QUOTE
Doua asociatii ale reparatorilor auto, ASSAI - Asociatia Societatilor de Service Independente si ACODAREN - Asociatia Concesionarilor DACIA, RENAULT si NISSAN, declara intr-un comunicat de presa ca societatea ASTRA Asigurari nu le acorda pagubitilor RCA suficienti bani pentru efectuarea reparatiilor.
Conform comunicatului ACODAREN, "conflictul este generat de plata fortata, prin virarea in cont, fara acordul pagubitului, a unor sume de bani considerate de catre ASTRA Asigurari drept despagubire acceptata. Aceste sume, calculate netransparent, dupa o regula stiuta doar de inspectorii ASTRA Asigurari, nu permit clientilor efectuarea reparatiilor in conditii de calitate si siguranta, in ciuda facilitatilor pe care le acordam."
"In ultimul timp, tot mai multi clienti au venit la service-uri pentru a cere sprijin in rezolvarea unor situatii conflictuale aparute in relatia cu ASTRA Asigurari, in calitatea lor de pagubiti ai acestei companii", explica Marius GHIBAN, Directorul ACODAREN.
De asemenea, ASSAI afirma ca valoarea sumei virate in contul pagubitului este intre 20% si 45% din suma reala necesara despagubirii si, mai mult decat atat, "ASTRA Asigurari, fara a avea nici un document agreat si semnat de catre client pentru suma de despagubire, inchide dosarul de dauna dupa 3 - 4 zile de la avizarea daunei si ii transmite un SMS clientului prin care il anunta ca acesta a fost despagubit".
Cele doua asociatii de profil sustin ca aceasta situatie este si o consecinta a faptului ca pagubitii nu sunt suficient informati despre drepturile lor. "Majoritatea clientilor nu isi cunosc drepturile pe care le au, nu cunosc nici solutiile complicate de rezolvare a acestor situatii si accepta o suma care nu le permite repararea masinii avariate intr-un accident de care nu au fost vinovati", a afirmat Cristian MUNTEAN, Director ASSAI.
Ca reactie la situatia prezentata mai sus, Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a anuntat ca a luat act de comunicatul de presa al ASSAI si explica faptul ca "in cazul in care are indiciile unui comportament abuziv fata de clienti, autoritatea poate dispune control la societatile de asigurare autorizate. Controlul poate avea ca efect sanctionarea astfel: de la avertisment pana la suspendarea si retragerea autorizatiei de emitere de RCA (in cazul politelor de asigurare de raspundere civila)".
"În cazul Astra Asigurări, compania se află în termenul de a răspunde la clarificări. Ulterior, în funcție de răspuns, ASF poate dispune control pentru verificarea modului de instrumentare a daunelor, dacă dosarele de daune nu au fost instrumentate conform normelor ASF", se mai spune în comunicatul autorității.
Pana la ora publicarii acestui material, reprezentantii ASTRA Asigurari nu au putut fi contactati.
Conform comunicatului ACODAREN, "conflictul este generat de plata fortata, prin virarea in cont, fara acordul pagubitului, a unor sume de bani considerate de catre ASTRA Asigurari drept despagubire acceptata. Aceste sume, calculate netransparent, dupa o regula stiuta doar de inspectorii ASTRA Asigurari, nu permit clientilor efectuarea reparatiilor in conditii de calitate si siguranta, in ciuda facilitatilor pe care le acordam."
"In ultimul timp, tot mai multi clienti au venit la service-uri pentru a cere sprijin in rezolvarea unor situatii conflictuale aparute in relatia cu ASTRA Asigurari, in calitatea lor de pagubiti ai acestei companii", explica Marius GHIBAN, Directorul ACODAREN.
De asemenea, ASSAI afirma ca valoarea sumei virate in contul pagubitului este intre 20% si 45% din suma reala necesara despagubirii si, mai mult decat atat, "ASTRA Asigurari, fara a avea nici un document agreat si semnat de catre client pentru suma de despagubire, inchide dosarul de dauna dupa 3 - 4 zile de la avizarea daunei si ii transmite un SMS clientului prin care il anunta ca acesta a fost despagubit".
Cele doua asociatii de profil sustin ca aceasta situatie este si o consecinta a faptului ca pagubitii nu sunt suficient informati despre drepturile lor. "Majoritatea clientilor nu isi cunosc drepturile pe care le au, nu cunosc nici solutiile complicate de rezolvare a acestor situatii si accepta o suma care nu le permite repararea masinii avariate intr-un accident de care nu au fost vinovati", a afirmat Cristian MUNTEAN, Director ASSAI.
Ca reactie la situatia prezentata mai sus, Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a anuntat ca a luat act de comunicatul de presa al ASSAI si explica faptul ca "in cazul in care are indiciile unui comportament abuziv fata de clienti, autoritatea poate dispune control la societatile de asigurare autorizate. Controlul poate avea ca efect sanctionarea astfel: de la avertisment pana la suspendarea si retragerea autorizatiei de emitere de RCA (in cazul politelor de asigurare de raspundere civila)".
"În cazul Astra Asigurări, compania se află în termenul de a răspunde la clarificări. Ulterior, în funcție de răspuns, ASF poate dispune control pentru verificarea modului de instrumentare a daunelor, dacă dosarele de daune nu au fost instrumentate conform normelor ASF", se mai spune în comunicatul autorității.
Pana la ora publicarii acestui material, reprezentantii ASTRA Asigurari nu au putut fi contactati.
http://www.1asig.ro/ASSAI-si-ACODAREN-decl...3,100-46954.htm
In cazul in care asiguratorul a formulat o oferta de despagubire "in evaluare proprie" (respectiv inainte de efectuarea reparatiilor), oferta cu care persoana pagubita nu este de acord, aceasta poate depune documente fiscale prin care sa arate marimea prejudiciului si sa solicite plata diferentei de despagubire cuvenite.
Problema e ca un deviz nu e document fiscal, deci astra cam e... in litera legii cand ofera cat vrea muschiu' lor.