Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Presiune roti
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
Pages: 1, 2, 3
tomycta
Poate sa-mi explice cineva ce se intampla dc presiunea rotilor e prea mica sau prea mare... avantaje/dezavantaje.....
Presiunea normala de cat este apropo??
Codrin
daca e prea mica/mare se uzeaza cauciucul prematur si neuniform.

presiunea corecta e scrisa pe usa, apropo wink.gif
Ghost
La presiune mica ai mai multa aderenta iar efortul asupra motorului e mai mare; la presiune mare invers (poti experimenta cu o bicicleta te va lamuri complet). In amblele cazuri se uzeaza cauciucul prematur si neuniform
tomycta
ms pt raspunsuri
radui
QUOTE(Ghost @ 30 Aug 2005, 01:15)
la presiune mare invers
*


Plus ca anvelopele amortizeaza mai putin socurile, simti cea mai mica pietricica
Flores
Dar la pneurile mai mari ex.195/65R15, cum ar trebui sa fie presiunea mai mare sau mai mica decat cea recomandata?
costi
egala cu cea recomandata ca de aia se cheama asa !!
ce aveti oameni buni cu presiunea asta ?
vreti sa reinventati roata sau cum ?
Ettore
QUOTE(Ghost @ 30 Aug 2005, 00:15)
La presiune mica ai mai multa aderenta iar efortul asupra motorului e mai mare; la presiune mare invers (poti experimenta cu o bicicleta te va lamuri complet). In amblele cazuri se uzeaza cauciucul prematur si neuniform
*


Raspunsul corect ar fi fost ca se mareste rezistenta la rulare din partea cauciucurilor, aderenta nu prea creste (incearca sa iei o curba la limita cu rotile moi si vezi ce iese, bafta). De uzat se uzeaza prematur pe marginile benzii de rulare. Iar daca le umflii zdravan teoretic ar mai scadea consumul, insignifiant, ai proteja un pic jantele si ai uza mai repede articulatii, pivotii ..etc si in cazul asta se uzeaza pe coama. Bine ar fi sa fi aproape de valorile recomandate de fabrica (+/- un 5-10% nu se intampla nimic).
Marty
Presiune mare = zgomot rulare, disconfort, uzarea caii de rulare pe partea centrala a acesteia (lateralele nu mai au contact cu carosabilul)
Presiune mica = confort mai mare, instabilitate pe curbe, uzarea caii de rulare pe laterale (partea centrala nu mai are contact cu carosabilul)
Ettore
QUOTE(Marty @ 30 Aug 2005, 10:23)
Presiune mare = zgomot rulare, disconfort, uzarea caii de rulare pe partea centrala a acesteia (lateralele nu mai au contact cu carosabilul)
*


N-as prea crede, chiar invers as zice eu!
Marius
Si cam cum ai zice tu invers ? blush.gif
ghc
Ai putea detalia, asa pot si eu sa zic: Nu ai dreptate!
La ce te referi ca-i invers? Presiunea, zgomotul, disconfortul, uzarea, contactul, carosabilul???
costi
"Chiar invers" care din ele?

zgomot mai mare - DA (ca atare disconfort)

iar uzura pe centru o afirmi si tu mai sus.

Atunci ?

Marty
QUOTE(Ettore @ 30 Aug 2005, 10:36)
N-as prea crede, chiar invers as zice eu!
*


Poti sa spui ce vrei, incluzind aici si poezia "Zdreanta", eu adug in sprijinul celor afirmate un manual de utilizator al unei masini (in speta Renault). Ai acolo detaliate (cu prezentare grafica) toate cele 3 variante: desumflat, normal si mult prea umflat.
Daca nu-ti convine, pot spune si invers, numai sa precizezi CIT de invers: cuvintele asezate in ordine inversa, literele asezate in ordine inversa in cuvinte sau literele asezate in cuvintele dispuse invers?
andu911
vroia sa zica zgomot rulare, disconfort, uzarea caii de rulare pe partea centrala a acesteia (lateralele nu mai au contact cu carosabilul) = Presiune mare
costi
Ei asa DA smile.gif
Alta viata !
Ettore
Nu sunt de acord cu zgomotul restul era deja scris si de mine mai sus.
Ettore
Nu sunt de acord cu zgomotul restul era deja scris si de mine mai sus. Dar analizand mai exact laugh.gif apare zgomot mai mare din cauza contactului mai sacadat cu calea. SOO = ZGOMOT MARE LA PRESIUNE MARE IN PNEU = ESTE ADEVARAT CE A SCRIS OMU DA, ADEVARAT! My BAD! Dar mergeti cu un cauciuc moale sa vedeti ca se amplifica si atunci zgomotul la deplasare!
Acum ar trebui sa mai intrebam omu la ce presiuni se gandea cand a inceput thread-ul, ca deja am dat in alte prostii.
costi
pai si nu putusi scrie asa de la inceput?
dar sa stii ca asa este; cum sa fie altfel daca anvelopa este "tare/rigida"?
normal ca si zgomotul ei si al celorlalte piese componente este mai ridicat
Mano
De acord ca presiunea e bine sa fie cea recomandata poate cu o exceptie: iarna daca presiunea e mai mica atunci suprapata de contact a anvelopei la carosabil e mai mare deci un pic mai bine pentru aderenta in caz de zapada (parerea mea). smile.gif
Jack Daniel's
Eu bag 2.5 .E bine ?
Mano
Pai e mai mare decat cea recomandata, clar.Dupa cum s-a scris pe aici nu e bine. Dar ai vreun motiv pentru care bagi presiune mai mare?
Asi
presiunea ca valoare nu are importanta.. ci diferenta fata de presiunea recomandata... asadar la dacie avem 1.9-2 aia normala... iar daca va uitati pe un camion o sa vedeti acolo.. 8-10.. (la iveco daily e de 4.5-5)

aderenta si stabilitatea sunt un pic diferite... aderenta e atunci cand pe un teren mai dificil (nisip gheata, zapada, noroi, iarba,etc) roata va avea aderenta si nu va patina si nici nu se va invarti in gol.. ci va merge masina ...

singurul tweak la presiunea rotilor e pe nisip daca aveti ocazia sa mergeti... o presiune mai mica... aderenta mai buna.. la dacie as spune un 1.5 pe fata..
iar iarna pe zapada surpinzator s-a demonstrat ca e mai bine sa ai rotile mai umflate, sau normale..
sinaxis
Eu bag vara 2.2 pe toate si nu-mi fac griji. Iarna le las cu 2.0. Asa bagam si la berlina, asa bag si la loganta. Si le mai verific dn cand in cand. De obicei primavara fac o echilibrare de roti, dar mai ales pe fata.
Cele bune
Jack Daniel's
Eu stiam ca pe gropile astea o presiune un pic mai mare protejeaza cauciucul . De aceea bag 2.5.
Dreamer
presiunea mare in cauciucuri pe gropile existente in carosabil nu dece decat la distregerea pivotilor si bucselor.
Si eu bag presiune mai mare in cauciucuri doar din simplul motiv ca am niste gume de toata jena ( Montana ) si scade presiunea singura in numai cateva zile. Astept zapada ca am cauciucuri de iarna iar la primavara o sa imi cumpar cauciucuri noi. smile.gif
Andy_ACS
"Eu stiam ca pe gropile astea o presiune un pic mai mare protejeaza cauciucul . De aceea bag 2.5."

nu stiu daca protejezi cauciucul, dar cu siguranta masina nu o protejezi. Cred ca iti clantane dintii prin gropi smile.gif

eu bag 2,1 pe toate.

Din cate stiu: roti cu presiune mare = consum putin mai mic, performante putin mai bune, dezavantaje disconfort si uzura a cauciucurilor si suspensiei.
roti cu presiune mica = uzura a cauciucurilor, performante slabe, consum putin crescu, teoretic protejezi suspensia.

Cred ca cel mai bine e ca rotile sa aiba presiunea data de constructor plus 0,1-0,2 (ca sa aiba de unde sa scada in timp)
klaus
Presiune mare = franare stil sanie...
Lexy
Unde va faceti voi presiunea?Eu la dacie facea la Lukoil dar am inteles ca (cica) ar fi mai bune astea de la vulcanizari ..."pompa" din aia mai rudimentare care o tine nenea in mana si are un cadran acolo .

La toyota n-am umblat inca,dar macar ca verificare si cred ca ar fi bine o mica privire....
GunX
Stiti ca la Loganurile cu Montana presiunea recomandata e 1.9 pe fata si 2.1 pe spate iar la cele cu Kormoran acum au scris pe usa 2.0 si 2.2 ? Desi gumele par absolut identice!!!
-Scorpio-
posibil sa mai fi urcat un pic la presiunea pneurilor in urma scandalului cu dejantarea si rasturnarea. si ma bucur GunX sa te reantalnesc si aici wink.gif .
mai jos e un mic desen sa vizualizati cam ce se intampla cu geometria pneului cand nu respectam presiunea recomandata.

later edit: nu merge de nici o culoare upload-ul pe server. a trebuit sa ma descurc prin alte mijloace smile.gif .
user posted image
IRONICK
QUOTE(-Scorpio- @ 5 Oct 2005, 10:01)
mai jos e un mic desen sa vizualizati cam ce se intampla cu geometria pneului cand nu respectam presiunea recomandata.
*



Care jos ?
Mano
QUOTE(GunX @ 4 Oct 2005, 19:44)
Stiti ca la Loganurile cu Montana presiunea recomandata e 1.9 pe fata si 2.1 pe spate iar la cele cu Kormoran acum au scris pe usa 2.0 si 2.2 ? Desi gumele par absolut identice!!!
*



Curios dar pe masina mea scrie 1.9 pe fata si 2.0 pe spate si nu se face referire la marca anvelopei. blink.gif
ovidiusoft
Huh? La mine scrie 2.0 pe fata si 2.2 pe spate (vezi pagina 0.04 din manual). Sigur ai logan? smile.gif
Mano
Eu am citit ce scrie pe eticheta lipita de portiera. happy.gif
Sau e pusa la deruta? rolleyes.gif
Am verificat si in carte si pentru pneuri 185/65 R15 pe jante 6 J 15 cum are loganul e dat 1.9 fata si 2.1 spate. wacko.gif Au modificat cartea intre timp?
DigitalScribe
La mine 2.0 fata 2.2 spate. Faza e ca pe spate cauciucurile arata "normal" iar pe fata putin lasate. Cred ca un 2.1 - 2.2 ar merge mai bine pe fata. Cand o las parcata cu fundul pe trotuar rotile fata arata cam "dezumflate".
Asi
am uitat sa mentionez ca efectu cu scazutu presiunii in caz ca masina patineaza si sapa groapa in nisip merge dar nu la alea tubeless.. la alea cu camera.
alea cu camera au presiunea pe centru tot timpu si scazand presiunea pur si simplu din rezistenta cauciucului prinde pe suprafata mai mare un pic.. la astea tubeless nu prea exista tweakuri.
iar la bicicleta cum zicea cineva... te lamuresti excelent cum stau lucrulile la diferentele de presiune la anvelopele cu camera!, si nu la alea tubeless fara camera pentru ca se schimba datele problemei.. cu un pic de gandire logica va dati seama de ce..
asadar... presiunea corecta este scrisa in cartea masinii, sau eventual pt cei care se cred mai destepti faceti un calcul in functie de rezistenta cauciucului, factorul de comprimare al aerului, si greutatea totala pe acea roata si vei obtine valoare cu adevarat corecta, dar avand o singura variabila in ecuatie si anume masa (pot avea masina goala sau cu 500kg in ea) aceasta valoare as spune ochimetric ca o masina goala are presiunea normala indicata pe usa, si una incarcata mai mult.. asa spre refuz se mai poate creste presiunea pe fata cu 0.1 si pe spate cu 0.2 , i functie de distributia greutatii.. adica insignifiant!
ovidiusoft
QUOTE(Mano @ 9 Oct 2005, 09:29)
Eu am citit ce scrie pe eticheta lipita de portiera.  happy.gif
Sau e pusa la deruta? rolleyes.gif
Am verificat si in carte si pentru pneuri 185/65 R15 pe jante 6 J 15 cum are loganul e dat 1.9 fata si 2.1 spate. wacko.gif  Au modificat cartea intre timp?
*



Ciudat... la mine si in carte si pe portiera 2.0 si 2.2 scrie... O fi intr-adevar vreo diferenta de la cauciucuri? Eu am Michelin, prietena Kormoran, la ambele e cu 2.0 si 2.2. Masinile luate la sfartitul lui septembrie.

Ar fi interesant de aflat cateva cifre din Q4/2004, Q1 si Q2/2005...
b64chr
QUOTE(DigitalScribe @ 9 Oct 2005, 16:28)
La mine 2.0 fata 2.2 spate.
*


Cred ca invers.
ovidiusoft
QUOTE(b64chr @ 10 Oct 2005, 09:01)
Cred ca invers.
*



Nu, e mai mica presiunea pe fata.
-Scorpio-
poate stie cineva sa explice de ce pe fata mai mica si pe spate mai mare. mi se pare ilogic ca pe fata unde-i motorul si greutatea pe roata e mai mare presiunea sa fie mai mica. dar probabil imi scapa ceva.
GunX
Tractiunea si directia e pe fata, deci acolo suprafata de contact/aderenta trebuie sa fie un pic mai mare. Ce pui in portbagaj sau cine urca in masina (mai ales pe bancheta din spate) poate echilibra de la caz la caz greutatea motorului, dar diferenta are mai mult legatura cu amplasarea tractiunii, nu atat cu pozitia greutatii.

Nu va luati dupa criterii "ochiometrice", e normal roata sa para un pic dezumflata, mai ales pe fata sau pe partea care sta inclinata intr-o panta, urcata pe bordura. De aia avem aer in roti si nu le cumparam pline cu cauciuc, ca la carucioarele de hypermarket. De aia avem scule de masurat presiunea si cifre exacte, ca sa nu apreciem din ochi, dupa miros sau conform parerii expusa semi-coerent la bere.
IRONICK
QUOTE(GunX @ 10 Oct 2005, 12:09)
Tractiunea si directia e pe fata, deci acolo suprafata de contact/aderenta trebuie sa fie un pic mai mare. ..., dar diferenta are mai mult legatura cu amplasarea tractiunii, nu atat cu pozitia greutatii.
*



Si la propulsie de ce presiunea este tot la fel ? (mai mare pe spate)
GunX
Pai ia sa ne gandim....oare de ce o masina cand franeaza ai impresia ca intinde botul in jos si ridica fundul, iar cand pleci de pe loc un pic mai tare, face invers (ridica nasul) ? Unde, in ce parte a masinii se acumuleaza masa inertiala la orice masina (indiferent de tractiunie) cand franeaza mai puternic ? Acolo zici tu sa punem rotile mai umflate si suprafata de contact/aderenta mai mica ?

Cine crede in continuare ca aceasta diferenta nu are legatura cu directia majoritara de deplasare, sa incerce comportamentul masinii la niste frane bruste puse la datul cu spatele in viteza cat mai mare.
IRONICK
Pai ori are legatura cu "directia de deplasare" ori cu "amplasarea tractiunii".
Hotarastete odata.

QUOTE(GunX @ 10 Oct 2005, 12:30)
sa incerce comportamentul masinii la niste frane bruste puse la datul cu spatele in viteza cat mai mare.


Tinuta de drum a masinii este total diferita la mersul cu spatele. Si nu tine de "cauciuce"
-Scorpio-
QUOTE(GunX @ 10 Oct 2005, 11:09)
Nu va luati dupa criterii "ochiometrice", e normal roata sa para un pic dezumflata....

in nici un caz n-am vrut sa zic ca nu trebuie sa facem cum zice producatorul. eu incerc sa aflu de ce se face asa.
GunX
QUOTE(IRONICK @ 10 Oct 2005, 11:37)
Pai ori are legatura cu "directia de deplasare" ori cu "amplasarea tractiunii".
Hotarastete odata.
*

Eu zic ca amandoua conteaza, dar suntem ca intr-o poveste de genul :
Mami, mami cate mere am daca primesc 2 mere de la Ionel si inca 2 mere de la Costel ?
Pai ia sa ne gandim, daca mai primesti inca unul o sa ai cinci, nu ?
[...]
Dupa 2 ore de fum din urechi : Pai mami, 4 e 2+2 sau 5-1, hotaraste-te odata !!!!
QUOTE(IRONICK @ 10 Oct 2005, 11:37)
Tinuta de drum a masinii este total diferita la mersul cu spatele. Si nu tine de "cauciuce"
Tema de gandire : DE CE e diferita. Nu cumva o masina cu tractiunea pe fata cand da cu spatele seamana cu o masina cu tractiunea pe spate cand merge normal ??
IRONICK
Eu am cedat in fata "human-ului".
Ura
GunX
Eh, acum e prea tarziu, daca taceai mai devreme....
Mano
QUOTE(ovidiusoft @ 10 Oct 2005, 02:07)
Ciudat... la mine si in carte si pe portiera 2.0 si 2.2 scrie... O fi intr-adevar vreo diferenta de la cauciucuri? Eu am Michelin, prietena Kormoran, la ambele e cu 2.0 si 2.2. Masinile luate la sfartitul lui septembrie.

Ar fi interesant de aflat cateva cifre din Q4/2004, Q1 si Q2/2005...
*



Eu am luat masina in aprilie 2005 si am tot anvelope Michelin. Deci diferenta de presiune indicata in carte nu e de la tipul de anvelopa. Poate mai degraba are legatura cu testele din Franta in care s-a "descaltat" janta pe un Logan Ambition. dry.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.