Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pompa de benzina de SLZ/LGN desfacuta
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
Pages: 1, 2
klaus
Prin bunavointa lui JohnDoe1, am intrat in posesia unei pompe de benzina care-si daduse obstescul sfarsit, cu scopul didactic de "disecare"
2 mituri au fost "busted" cu ocazia asta:
1. pompa de benzina nu este de tip cu role, ci de tip cu palete (ca la ventilator, ca la turbojet etc)
2. Pompa de benzina este cu carbuni (perii) deci nu este de tip brushless

Acum, compozitia:
1. Asa arata toat corpul care intra in rezervor [attachmentid=13870]
2. Asta este plutitorul cu rezistenta lui, care se desprinde de pe corpul pompei [attachmentid=13871]
3. Asta este regulatorul de presiune de pe pompa [attachmentid=13872] [attachmentid=13873]
4. Partea inferioara a corpului pompei, privire laterala [attachmentid=13874] Partea inferioara POATE fi scoasa (fara a fi sparta cum am facut eu) prin tragere (pur si simplu). Nu este lipita sau altceva.
Privire de sus a partii inferioarea a corpului pompei [attachmentid=13875] si privire de sus doar a corpului exterior a partii inferioare, fara filtrul de benzina [attachmentid=13876]
klaus
5. Filtrul de benzina, privire de jos in sus (in imagine "sita filtranta", care este din plastic, cu gauri mici, lipita pe margini de piesa de plastic)[attachmentid=13877] si privit de sus in jos [attachmentid=13880] si cum se scoate [attachmentid=13879]
Mentionez ca filtrul ala de benzina se scoate extrem de simplu. Daca ar fi piesa separata, ar putea fi inlocuit fara probleme (partea inferioara a corpului pompei se desface usor, asa cum am mentionat mai sus)
6. Pompa electrica de benzina arata cam asa [attachmentid=13881] [attachmentid=13882] [attachmentid=13884]
klaus
7. Unitatea pompanta privita din partea pe unde trage benzina [attachmentid=13885] si privita din partea pe unde scoate benzina spre rotor si iesirea superioara a pompei [attachmentid=13886] , cu capacul dnspre partea din care trage scos [attachmentid=13887] si desfacuta in factori primi [attachmentid=13888] si cand inca mai era pecorpul pompei electrice [attachmentid=13889]
klaus
8. Si acum motorul efectiv, rotorul inca in corpul pompei [attachmentid=13890], scos din carcasa [attachmentid=13891]
Rotorul [attachmentid=13892] si carbunii lui [attachmentid=13893] capacul carbunilor desfacut (se observa bobinele de deparazitare (presupun) [attachmentid=13894] - si mai de-aproape dar imagine mai proasta [attachmentid=13895]

Si cam cum statea gheseftul (cu tot cu elemntul pompant) in carcasa pompei [attachmentid=13896]
klaus
Si corpul pompei privit de jos in sus.[attachmentid=13897]
Principiul este cam asa: pompa intra pe mijloc, cu IESIREA in gaura aia de pe mijloc. Acolo baga benzina in rezervorul lateral (de-aia par peretii asa de grosi, ca ei sunt efectiv un rezervor de benzina). La iesire rezervorul are regulatorul de presiune (deci in rezervorul ala de plastic e presiune cat baga pompa >3,5 atm). Rezervorul are o iesire din regulator in partea de jos (la sorbul pompei electrice) pentru a refula benzina in exces introdusa de pompa in el.
Din corpul pompei exista o singura iesire, de la partea "regulata" rolleyes.gif a regulatorului de presiune, care pleaca apoi spre rampa de injectie

Cu multumiri speciale lui JohnDoe1
bogdanescu
sa inteleg ca putem curata filtrul de benzina fara a strica pompa?
klaus
Dupa ce am desfacut-o, eu zic ca da, ca nu ar trebui sa fie probleme.
Problematic va fi cu inlocuirea carbunilor (ca trebuie inlocuita pompa cu totul, ca e incapsulata)
costi
veste buna, zic eu.
Multumim klaus
da nu-l punem la tutoriale?
b64chr
Si mitul sa nu mergi mult cu putina benzina (pe bec) cum ramane?
Ramane sau e busted?
ICET
Mai eu am zis de mult ca nu se arde pompa ca mergi cu benzina putina!Citi km poti sa faci in felul asta?Cred ca mai mult de 50 nu,ca risti sa ramai in pana si esti nevoit sa alimentezi.Sincer eu unul nu vad de ce s-ar arde,chiar daca s-ar incinge,a fost si ea proiectata in asa fel sa reziste la anumite temperaturi.Carbunii cred ca nu se tocesc asa repede,depinde de taria materialului si cred ca este(klaus poate sa zica cel mai bine).
i96nds
klaus, am si eu niste nelamuriri... Multumesc anticipat.

Am vazut si eu pompa aia de la JohnDoe1. Stiu ca era plina cu benzina care se incapatana sa nu curga afara, desi ai apasat pe tumburucul ala rosu.

Intrebarea 1:
Cand ti-a curs pe picioare benzina aia? Dupa ce ai spart capacul din partea inferioara? Deci capacul ala ar trebui sa iasa daca tragi tare cu grija in jos?

Intrebarea 2: ziceai totusi ca filtrul de benzina e lipit pe margini de piesa de plastic. Ca sa il cureti e nevoie sa il dezlipesti? Sau se vede deja si poti sa il cureti prin aspirare fara sa il dezlipesti?

Intrebarea 3: presupunem ca ii facem o curatire in acest mod. Dupa aia nu mai e benzina in pompa. Daca montez pompa la loc, nu se arde pentru ca nu e "amorsata"?
klaus
1. Nu. A curs doar dupa ce am scos regulatorul de presiune, si apoi a mai curs cu incredere cand am scos pompa electrica de pe ansamblu de plastic.
2. Filtru e lipit pe piesa de plastic care ise (e o lipire din aia la cald). Se scoate piesa de plastic din corpul inferior al ansamblului si se curata efectiv (cu aer comprimat, cu lichide sub presiune etc).
3. Nu, pentru ca atata timp cat nu demontezi pompa electrica de pe ansamblu, sau nu scoti regulatorul nu curge benzina din vasul tampon. Si chiar daca ar curge, nu se arde pentru ca pompa nu ar merge fara benzina prin ea, ci nu ar fi benzina in vasul in care pompeaza. Pompa trage de la sorb si baga in vasul gol. Iar pentru perioada chiar fara benzina deloc (cred ca sub 1s) ma indoiesc ca ar fi probleme.

Pentru cei care doresc sa o vada, o sa le-o aduc asa dezmembrata la proxima revedere...
i96nds
QUOTE(klaus @ 31 Aug 2005, 12:36)
2. Filtru e lipit pe piesa de plastic care ise (e o lipire din aia la cald). Se scoate piesa de plastic din corpul inferior al ansamblului si se curata efectiv (cu aer comprimat, cu lichide sub presiune etc).


Deci ca sa o cureti nu trebuie dezlipit filtrul de pe piesa aia de plastic, nu? Doar daca vrei sa o inlocuiest ar trebui sa o dezlipesti. Scuze ca sunt asa de greu de cap.


Din tot ce ai scris tu aici, eu inteleg ca partea inferioara nu avea benzina in ea. De aia nu curgea cand apasai tu pe sorb. Doar partea superioara avea benzina in compartimentul unde se afla pompa si regulatorul de presiune.

Totusi... eu as vrea sa fac operatiunea asta la pompa mea. Insa mi-e teama sa nu sparg partea aia inferioara, asa cum ai patit tu. Adica mi-e frica de faptul ca nu voi reusi sa "extrag" partea inferioara prin tragere. Ce parere ai?
klaus
1. Da, in partea inferioara nu era benzina, doar in "rezervor"
2. Pentru curatare filtru nu trebuie dezlipit, ci scos cu tot cu suportul lui de plastic. E ca o sita de fripteuza ca s zic asa, scoti sita din vas, o cureti si o bagi la loc in vas.
3. La treaba cu spartul... S-ar putea sa fie oarece problema ca plasticul ala de la "oala" inferioara este cam casant. Dar cu grija si atentie nu cred ca ar fi probleme.
4. Vino sa o vezi tongue.gif
bdaniy
Am si eualta nelamurire(datorata faptului ca n-am fost asa de norocos sa dezmembrez o astfel de pompa up.gif Klaus ):
Motor cu perii deci implica ceva scantei oricum
e asa de bine capsulata pompa ca nu ajung vapori de benzina pe la motoras ? unsure.gif, sau se strica pompa si trebuie inlocuita inainte sa se strice etansarile?
Poate in vreo zi il vad pe careva ....vorba lu` Lori "ridica-ma la cer..." biggrin.gif si sper ca motivu sa nu fie tocmai aceasta pompa

P.S. : eu eram convins ca e brushless numai datorita faptului ca lucreaza cu ......benzina.
klaus
O ardere/explozie presupune 2 componente: materialul inflamant si oxigenul.
Cum oxigenul nu prea este in zona, nu are ce sa se intample...
i96nds
Am vrut si eu sa desfac pompa de benzina ca sa ii curat filtrul. Am scos pompa de la locul ei. Am tras de partea aia inferioara de mi-au iesit ochii. Macar de era prinsa prin infiletare.... Insa nu e, asa ca nu am avut sorti de izbanda.

Deci... nu am reusit sa curat filtrul. Ba mai mult, m-am chinuit mai bine de o ora sa pun la loc filetul acela negru care prinde pompa pe rezervor.

Pe total nu a meritat experienta. Mai mult m-am chinuit.
unEL
Ma bag si eu cu o recomandare, ca deh ... am schimbat si eu o pompa de benzina.
MARE ATENTIE la garnitura aia care vine la capacul pompei pe rezervor.
Dupa 2 ani de folosinta, a crapat pompa de benzina .... asta e ... garantie extinsa ... deranj ca m-a lasat in drum, dar nu a costat nimik reparatia.
Dupa ce s-a schimbat totul, am luat masina si toate bune pana dupa cateva zile cand am facut full-ul si a curs benzina pe jos.
Am revenit la service, si dupa lungi controverse ... ca nu se poate si bla bla bla ... l-am luat pe seful sectiei mecanice in masina si am fost la peco. Cand a vazut cum da benzina pe langa ... nu a mai zis nimic. La deschidere s-a observat ca acea garnitura se dilatase si nu mai inchidea etans.
Am mers la magazin si am constatat ca acea garnitura venea doar cu capacul de la rezervor(capacul de la pompa) si nu era pe stoc (primul cu aceasta problema).
Am mers la o masina care avea dauna totala sa luam de pe ea garnitura cu buba si am constatat ca si asta dupa desfacere si-a marit brusc diametrul. La montaj chiar a fost forfecata.
Asa ca pt. o perioada scurta am ajuns la un compromis simplu ... cilt ... iar dupa 1 saptamana a venit si kittul respectiv cu o garnitura mai mica in diametru de cat cea scoasa cu 1 cm.
Binenteles ca problema s-a rezolvat .... dar nu recomand nimanui sa umble aiurea la pompa, mai ales ca e nevoie de o cheie speciala ca sa desfaci capacul ala.
Referitor la curatare recomand ceva solutii care se pun in rezervor ... chiar au efect.
i96nds
Salut,

Poate ar fi mai bine sa mutam acest topic la "Tutoriale" ? E util ca sa inveti cum se desface pompa...

Multumesc moderatorilor
Amedeus
Pompa Bosch (fara filtru si regulator), din punct de vedere constructiv e identica cu cea de pe SN. (am desfacut mai demult una smile.gif )
ianacosti
Citind pe forumul acesta m-am hotarat sa-mi iau si eu o Solenza.
Cel mai mult ma roade problema cu filtrul de benzina.
Am o intrebare: nu se poate pune si un filtru de benzina din hartie pe furtunul
care iese din rezervor? Nu rezista la presiune? Din acela de plastic cum sunt pise pe 1300.
Sau atunci filtru de motorina pus undeva in compartimentul motor?
Nu a incercat nimeni?
Andy_ACS
Probabil ca poti sa intrerupu circuitul i sa interpui un filtru (cum e la Supernova) insa e posibil sa nu faci lucrarea bine si sa scape benzina pe acolo. De asemenea e posibil ca presiunea in rampa de injectie sa fie mai mica (parca e 3.5 bari). Eu zic ca solutia cu filtru integrat in pompa de benzina nu e foarte fericita mai ales la noi unde e benzina proasta, insa nu prea am auzit multa lume sa se planga de pb asta.

Bafta!
minny
Eu am avut un filtru intercalat la Solenza. A mers foarte bine cu el si nu era chiar degeaba zic. Totusi benzina proasta e benzina proasta. De doua ori nu am pus de la mol si 2 de doua ori abia a pornit. S-a rezolvat cu 2+2.
ianacosti
Normal ca nu era degeaba.
Eu la 1300 am avut un filtru cu hartie dupa pompa de benzina
dar cand am desfact pompa de benzina era plina de mizerie (si dupa sita aceea din ea).
Acum am mai pus un filtru decantor si unul cu hartie inainte de pompa de benzina si cel decantor e jumatate cu apa.
Oricum in max. 2 saptamani o sa iau Solenza si o sa ma risc sa incerc.
Unde ai intercalat tu filtrul la Solenza si de care? Din acela ordinar la 4 RON?
Amedeus
QUOTE(ianacosti @ 23 May 2008, 13:47)
Am o intrebare: nu se poate pune si un filtru de benzina din hartie pe furtunul
care iese din rezervor? Nu rezista la presiune?
*



Poti pune filtru de SN (are corpul din aluminiu si rezista la presiune, mai ales ca la SN, regulatorul e pe rampa, deci dupa filtru) dar sa folosesti coliere metalice si sa-i faci (daca-l pui sub masina) o aparatoare din tabla.
NiNiU
Salut! A schimbat cineva doar motorasul de la pompa de benzina? Am cautat azi prin oras (Suceava) si am gasit un motoras (scrie pe cutie ca-i pt. solenza) la 123 ron. Din ce am citit pe forum o pompa cu tot cu corp sare de 300 ron si as iesi mai ieftin.
Din cate se pare am probleme cu pompa de benzina : se aude tot timpul un tiuit din zona busonului rezervorului (bineinteles cu motorul pornit), si, ascultand mai de aproape, din portbagaj pe la capacul acela de vizitare, se aude un huruit. Astea au aparut dupa ce am fost in service ca nu-mi trage bine masina si mi-au verificat presiunea in rampa de injectoare - cel putin asa au scris pe deviz ca nu m-au lasat inauntru.
cristio_79
Daca scoti busonul rezervorului se mai aude tiuitul?
Ai incercat sa mergi fara buson sa vezi cum se comporta?
roadlup
Cm ati desfacut voi piulita care prinde pompa pe rezervor?
Eu ma tot chinui si nu reusesc cu mana, iar dispozitivul mentionat in manual e cam greu de gasit
NiNiU
Se aude la fel si fara capac. Numai ca mi-am dat seama ca se aude de undeva de pe la roata. O fi vreun furtunas fisurat si tiue. Aste se intampla numai cu motorul pornit. Daca pun contactul aud cum se amorseaza pompa si atat.
i7r9i
Salut si felicitari pentru altruism klaus. Veste mare! Mi-a explodat rezervorul!Masina e pe gaz si evident ca montatorii GPL nu au pus releu pe pompa,si uite asa masina poate merge foarte multi km cu pompa Hot.Nivelul la benzina era pe la 9 L si s-a incins pompa apoi a explodat rezervorul dar s-a vazut ca nu era f mult oxigen si apoi a curs benz pe esapare care evident era fierbinte si sa fii vazut disperare in timp real! Pareri? ohmy.gif
liviu2004
Da, am eu una. Pune releu pe circuitul pompei. Sper ca ti-a fost de ajutor!
amortizor
Salut. Am o solenza cara a facut astazi 50.000 de km si m-am decis sa i schimb si filtrul de benzina, la care nu s-a umblat de cand am cumparat masina ( de noua ) zis si facut, m-am dus la magazin am cerut filtru de benzina si mi-au dat un filtru metalic Champion cilindric cu prinderi pe clipsuri cum a spus vanzatorul ( ca la SN nue asa e cu prinderi de furtun, ma rog cand am ajuns cu el la masina am constatat stupefiat ca masina nu are filtru de benzina. Acum ma gandesc, daca a mers 50.000 de km fara sa fie curatat filtrul, mai are rost sa umblu la el? adevaru e ca de cat sa umblu la ansamblul pompa din rezervor (avand in vedere ca sunt mecanic smile.gif ) mai bine i pun filtru de SN pe furtun cu coliere. Nu stiu ce sa zic, astept idei.
CIPTUNING
La slz nu se curata si nu se schimba filtrul! De asemenea nu ii monta unul, deoarece difera constructiv fata de dsn. Risti sa scazi presiunea benzinei in rampa si astfel scade puterea motorului. Nu desface pompa de la locul ei. Deci, in concluzie, las-o in pace, asa a fost proiectata sa functioneze. Ai grija doar sa nu bagi benzina chiar de la ultima benzinarie penala...
klaus
Acest topic e degeaba. Lumea nu citeste, iar cine citeste nu intelege.
Ori ma exprim eu prea alambicat, ori nivelul de intelegere este atat de jos incat pur si simplu nu ma pot exprima sa fiu inteles
hrs
Am si eu o problema cu indicatorul de benzina, de exemplu am bagat aseara cam 28l benzina, inainte de asta acul la benzina era aproape de jumatate, dupa a coborit jos si sta aprins becul rosu biggrin.gif, problema nu e de aseara e de cind am cumparat-o, cred ca e de la plutitor, daca desfac pompa cum pot rezolva problema cu plutitorul se gasesc separat sau pot sa-l repar pe cel vechi?
cristio_79
Destul de multe Solenze au problema asta si aproape sigur este din tabloul de bord, nu din pompa. Eu nu am mai avut aceasta problema de cand am pus tablou de bord de Logan. Pateam treaba asta la drumuri lungi, in oras nu-mi facea niciodata. Pur si simplu incepea sa cada acul la minim, se aprindea becul si dupa un timp revenea.
cristio_79
@klaus: am si eu cateva intrebari, daca doresti sa raspunzi:
- am cautat prin magazine pompa de benzina si peste tot am gasit doar cu codul 0 580 453 494, cod Dacia 60 00 591 702. Cei de la magazine mi-au spus ca sunt identice cele de SRN cu cele de SLZ. Nedumerirea mea este ca cele vazute de mine sunt putin diferite la partea pe unde trag benzina fata de cea pe care ai pus-o la inceputul topicului.
Este posibil sa fie pompe diferite pe Solenza?
Sau este posibil ca pompele de SRN sa nu fie identice cu cele de SLZ?
sebastianu
Am incercat sa desfac capacul pompei de benzina din portbagaj, nu am reusit nici cum, am inteles ca este ceva dispozitiv mot 137.... nu mai stiu, voi cum l-ati desfacut?
Am incercat si cu lant, curea de alternator, nimic.
cristio_79
Eu am desfacut-o cu o cheie cu lant. Dar am dat rezervorul jos ca nu am capac de vizitare in portbagaj. Si tot s-a tras cu simt de raspundere pentru a debloca piulita. Se strange tare pe o-ring-ul acela.
Am vazut la cineva confectionata o cheie cu trei gheare, iar deasupra avea un hexagon de 17. Zicea ca foloseste o cheie de roti pentru a desface.
bogdanelkva
Cristio,dupa ce ai desfacut capacul,ai avut probleme cu garnitura aia,s-a dilatat asa cum scrie ceva mai sus?La remontare,ai pus aceeasi garnitura?
cristio_79
O-ring-ul acela l-am lasat pe gatul rezervorului dupa ce am desfiletat piulita, nu l-am scos pentru ca citisem si eu ca se deformeaza. Piulita s-a strans foarte bine. Pana acum nu am avut probleme.
neo06
poate sa-mi zica si mie cineva codul de pe pompa de benzina originala renault pt solenza?
george_scala_2004
8200307403 renault = 6001547605 dacia
ovidiu87
Am demontat si eu rezervoru , pompa de benzina...Sita era extrem de imbacsita si in rezervor aveam maruntaie de toate felurile.
Problema mea e ca nu mai reusesc sa infiletez piulita pe gatul rezervorului nici macar fara O ring. Nu mai intra sub nici o forma pe filetul normal ci o ia numa stramb
Imi explica si mie cineva cum sa fac sa o nimeresc?
gabi_g
Si eu am demontat odata pompa de benzina, piulita aia de plastic se deformeaza, eu am avut si cheie, pana la urma am dibuit-o dar cu greutate. Treaba este sa pui o piulita noua, dar se gaseste cam greu. Sfatul meu pentru cine vrea sa demonteze pompa de benzina, este sa aiba cheie speciala si piulita noua la indemana.
ovidiu87
Am reusit intr un final . M-am apasat un pic pe piulita la inceput si imediat a luat o. Am desfacut si strans la loc cu ajutorul unei curele de distributie.
stabil777
Am o pompa identica cu cea prezentata la inceputul topicului, din pacate e foarte fragila la acel stut de tur,am pus un furtun cam fix si s-a rupt foarte usor, am fortat si eu un pic dar nici chiar asa!

Atentie deci, ca se rup usor!

Am lipit stutul cu super glu ,in interior avea o biluta ,poate ca functiona ca o supapa de inchidere , insa dupa ce am conectat-o la curent ,nu mai arunca benzina pe tur.

Intrebarea mea ar fi daca iau acel corp negru din partea superioara a pompei ,de la una defecta sa-l pun in locul celui rupt ,ar mai functiona?

In partea de jos are apasata carcasa de tabla si probabil daca se indreapta acele portiuni de tabla ,e posibil sa se vada toata mantocaria.

Inversind firele de plus si minus ale pompei am vazut ca scoate benzina prin partea de jos ,pe unde normal ar trage benzina daca polaritatea e asezata normal, deci alta intrebare , ca s-o folosesc prin partea de jos pentru a alimenta un carburator ar fi suficienta presiunea sau debitul scos?

Intentionez sa-mi fac un mic rezervor de 5l de benzina ,care sa fie rezerva in cazul ca am ramas in pana de gaz, pe benzina nu se mai merita sa circuli.

Merci, daca-mi raspunde cineva.

Si inca ceva ,in spatele carburatorului la baza lui este un stut, ala cumva e stut de retur?

Dragos_89
Nu am reusit sa inteleg cum se desface capacul acela de plastic. Poate e cineva un pic mai explicit. Nu ar strica poate niste poze. ms.
ismokeyou
Si eu ma tot chinui sa invart de inelul acela negru si nu reusesc. Se poate da rezervorul jos fara sa ridic masina de spate?
cristio_79
Trebuie ceva forta sa-l desfaci. Strange pe un oring si nu se desface prea usor. Se slabesc suruburile rezervorului dupa care trebuie sa-l inclini cumva ca sa scoti conducta de benzina si mufa de la sonda. Normal, ar trebui doi oameni, unul sa tina rezervorul si unul sa umble deasupra lui. Conducta este de plastic, asa ca trebuie avut in atentie sa nu se indoaie sau sa se preseze cumva.
Daca ai capac de vizitare, este mult mai simplu, daca nu, te chinui.
Piulita se poate desface si cu o curea de distributie care se infasoara cu partea zimtata pe piulita, se strange cu un patent si se trage pentru a se desface. Sau se poate folosi o cheie cu lant (folosita de mine) sau o cheie ca aceasta. Poza este de pe un alt forum.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.