m.f.: 0,193 V/rad/sec.10%
riplu de cuplu: 6%
cuplu inițial de pornire: 0,13 Nm
greutate: max. 300 g
DigitalScribe
QUOTE(driver @ 27 Aug 2005, 11:37)
of-topic: www.rombatt.ro ii un site tare fain, l-am gasit cu google
*


off-topic: Incercasi cu un singur T, de obicei nu caut site-uri cu google ci cuvinte cheie care eventual ma duc pe anumite site-uri. Scuze ca te-am supus la un efort suplimentar prin lipsa mea de agilitate cibernetica de moment.
gvincentiu
Oare cine a fost primul cu Dacia Electrica? Noi sau....

http://www.austinev.org/evalbum/587.html
driver
da foarte intereesanta srn, numai ca nu ne arata motorul si provenienta etc, doar costul 4200 $ cred ca daca am gasi motor autohton si am face-o la noi acasa ar iesi mai ieftin. smile.gif as fi tare curios cat mi-ar iesi consum la % in bani vorbind adica cat ar costa o reincarcare si cat ar dura. De remarcat ca nu are convertor pt curentul de 12 v pe care functioneaza restul instalatiei si nu are nici sistem de incalzire. Oare cat ar costa un logan fara motor radiatoare calculator etc. ?

Owner: Bashar Saad
Location: Kuwait
Email:
Base Vehicle: .......Dacia (a Romainian car)
Motor: .................Advanced DC 203-06-4001 (8')
Drivetrain: ...........manual
Controller: ...........Curtis 1221 C - 400 Amps. Max
Batteries: .............sixteen 6 volt Varta minitruck batteries
System Voltage: ...96 Volts
Charger: ..............Hoppecke
Heater: ................not used
DC/DC Converter: Not used - the vehicle is for day driving
Instrumentation:
Top Speed: ...........95 km/h
Acceleration: ........not evaluated
Range: .................115 Km
Seating Capacity: ..4 adults
Curb Weight:
Tires:
Conversion Time:
Conversion Cost: $4200
Additional Features:
DigitalScribe
O lista cu masini convertite:
http://www.islandnet.com/~canev/Conversions/index.html

Nu stiu cat costa la americani curentul electric dar astia zic 2centi / Km ca fiind "consumul"

O masina cu motorizare de 200CP electrica si raza de actiune 160Km:
http://www.acpropulsion.com/tzero_pages/tzero_home.htm
0 - 100Km/H in 4.2 secunde wacko.gif
http://www.acpropulsion.com/tzero_pages/tz...performance.htm

Si un Mitsubishi suparat. Cititi articolul si speriati-va ce cuplu combinat pot avea motoarele din masina (are 4 motoare integrate in roti).
http://macleans.auto123.com/en/info/news/n...rtid=47594&pg=1

O pagina destul de bogata in informatii despre masini electrice:
http://www.evuk.co.uk/news/index2.html
"125+ mpg plug-in(able) Prius+ to go on sale in UK/Europe in 2006 !" (adica 2litri / 100Km).
Laurentziu83
Masinile astea pot merge in orice treapta de viteza pentru ca au cuplul maxim tot timpul. De asta au si acceleratiile astea si de asta nu le trebuie cutie de viteze.
Pe mine m-ar interesa asa ceva mai mult prin prisma consumului, pe mine ma rupe pretul benzinei din ziua de azi si de asta prefer sa sacrific securitatea si confortul pentru un consum mai mic (as prefera sincer un Tico, eventual pe GPL decat ce am numai sa nu ma mai scurm chiar atat de adanc in buzunare la benzinarie).
Interesant ce a facut ala in Kuweit. Acolo cred ca-i mai ieftina benzina decat curentul biggrin.gif si nu ar fi fost o problema sa dea vreo 5-6-9 dolari (sau cat o fi) pentru fiecare plin de benzina, ca atata costa prin tari fara guverne infometate de accize (se mai cheama si UE).
Sony
QUOTE(Laurentziu83 @ 28 Aug 2005, 14:00)
Masinile astea pot merge in orice treapta de viteza pentru ca au cuplul maxim tot timpul. De asta au si acceleratiile astea si de asta nu le trebuie cutie de viteze.
*


E un non-sens ceea ce afirmi! Daca ar fi asa ai folosi o cutie cu n trepte de viteza si te-ai apropia de viteza sunetului.
DigitalScribe
QUOTE(Sony @ 2 Sep 2005, 09:02)
E un non-sens ceea ce afirmi! Daca ar fi asa ai folosi o cutie cu n trepte de viteza si te-ai apropia de viteza sunetului.
*


Nu e non-sens. Problema nu se pune doar cata putere genereaza maxim motorul ci si cum anume pui acea putere pe asfalt. Din punctul asta de vedere conteaza enorm graficul cuplului pentru ca ai de schimbat trepte de viteza pentru a ajunge la o viteza si cand ai schimbat treapta motorul isi schimba regimul de lucru.

O alta problema care ti-o poti pune e cea de randament. Din moment ce la varianta MIEV a lui Mitshubishi EVO are motoarele in butucii de la roti dispare transmisia mecanica. Gama larga de rotatii pe care o are un motor electric (nu are piese care executa miscari liniare gen pistoane, nu are componente care trebuie sa reziste la presiunea mare a unor gaze, etc...) cutia de viteze dispare.

Avantajul imediat apare la cuplu. La o transmisie cu rapoarte in functie de raportul treptei de viteza ai un anumit cuplu transmis la roti de obicei invers proportional cu viteza.

Rotorul unui motor electric e propulsat de un "vector" magnetic (forta electromagnetica de respingere/atragere) care este strict dependent de randamentul motorului (care e foarte mare de obicei; intre 85 si 98%) si energia de care dispune (curent, voltaj) pentru a o transforma in miscare. Acel vector reprezinta practic cuplul. Atata timp cat nu se depasesc parametrii tehnici declarati de producator ai motorului ai parte de cuplu oricat de mare ai nevoie. Vrei cuplu mai mare ? Ii dai mai mult curent si gata. Mult mai simplu de cat la un motor termic.

Singura problema a unei masini cu motor electric este lipsa existentei unei surse de curent portabila care sa ofere suficienta autonomie vehiculului.
einstein1984
QUOTE(DigitalScribe @ 3 Sep 2005, 16:08)
Singura problema a unei masini cu motor electric este lipsa existentei unei surse de curent portabila care sa ofere suficienta autonomie vehiculului.
*


Cat de adevarat. Ma bucur sa vad ca acest topic a generat interes.
Cat priveste bateriile, le-am vazut si eu pe cele de rombat (sunt pentru motostivuitoare sau vagoane de calatori)dar nu sunt utile unui vehicul electric:
-sunt foarte inalte 750mm si nu pot fi puse sub podea
-Pentru a genera macar 100V necesari motorului ai nevoie de 50, si asta inseamna camion.
-e mai sanatos sa inseriezi 12 baterii de 75 de amperi si 12 V si obtii 144 V
Baterii cu acid de tractiune se gasesc la Varta,Trojan, Caranda,Exide si la altii . Modelul Optims Yellow Top este folosit la masini care fac 400m in 12 sec si prind 160 km/h , masinile fiind street legal.
Caranda asambleaza baterii de tractiune la cerere.
Baterii Ni-Cd se gasesc la masini electrice Peugeot si Citroen fiind produse de SAFT (rezista mai mult ca cele plumb acid, dar sunt mai scumpe la cumparare).
S-au facut masini elctrice cu baterii Li-Polimer (ca cele de mobil) , cu tractiune integrala : Subaru Impreza cu baterii kokam. Nu va uitati la preturi ca va speriati.
Un matiz cu baterii sub podea cred ca ar fi un candidat bun pentru o masina de oras, dar cu piese luate de aici, fiind echipamente de curent alternativ asemanatoare cu cele ale fabricantilor oficiali (GM, Ford). Si o solenza sau SN ar merge, cu baterii sub portbagaj si in compartimentul motor. Dar cu 7000$ motorul si controlerul, 3000$ chargerul si inca 2000$ bateriile cred ca voi cauta un sponsor.
Un exemplu de conversie ca la carte avem aici.
Stie cineva cati km face un taxi pe zi? Ca daca tot stau in statii le mai incarca un pic, si pot ajunge la 150 km pe zi. La noi e 2700 lei pe kwh iar o masina are nevoie de 100-120kwh la o incarcare.
einstein1984
Pentru ca postul de sus era prea lung vreau sa va spun ca am mers cu un kart elctric care avea 12 KW (16 CP) putere continua si era alimentat de 4 baterii de 12 V. Cand apasai acceleratia i-ti rupea capul, accelerand continuu pana la vreo 50 km/h (pista indoor). Motorul elctric chiar e potrivit pentru tractiunea rutiera.
StefanT
La 12kW ce autonomie avea? macar 10 metri?
einstein1984
O cursa dura 5 minute, bateriile tineau cam 10-15 minute de forja. Aveam niste incarcatoare foarte inteligente, care incarcau la curent constant si in mai putin de o ora erau pline. In 15 minute cred ca vreo 80%. Bateriile cu cat sunt mai pline cu atat se incarca mai greu.
Masini elctrice extrem de rapide
StefanT
Vezi ca se mai pot edita posturile astea.... sau iti raspunzi tie? Tu intrebi, tu raspunzi..
Daca niste acumultaori asa de mari se incarca in 15 min, dupa 100 de incarcari maxim, is varza...banuiesc ca stii ca un acumulator se incarca cu 10-20% din capacitatea sa...
einstein1984
Pai edit am incercat sa dau, dar nu a iesit cum trebuie. Eu stiu mai multe decat tine despre bateriile de acumulatori cu plumb. Miercuri am un examen despre ei. Se incarca cu un curent egal cu 10% din curentul nominal (la o baterie de 55 Ah un curent de 5.5 A). Daca tu umbli cu o baterie incarcata 20% e grav. Bateriile nu sunt descarcate decat 50% atunci cind sunt puse la incarcat.
Articolul cu solenza elctrica a aparut in Automondial acum 2 ani.
Tu crezi ca la Varta stau 12 ore sa incarce un acumulator? Daca chargerul e suficient de destept (curent constant si foloseste curenti de depolarizare) se poate incarca de la 0 la 100% in vreo 5-6 ore. Daca cauti pe cineva fata de care sa faci pe desteptul mai cauta si nu-mi mai vana topicurile
StefanT

Incisivule... hai ca nu te contrazic, sa nu-ti crape vreo artera sangvina
desi 0-100 in 5 ore.. te intreci cu gluma. Ca sa nu mai vorbim ca iti trebuie un redresor cu tensiune variabila. daca tu pui o baterie de 12 v, descarcata complet pe un redresor care debiteaza 16-17V.. care face primul poc? Lasa-ma cu basme de tehnologii gasite cu google, prin america.. la acumulatorii cu plumb clasici se recomanda tensiune de incarcare intre 10 si 20, punct.Du-te si scrie referatul ala, proiect ce o fi..
marksman
QUOTE(Steffyx @ 7 Dec 2005, 20:20)
Ca sa nu mai vorbim ca iti trebuie un redresor cu tensiune variabila. daca tu pui o baterie de 12 v, descarcata complet pe un redresor care debiteaza 16-17V.. care face primul poc? Lasa-ma cu basme de tehnologii gasite cu google, prin america.. la acumulatorii cu plumb clasici se recomanda tensiune de incarcare intre 10 si 20, punct.Du-te si scrie referatul ala, proiect ce o fi..
*



Curentul de incarcare se specifica la acumulatori, nu tensiunea! Tensiunea aia intre 10 si 20 de volti e tensiunea de mers in gol a redresorului si e normal sa fie mai mare, ca daca nu, debiteaza acumulatorul pe redresor! Asta pentru acumulatorii de 12V, ca pentru aia de 6 e alta mancare de peste. Fiecare acumulator trebuie conectat la un redresor cu tensiunea mai mare decat tensiunea nominala a acumulatorului, si capabil sa debiteze un curent de cel putin 1/10 din capacitatea acumulatorului. (asta numeric vorbind)

Si nu te supara, dar mai studiaza matale legea lui Ohm pentru un intreg circuit. Si n-am vazut pana acum acumulator pe care sa scrie: "Incarcare: 10 ore la x V", ci mai degraba: "Incarcare: 10 ore la z A".

Later: "tehnologiile alea gasite cu google prin america" se gasesc prin Tehnium-urile din anii 80 (scheme de incarcatoare cu curent constant). Aia cu "curenti de depolarizare" nu stiu ce o fi, dar pentru incarcarea 'ca la carte' a unui acumulator se foloseste un curent constant.
einstein1984
La curent constant bateria se polarizeaza. Din cand in cand bagi un consumator care sa faca bateria sa debiteze, miscand nitel electrolitul in jurul placilor. Asta e curentul de depolarizare.
Multumesc de interventia prompta si la obiect. Daca amicul carcotas de mai sus ar fi citit postul mai atent vedea ca metodele le-am gasit in cadrul cursului de " Echipament electric si elctronic auto" al domnului Profesor dr.ing Danciu. Are si o carte scrisa in acst domeniu.
Eu nu am zis niciodata ca se face incarcarea cu 17 V, insa:"De la capacitatea intelectuala de a citi si pina la capacitatea intelectuala de a intelege cele citite, unii dintre noi mai au o cale f. lunga de strabatut!" - Marty
mitzaciobanu
QUOTE(Sony @ 2 Sep 2005, 10:02)
E un non-sens ceea ce afirmi! Daca ar fi asa ai folosi o cutie cu n trepte de viteza si te-ai apropia de viteza sunetului.
*




Sa nu uitam ca forta dezvoltata de motor ramane constanta iar forta de rezistenta aerodinamica se mareste cu viteza (mai exact este proportionala cu patratul acesteia)
La un momend dat aceste forte devin egale si masina nu mai poate accelera.
little sam
Salut!Vad ca discutiile despre subiectul initial au "deraiat"de la cursul normal.Dacia respectiva intr-adevar a aparut acum doi ani.Ce vreau eu sa spun in legatura cu acest subiect:in Constanta s-a lansat la apa,dupa cum bine stiti,cred, o varianta a Daciei noastre.Proiectul a fost al unor colegi de ai mei de la Auto,fac. de inginerie mecanica.Au fost asistati de catre domnul Manea Laurentiu.Sa continui ideea acum:in proiect exista acum varianta unui autoturism pt.oras care sa se deplaseze exclusiv cu ajutorul bateriilor electrice.In doi -trei ani cred ca se va pune la punct acest tip de autoturism si se are in vedere ca acesta sa fie si produs in masa.
paulica
Dragi coforumisti.
Problemele cu masinile electirce sunt destul de mari.
1. Desi un motor electric are un randament f bun min 85%, chiar cele in disctie cred ca au cca 91%, si sunt f bune pt. tractiune, neavând nevoie de CV totusi un motor termic chiar cu tot cu CV sta muuult mai bine la raportul CP/kg.
2. Ar mai fi bateriile (acumulatori) unde sunt necesare tehnologii mult mai bune. Nu ca n-ar exista, dar au niste costuri mama, mama. De ex. acumulatoarele Au-Ag s-ar preta f. bine la cerintele unui auto electric dar costul lor este imens. Doar pe orbita se justifica acestea si nici acolo intotdeauna.
3. Asa numitul controler fie ca e cu tiristoare, tranzistoare de putere sau Insulated Gate Bipolar Transistor, ori foloseste tehnica PWM (pulse width modulation), sunt si ele destul de scumpe si pretentioase.
In rest ar fi OK.Oare?
Stiu ca acum cca 20 ani GM a facut un agregat pilot, o turbina rutiera. Deci aerul este bagat de un compresor, trece printr-un schimbator de caldura si intra in camera de ardere, unde arde combustibilul incontinuu. Gazele ies si invârt 2 sau 3 paletaje. O parte mai mica din puterea obtinuta invârte compresorul cealalta se duce la roti. De aici gazele nu mai au energie cinetica dar trec prin schimbator fiindca mai au temp. E super turbina asta darrrr:
1. Camera de ardere ajunge la peste 5000 grade Celsius-> ceramica
2. Primul paletaj se invârte undeva la 24000-36000 rpm ohmy.gif
Va doresc numai bine.
DigitalScribe
E corect ce zici tu insa nu inseamna ca tehnologia nu va evolua. Cand a oprit pe om vreodata o provocare ca asta ? Din contra ! L-a stimulat.
Eu apreciez tentativele astea pentru ca stiu ca sunt pasionati care fac asa ceva si de multe ori o fac pe buzunarul lor cu castigul pe termen lung apartinand de fapt omenirii.
stoianco
parca a fost mentionat : 1 kwh = 2700 lei (valoare neactualizata la data curenta) si la o incarcare (sa zicem autonomie 150 Km) necesita 100-120 kwh... rezulta cca. 270000 lei/150 Km

concluzie: ori sunt valori pur estimative (avand abateri majore de la realitate), ori uit (pt moment) de motoarele electrice si spun Traiasca SuperNova!!
DigitalScribe
QUOTE(stoianco @ 16 Jan 2006, 12:10)
parca a fost mentionat : 1 kwh = 2700 lei (valoare neactualizata la data curenta) si la o incarcare (sa zicem autonomie 150 Km) necesita 100-120 kwh... rezulta cca.  270000 lei/150 Km 

concluzie: ori sunt valori pur estimative (avand abateri majore de la realitate), ori uit (pt moment) de motoarele electrice si spun Traiasca SuperNova!!
*


La o masina electrica curentul electric costa mult mult mai putin decat benzina.
electricdream
Hello !

Am si io niste mici intrebari ...

Ma intereseaza si pe mine de ceva timp motoarele electrice, si ce poti face cu ele ...

Spre urmare, ma gandeam ca in timpu liber sa mesteresc la o tricicleta electrica..

In state un motor brushless care il pun ei pe biciclete electrice, cu tot cu controler e 50$. Ma indoiesc ca voi gasi asa ceva pe aici ..Dar poate pe aproape ...

Ideea e ca nu stiu ce specificatii minime trebuie sa aiba motorul, ca sa-mi deplaseze 100 de kile cu maximum 20 km/h sa zicem ..

Stiu ca pentru voi e o problema banala de fizica ...,dar pleese ...
einstein1984
Cauti un tabel de motoare, alegi o dimensiune de roti, functie de cuplu si raza de rulare gasesti niste forte la roata..................
bertro
vorbeste cu MyBerlina ca el e prin US si poate iti cumpara el un motoras din ala si ti-l trimite/aduce cand mai vine prin rumenia cea terna si fescinanta.
electricdream
Pai spre exemplu .. motorul care a fost postat mai sus..

Caracteristici tehnice:
cuplu de vârf: 0,6 Nm
tensiune la Tp: 25,5V
curent la Tp: 3,04A
puterea la Tp: 78W
rezistența: 8,412,5%
constanta de cuplu: 0,2 Nm/A10%
constanta e.m.f.: 0,193 V/rad/sec.10%
riplu de cuplu: 6%
cuplu inițial de pornire: 0,13 Nm
greutate: max. 300 g

Rotile la diametru .. ar merge cred unele de scuter .. transmisia sa fie facuta prin lantul clasic de bicicleta ..

Orientativ , e ok ??

mersi berto, da' nu mai am rabdare .. ma mananca rau .. asa de rau ca mi-am cautat cartile de fizica din liceu iti vine sa crezi ?? (si am urat fizica )

am mai gasit ceva si la anaimep la domnu copos .. multam mult (anticipat)

p.s. Dau niste beri la inaugurare ! smile.gif
einstein1984
Zi si turatia maxima a motoruluica sa vedem cu ce reductie ajungem la 20 de km/h.
electricdream
Am sunat .. era un model mai ciudat din ce mi-a zis tipu .. avea maxim 200 RPM .. deci cade ..

Imi cer scuze daca o sa fac varza topicu asta care se numea Solenza cu motor electric smile.gif

Am atasat o oferta de la unii .. unele mi s-au parut ok ..(la ce ma gandeam eu)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.