Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme cu injectoarele !
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
zona52
Buna tuturor , sunt nou pe forum,la indicatiile unui prieten mi-am facut cont pe forum. Rog toti posesorii de dacia supernova care s-au mai lovit de aceasta problema (injectoarele-pompa benzina), mai pe scurt sistemul de alimentare sa intre si sa posteze aici.
Sa incep ...
Am o supernova din 2001 cu care merg zilnic in jur de 250 de km , numai cu carburant din pompele benzinariei Rompetrol.
De ceva timp ma confrunt cu niste probleme la sistemul de alimentare mai precis la injectoare.
Intr-o zi am pornit masina , mi-a dat un rateu puternic in admisie mai precis in corp clapetul acela de care e prins carcasa filtrului de aer, odata cu acel rateu mi-a rupt toate urechiusile de la carcasa filtrului de aer. Bun .. pana aici .... a inceput sa mearga motorul in 3 foarte urat, din mai multe teste la garaj am observat k daca scot fisa de bujie de la pistonul 3 nu se intampla nimic ... bineinteles cu motorul pornit adica nu se inrautateste treaba .. Deci injectorul 3 nu mai functiona,am decis sa demontez toata rampa si sa scot injectoarele sa le duc la curatat impreuna cu corpclapetul. Zis si facut , dupa o zi de lucru ma intorc in garaj si ma apuc de montat. La momentul adevarului masina la prima cheie a pornit si a functionat super bine in jur de 2 saptamani.Dupa acele doua saptamani din nou la acelasi piston la 3 a murit injectorul,bineinteles k la momentul montarii nu am tinut cont care era primu si urmatoarele sa le scot asa si sa le montez tot asa,acum tot la 3 mi-a murit injectorul,exact aceleasi simptome. Din nou am demontat injectoarele , rampa , rezervorul , am curatat tot absolut filtrul de benzina l-am pus nou , si am mai pus un alt filtru de benzina inainte de rampa de injectoare la motor. Am scos injectorul din fericire operatiunile care le-a facut nenea ala care mi-a curatat injectoarele prima oara le-am retinut am facut rost de un aparat de ultrasunet si am inceput sa-l curat cu o pompa de benzina veche l-am alimentat la 12v si am inceput sa-l curat. Gasisem pe youtube cum trebuie sa pulverizeze un injector nou la fel dupa ce l-am curatat pe al meu la fel pulveriza k acolo. Bun acum vin intrebarile ::
Va rog daca va pricepe-ti sau daca ati mai intalnit aceasta problema sa postati cu incredere , voi citi absolut tot.
Dc oare tot la pistonul 3 mi-a murit injectorul ?
Daca se poate cumva sa fie de la partea electrica,pt k aici in cazul nostru injectorul se deschide electric,daca aveti cumva vre-o schema electrica cam cat ar trebui sa intre in injector k sa-l deschida, probabil k el nu a functionat din prima la paramentri electrici corespunzatori, a ramas mai mult inchis si s-a infundat din nou.
Va multumesc anticipat si va astept raspunsurile cu nerabdare ..!!
horsepower
In primul rand ai putea sa scoti injectorul 3 si sa il inlocuiesti cu un altul pe rampa sa vezi daca functioneaza....stiu pe cineva care a avut problema cu injectoarele si le-a scufundat in lichid de frana si de atunci nu a mai avut probleme...
zona52
mm ... pai uite ca nu l-am inlocuit cu un altul , nu mai aveam chef sa demontez iar k dupa ce am muncit 1 zi intreaga sa le curat sa le dau jos si sa le montez ....
Lichid de frana ? nu stiu daca ar face bine la bobinutza aia din interiorul lui pt k lichidul de frana erodeaza....
horsepower
pai nu bagi tot injectorul in lichid de frana...doar capul unde pulverizeaza
Eu Alex
In postul tau observ ca ai zis ca, ai scos "fisa de bujie de la pistonul 3"!!!!! Sigur e de la injector, ca din ce relatezi tu ar fi de la bobina sau ai bujia dusa de la pistonul respectiv?
Si eu am curatat injectoarele de vreo 2-3 ori si pana la urma s-a dovedit a fi bobina de vina dupa care la cateva saptamani a urmat si pompa de benzen!!
Sfatul meu ar fi ca totusi sa verifici si bujiile si bobina de inductie, inclusiv fisele!! Mai ales acum ca se insereaza devreme, cu motorul pornit si capota saltata vei putea vedea destul de usor daca sar scantei din fise sau din bobina(o poti desface din suruburi si o ridici putin sa vezi daca scanteie la masa )
Si te rog sa scrii cu "CA" nu cu "K"!!
Bafta, spor si asteptam vesti!!!
zona52
hello, mersi k v-ati straduit sa ma ajutati dar astazi am mai facut ceva....
Am masurat fiecare fisa de bujie, am gasit pe net k valoarea fiecareia ar trebui sa fie cam de 2,5 ohmi , si prin urmare am coborat iar ce-a de la pistonul 3-2 erau moarte.
Am dat fuga fuga la magazin si am cumparat un set de fise tesla ceva mi-a zis respectiva doamna pret 38 ron.
Am fugeat repede acasa si le-am schimbat si tot la fel,bujiile sunt noi de renault , ce-a de la injectorul 3 cand o scot e innecata in benzina e praf iar am curatat`o iar am innebunit`o si degeaba,deci ar trebui sa fie ceva electric , eu la asta ma gandesc , deci injectorul pulverizeaza si aproape k o inneaca pt k presupun respectiva bujie nu primeste curent.
Cum sa verific bobina ??? cam ce valori ar trebui sa aiba k maine o masor si pe aia k m-a disperat masina asta nu mai stiu ce sa fac cu ea.
Cand scoti fisa de la bujie ce-a de la pistonul 3 intradevar are scanteie dar masurand`o pe ce-a veche degeaba da scanteia cand o scot eu daca in momentul cand o montez da la masa si nu face nimic, k asta face defapt, iar asta noua am masurat`o si pe asta e beton ... dar degeaba .
Deci am inteles deja am 2 zile de cand nu reusesc sa-i dau de capat poate o fi bobina si scap maine o masor.
Va multumesc anticipat la toti cei care mi-ati raspuns !!
rss25
iincearca cu alta bobina de pe alta masina, dsn slz sunt la fel
Eu Alex
Sau, cu mana dreapta accelereaza si cu stanga scoate fisa respectiva si vezi daca mai da scanteie!!!! Poate la relanti da, dar in sarcina canci!!!
Ia o alta bobina cu imprumut de la vreo cunostiinta si fa o proba!
SI NU MAI SCRIE CU "K"!!!!!!!!!!!!!!!
nikuniku
zona52 bujie ,,uda,,la cilindru 3=injector blocat pe deschis,da rampa de injectoare jos si schimba injectoru 3 cu altu ce la alt cilindru,si vezi cum se comporta,daca cel de la cilindru 3 pus al alt cilindru,,uda,,bujia acest injector este,,,mort,,,
poti incerca o curatare injectoare,dar nu se stie,mai poate fi si cablaju de la injectoru 3 intrerupt,de la mufa lui la ECU,verifica
marcykone
Bobina..aia e!!
clalexxxx
salut,ma confrunt cu aceeasi problema ca si tine cu probleme cilindrul 3,am facut urmatoarele am schimbat 2 seturi de bujii si la fiecare bujia coresp. Cilindrului 3 era uda,apoi am dat rampa jos si am schimbat injectorul cu unul nou de solenza pe care il aveam de rezerva,nu s-a schimbat nimic,tot se auzea in esapament un suflu cu intrepure si masina vibra la relantii,in acceleratie tremura motorul. Am schimbat fisa nr.3 degeaba,am pus bobina mea pe alta supernova si merge bine,acum am pus bujii renault cu 555 se termina cu cifrele astea,cand merbe rotund cand nu. Pot merge cu viteza 130km fara probleme ca ma gandisem ca ar fi catalizatorul intr-un timp dar nu este de vina el. Am trecut pe benzina rompetrol si ca semne ca merge mai bine fata de cea de la lukoil. Momentan nu am curatit toate injectoarele vecine,o sa fac cand am timp. Momentan ma las pagubaj ca merge com ci comsa scuze nu stiu franceza sunt afon,idem pt. Text tastez de pe mobil.

10 Nov 2012, 22:46:
am facut niste teste, in sensul ca am pornit masina si la inceput cand e rece merge super rotund cand se incalzeste un pic se aude suflul ala intrerupt in esapament am tras iar fisele pe rand si scade turatia la fiecare in parte,bujii noi renault 12 lei/buc acum cateva zile cumparate,schimbat injectorul nou la cilindrul nr.3. Ce nu am facut presiune rampa (nu am facut ca am schimbat pompa originala fabrica tot cu bosch originala 320 lei prin 2010) si nu cred ca s-a stricat in 2 ani si cateva mii de km nici macar 10 mii) mai am sa curat injectoarele 1,2,4 metoda alinrehau si sa schimb filtru benzina si sorbul de la pompa benzina.
Ma enerveaza ca se manifesta doar intre 1000-2000 ture, de la 2000 turatii in sus este normal fuge super., se manifesta cand apesi pedala de acceleratie mai mult, daca apas progresiv si schimb treptele peste 2000 no problem, la subturare face fite, inainte merge normal. CIudat ca toate astea s-au intamplat cand am alimentat de 100 lei de la Lukoil o benzinarie care s-a reschis dupa un facelift major,poate am prins mizerie ceva prin filtre si apoi in injectoare.
Eu Alex
QUOTE(nikuniku @ 7 Nov 2012, 12:08)
zona52 bujie ,,uda,,la cilindru 3=injector blocat pe deschis,da rampa de injectoare jos si schimba injectoru 3 cu altu ce la alt cilindru,si vezi cum se comporta,daca cel de la cilindru 3 pus al alt cilindru,,uda,,bujia acest injector este,,,mort,,,
poti incerca o curatare injectoare,dar nu se stie,mai poate fi si cablaju de la injectoru 3 intrerupt,de la mufa lui la ECU,verifica
*


Pai si daca injectorul e ok iar bobina/bujia/fisa dusa nu crezi ca de fiecare data cand vei da bujia afara o vei gasi fleasca deoarece ea nu mai da scanteie ca sa arda benzina? Am impresia ca vad o usoara contrazicere la tine!!!
La batrane cand le inecai nu gaseai bujia uda si daca ea era asa din cuc scanteie sa faca aprindere?
catalin73
am avut si eu probleme cu injectoare blocate , in primavara in timpul mersului dupa o reducre a motorului la accelerare a inceput sa lucreze in 3 , am schimbat fise + bujii dar aceeasi problema , am pus testerul nu apareau probleme , un prieten mecanic a sugerat din prima ca este posibil sa fie injector , am mers la el a verificat compresia apoi bobina ( atentie bobina lucreaza la dublu , atunci cand are scanteie pistonul 1 pt. detenta are si pistonul 4 la sfarsitul evacuarii pt. o ardere completa a gazelor reziduale )
la urma a demontat rampa injectoarelor si a vazut ca un injector nu lucreaza , a schimbat cu unul sh totul a fost ok , in toamna aceeasi problema , dar intre timp am vazut pe youtube cum se curata simplu injectoarele de la dacia cu ajutorul unui spray si al unui transformator de 12V asa ca am purces la treaba cu injectorul pe care il inlocuisem in primavara a fost super OK , apoi am montat un filtru suplimentar inainte de intrarea in rampa , acum merge fara probleme
clalexxxx
eu am rezolvat cu spray wd40 in fata blocului,am curatat fiecare injector in parte,am conectat la baterie pe direct cateva secunde si in acelasi timp la spray si voila merge masina brici la fel ca in prima zi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.