Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cum se curata injectoarele?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
bogdanescu
rog persoanele cunoscatoare sa-mi zica si mie cum se face chestia asta...

(fara riscul de a pierde garantia)
dandulos
mai omule iti zic doar atit: nu te baga tu

dute la un service, e o operatiune destul de delicata
GeorgeB
se rezolvain service

sau

bagi 2 sticle de curatat injectoarele in reyervor si ii dai talpa pe autostrada
fion98
de fapt conteaza doar turatia motorului, nu-i asa?



ca poti sa mergi si cu 80 in treapta aIII-a, si atunci nu se mai numeste talpa :?:
cata
Nu e nevoie de doua sticlute de curatat injectoarele una isi face treaba satisfacator.Apoi mai ramane treaba cu mersul in forta biggrin.gif
Marty
Pentru o curatare fara greseala si fara dubii, recomand Service-ul Dandon! Acolo iti dau rampa jos, scot injectoarele si ti le curata cu ultrasunete. Costa 250 mii/injector.
jhr
de ce trebuie sa-i dai talpa? adica trebuie s-o turezi? in instructiunile de la sticlutele cu solutie de curatat nu scrie nimic de turat motorul...
cata
Mersul pe autostrada sau chiar pe dn dar mai in forta are ca rezultat,constatabil usor in oras,un raspuns mai prompt al motorului chiar fara utilizarea vreunei sol de curatat injectoarele.E o constatare personala,nu am vazut pe undeva ca ar recomanda asta dar eu asa am simtit masina dupa un astfel de tratament.
Tudor B
Am auzit ca montarea unui al 2-lea filtru de benzina ar elimina ar elimina infundarea injectoarelor. Inclin sa nu cred treaba asta, voi ce ziceti?
Wolfmark
QUOTE
Pentru o curatare fara greseala si fara dubii, recomand Service-ul Dandon! Acolo iti dau rampa jos, scot injectoarele si ti le curata cu ultrasunete. Costa 250 mii/injector.


Din ce am inteles, nu-i prea bine sa cureti injectoarele folosind metoda cu ultrasunete. Mai bine-i cu lichid.
Marty
Si, ma rog, din ce ai inteles tu, de ce nu-i bine sa-ti cureti injectoarele cu ultrasunete ???? Crezi ca daca era asa de naspa si periculos, se mai folosea in aviatie curatarea injectoarelor cu ultrasunete ?
Wolfmark
Cred ca trebuie sa-ti raspunda cineva care se pricepe cu adevarat. Eu stiu ca Liviu cand si-a facut revizia de 60K a cerut expres sa i se curete injectoarele cu lichid si nu cu ultrasunete. Mai era un link vehiculat pe forumul vechi in care se aduceau si argumente impotriva folosirii cu ultrasunete ... dar nu mai merge sad.gif
AL
QUOTE
Si, ma rog, din ce ai inteles tu, de ce nu-i bine sa-ti cureti injectoarele cu ultrasunete ???? Crezi ca daca era asa de naspa si periculos, se mai folosea in aviatie curatarea injectoarelor cu ultrasunete ?


pai injectoarele sunt de muuulte feluri... pentru unele producatorul nu recomanda curatire cu ultrasunete.... asa se intampla cu astea pe care le avem noi



insa nici varianta cu injectoarele pe masina nu prea e buna pentru catalizator, daca este facuta prea des.... recomandarea (neoficiala) este ca la 20-30 k km sa se curete... asta aici la noi... la altii mai rar.... mi se pare ca la SLZ scrie ceva in tabelul de revizii...parca la revizia de 60 k km



insa varianta cu ele scoase si puse pe bancul de ultrasunete poate fi facuta ...fara ultrasunete... adica doar cu lichidul respectiv circulat prin injectoare... mia este insa po buba.... teoretic la fiecare domontare de injectoare trebuie schimbate inelele de etansare.... costa cam 300-400 k lei setul pentur un injector....sad.gif.... asa ca mai bine varianta Dacia!... insa nu prea des... insa se poate combina eventual cu lichid de curatire special care se baga in rezervorul de benzina.
GoGu
Am curatat injectoarele sapatamna asta... M-am dus (inarmat cu cunostiinte de pe forum) ca "vreau sa mi le curatati cu lichid ca asa stiu eu ca-i bine !".

Mentionez din start ca m-am dus la un service destul de bazat din Iasi..nu la vreo "bacanie".

Se uita aia la mine (inginerii de la receptie, nu maimutele).."Nu se merita dom'leee, e scump." Eu zic ca nu-i nimic, platesc. Ei zic ca nu-i bine pentru motor. Eu ca nu se poate, vreau cu lichid ca se strica o-ringurile bla bla bla. Ei zic bine..vino miercuri.

Cand ies ma intalnesc cu un mecanic de acolo pe care-l stiu..ii zic ca uite asa, asa, poti sa ma ajuti? El ca nu, ca el se ocupa de motoare, de curatat injectoare se ocupa electricianul, mi-l prezinta pe electrician. Asta-mi zice..ti le fac eu cu aer comprimat si cu spray..eu nuuuuu..o-ringurile. Ala se uita blazat la mine si-mi zice ca daca se strica pe el il doare-n... ca mai are o punga de o-ringuri de alea si ca in plus masina nu are multi km (30k) si ca nu-s imbatranite si ca toata distractia ma costa 200k..pe loc. Am fost de acord dupa ce m-a mai asigurat odata ca totul va fi ok.

M-am uitat si eu..o-ringurile alea sunt destul de trainice..niste "covrigei" de cauciuc ce nu mi-au parut atat de fragili..plus ca injectorul asta nu se infileteaza in motor sa zici ca se taseaza puternic..intra ca un dop...amazing.

Le-a curatat..a uns o-ringurile alea cu putin maglavais "special" ce-l avea el intr-o cutiutza, le-a pus la loc si gataaa..merge mashinutza.

M-am uitat sa monteze ca lumea filtrul de aer inapoi sa nu-mi traga aer fals si go home bucuros

PS pentru inca 100k mi-a pus si tester-ul (computerul ala in valiza tongue.gif ) si toate bune zicea el (ma interesa in special sonda lambda daca lucreaza bine).

PS2 e prima data in viata mea, intr-un service din Iasi, RSR cand cineva umbla cu manusi (la propriu) cand lucreaza... Ca sa nu-mi unga dupa aia volanul, sa nu-si unga sculele..am fost :shock:

PS3 in garantie trebuie sa faci totul oficial..nu merge cu vrajeli dintr-astea balcanice..ca-ti iei adio de la garantie. Metoda de curatare recomandata? Habar n-am..nu mai stiu ce sa zic.

PS4 alea de pus in rezervor sunt preventive...se poate incerca cu doza mai mare si dat "talpa"..dar in cazul meu n-a tinut (ca am incercat si asta intai...)...Sau poate merge dar consumi benzina de un milion jumate hehehe
GeorgeB
deci , pe garantie, mi-au curatat injectoarele cu lichid , a mers cam 15-20 minute pe o canistra... turul a fost legat la retur, deci benzina se ducea de unde a venit , iar masina a mers pe solutia din canistra aia a lor.
GoGu
Mie mi-au spus ca trebuie sa mearga pe "butelie" doua reprize a cate 15 min. fiecare.
Nicu
La service-uri dacia autorizate se practica ambele metode de curatzare a inj, cobalcescu - ultrasunete, latin efe - lichid. Diferentza intre cele doua metode e ca la a doua nu se dau jos injectoarele de pe masina, deci nu trebuie schimbate garnituri si nu-ti va trage aer fals, iar unele injectoare sint "electronice" si nu pot fi comandate decit de calculator (nu-i cazul dacia). Curatirea consta in dizolvarea depunerilor de pe canalele injectoarelor. Metoda cu ultrasunete are avantajul ca-ti si desfunda inj de particulele dure (mama ei de benzina murdara).

Prin urmare, daca motorul trage greu dar nu merge in mai putini de patru cilindri, laugh.gif , recomand spalarea. Daca nu merg toti cilindri atunci trebe bagati la ultrasunete. Se mai practica si suflarea cu aer comprimat si apoi spalarea (vezi latin efe) dar nu e tocmai sanatoasa.
asarban
Toate metode au dezavantajele lor!

Pentru curatarea injectoarelor se folosesc 3 metode:

1. Adaugarea unor solutii in rezervor

2. Curatarea cu un lichid special (motorul este alimentat cu o combinatie intre benzina si lichidul asta, amestcate intr.o butelie)

3 Curatarea pe banc cu ultrasunete!



Metoda 1

Presupune introducerea unor dizolvanti puternici in rezervor, dizolvani cu rolul de a curata depunerile de pe injectoare

Dezavantaje: la rezervoarele de metal curata si depunerile de pe peretii rezervoarelor, ducand la infundarea filtrelor si injectoarelor!

De asemenea curata si depunerile de pe conducte, cu acelasi rezultat.



Solutie: folosirea permanenta de la ziua 0, pentru a nu permite acumularea de depuneri.





Metoda 2

Are ca dezavantaj "infundarea" catalizatorului mai precis anihilarea elementelor active.



Solutia? Mai rarut e mai dragut!



Metoda 3

Daca imbecilul nu iti monteaza garniturile noi, o sa ai la ce sa injuri cand vezi ca masina merge prost si trage aer fals.



Avantajul major este ca se poate vizualiza evolutia curatarii si se poate insista



Dezavantajul major: decalibrarea injectoarelor!



Solutia?

Ca si la metoda 2 mai rarut e mai dragut si trageti de idiot sa va schimbe garniturile!
asarban
QUOTE


Le-a curatat..a uns o-ringurile alea cu putin maglavais \"special\" ce-l avea el intr-o cutiutza, le-a pus la loc si gataaa..merge mashinutza



Ai facut cea mai mare tampenie!

Oringurile se inlocuiesc in mod obligatoriu odata cu demontarea injectoarelor!

Crezi ca daca scrie asta in cartea tehnica a masinii e doar pentru amorul artei?

Va mirati ca va merg masinile prost, ca va consuma mult!

DAr nu sunteti in stare sa va tineti tari pe pozitie si sa va aparati dreptul vostru de a fi tratati corect!



----

Conform punctului 7c din regulament am editat partiile care contravin cu punctul 2d

Andrei, ma asteptam de la mai multa diplomatie din partea ta!



alex
GoGu
In primul rand: multumesc pentru apelativ.

In al doilea rand: nu scrie asa ceva in carte (poate in manualul de service).

In al treilea rand - m-am documentat pe forum si m-am dus informat. Omul stia ce zice si ce face. Mi-a zis ca daca e cazul mi le schimba (o-ringurile).

In al partrulea rand: a fost "la mica intelegere" ... n-aveam ce pozitie sa apar. Stiam perfect la ce ma bag.

In al cincilea rand: am istorisit si eu ceva..fara pretentia ca am gasit piatra filosofala...am zis ca experienta mea poate foloseste cuiva.

In al saselea rand: nu cred ca te priveste problema timpului si banilor mei..cat despre durere in popou...nici pomeneala. Simt in schimb o durere in partea opusa cand sunt tratat cu condescendenta. PUNCT.
DomnulK
.............................Eu am curatzat cu solutzie...shi cu aparat la service!
Liviu
Off topic .. nu continuati ca nu are sens ...



Andrei ... daca as avea drept de moderare ti-as sterge ceea ce ai scis putin mai sus ... daca tu si avut o zi proasta te rog sa nu te iei de oamenii de pe forum ... si .. VORBESTE FRUMOS .... Gata ....
silver
GOGU, care e service-ul in care ai executat operatiunea de curatare...???
bogdan_o
ESilver, eu pana acum am bagat solutie de curatat injectoarele din aia care se gaseste prin mai toate magazinele. Am bagat un flacon din ala in rezervor si am rezolvat problema. Singura conditie este sa margi putin mai turat dupa aia sa se curete bine. Am facut chestia asta pe la 2000 si ceva de km, o s-o fac iar cat de curand si asa am de gand s-o tin. E un fel de cura preventiva. Nu prea as face curatarea care implica scosul injectoarelor ca e distractie mare (o-ring-urile, risc de decalibrare etc).
GoGu
La Open Service...

Intreaba de Popa, el e electricianul (sper ca mai e pe acolo).
LucescuC
Daca trage aer fals motorul merge la fel de bine,nu face ca la masinile pe carburatie.Am avut un oring din acela taiat si se auzea un fasait la inj.4 si totusi motorul mergea rotund si tragea la fel de bine.Singura problema e ca intra aer nefiltrat in motor.
Nicu
nu "e doar singura problema"!

e marea problema. Sar peste faptul ca intra mai mult aer, creste consumul alte alea, si ma leg de mizeria din aer, adica de praf, care are prostul obicei sa se puna pe tijele supapelor si la un moment dat (daca problema nu se remediaza) ti se blocheaza supapa si niciodata nu o sa se blocheze inchisa, ca o impinge culbutorul, asa ca ramine deschisa si ce face pistonu? Ii f*t* una supapei de-i ia gaia pe amindoi!

Iteleegiiiiii?
EvilOne
Cel mai important dezavantaj e ca se pierde compresie pe acolo.
Nicu
Scuza-ma evilone dar compresia nu se pierde pe acolo. Compresia se realizeaza in cilindru, e una din fazele ciclului in 4 timpi.

In galeria de admisie exista depresiune creata pistoane, depresiune care are rolul de a trage aerul din exterior prin filtrul de aer, acesta din urma punind o rezistenta destul de mare. In momentul in care un O-ring nu etanseaza, aerul este absorbit pe acolo si, daca "gaura" e suficient de mare, este absorbit intr-o cantitate mai mare decit trebuie. Asta implica ca sonda lambda va remarca un exces de oxigen si calculatorul va creste debitul de benzina pt a realiza ardea stoechiometrica. Adica creste consumul (si puterea :twisted: ). Si dupa cum ziceam asta-i cea mai mica problema.

Filtrul de aer nu e pus doar ca sa pape putere, el e pus ca sa nu intre praf in motor si alte chestii mai mult sau mai putin solide.
Valentine
cateva intrebari (de novice tongue.gif )



1) ce solutie este mai buna pentru curatat vreau sa incep si eu sa folosesc

2) cu ce frecventa si cat (ml, g) sa pun

3) cum imi dau seama daca am un injector infundat (niste idei eventual, nu numai ca nu mai trage masina)

4) daca sunt intr-adevar injectoarele infundate, operatia de desfundare se face pe garantie, sau se plateste la revizie?
Nicu
4) Daca ai injectoarele infundate si poti demonstra ca nu e din vina benzinei ci din alta cauza, a se vedea tevi de benzina proaste (cazul meu), desfundarea se face pe garantie. Insa nu prea gasesti service care sa accepte ca e masina de vina. Ei zice ca e benzina, fara sa faca nici o analiza a benzinei si fara sa se uite in rezervor si in filtru, ca ii doare in cot :evil: .



3) Daca masina nu mai are putere dar motorul merge "rotund" inseamna ca ai toate injectoarele partial obturate cu gume din benzina si atunci se recomanda o spalare la service cu solutie, fara demontarea rampei injectoarelor. Acest caz e cel mai des, ca asta-i benzina noastra cea de toate zilele.

Daca ai insa un singur injector infundat sau doua injectoare (chiar si partial cu o mizerie) atunci o sa remarci ca motorul nu mai merge rotund la relanti si trepideaza destul de tare. In acest caz scoti cite o fisa de la bujii si vezi ce se intimpla cu motorul. Daca nu e nici o schimbare sau schimbarea e f mica atunci acel cilindru are injectorul cel putin partial infundat. Daca turatia scade mult si motorul vibreaza si mai tare atunci acel cilindru e bun. La acest tip de infundare se recomanda desfacerea injectoarelor si spalarea lor la o masina cu ultrasunete (service).



2) Dupa ce ai spalat injectoarele, daca e cazul, poti sa pui o sticla de solutie de curatat inj la ~3000 km



1) Ma abtin sa fac recomandari in acest sens.
Valentine
da din pacate nu am atata experienta sa spun daca motorul merge "rotund" sau nu smile.gif ... eh o sa ii pun p-astia la revizie sa vada.
bogdan_o
Pai un motor merge rotund cand nu simti vibratii la relanti si daca dechizi capota il auzi. Daca are un zgomot uniform, e clar ca merge rotund. Pe urma, poti sa pui mana in fata tobei de esapament si sa vezi daca scoate gaze cu intermitenta sau regulat. Daca scoate gaze cu intermitenta e clar ca motorul mere in mai putini cilndri decat in mod normal. Iti mai poti da seama scotand pe rand cate o fisa de la bujii. Daca motorul merge mai prost, cilindrul respectiv functioneaza. Daca nu, e clar ca ai un defect la respectivul cilindru.
freelancevoyager
Ce implică curățarea injectoarelor ?

Dupa demontarea de pe motor și marcarea acestora pașii care se fac într-o astfel de operație sunt:
Înaintea curățării în tancul ultrasonic 1. inspecția vizuală pentru a observa eventualale fisuri, urme de loviri, starea conectorului electric.
2. curățare și degresare externă.
3. testul de impedanta – verificarea rezistenței interne (la 70 grade celsius și la 25 grade celsius), și compararea cu valorile producătorului, descoperirea unui eventual defect la bobină.
Testele hidraulice se efectuează pe un echipament ce permite vizualizarea și măsurarea parametrilor injectorului (atomizare, tip flux, măsurări volumetrice, inchidere injector, reacție solenoid-dead time la deschidere si inchidere).
Injectoarele se montează pe rampa aparatului de testare unde sunt simulate condițiile de pe motor (700–9900 rpm, timpi diferiți de deschidere a injectorului).
Se verifica:
4. testul de închidere (etanseitate)– depistarea unor posibile scurgeri la presiunea de lucru +2 bari când injectorul nu este activat.
5. testul pentru vizualizarea modului de pulverizare (atomizare) în regim liber și pulsatoriu.
6. testul volumetric de curgere în regim liber și pulsatoriu.
7. testul de reacție solenoidală.
8. curățarea în tancul ultrasonic se bazează pe următorii 3 factori:
A. fenomenul de cavitație – care apare la propagarea ultrasunetelor în lichide.
B. utilizarea unui detergent special și într-o anumită concentrație în concordanță cu natura materialului ce trebuie înlăturat (detergent special pentru curatat injetoare –materiale feroase, asigura protectie la coroziune).
C. încălzirea lichidului din tancul ultrasonic și menținerea la o temperatură constantă pe întreg ciclul de curățare. Injectoarele pe durata unui ciclu de curățare sunt supuse unor secvențe de activare alternând deschiderea continuă cu deschiderea în regim de impulsuri la diferite frecvențe. 9. după curățarea cu ultrasunete injectorul este supus unui flux invers de lichid pentru eliminarea impurităților rămase în interiorul acestuia și eliminarea lichidului de curățare rămas în injector. Testele 4,5,6, se repetă după curățarea în tancul ultrasonic.

Datele obținute la testele după curățarea cu ultrasunete se compară cu parametrii originali de producție ai injectorului.

Baza de date cuprinde parametrii a peste 1800 tipuri de injectoare.

Diferențele între volumele pulverizate de către injectoarele curățate, măsurate în ambele regimuri de funcționare nu trebuie sa depășească 4% pentru motoarele obișnuite și 1% pentru motoarele de competiție.

Injectorul se echipează cu o-ringuri noi din NBR, FILTRE NOI, pintle-caps noi unde este cazul.

La finalizarea testelor se eliberează un raport tehnic în care sunt trecute înregistrările tuturor testelor.

Cu ultrasunete se pot curăța cu rezultate foarte bune jigloare de carburator indiferent de tipul carburatorului, bujii.

De asemenea dispunem de testere:
-pentru diagnoza profesionala dedicate pentru marcile: OPEL, SAAB, VW, AUDI, SKODA, SEAT si alte modele;
- pentru tesatarea sistemelor de aprindere clasice sau electronice in vederea depistarii deteriorarii izolatiei (asa-numita “punere la masa”, sau “furt de curent”) al fiselor si bobinelor.



Cei interesati dati PM pentru detalii. Sunt din Ploiesti.
Prefer contactarea pe mail pentru ca nu sunt disponibil permanent in tara, lucrez 3 cu 3 saptamani in strainatate, si doar asa putem programa curatarea in perioada optima.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.