Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Logan 1,5 dci nu porneste
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
vld22
recunosc cu nu am cautat prea amanuntit aceasta problema pentru nu am avut nici timp,am sa zic in ce sens se comporta loganul 1,5 dci din 2010 :
- bateria s-a descarcat pentru ca nu a mai fost miscata de aproximativ 3 luni,nu este la prima descarcare de genul asta, aseara am venit cu cablurile si cu masina de servici sa ii dau curent sa porneasca,am lasat-o aprox. 15 min dupa care am dat cheie,supriza nu a pornit, martorii s-au aprins, am mai lasat alte 15 min dupa care iar am dat cheie,surpriza si mai mare: s-au stins toti martorii si se aude un ticait repetat,scot cheia se mai aude ticaitul timp de cateva secunde dupa care dispare, bag cheie in contact si nu se mai aprinde nimic , problema este alta, am pus aparatul sa masor sa vad daca se incarca bateria si surpriza : imi refuza alimentarea cu curent, daca scot bornele de pe baterie se incarca ,cum reconectez bornele nu-i da voie sa se mai incarce, plus ca de la 11,2 V cand conectez bornele scade brusc la 4,58, si iar se aude acel ticait timp de 5-6 secunde

ce oare a patit ? ce anume sa verific ? trebuie resetat ceva sau trebuie pus pe tester ?

astept mici sugestii
multumesc
natalia
Cumpara o baterie noua sau pune bateria pe care o ai pe masina pe redresor.
vi_escu
...si nu uita sa verifici instalatia de incarcare a bateriei.
vld22
nici cu alta baterie nu porneste,imi fura curent de la 12,8 V la 2,58 V, nici nu am mai lasat bateria pusa pe ea , nu stiu ce are ,cred ca hopa sus pe platforma si dusa in service
mario1980
Incearca sa scoti firele de la alternator, si vezi daca iti mai "refuza incarcarea". smile.gif
Atentie mare la operatiune, firul gros duce direct la baterie, si daca l-ai scapat pe o masa, s-ar putea sa dai foc la masina.

Banuiala mea este ca unele alternatoare de Logan nu opresc releul de incarcare atunci cind se opreste motorul - desi nu pare cazul tau. Am patit de vreo 3-4 ori cu un laureate 1.4 sa descarce bateria fara vre-un motiv explicabil. In citeva ore, si fara a uita ceva pornit. Mentionez ca acea baterie are 8 (opt) ani si inca duce fara probleme.
bygy007
QUOTE(vld22 @ 2 Apr 2013, 07:16)
nici cu alta baterie nu porneste,imi fura curent de la 12,8 V la 2,58 V, nici nu am mai lasat bateria pusa pe ea , nu stiu ce are ,cred ca hopa sus pe platforma si dusa in service
*



esti sigur ca bateria care ai pus-o este buna si incarcata?


2 Apr 2013, 12:32:
QUOTE(mario1980 @ 2 Apr 2013, 08:50)

Banuiala mea este ca unele alternatoare de Logan nu opresc releul de incarcare atunci cind se opreste motorul - desi nu pare cazul tau. Am patit de vreo 3-4 ori cu un laureate 1.4 sa descarce bateria fara vre-un motiv explicabil. In citeva ore, si fara a uita ceva pornit. Mentionez ca acea baterie are 8 (opt) ani si inca duce fara probleme.
*


esti sigur? de afirmatia asta ?

cel mai sigur daca zici ca a fost de la alternator sigura piesa care poate face asta poate fi pintrea redresoate , ca sa te lamuresti uite o schema aproximativa
mario1980
In primul rind, cred ca am scris destul de clar: "Banuiala mea este...".

In al doilea rind, ce-i asa neobisnuit in ceea ce am afirmat?

Nu pot vedea, cel putin momentan schema ta, dar este putin probabil sa ai dreptate cu afirmatia ca un releu nu poate sa "incarce" si dupa oprirea motorului. Defectele componentelor electronice si efectele lor te pot uimi citeodata.
bygy007
pai releul se alimenteaza din becu ala de sta aprins(inseriat) si cinse stinge este alimentat din alternator ptintr-o punte secundara care alimenteaza releul si excitatia , nu mai ia de nicaieri doar din ce produce alternatoru
mario1980
Releul nu se poate alimenta prin becul martor, caci pe excitatie se poate duce, cred, chiar si 1A. Mai degraba, prin acel bec martor, se da un semnal de "enable", si releul este alimentat din baterie/iesirea alternatorului care sunt legate impreuna.
bygy007
io zic sa mai te interesezi sa vezi cum e chestia , eventual sa iei un alternator sa il desfaci si sa il masori
klaus
Din cate mi-aduc eu aminte, "becul ala martor" e de fapt un led. Cu rezistenta aferenta.
Si tot din cate mi-aduc aminte de acum vreo 7 ani, cineva zicea pe aici ca daca se scoate firul care duce la martorul de baterie, redresorul ... numai incarca.
Nu stiu daca si acum e la fel, dar pe primele variante de logan cam asa era.
vi_escu
Tot asa e. Totusi curentul de excitatie nu circula prin acel fir.
bygy007
daca totusi vrei explicatie de functionare iti explic
te uiti la schema mea pusa mai sus , si observi ca in prima faza cind ai pus contactu releul regulator se alimenteaza prin bec , led etc , si acea tensiune ajunge si la excitatie prin releul regulator
A pornit motorul , alternatorul se invirte , acea tensiune mica e de ajuns sa produca un cimp magnetic in asa fel incit in stator sa se induca o tensiune mica dar nu destul de mare ca sa intre in baterie fiind blocata de puntea principala de diode, aceasta insa este suficient de mare sa deschida puntea secundara si sa alimenteze releul crescind tensiunea de alimentare a releului si implicit a tensiunii de excitatie ,becul este inca aprins , acest proces se repeta pina tensiunea depaseste tensiunea bateriei si becu se stinge (ca si cum un ciine incearca sa isi prinda coada , nu reuseste si se invirte din ce in ce mai repede)

cam asta se intimpla cu alternatoru la pornirea motorului
vi_escu
Aproape ca ai dreptate. Doar ca schema de mai sus nu este a alternatorului de pe logan, ba mai mult, este o schema principiala de la bosch. La logan bateria este legata la alternator printr-o singura conexiune. Semnalul din bord aclansaza un releu electronic cu automentinere (sa zicem un fel de monostabil). In rest e cam cum spui.
bygy007
serios ? blink.gif
klaus
worship.gif
Am inteles si eu in sfarsit de ce nu merge incarcarea cand e scos martorul din circuit.
Desi nu inteleg de ce trebuiau neaparat sa se bazeze pe asa ceva (poate doar pentru simplitatea schemei) cand puteau sa faca circuitul de alimentare initial separat, fara a trece prin piese care se pot arde (mai ales daca e un martor pe bec), iar afisajul il faceau cu un comparator de tensiuni.
vld22
deci a fost dusa la service Dacia Iasi, pentru ca s-a incercat sa fie pornita de prea multe ori si bateria era terminata s-a blocat nu ce dracu prin circuitul ala electronic. A fost adusa ala baterie pe masina, si a pornit, dar intr-un mod ciudat : au adus un nissan SUV care avea baterie de 90ah ,pus cabluri de pe bateria lui la a mea si a pornit, care o fi explicatia? Important este ca acum merge biggrin.gif
Alx1000
Amperajul mai mare.
bygy007
nt nici aia pusa pe masina nu era buna ,
ady24
QUOTE(vld22 @ 14 Apr 2013, 08:43)
deci a fost dusa la service Dacia Iasi, pentru ca s-a incercat sa fie pornita de prea multe ori si bateria era terminata s-a blocat nu ce dracu prin circuitul ala electronic. A fost adusa ala baterie pe masina, si a pornit, dar intr-un mod ciudat : au adus un nissan SUV care avea baterie de 90ah ,pus cabluri de pe bateria lui la a mea si a pornit, care o fi explicatia? Important este ca acum merge  biggrin.gif
*



La diesel foarte important este amperajul bateriei. Chiar daca ea invarte dar daca nu mai exista suficent amperaj nu porneste. De aceea este recomandat o verificare periodica a bateriei, chiar daca e noua, au mai fost cazuri cand au fost in scurt, sau posibil exista vre-un consumator mai puternic.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.