Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Imbunatatiri Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
Pages: 1, 2
MalinC
In primul rand salutare tuturor fiindca e prima mea postare pe aici.

Am citit in ultimele zile cateva posturi de pe aici si am aflat o serie de informatii care ma interesau insa mai am nevoie de cateva.

Am o Solenza 1.4 din 2004 care are 2 probleme majore deocamdata:

1. Rugina prin portbagaj si pe la bancheta din spate in zona rotilor dar si dupa numarul din spate.

2. Caseta de directie care are semeringul uzat si curge

A mai avut ea ceva probleme mecanice ca orice masina, dar s-au rezolvat smile.gif
Momentan masina sta aproape nefolosita de vreo 3 ani. Mai umbla tata cu ea, dar foarte putin.
Masina are 160000 de km. si pana acum n-a pus probleme la motor. In trecut am investit ceva banuti in tuning insa n-am facut nimic ultraprofesional. Am atasat o poza (singura pe care o am la indemana).

[attachmentid=1627881749]

In momentul de fata plafonul a fost refacut deoarece mi-a picat o bucata de beton de pe acoperisul vecinului si mi l-a indoit iar paianjenul s-a dus de pe el. Masina cel mai probabil va avea nevoie de multa munca pentru eliminarea ruginei, iar caseta de directie mi-o va repara tata cel mai probabil fiindca el e mecanic si am gasit cautand aici pe forum si kit de reparatie pentru ea.
Insa daca tot e sa ma apuc de ea vreau sa-i aduc ceva imbunatatiri fiindca deci mi s-a spus s-o vand la 1000 de euro prefer sa bag eu 1000-1500 in ea si sa o fac. In 2009 am dat o Dacie 1310 de aceeasi varsta cu mine la rabla si am luat vreo 800 euro pe ea asa ca nu ma prea trage inima sa dau Solenza la rabla sau s-o dau pe o suma mica tinand cont ca pentru mine a fost masina perfecta timp de 4 ani, consum mic, intretinere ieftina si piese accesibile si probabil ca o sa fie si pentru urmatorii 4-5 ani la fel daca voi reusi s-o fac.

Ce ma intereseaza pe mine sunt urmatoarele:

1. Unde ii pot face chiptuning preferabil in Sibiu sau daca nu si Alba/Brasov
2. Unde anume in Sibiu se ionizeaza geamuri cu omologare (nu vreau folie, am avut pe luneta inainte dar n-am fost multumit deloc de ea)
3. Exista prin apropierea Sibiului vreun centru de dezmembrari fiindca trebuie sa inlocuiesc usa dreapta fata, a fost lovita in trecut si a cam cedat si e posibil sa am nevoie si de alte piese
4. A reusit cineva sa puna priza de aer pe capota si daca da de la ce masina anume a folosit compartimentul pentru filtru de aer
5. De la Bilstein din Sibiu pot lua telescoape sport pentru Solenza?
6. Ma intereseaza de altfel unde pot gasi ceva accessorii tuning, vreau sa-i schimb eleronul, probabil si spoilerele si sa-i pun ceva praguri si eram curios pe unde anume in Sibiu as putea gasi ceva ce sa-mi mearga pe Solenza.

La eleron ma intereseaza ceva de genul: http://images.forum-auto.com/mesimages/678991/spoiler.jpg
Iar la spoilerul fata vreau ceva ascutit si impunator.
7. Exista vreun atelier in Sibiu care retapiteaza scaunele si bancheta? Ale mele au fost mereu sub huse deci sunt impecabile dar s-ar putea sa schimb putin si culoarea interioara si e posibil sa le schimb tapiteria.

Sper ca nu v-am plictisit cu postarea mea lunga, va multumesc anticipat pentru ajutor.

urdavid
Inseamna ca ai ceva de lucru la ea, sa nu crezi ca toate astea se fac hop-tzop, ca in need for speed, iti trebuie timp, banii, nervi, drumuri. si pe langa asta la solenza nu-i sta bine gen need for speed,arata ca o sorcova. Parerea mea
BluBear
Sorcova vesela...

[attachmentid=1627884608] [attachmentid=1627884609] [attachmentid=1627884610] [attachmentid=1627884611] [attachmentid=1627884612]
Maskatu
Numerele alea arata ca din topor, fara suparare. Pe langa faptul ca sunt vechi si urate sunt puse si intr-o pozitie ciudata de zici ca stau sa cada.

Si fa ceva cu jantele alea, pune macar o pereche de capace.
BluBear
Ms pt pareri maski, dar sunt unii dintre noi pe care nu`i doare de cum stau numerele sau ce au pe ele.

Jantele sunt de iarna, iar parerea mea este ca sunt inutile capacele.
MalinC
urdavid: n-am mai umblat cu masina din 2009 decat de vreo 2-3 ori cativa km si deocamdata nu umblu cu ea deci timp e suficient. Pentru ceea ce vreau sa-i fac ma astept la 1 an de munca. Cat despre bani m-am cam interesat de costuri si ma incadrez in bugetul propus. Sincer decat sa dau 1500 euro pe o coaja de VW cu km dati de 5 ori inapoi si vai de mama ei mai bine ii investesc in masina mea condusa si intretinuta de mine fiindca stiu ce si cum am. Despre nervi si drumuri n-am ce sa zic, e ceva normal in Romania in orice domeniu smile.gif
Intr-adevar Solenza nu e NFS, nu are cine stie ce putere pe motor si nici n-a fost conceputa ca o masina sport. Totusi daca ar fi sa luam exemplu Honda Civic a anilor 90 care la vremea aceea era o masina relativ banala si destul de comuna gasim suficiente exemple cu imbunatatiri care i-au ridicat aspectul estetic chiar daca nu a excelat prin puterea motorului. Pana la urma nu-mi fac Solenza sa ma duc cu ea la curse. Daca vroiam curse imi luam un Subaru sau Lancer.
Eu unul am vazut o gramada de Solenze facute frumos, unele si aici pe forum si aspectul de NFS nu le-a stricat atat timp cat toate s-au facut cu putin gust. Am apelat deja pentru proiectul respectiv la un tinichigiu cu viziune care poate sa faca ceea ce vreau de fapt.

BluBear: e misto masina dar nici mie nu-mi place pozitionarea la numere :|

Maskatu: pe mine capacele m-au tinut de obicei maxim 24 ore dupa ce le-am montat pe urma s-au dus dracu' cu drumurile noastre mandre. Nici mie nu mi-au placut jantele originale si le-am schimbat cu unele de Opel tot din tabla dar mai aspectuase smile.gif
TNP_90
Salut,


Imi cer scuze daca s-a mai discutat despre asta dar am si eu o intrebare:

Cum se scoate plafoniera pentru a inlocui becul normal cu unul cu 3 led-uri?
marius80_eugen
cu surubelnita plata bagata incet in capete si apasat incet pe clemele de prindere . Din cate tin minte are cleme numai in capete.
Iulikk
QUOTE(TNP_90 @ 9 May 2013, 23:01)
Salut,
Imi cer scuze daca s-a mai discutat despre asta dar am si eu o intrebare:

Cum se scoate plafoniera pentru a inlocui becul normal cu unul cu 3 led-uri?
*



Bagi o surubelnita plata intre "sticla" (care de fapt e plastic) si marginea aia gri. Ai grija cand bagi ledurile sa respecti polaritatea lor. Cand vei baga ledurile ele nu vor mai functiona "in ambele moduri". Adica, ele vor functiona fie doar atunci cand deschizi usa, fie doar atunci cand actionezi plafoniera manual.
shake
Pai si becu normal nu functioneaza la fel ? cand deschizi usa si cand o aprinzi manual ? sau mai face si altceva? smile.gif)))
Tzutzi
Nu o sa inteleg niciodata de ce insista unii sa faca tot felul de imbunatatiri la sn/slz/lgn si mai nou sandero/duster. Toate aceste "imbunatatiri" arata cel putin dubios.
QUOTE(MalinC @ 6 May 2013, 12:43)
Totusi daca ar fi sa luam exemplu Honda Civic a anilor 90 care la vremea aceea era o masina relativ banala si destul de comuna gasim suficiente exemple cu imbunatatiri care i-au ridicat aspectul estetic

Ai pus punctul pe i! Nici nu exista termen de comparatie intre slz si orice civic dintre anii 90-00. Toata lumea vrea praguri si extensii si eleroane si cine stie ce alte nebunii pe o masina care saraca arata penibil cu asemenea artificii pe ea. Domnilor, aceste masini arata mult mai bine stock! Vreti imbunatatiri? Luati niste cauciucuri de calitate, niste discuri si placute bune, niste bujii bune nu din alea la 30 de lei toate 4, etc.
O sn/slz ingrijita si "curata" denota mai mult respect si admiratie decat una cu eleron de wrx pe ea.
edy99
Pt "shake": ce zicea colegul mai sus, e faptul ca becul functioneaza si cand deschizi usa, si cand misti de plafoniera, la led trebuie sa te hotarasti cum vrei sa functioneze, ori cand deschizi usa, ori cand dai de plafoniera, ca din cate am inteles, isi schimba polaritatea la alimentare, desi nu inteleg de ce nu face scurt circuit cand ai si plafoniera deschisa manual, si usa deschisa...

Pt "tzutzi": gusturile nu se discuta, desi unii au niste gusturi "hardcore". Din.puntul meu de vedere, o solenza tunata cu simt estetic, e si normal sa arate mai bine ca una stock. Si lucrul asta nu se aplica doar solenzei
Iulikk
QUOTE(edy99 @ 4 Jun 2013, 12:50)
Pt "shake": ce zicea colegul mai sus, e faptul ca becul functioneaza si cand deschizi usa, si cand misti de plafoniera, la led trebuie sa te hotarasti cum vrei sa functioneze, ori cand deschizi usa, ori cand dai de plafoniera, ca din cate am inteles, isi schimba polaritatea la alimentare, desi nu inteleg de ce nu face scurt circuit cand ai si plafoniera deschisa manual, si usa deschisa...
*



Exact.

Ca sa raspund: Tu in plafoniera ai 3 fire. Un plus permanent si 2 fire de minus. Cand plafoniera este pe pozitia de a se aprinde atunci cand deschizi usa "se activeaza" minusul de la contactul usii si se "dezactiveaza" minusul celalalt. Cand comanzi plafoniera, se face exact invers. Practic, miscatul plafonierei, functioneaza ca un buton cu 3 pozitii: stins, aprins mereu si aprins cand se comanda contactorul usii.
Daca desfaci plafoniera, vei vedea exact ceea ce vreau sa spun...
Florin27
Ca sa mearga pe ambele sensuri trebuie pusa o punte..
shake
Eu de cand am pus led la plafoniera merge si cand deschid usa...si cand o activez manual, d'aia mi s-a parut o ciudatenie, ca nu m-am impiedicat de aceasta problema.
Iulikk
Cred ca ai pus leduri Can-bus, d-alea care nu dau eroare de bec ars la masinile adevarate.
marius80_eugen
QUOTE(edy99 @ 4 Jun 2013, 11:50)
Pt "shake": ce zicea colegul mai sus, e faptul ca becul functioneaza si cand deschizi usa, si cand misti de plafoniera, la led trebuie sa te hotarasti cum vrei sa functioneze, ori cand deschizi usa, ori cand dai de plafoniera, ca din cate am inteles, isi schimba polaritatea la alimentare, desi nu inteleg de ce nu face scurt circuit cand ai si plafoniera deschisa manual, si usa deschisa...
*


Daca vei cumpara o placuta cu leduri "replacement" in locul becului , va functiona la fel ca si becul . Daca o vei face tu pe pian in baie , normal ca nu o sa-ti mearga bine si risti scurt in plafoniera.
Iulikk
QUOTE(marius80_eugen @ 6 Jun 2013, 11:05)
risti scurt in plafoniera.
*



Si ai si vreo explicatie tehnica sau doar asa... te dai interesant?
PS: se fac 4 ani de cand am leduri in plafoniera... si am avut toate natiile, si cumparate si nu... a dracu rabla, nu a patit nimic sad.gif .
marius80_eugen
1. eu vb cu edy99 ;
2. nu stii cum sa faci un scurt la masina sau ce ?
3. ai avut de toate natiile pentru ca multe nu sunt ok , nu lumineaza bine / corect , sau sunt mai proaste decat un bec .
Deci care e problema daca eu il sfatuiesc sa ia ceva bun si de la o firma care se ocupa cu asta ? Plafoniera primeste curent si daca incui masina si pleci , cel putin o perioada de timp , la unii chiar si permanent , depinzand de UCE/UCH . Deci poate face scurt / probleme si daca nu esti in masina , apoi acolo sunt trepidatii foarte mari , se face condens iarna , nu poti umbla de zeci de ori acolo pentru ca se duce naiba plasticul ala .
Iulikk
QUOTE(marius80_eugen @ 8 Jun 2013, 17:19)

*



Ai idee cum functioneaza plafoniera de la Solenza? Nu ai venit cu nicio explicatie tehnica pana acu' icon_mrgreen.gif .

8 Jun 2013, 18:00:
QUOTE(marius80_eugen @ 8 Jun 2013, 17:19)

3. ai avut de toate natiile pentru ca multe nu sunt ok , nu lumineaza bine / corect , sau sunt mai proaste decat un bec .
*



Adevaru' ca astea 2 module cu 3 leduri 5050 lumineaza prost...

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=3492369
VALLLIO
Salutare,


Stiti cumva de unde pot cumpara pleaope de Solenza in Bucuresti? smile.gif
siminic
buna tuturor,sunt nou pe FORUM si am o mare dilema ...de ceva vreme am achizitionat un AC si tare as vrea sa il montez ...vreau sa precizez ca e demontat de pe SUPER NOVA ..piesele care le am sunt ...Compresorul,Radiatoarele,Conductele, Suportul Motor, Intinzatorul, Fulia,Butonul,problema mea este ca sa montez radiatorul in masina imi trebuie alta aeroterma sau se poate monta in habitaclu fara a face mari modificari...eu detin o SOLENZA COMFORT ...,multumesc pentru intelegere
neacsugabrie
QUOTE(siminic @ 19 Feb 2014, 09:08)
buna tuturor,sunt nou pe FORUM si am o mare dilema ...de ceva vreme am achizitionat un AC si tare as vrea sa il montez ...vreau sa precizez ca e demontat de pe SUPER NOVA ..piesele care le am sunt ...Compresorul,Radiatoarele,Conductele, Suportul Motor, Intinzatorul, Fulia,Butonul,problema mea este ca sa montez radiatorul in masina imi trebuie alta aeroterma sau se poate monta in habitaclu fara a face mari modificari...eu detin o SOLENZA COMFORT ...,multumesc  pentru intelegere
*


Ai nevoie de alta aeroterma,plus ca trebuie inlocuit si electroventilatorul.
kingviper
QUOTE(siminic @ 19 Feb 2014, 09:08)
buna tuturor,sunt nou pe FORUM si am o mare dilema ...de ceva vreme am achizitionat un AC si tare as vrea sa il montez ...vreau sa precizez ca e demontat de pe SUPER NOVA ..piesele care le am sunt ...Compresorul,Radiatoarele,Conductele, Suportul Motor, Intinzatorul, Fulia,Butonul,problema mea este ca sa montez radiatorul in masina imi trebuie alta aeroterma sau se poate monta in habitaclu fara a face mari modificari...eu detin o SOLENZA COMFORT ...,multumesc  pentru intelegere
*



Cat te-a costat sa cumperi toate alea?
Ca si eu tot comfort am, tot fara AC wacko.gif

Din ce stiu, difera si alternatorul, trebuie unul mai mare ca sa faca fata solicitarii.
anecula_08
A mea merge de 3 ani cu alternatorul de 75 A si aer conditionat. Cand am pus AC nu am schimbat alternatorul si nu au fost probleme.
Iulikk
Ce treaba are alternatoru' cu aeru conditionat?
kingviper
La cele au AC, alternatorul este de 80A.
Iulikk
Pai de ce? Si pe bune, nu fac misto, chiar sunt curios... ca atunci cand dau drumu la AC... compresorul este invartit de cureaua aia... care e legata de motor, deci nu este compresor electric ca sa zici ca e nevoie de curent cacalau...
bogdanmardare
@siminic: nu prea se potrivesc piesele de la AC de SuperNova pe Solenza. Bullix a incercat sa monteze pe Solenza unui prieten, a sfarsit prin a cumpara alte componente de ici-colo, de pe Solenze avariate. Scrie-i un PM (mesaj privat) si iti explica el ce si cum.
@Iulikk: ambreiajul de la fulia compresorului de AC este actionat electric, de aici probabil nevoia unui alternator mai potent. @anecula_08 ne dovedeste ca merge si cu cel de 75 A, dar ideal este sa schimbi alternatorul.
kingviper
Intreaba-i p-aia de la uzina de ce au pus alternator de 80A pe alea cu AC smile.gif si pe alea fara, 75A.

Totusi:
@ siminic: Cat ai dat pe toate cele necesare? Vreau sa caut si eu sa pun si sa stiu cat negociez smile.gif
anecula_08
Cele cu aer conditionat au consumul de curent mai mare din cauza gmv-ului cu 2 trepte(cel mai mare consumator din cadrul instalatiei de AC) si de obicei au si geamuri electrice => consum mai mare.
bogdanmardare
up.gif @anecula_08, de GMV uitasem.
kingviper
Vezi, @ Iulikk ca nu am debitat prostii cand am zis de alternator icon_mrgreen.gif rolleyes.gif

Intrebare pentru toti: Daca gasesc sa iau din dezmembrari, toata instalatia de AC + macaralele electrice de la geamurile fata cam cat sa ofer, daca trebuie sa duc lupta negocierii?

Am gasit masini avariate cu instalatie AC cu tot, pe la 500euro din care mai pot scoate bani din vanzarea pieselor ramase, deci prea mult nu are rost sa dau doar pe instalatie.
LIONH3ART
QUOTE(VALLLIO @ 5 Jan 2014, 22:26)
Salutare,
Stiti cumva de unde pot cumpara pleaope de Solenza in Bucuresti? smile.gif
*


-----------------------
Salut,sunt Maryo din Bucuresti..am eu 2 pleoape daca te intereseaza..sunt albastre...dar le poti revopsi...nu le-am mai pus,din lipsa de timp,probleme de familie,etc...dar le am de vanzare,daca esti interesat...marylionheart1 pe yahoo mess wink.gif.
Solenzul
excl.gif Ca tot suntem la imbunatatiri Solenza ... intr-un surf pe valul internetului am vazut ceva ce mi-a captat atentia:

http://www.tocmai.ro/galerie-admisie-renau...g-16100235.html

Un nene propune asa ceva pentru Solenza.
Se potriveste? Este mai bun decat ce avem noi in general ?
Ma gandesc ca acea persoana nu este singura care a avut ideea asta, poate si printre noi este cineva care a folosit acea varianta sau poate are altele la fel sau mai bune ca cea prezentata acolo. Voi ce credeti?
suchea
Nu te astepta la mare lucru cu admisia. Se potriveste pe chilasa de Sn/ Slz/Lgn.

http://www.daciaclub.ro/Masina-mea-GL-61-T...259258-s60.html
Solenzul
Hmmm, am citit topicul tau si imi place ca lucrezi cu calitate, e frumos ce a iesit si ai o masina frumoasa. Sa o conduci sanatos. Sa inteleg ca nu prea se merita modificarea? Diamentrul gaurilor pe unde intra aerul in admisie si diametrul gaurilor unde intra in motor este mai mare decat la admisia standard? Tu cum simti efectiv modificarea? Si la final te rog un verdict dupa ce o sa iti formezi o parere: merita sau nu.

Intre timp am mai gasit ceva tot "surfaind" pe net.

http://forum.4tuning.ro/463-motoare/207367...-supernova.html

De asta ce parere aveti? A mai incercat cineva? Argumente pro, contra?

Asteptam nerabdatori si desigur daca mai aflati modificari ce imbunatatesc performantele va rog sa postati aici.

Unii poate vor zice: "Daca vrei performante ia-ti alta." Sunt de acord si cu asta, daca aveam bani luam alta, oricum o data tot va trebui sa luam alta ... dar pana atunci daca exista solutii si trucuri ca Solenza sau alta masina sa dea mai mult din ea de ce sa nu profitam, nu?
suchea
QUOTE(Solenzul @ 20 Mar 2014, 17:23)
Hmmm, am citit topicul tau si imi place ca lucrezi cu calitate, e frumos ce a iesit si ai o masina frumoasa. Sa o conduci sanatos. Sa inteleg ca nu prea se merita modificarea? Diamentrul gaurilor pe unde intra aerul in admisie si diametrul gaurilor unde intra in motor este mai mare decat la admisia standard? Tu cum simti efectiv modificarea? Si la final te rog un verdict dupa ce o sa iti formezi o parere: merita sau nu.

Unii poate vor zice: "Daca vrei performante ia-ti alta." Sunt de acord si cu asta, daca aveam bani luam alta, oricum o data tot va trebui sa luam alta ... dar pana atunci daca exista solutii si trucuri ca Solenza sau alta masina sa dea mai mult din ea de ce sa nu profitam, nu?
*




Multumesc. Modificarea se merita daca o faci tu acasa, si o gasesti la un pret bun, nu umflat de alti vanzatori. Diametrul clapetei de acceleratie este mai mare decat cel original... De aceea spuneam ca trebuie o evacuare bine gandita: daca intra X volum aer in motor, acelasi X aer trebuie sa si iasa.
Ca prima impresie dupa aprox 100Km parcursi in oras: urca mai repede in ture, cuplu crescut pe plaja de turatii 2000-4000rpm, motorul parca are alt sunet(am filtru sport); in rest nu pot sa zic cum se comporta la un drum intins, depasiri...

De aceeasi parere sunt si eu; unii vor zice sa nu bagam bani in Dacii, sau alte gandiri. Cea mai buna masina e cea pe care ti-o permiti
C a t a l i n
QUOTE(suchea @ 20 Mar 2014, 23:27)
daca intra X volum aer in motor, acelasi X aer trebuie sa si iasa.
*



Ești convins? radmasa.gif

În camera de ardere, amestecul aer - carburant, odată aprins, își mărește volumul de câteva zeci de ori... Așa că ce iese nu e egal cu ce intră...

Cât despre mărirea clapetei de accelerație, e fix pix! Pe traseul de admisie restricția dată de supape rămâne, cât timp n-ai turbină sau compresor, diferența este ZERO.
edy99
QUOTE(C a t a l i n @ 20 Mar 2014, 23:35)
Ești convins? radmasa.gif

În camera de ardere, amestecul aer - carburant, odată aprins, își mărește volumul de câteva zeci de ori... Așa că ce iese nu e egal cu ce intră...

Cât despre mărirea clapetei de accelerație, e fix pix! Pe traseul de admisie restricția dată de supape rămâne, cât timp n-ai turbină sau compresor, diferența este ZERO.
*



nu chiar. un carburator dublu corp reglat bine, mereu va da performante superioare unui carburator simplu
C a t a l i n
Nu e adevărat. În primul rând nu e același lucru, iar în al 2-lea rând carburatorul dublu corp va funcționa optim pe un motor proiectat cu așa ceva, nu pe orice motor.
Solenzul
smile.gif Ai dreptate suchea, pretul din anuntul pe care il gasisem era exagerat de mare fata de altele ce vindeau aceeasi componenta 251.gif . Il aratasem mai mult pentru poza in care era montat pe un Logan, o poza destul de explicita si dupa cum se stie o poza face mai mult ca 1000 de cuvinte google.gif ca mai sunt unii pe forum care pana nu vad nu cred ... coolpics.gif

Catalin si edy99 respekt.gif , nu are rost sa va contraziceti in ceea ce priveste carburatorul. Din cate stim Solenza nu are carburator, ce are Solenza se numeste corp clapeta admisie iar amestecul se formeaza direct in camera de ardere. Daciile clasice aveau carburator iar amestecul se forma la nivelul lui. Aici suntem la imbunatatiri Solenza si este bine sa pastram discutia cat de cat despre Solenze, daca va pricepeti la carburatoare puteti sa scrieti si la topicul cu imbunatatiri dacia clasic si sa ii ajutati si pe cei de acolo cu informatiile ce le detineti. respekt.gif

Revenind la Solenza, unii care au Logan si acelas tip de motor ca la Solenze au reusit sa mareasca diametrul interior al corpului clapetei iar apoi se laudau cu performante simtitoare. Parerea mea ca dezavantajul admisiei de Solenza sta in acel furtun de aer care porneste de la capacul filtrului de aer:
Are un diametru mult mai mic decat diametrul interior al corpului clapeta iar la turatii mari, cand motorul are nevoie de mai mult aer, se formeaza vacuum in carcasa filtrului de aer si saracul motor semi sufocat soarbe cu disperare vaporii de ulei. Nu-i asa ca vreti si voi sa il ajutati sa respire mai usor? Doar nu sunteti sadici, nu? unsure.gif
Eu ma gandeam ca il puteam ajuta in felul urmator: wise_guy.gif
1. Procedam ca prietenii nostrii cu logan ce au marit diametrul corpului clapetei (nu stiu cum au facut, poate aflam intre timp) si apoi eliminam carcasa clasica a filtrului cu tot cu furtun iar in loc punem o admisie "sport"
2. Eliminam furtunul de aer cu diametrul mic si punem unul cu diametrul mai mare.
3. Procedam ca prietenul nostru suchea cu o admisie de Renault Megane1 1.6mpi ce are diametrul si corpul clapeta mai mare, este altfel dispus, etc ... (nu cunosc nici eu toate detaliile de montaj, ce modificari presupune, etc... dar o sa vedem pe parcurs daca este o alternativa fiabila)

Cea mai la indemana varianta ar fi 2... dar daca cu varianta 1 sau 3 este o imbunatatire mai pronuntata devine mai tentant. sofer5.gif

Noroc si drumuri bune! cheers.gif

O mica gluma offtopic:
Nu uitati prieteni, berea doar cand ajungeti la destinatie. alcoholic.gif Pana si pilotii primesc cupa la finalul cursei, nu inainte (nu ca s-ar putea altfel dar intelegeti voi ideea) recompensa la final. drunksinging.gif
biggrin.gif
C a t a l i n
QUOTE(Solenzul @ 22 Mar 2014, 04:17)
amestecul se formeaza direct in camera de ardere
*



E clar, te pricepi... radmasa.gif


Măi băieți, nu mai susțineți asemenea tâmpenii! Există cărți, manuale, internet, citiți câte ceva înainte de a debita asemenea prostii...

1. Amestecul se face în camera de ardere doar la motoarele diesel și la cele pe benzină cu INJECȚIE DIRECTĂ (asta implică pompă de injecție și injectoare ce pulverizează în camera de ardere.
SLZ n-ara pompă de injecție, iar injectoarele pulverizează în galeria de admisie, NU ÎN CAMERA DE ARDERE.

2. Mărirea diametrului galerieid e admisie, a corpului clapetă, a tubulaturii de aer NU AU NICIUN EFECT BENEFIC în cazul SLZ. Motorul va trage tot aceeași cantitate de aer, pentru că NU EXISTĂ TURBINĂ SAU COMPRESOR, iar secțiunea cea mai mică a traseului RĂMÂNE - chiulasa cu a ei supapă de admisie.
Maskatu
La motoarele cu aprindere pein scanteie ce au carburator, amestecul se formeaza in exteriorul cilindrului. La cele pe injectie amestecul se realizeaza atat ininteriorul cat si in exteriorul cilindrului. Vorbim de benzina.

Catalin te inseli. Marirea diametrului galeriei are un mare efect.... de placebo. Apesi mai tare pedala si ai impresia ca fuge mai bine
C a t a l i n
Amestecul se formează acolo unde este injectorul - în cazul SLZ în galerie.
suchea
Fiecare face cum vrea, in functie ce doreste de la masina sa, si in functie de finante. Eu, sincer am masina de aproape 7 ani, cunosc ce probleme are, ce am schimbat; nu m-a lasat niciodata in drum.

Si mai e o vorba din popor: "Vulpea cand nu ajunge la struguri zice ca sunt acri"
C a t a l i n
Amice, când inginerii proiectează și construiesc un motor, fiecare piesă este dimensionată conform unui calcul. Ca să îmbunătățești acel motor, trebuie mai întâi să înțelegi cum funcționează.

Ce ai modificat tu nu are absolut nicio noimă, și nu aduce nicio îmbunătățire. A, că habarniștii pun botul, asta e altceva, însă nu mai susține prostii...

Poate vrei să detaliezi nițel partea cu vulpea și strugurii...
suchea
Ce te face pe tine sa crezi ca nu stiu cum functioneaza acest motor, sau altele? Nu ne cunoastem, si nici nu stii ce pot face, la fel cum nici eu nu stiu ce te poate duce capul.... Asa ca sa nu deviem de la subiectul acestei postari, care priveste imbunatatiri Solenza/SuperNova, sau Logan.
C a t a l i n
Ți-am explicat faptul că e inutil să mărești diametrul admisiei, cât timp motorul e normal aspirat iar fanta din zona supapei este oricum cea care "strangulează" circulația amestecului.

În loc să îți susții cu argumente modificările, o dai în diverse. De aici apar dubiile în legătură cu necesarul de cunoștințe tehnice pentru a face asemenea îmbunătățirii ale performanțelor.

Același lucru și cu strut bar-ul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.