Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bujii incandescente dci
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Konstantin2010
Salutare!
Din decembrie de la o verificare de rutina a masinii la o reprezentanta,am aflat si vazut cu ochii mei ca s-au testat cele 4 bujii ale masinii mele(Logan MCV 1.5dci).
2 erau ok,2 erau arse/intrerupte/impuscate/etc
Mi s-a recomandat sa le schimb,nu e ultra urgent dar trebuie facuta operatiunea asta.
Din ce am aflat(nu ma pricep f bine),bujiile la dci sunt folosite la pornire,sa se incalzeasca inaintea pornirii electromotorului astfel incat sa se faca aprinderea.Daca acum am doar 2,sa inteleg ca la pornire,doar in 2 cilindrii se face aprinderea,apoi odata pornit si in ceilalti cilindrii se face aprinderea.
Zic gresit?
Cei de la reprezentanta mi-au zis ca avand un acumulator bun(Varta 70ah) nu s-a simtit cand s-a ars prima si a doua,cu un acumulator mai slab calitativ posibil sa nu fi putut porni masina.
Cert e ca am merg 2000km si vreau sa stiu daca e ceva grav ca am mers 2 luni/2000km doar in 2 bujii si cat de urgent e nevoie sa le schimb.
Motorul merge ceva mai zgomotos parca din iarna asta,dar de tras trage ok,consum ok,tine relanti-ul ok.
cosmintr
Puteti umbla ani de zile cu buji arse, daca motorul are compresie, si masina este tinuta in spatii acoperite iarna, nici nu va da-ti seama ca aveti buji arse.
Masina mea a pornit cu o singura bujie iarna trecuta la -22 de grade. E drept s-a opintit putin electromotorul. De obicei era in garaj, si nu mi-am dat seama, am mers la munte si cand am venit inapoi am masurat si 3 buji erau arse de tot. In general la prima pornire din zi sunt mai folosite bujiile incandescente, si daca e frig afara. Chestia cu motorul care merge mai zgomotos, nu are legatura cu bujiile. Puteti schimba numai cele arse, sunt ieftine, eu am pus bosch.
DMP
QUOTE(Konstantin2010 @ 21 Feb 2013, 11:11)
...
.Daca acum am doar 2,sa inteleg ca la pornire,doar in 2 cilindrii se face aprinderea,apoi odata pornit si in ceilalti cilindrii se face aprinderea.
Zic gresit?
...
*



Aprinderea se poate face si in fiecare dintre cilindrii cu bujiile arse insa va invarti mai mult pentru ca fiind bujiile arse nu are cine sa creasca temperatura in camera de ardere si deci amestecul va ajunge mai greu la autoaprindere.

Motorul pleaca si cu 4 bujii arse daca bateria e in mintile ei si temperatura nu e mult sub zero.
Eu am avut 3 bujii arse si mi-a plecat la prima cheie de fiecare data pana le-am inlocuit. Chiar si cand am prins -10 -15 a plecat dar se vedea ca se chinuie.
Bujiile incandescente ajuta un pic (cateva zeci de secunde functie de temperatura exterioara) si imediat dupa pornire asa incat daca sunt arse arderea in cilindrii respectivi nu se face "ca la carte" imediat dupa pornirea motorului.
corbex
La motoarele cu turbina compresia e mai mica decit la cele fara. Tractorul U650 n-a avut niciodata bujii incandescente, nici masinile de generatie veche. Dar aveau compresia undeva pe la 22. Astea noi o au pe la 18. Deci da!
Leo0608
QUOTE(corbex @ 21 Feb 2013, 16:56)
La motoarele cu turbina compresia e mai mica decit la cele fara. Tractorul U650 n-a avut niciodata bujii incandescente, aveau compresia undeva pe la 22.
*


cine e tractorist, stie cool.gif

Legat de bujii, se poate si fara ele. Dar e recomandabil sa fie schimbate si alea arse ptr a merge motorul in parametrii si ca sa nu se chinuie la pornire si dupa in prima perioada ... smile.gif cateva minute
P-A-C-O
QUOTE(Konstantin2010 @ 21 Feb 2013, 10:11)
Din decembrie de la o verificare de rutina a masinii la o reprezentanta,am aflat si vazut cu ochii mei ca s-au testat cele 4 bujii ale masinii mele(Logan MCV 1.5dci).
2 erau ok,2 erau arse/intrerupte/impuscate/etc
Mi s-a recomandat sa le schimb,nu e ultra urgent dar trebuie facuta operatiunea asta.

concluzie: un idiot ala care a scos cuvintele acelea pe gura.... si asta fara sa ma mai uit la restul discutiei
Lord Hades
ceva preturi pt bujiile astea stie careva? Cred ca s-au cam dus si ale mele la cum balbaie la pornirea la rece.
yo3fuu3
sal,am luat eu 4 bucati originale cu 105ron/bucata(aftermarket costa 29ron/bucata).Erau arse toate 4,erau fabricate in Irlanda-am 80.000km facuti multi in oras,si la rece pornea mai greu.Dupa schimbare porneste perfect.Cam la citi km se ard?Dar la taxi?Mai am un cunoscut cu 140.000km si nu a schimbat nicio bujie.
DMP
Eu le-am schimbat pe toate 4 cam pe la 68.000 km. 3 erau arse.
Am pus Beru aftermarket, cele de origine fiind tot de Beru produse.
De unde le-ai cumparat la banii aia? ohmy.gif
cristio_79
La dci sunt destul de simplu de verificat, fiind accesibile. Se pot verifica cu un aparat de masura, valoarea trebuind sa fie sub 1 Ohm, se poate pune un fir de la plusul bateriei pe capul fiecarei bujii si se observa daca face scanteie sau se scot, se pune contactul si se observa daca varfurile ajung la incandescenta.
P-A-C-O
QUOTE(cristio_79 @ 17 Jan 2014, 16:20)
La dci sunt destul de simplu de verificat, fiind accesibile.
se poate pune un fir de la plusul bateriei pe capul fiecarei bujii si se observa daca face scanteie
*


jura-te tu! wacko.gif
testike
Asa mi le-a verificat si mie mecanicu'..
DMP
Eu le-am masurat cu un multimetru.
Prima data cu ele pe masina, apoi dupa ce le-am scos.
Lord Hades
Nu au cum sa faca scanteie :-) cu 100 bucata am gasit si eu la dacia. Cam multisor
Ampt
Material de citit, nici vorbă de vreo scânteie! wink.gif

http://e-automobile.ro/categorie-motor/19-...andescenta.html
yon
Pt verificare cel mai simplu de verificat este cu un fir de pe borna plus a bateriei, se vor scoate "fisele" de pe bujii si se va atinge cu firul pe fiecare in parte, daca la atingere se produce scanteie intre fir si bujie atunci bujia este buna, daca nu, se va inlocui bujia respectiva. Nu este vorba de scantiei gen bujia de la benzina ci de scanteie intre fir si borna bujiei ca sa zic asa. Este cea mai simpla metoda de a se verifica dar exista riscul ca o bujie sa fie in scurt si atunci scanteia se va produce dar bujia sa nu functioneze.
cristic1982
Daca le verifici asa ristia ca la a doua verificare sa nu mai faca... sper ca intelegi ce vreau sa spun sleep.gif .
Metoda corecta pentru un service adevarat este cea cu verificarea rezistentei cu un aparat de masura. Indicat e totusi sa o si demontezi pentru a vedea daca are vreo deformare acul bujiei, in acest caz desi are rezistenta buna poate sa nu mai degaje corect caldura (impact doar pentru pornire si stabilitate motor dupa pornire timp de pana la 200 s, la temperaturi scazute).
O seara placuta
yon
Corect si perfect adevarat ce spui tu, ideea in sine este ca merge si cum sa spus mai sus dar cum am spus si mai sus ca nu este 100%, oricum mare atentie cine face asta cum lucreaza pt ca exista riscul sa faci un scurt de toata frumusetea. In alta ordine de idei cam cum am zis eu mai sus se verifica si prin service-uri, putini au testere de bujii, app de bujiile in scurt mare atentie ca au prostul obicei sa ia dupa ele si releul de incadescenta si cei mai multi mecanici schimba relele dar nu verifica daca si bujiile sunt ok. In mod normal se verifica cu o scula asemanatoare cu asta http://www.pieseauto.ro/tester-presiune-co...-161568193.html. Seara buna!
P-A-C-O
QUOTE(cristic1982 @ 18 Jan 2014, 22:13)
Metoda corecta pentru un service adevarat este cea cu verificarea rezistentei cu un aparat de masura. Indicat e totusi sa o si demontezi pentru a vedea daca are vreo deformare acul bujiei

ac, creion, tot un drac sleep.gif

QUOTE(cristic1982 @ 18 Jan 2014, 22:13)
deformare acul bujiei, in acest caz desi are rezistenta buna poate sa nu mai degaje corect caldura (impact doar pentru pornire si stabilitate motor dupa pornire timp de pana la 200 s, la temperaturi scazute).

ohmy.gif gata, ati gasit de unde era buba?
vladut88
Nu stiu cum e la ,logan , dar la renault 19 diesel in functie de temperatura lichidului de racire al motorului , dupa pornire releul de bujii le "aprinde" si le stinge pana ajunge apa la 40 grade (nu sunt sigur cate exact dar parca 40 ) are o sonda speciala care transmite temperatura la releu
cristio_79
Metoda cu firul intre borna + a acumulatorului si bujie este prezentata si pe site-uri straine la modalitati de verificare bujii incandescente. Chiar daca suna a metoda romaneasca, este folosita si de altii.
Bineinteles, metodele cele mai corecte de verificare sunt cele cu ohmetrul sau/si demontarea si punerea contactului pentru a vedea daca varful bujiei ajunge la incandescenta.
P-A-C-O
QUOTE(cristio_79 @ 22 Jan 2014, 09:29)
Metoda cu firul intre borna + a acumulatorului si bujie este prezentata si pe site-uri straine la modalitati de verificare bujii incandescente. Chiar daca suna a metoda romaneasca, este folosita si de altii.

pai si e corect ?
fnp
verifciare: cu un aparat de masura (multimetru) se da pe curent continuu, plaja de 20v, se scoate fisa din capatul bujiei apoi se masora cu o sonda pe + baterie si una pe bujie - unde vine fisa.

trebuie sa arate 12v(buna) sau 0(arsa).

Pret bujie noua: intre 10 ron si 50 ron
valioglu
Merge cu firul la plus. Stiu teoriile alea ca poate sa faca scanteie dar sa nu se incalzeasca decat partial sau alte vrajeli. Am schimbat toate bujiile la doua motoare o data si alea care nu au facut scanteie nu mai mergeau deloc. Alea care faceau scanteie (cate una din 4 la fiecare motor) mergeau brici. Ideea e ca in general ele se cam schimba toate o data, mai ales daca se ard mai multe. Adica daca ai trei arse din patru, e clar ca le schimbi pe toate, aia buna oricum nu mai tine mult. Acum, daca dupa o perioada scurta se arde una dintre cele schimbate recent mai merge sa o schimbi dupa...
Atentie mare la schimbat sa nu le rupeti. E mai bine sa fie motorul fierbinte, si sa le dai cu niste degripant inainte cu ceva vreme. De asemenea, sa nu le strangeti prea tare. Puneti un pic de motorina cu o seringa ceva sa vedeti daca etanseaza bine. O sa faca bule daca nu e bine stransa. Oricum, atentie mare. Beru din cate stiu sunt cele mai bune.
cris06
QUOTE(fnp @ 24 Jan 2014, 16:37)
verifciare: cu un aparat de masura (multimetru) se da pe curent continuu, plaja de 20v, se scoate fisa din capatul bujiei apoi se masora cu o sonda pe + baterie si una pe bujie - unde vine fisa.

trebuie sa arate 12v(buna) sau 0(arsa).

Pret bujie noua: intre 10 ron si 50 ron
*


Curentul nu se masoara in V (volti). Multimetrul se comuta pe plaja de 20 V cc.
Continuitatea rezistentei unei bujii incandescente se masoara cu ohmetrul.
cristio_79
La mine e cam greu sa le schimb cu motorul fierbinte, poate doar vara. Asta din cauza ca sunt cam greu accesibile si trebuie sa demontez o gramada de chestii ca sa ajung la ele. Iar ca sa pun degripant cu ceva timp inainte este imposibil. Nu m-am bagat pe dedesupt sa vad daca am putin loc sa fac acest lucru, dar cam greu de crezut.
Ale mele vin din fabrica cu NGK. Am auzit si eu de Beru ca ar fi bune, le lauda lumea, dar daca ar fi sa le schimb, as folosi tot ce am acum pe masina.
voicamic
Alaltaieri dimineata a fost a 2-a oara in iarna asta cand am dat la cheie pana m-am plictisit si a murit bateria, fara sa porneasca motorul. Banuiam de prima data ca s-au ars ceva bujii incandescente si de data asta m-am pus cu controlul pe ele. La masurarea cu ohmetrul, toate cele 4 bujii au rezultat moarte.
Pana la noi ordine, am tras o tura prin cartier si am cumparat un set de 4 bujii Falke cu 42,50 lei.
Le-am verificat si la rece cu ohmetrul (toate au dat 1,1 ohm pe aparat), si la cald cu firul pe baterie. Totul OK. Ieri dupa amiaza le-am montat, azi dimineata am probat pornirea la rece. A pornit la sfert. Sa vedem cat tin.
Singura problema? Profilul buzei bornei de plus la Falke e un pic mai mic in diametru decat la cele originale de pe masina (Beru) si fisele nu mai clipseaza asa ferm pe capul bujiilor.
Ampt
Este prima oară când le schimbi?
voicamic
Cel putin de cand o am eu, da e prima data. Masina e iesita din fabrica in sept. 2007, eu am cumparat-o in oct. 2010. Nu cred ca primul proprietar a schimbat bujiile in primii 3 ani si nici nu am cum sa aflu, e recuperata din leasing.
Mihai188
Eu am o bujie incandescenta care nu vrea sa iasa. Se invarte, se desface aproape tot filetul dar nu iasa nici cum. Din ce am citit, ar fi depuneri de calamina. Care e solutia ?
RazvanF
Incalzeste motorul, il lasi la relanti sau faci o tura de oras, dupa care incerci.
Poti incerca sa incalzesti bujia local cu un arzator cu gaz, daca ai posibilitatea. WD40 sau inlocuitor.
Mihai188
Am rezolvat, nici nu prea aveam pozitie asa ca am desfacut cutia de la filtru de aer. Am destrans dar am impins intr-o parte tubulara, apoi in cealalta parte si s-a desfacut. Am observat ca era o bujie incandescenta BERU in timp ce celelalte 3 erau Bosch. Am pus 4 bujii incandescente Renault, cele originale. Totusi martorul la bord nu s-a stins. Sa nu functioneze ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.