Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema pornire GPL / electromotor
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
calin_ics
Salut,

Am si eu o pb cu DSN-ul meu (Europa/2003/GPL/Buc): Aseara am fost un pic cu ea la un hipermarket, iar la intoarcere, am incercat sa alimentez cu gaz.
A bagat nenea pistolul sa alimenteze dar... nimic, nu baga nimic. Mi-a apasat pe bila aceea de a iesit si putinul gaz care mai era, dupa care a mai incercat iar sa bage, fara succes insa.
Mi-a zis ca am presiune in butelie sau ca nu are el presiune la pompa, si sa incerc sa ma duc la alta pompa. Intru in masina si dau sa pornesc - nimic: se auzea tziuitul pompei de benzina, tzacanitul de la electromotor cand incerca sa cupleze, dar nimic in rest - nu cupla, nu invartea, nu nimic.
Am incercat sa o pornesc si impinsa, nu dadea nici un semn sa porneasca.
Acum, am 2 probleme:
1. problema cu electromotorul - nu-mi cupleaza - stiu ca mai am probleme cu el, o sa ma uit zilele astea sa vad ce se intampla, il repar, il schimb, vedem - daca aveti sugestii, imi spuneti
2. de ce nu-mi porneste impinsa? in mod normal, daca o imping (stiu ca nu e bine dar, in cazuri exceptionale n-am ce face), daca nu-mi merge electromotorul, ar trebui sa o ia impinsa, dar nu a schitat nici un gest - deloc - am incercat si cu a 2-a, si cu a 3-a si cu a-ntaia, si cu marche-arriere-rul - nimic. Ma gandesc ca o fi ramas blocata vreo supapa de la alimentarea pe gaz (am instalatie ROMANO)- stie cineva cum se trece pe benzina (am benzina in rezervor deci nu se pune problema ca nu ar fi avut benzina).

Deci, ca rezumat, intrebarile sunt: 1. de ce nu porneste impinsa si 2. stie cineva ce se poate face in cazul in care ramane vreo supapa de gaz blocata pe gaz? (asta daca cumva asta e problema, daca banuiti altceva, va ascult.

Daca mai sunt ceva intrebari suplimentare, imi spuneti si incerc sa raspund daca stiu.
Merci!
bygy007
cauta pe forum , posibil sa fie fie o masa pe la motor de la minusul bateriei pe la cutie , aia cu butelia s-a intimplat si la mine odata incearca sa bagi gaz dimineata , sau incearca in alta parte
calin_ics
alte opinii?

ms!
adrian.petrov
Ceai patit tu am patit si eu, plec de acasa bine merci la supermarket, fac cumparaturile si cand vreau sa plec acasa moarta in papusoi, nu cupla nu invartea - aveam clacson.Am impins-o prin parcare, dupa cateva ture a pornit DAR mi s-a aprins becul de la baterie .
Am zis ca este descarcata si cand o sa se incarce o sa se stinga, GRESIT !!! - PRIN IMPINGEREA MASINII , NI-AM ARS PUNTEA REDRESOARE DE LA MASINA si mi-am omorat s bateria in vreo doua zile de a trebuit sa o schimb.
Cand am pornit-o in supermarket mi-am mai strans bornele la baterie, nu stiu cum se slabisera asta fusese buba initiala, apoi inlocuit punte si carbuni la electromotor si o baterie noua .
Atentie la neatentie.
Adrian wink.gif
corbex
Nu cred ca ai ars puntea fiindca ti-ai impins masina. Mai degraba invers, ti-ai impins masina fiindca ai avut puntea arsa si bateria s-a descarcat incet-incet.
bygy007
puntea se putea arde si daca avea o legatura slaba pe la baterie
cata82
Adriane, nu te supara dar ai cam dat cu bata-n balta, sa se arda puntea pentru ca ai pornit masina impinsa ?!?!?! radmasa.gif radmasa.gif
PUNTEA S-A ARS CEL MAI PROBABIL DIN CAUZA UNUI SCURTCIRCUIT PROVOCAT, SCURTCIRCUITAREA UNUI ELEMENT AL BATERIEI , DIN CAUZA UMEZELEI, SAU PUR SI SIMPLU DIN CAUZA IMBATRINIRI VREUNEI DIODE DIN PUNTEA REDRESOARE.
Daca o pornesti impinsa singurul lucru care se poate intampla este sa-ti sara de la punct, distributia fiind pe curea!
adrian.petrov
Mai oameni buni, pana sa ajung acolo nu se aprindea becul de avarie la baterie.
Cand am constatat ca nu mai porneste , am tot dat ca bula la cheie pana am ingenunchiat-o, apoi am impins-o si dupa ce a pornit s-a aprins becul de avarie de la baterie si am crezut ca s-a descarcat bateria si ca dupa ce se incarca se va stinge.
Cum ne cum asa s-a intamplat , s-au ars diodele puntii redresoare; ca idee dupa ce mi-am luat o baterie noua, bateria veche inca functioneaza pe o dacia 1410 a unui amic - caruia i-am facut-o cadou.
Da am strans atunci bornele de la baterie ( asa doar in caz ca ...), probabil ca "bygy007"are dreptate .
Mai nou acum o saptamana nu mi-a mai pornit, din cauza ca a decedat pompa de benzina ( nu se mai aporsa cand ai puneam contactul ).
In cazul meu si eu am GPL pe masina - "pompa de benzina se pote arde daca se circula cu benzina putina(3-5L) pe rosu, in special la masinile care au GPL" ; "nu este recomandat sa mergi mult timp pe "rosu" cu benzina; pompa este imersata si se raceste in acest mod) - n-am crezut dar acum m-am convins pe buzunaru meu, ca asa este .

Adrian respekt.gif
bygy007
sau daca scoti borna de la baterie in timp ce motorul merge

eu merg cu minim 1 linie si pina acum nu am avut probleme
calin_ics
Baieti, multumesc pentru raspunsuri, am rezolvat intre timp - sincer sa fiu, nu stiu exact de la ce a fost, dar am tractat-o acasa ( dupa ce am platit sa o recuperez, pt ca nu am mai gasit-o unde am lasat-o - mi-o ridicasera baietii pt ca parcasem, chipurile, in loc nepermis - precizez ca nu este adevarat, mi-au impins-o vreo 5-6m pana in locul unde intr-adevar ar fi fost interzis, dar nu am cum sa dovedesc asta asa ca am inghitit galusca - aviz amatorilor, trageti frana de mana zdravan, eu am tras-o doar asa un pic si uite, acum imi pare rau, daca o trageam ca lumea macar se chinuiau mai tare - scuze pt paranteza cam lunguta si ne-la-obiect). In w/e am vrut sa ma duc sa-mi iau alt electromotor din Vitan dar am zis inainte sa ma uit un pic pe la contacte, asa ca m-am bagat pe sub ea, i-am desfacut contactele, le-am mai curatat un pic, le-am mai strans, le-am pus la loc, am curatat bine si bornele de la baterie si apoi a pornit. Problema insa persista oarecum dintr-un alt punct de vedere in sensul ca in timp ce merg raman fara curent pe toata masina, si implicit, se opreste si motorul. Nu mai am lumini, claxon, nimic. Dupa ce iau borna de pe baterie (minusul) si o pun la loc de cateva ori porneste. Cred ca e undeva un fir de masa general, care nu face contact ca lumea - daca stie cineva unde este, sa-mi spuna si mie, pana mai caut eu.

Merci!
cata82
In primul rand trebuie sa verifici de ce se descarca bateria, ori nu-ti incarca alternatorul (regulatorul de tensiune ars, puntea de diode arsa sau una sau mai multe diode prezinta rezistenta inversa) ori iti ''fura'' curent pe la instalatia electrica-stopurile spate unde exista foarte multa umezeala si riscul aparitiei de oxizi.
bygy007
totusi verifica starea prinderii cablului de minus pe borna , borna , si capatul opus al cablului de la borna de la bateriei , undeva cutie sau aripa , baga bornele intr-un pahar cu apa 10 min , si apoi sterge cu o cirpa aspra , poti folosi un burete de vase cu partea aia aspra , vei fi uimit cit de bine se curata , mai verifica daca in momentul in care borna este strinsa daca se miscafata de polul bateriei
calin_ics
Salut,

Cred ca am descoperit de unde provenea problma de la bun inceput: in urma cu vreun an mi-a crapat o clema care se prindea la borna bateriei, asa ca am schimbat-o. Nu am mai luat seama la ea, doar cate o inspectie vizuala si o decalaminare din cand in cand intre borna bateriei si clema aceea. Insa nu am mai verificat legaturile care pornesc de la clema catre restul instalatiei electrice. Intre timp insa, se pare ca aceste legaturi s-au slabit pentru ca in cele din urma, in disperare de cauza in problema actuala, intr-o doara asa, am miscat un pic de firele alea si am constatat ca se miscau ca naiba. asa ca am strans frumusel toate alea mai bine si de atunci nu am mai avut nici un fel de problema.

Si uite asa, m-am chinuit de mama focului pentru o neatentie. Cred ca tot de acolo imi proveneau si problemele cu electromotorul de nu pornea - nefiind legaturile bine facute la baterie, probabil ca nu lua destul curent - nu stiu - ideea e ca dupa ce am curatat borbele, le-am strans, am curatat si contactele de pe cutia de viteze/caroserie, nu am mai avut nici un fel de pb in ultimele 2 saptamani.

Multumesc tuturor pentru ajutor!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.