nnuuttzzuu
3 Feb 2013, 13:07
si-a pus cineva pe solenza lui avertizor faruri aprinse?
Florin27
3 Feb 2013, 14:12
shade4free
3 Feb 2013, 14:39
Eu mi-am pus avertizor, foarte bun
dar:
de cand cu legea becurilor aprinse, m-a prins nenea politaiul cu becurile stinse si m-a altoit cu o amenda
In aceeasi zi am fost la un prieten electrician auto, Am pus becurile pe contact si gata
Pornesc motorul, se aprind becurile, oresc motorul se sting becurile
Am scapat de o grija
Avertizorul a ramas asa de fandoseala, acum cu el verific contactele usilor, sa lucreze,asta pentru alarma
Maskatu
3 Feb 2013, 15:29
Parca era obligatoriu doar in afara orasului.
QUOTE(shade4free @ 3 Feb 2013, 14:39)
Am pus becurile pe contact si gata
Pornesc motorul, se aprind becurile, oresc motorul se sting becurile
Am scapat de o grija
Ai scapat de o grija,dar posibil sa capeti altele...farurile consuma ceva curent cand sunt aprinse(intre 7 si 10A functie de ce bec ai montat in faruri),si acum acel curent este suportat de contact,care in scurta vreme o sa faca greva...daca n-ai un releu intermediar pt asa ceva,cred ca ar fi bine sa-i montezi...ma intreb cum ai rezolvat cu luminile de pozitii,pt ca de alea ai nevoie si cu motorul oprit,si ca sa faci separatie,trebuie modificat blocul de lumini...cum spuneam,ai scapat de o grija si ai dat de mai multe
Chiar daca (,) colegul shade4free nu a specificat, eu sunt sigur ca are releu...
shade4free
9 Feb 2013, 08:45
am releu ,aveam releu si pana sa fac modificarea, Eu aveam si pe berline releu ca foloseam becuri de 100, asa ca in contact venea o tensiune mica, De ce crezi ca am nevoie de pozitii cu motorul oprit? Eu pun pozitia doar cand mai verific becurile in rest acum mi se pare in plus. Pentru mers faza scurta si pozitie,iar daca este necesara o oprire de urgenta atunci am avarii
In momentul trecerii luminilor pe contact m-am mai imbogatit cu o siguranta. Ce face aia nu ma intrebati,doar mi-a spus electricianul sa o verific daca nu se mai aprind luminile
Bafta si multi km
Victoras2001
9 Feb 2013, 08:53
Si toate astea in locul unui simplu rasucit de buton, un sfert de secunda.
QUOTE(shade4free @ 9 Feb 2013, 08:45)
De ce crezi ca am nevoie de pozitii cu motorul oprit?
Pt ca asa prevede legea si asa a fost omologat modelul(de altfel toate autoturismele functioneaza dupa acelasi model).E drept ca prin atasarea unui intrerupator suplimentar poti intra in legalitate,dar subscriu la ce a spus colegul de mai sus...de ce simplu,cand se poate complicat ?
Un simplu buzer conectat intre pozitie si contactul usii de la sofer te scuteste de restul si numeroasele complicatii...dar gusturile nu se discuta.
PS-siguranta suplimentara probabil a fost introdusa pt circuitul de alimentare al releului ce a fost introdus in acest scop,de asta spunea ca daca n-ai lumini sa controlezi acea siguranta.
Babaetsi, dar ce va roade pe voi mintea? Omu face ce vrea cu masina lui... cu ce va deranjeaza pe voi ca tot timpul are omu farurile aprinse? Din contra, eu spun ca e ceva de laudat. Sunt satul de toti tampitii care atunci cand se insearaza merg cu luminile stinse.
C@talin
9 Feb 2013, 13:15
ia semnal la aprinderea farurilor dupa alternator. asa nu sunt farurile pornite cand pui contactul. asta e m,etoda ieftina.
Am observat ca la masinile noi, iluminarea bordului porneste automat, sau automat noaptea, si din cauza asta am vazut 2 masini care aveau farurile stinse noaptea. Toti faceau semne si ei degeaba
QUOTE(Iulikk @ 9 Feb 2013, 13:05)
Babaetsi, dar ce va roade pe voi mintea? Omu face ce vrea cu masina lui... cu ce va deranjeaza pe voi ca tot timpul are omu farurile aprinse? Din contra, eu spun ca e ceva de laudat. Sunt satul de toti tampitii care atunci cand se insearaza merg cu luminile stinse.
N-are nimeni absolut nimic cu ce face omul cu masina lui...era prezentata metoda prin care nu mai uita lumini aprinse la oprirea masinii,ori asta nu impiedica cu nimic gestul de a nu aprinde farurile daca nu doreste acest lucru,asa ca ma tem ca de tampiti cu lumini stinse tot n-ai scapat,indiferent daca circuitul de lumini trece prin cheie sau nu.E mult mai simplu si eficient sa pui un mic buzer,care sa te avertizeze cand ai deschis usa de la sofer si inca mai ai lumini aprinse(mai ales ziua,cand nu observi bine martorii din bord),sa le stingi sau nu,dupa dorinta.La ITP de ex verificarea luminilor se face fara contact pus,tocmai in ideea ca pozitia mai e denumita si lumina de stationare...in rest sanatate la toata lumea.
shade4free
9 Feb 2013, 18:43
si de ce ma rog sa pui un mic buzer? solenza nu are buzer din fabrica
eu sunt tampit si prost,uit sa le aprind(ca buzer am)
sa inteleg ca tu uiti sa le stingi?
si sa lasam itp-ul ca ne papa lupul
Nu am spus cu rautate, mai mult ca o gluma
SA NU VA MONTATI LUMINILE PE CONTACT, ESTE ILEGAL
se accepta doar xenoane, proiectoare aprinse si ziua si noaptea,chiar daca nu s-a mai vazut ceata de 3 luni
Se accepta si bordul de logan,cu toate modificarile de rigoare,mai putin cantitatea benzonei din rezervor
mai merg si caucioacele de 185
foliile alea nergru smoala de nici ziua nu vezi in oglinzile laterale,de noapte sa nu mai vorbim
mai merg si stopurile vopsite cu spray
se accepta si xenoanele in proiectoare(asta sa fie tacamul complect)
Tot ce am spus am vazut pe strazi
Sincer nu ma deranjeaza
As vrea sa vezi masinile mele,nimic in plus fata de ce a pus fabrica
Singura modificare este asta la lumini de la solenza Si de asta te-ai apucat tu sa comentezi
de asta imi place mie pe forum
hai sa fiti iubiti
bafta si multi km
malcic
10 Feb 2013, 12:48
QUOTE(shade4free @ 9 Feb 2013, 18:43)
Tot ce am spus am vazut pe strazi
Normal,cu asemenea atitudine,e firesc toti cocalarii sa-si faca masinile pom de iarna,si daca la nivelul tau de intelegere, montarea unui auxiliar pe masina e comparabil cu iesirea din legalitate,fie si prin aspectele enumerate de tine,atunci e clar ca nu e ce discuta...spor si vezi sa nu patesti ceva de atata ras...stii,e o vorba(fara nici o aluzie la discutia de fata)-cand esti mort,nu stii ca esti mort,e greu doar pt ceilalti....la fel si cand esti prost.
shade4free
10 Feb 2013, 13:34
Mai malcic tata
Chiar daca imi iau ban pentru tine, nu ma pot abtine
Prost esti tu,handicapat mintal, nu vrei sa intelegi ce este de inteles
Sa nu te fu#a pe tine grija cat rad eu
Eu am vrut sa fiu cizelat dar cu dobitoci de teapa ta, nu ai ce discuta
\ce atitudine ba hahalero? ,Ce nivel de intelegere am eu?
Ma stii tu pe mine de undeva? stii tu cat de cocalar sunt eu?
ma scuzi ca iti spun , esti o jigodie ordinara, si nu are rost sa-mi tocesc tastele pentru tine
Ca tu sa intelegi ceva din ceea ce am scris, iti trebuie un desen tehnic,,
Poti scrie ce vrei, eu am incheiat discutia cu tine
Te priveste in oglinda,
Daca ai copii,ai grija cum ii cresti
Daca nu ai,poate te hotaresti sa nu faci
Hai bafta, si nu uita STAI IN LEGALITATE
malcic
10 Feb 2013, 14:52
E clar ca ai o problema de intelegere...tot ce-am scris am explicat(dar se pare ca nu suficient de clar si pt tine) ca nu are legatura cu discutia de fata ci cu acei de care aminteai ca-si monteaza xenoane,folii si alte alea pe masina(fara sa-si dea seama ca prin asta afecteaza si pe altii)...ca te-ai simtit vizat,chiar nu e vina mea,si prin limbajul folosit poti sa sustii mult si bine ca nu esti la nivelul banuit,doar lipsa de inteligenta duce la proferarea de injurii,deci nu trebuie nici un efort din partea mea sa te caracterizez,ai reusit singur prin felul de a scrie.
Bafta(nu are rost sa folosesc succes,e prea elevat termenul pt tine)
claudiucondrea
10 Feb 2013, 17:11
cred ca vorbiti impreuna dar va intelegeti separat.
unul spune de avertizor faruri aprinse (cand opresti masina sa nu uiti sa opresti si farurile) si celalalt de faruri stinse (cand te urci in masina sa nu uiti sa pornesti farurile).
nu va aprindeti si voi asa
cosstti
11 Feb 2013, 11:47
Parca se discuta pe aici despre senzorul de avertizare care ne aminteste ca am lasat luminile aprinse....
La acest dispozitiv ramane deranjant doar faptul ca te avertizeaza atunci cand deschizi o usa ca sa urce cineva si ai luminile aprinse. Ce mai... persoana urca in masina in sunet de fanfara si daca nu stie despre ce este vorba, te intreaba ce post de radio asculti.
In rest este foarte util acest senzor, se evita descarcarea bateriei.
Cat despre celalalt dispozitiv, am rezerve sa cred ca il voi monta vre-o data, orice bec aprins consuma energie, iar aceasta energie se reflecta in consumul de carburant.
nnuuttzzuu
11 Feb 2013, 19:21
eu m-am referit la acel dispozitiv si despre montarea lui
cosstti
11 Feb 2013, 22:25
Pai da....ca despre asta este vorba. Dispozitivul cu pricina are doua fire: unul este legat la masa (caroseria masinii) iar celalalt la sarma care duce la unul din faruri dupa ce iese din blocul de semnalizare.
A doua sarma cea cu plus o poti gasi relativ usor cu un aparat de masura la care legi un ac de unul din cabluri, cu acul intepi firele care ies din blocul de lumini pana o gasesti pe cea care te intereseaza.
Deci un cablu de la aparatul de masura il pui la masa iar cu celalalt intepi firele care ies din blocul de lumini; daca ai tensiune atunci cand cuplezi luminile iar cand stingi luminile tensiunea dispare, ai gasit firul. Atentie blocul de lumini are o intrare si o iesire, tu trebuie sa te legi cu dispozitivul pe iesire. Dispozitivul il bagi pe undeva pe sub bord si il prinzi cu un surub, doua.
Succes!
nnuuttzzuu
12 Feb 2013, 17:32
multumesc pentru explicatie
gabislz
13 Feb 2013, 11:27
Ca sa nu intepi cablul,poti cauta capatul de iesire a sigurantei din blocul de sigurante aflat in stinga soferului.Cred ca poti folosi siguranta de pozitii,si te intepi direct in soclul ei facind ce a spus COSSTTI. Bafta.
cosstti
13 Feb 2013, 12:26
Cred ca ar trebui sa iei in seama ultima precizare. Gabislz este de meserie si este un profesionist, eu din pacate sant mai primitiv.
Succes maxim!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.