Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consumul unei masini
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
akeela11
Salut, am si eu o intrebare, atunci cind esti in frina de motor si iti arata consum instantaneu 0, e taiata alimentarea cu benzina si masina merge nimai datorita inertiei?; daca da , cum isi mentine motorul temperatura constanta atunci cind cobori o vale mare?
As dori un rsapuns argumentat tehnic.
Multumesc.
IRONICK
Nu cumva tu te-ai contrazis cu cineva pe tema asta ?
klaus
Iaca una http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=20702
Iaca doua http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...3;entry16871023
Iaca trei http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...3;entry16863748
Iaca patru http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...3;entry16863707
Ceva tangential http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=4657&st=0 dar legat cu iaca cinci http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...3;entry16799499
iaca sase http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=1932

Deci, in frana de motor, pana in 1800 rpm (sau 1500, nu mai stiu exact) SE TAIE INJECTIA.

Treaba cu mentinerea temperaturii la vale, nu am inteles ce ai vrut sa zic. O detaliere ar fi binevenita

PS: raspunsurile le dam in limita capacitatii noastre... NOI NU SUNTEM DACIA ASISTENTA ON-LINE...
akeela11
Ma refer ca daca mergi in frina de motor iarna sau vara vreo 10 km e taita alimentarea de tot?
Intradevar m-am contrazis cu cineva, eu am ziz ca nu este taita alimentarea total.
Sony
Daca mergi tu vreo 10 km in frana de motor ai ceva sanse sa intri in cartea recordurilor. Asa ca din banii castigati iti vei lua alta masina. wink.gif
MAKRON
Frate, cand Klaus a spus ca se taie nu a zis ca ti-o ia de tot ci dor ca iti da minimul de benzina, ca la ralanti, ca daca ti-ar taia-o de tot s-ar opri motorul!
IRONICK
Se poate testa . . . in mers, luat contactul. O sa vedeti daca exista diferenta.
Ettore
QUOTE(akeela11 @ 5 Sep 2005, 15:06)
Ma refer ca daca mergi in frina de motor iarna sau vara vreo 10 km e taita alimentarea  de tot?
Intradevar m-am contrazis cu cineva, eu am ziz ca nu este taita alimentarea total.
*


Are timp de injectie morti concomitent cu cicluri normale - se opreste motorul daca o tai de tot. Nr de timpi morti sunt direct proportionali cu turatia motorului si cat de intes franezi cu mototrul. Daca vreti sa va convingeti faceti urmatoarea proba:lasati masina in frana de motor sa arate "0 consumul instantaneu" dupa care opresti motorul de la contact si vezi ca e mult mai intensa franarea.
klaus
Ia sa dam noi un raspuns atehnic...
In conditiile de input de senzori dupa cum urmeaza:
1. pedala de acceleratie la liber (input de pe rezistorul clapetei fluture de la corpul clapeta)
2. Viteza autovehiculului > 0 (input de pe tahimetru cutie)
3. RPM motor > 1500 (sau 1800) (input de pe senzor turatie)
4. Balanta de consumatori (input de pe presostatul instalatiei de AC, de pe presostatul instalatiei de DA etc)
Deci in aceste conditii NU se aplica semnal de deschidere injectoare (deci nu sunt puse la masa) de catre UCE injectie.

Atata timp cat sunt intrunite conditiile de input, outputul este care este.

Referitor la racirea motorului: de ce crezi ca in frana de motor, cu termostatul inchis (deci cu circuitul mic de racire functional) motorul nu se incalzeste? Nu exista frecari? Nu exista compresiuni de aer care prin compresie sa se incalzeasca in cilindru?


PS: pentru dweep: cand am zis ca se taie, am vrut sa zic ca se taie. DE TOT. Nema, nexam, nimica etc benzina pe injectoare in cilindru.
AL
eu cred ca intrebarea aia e pusa la misto.... sa presupunem ca se poate merge 10 km in frana de motor...adica la vale... o vale a dracului de lunga... se parcurge in cca 10 minute... e bine?... (60 km/h viteza medie)... cat se poate raci motorul in aceste 10 minute, fie vara, fie iarna... 10 grade... de la optimul in jur de 90... ok.. si ce conteaza asta?... ce daca s-a racit 10 grade?... la fel, cand stam mult la stopuri...si ce daca s-a incalzit cu 10 grade?... nu depaseste maximul admis deci ?....

nu pricep motivatia intrerbarii....lansand la o parte absurdul situatiei...

cred ca topicul asta e bun de inchis... oricum, nu este o problema specifica Loganului sau unui tip de masina, nici macar unei marci... e valabil pentru toate motoarele pe injectie...voi muta deci la DIVERSE...
driverx
QUOTE(IRONICK @ 5 Sep 2005, 16:13)
Se poate testa  . . . in mers, luat contactul. O sa vedeti daca exista diferenta.
*



Mai usor cu sfaturi de genu, ca altii au fost pionieri in asta si au sfarsit imbratisand copacii de pe marginea drumului.
driverx
Sunt de acord cu AL. Cred ca se poate inchide. klaus a dat niste explicatii faine, ma intreb cati (mai ales iniatorul) le va intelege.

Cred ca s-a aberat destul. Pe langa ca exista enspe topicuri de genul.

...mari probleme existentiale aveti....Cred ca nu pricepeti nici pe jumatate cum functioneaza o masina relativ mai complicata cum este deja ZKR, dar faceti teoria chibritului cu injectoare si alte prostii. Romanul e entelegent.

Topic closed.
Ettore
QUOTE(klaus @ 5 Sep 2005, 15:14)
PS: pentru dweep: cand am zis ca se taie, am vrut sa zic ca se taie. DE TOT. Nema, nexam, nimica etc benzina pe injectoare in cilindru.
*


Te contrazic! Nu se taie DE TOT! Frana de motor inseamna si atunci cand iei piciorul de pe acceleratie si mergi pe un drum drept. Eu zic asa: nr de TIMPI MORTI (sau falsi) DE INJECTIE sunt direct proportionali cu turati si pozitia clapetei de acceleratie. Consumul nu e 0 absolut (ar trimite socuri mari in distributie s-ar defecta cureau-daca are, spre marea mea rusine nu stiu daca distributia e pe curea).
Cam atat am avut de zis, consider subiectul incheiat. Rog totusi adminii sa nu stearga.
akeela11
Oameni buni nu imi bat joc de nimeni, sint din Iasi si aici avem o panta sau o rampa de 13 km(Bucium se numeste) care ajunge si lo inclinatie de peste 7%, cei din Cluj au si ei Felac-ul numai ca nu este asa de lunga
Si pe mine ma intereseaza daca e adevarat ca se taie de tot alimentarea, e simplu nu?
Nu vreau sa nasc polemici, vreau numai un raspuns argumentat asa cum l-a dat Klaus.
Multumesc Klaus, in principiu calculatorul stie ce are de facut si in concluzie alimentarea este taiata.
cosmin_m
Ettore, parca scrie in manual ceva de distributie, ca sa nu impingi masina daca nu porneste ca sare cureaua si dup-aia bu-hu-hu...
Sau am citit pe forum si confund ? Ma rog...
Cat despre ce spui mataluta acolo, daca iei piciorul complet de pe acceleratie nu se cheama ca e "clapeta de acceleratie" la 0 si atunci nada injectie (conform definitiei de direct proportional), adica ce spunea Klaus ?

Zic si io ...
klaus
Eu zic ca se taie de tot.
Insa intr-adevar mai sunt luati in considerare (pentru turatia de reluare a injectiei) si alti parametrii:
- Temperatura motorului
- diferenta de viteza (sa fie in deceleratie)

http://www.digest.net/alfa/FAQ/164/pb94/pb94-5.htm
http://www.autoshop101.com/forms/h43.pdf
etc...
Ettore
QUOTE(klaus @ 5 Sep 2005, 16:00)
Eu zic ca se taie de tot.
Insa intr-adevar mai sunt luati in considerare (pentru turatia de reluare a injectiei) si alti parametrii:
- Temperatura motorului
- diferenta de viteza (sa fie in deceleratie)

http://www.digest.net/alfa/FAQ/164/pb94/pb94-5.htm
http://www.autoshop101.com/forms/h43.pdf
etc...
*


Dupa cum "probabil" ai citit si tu cu atentie ai vazut ca se taie complet injectiadoar in "ANUMITE" situatii- de ex decelarare mare -in traducere libera turatie mare in raport cu pozitia pedalei, clapetei, de acceleratie, si in plus mai zice tot in al doilea link dat de tine ca dupa anumite perioade de taiat injectia, pentru a preveni patrunderea unei cantitati mari de O2 in catalizator, injectoarele sunt actuate cate putin. Cand se vb aici de perioade "mari" se refera la secunde nicidecum MINUTE.
La polul celalat al taierii "COMPLETE" a injectie se afla turatia de regulator (maxima). Si acolo se taie "complet" alimentare dar ai vazut si tu ca doar pentru perioade "scurte" de timp (sub o secunda). Tot la fel se procedeaza si la franare cu motorul.
In concluzie iti multumesc pentru link (la al doilea ma refer), sper sa-l citesti si tu cu atentie.
ursul-alb
QUOTE(akeela11 @ 5 Sep 2005, 15:55)
Oameni buni nu imi bat joc de nimeni, sint din Iasi si aici avem o panta sau o rampa  de 13 km(Bucium se numeste) care ajunge si lo inclinatie de peste 7%,
*


Daca tu zici ca poti cobori Buciumul intr-o viteza (nu conteaza care), inseamna ca eu am degeaba atatea drumuri in zona... accept ca se poate cobori scos din viteza (evident, daca esti sado si ai timp sa te tarasti in unele zone cu 10-20 kmh), dar intr-o treapta de viteza NU CRED!!
klaus
QUOTE(Ettore @ 5 Sep 2005, 16:47)
Dupa cum "probabil" ai citit si tu cu atentie ai vazut ca se taie complet injectiadoar in "ANUMITE" situatii- de ex decelarare mare -in traducere libera turatie mare in raport cu pozitia pedalei, clapetei, de acceleratie, si in plus mai zice tot in al doilea link dat de tine ca dupa anumite perioade de taiat injectia, pentru a preveni patrunderea unei cantitati mari de O2 in catalizator, injectoarele sunt actuate cate putin. Cand se vb aici de perioade "mari" se refera la secunde nicidecum MINUTE.
La polul celalat al taierii "COMPLETE" a injectie se afla turatia de regulator (maxima). Si acolo se taie "complet" alimentare dar ai vazut si tu ca doar pentru perioade "scurte" de timp (sub o secunda). Tot la fel se procedeaza si la franare cu motorul.
In concluzie iti multumesc pentru link (la al doilea ma refer), sper sa-l citesti si tu cu atentie.
*


Adevaru e ca asa cum zici tu (taie temporar) scrie acolo... Ia sa citim...
QUOTE(manual service toyota)
Deceleration Fuel Cut
During closed throttle deceleration periods from higher engine speeds, fuel delivery is not necessary. In fact, deceleration emissions and fuel economy are adversely affected if fuel is delivered during deceleration.
To prevent excessive decel emissions and improve fuel economy, the ECU stops injection pulses completely during certain deceleration conditions.
- When the IDL contacts close with engine rpm above a given speed, the ECU cuts injection operation completely.
- When the engine falls below the threshold rpm, or when the throttle is opened, fuel injection is resumed.

Si acum despre reluarea injectiei:
QUOTE(manualul de service Toyota)
Referring to the graph, fuel cutoff and resumption speeds are variable, depending on coolant temperature, A/C clutch status, and SIT signal.
- With A/C clutch on, fuel cutoff and resumption speeds will be increased.
- With the stop light switch on, fuel cutoff and resumption speeds will be decreased
(some applications only).

Si acum ce zisei eu mai sus:
QUOTE(klaus)
Atata timp cat sunt intrunite conditiile de input, outputul este care este.

Atata timp cat calculatorul primeste pe intrari conditiile de cutt-off, el o sa mentina injectia taiata. Faptul ca aceste conditii nu se pot intruni decat pe perioade suficient de scurte, este alta mancare de peste
Ce zici tu de modul de "fuel tau cut" sa citam cu atentie:
QUOTE(manual de service toyota)
Fuel Tau Cut is a mode employed on some engines during long deceleration time with thethrottle valve closed. During these times, excess oxygen would enter the catalytic converter. To prevent this, the ECM will very briefly pulse the injectors.
Deci PE ANUMITE motoare. Ia sa vedem, cam care sunt aceste "anumite" motoare, sunt ele "toate" motoarele cu mpi? Sau sunt doar "anumite" motoare mpi?
Ca sa stim daca pornim de la particular si generalizam, sau constatam doar ca exista si cazuri particulare, dar cazurile generale sunt cu totul si cu totul altele
Si acum, intrebarea mea de baza: se incadreaza motoarele de logan in clasa "anumite motoare"?
Ca iti spun eu sigur ca se incadreaza in clasa "cu curea de distributie", ca sa eliminam confuziile aparute undeva mai sus.

PS: de ce mi se pare mie ca sunt singurul de pe aici care a venit cu argumente palpabile? Insa as vrea ca lumea sa mai reflecteze si asupra altei probleme: la anumite motoare in V, functia de "fuel cut-off" este folosita in anumite conditii (mers constant, fara sarcina mare) doar pentru anumiti cilindri (sa zicem pentru 4 din 8). Mai degraba acolo intalnim o functie de activare temporara a injectoarelor nefolosite.

PPS: mi-e rusine pentru acest al doilea PS, dar as mentiona ca totusi eu am citit CU ATENTIE ce scria acolo...
klaus
As putea sa intreb care este problema daca intra prea mult oxigen in catalizator cand injectia nu functioneaza (deci cand nu sunt gaze rezultate in urma arderii/exploziei de evacuat din cilindrii)?
asarban
Pai prea mult oxigen duce la hiperoxigenare si de aici ameteli..alea alea
asybo2002
Cine a fost pe Transfagarasan cu, sa zicem, Loganul cred ca a experimentat deja mersul in frana de motor cu consum zero afisat pe computer pe foarte multi km...ce am obs interesant era faptul ca totusi cand viram consumul nu mai era zero ci parca 1 sau 2...intra servo...cat despre acest zero dati-mi voie sa cred ca nu e un zero absolut...dar oricum asa ma unge la suflet cand vad zero afisat...pe principiul ce mai masina am si cum ii fac eu pe restul...hahaha...
akeela11
QUOTE(ursul-alb @ 5 Sep 2005, 17:51)
Daca tu zici ca poti cobori Buciumul intr-o viteza (nu conteaza care), inseamna ca eu am degeaba atatea drumuri in zona... accept ca se poate cobori scos din viteza (evident, daca esti sado si ai timp sa te tarasti in unele zone cu 10-20 kmh), dar intr-o treapta de viteza NU CRED!!
*




Ursule, dupa ce ai trecut de motel ai portiunea cu drum drept dupa care sa te tii, nu?
Ciombe
Klaus, ca sa dezvolt nitel ideea ta biggrin.gif
Ford are un sistem interesant, atunci cand motorul se supraincalzeste, calculatorul TAIE injectia la unul dintre pistoane... da nu constant la acelasi piston, ci la fiecare ciclu de rotatie alt piston. E foarte interesant.
Iar in frana de motor, intr-adevar, se taie de tot alimentarea cu benzina/motorina. Asta DOAR la masinile pe injectie.. la cele pe carburatie trebuie montat suplimentar un sistem cu supapa electromagnetica (ca la papucu carb dublu-corp) care sa sesizeze cand e masina in frana de motor si sa taie alimentarea. Eu am avut un astfel de sistem pe Oltcit, da nu a fost montat cum trebuie si imi intrerupea cand il apuca pe el... mai ales la semafor blink.gif .

Numai bine!
alc2
QUOTE(Ciombe @ 6 Sep 2005, 02:29)

Ford are un sistem interesant, atunci cand motorul se supraincalzeste, calculatorul TAIE injectia la unul dintre pistoane... da nu constant la acelasi piston, ci la fiecare ciclu de rotatie alt piston.

*



Nu cumva atunci cand este in frana de motor se intampla ce ai spus tu mai sus ?

In fine , nu asta era problema ci faptul ca mai este o situatie in care ECU nu taie gazul in frana de motor - am descoperti accidental asta - : cand motorul este rece , pana atinge temp de lucru , in frana de motor comp. de bord nu indica ca ar taia gazul .
RIon
Din experienta mea, carburatie si injectie:
- la carburator, am avut sistemul EEBIO care exact asta facea, prin supapa electromagnetica comandata electronic, cand mergeam in frana de motor, pana la 1550rpm taia alimentarea, asa am scos eu consum de 6/100 cu masina incarcata la motor de 1.6
- la injectie, tot pana la 1550rpm merge, iar cei care la semafor folosesc frana de motor, au consum scazut, diferenta nu e imensa, nici macar la 400ml nu cred ca se ajunge, dar tot e ceva.
Nu cred ca poti merge la peste 1550rpm tot timpul cand cobori o panta, trebuie puse frane, luate curbe, mici accelerari...
Dragos
Intrebare intrebatoare (de clasa 2-a):
- daca sunt in frana de motor am consum 0 si
- daca o scot din vit. am consum la relanti
- inseamna ca e de preferat sa cobor pante lungi in frana de motor si nu scoasa din vit. si in frana?
wink.gif
vv
Bingo! Da. Yep. Ighen. Oui. Ja. Bineinteles.
Pe deasupra, ai si avantajele urmatoare:
1. In frana de motor, nu derapeaza
2. Nu iti supra-incalzesti placutele (ca poate nu ai discuri ventilate... si chiar daca ai, de ce sa abuzezi de frana?)
bertro
haoleu, da' tu cobori pante lungi cu masina scoasa din viteza? si mai ai frane cand ajungi jos??
chiar daca nu ar fi problema de consum, masina nu trebuie debraiata/scoasa din viteza la coborarea pantelor! trebuie sa lasi si motorul sa o "tina", altfel pe bune ca risti sa suprasoliciti franele si sa ramai fara ele.
driver
QUOTE
haoleu, da' tu cobori pante lungi cu masina scoasa din viteza? si mai ai frane cand ajungi jos??
chiar daca nu ar fi problema de consum, masina nu trebuie debraiata/scoasa din viteza la coborarea pantelor! trebuie sa lasi si motorul sa o "tina", altfel pe bune ca risti sa suprasoliciti franele si sa ramai fara ele.


*


off: da da, am cobarat un pic mai repede feleacul cu vreo 5 tone in spatele meu si cand am ajuns jos in oras, m-au trecut toate naduselile cand am vazut ca nu mai vrea masina sa opreasca la trecerea de pietoni... noroc ca n-aveam viteza (35-40) si ca frana de mana avea un sistem de blocare al rotilor daca e trasa in timpul mersului.

on: vazut cu ochiu' meu: pompa de injectie diesel pe stand, in frana de motor, adica turatie ~1800 si clapeta in pozitie de ralanti, nu iese "miros" de motorina din injector. deci daca acu 20 de ani se faceau pompe de injectie mecanice care nu scoteau carburant degeaba din rezervor, de ce n-ar stii un calculator cand sa dea sau nu drumul la carburant?, in plus frana de motor e mai eficace daca nu are ce sa arda acolo in capul pistonului...
cristimm
La masinile cu injectie in frana de motor si peste o anumita turatie SE TAIE ALIMENTAREA. Nu stiu de ce unora li se pare asa greu de crezut.
Am spus ce am avut de spus si nu o sa mai scriu aici - cine nu vrea sa priceapa treaba lui.
anamana
Inainte am crezut ca pur si simplu consumul e sub prima zecimala, (0.04-de exemplu), si de aia ar arata 0.0
Nici eu n-am prea crezut ca se taie complet alimentarea, pentru ca stim bine toti - cum e fara contact, nici vorba sa miste masina. (cel putin intr-o treapta mai mica)

Dar am citit toate posturile, si pareti bine documentati. Suna convingator ce se scrie despre taierea alimentarii.
RIon
alea jactea est!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.