Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Piese nerecomandate-Proaste
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2
Dheaven
Bun,
avand in vedere ca ne lovim zilnic de piese prost calitative care strica pur si simplu masina, am deschis un topic special pentru piesele care nu le recomandam nimanui.
Bun..incep povestea dupa ce am schimbat rulmentii pe spate si din Bucuresti in drum spre Brasov am inceput sa sesizez o frecare de fier pe fier pe roata st spate.
avand in vedere ca am scule la mine si ma pricep sa desfac si sa investighez problema , am desfacut tamburul si am observat urmatoarele :
TAMBURUL IMI FRECA IN TALER mai ales pe cele 4 suruburi care prind talerul de punte, am facut tot posibilul si In Sacele am schimbat rulmentul pe spate deoarece prezenta un pericol sa merg cu roata asa.
din investigatile mele dupa ce am ajuns acasa cu bine(rulment nou SNR), am observat ca rulmentul cu probleme era mai scurt cu 1 mm, mai exact camasa interioara .
probleme create: Buza interioara tambur roasa, axul puntii putin stramb deoarece tamburul cu rulmentul nou a intrat mai greu pe ax , capetele la suruburile care prind talerul pilite de la frecare, bucsa din axul punti roasa putin in exterior de tambur.
riscam sa raman fara frane de la caldura produsa de fier pe fier dar pistonasele de frana mai ales garniturile au rezistat frecarii destul de multi km pana am schimbat rulmentul, riscam sa raman fara ambreaj( este hidraulic).
NU VA RECOMAND :
-Rulmenti Master sport germany(cutie rosie cu alb)
-Sboti frana LPR( SUNT LIPITI SI SUNT MAI SCURTI DECAT CEI ORIGINALi, iar mecanismul de autoreglare este foarte prost si galagios in mers)
-Planetare BRECKNER(dupa 3 mii km , planetara pe stanga nou -350 ron ,a facut joc coroana de bile in AXUL planetarei).
-Rulmenti pe fata italienesti CORAN
-Tripoda planetara CORAN
-CAPETE BARA ETS-varza dupa 5 luni, ambele
-Pivoti asam, pivoti ets
-Bieleta cutie de viteza ETS, am avut probleme cu ea, foarte moale cauciucul.
-Nu recomand rectificatul planetarelor in tunari
-Pompa apa ASAM
-pompa benzina asam
-buji renault originale-imi merge oribil masina cu ele(15 lei bucata) am ramas la vechiile bujii bosch super 4 rulate 40 mii km , merg perfect.
-Rulmenti italienesti la intinzatorul curelei de AC, doar original luati sau SKF
-Bucsi bascula, bara stabilizatoare after market, doar original .
-FLANSE AMORTIZOR AFTER MARKET, doar original
-rulmenti amortizor after market, se desfac la montaj si intra mizerie-doar originali.
-pistonase frana spate asam-dupa 2 mii km se blocau.
-discuri frana asam, autospeed. la caldura mare se ovalizeaza.
Majoritatea pieselor au fost montate pe masina mea si schimbate de 2 ori cu cele originale.
urdavid
Pompa de apa - de care producatori sa ma feresc ?
MyKe89
Foarte bun topicul!

Nu stiu daca o fi din cauza posesorilor (care nu isi permit sa cumpere piese de calitate) dar comerciantii, importatorii si vanzatorii de piese, nu sunt in stare sa puna cap la cap piesele de Renault echivalente pentru SupeRNova. Spun asta deoarece a trebuit sa descopar singur ca multe repere provin de la Renault 9, 11, 18, Clio II, Laguna II etc. Am incercat pe cat posibil sa folosesc piese de calitate, intrebam de pompa de apa HEPU si mi se dadea de Logan (P849); dupa lungi cautari am descoperit ca pentru DSN pompa HEPU este P931, am cumparat-o si am montat-o s.a.m.d.

Ce recomand eu:
- articulatii - Lemforder, Febi
- amortizoare - KYB, Monroe, Boge, SACHS, Delphi, TRW (pe cele din urma vreau sa le cumpar din Franta, am gasit setul nou la 67 EUR, astept un raspuns in privinta transportului)
- elemente franare - Ferodo, ATE, TRW, Valeo (saboti, pistonase, discuri, placute)
- rulmenti - SNR, FAG, SKF (FAG am folosit la rulmentul intinzatorului curelei compresorului, SKF la rulment dreapta spate si SNR la intinzatorul distributiei)
- filtre MANN, Mahle, Knecht
- motor diverse - Valeo, Hella, HEPU, Bosch, NGK, Denso
- curele - Conti, Gates
- ambreiaj - Valeo, LuK, SACHS

Sau, bineinteles, piese OEM (marcate Dacia/Renault), desi au inceput si astea sa fie fabricate de firme dubioase.

Nici nu vreau sa aud de Autospeed, ASAM, Breckner, ETS si altii. smile.gif

4 May 2013, 12:54:
QUOTE(urdavid @ 4 May 2013, 12:44)
Pompa de apa -  de care producatori sa ma feresc ?
*


Fereste-te de Klaxcar, Flennor, Graf, GGT, Dolz, NGH, Autospeed etc.
Dheaven
problema este ca se vand piese originale care par sa fie originale dar nu sunt...
zic asta dupa ce am luat set placute din targ renault si s au potrivit in etrier destul de prost si sigurantele se rupeau intruna.
tobe connex NU!
din cate am inteles au sitele foarte proaste si obtureaza evacuarea intr o oarecare masura cand ruginesc.
Maskatu
Nenea myke, la pompa aia ai cam exagerat cu feritul. Dupa ce zici tu, ar trebui sa luam numai originale, si eu nu as da 200 si ceva pe pompa aia de uzina, ca nu-i suflata cu aer. Vezi ca graf si klaxcar au pompe de apa foarte bune. Se fabrica pentru multe modele de masini. La fel si graf. Tinand cont ca sunt la jumatate de pret, daca tin cel putin o distributie, si-au scos banii.
MyKe89
Da, ma scuzi, am confundat Graf cu Dolz si am uitat sa-l scot.

Nu zic neaparat de originala, dar mai sunt atatia producatori (precum Graf, Ruville, HEPU, Airtex, Valeo, SKF, Metelli, Meyle) care fac pompe de apa si din care se poate alege. Asta pentru cine vrea sa inteleaga importanta unei piese de calitate.
Maskatu
Eu as vrea sa stiu pe ce criteriu ai inclus in lista klaxcar. De graf am inteles ca ai trecut din greseala. Am mai multe cunostinte cu experienta in domeniul auto si mi-au recomandat pompa de apa klaxcar. Totusi m-am incapatanat si am luat ceva ce ar fi catalogat mai bun decat klaxcar, anume graf... inca nu am montat-o si nu prea am ce impresii sa pun dupa montaj ca doar este o amarata de pompa de apa. Important este cat rezista.

Legat de rulmentii master. Am asa ceva pe spate si nu au fost problema nici la montajul lor. Au cam 1-2 mii de km si nu uruie, nu am nici o problema cu ei.

MyKe89
Circumstantele m-au invatat ca, daca pui o piesa proasta, la final te costa de cel putin 2 ori mai mult decat daca ai fi pus din start o piesa de calitate, in caz ca ceva nu merge bine (defectiuni premature, neregularitati, piese stricate pe langa - vezi distributia).
Vorbim totusi de o piesa importanta. La stergatoare, plastice sau mai stiu eu ce, poti face economie, dar o distributie nu se face anual si merita un efort, care nu mi se pare asa mare in cazul DSN.
Maskatu
Daca pui o piesa proasta normal ca o sa ai de tras mai tarziu. Aici vorbim de piese after-market care uneori sunt cel putin la fel de bune sau la fel de bune ca si cele originale.

Ca tot vorbeati de bujii, tare am impresia ca tremuratul de dimineata al masinii este de la una din bujii. Acum ca a venit caldura nu am mai avut simptomele de tremurat dar mi-a zis un mecanic ca ar putea fi de la ele (bujii). Aceleasi bujii de care ati spus si voi mai sus, renault originale, fabricate in mexic, la aproape 50 de lei setu.

Va recomand sa NU cumparati bujii originale renault, cele ce sunt 10-15 lei bucata. Mai bine mergeti pe eyquem clasice sau ngk sau brisk.
Dheaven
de buji zciceam si eu maskatu cele renault sunt proaste.
legat de piese sa nu ne contrazicem, topicul este facuta sa inteleaga lumea ce sa nu puna pe masina.
rulmentii master...de cand i am cumparat AU IESIT CAMASILE INTERIOARE Dupa ce au fost presati...cea ce mi se pare foarte prost.
iar lagarul rulmentilor este din PLASTIC nu tabla.
ORIJINAL21
ce rulmenti recomandati pt roti fata/spate
MyKe89
Ruville, SNR, FAG, SKF.
Dheaven
cap de bara ets, 9 luni
bieleta aftermarket (nu cunosc firma) 45 ron pretul, 1 an jumate si deja sta cazuta jos.
MyKe89
Daca nu are joc, nu te poti lega de faptul ca se misca usor sus-jos. Sper ca ai strans burduful pe bieleta. smile.gif
Dheaven
nu are joc, dar avand in vedere ca nuca este de PLASTIC, isi face instant de acum incolo.
burduful nu se strange acolo cu colier, de fiecare data cand am pus soricel si am facut geometria, toata lumea il desfacea..motivul : nu stiu. dar cica acolo nu e nevoie.
sus joc cade fara sa opuna rezistenta.
cap bara stanga joc, 9 luni. revin cu poze.
ady23
interesant...nu stiam ca au aparut si critici de piese auto...
MyKe89
QUOTE(Dheaven @ 7 May 2013, 01:37)
nu are joc, dar avand in vedere ca nuca este de PLASTIC, isi face instant de acum incolo.
burduful nu se strange acolo cu colier, de fiecare data cand am pus soricel si am facut geometria, toata lumea  il desfacea..motivul : nu stiu. dar cica acolo nu e nevoie.
sus joc cade fara sa opuna rezistenta.
cap bara stanga joc, 9 luni. revin cu poze.
*


Ti l-au desfacut pentru a nu-l rasuci pe bieleta la reglaj. Dar daca l-au desfacut, nu stiu sa-l si stranga la loc? Cum sa nu fie nevoie? La nicio masina nu se lasa liber. Pe acolo intra apa, nisip - macina tot; nu ma mira ca te plangi de bielete.
Axinte
Desi problema cred ca este de mult cunoscuta, vin si adaug la lista neagra discurile de uzina, cele albastre.Si ar mai fi caloriferul de caldura breckner care nici nu se compara cu ce aveam inainte.M-am uitat ca era cu 50 de lei mai ieftin si acum il mai platesc odata..Tipic romanesc!
Dheaven
si caloriferul de caldura asam...face cald doar in turatie
Maskatu
Eu am polonez de 4 ani si functioneaza ca si cel de uzina.
Dheaven
cel polonez am inteles ca e bun, dar la a doua desfacere a caloriferului am optat pe original doar.
tamponul de la cutie viteze febi 9483- mi se pare cam rigid totusi, tremura usor larelanti caroseria.
Dheaven
schimbat pivoti+capete bara+bielete la dacia.
geometria facuta varza...undeva pe la catelu mi a iesit bine..in rest toti de la dacia au incercat mult si bine.
am constatat ca, capetele de bara originale fiind...au o cursa putin sacadata cand misiti de ele...data viitoare bag optimal..dar pana atunci ne folosim daca e nevoie de garantie care s-ar putea sa nu o primesc, motivul?:
-unghiul de cadere al rotii st, putin diferit..au scris pe foaie ca e amortizorul stramb...dar defapt la geometrie trebuiau putin slabite piulitele la amortizor pana cade el la nivel..conform calculatorului.
-cheder la parbrizu, folositi doar original, este scump dar tot ce este srl pe piata nu cade bine pe caroserie.
Axinte
O sa incep scurt si la obiect: NU CUMPARATI DISCURI DE FRANA KLAXCAR! Sunt la al doi-lea set, primul fiind "de origine". Azi am observat o ditai crapatura pe partea cu pistonasul, roata stanga. Am sa pun o poza cu inculpatu' care m-a lasat la nici 20k.Durere mare..

p.s Am auzit ca discurile valeo ar fi mai rasarite decat astea, da' nu stiu niciun scor. biggrin.gif
Maskatu
Acum depinde si cu ce placute le-ai combinat. Eu am tot klaxcar de peste 30mii si al treilea set de placute pe ele. Inca rezista...
BoR
=>un set de placute schimbat la doar 10000km? Probabil la o utilizare indeosebi urbana.
Maskatu
In mare parte da. Oricum nu am stat pana la uzura maxima.
fuzzzy
QUOTE(BoR @ 27 May 2013, 19:10)
=>un set de placute schimbat la doar 10000km? Probabil la o utilizare indeosebi urbana.
*



Fix la 10.000km le schimbam eu... dar luam doar fermit din cele ieftine, moi ca sa nu manance din disc si cand ajungeau pe la jumatate sau chiar pana la jumatate (adica 10.000km), le schimbam. Utilizare 75% urbana si restul exterior, insa calcam franele bine... tongue.gif
Ryco1
Nu cumparati nimic de Conex,sunt cele mai mari stifturi.
Maskatu
Singurele piese de conex ce le-am avut pe masina au fost tobele (intermediara si finala). Si culmea au rezistat aproape 4 ani. Chiar si in anul 4 am putut lua itp-ul pe bune cu ele. Apoi au inceput sa cada rau, sa rugineasca si sa faca gauri. La banii ce ii dadusem pe ei consider un raport pret-calitate foarte bun. Sunt cam la jumatate din pretul celor originale.
G I M
Poate suna dubios, dar unele piese facute de conex sunt mult mai bune decat cele de origine. Am vrut sa schimb tot lantul de tobe si sa pun Borla ( aveam eu un pitic), dar tubul de coborare de la galerie pana in intermediara nu l-am gasit decat de conex. Le-am schimbat acum vreo 3 sau 4 ani si inca arata foarte bine, de atunci am mai schimbat o data intermediara, finala si teava de legatura, iar intermediara e pe duca iarasi. Finala am facut-o de inox smile.gif N-are muarte!
Dheaven
finala conex, a tinut 1 an jumate. nelovita sau ceva.
pur si simplu bagam surubelnita prin ea.
probabil ca sunt si bune si proaste ce nimeresti...dar e incorecta faza asta.
@ maskatu...pot sa pun orice tip de placute ..discu nu crapa din cauza asta.
din turnare
prost materialul.
alt motiv pt crapare nu exista.
Maskatu
NU cumparati rulmenti BRECKNER chipurile facuti in "germania". M-au tinut 1000-2000 km si deja uruie. Ma refer la cei de pe spate. Probabil si cei de fata sunt la fel de varza. Pe fata am avut inspiratia sa iau originali chiar daca m-a cam usturat buzunarul. Acum imi pare rau ca am luat breckner pe spate mai ales ca au fost 45 bucata. Mai puneam 25 si luam originali dar in momentul acela erau cei mai scumpi din magazin. In rest mai aveau klaxcar si alte chinezarii.

Cei originali de fata sunt 80-90, iar cei spate sunt intre 75 si 120 bucata.
Dheaven
nici planetare breckner nici discuri de frana.
al meu este ovalizat putin dupa 1 an.
rulmenti supernova, logan originali sunt SNR 100 ron bucata.
aduc piese pentru orice...pm daca vreti oferte
cnada
Eu am planetare breckner de cca 10000 km si sunt ok...! Acum poate si dupa noroc si poate si in functie de stilul de condus tongue.gif
Maskatu
Poate ca planetarele sunt ok dar rulmentii sigur nu sunt. Cat despre stilul de condus, nu cred ca se poate vorbi despre asa ceva cand amintim de rulmenti. In orice caz sunt dezamagit de rulmentii astia. Nu este posibil ca dupa nici 1000-2000 km sa uruie. Sunt la fel de prosti ca chinezariile de la klaxcar sau petardele de conex.
bogdandsn
io am fost sa iau discuri de frana si mi sa zis ca " klaxcar cele mai bune frantuzesti"...... pana urma care sunt mai bune si mai ieftine?
george_scala_2004
depinde ce intelegi prin "bune" si ce intelegi prin "ieftine"...
quick
cele mai ieftine probabil asam, dar nu recomand nici celui mai mare dusman...pe mine nu m-au tinut nici 2000 km pana sa inceapa sa bata la franare.....si am cumparat klaxcar, deocamdata sunt multumit, nu circula masina asa mult dar am circulat destul incat sa zic ca se merita.....cu discurile de frana e o loterie, adica daca sunt si oameni care se plang de cele originale ce sa mai vorbim, cumparam si speram sa mearga mult si bine biggrin.gif
MyKe89
Incercati Ferodo.
Iulikk
Ferodo DDF 1521 discuri si Ferodo FSL 114 placute. Asta daca vreti ca atunci cand puneti frana, masina sa se opreasca...
Maskatu
Nici eu nu prea mai sunt fan klaxcar dar am apucat acum 3-4 ani sa pun discuri de la ei si deja aunt la al treilea set de placute. Nu s-au ovalizat si franeaza ca si cele de uzina. Uzura este minima, abia au facut o mica buza si au peste 30-40 mii.
Maskatu
Am notat gresit mai sus. Rulment original spate am gasit la 95 nu 75. In rest erau de la 120 in sus. 75 era snr. Vad ca si pe cel de origine scrie snr. Probabil snr este direct producatorul dar dupa patania cu rulmentii vechi iau direct original. Monentan unul singur. Se pare ca uruie doar pe o parte. Sa vedem cat o rezista si celalalt.

Si parca rulmentii care ii am acum pe spate erau master nu breckner....
Maskatu
Am montat ieri rulmentul. Acum e liniste si pace. Cel de pe stanga spate inca nu uruie. Repet. Mi-am adus aminte. Rulmentii astia varza de i-am montat acum 2-3 luni sunt master.

Ar fi culmea ca cel de pe stanga sa nu inceapa sa uruie deloc. In orice caz a fost frumos cu rulmentii. Cu tot cu cei master si cei originali de pe fata, am dat pana acum 360 lei. Fara montaj.

Asa arata cei originali de pe spate.
Iulikk
Cat ai dat pe ei?
Maskatu
Cei de pe fata au fost 90 bucata cumparati de la un magazin de piese. In targ era 80. Spatele a fost 95 bucata din targ. Tot in targ erau si la 120. Dar am cautat si am dat telefoane si am gasit cel mai ieftin cu 95. Acum am 3 originali si un master. Masterul a fost 45 dar dupa cum am scris, a inceput sa uruie dupa nici 2000 km.
CrysMM
- rulmenti klaxcar spate = varza, i-am schimbat dupa 1000 si ceva de km
- discuri frana klaxcar = ovalizate dupa cateva luni, urmeaza sa le schimb
- tobe conex = cea intermediara a cazut dupa 6 luni, cea finala dupa 1 an si jumatate este toata praf
- flanse amortizoare ets = sau rupt ambele in decursul a 2 luni de la montaj (materialul este foarte subtire si de slaba calitate)
- telescoape bilstein fata = eu am fost nevoit dupa primul an sa le schimb, cu toate ca trebuiau schimbate dupa primele 4 luni, foarte proaste
- bucsi bara stabilizatoare = nu stiu cine le fabrica, dar sunt execrabile, am luat din diverse surse dar toate arata la fel
Iulikk
Ai luat bine rulmentii. In mangalia kitul ot fata este 95, iar pt spate... tine-te bine: 180 lei...
MyKe89
Pentru spate se vand kit-urile de Logan. De ce? Pentru ca Loganistii cumparau kit-urile de SN/SLZ, care erau mai ieftine. Si s-au prins Daciotii de smecherie, ajungandu-se la stabilirea unui singur pret pentru un singur rulment care se potriveste la SN/SLZ/LGN. smile.gif
Maskatu
Da corect. Pana acum existau doua kituri pentru rulmentii spate. De logan si de dsn/solenza. Cei de logan erau mai scumpi cu toate ca erai fix acelasi lucru. Inca se mai gasesc cei cu cod de logan sau cei cu cod de dsn dar probabil ca dacia deja a taiat macaroana de sus. Sunt curios ce cod pastreaza si ce pret adopta.


Crys m, am avut tobe conex, ambele. Au tinut 4 ani. Am inca discuri klaxcar cu peste 30-40 mii km. Al treilea set de placute pe ele si se comporta excelent.

Cu bilsteinurile sunt de acord. Cu o mentiune. Pe mine cele de pe fata m-au tinut 30-40 mii dupa care a inceput sa curga unul. Evident am schimbat ambele. Cam nasol tinand cont ca cei din fabrica au rezistat dublu. Pe spate inca tin. Nu bat si nu au curs.

Rulmenti nu as mai lua nimic gen klaxcar, master, ets si altele. Originali sau ceva mai bun... vezi oferta unix.


MyKe89
Pentru mine nu exista alti rulmenti in afara de SKF, FAG sau SNR. In caz de forta majora cumpar originali (care pe spate sunt SNR cu adaos piperat marca Dacia).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.