Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Curea distributie solenza rupta de 2 ori
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
gabriello1986
Salut tuturor.Am o problema grava.Mi sa rupt cureaua de distributie dupa vreo 30,000 km(2 ani si ceva) dupa ce am schimbat-o.Recunosc ca am mai pornito si impinsa dar dupa cateva luni dupa ce am schimbato.Am schimbat tot kitul de distributie(curea,rola,pompa de apa),o supapa de admisie,una de evacuare,un culbutor garnitura de chiuloasa si antigelul.Nu a necesitat rectificarea chiuloasei.Dupa vreo 10 km de mers sa rupt din nou.Acum din ce mi a spus mecanicul nu sa mai stricat absolut nimic(mare noroc fiind o raritate).Problema e ca mecanicul mi a spus ca a pus comparatorul pe pinioanele de la axa cu came si arborele cotit si a spus ca cel de la axa cu came (parca) cel mic ar fi facut din aluminiu si sa tocit putin intr-o parte si din cauza asta arunca cureaua afara si o rupe.Mi-a recomandat sa le schimb pe amandoua pentru a nu risca sa se rupa iar.Eu am intrebat si alti mecanici si au spus ca nu au vazut niciodata problema asta adica sa se toceasca pinionul spunandu-mi ca nu ar fi fost montata corect(stransa prea tare) si de aceea sa rupt dupa vre-o 10 km.Nici eu nu prea cred ca ar fii tocit acel pinion si ca mi-ar fi pus cureaua gresit,mai ales ca am luat toate magazinele la rand si nu am gasit acele pinioane(fulii) unii vanzatori spunand ca nu a mai cautat nimeni asa ceva.
VOI CE CREDETI.CE SFATURI IMI DATI? AM DUS MASINA LA EL PENTRU CA ODATA CE I-AM PLATIT REPARATIA SA O SI FACA DAR NU DECAT PENTRU 10 KM.VA ROG MULT UN AJUTOR DACA SE POATE!
Iulikk
Pai plm... nu ai garantie la lucrare? Sa o faca pe banii lui... sau ai fost la un neica nimeni care a schimbat distributia in fata blocului?
gabriello1986
Are atelier auto. Il cunosc de mai mult timp.Mi a schimbat si kitu de ambreaj acu vre un an.Si are destui clienti zilnic.Dar ma gandesc ca pentru reputatia lui poate vre a sa se scoata pe alta parte.Eu vreau sa aflu daca ce mi a spus el poate fii adevarat.Daca a mai auzit cineva de asa ceva.
Leo0608
nu cred ca este adevarat ce zice nea mecanicu. Sa o faca pe banii lui, ori cureaua era veche (expirata) ori ti-a pus alta curea sh ...
corbex
Si o curea prea strinsa poate ceda. El a strins-o, el sa-ti faca masina!
ct-03-tvy
la dieselele vechi cu sute de mi de km am intalnit sa se toceasca pinioanele din otel, daca e din AL ,nu vad unde ar fi mirarea,
depinde si ce consumabilele cumperi, daca pui flenor, cum au prostul obicei sa cumpere majoritatea, cat dai atata face,
gabriello1986
Ce consumabile sa pun ca pinioanele alea de care mi-a spus el sunt cele din fabrica.Si am si mentionat ca am cautat o gramada si nici nu se gasesc pentru ca nu mai cauta nimeni.Si daca el mi ar fi montat corect cureaua nu prea cred ca ar fii de la pinioane poate o fi altceva si el da vina pe ele.Ma gandesc sa nu dau aiurea banii pe ele(daca le gasesc) si sa fie altceva.
andri1940
Mecanicul ala te MINTE ca sa nu plateasca el reparatia. Nu mai fa prostia sa faci schimb de distributie fara garantie la lucrare si cumpara piese de origine. De curiozitate, cati km avea masinja? N-am mai auzit niciodata sa se strice pinioanele alea la motarele de Dacie MPI
Leo0608
patzit cu aniin urma in 2007 sa ma tepuiasca tare de tot unu in com Voluntari de unu semaka. Care il stie stie exact la cine ma refer
Omul ala a fost criminal, m-a tzinut 8 luni de zile si nu mi-a facut motoru, a trebuit eu sa-i cumpar o masina care sa i-o las la poarta inainte de craciun ca altfel nici acuma n-as fi avut motoru
dar asta nu e tot: omul acela mi-a inlocuit chiulasele mele cu totul, nu mi-a pus nici o piesa noua de-a mea, le-a dosit ptr el (desi cumparasem de la el cu o gramada de bani vibrochen si cuzineti, cica vezi domne sunt straini, etc)
nici opritoare de la simeringurile de supapa care i-am dat bani sa mi le faca la strungar nu mi le-a facut
omul acela mi-a tras o teapa de 4000 ron per total cu tot cu manopera lui
nu zic ca motoru a batut de prima data cand l-a pornit si nu stia cum sa ma dea afara din garaj de la el in seara aceea, nu zic in anul acela 8 luni de zile cate zeci sau mii de telefoane i-am dat si cate drumuri am facut pana la el de pomana implorandu-l sa imi incheie odata motorul si sa inchidem discutia, si-a batut joc atat el cat si taicasu care era un terchea berchea care lucra la sera ca muncitor.
aveti grija la cine dati masina sa vo repare !!!

later edit: am uitat sa spun ca nu am putut ajunge cu masina acasa in acea noapte, nebunul ala a strans culbutorii ff tare si nu le-a lasat absolut nici un fel de joc termic
m-a mintit ca el ii regleaza la mana mereu fara lera blink.gif
motoru se incingea si se oprea in draci, nu statea la relanti cand se incalzea si pornea ff greu plus ca au batut supape in psiton
nici vorba sa-mi dea agariciul ala vreo garantie, bani pierduti pe apa sambetei
si culmea, am mers la el prin recomandare printr-un vanzator de piese forumist de pe alt forum excl.gif
halal forumisti pe alte forumuri !!! 022.gif ph34r.gif

m-am ales cu axe cu came uzate si cu supape indoite, nici mama meseriasului n-a dat verdicul din auzite, doar cand a fost demontat motoru s-a observat minunea
claudiucondrea
oameni buni, nu va jucati cu distributia!
cat credeti ca "economisiti" mergand la "mesteri" recomandati de necunoscuti?
am un mester la care duc masinile de vreo 15 ani, are cam la 60 de ani si de pe la 18 ani tot cu masini lucreaza, in atelierul lui vezi mai rar dacii ca e mai scump si il stie lumea ca face treaba buna si mai ieftin ca la reprezentantele straine, a fost maistru, multi tineri au invatat meserie de la el (care au rezistat) DAR... cand am vrut sa fac distributia m-am dus la reprezentanta, chiar daca am dat poate mai mult am zis sa am si garantie.
daca se rupe o distributie nu prea schimbi doar curelele si rolele ca se mai sparge/stramba si altele, asa ca "economia" de cativa lei la manopera si piese care nu sunt poate cele mai bune te poate costa scump in final!
cel mai sigur ar fi sa mergeti la service unde va da si garantie (asta daca nu schimbati singuri distributia, atunci va asumati riscurile...)
parerea mea.
si inca ceva: daca service-ul nu acorda garantie toate vorbele "mesterului" nu prea fac mare lucru, nu o sa-ti cumpere el nici intr-o mie de ani o distribuitie noua, poate doar sa o mai schimbe odata fara bani, dar te mai risti odata? sau procedezi ca la doctor "la operatia asta doar unul din zece supravietuiesc, cum primii noua pacienti au murit puteti sa fiti linistit".
october
Am patit-o si eu dupa ~26000 Km parcursi, m-a lasat cureaua de distributie pe langa eforie. Bagasem kit de distributie asa zis original cu 1,5 ani in urma, montajul facandu-se la "Viorel" la Aparatori Patriei.
Reparatia am facut-o in Mangalia, costandu-ma o multime de bani sa ajung acolo tractat.
Dupa reparatie (inlocuit supape, scaune, etc.) am platit 1200 ron la service, m-am dus la Viorel (chiar la patron) si mi-a zis ca de ce nu l-am chemat pe el ca o repara imediat la un pret mult mai redus, desi au aveam factura cu pretul reparatiei si eram in garantie. I-am raspuns ca eram in camp cu masina cu bagaje si copii, asa ca nu puteam astepta 4-5 ore (in conditiile de trafic de atunci atat faceai din bucuresti pana acolo).
- Raspuns de nesimtit: eu ajungeam in 2 ore si cu asta s-a incheiat reclamatia clientului.
NU va duceti la serviceul mai sus mentionat decat stiu si eu daca aveti de schimbat placute de frana, stans un surub sau mai stiu eu ce lucrare mai putin pretentioasa.

PS: cureaua rupta am prezentat-o si lui "Viorel" care mi-a confirmat ca era originala si cauza ruperii a ramas un mister. Mentionez ca nu am impins masina niciodata si nici nu ma omor cu franele de motor sau mai stiu eu cu ce comportamente care ar putea "obosi" cureaua de distributie.

Am schimbat la ei bucsile de la bara antirului fata de 2,3 ori in timp, la preturi f. ok, dar atentie! Ultima schimbare am decis sa o fac singur si ce credeti ca am gasit: la unul din triunghiurile acelea de tabla care rigidizeaza practic masina, montate sub bara antirului, din 3 suruburi am mai gasit 1 (celelalte fiind rupte si ramase in caroserie faca sanse de desfacere), iar la celalalt triunghi am fost mai norocos, mai aveam 2 suruburi.
gabriello1986
Masina are cam 125.000 Km.Prima oara am schimbat distributia pe la 90.000 deci am km 35.000 cu prima curea care sa rupt.Nici eu nu am mai auzit sa se toceasca pinioanele alea.Si oare chiar sa fie cel mic din aluminiu(din fabrica)?Eu nu l-am vazut ca nu l-a desfacut de acolo.Oricum o s-o duc intr-un service bun si o sa vedem atunci adevarata problema.
andri1940
Morala e cum spuneau si colegii mai sus: cu DISTRIBUTIA NU E DE JOACA! In service autorizat si piese de origine, nici nu e prea scumpp si ai o siguranta in caz de probleme. Eu, de ex am schimbat cu 200 lei la solenza anul trecut si tot cu 200 anul acesta, la 1.6 16v de pe Renault in service autorizat cu garantie si tot ce trebuie! Nu merita risecul cu mesterii lui peste pentru maxim 100 lei diferenta...
bogdanelkva
Inca nu au aparut cei carora li s-a rupt cureaua montata in service,desi sunt destui patiti pe forum. tongue.gif
Si eu am schimbat cureaua in service si mi-a explicat mecanicul,cureaua nu trebuie sa traga nici spre dreapta nici spre stanga pinioanelor,trebuie sa ramana fixa,sa nu traga inspre o parte caci cu timpul poate freca si roade din curea,degeaba restul mecanismelor merg usor.Eu mi-am facut distributia de doua ori in regim propriu si am urmarit acest lucru.Periodic,desfac capacul distributiei si verific cureaua.
Mecanicii din service nu sunt dumnezei sa nu greseasca,insa au acoperire,garantia.
Si la cum am vazut ca lucreaza mecanicii... wacko.gif
mecanicosu
QUOTE(andri1940 @ 6 Nov 2012, 17:50)
Morala e cum spuneau si colegii mai sus: cu DISTRIBUTIA NU E DE JOACA! In service autorizat si piese de origine, nici nu e prea scumpp si ai o siguranta in caz de probleme. Eu, de ex am schimbat cu 200 lei la solenza anul trecut si tot cu 200 anul acesta, la 1.6 16v de pe Renault in service autorizat cu garantie si tot ce trebuie! Nu merita risecul cu mesterii lui peste pentru maxim 100 lei diferenta...
*




Daca ai ceva cunostinte de mecanica macar 20%, nu cred ca e greu sa schimbi o distributie ,eu am schimbat-o singur In primavara si nu am probleme.
corbex

Problema nu e s-o schimbi, problema e s-o intinzi corect.
mecanicosu
QUOTE(Stefan_B @ 18 Sep 2006, 09:55)
Salut - Saptamana trecuta am facut operatia, si cum lucrurile sunt proaspete, iata:

Piese necesare:
Curea Distributie (cod....). Piesa originala e PowerGrip - Made in France/EU
Rola intinzator (cod...). KOYO - Made in Japan
4 braduti de plastic (2 sunt necesari, dar se mai rup)
Solutie de blocat suruburi (eu am folosit Loctite 243)

Scule necesare:
Tubulare de 10, 13, 16, 16 adanc, 17, 19, 21, 32! Chei inelare de 10, 13, 16, 17. Inelare cu cot de 13 si 16, 17. Locul e tare strans, asa ca fct de posibilitati, fie o inelara cu cot fie o inelara combinata e cea mai potrivita. Tubularele sunt de forta, si sunt singurele pt care am cheie dinamometrica.

Scula speciala de intins cureaua - eu am facut una din 2 suruburi de 5mm sudate pe o bara de 12 mm lunga de cca 200mm.

Aparat de masurat tensiunea in curea (metoda auxiliara mai jos)

Demontare
- Se suspenda masina a.i. partea dreapta sa fie sustinuta de o capra/suport. 
- Se demonteaza roata dreapta, bieleta de sustinere cadru motor, placa plastic de protectie (ocazie cu care se rup bradutii existenti).
- Se demonteaza surubul de prindere a fuliei accesorii pe motor (nu e nevoie sa desfaceti cele 4 suruburi laterale, doar cel central. Pentru asta, se baga masina in viteza 5, se blocheaza piulita planetarei (cheie de 32) si se desface surubul de pe arborele cotit (18 mm) - cu cheia tubulara. Cuplul de strangere e mare, asa ca va trebuie un pic de efort.
- Se scoate fulia si cureaua alternatorului. Daca aveti AC, atunci tb sa desfaceti si cureaua compresorului.

****IMPORTANT ****
Acum, trebuie sustinut motorul. Exista o "proptea" care ar sprijini motorul de cadrul motor, dar neavand-o, am dat jos scutul si am sprijinit baia cu un cric hidraulic - neaparat o bucata de lemn intre cric si baie!!!

- Se demonteaza suportul dreapta al motorului - sunt 3 suruburi + 1 piulia.
- Se demonteaza capacul de AL care protejeaza fulia arborelui cu came (5 suruburi).
- Se demonteaza capacul de plastic negru (3 suruburi de 10).
- Se demonteaza cele 4 bujii

Acum, aveti acces la distributie.

Se aduce motorul la punct. Sunt 2 markere:
- un punct pe roata dintata de pe arborele cotit
- o sageata pe fulia arborelui cu came.

- Se roteste motorul (in sens orar) pana cand cele 2 repere vin in dreptul reperelor corespondente de pe baia de ulei si capacul culbutorilor

**** IMPORTANT ****
Se verifica tensiunea in curea - ideal, cu ajutorul unui diapazon electronic. O masurare aproximativa se face astfel - se torsioneaza cureaua (cu o singura mana) si se noteaza unghiul maxim - care trebuie sa fie de cca 90 grade, pentru un om normal. Daca faceti culturism, nu intrati in aceasta categorie smile.gif si probabil ca veti reusi sa o torsionati mai mult de 90 grade. Aceasta "masurare" e necesara pt a va da o idee despre tensiunea la care reglati cureaua noua. Plaja de tensiuni e larga (0.75 - 1.25 x 640N) asa ca metoda asta merge bine - apropos, se poate aplica cam la toate masinile cu curea de 16-18 mm latime a curelei adica majoritatea motoarelor cu 8 valve.

- Se desface intinzatorul cu o cheie de 14.

- Se verifica eventuale scurgeri de ulei/apa. Nu ar trebui sa fie nici una.

- Se inlocuieste intinzatorul si se lasa surubul ne strans.
**** IMPORTANT ****
Se monteaza noua curea. Aveti grija la sens (sageata de sus in jos, in partea din fata a masinii) iar semnele de pe curea (numai la cureaua originala) vin la FIX pe semnele indicate anterior. Daca nu aveti curea originala, va descurcati cu semnele fixe pomenite anterior.

- Se tensioneaza cureaua a.i. sa se poata torsiona numai 75 grade (tensiune mai mare ca cea originala - cca 870N). Acum se "aseaza" cureaua pe roti, si se elimina eventualele deformari elasto-plastice intr-o curea noua.
- Se roteste motorul 5 1/2 ture si se verifica ca semnele sunt din nou in corespondenta. Se foloseste o cheie pe fulia arborelui cu came, IN NICI UN CAZ DEMARORUL. Motorul tb sa se roteasca usor, fara socuri/zgomote.
- Se slabeste cureaua pana la tensiunea normala (90 grd torsionare - cca 640N tensiune)
- Se strange definitiv intinzatorul de curea.

- Se remonteaza piesele demontate, folosind compus de blocare astfel:
toate suruburile capacului de protectie distributie AL)
toate suruburile monturii motor
surubul de prindere a fuliei pe arborele cotit.
ATENTIE - operatia e destul de critica - greseli de pozitionare a curelei, suruburi nestranse, piese uitate pot duce la avarii mari. Chiar daca nu va faceti aceasta operatie singuri e bine de stiut care sunt pasii, pt ca mecanicii din service "uita" de pretensionare, nu verifica pozitionarea, si in general nu folosesc compus de blocare.

Daca am scapat ceva, va rog sa spuneti!

Stefan.
*






Am urmat sfatul lui Stefan_B ,si am schimbat-o fara probleme ( Se tensioneaza cureaua a.i. sa se poata torsiona numai 75 grade. Acum se "aseaza" cureaua pe roti, si se elimina eventualele deformari elasto-plastice intr-o curea noua.
- Se roteste motorul 5 1/2 ture si se verifica ca semnele sunt din nou in corespondenta. Se foloseste o cheie pe fulia arborelui cu came, IN NICI UN CAZ DEMARORUL. Motorul tb sa se roteasca usor, fara socuri/zgomote.
- Se slabeste cureaua pana la tensiunea normala de 90 grd prin torsionare).Eu asa am facut.
cosstti
Mecaniciosule cat au costat piesele de la distributie? Ma refer la tot ce ai cumparat inclusiv braduti si Loctite.
Ai avut nevoie de a treia mana, ai avut nevoie de ajutor?
gabriello1986
Stai linistit ca am cumparat kit de prigine:curea Gates Power Grip,rola Koyo (200 lei) si pompa de origine Renault 180 lei.Asta in afara de supape si alte chestii.
cosstti
Multumesc gabriello1986 pentru preturi, urmeaza sa achizitionez si eu piesele in urmatoarea perioada.
gabriello1986
Deci a reparato intr un final.Mi a zis ca era pompa de apa de vina.Ca avea defect din fabricatie si nu tinea cureaua pe centru.Nu stiu cat o fii de adevarat.Curios ca mi a dat pompa.Mai revin cu niste precizari.Intai sa vad cum merge.Deocamdata nu ma arunc la drum intins.Intai sa vad cum se comporta.
P.S. Cumpara cineva Solenza Clima cu instalatie GPL secventiala Tomasetto??? tongue.gif
mecanicosu
QUOTE(cosstti @ 8 Nov 2012, 12:57)
Mecaniciosule cat au costat piesele de la distributie? Ma refer la tot ce ai cumparat inclusiv braduti si Loctite.
Ai avut nevoie de a treia mana, ai avut nevoie de ajutor?
*




Piesele de la distributie au costat In jur de 220 de lei (curea luata de la conex,iar rola Intinzatoare Koyo),pompa de apa nu am schimbat-o, ea fiind schimbata la 60.000 KM,iar la schimbarea distributiei avea 112,322,daca am vazut ca nu curge nu am schimbato.
La schimbarea distributiei In primavara am fost doar eu cu taicamiu,durata schimbarii a fost cam juma de zi.Daca urmezi sfatul lui Stefan_B o schimbi fara probleme ,a explicat de stul de bine pasii
cosstti
@ Mecaniciosu. Multumesc pentru preturi si sfaturi, intr-o zi cu soare si cu doua dimineti trebuie sa o rezolv, deja am 133.000 Km.
gabriello1986
Deci mi a reparat-o dar nu prea.La relanti tremura motoru rau.De culbutori ce sa mai zic, țăcăneau rau de tot.Mi ia reglat cineva culbutorii si acum motorul zici ca e nou cum suna.Dar sa amplificat tremuratul motorului la relanti.Turatia la relanti e pe la 800-900 dar parca trage sa moara si tremura rau de tot.Cand accelerez nu are nimic.Inainte de a regla culbutorii cand mergeam cu ea intr a doua la relanti mergea bine acu smuceste de parca as pleca cu a 3 a de pe loc si trage sa moara.Chiar mi a murit de vre o 3 ori cand am oprit in loc.Inainte sa o duc la mecanicu ala jmecher care mi a schimbat distributia nu mi a facut asa.Repet ca in mers nu are nimic.Merge foarte bine.La relanti e jale.Ce o mai fii oare?
Leo0608
sigur e distributia pusa corect la semne?
chiulasa e rectificata la supape? sau nu ...
nikuniku
distributi nu este pusa bine,decalaj de un dinte pe axa cu came,inainte sau inapoi
gabriello1986
Nu stiu ce sa zic daca e pusa la punct sau nu.Si de rectificat a zis ca nu e cazul meu.Curios e ca porneste fara probleme la sfert.Si cum am spus la turatie mai mare merge rotund.Daca nu e pusa la punct ce se intampla si cam dupa cati Km?
nikuniku
vei merge cu masina asa pana te vei umbla la distributie iar,de stricat nu are ce,daca nu sa stricat pana acum(la prima pornire) nici in viitor doar ca vei avea tremuratu ala la motor,si ca o gluma,pe o parte e bine ca tremura,nu se pune prafu pe motor
gabriello1986
Sper sa nu se mai strice nimic.Poate ca e pusa bine la punct.Am mers cel putin vre o 150 Km adunati si in oras si in afara.Mai spunea cineva ca ar putea fi de la motorasul pas cu pas da nu cred din moment ce sta pe la 900 turatiila relanti.Ar putea fii bujiile?
bogdanelkva
De verificat si tamponul hidroelastic.Mie mi s-a spart dupa ce am schimbat distributia,probabil montaj incorect al tamponului.
mclaudiu7638
Daca problemele cu trmuratul le ai doar la relanti si nu si in timpul mersului sar putea sa ai sarit un dinte la distributie in fata sau in spate,dar daca tremura si in timpul mersului la turati mici verifica;buji,fise si in ultimul rind injectoarele.
negrucvj
am aproape 121.000, cam cit ma mai pot "intinde" cu distributia ? As vrea sa ies din iarna, tine de finante.
nikuniku
negrucvj poate sa te mai tina un an sau se poate rupe si azi,depinde de norocu tau
ionutctn
Nu stiu din gama Renault dar eu am facut distributia in parcare la un Passat 1.9 TDI. Nu e mare lucru ca si complexitate, este mult de desfacut si remontat la loc dar strict tot ce tine de distributie: exista semnele unde trebuie sa ajunga motorul, il rotesti pana la semne si daca ai calele de blocare si respecti procedura, nu prea ai cum sa te incurci. Rola de intindere a distributiei are semn unde trebuie sa stea si se strange pe pozitie dupa care se invarte iarasi de motor. Recunosc, initial si mie mi-a fost teama dar pana la coada a iesit totul ok. Daca gasiti pe net sau de undeva documentatia si reperele dupa care se face, nu va speriati ca se face si in fata blocului.
bogdanelkva
Exista chiar aici pe forum tehnologia de schimbare a distributiei dar nu despre asta e vorba aici.Daca nu stai bine financiar,incearca sa o lasi mai mult in parcare iarna asta,nu fa revelionul in Dubai tongue.gif si in primavara o schimbi.Un kit e vreo 150-200,manopera vreo 100-150...
Daca te-a tinut cureaua asta de la 60k la 120,da-o incolo,n-o sa-ti faca figura tocmai acum.Bafta.
cosstti
Am aproape 135.000 Km. si nu am schimbat distributia dupa 60.000 Km, stiu ca apare un semn luminos pe bord cand da semnalul de deces. Pana acum totul este Ok. sper ca in primavara sa o schimb. Recunosc ca ma incurca banii dar nici la bibiu nu pot renunta, nu o fortez, poate , poate ma mai asteapta pana in primavara cand vreau sa si schimb pompa de apa.
Solenza este o masina suferitoare, cel putin asa imi place sa cred.
bogdanmardare
Nu apare nici un semn luminos pe bord. Singurul lucru care te va avertiza ca s-a dus este ca se opreste brusc motorul in mers, iar apoi nu mai porneste. Daca te referi la martorul "check engine" (stanga, forma de "robinet"), nu este functional daca nu ti se aprinde cand pui contactul. Este cablat in totalitate pana la ECU injectie, este si bec in bord. Dar ECU nu il foloseste decat daca masina este Euro 3 sad.gif.
bogdanelkva
QUOTE(bogdanmardare @ 22 Dec 2012, 15:34)
Singurul lucru care te va avertiza ca s-a dus este ca se opreste brusc motorul in mers, iar apoi nu mai porneste.
*


Deja este prea tarziu. popa.gif
cosstti
Multumesc, nu am stiut ca numai modelele cu euro 3 au martorul de bord functional. Sper sa nu patesc nimic pana la sfarsitul lui ianuarie cand am programat operatiunea, voi incerca sa merg in varful picioarelor cu bibiul pana atunci.
Nu ma sperie faptul ca o pot pati in oras, mai grav este daca pica distributia cand sant inafara localitatilor, departe de casa; atunci trebuie chemata platforma ceea ce implica "pretul corect" pentru neglijenta mea.
Sarbatori cu bucurie!
sergiu2010
Platforma e cea mai mica problema daca se rupe cureaua de distributie.
Roger34
Salutare , la solenza pe benzina daca se rupe cureaua de distributie, este neaparat necesar demontare verificare rectificare chiulasa?????
einstein1984
fiind motoor cu inetrferenta sigur indoi ceva supape.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.