Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Clio hatchback
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3
svclio
M-am hotarat sa scriu si eu un jurnal pentru a mea masina.

- pe 4 mai am achizitionat-o de la un baiat de treaba
- in mai am curatat scurgerile de frunze si mizerie si am reparat sistemul de inchidere de la capota care uneori se bloca
- in vara am facut o revizie cu toate filtrele, uleiul si placutele de frana + cablu de ambreiaj
- in toamna am schimbat ambreiajul si ambii rulmenti fata + o bascula si niste bucse
- in iarna am schimbat distributia si fulia de la alternator, bujiile si bateria si i-am pus si anvelope de iarna noi

-pe 9 octombrie am avut un mic incident, care s-a soldat cu bara spate sparta (de fapt doar un element de prindere, restul, inclusiv vopseaua erau intacte), am schimbat-o la reprezentanta pe asigurarea vinovatului

--------------------------------------------------------------

Reparatiile si piesele + anvelopele au fost aproximativ 5000 de lei, am toate facturile dar nu le-am adunat niciodata.


Lucrari prevazute:
- schimbare cheder capota care s-a cam rupt
- schimbare tampon toba care e cam imbatranit
- stergatoare noi si duze noi
- schimbare bec bricheta
- mi-a sarit niste vopsea de pe o portiera (mi-a dat careva cu ceva dur exact pe muchia de sus a portierei si mi-a sarit vopseaua la punctul de contact, probabil au scapat ceva pe ea), o s-o vopsesc pe toata sa nu o manance rugina
- polish

Peste mai mult timp:
-reconditionat jante care s-au matuit un pic si pe alocuri sunt zgariate
- candva intr-un viitor indepartat o sa-i reconditionez si injectoarele, dar acum nu are sens, am fost cu ea la diagnoza si se comporta perfect normal pentru o masina cu 77000 de km si 8 ani, doar mai tacane uneori la anumite turatii injectoarele (2100 si 2900 de turatii), dar mi-au zis ca e zgomot normal de functionare (parca asa scrie pe certificatul de la ei)
Razvione
Sa pui poze!
CatalinCTM
Cu tacanitul ala incearca sa bagi ulei 2T in combustibil .Poate te ajuta , sau poate o sa fie efect placebo , cine stie...
svclio
Nu e deranjant, nu se aude tot timpul (am zis deja la ce turatii se aude) si nu bag nimic in combustibil, cand o fi sa nu mai porneasca sau sa mearga prost, le reconditionez/schimb si asta a fost. icon_mrgreen.gif

Poze mai jos:

[attachmentid=1627861425][attachmentid=1627861424]
Mariusgl
Foarte frumoasa masinuta.Sa te bucuri de ea in continuare!
diesel_power
Este posibil ca injectoarele sa aibe probleme fara sa apara erori in diagnoza.
ajaccio83
Frumoasa masina.Am si eu una asemanatoare,tot neagra doar ca e pe benzina 1.4 16v si am ceva mai multi km.
Singurele probleme le-am avut cu amortizoarele..unul blocat pe spate pe la 90.000km si vreo 2 bobine de inductie arse.
Cat mai multi km fara probleme.
svclio
Multumesc wub.gif
bogdanvoinik81
cat te-a costat buburuza?ii cu clima?
svclio
QUOTE(bogdanvoinik81 @ 18 Jan 2013, 16:59)
cat te-a costat buburuza?ii cu clima?
*



- 3700 de euro in mai 2012, cam 16 500 de lei (din astia produc, la astia ma raportez)
- da, are clima.

Cam mult am dat pe ea, dar mi-a placut cum se auzea motorul si masina in mers + ca am dus-o in service inainte sa o cumpar pentru verificare si n-a avut nicio problema. Cam 3400 cred ca facea pe bune, dar n-a vrut sa mi-o dea in banii aia.


-------------------------

UPDATE

Aparent sistemul de injectie nu are nimic, e zgomot normal de functionare, cum scrie si pe constatarea primita din service. Am mai mers zilele astea cu un logan 1.5 si cu clio 3, tot 1.5, aproape nou si toate fac tacanitul ala la o anumita turatie, amicul cu logan mi-a zis ca asa se aude pompa (?) de injectie, sau ceva de genul asta.

Uitasem sa scriu de bieleta anticuplu (parca asa ii zice, aia de sub schimbator), si pe aia am schimbat-o.
argon
QUOTE(stefanvasco @ 20 Jan 2013, 00:47)
- 3700 de euro in mai 2012, cam 16 500 de lei (din astia produc, la astia ma raportez)
Cam mult am dat pe ea, dar mi-a placut cum se auzea motorul si masina in mers + ca am dus-o in service inainte sa o cumpar pentru verificare si n-a avut nicio problema. Cam 3400 cred ca facea pe bune, dar n-a vrut sa mi-o dea in banii aia.
*



Prin 2011 cand cautam eu masina Clio ca al tau era pana in 3000, cu 3800 am luat Megane 2.

Motorul ala e pacatos, sigur ai km reali daca nu are probleme, dar sa nu te miri daca pana in 100.000 de km se duce injectia. E normal, la majoritatea Loganelor cu motorul ala euro3 de 65 de cai asta s-a intamplat.
svclio
QUOTE(argon @ 20 Jan 2013, 10:57)
Prin 2011 cand cautam eu masina Clio ca al tau era pana in 3000, cu 3800 am luat Megane 2.

Motorul ala e pacatos, sigur ai km reali daca nu are probleme, dar sa nu te miri daca pana in 100.000 de km se duce injectia. E normal,  la majoritatea Loganelor cu motorul ala euro3  de 65 de cai asta s-a intamplat.
*




Am auzit si eu, dar in familia prietenei mele sunt 2 clio exact cu motorul asta, ambele din 2003, unul are 270 000 km si celalat 160 000 km si nu au avut probleme grave, decat 1 injector picat pe ala cu 160 000 (bine alte probleme in afara de motor sunt gramezi - electrice, aerul conditionat picat, plastice cantarete si ultra uzate, etc ).

Da, km sunt reali, dupa revizii (m-am uitat la date si la diferenta de km).
iulian'71
Sa-l stapanesti sanatos. In mare ti-ai facut o parere despre ea in 9 luni si daca esti multumit parerile altora nu conteaza. Ca sfaturi:
1. Nu te zgarci la filtrul de motorina si cel de ulei si fa bine si cumpara de la reprezentanta si nu de pe net sau magazine unde pot fi si contra facute. Inlocuiestele pe amandoua la 15000km odata cu uleiul.
2. Cauta sa nu alimentezi de la LukOil ci de la Rompetrol, OMV si Petrom, au combustibili mai buni.
argon
Daca e ok motorul, n'ai dai mult pe ea, sunt atatia care au dat cu 1000 de euro mai putin, bani pe care i-au bagat ulterior, si tot acolo au iesit.
Iulikk
QUOTE(iulian'71 @ 20 Jan 2013, 16:50)
2. Cauta sa nu alimentezi de la LukOil ci de la Rompetrol, OMV si Petrom, au combustibili mai buni.
*



De parca nu tot de la PetroMidia se aprovizioneaza toti....
iulian'71
Iulikk una este petrolul introdus in rafinarie si altii sunt produsii finali la producatori chiar daca au chipurile aceleasi caracteristici. De cateori am alimentat benzina pe vremuri de la LukOil masina troncanea ca un diesel. De patru ani am diesel si toarce ca un benzinar, dar fara sa trec prin statiile LukOil. Mai am un Chev. Spark la care mai pun benzina de la ei dar foarte rar iar masinuta se simte jignita nu trage si porneste greu.
C a t a l i n
Nu e vorba de țiței, ci de produsul finit. E cunoscut (sau nu) faptul că, spre exemplu, în Dobrogea cam toate stațiile peco, indiferent de marcă, se aprovizionează de la Midia, așa cum, în zona Munteniei, aprovizionarea se face de la rafinăria Lukoil aflată în Ploiești.

QUOTE(iulian'71 @ 20 Jan 2013, 18:04)
De patru ani am diesel si toarce ca un benzinar
*




radmasa.gif radmasa.gif

Probabil când e oprit!

radmasa.gif
svclio
Va rog nu mai scrieti balarii pe jurnalul asta de bord, va puteti scuipa si pe PM sau prin orice alt canal de comunicare. Da, e destul de silentios motorul la ralanti, vara, dupa ce s-a incalzit si da se aude ca un tractor iarna la rece.
svclio
De cateva zile nu mai tragea bine masina, ma enervase atat de tare incat am zis ca o vand si-mi iau orice altceva, dar nu Renault. Azi am fost la service, mi-a curatat valva EGR, toate piesele si conductele din jurul ei, erau PLINE de mizerie, dupa operatiunea asta masina merge cu totul altfel. De schimbat in viitor mai am un furtun de la turbina a carei garnituri s-a cam uzat.

Alte nimicuri rezolvate: un bec schimbat la bricheta si masa la un stop.

Sfatul mecanicului de acolo a fost sa merg cu ea ca si cand ar avea motor pe benzina (sa schimb mai peste 2500 si din cand in cand sa ii mai dau peste 3000) si sa nu mai bag motorina proasta. Oricum eu schimbam peste 2500, acum nu stiu cum a mers fostul proprietar.

Oricum super baietasi mecanicii de la Serus! Nota 10! (la 6 PM am sunat, la 7:30 am fost la ei, la 9:30 era gata masina, cu tot cu tura de proba prin oras)
MuciX
Eu tin tractorul pana in 2500 rpm cat e motorul rece, dupa aceea schimb la 3000 rpm.
svclio
Oare mai am vreo sansa sa o vand? Mi-as lua clio 3, dar nu cred ca o mai pot vinde din cauza taxei.
svclio
Mi-am facut revizia la Serus, vesti foarte bune, totul este in regula. Am de schimbat in viitorul apropiat un tampon pentru toba finala care e cam imbatranit saracul si chederul de la capota din care, ca prin minune, s-a rupt jumatatea superioara.

Cu ocazia asta mi-am schimbat si oglinda stanga care nu se mai incalzea.


---------------------------------------------------------

Intamplare amuzanta: am parcat in fata blocului, am inchis masina, mi-am tras gluga pe cap (frig) si am inceput sa trag de lamela stergatorului de pe luneta (am decis sa imi reconditionez stergatorul cu alta lamela decat sa dau 45 de lei pe unul nou), cum trageam eu cu mare grija, un tip din blocul vecin a inceput sa tipe "BAAA ce faci acolo, lasa stergatorul! Ba tu n-auzi lasa ala acolo!" radmasa.gif

In final am reconditionat stergatorul cu costuri 0 (aveam un stergator in portbagaj de cand am luat masina, care a donat lamela), sterge perfect.
S4b1n
Cat te-a costat oglinda? Ai luat-o de la Serus? Nici mie nu mi se mai incalzeste pe dreapta, si vreau sa pun tot de stanga ca sa fie asferica.
svclio
QUOTE(S4b1n @ 2 Mar 2013, 22:10)
Cat te-a costat oglinda? Ai luat-o de la Serus? Nici mie nu mi se mai incalzeste pe dreapta, si vreau sa pun tot de stanga ca sa fie asferica.
*




106.57 lei + TVA - de la Serus
svclio
Am parcurs 10 000 de km cu ea, sambata ma duc sa-i schimb tamponul de la toba finala.
OVIDIUS
Tare faza cu vecinul si stergatorul. Nu-l imprumuti si prin zona mea o perioada? La noi nu tipa nimeni cand se fura... smile.gif
svclio
Mi-am schimbat tampoanele de la evacuare. Tamponul de la toba finala a fost mai scump, cam 90 de lei, impreuna au costat 125 de lei.
svclio
Azi mi s-a defectat climatizarea 022.gif , am mers la service si s-a constatat ca ventilatorul era plin de praf, din cauza asta a avut nevoie de mai mult curent electric si a ars un modul care costa aproape 700 de lei. Nivelul frustrarii a atins noi cote... mai ales ca plecasem din oras si a trebuit sa ma intorc pentru ca siroia transpiratia pe mine + geam deschis = moartea.

Saptamana viitoare il rezolv, tot in plan am si un chip tunning, tot saptamana viitoare.
eduardsebe
Daca te-ai dus la Serus pentru problema asta inteleg de ce ti-au cerut 700 de lei biggrin.gif
Problema se rezolva mult mai simplu si implicit costuri muuult mai mici...asta e o buba a climei,cu acel modul.
Tot ce trebuie sa faci e sa inlocuiesti o rezistenta...un amic a avut aceeasi problema,cauta pe aici pe forum,sigur gasesti ceva. smile.gif
svclio
Bine ca mi-ai zis worship.gif . Am sa iau piesa stricata si am s-o repar, am un prieten extrem de priceput, dupa care o vand.
argon
Cu ce ti-a gresit de vrei sa-i faci chiptiuning? Am vazut mai multe motoare din astea dci euro 3 65 de cai cu ciptiuning, si nafara ca fumega la greu de la motorina poompata in plus, si consumul micsorat doar pe CB(ca la pompa era crescut), nu au castigat nimic. Sigur o sa apara unu; sa zica ca erau aia amatori, dar toti urmaresc acelasi lucru, sa ia banii de la creduli, iar unii chiar de pe forum, cica 'consacrati', exagereaza cu niste tarife nesimtite pentru o treaba de 5 minute si un soft de duzina, laudat c'ar fi mai cu mot(z).
cosmin_2300
QUOTE(stefanvasco @ 20 Apr 2013, 19:56)
Bine ca mi-ai zis worship.gif . Am sa iau piesa stricata si am s-o repar, am un prieten extrem de priceput, dupa care o vand.
*



Ce vinzi? Mașina?
svclio
Piesa, masina nu o vand din cauza taxei de mediu bagate de uslamisti.

@argon
As vrea sa ii fac ceva sa nu mai se simta asa de tare cand porneste climatizarea. Oricum dupa ultimele calcule, cred ca se amana partea cu chip tunning.
svclio
Gata, s-a schimbat modulul de control s-a curatat ventilatorul. Totul e in regula acum. sleep.gif
svclio
Sambata am curatat tot ce inseamna plastic cu laveta, periuta de dinti si apa calda cu o picatura de detergent de vase. Desigur am dat si cu aspiratorul absolut peste tot, prin toate colturile ascunse. Rezultatul e pe masura celor 2 ore de curatat. wub.gif

Mai am in plan sa dau cu un aspirator cu spuma pe scaune si mocheta, o sa-l imprumut dupa Paste si sa vedem ce iese. Daca a mai facut cineva asta, imi puteti recomanda o solutie (testata de voi, nu din auzite) cu care sa curat?
argon
Eu folosesc aparat KArcher Puzzi 100 cu detergent pastile tot de la KArcher - RM760 si sunt multumit.
svclio
Tot cu un puzzi 100 am lucrat si eu azi + biocarpet. Timpul de lucru a fost de 3 ore, in care am curatat tapiteria, plafonul, mocheta, portierele si capacul de la portbagaj. Rezultatul e multumitor, se putea putin mai bine pe alocuri, dar a fost prima data si nu aveam experienta.

Alte unelte folosite: puverizator (4 lei de la cora) cu solutie concentrata de biocarpet pentru zonele mai murdare si/sau putin accesibile, o periuta de dinti si o laveta.


Dupa experienta asta am inteles de ce costa 200 de lei la spalatorie, pe langa faptul ca este obositor, mi-a curs solutie cu sampon de covoare in cap, in ochi, in gura si pe haine pana la chiloti. Plafonul este de departe cel mai greu de curatat.
eduardsebe
Am curatat si eu tapiseria acum ceva timp si subscriu la ce ai zis...rezultatul e multumitor dar incomparabil cu cel de la spalatorie...eu am folosit doar biocarpet si o solutie de curatare cu care venise aspiratorul. Data viitoare la mine tapiseria va fi spalata la spalatorie.
svclio
Mi s-a rupt un arc si am pierdut o spira pe drum... Am dat fuga la reprezentanta ca era cel mai aproape, mi-au facut constatarea si mi-au dat vestea proasta ca nu au arcul si ca ar fi posibil sa dureze 2-3 saptamani pana il aduc si ar fi costat 500 de lei arcul, asa ca am dus masina la prietenii mei de la anverom si intr-o zi a fost gata.

Am schimbat ambele arcuri de pe fata cu 160 de lei bucata, am facut si geometria, cu tot cu manopera a fost 600 de lei.



svclio
Azi, dupa serviciu, cand sa ma urc in masina, opreste un curier masina langa mine si ma anunta ca am masina lovita si ca a vazut cine a lovit-o. Ii iau numarul, sa ma asigur ca am martor, aflu a cui e masina, banuiam ca este vecinul de peste drum de firma, dar am vrut sa fiu sigur. Pana la urma am dat de vecin care a recunoscut ca a lovit-o. Maine o sa facem constatarea si o sa rezolvam amiabil problema.

Daune: portiera de la sofer atinsa cu vopseaua sarita, aripa si ea afectata si o janta frecata destul de tare si ea.

A 2-a oara de cand am luat-o acum 14 luni cand mi-o loveste cineva fara sa am nicio vina. Mai aiurea este ca vecinul stia a cui este masina, stia ca a lovit-o si totusi a preferat sa nu zica nimic.
espacern
Vecin....discret!
Poate nu vrea sa deranjeze.

@+
nonic
Eu sunt convins ca nu a vrut sa deranjeze!
Si eu am patit la fel in urma cu un an, tot un vecin mi-a sters bara la Clio dar nici macar nu a recunoscut sad.gif.
svclio
Update: mi-a raschetat fff fin un vecin portiera, janta si aripa in parcare. Am vopsit elementele, au iesit in regula, azi cand am plecat cu ea din service eram multumit. Acum venind din oras am observat ca oglinda stanga (adica aia MAI SCUMPA) e oarecum patata, nu cu vopsea, are niste pete opace. Imi poate recomanda cineva o solutie cu care sa o sterg?

Oare oglinda avea un lac ceva pe ea si eu l-au deteriorat? Chiar nu mai am chef sa ma duc iar la service sa ma cert cu ei, si asa a durat f mult pana am rezolvat cu vopsitul.

Edit: am dat cu degetul, nu se ia...
svclio
Pe 20 august am lovit-o. Mi-a franat brusc in fata un bmw si l-am atins usor. Daune: bara, grila, un far,aripa si capota putin sifonata. Cu mentiunea ca la far si aripa s-au rupt elementele de prindere, piesele sunt in stare buna. Bara si aripa le-am luat de la dezmembrari, grila am luat-o de pe net cu 80 de lei, doar farul o sa-l cumpar nou.

Am avut un ghinion teribil ca am lovit masina din spate pe colt si nu direct frontal. Oricum pentru maxim 7-8 km/h cat aveam cand l-am lovit daunele sunt f mari.


[attachmentid=1627903553]
4x4
Nu lua farul nou, asa are sa fie si mai vizibila diferenta dintre cel nou si cel vechi.
svclio
QUOTE(4x4 @ 24 Aug 2013, 12:21)
Nu lua farul nou, asa are sa fie si mai vizibila diferenta dintre cel nou si cel vechi.
*



Nu o sa se vada, farurile mele sunt clare.
svclio
Gata am rezolvat si mi-am si bagat freon. Mai am de schimbat un motoras de la farun drept.[attachmentid=1627904545]


30 Aug 2013, 11:56:
Grila, nu este la fel cu cea originala, oare o sa imi fac probleme la iarna? Am impresia ca lasa mai mult aer la radiator decat cealalta. Mai are cineva cu diesel grila ca a mea?
ajaccio83
E grila de Clio 2.2 (model 2001 - 2003).Nu are legatura ca e pe benzina sau diesel.
svclio
Ms! Nu stiam, eu am cumparat ce am gasit cel mai repede si mai ieftin - a costat 80 de lei. Bara a costat 200 (dezmembrari), bandourile 50 iar aripa 150 (deja vopsita - am cumparat-o de la dumitru23).

Tinichigerie + vopsit + freon + far = 1960 de lei (faliment).
mars
Casco? smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.