Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Jurnal de bord complet RENAULT TRAFIC
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3
CRY 79
Azi am luat si eu un Trafic de 1,9 dci, fabricatie iunie 2005.
Am vandut Meganul Grand Tour si am achizitionat un Trafic pe care l-am cautat ceva timp si am trecut prin adevarate peripetii.
Sa va spun cum s-a intamplat:
Am mai incercat sa vand Meganul de cateva ori dar fara succes. Ma resemnasem, dar nici nu prea ma tragea inima sa il dau. Era in stare perfecta, distributie, tot,tot,tot. Imi trebuia ceva mai mare, mai merg prin Germania la un var si mai aduc cate ceva. In acest sens, am pus un carlig de remorcare si am cumparat o remorca noua Stema. Dar, tot putin loc, asa ca am facut pasul despre care o sa va vorbesc. Cum am dat Meganu? Simplu. Nu am facut nimic in acest sens eu, ci fratele meu m-a lasat fara el. Saptamana trecuta aflandu-se la serviciu, se trezeste cu un coleg de-al lui, si de-al meu, ca tot acolo lucrez si il intreaba daca mai vand masina.
Fratele meu a zis ca nu crede ca o mai dau pt. ca o pregatisem pt. mine, dar o sa ma intrebe. L-a intrebat cat am cerut pe ea cand am vrut sa o vand, a zis ca din ce stie 4500 euro. ,,Bine, spune-i ca daca o mai da o iau eu,, zice cumparatorul. Va spun ca stia ce cumpara.
Ma intreaba fratele meu daca o mai dau. Eu am raspuns ca nu, ca am pregatit-o cu carlig, remorca si e si de familie. Dar stai, i-am zis sa vad daca gasesc masina dorita de mine pe internet, anume Renault Trafic. Dau fuga acasa, deschid netul si site-urile dedicate, ma uit, vad ca ma incadrez in bani, gata, sunn si dau raspunsul pozitiv. A doua zi nu mai aveam Meganul, a venit si l-a luat colegul.
Acum problema mare.... Ce sa iau, aveam de ales intre Trafic si Vivaro. Netul plin, dar panarame. Am gasit una la mine in Sibiu cu 5+1 si loc de marfa despartit in spate dar cam obosita. Zic, hai sa merg sa o verific la Renault ca doar acolo avea test de compresie motor, test injectie si calculator. Totul in regula, buna masina, am decartat 250 lei si am luat hartiile. Am mers la proprietar care cerea 6200 pe masina dar mi-o da cu 5500 euro. Asta inainte sa merg la test. Eu, parsiv, am mers dupa test la el si i-am spus totul pe dos, adica motorul nu are compresie, tampoane slabe, ce mai, i-am facut-o varza. Acum am incercat sa intind coarda si sa ii dau 5000 euro. Mai avea putin si ma batea. Am plecat cu gandul sa mai caut. Iar telefoane peste telefoane, iar ieri am hotarat sa merg la Timisoara sa vad masina aceasta
http://mercador.ro/oferta/renault-trafic20...#82d43307;r:;s:
Pozele va spun ca sunt superbe, masina praf. 300 000km in bord, in schimb pe motor era lipit abtibilt cu distributie Conti schimbata la 370 000 km. Fraieri oameni. Am dat o tura si am spus pas. Am sunat apoi la Resita si am rugat o persoana care ma stresa sa iau masina lui sa vina la Timisoara sa o vad si daca e ok o iau. Bucuros omul, s-a suit in masina si a facut 100 km pana la mine. Masina cu care a venit este aceasta
http://www.autovit.ro/renault-trafic-C26813796.html
Mai oameni buni, masina arata binisor, 160 000km in bord, avea de 4 ori mai putin la cum mergea. Am desfacut busonul la ulei si am crezut ca am scos dopul de la esapament, asa fum scotea. Zic, hai sa dau si o tura, am iesit cu ea pe sosea dreapta, si cand am pus o frana era sa pierd volanul din mana, asa trepida. Discurile erau varza, amortizoarele toate scurse, motor praf, siroco care nu functiona, etc,etc.
Pierdusem si trenuri si autocare, nu mai aveam nici cu ce ajunge la Sibiu. In acel moment mi-am zis ca nu mai ma iau dupa pozele de pe net si nici masini de pe net nu mai iau.
M-am suit intr-un taxi si via drumul de iesire din Timisoara la ocazie. Inainte de a ma urca in taxi, vad langa un cos de gunoi o cutie de pizza, i-am rupt capacul, am cerut un pix taximetristei, am ingrosat un SB pe el, si la ocazie tanti taximetrista, ca nu mai tine. Am coborat din taxi si m-am lasat la mila trecatorilor. Mi s-a blocat mana la orizontala cu cartonul de SB timp de 30 min. pana era sa intre un tir in mine, asa de cazut pe ganduri eram.
Deschid usa tirului, incerc sa vad soferul dar nu am reusit pana nu m-am suit pe a doua scara a cabinei. Cum nu era de ajuns prin ce trecusem, sorocul a fost impotriva mea si de aceasta data. La volan, un batran de vreo 60 si ceva de ani. Cand l-am vazut am vrut sa dau inapoi si sa cobor, dar am realizat ca altul nici nu ma mai ia deoarece greu trec masini care merg pe ruta de Sibiu, majoritatea o luau spre Bucuresti.
Asta e, fie ce-o fi. Inchid usa, si incep conversatiile cu batranelul, ca de, aveam vreo 5 ore si jumatate pana la Sibiu de mers. Vreo ora si ceva am vorbit, i-am povestit pataniile mele si afara se inoptase zdravan. Subiecte de discutii nu mai aveam, ce zic, hai sa trag un pui de somn ca eram rupt de oboseala, trezit de la 4 dimineata. Ma asez bine in scaun, si vreo jumatate de ora am tot incercat sa dorm dar nu am reusit. Zic, ia sa vad eu ce face batranelul ca ii cam pierise pofta de vorba si nu mai schita nimic. Arunc un ochi la el, cand, surpriza, ce sa vad si am ramas lemn, batranelul dormea la volan. blink.gif blink.gif blink.gif Adica, ce facea mai exact, i se inchideauochii, ii pica capul pt 2-3 sec. apoi ridica iar capul din reflex. E, asa facea mosneagul.
Eu, sofer de meserie, m-am uitat repede unde e frana de mana la camion, era langa scaunul mosului, o maneta micam micuta, dar aia era. Am adoptat o pozitie propice, m-am dat mai spre interiorul cabinei, stateam jumatate de fund pe scaun, jumatate in aer, am calculat directia, traiectoria si miscarile pe care trebuie sa le fac pt. a trage frana la timp daca o lua mosul pe aratura. Avea camion MAN ca nou, o frumusete de camion, cu cutie automata, nu schimba viteze cu mana. doar tinea mainile pe volan, si alea de aveai impresia ca se tine sa nu cada sub bord. Am incercat eu sa il mai tin de vorba, dar nu mai putea nici sa vorbeasca. Ma gandeam ca o sa ma faca un amestec de mici cu carnea din remorca, transporta 30 tone de carne de porc dupa el. Mai, dar drumul il tinea, spre surprinderea mea si la cum dormea. Erau niste curbe intre Lugos si Deva parca de am zis ca o ia instantaneu prin copaci. L-am intrebat daca nu face o pauza de somn dupa 4 ore de mers cum este normal si legal. A zis ca o sa faca imediat un popas, mi s-a luminat fata, am zis ca mai bine dorm in camion decat intre 4 scanduri, acasa voi ajunge cand va dori Dumnezeu, numai teafar sa ajung.
Semnalizeaza, intra intr-un peco, si am zis ca acum este bine ca vom dormi.
Dar, ce sa vezi, mosului ii trecuse cele 4 ore de condus si ce face? Scoate de prin bord un card, scoate cardul lui din tahograf, il baga pe celalalt si da cheie camionului si pleaca. Am ramas perplex wacko.gif wacko.gif .
Spune, ,,am schimbat cardul si l-am bagat pe-al sefului ca trebuie sa ajung la Valcea,,. Nu am reusit sa sar din camion ca prinsese ceva demaraj. Fie ce-o fi, mergem cu Domnul. Drumul pana la Sibiu tot asa a fost, cu un mos somnambul la volan. De bine de rau am ajuns la Sibiu, in gandul meu, zic, ,,mosule, acum poti sa intri in primul stalp daca atat il duce capul, dar sa nu cumva sa intre pe contrasens sa nenoroceasca pe altii. VA DATI SEAMA CINE CIRCULA PE SOSELELE PATRIEI, SI CINE TE POATE TRIMITE IN PAMANT? Numai nebuni si cate exemplare deastea sunt pe strazi..... mad.gif mad.gif mad.gif
Am ajuns acasa tarziu, pe la ora 23, am mancat putin, m-am dezbracat si am zis sa ma culc.
Dar stai, zic sa ma mai uit o data pe net sa vad daca nu cumva a mai aparut ceva nou.
SURPRIZA!!!!
Un Trafic doar postat in data de 17. 11., deci in ziua cand eu cautam cai morti sa le iau potcoavele. Acesta:
http://www.autovit.ro/renault-trafic-C26868875.html
Pun mana pe telefon, nu cu mari sperante, dar zic ca o alta incercare nu strica. Era tarziu, dar am sunat. Un tinerel la telefon care nu mi-a inspirat incredere. Am intrebat verzi si uscate, iar cel mai important pretul. Cerea pe autovit xxxxx euro dar mi-o da cu xzxxx euro. Bine, zic, dar eu la Campina nu ma mai duc nici mort, asa ca am incercat marea cu sarea si l-am rugat sa vina el la Sibiu cu ea (cam 240 km) daca nu are altceva de facut pt. ca din vorbele lui nu avea unde sa taie frunza la caini ca nu mai sunt frunze. Bucuros, zice ok, vin ca nu am ce face. Am ramas Knockaut, zic, asta daca vine el la mine sa isi vanda masina, sigur vrea sa scape de vreo cazatura. A doua zi, adica astazi, ma trezesc cu el la usa (glumesc, la piciorul blocului). Mama, zic, daca nu o iau, ce o sa zica respectivul? Cobor, la prima vedere mi s-a luminat fata, mi-a placut. Am aruncat ochii la problemele pe care le stiam (sunt de meserie electromecanic auto si am ceva habar chiar daca nu am lucrat in domeniu, imi place aceasta meserie si m-a pasionat).
Acum, plusuri si minusuri.
Plusuri:
- an foarte bun de fabricatie fata de celelalte la banii pe care ii aveam cam 6000 euro maxim;
- km in bord, 159 900;
- motor super fata de ce am vazut, fara scurgeri de ulei nici de la motor nici de la cutie. Foarte ok, motor nespalat, deci nelustruit pt. vanzare;
- pe dedesubt stare perfecta;
- in interior la fel de bine;
- aer conditionat;
- merge la drum de rupe;
- nu scoate nici aer pe busonul de la ulei (glumesc), nu fumega deloc;
- toarce foarte bine;
-etc, mai sunt plusuri care m-au facut sa iau masina.

Minusuri:
- un amortizor spate scurs, am facut comanda;
- geamul dreapta nu coboara;
- a treia bancheta lipsa;
- butonul avarii nu functioneaza;
- una din usile spate este putin turtita la partea superioara, cred ca a dat cu spatele si nu a avut loc in garaj fiind pre mic la inaltime;
- nu are casetofon original si nu afiseaza;
- cred ca are problema cu debitmetrul de aer ca pleaca foarte greu de pe loc, dar cand isi da drumul, rupe;
- trebuie sa fac distributie, chiar daca vanzatorul imi spune ca a facut-o, chiar cu acte doveditoare, o mai fac eu o data;
- am observat dupa ce a plecat ca atunci cand am apasat butonul de AC s-a auzit un zgomot, cred ca are problema compresorul cu ambreiajul acela si invarte greu, deci trebuie umblat la el;
- sigur o sa imi trebuiasca bucsa caseta de directie sa o schimb, deja am vorbit cu Liviu G;
- alte minusuri nu mai stiu, daca imi mai aduc aminte le mai scriu.
Nu am exagerat la plusuri si minusuri.
IN CONCLUZIE, AM LUAT-O, spre neasteptarile mele. Nici nu ma asteptam, eram sigur ca ii platesc motorina si il trimit inapoi.
Poze noi o sa pun mai tarziu.
Acum as vrea sa stiu ce euro este si cum o inmatriculez, ca autoutilitara sau autoturism. Are 5+1 locuri (are si prinderi in podea pt ultima bancheta) si in cartea de Spania scrie mixt. Nu stiu de ce intreb ca eu fac serviciu la Tribunalul Sibiu si stiu ca o sa o inmatriculez oricum fara plata taxei. Stiu toate chitibusurile in acest sens.
La clasificare vehicul scrie RENOLFQ3 3100 MIXTO ADAPTABL. serie sasiu
VF1JLDCA65Y088184 tip D/F9Q U7 putere 12, 78/74.
Atat deocamdata, acum astept bobarnace si aprecieri. Multumesc ca m-ati pasuit!
Am uitat: pret .xxx. euro, nici prin cap nu imi trecea mie ca o sa imi iau Traficul asa ieftin.

Mai pun pozele cu masina o data mai jos, apoi dupa ce o pun la punct, o sa pun si altele.
[attachmentid=1627851839] [attachmentid=1627851840] [attachmentid=1627851841] [attachmentid=1627851842] [attachmentid=1627851843] [attachmentid=1627851844] [attachmentid=1627851845] [attachmentid=1627851846] [attachmentid=1627851847] [attachmentid=1627851848]
ionutblv
Cred ca esti un norocos smile.gif omul potrivit la ora potrivita biggrin.gif
iulian'71
Sa o stapanesti sanatos si fara probleme dupa reabilitare.
In urma cu peste un an am fost cu un prieten apropiat care dorea un microbus sau o duba mixta si am gasit un Trafic mixt lung, 1.9 dci, 100cp, CV 6tr. din 2006 la 6200euro. Dupa normala revizie de dupa cumparare care a constat in schimb distributie, ulei, filtre si remedierea micilor defecte normale la o masina SH cu 114.000km si nu prea ingrijita masina merge aproape perfect. El e foarte multumit de ea, are consumul undeva in jur de 7%.
CRY 79
Acum masina are 5+1 locuri dar in spate sunt si prinderile pt. a treia bancheta. Nu am de gand sa o pun, imi ajung 6 locuri, restul locului il folosesc pt. bagaje, marfa, etc.

CRY 79

De maine incep treaba la dubita mea.
Azi i-am luat 4 anvelope de iarna 205/65/16 C, Semperit, DOT 3810, am dat 700 lei pe ele.
In carte scrie ca sunt recomandate 195/65/16 C, 205/65/16 C si 215/65/16 C.
Am luat 205 pt ca asa am gasit la mana a doua. Sunt foarte bune, si la riduri si la anul de fabricatie. Si sunt si o idee mai inalte decat 195, da mai bine masina cu ele.
Maine o programez la reprez. Renault Sibiu pt. problema cu debitmetrul de aer si comutatorul de caldura. Bineinteles si un test complet de calculator. Debitmetrul a fost schimbat nou acum o sapt. si tot greu pleaca de pe loc.
Apoi distributie si ce mai trebuie.
Mai am disponibili 1300 euro pt. ea si o fac boboc.
CRY 79
Da, am mai mers 6 ani non stop pe dube pana la 6,5 tone. Este un fenomen frecvent la 1,9 dci, de la debitmetrul de aer. Este arhidiscutat fenomenul si la sectiunea Laguna. Se tureaza lent pana la 2500 ture, apoi pleaca ca din pusca.
CRY 79
-Am rezolvat cu butonul de avarie, era blocat, l-am deblocat si acum functioneaza.
-Am rezolvat si cu luminile de la comutatoarele de aer si AC, am schimbat becurile, erau arse.
- Am facut programare pt. joi la reprez. Renault Sibiu pt. problema cu accelerarea si un test complet de calculator.

Azi am dat comanda de urmatoarele piese:
- amortizor spate - 230 lei;
- bieleta de directie Delphi - 80 lei;
- cap de bara Delphi 80 lei;
- curea distributie Gates - 108 lei;
- rola Ina - 230 lei;
- pompa de apa Graf - 135 lei;
- curea de accesorii Gates - 70 lei;
- rola intinzatoare Ina - 200 lei;
- filtru polen Purflux - 50 lei;
- ulei Castrol Magnatec 5W40, 5 litri - 150 lei;
- filtru ulei Mann - 30 lei;
- antigel 3 litri - 60 lei;
- ulei cutie de viteze Elf 75W80 3 litri - 82 lei;
- husa volan - 25 lei;
- filtru aer Mann - 45 lei.
Total: 1575 lei. Deocamdata.
Mai adaug anvelopele 650 lei si carlig remorcare 570 lei.
Total provizoriu 2795 lei.
Urmeaza manopera si serviceul Renault.

19 Nov 2012, 19:01:
I-am montat filtrul de polen. Lipsea cu desavarsire. L-am montat sub capota.
danyhhh
Si mie mi se pare cam ciudata trecerea de la Megane 2( din cate stiu asta ai avut) la Trafic, care pana la urma e o duba si nu cred ca se compara ca si comfort\tinuta de drum cu Megane-ul.
CRY 79
Capatul de bara si bieleta le-am luat preventiv, e posibil sa nu fie de la ele bataia ci de la caseta de directie, daca se dovedeste a fi bieleta si capul de bara o sa le schimb si pe celelalte garantat odata cu astea, daca este de la caseta, am posibilitatea sa le dau inapoi si sa imi iau banii. Mecanicul la care am fost nu mi-a dat verdict clar deoarece in aceeasi zi i se defectase erivatorul, mi-a spus doar din ce a constatat cu ea pe sol. Joi am programare la reprezentanta si vad. Nu ma joc nici eu cu directia. Amortizorul l-am luat singur pt. ca asa am vrut deocamdata, sunt totusi 230 lei pe care ii economisesc deocamdata.
Revenind la masina, nu am luat-o pt. confort, chiar am treaba cu ea, am specificat in primul post ca am si remorca, de aici deduceti.
Am multe ,,.....i,, de carat. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
jaaL
Superba masina , s'o stapanesti sanatos. Dupa ce si'a cumparat sefu' meu un Renault Master am inceput sa am mai mare respect pt. categoria asta de masini , mentionez ca Masteru' are motor de 2.3 dci. 150 cp
evil_2009
frumoasa masina , chiar imi place hiptnotizat.gif respekt.gif
CRY 79
Am rezolvat cu butonul de avarie, era blocat. L-am deblocat, curatat, acum este ok.
O sa pun si poze dupa ce o pun la punct si o echipez cu ce trebuie.
Mai jos sunt defectele estetice ale caroseriei:
[attachmentid=1627851837] [attachmentid=1627851838]
La usa stanga spate sus este infundata, la usa dreapta spate jos este tot o infundatatura, iar pe lateral dreapta a fost impins cu ceva pe interior si a umflat putin tabla spre exterior si a sarit si vopseaua.

21 Nov 2012, 21:10:
Acum o ora am vrut sa pornesc masina sa plec la serviciu. Am pus contactul, s-au apris luminile in bord, am lasat pana s-a stins becul de bujii si cand am pus ultima pozitie a contactului sa pornesc, s-a stins totul in bord, luminile de pe plafon si nici nu s-a mai incuiat. Nu are pic de curent. Este sigur de la siguranta de baterie care s-a ars, nu am stat sa ma uit ca era tarziu. A ramas in aceasta noapte neincuiata in fata blocului plina cu piese ce trebuie sa le schimb, cauciucuri si carligul de remorcare care a sosit astazi. Sper sa nu raman fara ele.
Toata ziua am circulat cu ea fara probleme.
Maine dimineata trebuie sa vad de ea pt. ca la ora 9 dimin. sunt programat la service Renault Sibiu. In noaptea asta sunt de serviciu.
CRY 79
Are incuietoare cu cheia doar la sofer, am incuiat-o pe aia. La celelalte nu are si nici nu am stat sa vad cum as putea sa le inchid pt. ca ma grabeam, eram in intarziere, de aceea nu m-am uitat nici la siguranta.
Ieri am umblat pe la panoul de sigurante sa vad daca nu e arsa cea de la geamul drept si le-am cam scos pe toate si bagat inapoi. Cred ca de ieri se trage patania de acum.

<span class='edit'>21 Nov 2012, 21:31:</span>
Am verificat bujiile de preincalzire camera de ardere si sunt arse toate 4. Dar la minus 6 grade a pornir perfect.
La fel de arse sunt si cele 4 de incalzire a antigelului.
Pe cele de la camera de ardere le am, trebuie sa le iau pe cele de incalzire a antigelului care am inteles de la ,,espacerm,, ca au cod BERU GERMANY 0 100 226 253 950. Cat o fi una?
CRY 79
Am verificat cu un fir la plusul bateriei si sunt moarte.
Am mai comandat si al doilea amortizor astazi. Tot Bilstein ca si primul pt. ca m-am uitat pe fata si am vazut ca ambele amortizoare si arcuri sunt noi noute spre surprinderea mea. Atunci am zis ca se merita sa il iau si pe celalalt pe spate sa le am toate noi.
De ce am mai aruncat un ochi pe fata?
Pai am o hartie de la fostul proprietar care a facut ITP in Spania acum 3 luni si a fost respins la prima constatare pt ca nu a iesit bine testul de amortizoare, parbrizul era fisurat, joja de ulei era rupta si alte cateva becuri arse. I-a dat sa revina cu rezolvarea acestor probleme, le-a facut apoi i-a dat a doua hartie cu OK. Le am pe ambele in acte. De aceea m-am mai uitat o data la amortizoare. Acum o sa le am toate noi.
Am ITP pana la anul in octombrie si asigurare la fel pana in august 2013 pe aceste numere de Spania. Tot sa circul cu ea pana se termina procesul. Dupa aceea 3 luni nr. rosii si o inmatriculez fara taxa. Deja am dat hartiile avocatului sa inceapa procesul.

Vreau sa ii montez Cruise Control ca tare bun e dincolo de Nadlac. big_wheel.gif biggrin.gif

Am rezolvat cu bateria. Era slaba mufa de la borna de minus si mai avea putin si iesea de pe borna. Asta a fost cauza lipsei de curent.

<span class='edit'>22 Nov 2012, 14:24:</span>
Am fost la reprezentanta astazi si:
- Mi-a mai confirmat ca debitmetrul era cu problema de nu se accelera, au pus unul nou si rupe de bine ce merge. Am comandat unul de la dezmembrari cu 100 lei si garantie. La reno era 1150 lei. Motorul a iesit ok din toate punctele de vedere la test, nu are erori, este in regula.
- Am comandat si pe stanga bieleta si cap de bara, doar bieletele erau cu probleme dar schimb si capetele de bara ca tot fac unghiurile dupa aceea.
- Am comandat si al doilea amortizor spate ca nici ala nu era bun, acum toate 4 sunt noi, inclusiv arcurile fata.
- Caseta de directie este buna, bieletele erau cu probleme. Am scapat cu asta.
-Am rezolvat cu butonul de avarie, era blocat, l-am deblocat si acum functioneaza.
-Am rezolvat si cu luminile de la comutatoarele de aer si AC, am schimbat becurile, erau arse.
- Am facut test complet de calculator astazi, este in regula, am dat 290 lei la reprezentanta, inclusiv pt. verificare totala mecanica.

Ce vreau sa schimb si cam ce vreau sa fac la masina descriu dupa cum urmeaza:
- 2 amortizoare spate - 230 plus 230 lei;
- 2 bieleta de directie Delphi stanga plus dreapta - 160 lei;
- 2 capete de bara Delphi stanga plus dreapta, - 160 lei;
- curea distributie Gates - 108 lei;
- rola Ina - 230 lei;
- pompa de apa Graf - 135 lei;
- curea de accesorii Gates - 70 lei;
- rola intinzatoare Ina - 200 lei;
- filtru polen Purflux - 50 lei;
- ulei Castrol Magnatec 5W40, 5 litri - 150 lei;
- filtru ulei Mann - 30 lei;
- antigel 3 litri - 60 lei;
- ulei cutie de viteze Elf 75W80 3 litri - 82 lei;
- husa volan - 25 lei;
- filtru aer Mann - 45 lei;
- debitmetru aer - 100 lei;
- 4 bujii incandescente motor - 140 lei;
- anvelopele 650 lei;
- carlig remorcare - 570 lei;
- test Reno Sibiu -290 lei;
Total: 3715 lei.
Mai adaug dupa aceea manopera de maine pt. cele de mai sus care au mai ramas.
Alte probleme nu mai are. Verificat!!! Deocamdata. biggrin.gif

O sa spuneti ca am bagat in ea o gramada de bani, insa toate piesele sunt consumabile si sunt piese care se recomanda a fi schimbate cand cumperi o masina second. Avand in vedere ca nu am dat mult pe ea, este super bine. Nu ajung cu tot ce am schimbat la banii pe care ii dadeam pe cea mai accesibila la bani (a fost 5 500 euro cea mai ieftina gasita si era si din 2002), la care trebuia sa ii fac si aleia toate aceste lucruri.
Urmeaza apa, paie si bataie. gun3.gif post-336-1110552459.gif big_wheel.gif
biggrin.gif biggrin.gif
CRY 79

Azi am schimbat bujiile, am pus noi si le-am verificat si pe astea si fac scanteie. Alealalte nu faceau nimic ca erau varza. Maine va spun ce am facut azi la service. Acum nu am timp.
Leo0608
din ce am mai discutat noi pe PM... ai nimerit o masina super
Daca te hotarasti sa o vinzi ... astept PM .. cu pretul rolleyes.gif
CRY 79
Deocamdata nu o vand.

Am rezolvat ieri la service tot ce mi-am propus.
Masina are 160 000 km, prima revizie considerata de bun venit, totul ca la carte.
Am schimbat urmatoarele piese, in dreapta este pretul cat au costat piesele, nu manopera:
- 2 amortizoare spate - 230 plus 230 lei;
- 2 bieleta de directie Delphi stanga plus dreapta - 160 lei;
- 2 capete de bara Delphi stanga plus dreapta, - 160 lei;
- curea distributie Gates - 108 lei;
- rola Ina - 230 lei;
- pompa de apa Graf - 135 lei;
- curea de accesorii Gates - 70 lei;
- rola intinzatoare Ina - 200 lei;
- filtru polen Purflux - 50 lei;
- ulei Castrol Magnatec 5W40, 5 litri - 150 lei;
- filtru ulei Mann - 30 lei;
- antigel 3 litri - 60 lei;
- ulei cutie de viteze Elf 75W80 3 litri - 82 lei;
- husa volan - 25 lei;
- filtru aer Mann - 45 lei;
- debitmetru aer - 100 lei;
- 4 bujii incandescente motor - 140 lei;
- anvelopele 650 lei;
- carlig remorcare - 570 lei;
Mai adaug test Reno Sibiu acum cateva zile -290 lei;
Total: 3715 lei.

Total manopera 700 lei.
Separat montaj carlig cu factura pt. omologare 80 lei.

Pana acum m-a costat 4495 lei.
Debitmetrul pe care am dat 100 lei este super ok, lucreaza perfect.

Dupa ce au termina-o am luat-o la un test de drum si am avut surpriza neplacuta sa mai bata pe fata. Nereusind sa descopere ce este, am bagat-o pe standul unde trage de roti in toate directiile, unde are si test de amortizoare si au mai gasit cele doua bucsi de la bara stabilizatoare care aveau joc. Mi-au recomandat sa schimb si semibieletele si pivotii inferiori. Eu nu am vazut sa bata bieletele si pivotii, dar meseriasul a zis ca are un pic de joc si sa le schim pt. a elimina toate cauzele acelor batai. Daca schimb si piesele astea, am schimbat chiar TOT pe fata.
CRY 79

Ieri am vazut ca pe curelele de distributie si accesorii pe care le-au dat jos tot Gates scria.
Cand am schimbat la Megane pe curele scria Renault si separat Gates.

Am comandat acum si :
- bucsi bara stabilisatoare - 60 lei ambele;
- semibielete Delphi - 166 lei ambele,
- pivoti Delphi - 130 lei ambii.
Pe fata am ramas fixat pe Delphi, toate piesele au fost Delphi, eu nu am fost dezamagit de marca, chiar au fost bune si mult masi ieftine decat TRW sau Lemforder care erau la pret aproape dublu. Am patit-o o data cu TRW si am spus ca nu ma dau banii afara din casa. wacko.gif
CRY 79
QUOTE(espacern @ 22 Nov 2012, 19:10)
Pentru debitmetru era bine sa incerci varianta noua "ieftina".
Se gaseste doar pastila cu senzorii unde intra mufa.....adica ce este important.
Pastrezi doar corpul de la al tau si e ca nou.

@+
*


Am avut noroc de debitmetru. Este Siemens si este super!

25 Nov 2012, 22:41:
Curelele de distributie si accesorii plus pompa de apa erau ca noi cand le-am dat jos. Nu m-a mintit vanzatorul cand a spus ca a facut distributia.

25 Nov 2012, 22:48:
Apropo, se spune ca in cutia de viteze intra la Trafic 2, 7 litri de ulei si e bine sa pui cam 2,4 litri. E, la mine a pus mecanicul 3 litri si nu a ajuns sa dea pe jos. Mai intra, zic eu, dar nu am mai pus, am lasat doar 3 litri.
CRY 79
Azi m-am luat sa montez tempomat. Am tras 4 fire de la calculator, din A2, C3, D2, D3. Erau pini in aceste mufe, dar nu le-am gasit prin bord, asa ca am desigilat putin cele 4 fire in parte, am legat de ele alte fire, am izolat firele si le-am tras in habitaclu.
Am montat un comutator cu 3 pozitii langa butonul de reglare faruri iar pt. cele 4 butoane am folosit satelitul RCD ca nu avea utilitate.
Am facut proba si, surpriza.... NU functioneaza.
Cand comutam sa pornesc CC se tura putin motorul pana la 1100 ture si asa ramanea, dar nu functiona.
Cand comutam pe LV, cadea acul kilometrajului pe zero si nu mai indica. Nu stiu ce are, voi vedea. Daca aveti idei, nu ezitati sa le impartasiti.

<span class='edit'>27 Nov 2012, 18:40:</span>
O las pt. o intalnire cu Romeo.

<span class='edit'>28 Nov 2012, 18:08:</span>
LINISTE TOTALA !!!!!!! 124.gif 124.gif 124.gif
Am schimbat semibieletele si bucsile de la bara stabilizatoare si ...... liniste totala. Ca noua, asa se comporta acum. Infunda foarte bine la gropi.
Am ziz sa schimb intai semibieleltele si bucsile, dau o tura si daca tot bate schimb si pivotii. Nu a mai fost nevoie, s-a rezolvat doar cu alea. Pivotii ii mai pastrez o perioada, nu mi s-a parut a bate cei de pe masina. Ii schimbam si pe aia, dar erau cei originali si erau prinsi in nituri, era mult de munca la iei sa ii gaureasca, sa ii taie si sa puna altii cu suruburi.
II mai las asa. Acum pe fata are totul nou, exceptand pivotii.
Aici ma opresc cu schimburile de dupa cumparare. Deocamdata am facut cam tot. Sa dea D-zeu sa tina asa mult timp. Este super ok asa. 124.gif

<span class='edit'>28 Nov 2012, 20:48:</span>
124.gif
Maine o iau la primul drum mai lung de Germania. sofer1.gif
CRY 79
Gata calatoria de 2700 km. Perfect a decurs. Masina s-a comportat foarte bine. Am facut si un consum in aceasta perioada.
Incarcata la maximum, cam 1200 kg, plus remorca cu 900 kg, a consumat la drum lung 7,5 litri la o viteza constanta de 120-130 km/h.
Trage foarte bine, fuge la fel de bine, mult peste ce ma asteptam eu. Foarte buna viteza 6 la drum lung. La 130 km la ora are turatia de 2600-2700 ture.
sofer1.gif
CRY 79
Ieri s-au aprins prima data in bord becurile de SERVICE si cel care arata airbagul, apoi s-a stins. Azi a aparut din nou si nu s-a mai stins. Si la Megane imi aparea, era de la mufa de airbag de sub scaunul soferului, problema cunoscuta la Megane. Miscam de ea si se stingea. La Traficul meu ce inseamna oare aceste becuri?
CRY 79
Nu functioneaza butonul de incalzire-dezaburire geamuri spate. Cred ca tot asta e si pt. oglinzi!!?? Ca nici oglinzile nu se incalzesc. La panoul de sigurante sunt sigurante separate pt. geamuri spate cu insemnul de pe butonul din poza, pt. oglinzi este alta siguranta, dar nu am alt buton de actionare. La Megane 2 acelasi buton comanda ambele functii: luneta-oglinzi se porneau cu acelasi buton. Sigurantele sunt bune. In buton are doua leduri. Cel de sus nu se aprinde cand apas, cel de jos este functional, sta mereu aprins. Cand apas in jos de buton ar trebui sa se aprinda cel de sus, dar nu se aprinde. Sa fie defect butonul? Sau trebuie schimbat doar acel led? Atasez si o poza cu butonul. Cateva sfaturi ar fi utile. Multumesc!
[attachmentid=1627857174]
Laurentziu83
Si la Symbol si la Megane-ul actual dezaburirea oglinzilor pornea dupa ce porneam dezaburirea pe spate.
Din ce spui, se pare ori ca nu iti vine curent la buton, ori e butonul defect.
In primul rand verifica daca, cu contactul pus, iti vine curent la buton, apoi incearca cu alt buton sau, cu butonul demontat, din mufa, sa alimentezi dezaburirea. Normal trebuie sa ai 3 fire ce intra in mufa, pe unul vine curent, pe altul pleaca, si al treilea e masa ce alimenteaza ledul butonului.
CRY 79
Curent vine in buton pt. ca se aprinde un led, cel de jos. Si, in mufa am 5 fire, cred ca sunt si pt. oglinzi. O sa incerc cu alt buton, ledul de sus nu se aprinde cand apas pt. actionare.

15 Dec 2012, 13:09:
A, si mai am o problema, nu ma vad cald in masina. Se incalzeste foarte foarte greu apa. Sa fie termostatul blocat si sa dureze atat de mult pana cand se incalzeste tot circuitul? Din ce stiu ar trebui sa se incalzeasca intai circuitul inchis pana la o anumita temperatura, apoi sa deschida termostatul si sa circule si prin radiator apoi.
Cam care este principiul?
Pana imi voi face rost de bujiile acelea...
CRY 79
Maine dau comanda de un termostat, se pare ca este blocat pe deschis si tremur in masina.
CRY 79
Am pus termostat nou, era identic cu cel ce l-am dat jos. Nu mi se pare a fi mai bine. Tot asa este. Voi mai cauta solutii.
CRY 79
Eu am schimbat termostatul (a fost ceva de lucru). Am aerisit bine, pe la termostat si pe la cele 2 stuturi de aerisire care intra in habitaclu.
CRY 79
Am bagat tot lichid verde.
CRY 79
Eu zic ca este bun termostatul. Altundeva este cauza. Eu cred ca e prea spatioasa masina si nu are cand sa se incalzeasca.
diesel_power
Motorul se incalzeste la 90 grade? Cum sta acul termometrului ?
CRY 79
Aerisire am facut, chederele sunt bune, garnitura de chiuloasa este ok. Apa se ridica 4 linii din noua cat are, niciodata nu s-a ridicat mai sus. Termostat am pus cu decuplare la 89 grade. Eu mai am o problema la comutatorul care baga are pe parbriz, fata, jos, etc. Nu functioneaza decat pe primele 3 pozitii de sus, adica parbriz, parbriz si picioare, picioare. Pe grilele frontale nu pot comuta ca ramane cablul blocat si nu-l folosesc.
O explicatie este faptul ca aerul cald care intra se loveste de parbrizul rece sau inghetat si se raceste pe jumatate. Logic, nu are nici cum incalzi atat loc interior. Daca ar fi mers pe frontal, alta era problema. Cand am desfacut termostatul sa il schimb, am desfacut cele doua furtune de apa care intra in habitaclu de langa caroseria care desparte compartimentul motor de habitaclu, sa pot scoate mai usor termostatul. Pe acele doua conducte se vedea o mazga maronie ca o mocirla . Am bagat degetul si s-a luat pe deget.
Oare sa fie si o parte din calorifer infundat cu mazga aia?
Cum pot curata acel calorifer?

25 Dec 2012, 18:44:
Azi m-am uitat in vasul de antigel si nu mai era decat 1 cm lichid. L-a tras pe tot in motor. Cred ca nu se umpluse bine cand am aerisit sau a mai furat cand a deschis termostatul. O sa completez.
Nu este in ulei amestecat daca va ganditi sa intrebati acest lucru si nici nu curge. Am verificat.
Leo0608
e ok CRY 79
CRY 79
Banuiam eu, eram chiar sigur. Nu mai umblu la ea fara rost, eventual sa merg sa repar comutatorul directiei aerului sa bage si prin fata, apoi sa reduc ceva usi sau geamuri ca sunt cam multe. biggrin.gif biggrin.gif
CRY 79
Mai am de rezolvat cateva probleme minore, zic eu, la masina dupa ce am stat si analizat. Dar mai pot astepta pana ce da caldura. Eu sunt cam fixat pe perfectiune si nu am ce face.
- butonul de incalzire oglinzi si geamuri usi spate;
- geamul dreapta ce nu coboara;
- antena radio nu se potriveste la radio-cd;
Am cumparat mocheta neagra pt. podium si am de gand sa imbrac tot interiorul in mocheta sa nu mai vad tabla alba in interior. In special pe peretii laterali spate si usi spate. In felul asta mai respinge si temperatura rece ce este tinuta de tabla aia. Vreau sa arate cum era Meganul in portbagaj. Am luat nituri (dopuri) de plastic sa prind mocheta pe pereti si bineanteles, prenandez. Cand voi termina lucrarea o sa pun si poze.
CRY 79
Ce am observat la masina:
-atunci cand accelerez, in treptele 2 si 3 nu se tureaza mai mult de 3700-3800ture. Cand ajunge in aceasta zona se taie alimentarea. Bineanteles ca nu ajung cu turatiile in acea zona ca urmeaza urmatoarea treapta.
In treapta 1 nu am observat ca nu m-a lasat inima sa o turez atat in treapta 1. In a 4-a, a5-a si a6-a nu se taie alimentarea.
Asa e normal sa preoteje motorul?
CRY 79
Am pus filtru nou Mann de motorina. Nu e de la filtru. Specific:
doar in treptele 3 si 4 se manifesta asa, in 5 si 6 merge pana la capat, am mers cu 160 km, deci peste 4000 ture.
Eu zic ca e normal, poate asa a fost conceputa, sa nu turezi ca nebunul in acele trepte, iti reaminteste ca trebuie sa urci mai sus treptele.
CRY 79
QUOTE(Iulikk @ 5 Jan 2013, 19:32)
Pai... si daca este intr-o depasire si ai nevoie de "un pic mai multe ture"... ce faci? Pierzi timpu schimband viteze? Sau te apuci inainte de a face depasirea sa faci niste calcule sa vezi la ce turatie ajungi icon_mrgreen.gif
*


Nu ai cum sa ajungi in turele alea nici in depasire. Eu am descoperit acest lucru cand aveam muzica tare de tot si nu mi-am dat seama cat am turat-o. Am simtit la pedala. Apoi am experimentat si cu lelelalte trepte si am vazut acest lucru.
O sa merg la un test cand am timp, dar deocamdata nu ma deranjeaza. Treptele de viteza mare 5 si 6 nu faca asa.
CRY 79
Azi am experimentat si in treapta 2 si la fel, la 3800 ture nu se mai tureaza.
Deci, treptele 2, 3 si 4 se opreste turatia la 3800.
aleksanders
sal- am vazut ca esti cu numere de spania - ai verificat daca masina este ok - aici ma refer la vechiul propietar - stiu cazuri in care vechiul prop. avea masina pe leasing- a venit in ro unde a vandut-o pe un pret de nimic apoi nu a mai platit leasingul si noul prop a fost nevoit sa inapoieze masina respectiva -
CRY 79
QUOTE(aleksanders @ 6 Jan 2013, 19:01)
sal- am vazut ca esti cu numere de spania - ai verificat daca masina este ok - aici ma refer la vechiul propietar - stiu cazuri in care vechiul prop. avea masina pe leasing- a venit in ro unde a vandut-o pe un pret de nimic apoi nu a mai platit leasingul si noul prop a fost nevoit sa inapoieze masina respectiva -
*


Este in regula, actele le-am facut la birou specializat.
Cel ce mi-a vandut mie masina avea contract de V-C intre el si proprietarul din Spania (era tot roman si ruda cu cel ce mi-a dat mie masina), plus copii de pe certificatul de rezidenta si cartea de identitate a proprietarului din Spania. Apoi, eu am facut contract de V-C intre el si mine la birou specializat dupa ce mi-au verificat toate actele la insistenta mea, plus copii de pe cartea lui de identitate.
Mi-a dat ambele contracte, copiile proprietarului din Spania de pe rezidenta si CI, copii de pe Ci-ul celui ce mi-a dat masina.
Am si actele masinii complete necesare inmatricularii.
Dosarul este complet, astept finalul procesului sa o inmatriculez fara plata taxei.


QUOTE(diesel_power @ 6 Jan 2013, 23:07)
In gol sau viteza 1 ti se tureaza mai mult de 3800 ture ?
*


In treapta 1 nu am incercat ca mi-a fost mila.
O sa incerc in toate treptele.
CRY 79
Am incercat si in treapta 1 si se taie alimentarea la 4200 turatii. Deci, la prima linie de dupa 4000 turatii.
In treapta 1 se taie la 4200 turatii, treptele 2, 3 si 4 se taie la 3800 turatii.
CRY 79
Nu, acolo s-a oprit acul, am mai apasat serios si nu a mai urcat.
In 5 si 6 nu face asa.

8 Jan 2013, 21:54:
Oricum, am mai spus, nu ma deranjeaza deloc, nu ajung niciodata la acele ture fara sa urc in treapta superioara. O sa schimb filtrul de motorina, daca face in continuare, o duc la test.
P-A-C-O
QUOTE(CRY 79 @ 8 Jan 2013, 20:53)
O sa schimb filtrul de motorina, daca face in continuare, o duc la test.

vezi sa nu-i pui d'ala care e gol (fara element filtrant) sau vreo facatura de china / turcia sleep.gif

ar trebui sa verifici in mers, cu Clip / DDT2000 legat la masina, in momentul in care nu mai sare de 3800 rpm, presiunea de injectie pe care o cere ECU si ce face in realitate in rampa, daca este un ecart semnificativ, adica >20 de bari e o problema de alimentare - parerea mea
CRY 79
La filtrul de motorina se schimba doar elementul filtrant, corpul ramane acelasi. Se desfileteaza, se schimba hartia si se infileteaza la loc.
CRY 79
Am verificat turatia si pe liber, fara a fi bagata in viteza, se tureaza doar pana la 4200 ture apoi nu se mai tureaza, este maxim la 4200 ture.
CRY 79
Am cumparat amortizoare noi si pt. fata. Si rulment pt. roata stanga fata care avea un pic de joc. Dar, am zis sa fie totul in regula.
Amortizoarele de pe fata erau noi, schimbate de 4 luni in Spania. Unul se vede scurs putin, asa am luat hotararea sa le schimb pe ambele.
Amortizoare fata 2 buc. - 540 lei.
Rulment roata fata SNR - 250 lei.
CRY 79
Nu, pot sa inteleg. Am acte care dovedesc ca a facut ITP in Spania si a fost respinsa din cauza amortizoarelor fata, jojei si inca ceva. Au fost schimbate, se vad ca sunt noi, si apoi i-a dat acceptul la revenirea la ITP. Asta prin august sau septembrie.
Acum, unul este scurs. Eu le-am luat pe amandoua si daca tot da rotile jos, schimb si un rulment de care mi-a spus la prima verificare, dar, care au spus ca mai merge mult si bine.
CRY 79
Amortizoarele se vedeau ca sunt noi, dar unul din ele scapa ulei, se vedea in mizeria de pe el. Am decis cum am spus, sa le schimb pe amandoua.
Am luat Monroe, deoarece erau singurele pe care le-am mai gasit pe ulei, erau la 270 lei bucata. Am vrut ulei pt. ca pe ulei sunt si pe spate. Restul marcilor se gaseau doar pe gaz si nu stiu cum se comporta si erau si mult mai scumpe. De la 350 lei in sus.
CRY 79
Am schimbat azi amortizoarele pe fata, cele de pe masina erau slabe rau. S-a schimbat comportamentul, este diferenta de la cer la pamant. Am spalat si rulmentii flanselor, i-am uns din nou cu vaselina si apoi le-am montat la loc.
Am facut si test calculator, am avut erori la centura pasager ( a fost stearsa), EGR ( avea eroare deoarece cel care mi-a vandut-o a montat EGR nou nout si nu a sters eroarea din calculator), scurt la debitmetru (nu facea contact bine mufa, era oxidata, a fost curatata si stearsa eroarea).
Dupa ce au fost remediate erorile, am luat masina la drum pt. probe apoi a pus iar testerul si nu au mai aparut dupa testul de drum.
In schimb, am ramas cu problema de accelerare, tot nu se accelereaza peste 3800 ture. Mi-au recomandat sa schimb filtrul de motorina si cel de aer.
Le-am comandat, voi vedea dupa ce le montez.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.