Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Legislatie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
liviu_lb
Ma contrazic cu un amic al meu (sofer profesionist) pe o problema de circulatie:

Drum in panta cu 2 benzi pt urcare si una pentru coborare si linie intrerupta intre sensuri. Eu urc pe banda doua (banda I fiind libera), el intra in depasire coborand si ne lovim.
El sustine ca eu sunt vinovat ca trebuia sa merg pe banda unu, banda doi fiind doar pentru depasiri.
Eu sustin ca el e vinovat pentru ca, atunci cand a intrat in depasire, trebuia sa se asigure
ca nu vine ceva pe contrasens.
Cine are dreptate?
Cine are regulamentul la dispozitie sa-mi dea si mie articolele care reglementeaza aceasta situatie.
costi
dupa mine e caz de vina comuna
afh
cred că este vina celui care depășește. chiar dacă cel care circulă pe banda a doua face acest lucru în mod neregulamentar, nu există totuși legătură de cauzalitate între faptul că circulă neregulamentar și accident.
costi
asta-i deja gindire cu premeditare;
ii crezi in stare pe politisti de asa ceva?
si mai dau si doua amenzi in loc de una.
asarban
Ala care depaseste..ce dracu ma..
In aceste cazuri de banda dubla la urcare, banda de langa axul drumului (banda 2) este folosita de masinile care circula mai INCET (a, ca pe soselele din rsr e pe dos..e altceva...)
Indiferent insa de viteza cu care urci de vina e cel care a efectuat o manevra fara sa se asigure
E ca in discutia cu ala care vine pe contrasens..
Obligatiile tale sunt independente de corectitudinea cu care circula altii
Sony
QUOTE(asarban @ 23 Aug 2005, 16:12)
In aceste cazuri de banda dubla la urcare, banda de langa axul drumului  (banda 2) este folosita de masinile care circula mai INCET (a, ca pe soselele din rsr e pe dos..e altceva...)
*


Eu n-am inteles aici!
ursul-alb
Orice depasire care presupune depasirea liniei (intrerupte, evident) care iti delimiteaza sensul de mers se face cu asigurarea prealabila ca din fata nu iti vine nici un vehicul!!! Vina exclusiva a celui ce s-a angajat in depasire!

Sincer, nu-mi aduc aminte ca sa existe OBLIGATIA folosirii benzii a 2a doar pentru depasire (evident, e un lucru de bun simt, dar nu le poti cere tuturor sa-si aduca aminte de asa ceva la volan tongue.gif), ci doar recomandarea de a face acest lucru (din pacate nu am timp sa caut prin regulament acum...); in cazul asta politia nici nu ar mai avea nevoie de radare, ar da amenzi pe banda rulanta numai pentru asta...

All the best
Sony
Art. 131. - (1) In cazul în care drumul are doua sau mai multe benzi pe sensul de mers, vehiculele vor fi conduse pe banda situata lânga acostament sau bordura. Celelalte benzi pot fi folosite succesiv, de la dreapta spre stânga, daca banda de circulatie utilizata este ocupata, cu obligatia de a reveni pe banda din dreapta atunci când acest lucru este posibil.
asarban
QUOTE(Sony @ 23 Aug 2005, 16:16)
Eu n-am inteles aici!
*



Ce nu ai inteles?
Contrar obiceiurilor mioritice, la urcare banda 2 (aia de langa AXUL drumului) e pt masinile lente. Ratiunea e simpla,ca sa nu mai fie nevoite sa dea prioritate celor mai rapide la schimbarea de banda.
Dar la noi e pe dos...adica zmecherii dau din faruri sa se dea pe banda 1
Chit ca indicatorul zice pe dos.
vv
Aici de contrazic, indicatorul zice "minim 30km/h pe banda 2". Deci e de bun simt sa presupunem ca vehiculele lente ar trebui sa circule pe banda 1.
Sony
Ne arati in legislatie unde scrie asa ceva?
asarban
http://soferi.home.ro/_export/sof_178.jpg

Semnul asta va spune ceva?
Scrie undeva minim 30????
Stiti cumva cum se numeste acest semn????
drakool21
regulamentul de aplicare a ordonantei de urgenta 19/2002
Capitolul V "Reguli de circulatie", Sectiunea 2
Art.129 "Conducatorii sunt obligati sa conduca vehiculele cat mai aproape de marginea din dreapta partii carosabile"
Art.131 "In cazul in care drumul are doua sau mai multe benzi pe sensul de mers, vehiculele vor fi conduse pe banda situata langa ascostament sau bordura. Celelalte benzi pot fi folosite succesiv, de la dreapta spre stanga, daca banda utilizata este ocupata, cu obligatia de a reveni pe banda din dreapta atunci cand acest lucru e posibil"


vv
asarban, nu imi merge link-ul. Da' din cate stiu eu cerc albastru cu text alb pe el inseamna "obligatoriu" - in particular , cand e vorba de viteze inseamna "viteza minima".
Marty
In mod normal, cei care se afla in rampa ar trebui sa circule pe banda 1, pe cit posibil, pentru a facilita celor care coboara posibilitatea efectuarii unei depasiri. Asta nu scrie in nici o lege, tine de bunul simt. Ca unii sunt mai neamuri-proaste, e treaba lor.
costi
Aici e o contradictie. Nici eu nu inteleg.
Daca drumul ala avea doua benzi in sensul nostru de mers si una pe care se vine spre noi, atunci se aplica art 131 ala de-l cita Sony, adica mergem toti pe banda 1 si cei care depasesc o fac pe banda doi. Cind ajungem la piciorul dealului ar trebui sa se separe masinile: alea rapide ramin pe I si alea lente se muta pe II. Cine face separarea ?

Daca insa drumul a avut o banda (pe care mergem noi) si inca una care vine, mergem toti cirnat si cind ajungem la piciorul dealului si mai apare o banda (cum se intimpla indeobste) separarea se face natural, cei mai rapizi intrind in depasire si trecind pe banda II.

Unde am gresit ?

Nici la mine nu merge link-ul. Despre ce semn este vorba?
Sony
Totusi domnul "advocat" a incurcat borcanele cu banda lenta langa ax.
asarban
Ia vedeti voi art 43 din Decret..asta inca aflat in vigoare...
Art. 43. - Daca un drum este prevazut cu o banda destinata vehiculelor lente sau transportului public de persoane, semnalizata ca atare, acestea vor circula numai pe banda respectiva.
Sony
Care Decret? Te referi la regulament?
vv
Parerea mea e ca in RSR apare indicatorul din intrebarea 16:
http://www.autotest.ro/chestionare_online,1,14,auto.html

Indicatorul asta zice ca pe banda din stanga (banda 2) se circula mai repede, deci.... Acum si asarban are ceva dreptate cu "nu pui tirul sa faca plecare din panta" - da' pe de alta parte, te avertizeaza din timp - e ca la intrarea pe autostrada, gasesti tu un loc sa intri. Iar tirurile intra chiar foarte usor pe banda "rapida" (denumita asa dupa rapiditatea cu care se face loc oricarui tira care a inceput manevra de intrare pe banda respectiva smile.gif ).
Sony
Art. 43. - (1) La înmatriculare, fiecarui autovehicul sau fiecarei remorci i se atribuie un numar de înmatriculare compus din indicativul judetului sau al municipiului Bucuresti, numarul de ordine si o combinatie de trei litere.
(2) Numarul de înmatriculare al autovehiculelor si remorcilor prevazute la art. 34 este compus din indicativul CD, CO sau TC, dupa caz, si numarul de ordine.
(3) In cazul numarului de înmatriculare temporara, la indicativul judetului sau al municipiului Bucuresti si numarul de ordine se adauga luna si anul în care expira valabilitatea înmatricularii.
(4) La autorizarea provizorie a circulatiei autovehiculului sau remorcii se atribuie un numar compus din indicativul judetului sau al municipiului Bucuresti si numarul de ordine.
(5) La înmatricularea pentru probe a autovehiculului sau a remorcii se atribuie un numar compus din indicativul judetului sau al municipiului Bucuresti, numarul de ordine si înscrisul "PROBE".
(6) La data înmatricularii, înregistrarii sau autorizarii pentru circulatie se elibereaza si placutele cu numarul atribuit.

asarbane, ceea ce ai citat tu este din OG!
Nu a spus nimeni ca in acea panta este marcata banda de vehicule lente!
Nu a spus nimeni ca in varful pantei ramane o singura banda de sens!
costi
Lasa-le naibii de borcane. Hai sa lamurim problema
vv
ce a citat asarban:
Art. 43. - Daca un drum este prevazut cu o banda destinata vehiculelor lente sau transportului public de persoane, semnalizata ca atare, acestea vor circula numai pe banda respectiva.

Dar disputa de fapt este legata de banda destinata vehiculelor lente - este asta banda I sau banda II ?
asarban
Bai asta..ce adresa dai tu..ca mie imi apare una Angelina...
vv
click dreapta pe Angelina, AdBlock image, si dup-aia te poti concentra pe chestionarul auto smile.gif
ionutctn
Mai oameni buni aici e o problema de logica. Si eu am mers pe astfel de sectiune de drum (abia ce am venit de la mare). Treaba sta in felul urmator: sectiunea de drum cu 2 benzi la urcare si una la coborare este normala pentru a permite eliberarea traficului pe acel sector (de obicei o urcare prelunga), respectiv circulatia autovehiculelor de tonaj greu pe banda I si celelalte masini care pot circula mai repede pentru a nu se crea coloana imensa in spatele celor de tonaj greu. Normal ca cei din contrasens au linie continua pt ca se considera coborarea mult mai usoara si nu necesita 2 benzi pt ca si masinile de mare tonaj pot cobora destul de repede rezulta la coborare nu e nevoie de 2 benzi pe sens.

De obicei acest tip de marcaj al soselelor se foloseste alternativ, adica dupa o urcare in care beneficiezi de 2 benzi pe sens, urmeaza o coborare iar din acel moment sensul tau de circulatie nu mai beneficiaza decat de o banda pe sens cu linie continua trasata iar cei din contrasens au 2 benzi de urcare.

Eu unul am inteles regulamentul de circulatie logic si mereu mi-am pus intrebari in privinta marcajelor sau semnelor din diferitele locuri unde m-am aflat si de cele mai multe ori se gasesc explicatii.
Doar ca omul trebuie sa isi mai puna un pic si mintea la contributie.
Scuze daca cineva se simte jignit nu vreau sa supar pe nimeni si nici nu sunt un geniu.
ursul-alb
QUOTE(asarban @ 23 Aug 2005, 15:27)
Contrar obiceiurilor mioritice, la urcare banda 2 (aia de langa AXUL drumului) e pt masinile lente. Ratiunea e simpla,ca sa nu mai fie nevoite sa dea prioritate celor mai rapide la schimbarea de banda.
*



Nu trebuie sa perseverezi, vehiculele lente circula ORIUNDE cat mai aproape de laterala drumului... Indicatorul despre care zici impune "viteza minima" pe banda respectiva; hai, ca nu o sa te doara, e mai onest sa spui ca te-ai inselat decat sa sarim toti sa-ti demonstram contrariul... tongue.gif
Sony
Domnu' "advocat" nu s-a inselat! tongue.gif
WUB
Cel ce a efectuat depasirea e vinovat. Parca era ceva cu prioritatea vehicolelor ce urca o panta !

Cred ca situatia asta se poate vedea pe drumul spre mare.
drakool21
QUOTE
Parca era ceva cu prioritatea vehicolelor ce urca o panta


n-are nici cea mai mica legatura...ceea ce zici tu e in cazul in care nu este loc pe un drum inclinat sa treaca 2 masini una langa alta, caz in care masina care urca are prioritate...
Sony
Uita-te si pe chestionare ca e valabil si la depasiri, dar numai atunci cand drumul e gatuit de o lucrare, un vehicul stationar sau ceva de genul acesta.
ursul-alb
QUOTE(WUB @ 23 Aug 2005, 17:58)
Cred ca situatia asta se poate vedea pe drumul spre mare.
*


Hai ca e geniala!!!!. Ddar cand te duci la munte nu o fi? Dar spre Cluj? Dar spre Vaslui? Oare o mai fi pe undeva... Dati-o mai dracului, voi nu ganditi inainte de a scrie!?

Cred ca merge detasat la bula daciotului...
viulian
Parerea mea este ca cel care face depasirea e vinovat fiindca nu s-a asigurat.

Cel care circula pe sensul celalalt de drum (in cazul nostru amicul tau) trebuie sa se asigure cand trece de linia ce separa cele doua sensuri de mers.
Daca tu erai singur pe cele doua benzi, si circulai pe banda a doua in loc de prima, era si vina ta.
simon
Dupa mintea celui care te-a lovit, daca nu circuli pe banda care trebuie, poate veni el sa te buseasca pentru a te invata minte. blink.gif mad.gif
El nu avea ce sa caute pe banda ta care era ocupata. Daca tu circulai pe banda 1 sau 2 era o problema doar pentru cei de pe sensul tau de mers. Banda a 2-a nu este banda de depasire pentru cei din sens invers si pe care ei sa aiba drepturi exclusive.
Dupa mine nu era decit un sofer prost care nu este in stare sa faca o depasire, dar care are muuuuult tupeu. dry.gif
Nu mai stiu, dar parca nu exista pedeapsa pentru ca circuli pe banda a 2-a in loc de prima.

drakool21
QUOTE
Nu mai stiu, dar parca nu exista pedeapsa pentru ca circuli pe banda a 2-a in loc de prima


"Nerespectarea prevederilor art. ... 130-132 ... se sactioneaza cu avertisment sau amenda de la 600.000 la 800.000"
simon
QUOTE(drakool21 @ 23 Aug 2005, 21:29)
"Nerespectarea prevederilor art. ... 130-132 ... se sactioneaza cu avertisment sau amenda de la 600.000 la 800.000"
*


Da, constat ca trebuie sa mai recitesc. sad.gif
drs007
Cel care urca are intotdeauna prioritate si dreptate (de aceea si exista de obicei 2 benzi la urcare si 1 la coborare la pante mai mari)
drakool21
QUOTE
Cel care urca are intotdeauna prioritate si dreptate (de aceea si exista de obicei 2 benzi la urcare si 1 la coborare la pante mai mari)


blink.gif nu prea inteleg ce vrei sa zici...cum adica cel care urca are prioritate intotdeauna? exista un singur caz in care se pune problema prioritatii la drum in panta...si anume cand nu este loc pentru 2 masini sa treaca una pe langa alta (logic, duuh)...nu de aceea exista 2 benzi la urcare si 1 la coborare, este suficient sa fie cate o banda pe sens...de multe ori sunt 2 benzi la urcare pt ca exista si vehicule care urca mult mai greu (ex camioane, autobuze etc), si pentru ca cei care urca cu o viteza "normala" sa nu stea dupa ele...
afh
QUOTE(simon @ 23 Aug 2005, 22:41)
Da, constat ca trebuie sa mai recitesc. sad.gif
*


ați început să bateți câmpii 10561582.gif
afh
QUOTE(drs007 @ 23 Aug 2005, 23:39)
Cel care urca are intotdeauna prioritate si dreptate (de aceea si exista de obicei 2 benzi la urcare si 1 la coborare la pante mai mari)
*



pardon!! asta am vrut să citez... smile.gif oricum bateți câmpii...
MAS
QUOTE(liviu_lb @ 23 Aug 2005, 14:42)
Ma contrazic cu un amic al meu (sofer profesionist) pe o problema de circulatie:

Drum in panta cu 2 benzi pt urcare si una pentru coborare si linie intrerupta intre sensuri. Eu urc pe banda doua (banda I fiind libera), el intra in depasire coborand si ne lovim.
El sustine ca eu sunt vinovat ca trebuia sa merg pe banda unu, banda doi fiind doar pentru depasiri.
Eu sustin ca el e vinovat pentru ca, atunci cand a intrat in depasire, trebuia sa se asigure
ca nu vine ceva pe contrasens.
Cine are dreptate?
Cine are regulamentul la dispozitie sa-mi dea si mie articolele care reglementeaza aceasta situatie.
*




Chiar daca pe acel tronson de drum este linie discontinua si nu se afla in efect vreun semn care interzice depasirea, nu inseamna ca poti sa si depasesti... asta este un lucru pe care soferii romani nu il inteleg... In regulament scrie CLAR:
" manevra de depasire se va efectua in momentul in care este posibila: in cazul in care pe tronsonul respectiv de drum nu exista vreo restrictie in acest sens (linie continua, indicator "depasirea interzisa"), in cazul in care este vizibilitate destula, in cazul in care manevra de depasire se poate efectua in conditiile de maxima securitate, fara a-i incomoda pe ceilalti participanti la trafic, in cazul in care, nu se apropie vreun vehicul din sens opus, sau (daca se apropie), conducatorul ce doreste sa depaseasca, se va asigura ca distanta pina la vehiculul ce se apropie permite acest lucru"

In cazul care l-ai pus tu in discutie, prietenul tau ar ramane fara paine (permis), iar daca te-ar rani, ar face si cativa ani de "mititica", timp in care ar putea foarte bine sa citeasca din scoarta-n scoarta si sa bage la cap Regulamentul...
bonzai
O mica precizare neesentiala:
Linia discontinua este doar pentru sensul de coborare. Sensul de urcare, daca este prevazut cu 2 benzi, are linie continua. Cel putin asa este in zona Harsova-Kogalniceanu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.