QUOTE(Ettore @ 5 Sep 2005, 16:47)
Dupa cum "probabil" ai citit si tu cu atentie ai vazut ca se taie complet injectiadoar in "ANUMITE" situatii- de ex decelarare mare -in traducere libera turatie mare in raport cu pozitia pedalei, clapetei, de acceleratie, si in plus mai zice tot in al doilea link dat de tine ca dupa anumite perioade de taiat injectia, pentru a preveni patrunderea unei cantitati mari de O2 in catalizator, injectoarele sunt actuate cate putin. Cand se vb aici de perioade "mari" se refera la secunde nicidecum MINUTE.
La polul celalat al taierii "COMPLETE" a injectie se afla turatia de regulator (maxima). Si acolo se taie "complet" alimentare dar ai vazut si tu ca doar pentru perioade "scurte" de timp (sub o secunda). Tot la fel se procedeaza si la franare cu motorul.
In concluzie iti multumesc pentru link (la al doilea ma refer), sper sa-l citesti si tu cu atentie.
Adevaru e ca asa cum zici tu (taie temporar) scrie acolo... Ia sa citim...
QUOTE(manual service toyota)
Deceleration Fuel Cut
During closed throttle deceleration periods from higher engine speeds, fuel delivery is not necessary. In fact, deceleration emissions and fuel economy are adversely affected if fuel is delivered during deceleration.
To prevent excessive decel emissions and improve fuel economy, the ECU stops injection pulses completely during certain deceleration conditions.
- When the IDL contacts close with engine rpm above a given speed, the ECU cuts injection operation completely.
- When the engine falls below the threshold rpm, or when the throttle is opened, fuel injection is resumed.
Si acum despre reluarea injectiei:
QUOTE(manualul de service Toyota)
Referring to the graph, fuel cutoff and resumption speeds are variable, depending on coolant temperature, A/C clutch status, and SIT signal.
- With A/C clutch on, fuel cutoff and resumption speeds will be increased.
- With the stop light switch on, fuel cutoff and resumption speeds will be decreased
(some applications only).
Si acum ce zisei eu mai sus:
QUOTE(klaus)
Atata timp cat sunt intrunite conditiile de input, outputul este care este.
Atata timp cat calculatorul primeste pe intrari conditiile de cutt-off, el o sa mentina injectia taiata. Faptul ca aceste conditii nu se pot intruni decat pe perioade suficient de scurte, este alta mancare de peste
Ce zici tu de modul de "fuel tau cut" sa citam cu atentie:
QUOTE(manual de service toyota)
Fuel Tau Cut is a mode employed on some engines during long deceleration time with thethrottle valve closed. During these times, excess oxygen would enter the catalytic converter. To prevent this, the ECM will very briefly pulse the injectors.
Deci
PE ANUMITE motoare. Ia sa vedem, cam care sunt aceste "anumite" motoare, sunt ele "toate" motoarele cu mpi? Sau sunt doar "anumite" motoare mpi?
Ca sa stim daca pornim de la particular si generalizam, sau constatam doar ca exista si cazuri particulare, dar cazurile generale sunt cu totul si cu totul altele
Si acum, intrebarea mea de baza: se incadreaza motoarele de logan in clasa "anumite motoare"?
Ca iti spun eu sigur ca se incadreaza in clasa "cu curea de distributie", ca sa eliminam confuziile aparute undeva mai sus.
PS: de ce mi se pare mie ca sunt singurul de pe aici care a venit cu argumente palpabile? Insa as vrea ca lumea sa mai reflecteze si asupra altei probleme: la anumite motoare in V, functia de "fuel cut-off" este folosita in anumite conditii (mers constant, fara sarcina mare) doar pentru anumiti cilindri (sa zicem pentru 4 din 8). Mai degraba acolo intalnim o functie de activare temporara a injectoarelor nefolosite.
PPS: mi-e rusine pentru acest al doilea PS, dar as mentiona ca totusi eu am citit CU ATENTIE ce scria acolo...