Vreau in viitorul apropiat sa-mi cumpar o SLZ Rapsodie + Look Pack.
Asta vine 5.620 + 360 = 5.980 Euro.
Intrebarile sunt:
1.Ce merita: credit in Lei sau Euro?
2.la ce banca ar iesi rata mai ieftina (la un avans de 15-20%, si cel putin 4 ani). Eventual ceva exemple (avans, rate...).
3.La ce societate de asigurari sa-mi fac CASCO.
Mersi anticipat. O sa va deranjez si mai incolo.
razvancc
7 Nov 2003, 16:22
pai ca un prim sfat, cred ca mai bine investesti banii in clima decat in niste proiectoare Ok si un eleron cu rol pur decorativ. Legat de ce ai intrebat:
1. cred ca cel mai rentabil este creditul in lei, desi dobanda s-ar putea sa fie ceva mai mare ca la cel in valuta, dar scapi de depreciere.
2. BRD - dar sunt imputiti in relatia cu clientul.
3. in principiu ti-o asiguri la societatea cu care e pe felie banca.
Valentine
7 Nov 2003, 17:15
exista un topic initial de mine la tips and tricks. sunt sfaturi foarte utile.
la inceput si eu vroiam sa imi iau rapsodie, DAR pana la urma:
clima = 6270 euro adica in plus cu 300 euro fata de ce vrei sa iti iei: avantaje:
1) ai clima! (cel mai important avand in vedere verile care se apropie).
2) ai geamuri electrice
3) alta tapiterie
pseudo-dezavantaje nu mai ai eleronu' (care de fapt nici nu e cine stie ce) si costa cu 10,000,000 mil in plus.
pe termen lung inseamna inca 2-3 rate in plus.
eu iti recomand clima. dar sunt banii tai. cat despre dealeri, evita cu orice pret latin-efe. Eu am fost la Adras care a fost rezonabil (nu cine stie ce).
GeorgeB
7 Nov 2003, 17:38
sunt de acord cu valentine : clima merita fata de orice alt model , in afara de scala
Am ales sa pun Look Pack ... exact doar pt look. Dar vad ca voi ziceti ca nu merita banii....
Oricum ma gandesc ca exista posibilitatea de a pune si mai tarziu restul de optiuni available (nu ma gandesc doar la cele din Look Pack) : geamuri electrice etc.
La BRD iese cam mare rata in lei.
inhuman
7 Nov 2003, 19:28
sincer nu cred ca se merita sa cumperi in rate o masina. dobanda este enorma daca calculezi 25 % din toate suma te iei de cap. se duc banii pe apa sambetei.
Wolfmark
7 Nov 2003, 19:31
QUOTE
sunt de acord cu valentine : clima merita fata de orice alt model , in afara de scala
Eu am scala si consider ca nu prea merita. Un RCD care "fuge", un eleron inutil (remember problema cu sticker-ul?) + jenti din aliaj, care-s frumoase, nu zic, dar dai un ban in plus si nu-ti aduc cine stie ce avantaje, mai degraba dezavantaje (mi-am taiat deja un cauciuc, si nu sunt singurul).
Asa ca varianta CLIMA rulz!
Wolfmark
7 Nov 2003, 19:38
QUOTE
Vreau in viitorul apropiat sa-mi cumpar o SLZ Rapsodie + Look Pack.
Asta vine 5.620 + 360 = 5.980 Euro.
Intrebarile sunt:
1.Ce merita: credit in Lei sau Euro?
2.la ce banca ar iesi rata mai ieftina (la un avans de 15-20%, si cel putin 4 ani). Eventual ceva exemple (avans, rate...).
3.La ce societate de asigurari sa-mi fac CASCO.
Mersi anticipat. O sa va deranjez si mai incolo.
1) Credit EURO daca ai salariul in EURO. Daca-l ai in $ sau lei ... te risti si mai safe e in lei. Oricum vezi daca poti sa faci in EURO, ca eu n-am reusit cu BRD-ul ... dar nici nu m-am stresat.
2) La nici una. Cam la toate dobanda-i la fel (25%) ... si totul depinde de avansul pe care-l dai, care e de preferat sa fie cat mai mare (minim 50%, ca altfel dai mult la dobanda);
Calculator rate:
http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?p=5476#5476
3) TIRIAC, ASIBAN, OMNIASIG, UNITA ... cam astea-s cat de cat OK
Bafta!
Valentine
7 Nov 2003, 20:25
QUOTE
Am ales sa pun Look Pack ... exact doar pt look. Dar vad ca voi ziceti ca nu merita banii....
Oricum ma gandesc ca exista posibilitatea de a pune si mai tarziu restul de optiuni available (nu ma gandesc doar la cele din Look Pack) : geamuri electrice etc.
La BRD iese cam mare rata in lei.
hhmmm pai nu e tot aia sa mai dai peste 2 ani inca niste bani cu sa mai prelungesti cu 2-3 luni ratele?
diferenta este ca in primul rand costa mai mult sa iti pui toate astea dupa ce ti-o iei, si nu sunt intotdeauna ok. adica daca AC nu e din fabrica nu prea o sa fie ok ...
ia-ti scala, ai in plus nu doar eleronul-fara de care, fie vorba intre noi, spatele e super naspa- , ai 4 jenti misto pe care nu le iei separat din diferenta scala/clima, si ai rcd care nu se compara;.ma mir de wolfmark ca zice ca ii sare... mie in 6 luni mi-a sarit doar o data pe valea cascadelor.....
WOLFMARK, SCHIMBA DISCUL, E DEFECT, DE-AIA SARE !
Ti-as da eu niste sfaturi vis-a-vis de SLZ, da' ma abtin, ca si asa zice lumea ca-s cu nervii.... ceea ce nu e departe de adevar!
razvancc
8 Nov 2003, 23:17
QUOTE
Ti-as da eu niste sfaturi vis-a-vis de SLZ, da' ma abtin, ca si asa zice lumea ca-s cu nervii
Marty, omu' a zis clar ca-si ia SLZ, nu MASINA, deci stie la ce se expune
, problema lui e ca nu s-a hotarat cati bani sa dea pe generatorul de belele.
Wolfmark
8 Nov 2003, 23:24
QUOTE
ia-ti scala, ai in plus nu doar eleronul-fara de care, fie vorba intre noi, spatele e super naspa- , ai 4 jenti misto pe care nu le iei separat din diferenta scala/clima, si ai rcd care nu se compara;.ma mir de wolfmark ca zice ca ii sare... mie in 6 luni mi-a sarit doar o data pe valea cascadelor.....
WOLFMARK, SCHIMBA DISCUL, E DEFECT, DE-AIA SARE !
Am zis ca "fuge", nu ca sare. Adica are "picioruse". Adica-i "plimbaretz". Adica risti sa ramai fara el f. usor.
De sarit nu mi-a sarit niciodata pana acum.
Wolfmark
8 Nov 2003, 23:27
QUOTE
Ti-as da eu niste sfaturi vis-a-vis de SLZ, da' ma abtin, ca si asa zice lumea ca-s cu nervii.... ceea ce nu e departe de adevar! :evil: :evil:
Incep sa cred ca faci parte din categoria celor care se tzepuiesc usor de tot... In ultima vreme ai inceput o campanie impotriva SLZ ... fara motiv dupa parerea mea. DAR CE CREDEAI CA ITI CUMPERI IN 6500E? Mercedes varianta mioritica? Nu stiai ce poate un DSN? Sau te-ai lasat pacalit de sloganul celor de la Dacia si ai zis ca SLZ-i super masina?
aviasol
9 Nov 2003, 00:24
QUOTE
QUOTE
Ti-as da eu niste sfaturi vis-a-vis de SLZ, da' ma abtin, ca si asa zice lumea ca-s cu nervii.... ceea ce nu e departe de adevar! :evil: :evil:
Incep sa cred ca faci parte din categoria celor care se tzepuiesc usor de tot... In ultima vreme ai inceput o campanie impotriva SLZ ... fara motiv dupa parerea mea. DAR CE CREDEAI CA ITI CUMPERI IN 6500E? Mercedes varianta mioritica? Nu stiai ce poate un DSN? Sau te-ai lasat pacalit de sloganul celor de la Dacia si ai zis ca SLZ-i super masina?
hahahah mai sunteti haiosi mai de tot!!! Dar WMK are dreptate ce credeai dom'Marty ca iti iei cu banii aia??? io am fost multzumit ca are roti/cutie/motor asta ma asteptam sa aibe si in plus un pic de accesorii - bord, scaune etc..... (sunt rau
) Dar totusi nici lu Marty nu pot sa-i zic ca nu are dreptate ca sunt niste bani la care daca-i dai pe un lucru nou nu te astepti sa-ti vibreze parbrizu de mama focului si sa-ti sara vopseaua in veselie. ADEVARUL E UNDEVA LA MIJLOC!!!
DACIA TOT DACIE E INCA si cei de la fabrica au un slogan realist PE DRUMUL CEL BUN adica mai e ceva pana la un produs OK din toate punctele de vedere. Dar sa tinem cont ca la Skoda odata cu introducerea tehnologiei germane la scara larga (dupa Felicia care avea carburator la inceput) au sarit si pretzurile la cca 9-10.000 E. NU SE POATE FACE O MASINA OK LA 5-6000 E, tre sa tai de undeva!
Valentine
9 Nov 2003, 00:29
ba se va putea
sa speram ca la noi ...
in cehia din pacate e scumpa mana de lucru + ca evident au vrut un profit rapid, si masinile se adresau unei piete care isi permitea sa plateasca 10000 de euro. Eu unul mi-as lua clar un Clio sau as depune avansul pentru un Megane II decat sa imi iau Skoda!
Wolfmark, apropo de tepuiala, tu cind iti speli masina, gasesti apa pe interiorul lunetei ???? Iti joaca parbrizul ? Iti sare vopseaua la o saptamina dupa ce ai revopsit masina ??? Nuuuuu ???? Atunci de ce faci pe superioru' fara sa stii despre ce e vorba ???
Inca o chestie, astora cu "mertz mioritic la 6500 Euro", adica faptul ca masina costa doar 6500 de Euro nu-mi da dreptul sa fac scandal ??? Pai ce muschii mei, eu le-am dat banii rupti sau falsi ? Va recomand sa va tineti comentariile de genul asta pentru voi!
Marty iti dau dreptate ... nu exista controlul calitatii la Dacia ...inca sau e dar e departe de ceea ce ar trebui sa fie ...
Ideea e ca se poate un Clio Symbol cel mai ieftin e CIP vreo 6700 Euro. Mi-se pare relativ usor de scazut pana la 5700 (parca asta era suma de la care vor incepe preturile la X90) Odata ca mana de lucru e mai ieftina decat in Turcia ...deci o economie se poate si de asemenea Clio vine destul de bine dotat si se mai poate scoate cate ceva.
Prefer o masina fara AC, geamuri electrice sau ABS dar sa fie masina, cu o calitate mult peste SLZ ( ma refer la X90) si cine vrea dotari si isi permite nu are decat chiar daca pretul urca la 8-9000 Euro. Problema e sa introduca francezii nabii un CTC ca lumea ca altfel si daca ar asambla MeganeII la Pitesti ar iesi tot niste catastrofe ...
Valentine
9 Nov 2003, 01:55
QUOTE
Prefer o masina fara AC, geamuri electrice sau ABS dar sa fie masina, cu o calitate mult peste SLZ ( ma refer la X90) si cine vrea dotari si isi permite nu are decat chiar daca pretul urca la 8-9000 Euro. Problema e sa introduca francezii nabii un CTC ca lumea ca altfel si daca ar asambla MeganeII la Pitesti ar iesi tot niste catastrofe ...
cu geamurile electrice sunt de acord si nu vreau sa fiu carcotas, dar:
vara: la noi sunt uneori peste 40 grade. daca iti lasi masina la soare, te faci friptura pana ajungi la destinatie daca n-ai AC.
iarna: ABSul este foarte folositor pentru ca la noi stim cu totii cand si cum se dezapezeste ..
SCUZE WOLFMARK, n-am inteles eu.... totusi, daca ai casco, chestia cu fugitul cdplayerului nu cred ca ar fi vreo problema....
Wolfmark
9 Nov 2003, 14:29
QUOTE
Wolfmark, apropo de tepuiala, tu cind iti speli masina, gasesti apa pe interiorul lunetei ???? Iti joaca parbrizul ? Iti sare vopseaua la o saptamina dupa ce ai revopsit masina ??? Nuuuuu ???? Atunci de ce faci pe superioru' fara sa stii despre ce e vorba ???
Inca o chestie, astora cu \"mertz mioritic la 6500 Euro\", adica faptul ca masina costa doar 6500 de Euro nu-mi da dreptul sa fac scandal ??? Pai ce muschii mei, eu le-am dat banii rupti sau falsi ? Va recomand sa va tineti comentariile de genul asta pentru voi!
Tu chiar esti un caz special. Parbriz care flutura, eleron nevopsit, vopsea sarita, lac vopsea exfoliat, apa etc... Toate la aceeasi masina. Scuze pt. ce am zis mai devreme. Dar ma atac cand vad pe cineva ca zice de rau despre SLZ
Wolfmark
9 Nov 2003, 14:31
QUOTE
SCUZE WOLFMARK, n-am inteles eu.... totusi, daca ai casco, chestia cu fugitul cdplayerului nu cred ca ar fi vreo problema....
Ba e o problema! Pierzi la timp de nu stii ce-i cu tine. Politie, asigurare, service
Plus ca poate-ti sparge bord-ul, sau un geam etc... Iar daca mai ai si fransiza la casco, fie si 1% ... chiar incepi sa plangi.
am fransiza 0 pentru ca am mai facut o asigurare pentru apartament de 38 de euro pe an... merita... la allianz..si daca ai vreun baiat la pol la constatari...e si mai usor... singura problema ramane cea cu distrusul bordului, care e intr-adevar o problema... dar am auzit ca se fura rcd chiar si fara fata ... au ei si fete separat
aviasol
9 Nov 2003, 23:56
Valentine
10 Nov 2003, 00:00
client relationship sux. numai fete de profitori si rr**i am vazut pe la dealeri dacia. nici nu vreau sa ma gandesc ce fete au facut aia de la Renault cand au vazut ce au cumparat!
Anubis
10 Nov 2003, 00:17
Valentine de acord cu tine cu ABS si AC dar ideea era sa am o masina de calitate initial la 5000 si ceva de Euro (X90) iar ca dotari suplimentare sa fie tot ce vrea si isi permite clientul ... Vorba lui aviasol multi romani platesc ani buni rate la masina noua nu mai e cazul sa mai plateasca tot felul de reparatii (care de cand cu Renault si piesele lor nu vor mai fi chiar asa ieftine) sa piarda timp prin service si sa stea la mila unui mecanic "smecher" ...
daciaclub-cj666
10 Nov 2003, 08:07
Fratzilor, subscriu! Am facut doar 18000 km, da parca nu-mi mai place ! Nu atit masina, cit service-ul. Nu am avut probleme majore, da la fiecare chestie cit de mica, inclusiv revizii, am senzatia ca sint mai atent eu decit mecanicul. Pina nu schimba astia si altceva decit fatadele pe la service-uri, pa Dacia ! Concluzie: O vind la primavara si-mi iau Kalos !
Hai ca ati luat-o pe coclauri. Sunteti off-topic de 1pagina.
QUOTE
Vreau in viitorul apropiat sa-mi cumpar o SLZ Rapsodie + Look Pack.
Asta vine 5.620 + 360 = 5.980 Euro.
Intrebarile sunt:
1.Ce merita: credit in Lei sau Euro?
2.la ce banca ar iesi rata mai ieftina (la un avans de 15-20%, si cel putin 4 ani). Eventual ceva exemple (avans, rate...).
3.La ce societate de asigurari sa-mi fac CASCO.
Mersi anticipat. O sa va deranjez si mai incolo.
Parerea mea este ca Rapsodia + Look pack nu merita banii. Clima pentru confort, Scala confort+good look(off-topic)
1. Pe termen scurt varianta in valuta este mai profitabila (dobanda + devalorizare)< dobanda in crestere la creditele in lei.
2. Du-te la mai multe banci si cere sa-ti faca un calcul de plata si lei si valuta (BCR BRD Reiffeisen Bank)
3. CASCO vei fi obligat sa ti-l faci la compania de asigurari care are contract cu banca. Obligatoriu full-CASCO
kaspersky
10 Nov 2003, 12:19
un calcul de la Banca Tiriac:
valoare masina: 6550 EUR
avans: 1310 EUR
in credit este inclusa si valoarea CASCO pe un an la Allianz
rata: 146.49 EUR (daca ai cont central la ei) si 151.21 (daca n-ai cont central la ei)
Pe citi ani ? Cit e dobinda ?
kaspersky
10 Nov 2003, 12:28
sorry, uitasem partea interesanta
- dobinda este de: 6% pe an daca ai cont central si 7% daca nu ai
- comisionul de administrare este de 5% si se include in credit
- durata: 4 ani
Cam misto, suna bine! In ce conditii ??? Cu/fara giranti, venitul sa reprezinte dublul/triplul ratei ?
kaspersky
10 Nov 2003, 12:36
pai ma gindeam ca treaba asta este clara, avind in vedere ca majoritatea bancilor au cam aceleasi conditii pt. creditul auto: fara giranti si venitul net sa fie minimum dublul ratei.
banuiesc ca comis. de adm. se plateste lunar nu? hee, ce smecherie sa-ti imparta dobanda in 2 si ti-o boteze, comision de adm...
Comisionul de administrare cont este ANUAL.
kaspersky
10 Nov 2003, 15:47
corect insa smecheria este la calculul ratei, care se face in felul urmator:
rata = (valoare credit + comision administrare + CASCO)*(1+0.06*4)/48
pt. 6% dobinda pe an
termen de 4 ani
deci imi calculeaza dobanda la comisonul de adm?!?1 te doare capul fratele meu; ar trebui sesizat ANPC, ce pielea mea e asta;
NU se mai ocupa ANPC de societatile de asigurare, leasing, credit si banci. Nu mai stiu cum ii cheama pe aia care se ocupa !?
Wolfmark
10 Nov 2003, 16:26
Cei de la Tziriac nu prea sunt de incredere
Au tot felul de comisioane care nu apar la alte banci. Un exemplu ar mai fi comison la schimb valutar ... care-i de 4%, cand la BCR/BRD e 0% (si la majoritatea caselor de schimb).
[quote]Comisionul de administrare cont este
ANUAL
... si se calculeaza la creditul ramas.
stai ca io nu inteleg formula de sus: care e treaba cu 4 ala, ce cauta acolo?
ratele sunt egale? pai atunci cum adica wolfmark comis. se calc. la creditul ramas?
si ce cauta casco-ul bagat in aceeasi oala? mi se pare mie sau e furt pe fata?
kaspersky
10 Nov 2003, 16:49
treaba cu 4 ala e in felul urmator:
daca iei creditul pe 4 ani se ia valoarea creditului, se calculeaza dobinda pe toti cei 4 ani, se aduna la valoarea creditului si se imparte la 48 luni (dobinda se aplica flat).
CASCO poti sa platesti si separat, in acest caz nu se include la credit
comisionul de administrare se plateste o singura data (dupa cite stiu eu)
Parearea mea.
Pentru cei care au salariile calculate in valuta, este mai avantajos creditul in valuta.
Pentru cei care au salariile in LEi, nu prea tine, pentru ca de fapt vor da mai multi lei. Daca transformi rata din lei in valuta, vei da mai putini euroi.
La creditul in valuta nu prea poti sa iti iei masuri de precautie in caz de devalorizare.
Creditele in valuta sint faine pe termen scurt. Pe termen lung cred ca mai avantajoase sint cele in lei.
Anubis
11 Nov 2003, 01:17
daca am calculat eu bine rezulta vreo 8500 Euro per total pe 4 ani de plata ... 2000 Euro dobanda nu e foarte mult dar nici putin ... ideal e sa scapi cat mai repede poti de credit ...
cosmin
11 Nov 2003, 07:20
O propunere foarte eleganta este urmatoarea:
Banca HVB - credit de consum (6*valoarea salariului net), nu necesita giranti si, atentie, nu trebuie justificat sub nici o forma creditul. Spre deosebire de celelalte banci care cer cesionarea asigurarii in favoarea bancii. Singura conditie este sa-ti muti contul in care ti se vireaza salariul la ei. Un avantaj in plus este solutia "DigiPass" care-ti ofera posibilitatea de a plati rata prin OnlineBanking fara a mai necesita drumul la banca. Dobanda este de 9.5% in Euro care este oricum cu circa 2-3% mai mica decat dobanda FLAT de 7% oferita de Tiriac care calculata la sold devine 11-12%(n.b. la Tiriac trebuie cesionata polita CASCO in favoarea bancii si din cate stiu eu, in cazul in care vrei sa pleci pentru cateva zile din tara trebuie anuntata banca+ una din cheile masinii lasata bancii).
angry a scris:[quote]Parearea mea.
Pentru cei care au salariile calculate in valuta, este mai avantajos creditul in valuta.
Pentru cei care au salariile in LEi, nu prea tine, pentru ca de fapt vor da mai multi lei. Daca transformi rata din lei in valuta, vei da mai putini euroi.
La creditul in valuta nu prea poti sa iti iei masuri de precautie in caz de devalorizare.
Creditele in valuta sint faine pe termen scurt. Pe termen lung cred ca mai avantajoase sint cele in lei. [/quote]
Mai te cam contrazici. O data zici ca e mai avantojos pt. salariatii in lei dupa aia vii si zici ca e mai avantajos in valuta pe termen scurt. Compari o litra de vin cu un metru cub de lemne.
Am scris mai sus (si am facut un calcul de previziune). Adica am considerat ca EUR va creste cu 500lei perluna am facut calculul ratei in eur plus dobanda luna plus comisionul de mentenanta, l-am transformat in lei la cursurile majorate cu 500lei lunar, am comparat cu ratele in lei si pe termen scurt adica 4-6ani,avantajos a reiesit in EUR nu in LEI.
Prima rata a fost la mine(echiv in lei) aprox 4.200.000 lei, fata de 6,5 mil cat ar fi fost la un imprumut in lei.
D-aia am sfatuit lumea sa ceara la banca o simulare de credit atat in lei cat si in valuta, astfel se va observa diferenta.
Valentine
11 Nov 2003, 10:15
problema este ca euro a crescut saptamana trecut intr-o zi cu 500 de lei! asa ca calculele tale sunt way-off!
MoneyTalks
11 Nov 2003, 10:41
QUOTE
daca am calculat eu bine rezulta vreo 8500 Euro per total pe 4 ani de plata ... 2000 Euro dobanda nu e foarte mult dar nici putin ...
Nu cumva suma asta de 2000 euro include si casco?
MoneyTalks
11 Nov 2003, 10:42
QUOTE
problema este ca euro a crescut saptamana trecut intr-o zi cu 500 de lei! asa ca calculele tale sunt way-off!
O fi crescut el intr-o zi cu atita, dar nu va fi zilnic aceasta crestere. Desi, din decembrie 1996 pina in aprilie 1997 $ a ajuns de la 3600 lei la... 15000 lei :shock: :shock: :shock:
MoneyTalks, vezi ca ai sarit 12 luni, e vorba de Aprilie 1998! iar de atunci, dolarul nu a mai inregistrat salturi din astea fenomenale
Eu am facut rata in lei. Prima rata in mai a fost echivalentul a 114 euro. Acum am ajuns la 102! Am rate egale pe cinci ani. Daca m-am contrazis am facut-o probabil din viteza. Eu avind salariul in lei incerc sa ma asigur transformind cheltuielile in euro. Leul se devalorizeaza, valuta nu! Dau mai multi LEI care in final inseamna mai putini euro, sau dau mai multi euro care inseamna mai multi lei?
Asa am facut eu!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.