Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aventuri cu un Duster
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Probleme tehnice - Dacia Duster
Pages: 1, 2
Andu
Salutari tuturor

A trecut atat de mult timp de cand nu am mai scris pe aici incat aproape am uitat cum e, da r sa incepem povestea

Acum aproxiamtiv 2 ani, in familie a intrat un Duster Maro - sau cum i-o fi spunand culorii cu pricina, cu motor 1.5 dCI 110CP tractiune integrala si toate jucarelele posibile, mai putin geamuri electrice spate si tapitrie piele. De-a lungul scurtei sale activitati de aprox 2 ani si 40.000km si-a facut datoria, nici prea bine, nici prea rau. In lumina ultimelor evenimente as vrea totusi sa fac recapitularea vizitelor la service ale unei masini nou-noute

- dus in service pentru roti neechilibrate din fabrica
-revizia de 30.000km
-scaun sofer a capatat un joc fata spate destul de pronuntat, reclamat dar nu am insistat mai departe
- indicatorul de combustibil nu a indicat bine nivelul, asa ca i-a fost schimbat bordul
- chemat in service pentru probleme la sistemul de franare spate
- chemat in service pentru probeme la cablajul injectoarelor
- chemat in service pentru "observarea uzurii " nu mai stiu carei piese

Si abia acum devine interesant: Acum 3 saptamani, intr-o dimineata racoroasa de sambata, a decis ca nu e cazul sa mai porneasca motorul. Si nu s-a lasat, sunat la 0248.500.500 venit platforma, dus la service (bineinteles luni ) desfacut: unul dintre firele injectoarelor s-a frecat de o suprafa metalica pana a ros camasa si a inceput sa faca scurt - (ce cablaj or fi schimbat la OTS n-as putea spune), oricum, rezolvat cu banda izolatoare si putin burete.

Si ca sa fie si mai interesant, 2 ianuarie pe seara, iesire din Buzau spre Bucuresti, aceeasi masina, 110km/h se aude o pocnitura surda si motorul se opreste. Tras pe dreapta in camp, incercat repornirea, bineinteles ca a refuzat cu vehementa. Ridicat capota, observat ulei aruncat in partea dreapta a motorului, inchis capota si sunat la Dacia Asistenta. S-au prezentat prompt in aprx 40 de minute (da da, chiar si pe 2 seara in camp) cerut 7 mil pentru transportul masinii la Bucuresti ( la Buzau ar fi fost gratuit dat fiind ca e inca in garantie). Ajuns la service unde s-a constatat ca a sarit distributira (nu, nu s-a rupt cureaua, a alunecat de pe rola- cureaua este intreagadoar ca jumatate din ea a fost efectiv sfasiata) probabil datorita blocarii unui piston. Deci, de data asta schimbam chiulasa, supapae, distributie si tot ce se mai gaseste pe acolo. Ca fapt divers, Dacia nu a vrut sa discute absolut nimic in afara contractului standard de garantie (ceva cum ar fi poate o masina de schimb pe timpul reparatiei sau impartirea platii platformei). Dupa ridicat de voce si multe telfoane si nervi si alte alea, au fost de acord cu oferirea unei masini la schimb, asta bineintele dupa ce am rezolvat noi cumva asta.

Masina mai e in garantie pana in August daca nu ma insala memoria, asa ca abia astept sa vad ce ne mai rezerva viitorul smile.gif
P-A-C-O
si asta doar in 2 ani?.. blink.gif
tavi_ro
@Andu imi pare rau de ce ai patit, la o masina noua sa ai asemenea probleme este innaceptabil (mai ales la pretul de achizitie) , sunt curios ce mai urmeaza. Si cand ma gandesc ca unii incerca sa demonstreze ca aceasta masina e mai tare (ca fiabilitate ca sa nu mai zic de "potenta" ) ca orice suv de pe piata....
Se pare ca perioada in care eram hotarat sa tin aceasta masina incepe sa se micsoreze....
Sir Andrew
Nu fi si tu prapastios. Astea sunt cazuri izolate. Nu cred ca toate Dusterele raman in camp noaptea. Ce Dzeu. A fost o masina cu probleme din fabrica. La cate Dustere s-au dat, crezi ca nu abunda pe net si tv astfel de probleme? Se inchidea Dacia daca la toate se intampla asa ceva.
Eu ma gandesc serios la un Duster insa astept versiunea facelift si ceva noi motorizari. Si acum regret ca nu am avut inca 3800 euro sa iau Duster in 2011.
klaus
Ia intrebati-l pe Andu cate probleme a avut inainte cu suzuki RX4, pe care l-a dat doar pentru ca era portbagajul cam mic (sa nu zic lipsa).
Raspund eu in locul lui: nici una.

E o oarecare diferenta, zic si eu...
tavi_ro
Eu zic ca nu merita sa regreti ca nu ai luat dusterul in 2011. Eu ca posesor de acest "agregat" sunt destul de multumit de el, dar vezi ca afara e vopsit gardu, am inghitit multe pentru bucuria de a avea o masina 4x4. Citeste si tu asa mai intre randuri, si mai ignora clipurile alea frumos fabricate. Masina este mult prea scumpa pentru ce ofera, daca nu prinzi o rabla sau o promotie adevarata eu zic sa mai faci un studiu de piata. Apropo, ca si eu ma gandeam la motorizarea aia turbo benzina, din cate am inteles aceste motoare folosesc benzina de 98 minim. Scuze de off...
C a t a l i n
QUOTE(tavi_ro @ 9 Jan 2013, 21:27)
am inghitit multe pentru bucuria de a avea o masina 4x4.
*




...pe care inca nu o ai! 4x4 sunt masinile cu diferențiale blocabile. A ta e cel mult 2x4 - dacă ajungi cu o roata suspendată pe fiecare din punți, te dai jos și-o împingi...
Sir Andrew
Iti dai seama ca in momentul cand ma decid sa iau ceva voi analiza bine.
Si nu ma uit la clipuri frumos fabricat, insa totusi nu cred ca Dusterul este o masina cu probleme.
Iar SX4....lol...am prieten care are. E sub Duster la orice capitol, chiar si la interior. Plastic mai infect ca pe SX4 am mai vazut la primele Loganuri.
tavi_ro
Multa bafta, si eu sper sa fie macar o masina cu o fiabilitate ceva mai ridicata, ce zice @Catalin e perfect adevarat. Ca sa iti spun cinstit nu mai ma pasioneaza calitatea plasticelor, sa fie o masina de incredere in primul rand. Fosta masina un VW-B6 2006 avea plastice si dotari super, asta nu a contat cand am carat-o de 2 ori cu platforma....
IRONICK
QUOTE(klaus @ 9 Jan 2013, 21:17)
Ia intrebati-l pe Andu cate probleme a avut inainte cu suzuki RX4, pe care l-a dat doar pentru ca era portbagajul cam mic (sa nu zic lipsa).
Raspund eu in locul lui: nici una.

E o oarecare diferenta, zic si eu...
*


Sa ii aduc aminte de ce viteaz era el si Sorin?
asgard1955
Eu o am din 17 mai 2011 si astea au fost problemele cu ea:

- o rechemare pentru intarirea conductelor de frana pe spate
- schimbat pe garantie butonul de cuplare a AC -ului ca nu mergea
- ars siguranta treapta 1,2,3 aeroterma care sa schimbat in 5 minute tot pe garantie

Eu unul sunt multumit de ea si ce aventuri a vazut, nu o sa vada suv-urile cu pretentii niciodata.
klaus
QUOTE(Sir Andrew @ 9 Jan 2013, 21:33)
Iar SX4....lol...am prieten care are. E sub Duster la orice capitol, chiar si la interior. Plastic mai infect ca pe SX4 am mai vazut la primele Loganuri.
*
Fiabilitatea nu e data de calitatea plasticelor. Calitatea plasticelor furnizeaza "calitate perceputa", nicidecum o fiabilitate reala.



QUOTE(asgard1955 @ 9 Jan 2013, 22:05)
- schimbat pe garantie butonul de cuplare a AC -ului ca nu mergea
*
Si au schimbat aia din service doar butonul?
asgard1955
Butonul cu ce e in spatele lui bineinteles.
klaus
A, deci au schimbat consola de comanda cu totul.
C a t a l i n
QUOTE(asgard1955 @ 9 Jan 2013, 22:05)
Eu unul sunt multumit de ea si ce aventuri a vazut, nu o sa vada suv-urile cu pretentii nicodata.
*



Număr de concurs 333 în Dakar 2013, nu?
asgard1955
Da, pot sa spun ca masinile duster de dakar au faruri ca si masina mea. Tot e ceva nu ?
C a t a l i n
Scumpe faruri.
P-A-C-O
QUOTE(klaus @ 9 Jan 2013, 21:17)
Ia intrebati-l pe Andu cate probleme a avut inainte cu suzuki RX4, pe care l-a dat doar pentru ca era portbagajul cam mic (sa nu zic lipsa).
Raspund eu in locul lui: nici una.

E o oarecare diferenta, zic si eu...

[...] si culmea, Suzuki "imprumuta" motorizari si de la Renault

QUOTE(asgard1955 @ 9 Jan 2013, 22:22)
Da, pot sa spun ca masinile duster de dakar au faruri ca si masina mea. Tot e ceva nu ?

sad.gif regret sa te dezamagesc, insa atat masinile Duster de DAKAR cat si cele de la RTR (alea de le vezi pe la fiecare intalnire a posesorilor de Duster si prin competitiile off-road din Romania) au montate niste faruri cu ceva modificari, pentru teste in timp in conditii grele
asgard1955
Daca nu are nici faruri atunci tot are macar numele de duster. La toate marcile e la fel, componentele comune intre masinile de dakar si cele de serie sunt aproape zero.
jay333
QUOTE(C a t a l i n @ 9 Jan 2013, 21:31)
...pe care inca nu o ai! 4x4 sunt masinile cu diferențiale blocabile. A ta e cel mult 2x4 - dacă ajungi cu o roata suspendată pe fiecare din punți, te dai jos și-o împingi...
*


Oricum, cred ca e mai bine 2x4 decat 1x2 ca a ta, nu?

Cat despre fiabilitatea SX4, sunt exemple pozitive si negative:
minus http://forum.softpedia.com/topic/229226-su...6#entry11640097
aproape plus (cica s-a schimbat caseta de directie si alte chestii in garantie) http://forum.softpedia.com/topic/408172-su...-sx4-16-gs-4wd/

Nici eu nu pot spune ca am fost lipsit de probleme (planetarele fata, spre exemplu). Cu toate astea, tragand linie pana acum, inca nu am motive sa regret alegerea si sper sa ramana asa.
C a t a l i n
QUOTE(jay333 @ 10 Jan 2013, 12:29)
Oricum, cred ca e mai bine 2x4 decat 1x2 ca a ta, nu?
*



1x2 e bicicleta. Probabil ai vrut sa zici 1x4.
Andu
Referitor la SX4, nu stiu exact ce model ai vazut, dar mai rau ca Dusterul la interior nu e. Plus ca pe ala aveam climatizare, scaune incalzite si ceea ce-mi placea mie cel ami mult, keyless start. Daaar, recunosc, era cu adevarat mic.

Ca si continuare, Dacia a acceptat sa repare in garantie, dar nici n-au vrut sa auda de schimbat motor, ci au preferat sa trimita un set intreg de piese pentru reparatie. Nu am vazut exact lista, dar printre repere erau chiulasa si parca am vazut si pistoane smile.gif
Sir Andrew
Ai fost tu ghinionist. De la ce ai patit tu la toate masinile Dacia sunt proaste e diferenta uriasa, ce Dzeu. Este si normal cand o patesti cu o masina, sa nu mai auzi in viata ta de producatorul respectiv.
Exact ca un prieten de-al meu care e loaded, plin de bani insa numai Opel isi cumpara. Acum si-a luat o Insignia de vreo 35k euro. De ce? Pentru ca acum 5 ani un Opel Astra i-a salvat viata intr-un accident foarte urat, facand masina praf. Cea mai buna masina pt el este Opel. Nici nu vrea sa auda de alte masini.
Tu si el sunteti in cele doua extreme.
klaus
1. Nu cred ca Andu a zis ca toate masinile dacia sun proaste pornind de la exemplu lui...
2. De Opel si el are aceeasi parere: foarte buna. A avut o astra, foarte multumit de ea.

Nu siu de ce de Dacia nu a fost asa de multumit. Sa fi avut motive?
cielo99
Am mai zis si mai zic, la Dacia, si nu doar la Dacia, aproape la orice marca, nu masinile sunt cu probleme deosebite, respectul fara de client e problema, reparatiile care trebuie efectuate pe garantie si nu se fac sunt problema, cam serviceul in garantie e problema mare.
Inevitabil la Dacia apar mai multe probleme deoarece sunt mai multe masini Dacia in Romania decat orice alta marca. Dar raportat la numarul de probleme/nr de masini noi vandute nu cred ca e mult peste media altor marci.
iulian_1976
QUOTE(Andu @ 9 Jan 2013, 02:22)
Salutari tuturor
A trecut atat de mult timp de cand nu am mai scris pe aici incat aproape am uitat cum e, da r sa incepem povestea

-desfacut: unul dintre firele injectoarelor s-a frecat de o suprafa metalica pana a ros camasa si a inceput sa faca scurt -
(ce cablaj or fi schimbat la OTS n-as putea spune), oricum, rezolvat cu banda izolatoare si putin burete


QUOTE(iulian_1976 @ 5 Nov 2012, 20:08)
Undeva este un contact imperfect,poate dintr-o nimereala cureti si fixezi mai bine

Rezolvarea extrema :un alt cablaj mai de calitate,o prindere a senzorilor mai ingenioasa> alt pret al masinii.
*



QUOTE(P-A-C-O @ 21 Nov 2012, 20:48)
huh.gif  mah tu esti serios?..... nu de alta da' cam bați câmpii rău de tot!!!
*


-----------------------------------------------------------------------------

QUOTE(tavi_ro @ 5 Nov 2012, 17:44)
.... dusterul a plecat de la 0km pana la 9k cat are acum de la minim 2-3 sec. Pana si "batrana"dacie cu carburator normal pleca muuuult mai repede decat dusterul.
Eu am impresia ca bateria aia e cam "subnutrita".
*


Tu aveai o problema cu distributia de cand ai cumparat-o;asta este unul din simptomele de distributie pusa prost( in service de obicei ) ca din fabrica este aproape imposibil sa te prinzi.

Acolo ar trebui sa fie si un intinzator (amortizor) problema nu, doar o rola cu problema ,cine cunoaste bine cum este distributia la Duster 1.5 dci te poate lumina.
...o fi un caz izolat.
Squirrel
Nu toate Duster-ele sunt 1,5 dCi…
ciprianb2000
Salutare,
Vin si eu cu o completare la calitatile impecabile ale Dusterului meu, benzina, 2010, 4x4, aprox 60000 km.
In decursul elor 2 ani am fost si eu in service pe garantie cu:
- inlocuire furtun stergator spate ( care s-a spart pe undeva prin masina si a transformat-o in piscina);
- inlocuire conducta frana stanga spate;
- inlocuire indicator combustibil ( asta dupa ce era sa raman fara benzina pe autostrada in Germania);
- centuri siguranta fata care nu se mai retrag singure ( asta inca nu este rezolvata, dar va fi; cei din service CAREMIL au zis sa o IMPING CU MANA).
Acuma vin cu problema principala: nu porneste, daca nu are chef nu porneste nici moarta. Masina asta are ceva la pornire, dar cei de la service sunt total pe langa. O pun pe tester si cica nu da nici o eroare. Masina este inca in garantie si nu ma las pana nu se rezolva indiferent pe ce cai ii fac sa depisteze defectul.
De cand am luat aceasta masina nu a avut o pornire demna de o masina pe benzina. Permanent chei lungi, chiar foarte lungi, dar pornea. De vreun an a inceput sa dea rateuri. Daca ai ghinionul si iti sare unul in fata si franezi brusc si se opreste in mijlocul strazii, ai dat de naiba. Pana porneste te injura tot orasul.
Asa ca dupa toate aceste peripetii avute cu o masina NOUA, pe care recunosc ca am luat-o avand incredere in ea, pot declara sincer ca urmatoarea masina pe care o voi lua nu mai este Dacia.
Andyno
o ruda din sebes.

duster 2012, diesel.

conducta servodirectie sparta, etrier blocat, conducta sparta la a.c, macaraua de la sofer s a blocat cu geamul deschis, repartitor, cand pune frana se aprinde un semnalul si ceata (parca si la logan face asa) sa zic minore ce din am citit mai sus.
silviuf42
Buna seara,

Ca si fost posesor de Duster (0-60.000 km), experienta mea cu masina asta este urmatoarea (in ordinea cronologica a problemelor):
- cutie de viteze mult prea scurta. Desi nu este o problema. pentru mine asta intra in caterogia problemelor din cauza lipsei de confort: masina este incomod de condus in traficul de zi cu zi.
- indicare eronata a compustibilului dupa parcare masina pe teren inclinat. Cred ca multa lume stie de problema asta. Ce unii poate ca nu stiu este ca Dacia, nici pana in momentul cand am vandut eu masina (31.07.2013), nu s-a sinchisit sa cheme masinile in service pentru o solutie tehnica noua, desi asa mi se promitea la inceput.
- aer rece care intra pe la pedale la viteza mare.
- dupa un rulaj pe un drum forestier (pe la 13-15.000 km), am avut prima bataie in coloana volanului la rularea peste o bordura cu volanul bracat stanga/dreapta. De atunci incolo, aceste lovituri in coloana volanului au fost permanente, de fiecare data cand treceam peste denivelari in astalt cu volanul bracat (problema asta e deja documentata aici pe DaciaClub). Prima data am reclamat problema in service si, la final, mi s-a spus ca nu are nimic, desi, dupa ce am plecat de acolo, masina nu a mai prezentat acest simptom o perioada de timp, dovada ca cei din service au mai "strans" ceva pe dedesubt, cum de altfel mi s-a si spus la predarea masinii. Anul acesta am reclamat din nou problema in service pentru ca in Octombrie imi expira garantia si nu vroiam sa raman cu problema asta. Am mai cerut un sfat profesionist inainte sa ma duc la service si persoana respectiva a simtit din prima bataia in coloana volanului; in schimb, cei din service, dupa un scurt schimb de priviri in timpul testului, mi-au spus ca masina nu are nimic si de fapt astea sunt zgomote normale in utilizare (desi eu de pe bancheta din spate am auzit zgomotele). Ciudat, am mai avut si alte masini inainte, si nici una nu batea asa, ca si cum ar fi ceva normal. In mod normal aceste zgomote vin din caseta de directie sau nuca coloanei volanului, dar cei de la Dacia nu s-au sinchisit sa considere asta o problema.
- pe la 15.000 km am inceput sa am un zgomot/vibratie de intensitate mare in geamul din partea stanga (sofer). Zgomotul se manifesta numai la viteza ridicata (peste 110-120) si era de tonalitate ridicata. Problema asta era destul de suparatoare, pentru ca eu rulam in fiecare zi pe centura cu 4 benzi din Bucuresti si zgomotul acesta acoperea inclusiv muzica din masina. Am reclamat problema in service dar fara nici o solutie: am mers inclusiv la un test drive cu domnul ce a verificat masina; a sesizat foarte usor si el zgomotul dar nu a putut sa-i dea de cap. Mi-a spus foarte sincer si complet resemnat ca nu are ce sa-i faca la masina asta, decat sa-i schimbe usa cu totul (solutie cu care nu as fi fost oricum de acord). Tin sa precizez ca zgomotul nu a cedat niciodata, asa am si vandut masina.
- dupa sa zicem vre-o 2 ani (40-45.000 km), masina a inceput sa prezinte batai in coloana centrala a caroseriei, pe la axul cardan, atunci cand masina rula si trecea peste denivelari in asfalt. Din nou, am mers in service: au verificat garnitura si sistemul de prindere al cardanului de caroserie, nimic, partea din spate cica de asemenea era in regula. Din nou, desi masina era in garantie, nu am beneficiat de vre-o rezolvare pentru aceasta problema.
- am fost chemat in garantie pentru ca, la o reclamatie a prezentei apei in portbagaj (si care iarna a si inghetat), s-a observat ca vopseaua s-a fisurat pe matstick-ul de imbinare a portbagajului cu plafonul (masina a fost tinuta 1 zi in service). Atunci chiar nu m-a deranjat problema asta, am fost cel putin multumit ca s-au executat cat mai repede.
- vopseaua de pe aripile spate era complet ciuruita la imbinarea cu usa de pietrele aruncate de rotile din fata: si aici este de condamnat lipsa unor aripi mai late, sau cel putin instalarea unor aparatori din standard. De problema asta era legata o alta: apa de pe sosea era aruncata de roti direct pe parbriz, si asta chiar devenea periculos peste 100 km/h.
- vopseaua de pe masina a inceput sa se exfolieze: asta chiar era cireasa de pe tort. Vopseaua s-a exfoliat in doua puncte de pe masina: imbinare capota cu aripa stanga fata si capac alimentare rezervor. Responsabilul de la garantie mi-a spus din prima ca problema este o caroserie nedegresata corespunzator, dar acceptul final trebuie sa vina de la Dacia. Si aici surpriza: cei de la Dacia imi refuza remedierea pe garantie pe motiv de "cauze externe", adica masina era perfecta si de fapt, poate, vina era a mea. In fine, multe e-mail-uri la vocea clientului, telefoane, la sfarsit amenintari cu OPC; nu intru in detalii, am fost mai preocupat sa pun masina in vanzare si, la sfarsit, am si scapat de ea. Marci ca Toyota si altele ofera 12 ani garantie la vopsea, astia de la Hyundai au 7 ani garantie totala la masina, si astia de la Renault/Dacia nu sunt in stare sa isi asume garantia nici macar 3 ani.

Cred ca e de la sine inteles ca pentru mine aventura a fost foarte costisitoare si nu cred ca e cazul sa va spun ca nu voi mai cumpara vreodata masini de la acest grup, sau masini frantuzesti, ca sa vorbim mai general (ca tot am un vecin care i-a cedat cureaua de distributie la un Renault Megane de 60.000 km, sau o colega cu un Renault Laguna care a trebuit sa dea dealerul in judecata tot pe motiv de refuz reparatie in garantie; si lista cred ca poate continua). Ce este trist cu adevarat este ca Duster-ul nu are valoare in piata: desi am dat 16.500 euro pe masina nu am reusit sa o vand nici la jumatate dupa 2,5 ani si 60.000 km; pana la urma am reusit sa o dau la un schimb cu un dealer SH. Un dealer SH din Bucuresti mi-a spus in fata ca nu vrea masina, indiferent de pret, pentru ca masina nu are cerere in piata. Mai mult, inainte de povestea cu vopseaua, am vrut sau dau masina la schimb pe noul Logan (masina noua+garantie), dar tampitii aia de la Meridian Sud Invest (ca alt termen nu am pentru ei) nu au vrut sa imi ofere mai mult de 7700-7800 euro pe masina, desi le dadeam masina la schimb si cumparam o alta de la ei (ca sa nu mai vorbim ca toate reviziile le-am facut la ei, deci aveau tot istoricul masinii in fata). Ce mai: revizii foarte scumpe (mai jos de 850-900 lei nu au scazut niciodata, desi la Skoda se plateste 6-700 lei/revizie), calitate proasta de fabricatie (vezi probleme), materiale ieftine (nu vreau sa va spun cum scartaia si freca broasca usilor la deschiderea manuala a portierelor cu cheia), lipsa dotari elementare (desi am optat pentru MP3 player, acesta nu citeste informatiile melodiilor (nume, album, etc), un lucru elementar in ziua de azi).

Ca o concluzie generala: Duster-ul in nici un caz nu se merita a fi achizitionat de nou din cauza pretului exorbitant comparativ cu ce ofera (acum masina incepe de la 17.000 euro diesel + 4x4, deci faceti un calcul), cel mult se merita achizitionat SH pentru cine are CU ADEVARAT nevoie de un 4x4 (sa zicem, maxim 8.000 euro, cam cu ce am vandut eu masina). Si uitati de longevitate in timp si confort: masina este un sac de probleme iar atitudinea celor de la Dacia nu face decat sa inrautateasca problema. Bineinteles ca am trecut pe o masina SH germana (nu intru in detalii); sincer domnilor, nu pot sa va spun ce diferenta este intre o masina de calitate (chiar daca folosita, pentru ca vorbim de acelasi nivel de pret) si o masina ieftina care se uzeaza si degradeaza vazand cu ochii. Da stiu, probleme sunt la toate marcile, dar, sincer, este altceva.

Numai bine!
UXE
Poate ai nimerit tu o masina mai "defecta". Si la clio mai apar "specimene" d-astea, dar nu inseamna ca toate sunt asa. Parerea mea este ca ai facut din acel gruo de ghinionisti. Sunt sigur ca asta se intampla si pe la alte marci din afara grupului Renault-Dacia. Cauta pe gugal , sigur gasesti si in curtea vecinilor.

IRONICK
Nu au fost aliniate stelele cand s-a fabricat masina lui. Nu Dacia este de vina, ci alte marci ca si la ei sa intampla.
razvan_3asy
S-au intamplat chesti asemanatoare sau poate si mai urite la alte marci mult mai pretentioase......ai tu ghinion cred eu.
tavi_ro
Ar fi interesante ceva comentarii din partea unor posesori de duster. Eu zic ca nu ar fi chiar ghinion, aia cu planetele ar fi mai aproape de realitate ???? Si eu am ghinion ca masina vibreaza ? Sau ca se aud acele zgomote in coloana ? Sau aproape de 100 se aude un zgomot ciudat de la o vreme, gen sistemul de evacuare care intra in rezonanta la acea viteza ? Eu sunt optimist, atata timp cat nu imi cade motorul in drum, nu imi pierd rotile pe tarla, ce mai conteaza ceva zgomote in plus?
Deocamdata masina ma duce de la A la B in siguranta....???? asa ca restul nu conteaza (pt mine). Ce pretentii sa avem de la o masina care costa doar 16500 euro.... Cu ce ne "incalzeste" ce se intampla la "alte marci" ?
Rog stergerea postului daca se considera "deplasat". Multumesc.
PS: Sunt sigur ca la Duster2 multe din probleme or sa dispara. Din pacate Dacia nu imi va face cadou o asemenea masina...
adailton_ms
Tavi, eu cred ca esti cam prea dur sau prea intrasigent cu masina.
....Sau intr-o lume a plasticariilor si reducerilor de tot felu' nu consonezi cu ea
Lord Hades
adevarul e ca dacia a venit cu un concept pe piata, si anume low cost, iar lumea a preferat sa cumpere scump (cum a fost si cazul meu).
Si daca sunt bani, atunci fraier nu e cel care cere ci cel care da; asadar au aparut daciile de 18k euro, pret exorbitant pentru ce ofera.

prin tineretile mele, in decursul unei vizite la uzina dacia, in timpul conferintei de prezentare a uzinei, am intrebat daca dacia are in plan sa puna in vanzare un 4x4 gen aro. Papagalul de la dacia a zis ca nu, deoarece nimeni nu va cumpara in romania un suv dacia (ar iesi prea scump). Se pare ca totusi romanul cumpara suv dacia ...

Mi-am format o parere personala destul de puternica, si anume ca dacia produce masini ieftine si le vinde extrem de scump!
Iszy
Io as sugera ' mai incet cu pianu ' cu declaratii de genul scris de tine Hades. Parerea mea.
Despre cine cit de ieftin produce pe liniile de productie de subansamble din China de exemplu nu vom afla niciodata nimic. Toti producatorii de autoturisme au inglobate componente din Asia...dar sa nu mergem departe nume cu staif din industrie produceau IEFTIN cablaje auto in sedii de foste CAP-uri din Transilvania. Stiu asta nu e o scuza dar un motiv in plus de a nu categorisi exclusiv marca Dacia.
In legatura cu SCUMP ar fi bine daca in declaratii am include preturi comparative de la alte marci ca sa putem sa ne dam seama cit e ( daca ) de SCUMP Dacia Duster. Pe elemente, masini noi:
- pret pornire SUV de dimensiunile DUSTER sau mai sus; la marca X, Y si Z
- motor diesel 1500cc 110 CP pret marca X,Y si Z
- tractiune 4x4 .....
- clima manuala.....
- volan imbracat in piele ....
- radio cu blueT....
etc. etc.
Si atunci am vedea nivelul cotatiilor in piata auto Romania romania si defini ce e SCUMP.
Bineinteles ca la veniturile din RO....
Dar nici pretul combustibilului nu se mai raporteaza la veniturile noastre, din 1 ianuarie; ci la preturile din EU...cel putin asa a spus Tovarasu....

IRONICK
QUOTE(Iszy @ 6 Nov 2013, 12:07)
Io as sugera ' mai incet cu pianu ' cu declaratii de genul scris de tine Hades. Parerea mea.
*
Este o vorba, mai bine te duci in padure!
QUOTE(Iszy @ 6 Nov 2013, 12:07)
In legatura cu SCUMP ar fi bine daca in declaratii am include preturi comparative de la alte marci ca sa putem sa ne dam seama cit e ( daca ) de SCUMP Dacia Duster.
*
Da, este foarte scump. Comparativ cu exemplele tale:

- tractiune 4x4 ..... NEPERMANENTA! Si asta la un SUV.
- clima manuala..... in anul 2013!
- volan imbracat in piele ....in anul 2013!
- radio cu blueT....in anul 2013!

Pe cand si lucruri cu adevarat utile?
Iszy
Daca s-ar putea, ar fi bine de pus lei sau euro in balanta.
smile.gif
Indiferent ca 2013 sau 2012 ( cazul meu ) toti fabricantii enumera aceste elemente asa cum le-am enumerat si cer bani in plus, da, inclusiv pentru clima manuala. Poate nu am fost inteles. As dori o comparatie pentru pretul climei manuale de exemplu la diferite marci comercializate la noi, comparativ cine cere mai mult pentru aceasta dotare? Sa putem motiva adjectivul de SCUMP.
tavi_ro
Din ultimile statistici Loganul a detronat Dusterul la vanzari in Ro. Avand in vedere ce ofera in plus un Duster fata de logan pretul de la Duster mi se pare enorm.
Mai ales acum dupa ce cunosc acum bine cele doua masini.
Daca nu era "gaselnita" asta cu 4x4 care dubleaza pretul de la logan cred ca nici nu ma uitam la asemenea masina. Oricum sunt multumit, drumurile care nu puteam sa le fac (teoretic) cu loganul au crescut la fantastica suma de 3 ! In 20 mii de km. Merita ? Sigur ca nu, dar eu totusi ma bucur ca am mai condus inca o data un 4x4 (pseudo). Si ca am scapat de 17 mii de euro ca erau in plus in buzunar. Sunt sanse ca in urmatorii 10-15 ani sa ii pun la loc....Nu mai zic de consumul in oras, tocmai citeam zilele trecute ca o masinuta cu motor 2.0 face cam 1700km cu un plin de motorina....din pacate nu era un Duster....dar noi suntem mai cu "mot", trebuie sa contribuim la bunastarea statului via acize si alte taxe...

PS:
Iar agata blocul de semnalizare pe volan, asa ca urmeaza reparatia cu numarul 3.
Din cate am inteles o rotita din acel bloc refuza sa functioneze corect. Mai am 3 ani si jumatate in care se poate repara....in garantie.
In rest e ok.

PPS: Partea cea mai tare, de cand am luat dusterul am ajuns sa merg zeci de km....pe jos. Eventual prin munti. Multumesc Dacia. Pana si starea mea de sanatate s-a imbunatatit considerabil.

Acu cred ca e cazul sa cant la pian in padure....ca Dunarea am trecut-o demult....ca sa nu mai zic de "batut campii"...
Lord Hades
Sunt multi producatori auto care produc ieftin, si vand scump. Altfel nu ar supravietui. Dar dacia produce foarte ieftin, si vinde foarte scump pentru Romania. La un salariu minim pe economie de sub 200 euro, nu ai nicio sansa sa te bagi la o masina de 18k. O masina noua care rugineste dupa 1 an fara sa fie lovita, fara sa aibe caca de pasare, etc, e produsa IEFTIN. Prima declaratie Renault a fost ca vor produce vehicule low-cost. Unde mai e low cost la 10k? Si oricum produc ieftin prin prisma dezvoltarii, a design-ului, a fortei de munca, etc. Bravo lor ca au management destept, si bine noua romanilor ca sunt la noi si nu la unguri. Dar una peste alta, daca mi-as permite, nu as mai cumpara dacie, asta e clar.
mihaitza83
QUOTE(tavi_ro @ 7 Nov 2013, 01:22)
Nu mai zic de consumul in oras, tocmai citeam zilele trecute ca o masinuta cu motor 2.0 face cam 1700km cu un plin de motorina....din pacate nu era un Duster....dar noi suntem mai cu "mot", trebuie sa contribuim la bunastarea statului via acize si alte taxe...


da, merg 1700 de km cu cati litri de motorina la plin? 95-110 cumva?

hai sa va spun si eu parerea mea ca posesor de motorizari 1.5 DCi de prin 2010. mai exact, megane 2, megane 3, laguna 3, iar acum megane 2, 78kw, 340.000 km si duster 2015 1.5, 110cai 4x4.
motorul e fenomenal. imi doresc un megane 2015 cu motor 1.6 DCi pentru ca mi se pare mai elastic sa zic asa dar ma multumeste ce am. consumul, intretinerea, pretul pieselor, cum se comporta, etc.
apropo, eu bag ulei ELF cumparat din Auchan Franta si fac schimburile la 20-25.000 km.

dar sa revenim la Duster.
luat sh de la leasing, proaspat iesit din garantie (are 3 ani si jumatate, 98.000km).

masina merge super, a avut geamul pe dreapta spart si cand l-au inlocuit cineva a uitat sa lipeasca folia de sub panou. urmeaza sa o fac eu pentru ca la viteza mare se aude ca face galagie, service-ul facut de 3000km, ulei, filtre, distributie, etc.

o singura problema am cu ea. un senzor de presiune din roata 3 (nu stiu care e aia) indica valori aiurea. trebuie sa aflu care e roata, sa dejantez cauciucul si sa verific daca senzorul este intact, sa verific seria de pe el daca e identica cu ce e memorat in calculator (mie mi se pare cam ciudat codul lui).
alte bube momentan nu am gasit si nici nu vreau sa ii caut.
vopseaua are garantie 6 ani iar la nevoie ma duc imediat in service si o fac (mă mai cunoaste lumea totusi, nu ma vait de serviciile lor).

totusi, am o nelamurire cu masina asta si cu duster-ul in general. nu prea reusesc sa vad cum sunt sigurantele alea puse. nu ma ajuta cu nimic cartea tehnica (care e de Logan/Sandero)...
am fost in situatia in care am cautat sigurantele una cate una ca sa ajung unde era nevoie.
Se vede conceptul frantuzesc de la nivelul anilor 70 la cum sunt aranjate multe chestii desi cei de la Renault au evoluat. Acum il inteleg pe tata de ce schimba la fiecare Dacie tabloul de sigurante cu cate unul luat din dezmembrari...

ganditi pozitiv, de 18.000 puteti lua un KIA SPORTAGE sau un Hyundai Tucson, dar nu 4x4, nu cu service la orice colt de strada iar piesele sunt mult mai scumpe.
1.5 DCi gasim la orice centru de dezmembrari, vorba aia geme si OLX-ul de ele.
Decat sa cumpar VW care pică pe capete si au probleme existentiale cum ca nu le plac drumurile românești, mai bine bicicletă

drumuri bune tuturor, fara incidente si sa nu uitati ca iconita cu Arsenie Boca de la parasolar, o sfintire in prealabil si sticluta cu mir fac minuni. smile.gif))
tavi_ro
Dupa un salt in timp de 5 ani de cand scriam cele de mai sus dustericiul a ajuns la 62k km. Reviziile anuale au ajuns la 200 lei in service-uri private. Masina a vazut o gramada de locuri salbatice, a calatorit prin albii de rauri cu sau fara apa, noroaie pana la praguri si zapada pana la portiere, etc...
In afara de ceva indoituri usoare pe aripile spate nimic nu s-a schimbat fata de prima zi. O masina mai mult decat fiabila, vazut service-ul doar la revizii. In afara de consumabile, distributie si bateria nimic altceva schimbat. Probleme tehnice 0. Consumul tot acelas a ramas, un 7.3-7.5 media la drum lung. In oras am trecut la alta masina. Per total e ok din toate punctele de vedere. Merita !

PS:
@mihaitza83 cum vine asta ? Duster Ph2 2007 1.5 DCi 78KW ...
bgdrenault
La 62000 km vorbim despre o masina ca este fiabila............?
Pai la km acestia e natural sa fie.
miki
QUOTE(mihaitza83 @ 29 Jun 2018, 12:16)
......

ganditi pozitiv, de 18.000 puteti lua un KIA SPORTAGE  sau un Hyundai Tucson, dar nu 4x4, nu cu service la orice colt de strada iar piesele sunt mult mai scumpe.
1.5 DCi gasim la orice centru de dezmembrari, vorba aia geme si OLX-ul de ele.
Decat sa cumpar VW care pică pe capete si au probleme existentiale cum ca nu le plac drumurile românești, mai bine bicicletă

*



uite .... numa 15k .... gindit pozitiv
https://www.autovit.ro/anunt/mitsubishi-out...orm#xtor=SEC-81
torquemada
E tot Renault și Mitsu, Renault-Nissan-Dacia-AvtoVAZ-Mitsubitshi
einstein1984
outanderul e facut inainte de alianta si e un peugeot. Dar ala e un SH cu "cica " 100 000 km, vorbeam e amsini noi, garantie chestii din astea;
sunt destule dustere la peste 200 000 km care nici ambreiaje nu au schimbat.
torquemada
Știu, dar cum vorbim de mașini noi și acum recomandă unii Mitsu în loc de Duster ph2/3
einstein1984
daca ai bani da, e mai bun un 2 l decat un 1.5. da e 30 000 noua, nu 20!
klaus
QUOTE(einstein1984 @ 4 Jul 2018, 10:05)
outanderul e facut inainte de alianta si e un peugeot.
*

Nu stiu de ce dar am impresia ca peugeotul 4007 e de fapt e platforma lui Outlander si nu invers...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.