Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Laguna
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
cri8sti
Salut!
Cu toate ca-mi face atatea greutati in ultimul timp, cred ca merita s-o prezint in sfarsit si pe "ea" : (prima poza gasita prin calculator la vreo 4 luni de la achizitie - achizitie care s-a facut in noiembrie 2008 - sa zic asa eu si sotia, ne-am facut un cadou de ziua noastra ca amandoi suntem nascuti in noiembrie)
La scurt timp dupa ce am cumparat-o i-am montat si instalatia gpl (nu stiu daca a mers o luna intreaga pe benzina) secventiala tomasetto si rezervor toroidal de 42l.
In prima iarna petrecuta impreuna s-a suparat si n-a vrut sa ma mai duca acasa de la serviciu (povestea e putin mai lunga, trasa la stanga, un pic de circ pe la apan, la 2 zile aceeasi faza, de fapt evacuarea inghetata - apa in toba finala)
Prin februarie 2009 (sau martie chiar nu mai tin minte exact, stiu ca se mai incalzise putin afara) n-a mai vrut sa porneasca (de data asta n-a vrut sa ma duca la munca - avea toane domnisoara) iar dusa la apan si le spun: "s-a dus senzorul de la arbore" la care ei: "dar de unde stiti? A-ti pus-o pe tester?" eu: "am testat-o cu limba (moment in care ranjeau aia pe acolo)" De fapt am dat senzorul jos, am pus limba pe mufa si am dat cu surubelnita pe varful senzorului, ar fi trebuit sa ciupeasca la limba, dar nu facea nimic. Inlocuit cu unul original si mergea ca in prima zi.
In vara lu' 2009 m-am pus si i-am schimbat tobele (detenta si finala) iar finala pe care i-am luat-o avea din fabricatie gaura pentru scurgerea condensului. De atunci nu a mai inghetat iarna.
FWD: s-au mai schimbat in anii urmatori diverse, cum ar fi:
bucsi punte spate (swag-noi), amortizoare spate (kayaba-noi),bielete directie+corp bieleta (nu mai stiu firma-oricum sunt si acum pe masina si nu fac figuri), toate tampoanele de la tobe (febi parca) rulmenti (pe rand: dreapta spate, dreapta fata, stanga fata+spate -snr- noi), pivoti (ruville) fulie alternator (am pus una febi de logan fara ambreiaj si nu se alinia cu celelalte fulii si-mi rodea cureaua, asa ca a fost schimbata imediat cu una cu ambreiaj ina) role ina si curea transmisie contitech parca, iar la scurt timp dupa ce i-am facut schimbul la accesorii i-am facut si distributia la fel cu role ina si curea contitech si i-am pus pompa de apa airtech) E, cam dupa ce i-am schimbat distributia, la vreo 2 luni asa, am facut un drum spre Bucuresti si pe autostrada am observat ca nu mai merge peste 120 pe gpl.
Acum mai de curand i s-a pus ei pata si-mi face si figuri la relanti (aveam ceva probleme de cand am luat-o cu clapeta de acceleratie si mpp-ul asa ca m-am pus si le-am schimbat - clapeta sh si mpp am schimbat de 2 ori: prima data magnetti marelli, acum vdo - bineinteles noi) Am mai schimbat si sonda lambda (bosch-noua) odata cu galeria de evacuare care la mine era fisurata la un crac aproape de jur imprejur si dupa ce am sudat-o, la scurt timp a inceput sa sufle langa sudura (galerie sh - noua m-a speriat pretul)
Fiindca probleme la relanti nu au incetat am umblat si la motor (defapt la culbutori) 8 am schimbat (kolbenschmidt) si am ales 8 din ceilalti vechi pe care i-am curatat si remontat. Operatia a reusit, pacientul are aceleasi simptome. Se para ca ar fi de la distributie, dar ramane de verificat... si acum, poze:

P.S. pe spate e ridicata din bara de torsiune ca sa compenseze greutatea buteliei de gpl, leduri albe si rosii prin bord si adaptor comenzi volan (teoretic si display - dar cred ca merge pe celalalt model de display, nu asta care-l am eu - ca arata informatii incomplete)
l@u
ai o limba beton ,mai ceva ca un tester !
Paco_il
up.gif arata bine
gabize
limba?? ohmy.gif
Concord
Imi place cum arata. Daca si acum se prezinta in aceeasi stare.. felicitari!
Marty
Auzi, limba-iute, ia mergi tu frumos pe benzina, sa vezi ce bine merge masina, ce tine ralenti-ul si ce ia si viteza!
Markos
Plm, aia-i scumpă sad.gif
cri8sti
QUOTE(Marty @ 2 Jun 2013, 22:34)
Auzi, limba-iute, ia mergi tu frumos pe benzina, sa vezi ce bine merge masina, ce tine ralenti-ul si ce ia si viteza!
*


Din pacate nu merge bine deloc si mai si consuma ca o vaca (da, am mers, si mi-a luat 11.2 in oras fata de 9.6 hai sa zic 10 cat imi lua inainte sa am problemele) In afara de consumul minunat imi si moare la relanti si are mers neregulat la rece, mai da si in nas de nu pot sa trec de 2000 rpm....mai zic???
Am map-ul la 0.25 in accelerare in loc de 0.96 (are map nou pe ea siemens) si se pare ca din cauza distributiei este asa. Ceva istoric la problema se caseste pe topicul cu probleme relanti.
Imi place cum arata. Daca si acum se prezinta in aceeasi stare.. felicitari! Multumesc! Se prezinta in aceeasi stare, in afara de prima si a 5-a poza restul sunt recente.
argon
QUOTE(cri8sti @ 3 Jun 2013, 08:37)
Din pacate nu merge bine deloc si mai si consuma ca o vaca (da, am mers, si mi-a luat 11.2 in oras fata de 9.6 hai sa zic 10 cat imi lua inainte sa am problemele)
*



Consumul de 11 e normal la masina aia in oras, chiar mic, intreaba pe altii sa vezi si 13.
cri8sti
Vorbim de Braila....si nu, nu este normal. (stiu si eu cat imi mananca de obicei iar acum NU e ca de obicei)
espacern
Eu as schimba galeria de admisie+verificare etansare injectoare(benzina+GPL).....

Masina e OK dar daca ai probleme cu motorul nu e bine!

@+
andri1940
Foarte frumoasa Leguma, cri8sti! Sper sa ii dai de cap si sa o folosesti din nou cu placere.

Sunt masini grozave, pe mine m-a convins de asta Nevada mea.
cri8sti
E frumoasa, n-am ce zice, dar mai important e ca la drum lung nu ma simt obosit in ea si se si aseaza pe sosea frumos rolleyes.gif
espacern de ce sa schimb galeria si sa verific etansarea la injectoare? Problema e ca face vacuum prea mare in accelerare, nu trage aer fals.
cdadan
De unde ai luat husa? Ca vreau si io.
l@u
iti iau eu din Braila ca Dragos iti ia una cu botnitza inclusa ! biggrin.gif
cri8sti
QUOTE(cdadan @ 3 Jun 2013, 21:31)
De unde ai luat husa? Ca vreau si io.
*


De la rusi (cica rusi ca toti sunt braileni).
cri8sti
De azi dimineata de pe la 1 aproximativ, are si ea distributia pusa la punct (se pare ca era arborele plecat cu sorcova....vreo 2 grade) si functioneaza bine pe benzina. De azi de pe la 10 are si garnituri noi la vaporizator si functioneaza aproximativ bine pe gpl. Sper sa rezolv si cu "aproximativ"-ul ala in curand.
Andyno
Salutare ! frumoasa masina...cam cat ai dat pe ea?
cri8sti
Cand am luat-o eu era aprox 3.5 ron euroiu' si am dat 4650 pe ea. Se intampla de mult asta......
andri1940
Bine ca i-ai dat de cap, in sfarsit! Multi km fara probleme de acum incolo!
cri8sti
QUOTE(cri8sti @ 14 Jun 2013, 15:28)
...................Sper sa rezolv si cu "aproximativ"-ul ala in curand.
*


Mai e pana sa-i dau complet de cap, bine ca am rezolvat ce a fost mai grav. Din pacate nu mai stiu de ce sa ma leg, ca toate sunt noi deacuma (senzori,garnituri,filtre,cilindri gpl...etc.) In rest...multumesc de urari! multi kmp fara probleme!
espacern
QUOTE(cri8sti @ 3 Jun 2013, 19:03)
espacern de ce sa schimb galeria



Din cauza suruburilor "infipte"acolo.

@+
cri8sti
Crede-ma ca am probleme mai grave de rezolvat decat 4 suruburi. Nu incurca cu nimic alea, nu trage aer fals pe langa ele.

Ma uitam la semnatura ta: "....RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!....."
Cata dreptate ai....(asta...din pacate). Inca nu reusesc sa-mi dau seama de ce am vacuum mai mare in accelerare decat la relanti.
cri8sti
Deci, dupa cateva zile cred ca pot sa spun ca am scapat de problemele grave pe care le aveam (nu mergea peste 110-120 pe gpl, consuma mult gpl/benzina, murea motorul pe gpl/benzina, pornea greu cu apa pe la 50-60 grade - la cald sau la rece pornea perfect, dadea in nas pe benzina pe la 2000 rpm) dar am ramas cu o singura problema: cateodata imi da in nas pe gpl la accelerare usoara, daca apas pedala un pic mai tare ii trece instant. Ar mai fi ceva: trece pe gpl instant indiferent de temperatura lichidului de racire, dar nu ma prea deranjeaza ca nu are efecte secundare gen tremurat sau dat in nas cand e prea rece motorul, ar fi totusi si asta pe lista problemelor de rezolvat, ma bucur totusi ca pot sa ma relaxez putin ca nu mai am urgente icon_mrgreen.gif
cri8sti
S-a rezolvat si cu datul in nas la accelerare usoara prin revenirea la bujiile denso iridium power. Acum accelereaza frumos in orice conditii. Mai am de rezolvat cu trecerea pe gaz care acum se face imediat cum pornesc motorul, indiferent cat de rece e.
cri8sti
Cateva poze dupa ce am spalat-o (nu a iesit impecabil, dar n-am avut timp sa stau sa o dadacesc). Am modificat si multiplicatorul la mapa de gpl de la 1.1 la 1.2 si am consumul un pic mai mic si e mai fasneata + ca nu mai simt miros de gaze nearse pe la esapament. Nu reusesc sa scap de problema cu pornirea la rece (intra pe gpl imediat) desi am setat temperatura la 40 grade. Daca sunt 18 grade afara atunci da, intra cand ajunge apa pe la 40, dar daca sa zicem ca sunt 22-25 grade afara, intra pe gpl imediat cum o pornesc desi apa e rece wacko.gif
cri8sti
Putin bibilita (din pacate nu-mi mai gasesc solutia de innegrit bandourile si i-ar fi trebuit un tratement si pe anul asta) si bratele de la stergatoare vopsite.
M Sandica
salut cristi ,cine ti-a umblat la barele de torsiune ?am fost la cateva servisuri in galati si mi-au zis ca nu umbla acolo si nici bucsele de pe spate nu mi le schimba,mau trimis la renault ,dar astia mau ars de cateva ori odata si pe dig la voi
cri8sti
De ieri are injectoare Magic Jet (gpl) si filtre noi. Pentru cine are injectoarele de gpl uzate si tre sa le schimbe, recomand cu incredere magic jet (se simte diferenta - am scapat in sfarsit - definitiv sper eu...- de dat in nas la sarcini partiale sau la accelerare puternica de la turatie joasa in treapta superioara) Acum functioneaza identic motorul si pe gpl si pe benzina (ma refer la mersul motorului in principal - rotund, zici ca toarce)
Totusi (zic eu ca nu-i doar o impresie - desi m-as bucura sa fie biggrin.gif) pare sa ma "fure" CB-ul acum. Imi arata un consum mai mic decat cu injectoarele vechi, ma refer mai mic chiar si decat mersul pe benzina (ex: la 100km/h am 6.2-6.3 pe benzina iar pe gaz arata 5.9-6l/100km) Tre sa o calibrez iar si in mers, ca acum n-am mai facut asta din lipsa de timp si probabil sa umblu putin si la multiplicator (asa am rezolvat cu cb-ul data trecuta)
cri8sti
Ultima calibrare cu duze de 2.0 (se pare ca aveam de 1.5 pe ea). Operatie reusita, pacientul e mort (aka problema nerezolvata)
gpl.magazin
E mai bine, dar nu suficient de bine...2 e tot prea putin. Pentru 120 cp, mergi pe 2.4 sau 2.5 fara frica. Te rog sa faci harta mai mare ca in prima poza, sa-mi pot da seama mai bine de diferenta dintre cele doua harti pe timpii mari de injectie. Acolo apare full open. Poti folosi si tasta "prt sc" ca sa faci o captura de ecran (paste in paint si save as jpeg...).
In cazul de fata ai doua variante: ori maresti diuzele (recomandat), ori lasi ultiumile trei puncte de pe linia multiplicatorului la 30kPa (axa din dreapta). Numai ca-n a II-a varianta, masina va fi mai lenesa ca pe benzina, la talpa la fund.
In poza a doua am subliniat cu rosu recomandarea manualului...
cri8sti
Am 107cp. Mi-e teama sa ma duc cu duzele mai sus (de la 1.5 la 2.0 a scazut semnificativ multiplicatorul - ai vazut si tu - mi-e ca se duce prea jos daca fac duzele de 2.4....ma gandeam la 2.1-2.2?) Mai am o problema acum... sad.gif cand schimba de pe gaz pe benzina sau invers, da sa moara motorul.
Sau as putea incerca sa duc presiunea mai sus in vaporizator sa vad daca se rezolva? In caz ca da, o dau inapoi si maresc duzele putin?
cri8sti
Ai dreptate ca trebuie duze mai mari. Am marit presiunea la 1.43 si a mai scazut putin multiplicatorul (aproape de 1.1) si momentan nu a mai aparut eroarea. Am pus si timpul de trecere pe gpl la 100ms si trece fara sa simt pe gpl, inapoi pe benzina tot mai are o ezitare. Intrebarea e cat sa maresc duzele? Tot mi-e teama ca 2.4 sunt prea mari.
P.S. daca trecerea de pe benzina pe gpl sau invers se face in mers tot imi da in nas binisor. De ce de cand am marit duzele ca sa-si faca autocalibrarea tre s-o tin din pedala turata ca altfel moare motorul? Tot dupa marirea duzelor am si problema asta cu trecerea de pe benzina pe gpl si invers.
cri8sti
Asa arata setarile si harta (dupa autocalibrare) Duzele sunt tot alea de 2. Ce se intampla cu injectoarele 3 si 4: in timpul autocalibrarii scade mult turatia cand intra injectorul 3 si nici nu mai merge rotund motorul. La fel daca decuplez eu (din soft) oricare din cele 2 injectoare. In schimb daca decuplez injectoarele 1 sau 2 motorul functioneaza absolut normal. Am ajuns cu timpul de trecere de pe benzina pe gpl si invers la 0ms ca sa faca trecerea cat de cat normal, altfel (reglat de la 200ms in sus si chiar si la 100ms) imi tremura motorul si chiar si moare daca e la relanti.
Poza1 - pornire la rece
Poza2 - imediat ce a intrat pe gpl
Poza3 - deflexie inainte de autocalibrare
Poza3 - deflexie dupa autocalibrare
Poza4 - harta imediat dupa autocalibrare, fara corectii
bundy220
verifica daca corespondenta intre injectorul 3 benzina si gaz e ok,adica sa nu fie benzina 3 gaz 4 si invers,benzina 4 si gaz 3
Poti inversa mufele intre ele 4 cu 3 la gaz.
cri8sti
Am facut asta deja. Acum ordinea e 1243. Cred ca furtunele au fost incrucisate si eu cand am schimbat duzele le-am pus drept. Trece frumos acum pe gaz/benzina dar nu am scapat de dat in nas. Maine dim fac duzele de 2.2 sa vad ce iese.
cri8sti
Am descoperit de ce tot dadea in nas, membranele la vaporizator (desi nu au anul de cand le-am schimbat) scapau (cea din mijloc scapa prin 2 locuri si mizeria ajunsese si in filtrul de stare lichida) Aceste membrane au fost inlocuite de cei care mi-au montat instalatia si care nu au binevoit sa-mi comunice ca nu sunt cele originale. Am pus eu un set original si acum am doar niste scaderi insesizabile de presiune (aprox 0.05 bari fata de 0.7 bari cu membranele vechi)
Am reglat si instalatia si am obtinut urmatorul grafic (cu duze de 1.9 acum):
cri8sti
Am scos bujiile denso iridium IK20 rulate putin peste 50000km. Parca stiam ca duc pana pe la 90000km....Au fost inlocuite cu Beru UXT1 care macar 40000km daca tin ma declar foarte multumit de ele. (au costat ceva mai putin de jumatate fata de denso)
Se pare ca gpl-ul le afecteaza destul de rau.
P.S. pun si poza cu ele imediat ce pot. Momentan imi da eroare "the website has a programming error"
P.P.S. ca idee: electrodul central e lipsa
cri8sti
Revizie la 256407km: flanse si amortizoare fata kayaba (pe spate le schimbasem tot cu kayaba), rulmenti sarcina amortizor skf, kit protectie amortizor sachs, suport hidroelastic motor corteco, cablu ambreiaj starline. Pe partea de gaz schimbat cele 2 filtre si cam atat. Urmeaza zilele astea schimbul de ulei si filtre. In rest...sosele bune sa avem!
Uitasi, s-a schimbat si pompa stropitoare parbriz+luneta cu Febi.
cri8sti
I-am schimbat si uleiul cu ravenol lsg 5w30 si amortizoarele de haion cu magnetti marelli. Azi face si baie, poate urmeaza si niste poze.

30 Mar 2016, 08:33:
Si poze:
cri8sti
Nu am gasit cheder nou la un pret convenabil, asa ca am inlocuit o bucata din chederul vechi de la portbagaj (parte de jos, rupta) cu o alta bucata de cheder de laguna, dar in stare buna. Rezultatele in poze (nu mai trosneste haionul acum si are un sunet plin cand se inchide - video: https://youtu.be/eC6Gtr4_DS0 ):
P.S. ca sa stea lipite capetele de chedere, am rulat aprox. 8-10cm din gogoasa de la chederul vechi si am bagat-o in interiorul capetelor de chedere.
ss_remus
Spuneai mai sus ca ai inlocuit amortizoarele pe fata, de care ai pus? pe ulei cum avea din fabrica sau ai ales KYB pe gaz? Ma intereseaza sa stiu daca nu cumva e prea rigida in cazul in care ai pus pe gaz pe fata.
cri8sti
Nu am pus gaz pe fata, doar pe spate. Are suspensiile destul de tari si asa, nu vroiam sa risc sa le fac si mai tari. Citisem un topic la megane 1 unde pusese cineva amortizoare pe gaz pe fata si se plangea ca simte orice pietricica/denivelare, nu aveam de gand sa fac la fel.
cri8sti
Au cedat și bujiile beru (uxt 1). La 265652km am trecut iar la denso, de data asta ik20tt.
cri8sti
Pregatiri de vara. Am vopsit si bratele de la stergatoare, tot in camp electrostatic (poze dupa ce le montez).
cri8sti
Si stergatoarele:
CT-05-DGP
Arata bine masina! Tine-o tot asa!

Am avut si eu o Laguna2...
cri8sti
Multumesc!
Mi s-a pus pata pe laguna 2 facelift, da una n-am gasit in mintile ei.
cri8sti
Mno....cand ti se pune pata...
andri1940
Ti-ai luat Laguna 2? Da mai multe detalii...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.