Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme AC si aeroterma
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Probleme tehnice - Dacia Duster
Pages: 1, 2
giovi_buru
Salutare! Eu am o problema cu noul meu Duster: am plecat la drum lung si am observat ca aeroterma nu mai functiona la parametrii normali, AC-ul fiind pornit in treapta 3 aeroterma si totusi in masina era cald.
A II a zi dimineata dau drumul si totul merge perfect. Ajung la service si imi spune mecanicul ca nu are ce face, ca totul merge ok ceea ce constatasem si eu. El imi spune sa vin cand se mai intampla. In fine...iarasi drum lung GL-Buc: dupa vreo 200km aceeasi problema: aeroterma dadea sa se sufoce in treapta 3 cu AC-ul pornit, racoare deloc in masina. Ajung la destinatie unde stau 1h. In acest timp sub masina s-a facut o balta de la apa ce trebuia (cred eu) sa curga in timpul mersului. Am pus mana, am mirosit...era apa! Am pornit masina, AC-ul a mers normal inca vreo ora si apoi a inceput sa se sufoce fiind aeroterma in treapta 4 cu 4 persoane in masina abia respirai. Am lasat aeroterma cu AC-ul pornit mai multa vreme asa, dupa care am oprit AC-ul si in cateva minute aeroterma fiind pornita in treapta 3 incepea usor, usor sa-si revina si sa bage aer rece (cred eu, care era pe traseu). La un moment dat si-a revenit de tot. Am dat drumul din nou la AC si mergea bine pana iarasi incepea sa se sufoce aeroterma...
cam asta este la Dusterul meu cu 5300km in bord in 3luni si 90% in afara orasului.
Iszy
Mecanic doua picioare in fund! Schimbat service-ul.
Control nivel si calitate freon, control presetupa compresor, control furtun de evacuare condens, daca nu e infundat ( de la noroi ) sau daca nu e gituit undeva....
Daca vrei sa te ocupi de problema mai in amanunt consulta-te cu un frigotehnist.
tavi_ro
Daca s-ar rezolva problemele cu 2 suturi in fund cred ca nu am mai avea mecanici.
Chestia asta cu aerul conditionat intra in aceeasi categorie cu pornirea benzinarului.
Daca pe tester nu iese nimic e cam greu sa iti dai seama de unde este problema.
Mai ales cand ajungi cu masina in service in perfecta stare de functionare.
Pana nu se strica de tot ma indoiesc ca ii da de cap, sau sunt sanse minime.
La o cantitate mica de freon in instalatie nu o sa mai bage niciodata frig, buba e din alta parte.
PS: la logan am crezut ca s-a spart radiatorul atat de multa apa se strangea sub masina. Idem si la passat. Mult mai reusit AC-ul de la Logan !!!, si acum dupa 8 ani baga frig de te ingheata. NU am completat niciodata freonul sau mai stiu eu ce.
GBC
Cel mai probabil e vorba dupa cu zicea mai sus si colegul de forum poate fi vorba de infundarea furtunului de evacuare a condensului.
Asta ar fi prima verificare care se poate face relativ usor (necesar acces sub masina).
Ce ma mira e ca spui ca masina e noua, dar depide si pe unde a umblat, in ce conditii etc.
tzeegunoo
Daca prin "aeroterma se gatuia" vrei sa zici ca ai simtit ca debitul de aer a scazut, e posibil ca vaporizatorul sa se fi infundat cu gheata. Daca la Dusterul tau compresorul de aer conditionat nu e cu cilindree varibila ci cu termostat care comanda oprirea compresorului, daca acesta se defecteaza si compresorul merge continuu la capacitate maxima, se poate ca in timp(o ora dupa cum spui) sa inghete total.
giovi_buru
QUOTE(tzeegunoo @ 7 Jun 2013, 14:49)
Daca prin "aeroterma se gatuia" vrei sa zici ca ai simtit ca debitul de aer a scazut, e posibil ca vaporizatorul sa se fi infundat cu gheata. Daca la Dusterul tau compresorul de aer conditionat nu e cu cilindree varibila ci cu termostat care comanda oprirea compresorului, daca acesta se defecteaza si compresorul merge continuu la capacitate maxima, se poate ca in timp(o ora dupa cum spui) sa inghete total.
*



Scuze! Nu am mai postat fiindcă am așteptat următorul drum lung (cca 300km) pt a dovedi ca a avem o problema la masina. Am mers astăzi 300km fără sa opresc masina. După 50 km deja ne sufocam in masina doua persoane si mentionez ca era drum lung de parcurs cu 100km/h in proporție de 70%! Am lăsat masina la relanty timp de 1h si nici un strop de condens sub ea cu AC-ul pornit. Am ajuns la service Apan Galati in sfarsit si abia aici a început sa picure apa ca la un adevărat aer conditionat. Am fost si mi-au scos 50gr de freon. Mentionez si faptul ca vineri timp de 2h am încercat sa descoper problema asta in oraș la relanty si vreau sa va zic ca nu am reușit ca mergea A.Cul de nu puteai sta in masina....deci doar la drum întins se întâmpla fenomenul...sa vedem acum după ce au umblat....va țin la curent...multumesc pt sfaturi
vulturu78
Sal, si eu cred ca am o problema la fel. ti s-a mai intamplat ?
2012
Probabil vaporizator se blocheaza cu gheata, cum spune tzeegunoo in postul #5.
giovi_buru
Salutare din nou! Problema persista în continuare. Am făcut plângere la dealer care mi-a zis ca așteaptă răspuns de la Dacia cum se poate remedia. Mi-au schimbat anul trecut prin aug-sept o sonda sau senzor dela Ac, iar norocul lor a fost ca în perioada următoare nu prea mai fostnevoie de Ac pana anul acesta prin mai iunie cand folosind aerul mai insistent mi-am dat ca problema persista. Ăștia de la servicema tot aamână... Cred ca ma duc să fac plângere la protecția consumatorului
IRONICK
sonda de ac unde pozitionata? pe conducta in compartimentul motor sau in aeroterma?
giovi_buru
a umblat undeva sub volan, bănuiesc ca e în legătură cu aeroterma! Dar degeaba... Merg cu ea 3ore indiferent de viteza și începe sugrumarea aerului condiționat iar țeavă de la motor de la Ac îngheață (nu știu sa va spun care, dar este bucata dinspre borcanul cu apa pt parbriz!
P-A-C-O
QUOTE(giovi_buru @ 10 Jun 2013, 20:28)
Am ajuns la service Apan Galati in sfarsit si abia aici a început sa picure apa ca la un adevărat aer conditionat. Am fost si mi-au scos 50gr de freon.

tipic romanesc.... wacko.gif
eu iti recomand sa faci o vidanjare completa a instalatiet de AC si o reumplere cu cantitatea recomandata de producator in fc. de tipul motorizarii, respectiv a compresorului de AC; vezi aici: [attachmentid=1627955294]




IRONICK
in aeroterma este chiar sonda care impiedica inghetul
tavi_ro
Nu stiu (inca) cum o fi la dacia dar cand am completat freonul la passat au cuplat o instalatie intreaga Bosh la masina, instalatie cuplata cu 2 conducte. Una pentru freon si una pentru ulei. Instalatia respectiva a scos tot freonul din instalatie, si apoi l-a completat cu cat trebuia. Plus ceva ulei. Totul automat. Cand am ajuns cu masina aproape nu mai baga deloc aer rece. La plecare inghetai in masina. Tot atunci m-au intrebat daca sa bage si markeri in freon pentru depistare pierderi. La sfarsit cu o anumita lampa au verificat daca exista pierderi, culmea e ca au gasit o scurge foarte mica chiar pe la bila de la supapa de etansare. Asa o fi si la Dacia ?
Loganul are 9 ani si AC-ul te ingheata. Nu am umblat niciodata la el, nu am completat freonul, uleiul sau mai stiu eu ce. Oare de ce la Duster e altfel ? Nu mai zic ca la Duster AC-ul e mult mai slab decat la Logan. Zgarciti francezii astia, pana si aerul rece il dau cu portia.....
IRONICK
1. pentru nu mai ai acelasi compresor
2. ...
3. ...
...

masina mai scumpa, piese mai ieftine. pentru ei
IRONICK
Am vazut si eu minunea cu facelift cum functioneaza. De rece face, dar nu te da pe spate. Supapa de destindere pufaie si fasaie periodic cand cupleaza compresorul. Si asta se aude peste zgomotul de diesel. Abur scoate din cand in cand. Cica nu exista fara fiucerul asta.
Mai bine drujba de pe logan.
crinel_baronu
De problema postat in titlul topicului am dat si eu. Sunt angajat al unei firme unde suntem 4 oameni care au primit cate un Duster nou si care ni se schimba la 100.000 de km, toti am dat de acesta "afectiune".

Vara cand e foarte cald dupa 50-100 de km de mers (momentul cand ai cea mai mare nevoie de aer rece) si de obicei cand bate soarele pe bord acest sistem de racire intra intr-un "safe mode" si pentru a nu-l forta prea tare au montat un fel de releu care iti blocheaza racirea aerului.

Poti sa dai si pe treapta 4 ca aerul nu il simti ca vine spre tine nici echivalentul treptei 2 si nici pe departe nu e rece.
La inceputul acestui mod de functionare se observa si un abur usor ce iese pe aerisitoare.

Ca si concluzie, "asa face Dusterul".

Momentan am 80.000, mi s-a facut ultima servisare cat va fi la mine cu tot cu distributie si astept sa primesc facelift-ul si sa vina vara sa vad daca mai are acest minus sa zic asa

Vin cu o completare: seful are Duster Ph 2 si ii facea aceeasi problema si toti aceia care mi-au zis mie ca asa face Duster-ul, i-au luat masina in Service si ii monteaza ceva termostat ca "cica" s-ar forma un dop de gheata si cu acest termostat nu va mai fi problema
giovi_buru
Salutare din nou! Problema persista în continuare! Nu am rezolvat nimic! Mă apropii de 50000 km și sezonul cald se apropie! Ma bătea gândul sa o schimb cu diferenta de bani cu un Duster 2 dar dacă și acolo sunt probleme ma las la mâna unui avocat!
klaus
Dar in afara de ce ai zis pe acest topic, ce alte actiuni ai intreprins pentru a rezolva ceva?
giovi_buru
În afara de a merge cu masina în service și a ma plânge de problema nu prea am avut incotro! Am căutat și alți meseriași în aer conditionat care ma așteaptă imediat ce se mai ridica temperatura! Și bineînțeles am vorbit cu un avocat pt un eventual proces și documentația este strânsă ! Masina este în garanție! Ce altceva pot sa fac? Daca ai o idee...
mikcutu
Salut,

Aceeasi problema am experimentat-o si eu dar fara a gasi o solutie.

@giovi_buru, ai reusit sa rezolvi problema?
Adimus 2007

Aceeași problemă o am si eu....Cei din service nu au rezolvat-o.Poate mă ajută cineva care s-a confruntat cu problema asta și a rezolvat-o! Mulțumesc!
torquemada
1. Verificare cantități instalație de aer ondiționat (după semnătură ai 0,9 TCe )

Motor,Cantitate R-134a (g), Compresor,Tip ulei,Cantitate ulei (ml)
H4B 0,9 TCe 12v,480 ± 35,VALEO DKV11R,PAG 488,80 ± 10


2. Verificare sondă antiîngheț vaporizator
Adimus 2007
Mulțumesc pentru răspuns! Am să încerc și revin cu o postare!
Dacus_Malus
Incercati sa mergeti doar cu treapta 1 a aerotermei....eu asa am facut si nu mi s-a "blocat" AC-ul.
Rezolvarea e schimbarea unei sonde sau termostat care induce intrarea compresorului intr-un fel de safe mode...(ptr. protectie).
torquemada
Dacă porcăria aia de NTC s-a dus poți să mergi cât vrei pe treapta I cu AC pornit, compresorul nu va porni.

sonda antiînghet(NTC) e doar vreo 480ron
bygy007
atita doar pentru un termistor de citiva lei?
torquemada
sonda evaporator
277230128R (Valeo pentru X52)
74,92e+tva
bygy007
am inteles , dar mi se pare enorm pentru ceva care citeste o temperatura , bine ca nu am asa ceva
sorin1983
probabil pretul face service-urile sa taraganeze reparatia mergand pe principiul ca poate iese masina din garantie smile.gif
Adrian Frigo
QUOTE(torquemada @ 8 Jun 2017, 23:04)
sonda antiînghet(NTC) e doar vreo 480ron

Eftin! gun3.gif
torquemada
Cum sonda vine cu fir inclus, iar firul celei vechi e încolăcit în jurul cutiei aerotermei, trebuie demontat bordul pentru montaj.

Oricum dorel a găsit o cale taie și înnădește firele
psychoo
Un NTC cam greu se strica in regimul de acolo. Ar fi tare ca problema sa fie de la mufa senzorului. Cea din capatul incolacirii respective. Iar nenea Dorel care taie firul anuleaza si probabilitatea unui retur al noului senzor, problema ramanand nerezolvata.
Daca e acces la mufa, as incerca un spray de contacte si mai multe conectari ca sa se curete contactele
torquemada
Senzorul se cuplează pe 319 (aka comanda de climatizare) și nu, nu te ajută cu nimis spray-ul de contacte
Adimus 2007
Am fost în service.Mi-a schimbat sonda antiîngheț.Problema PERSISTĂ mad.gif ....
torquemada
Mă citez:

1. Verificare cantități instalație de aer ondiționat (după semnătură ai 0,9 TCe )

Motor,Cantitate R-134a (g), Compresor,Tip ulei,Cantitate ulei (ml)
H4B 0,9 TCe 12v,480 ± 35,VALEO DKV11R,PAG 488,80 ± 10

2. Verificare sondă antiîngheț vaporizator (aia veche ce rezistență avea?)

3. Verificare via CLiP pe injecție (din semnătură ai TCe)

-actionare ambreiaj compresor - ok

4. Verificare via CLiP pe injecție (din semnătură ai TCe), cu cerere de AC :

PR037
PR872
ET321

5. Totul(1+2+3+4) ok = schimbare comandă climă (teoretic se poate, până la un punct, repara aia veche)



Bicicleta galbena
QUOTE(Adimus 2007 @ 15 Jul 2017, 18:14)
Am fost în service.Mi-a schimbat sonda antiîngheț.Problema PERSISTĂ mad.gif ....
*


Asa e facut sistemul de aer conditionat la majoritatea modelelor Dacia, am experimentat si eu pe Loganul de servici 1.2 16v "calitatea" racirii. N-ai de ales decat sa schimbi tigaia. Trist, stiu.

Noroc ca plec in concedii cu Solenza, masina din 2003, care raceste beton fara sa umblu nici macar o singura data la aerul conditionat.



Iszy
Cei din retea nu exceleaza in clima, cu exceptii.
Io recomand, sa cauti in mester specialist in clima-auto.
cristic1982
Compresor de clima diferit, mult mai slab pe modelele noi.
Singura chestie e sa ii umpleti de plangeri, inclusiv la OPC pentru prestatia climatizarii. Nu garanteaza rezolvare, dar macar poate mai schimba ceva pe viitor.
Robbyman
Aceasta situatie e destul de intalnita la Dacia. De pe un forum spaniol al marcii am remarcat parerea ca instalatia de AC la Dacia raceste prea tare si se formeaza gheata pe undeva pe circuit. Asta ar explica de ce aeroterma se aude functionand dar nu intra aer. Pe undeva circuitul e obturat (infundat) probabil de gheata.

Am avut acum doi ani la un drum lung aceeasi problema si am rezolvat-o manevrand din comenzile de pe bord ale aerotermei. Treaba e ca am uitat ce anume am facut, dar e foarte probabil ca am dat pe cald instalatia un pic si apoi am revenit pe rece si a functionat imediat. Incercati si voi ceva in genul asta!

torquemada
Sonda antiîngheț vaporizator pentru ce crezi că e, tocmai pentru a nu permite formarea gheții pe vaporizator(e în cutia climatizării).

Robbyman
Problema este sigur un dop de gheata pe circuit. Dati un pic pe aer cald si se rezolva. Sau evitati formarea ghetii, oprind pentru foarte scurt timp, din cand in cand, aerul conditionat. Sonda antiinghet functioneaza defectuos.
zbang_ro
Buna seara , am achizitionat un reno megane 2 din 2007 si problema ar fi ca am schimbat radiatoru + vaporizatoru din bord +freon full acum 2 saptamani a mers toate bune si frumoase si azi am constatat ca nu mai merge la cea mai mica treapta mica se simte foarte putin rece dar nu baga conditionat , am ridicat capota conducta este calda in loc sa fie rece , tin sa mentionez ca compresorul merge , randu trecut mecanicii au spus ca e posibil sa fie infundata instalatia dupa recuperarea freonului si reintrodus aieru merge dar dupa 2 saptamani iar nu mai merge , de la ce sa fie in cazul meu ?

Va multumesc astept raspuns .
bygy007
posibil sa ai in continuare pierderi care teava este calda cea subtire sau cea groasa?
moustache
Off topic, problema este la un Logan 2, dar instalatia e cam la fel.


Aceeasi problema si la mine. Merge cat merge, apoi aerul vine din ce in ce mai cald, pana vine direct ca afara. Nu are legatura cu cantotatea de freon. Am pierderi mici. Azi am reumplut instalatia (scos freon, vidat, reintrodus cantitatea corecta) si dupa cateva ore a reaparut problema. Cand apare acest fenomen compresorul cupleaza si ramane cuplat, GMV-ul merge pe treapta 2, dar conducta de joasa presiune nu se raceste deloc. Daca opresc AC-ul din buton se simte dupa turatia motorului ca se decupleaza compresorul, la fel si cand repornesc AC-ul, se simte cuplarea, dar nu apare acel zgomot specific supapei de destindere (acel pufait). Daca las AC-ul oprit cateva minute (cam 5) si il repornesc functioneaza normal. Nu are treaba nici cu termistorul (sonda temperatura de la vaporizator), daca il scot, merge la fel pana cand incepe sa inghete si se reduce fluxul de aer. Pareri? A rezolvat cineva?
SimonRobert
Exact aceiași problemă am avut și eu zilele trecute cu in Duster 1.3TCe. A pufăit pe gurile de ventilație și nu mai dădea aer rece. Fiind la drum întins singurul lucru care a funcționat a fost că în momentul în care nu mai baga rece sa opresc AC de la buton, lăsăm un minut, două și porneam iar. Acum, după ce am citit mai mult despre problema asta incep să mă gândesc că dacă mașina face așa la doar 3500km rulați e clar o problemă cu calitatea pieselor folosite. Noroc că e pe sfârșite sezonul cald și problema dispare de la sine dar sper că până la anul sa rezolv problema schimbând mașina că altă soluție nu vad.
GBC
" A pufăit pe gurile de ventilație și nu mai dădea aer rece."

E posibil sa fie infundata evacuarea condensului. Nu stiu cum e la Duster, la Logan a trebuit sa merg la service si sa o ridic pe elevator.
Nu stiu de ce, dar era infundat, erau si petricele(!!!) si a curs destula apa (aproape sa umpli o cana). S-a intamplat cam acum 6-7-8 ani si nu am mai avut probleme cu asta.

Daca e sa incerci incearca acum, sa nu se evapore apa smile.gif. Nu de alta dar nu mai curge nici noroiul de acolo.

Daca verifici spune te rog ce rezultat obtii, pozitiv sau negativ. Sunt interesat de dusterul de 150CP si sunt curios ce probleme apar.

Multumesc anticipat si bafta!
SimonRobert
QUOTE(GBC @ 4 Sep 2019, 02:32)
" A pufăit pe gurile de ventilație și nu mai dădea aer rece."

E posibil sa fie infundata evacuarea condensului. Nu stiu cum e la Duster, la Logan a trebuit sa merg la service si sa o ridic pe elevator.
Nu stiu de ce, dar era infundat, erau si petricele(!!!) si a curs destula apa (aproape sa umpli o cana). S-a intamplat cam acum 6-7-8 ani si nu am mai avut probleme cu asta.

Daca e sa incerci incearca acum, sa nu se evapore apa smile.gif. Nu de alta dar nu mai curge nici noroiul de acolo.

Daca verifici spune te rog ce rezultat obtii, pozitiv sau negativ. Sunt interesat de dusterul de 150CP si sunt curios ce probleme apar.

Multumesc anticipat si bafta!
*




Mulțumesc pentru reply și pentru mesaj. Pe mine nu mă lăsa să dau PM așa că voi răspunde aici: nu am mai avut timp sa fac nimic legat de problemă că am plecat la muncă, in afara țării, și mașina a rămas acasă.Cand revin in tara o să încerc să mă bag sub ea sa vad daca e vor problemă pe furtunul ăla de evacuare. Ar fi culmea sa se fi înfundat după doar 3500km 😆. Am sa scriu și aici daca rezolv ceva sau nu, dar asta pe la sfârșitul lunii Octombrie.
mikcutu
Salut

A rezolvat cineva aceasta problema?

Mulțumesc,
Gil26
Daca vrei poti sa detaliezi si problema ta, efecte, de cand o ai, ce ai facut, ce ajutor \informatii doresti, etc. ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.