Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consum berlina injectie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Ov
a mea masina, in oras, in aglomeratie (aia mare de dimineatza smile.gif la un drum de vreo 15 km pana la servici, imi consuma cam 12-13. Pot sa fac ceva? (daca se poate face ceva).

La mersul prin oras in timpul zilei, cand aglomeratia e normala, consuma cam 11 si afara, la drum lung, neomorata, 7-7.5

Deci, e bine/rau, pot/nu pot sa fac ceva?
paulp
Bun venit in lumea injectiei monopunct Bosch (si al ei consum minunat) icon_twisted.gif

Din ce am mai vazut pe aici, prea multe nu ai ce-i face.

Dar poate ma insel :wink:
RaduMan
Eu am o Dacie Break luata in aprilie.

Consumul mediu, cu 20% din parcurs prin oras, a fost de 6.5%.

In afara, drumurile au fost foarte lungi, cu distante mari parcurse in jurul a 110 km/h.
Cabera
Salut!!

Am o berlina din 2001 pe injectie....

Consuma in oras vara 8.5 - 9 % dar iarna......12 - 13 % cu incalzit ...dezghetat geamuri dimineata. In afara intre 6.5 si 7 % depinde de "talpa".

Am auzit ca sunt "baieti" care se baga la regalaje...dar parerea mea mai bine lipsa decat sa umble si sa iasa cine stie ce.

Imi pare bine ca gasesc mesaje cu privire la dacia cu motor pe injectie Bosch si astept mai multe discutii pe aceasta tema. see you!!!
Rew
Eu am un break din 2000. Consuma max. 7,5% in oras vara, iarna ceva mai mult, pina la 9%. In afara nu-i dau talpa, m-am invatat sa merg cu max. 90 si consum sub 6%.
atreides
Salut,

Pe mine m-a innebunit Berlina mea din iulie 2003 (destul de noua). Mi-a consumat la ultimul plin ~15% in oras, Bucuresti, Dr. Taberei pana in centru si retur plus alte drumuri ce trec prin centru (cred ca ma apropii de consumul unui Cadillac 022.gif ). Desigur, iarna...dezaburire, incalzit parbriz si restul, doar duc in fiecare dimineata baiatul la gradinita. Alimentez la Shell. Toata vara si toamna n-a trecut de 9-10% niciodata.



Cred ca trebuie sa umblu prin service, ca doar sunt in garantie, nu?
adumitrachy
Am auzit ca in injector este un surub care regleaza consumul (chiar daca se umbla la el, atunci cand consumul scade puterea motorului ramane aceeasi) . La reprezentanta din Iasi, mecanicii i-au scos la un cunoscut de al meu 5.5 in afara shi 7-7.5 in orash. Cred ca shi la reprezentanta in Bucuresti se poate rezolva problema asta.
bogdan_o
Pana la urma e normal ca iarna sa consume mai mult. Motorul (chiar cu injectie. desi e monopunct) e de generatie veche si cam atat consuma el. Daca motorul merge rotund si are o turatie normala nu are rost sa va bagati la mesterit injectia. Se mai plangea cineva, parca Ache2 ca s-a dus in service cu masina si aia i-au decuplat sonda de aer ca sa merga mai bine si masina n-avea nimic. Sincer eu nu gasesc anormal un consum de 10-11% in conditiile de iarna si ale mersului prin Bucuresti.



Nu se poate realiza o scadere a consumului concomitent cu o mentinere a puterii fara modificari majore la motor. Daca era vorba de reglarea unui surub de ce nu l-au reglat din fabrica sa consume mai putin.
fion98
daca erai atent vedeai ca omul se plange de un consum de ~15 % in oras, si nu de 10% cat ii lua vara/toamna 022.gif 022.gif 022.gif
Ov
am facut iar consumul si e in jur de 12-13 % in oras.

afara, intr-adevar, depinde fffffffff mult de turatia la care mergi.

am mers constant cu 80-90 in a 5-a la doua mii si un pic de ture si mi-a consumat 8 (opt), 2 oameni in masina, fara bagaje ....

daca merg mai tare, adica mai aproape de 3000 rpm (~110km/h), atunci consuma in jur de 7(chiar mai putin).
nelu
Consumul in oras recunoscut de Dacia este de 10,5 l/ 100km in oras.

Bineinteles ca nu se precizeaza in ce anotimp, iar ca oras in mod sigur nu s-a luat in considerare Bucurestiul.

Mie imi consuma iarna in jur de 13-14 sau chiar 15 cand este mai frig, in conditiile in care viteza medie este, in majoritatea zileleor, de cca 10km/h (5km ii parcurg intr-o jumatate de ora, cu stat in medie de 2 ori la un stop, avand 6 pe traseu plus cateva cedeaza trecerea).

Vara consumul bate spre 12.
Ov
pai traseu d'asta am si eu 022.gif

oricum acum am schimbat nitel ruta, e mai lunga dar un pic mai libera (adica prefer s-o iau in bot la apaca, decat sa merg pe linia lui 41 .... cunoscatorii stiu de ce 022.gif 022.gif traiasca basescu si tramvaiul lui facut pe o strada cu 2 benzi 022.gif 022.gif ).



lungimea traseului este de 16-17km, adica din dr taberei pana in pipera



cand o luam pe linia lui 41, consumam 14 (iarna, ca vara nu stiu, n-am apucat inca). Acum pe la apaca consum cam 12-13
MoneyTalks
QUOTE
prefer s-o iau in bot la apaca, decat sa merg pe linia lui 41 .... cunoscatorii stiu de ce 022.gif  :vmad: traiasca basescu si tramvaiul lui facut pe o strada cu 2 benzi  :vmad:  :vmad:


Nu te plinge, pentru ca VOI l-ati votat! icon_twisted.gif
Marty
Da, ma, si daca l-am votat, CE ??? Datorita faptului ca l-am votat, centrul Bucurestiului arata a centru de Capitala, nu mai usnt buticuri, tarabe si alte masute; datorita faptului ca l-am votat nu ma mai musca cainii pe strada si pot sa dorm linistit noaptea, nedisturbat de latraturi; datorita faptului ca l-am votat pot sa circul cit de cit linistit prin Bucuresti, fara sa-mi mai rup masina prin toate hirtoapele (nimic de zis, inca mai sunt gropi, dar nu in halul in care erau acu' 4 ani). Daca vreti sa-l injurati, injurati-l! Dar o faceti pentru ca asa vreti voi, nu pentru un motiv bine intemeiat!



Ov, si pe tine cu ce te deranjeaza metroul usor ??? E un idiot ca a facut asa ceva pe o strada cu 2 benzi ??? Da', nu te supara ca te intreb, de cind e suprainaltata linia tramvaiului??? Nu cumva are vreo 6 ani de la eveniment ? De ce-l injuri pe Basesecu pentru ce-a facut Halaicu sau Lis ??? Daca vrei sa combati cu ceva proiectul metroului usor 41, leaga-te de investitia inutila, pentru ca nu difera decit cu foarte putine fata de predecesorul lui!
ache2
copii, stati linistiti, ca Basescu nu va pomeneste pe voi ! in plus ce-are consumul cu prefectura ?



eu gzic asa: iarna e extrem de normal sa consume mai mult, odata ca datorita temperaturii mai mici a aerului => densitate mai mare=> pt a asigura amestecul corespunzator trebuie mai multa zemoasa si in plus datorita treburilor pomenite deja (dezaburit, etc) ... reversul medaliei e ca, in principiu cel putin, acelasi motor da ceva mai multa putere !

toate astea sunt valabile atita timp cit multpomenita sonda lambda si celelate sisteme minunate functioneaza in parametrii ... ca daca nu, nu !

iar daca te mai si supara vre-unul care merge ca un melc si o calci cu minie, 15% e de-a dreptul rezonabil !
RaduMan
Pana la urma consumul nu e influentat de temperatura la care merge motorul?

E normal sa consume mai mult cand e rece, pana se incalzeste, si amestecul de carburant nu este cel optim. Dar dupa asta? Motorul si iarna si vara, la regim, ar trebui sa lucreze la aceeasi temperatura.
ache2
pai tocmai asta e, cind temperatura aerului e mai mica ca sa realizezi un amestec corespunzator, bagi mai multa benzina, pt ca altfel sonda iti indica amestec sarac !

chiar daca motorul se incalzeste (intra in regim normal) temperatura aerului la intrare in galeria de admisie (unde injecteaza) tot e mai mica decit, sa zicem, vara !

q.e.d !



la motoarele moderne, in plus fata de sonda respectiva, exista un sezor al temperaturii aerului in felul asta optimizindu-se, impreuna cu sonda, cantitatea de benzina injectata (de data asta, individual) in poarta supapei (supapelor) ... asta pe linga multe alte gadgeturi care mai de care mai smechere !
atreides
QUOTE
pai tocmai asta e, cind temperatura aerului e mai mica ca sa realizezi un amestec corespunzator, bagi mai multa benzina, pt ca altfel sonda iti indica amestec sarac !

chiar daca motorul se incalzeste (intra in regim normal) temperatura aerului la intrare in galeria de admisie (unde injecteaza) tot e mai mica decit, sa zicem, vara !

q.e.d !



la motoarele moderne, in plus fata de sonda respectiva, exista un sezor al temperaturii aerului in felul asta optimizindu-se, impreuna cu sonda, cantitatea de benzina injectata (de data asta, individual) in poarta supapei (supapelor) ... asta pe linga multe alte gadgeturi care mai de care mai smechere !


Salut, mi-ai dat o idee. Eu de obicei alimentam cu 15l, hai 20l, ca nu-mi placea sa blochez banii smile.gif O sa-i pun pana-n bot smile.gif, sa vad daca senzorul isi face treaba mai bine. Auzisem de un aditiv pentru benzina, folosibil pe timp de iarna, care scade punctul de inghetz al benzinei (apei din benzina) si care-i creste fluiditatea (scade vascozitatea). Cunoasteti un astfel de aditiv si, daca da, de unde poate fi cumparat?



Multumesc mult celor care au raspuns pana acum.
Slider
Cel mai simplu - si mai ieftin - este sa pui in rezervor putin alcool izopropilic sau etilic. Cam 100 ml la un plin. Si rezolvi problema inghtarii apei pe conducte.
ache2
corect !

nu lua "aditivi" din benzinarii sau alte parti ... daca te uiti pe eticheta la continut, ai sa vezi ca e alcool etilic !

ia un bidon de alcool etilic tehnic (pe ala alimentar ni-l aduci noua :wink: ) si-i dai un pahar (100-150 ml) din cind in cind dar nu prea des (te-am lamurit bustean) ...

parerea mea e sa nu pui la fiecare plin ca nu se stringe chiar asa multa apa dar nu-s expert, asa ca nu insist aici ...

restul de alcool il bagi la spalat parbrizul, cu tot pe atita apa chioara de la cismeaua de pe drum ! nu lua apa distilata, mai pui 5 mii si bei o bere !
nelu
Si sistemul de injectie Bosch MA 1.7 are termistor pt a masura temperatura aerului (pe langa senzorul de temperatura a motorului).



aatreides ai grija cu umplutul rezervorului pana in "bot". La daciile cu injectie exista un circuit de recuperare a vaporilor din rezervor. Racordul acestui circuit este facut in partea superioara a rezervorului (aproape de sonda litrometrului) si s-ar putea sa-ti intre benzina. Eu unul am patit asa ceva cand am umplut pana in "buza", ca sa-i pot face consumul. A ajuns benzina in filtrul activ cu carbon (o cutie cilindrica neagra pe contraaripa dreapta fata).

La un moment dat (cam la 3 zile dupa plin) chiar s-a oprit motorul in timp ce asteptam la stop. Pe circuit este intercalata o electrovalva (comandata de calculator) care deschide circuitul spre galeria de admisie (nu stiu in ce conditii). Daca deschiderea electrovalvei se face cand benzina scalda racordul respectiv ajunge sigur in acest circuit.

Sigur nu se va intampla asa daca ai avut probleme cu presiunea din rezervor si la "sfatul" unui meserias din service ai dat gaura in buson sau ai cumparat unul cu supapa (eu unul nu sunt de acord cu asa ceva).
bogdan_o
Marty, ia mergi tu pe Chei dinspre Carrefour Orhideea spre Unirii si vezi ce gropi ranjesc din asfalt. Eu personal am evitat la limita vreo doua (cu injuraturile celor din spate pentru frana brusca) in care daca intram nu cred ca mai ieseam. In rest, mici si dese. Nu am vazut sosea care sa fi rezistat sargului cu care au dezapezit astia drumurile. Taranii au ras cu lama asfaltul.



Poate iti mai aduci aminte anul trecut in vara cand au inceput operatiunile de afaltare si decopertau asfaltul vechi pe kilometri intregi dar de pus altul il puneau dupa 2 luni timp suficient sa iti bulesti bucsaraia. Insa tot respectul pentru ca au facut Calea Giulesti.
paulp
Bogdane, care-i legatura cu consumul la berlina :shock:

Gropile capitalei au alt topic la Diverse sau Cafenea :wink:



Tup-tup acolo tongue.gif
Rostogol
nu mai bagati benzina de la shell e cea mai proasta

puneti de la petrom,rompetrol sau omv

io asa fac si se simpte
MoneyTalks
QUOTE
Bogdane, care-i legatura cu consumul la berlina :shock:  
Gropile capitalei au alt topic la Diverse sau Cafenea :wink:  


Tup-tup acolo tongue.gif


Ei, Paul, si tu... icon_twisted.gif Cum nu vezi legatura intre gropi si consum? Eu cred ca ai un consum mai mare daca te dai in gropi laugh.gif laugh.gif
tyka
anjectia iarna are soc automat[ai da mai multa benzina] e narmal sa consume asa izrna an oras. icon_mrgreen.gif
xix1319
Mie mi se pare dubios faptul ca este o diferenta asa mare intre consumul de afara si cel din oras
Ov
QUOTE
anjectia iarna are soc automat[ai da mai multa benzina] e narmal sa consume asa izrna an oras. icon_mrgreen.gif


la mine nu se aplica asta, pt ca am garaj si dupa ce plec cu masina, motorul se incalzeste in 3 minute (dupa ceasul de temperatura 80-85 grade)
dantes
sorry ca am postat acilea, desi am carb...dar..am tot citit si rascitit, si din cate vad eu, o dacie pe injectie consuma mai mult decat a mea cu carb.....cum se face ca atunci cand au fost frigurile alea, ajungeam la vreo 12-13% -cu benzina de la shell, iar acum (ceva mai cald aprox 0 grade) am un consum de aprox. 10%, si e adevarat ca am inceput sa bag de la omv, desi si inainte am prins o perioada cu benzina omv pe friguri...Vara 8) e alta discutie..maxim 9% da' rar...de regula la banuti cand fac calculul, concluzia era ca in jur de 8%....

Afara se schimba situatia...la 3000 rpm constant (90 kmh) cv in 4tr. model d-ala vechiu' facute de renault, imi consuma max. 6,5% facut clar cu plinu', cu precizarea ca masina de regula e super plina cand plec pe undeva....



O alta precizare...am observat, ca de cand bag benzina de la omv, pe langa faptul ca merge ok, si parca a inceput sa consume mai putin...adica acum cand fac calculul la bani, imi ajunge lejer ptr. 10%, pe cand inainte cu shell (chiar si pe timp mai "calduros") ajungea cam cu max. +1%??? Apa in plus la shell?, calitatea benzinei? nush..



Mentionez ca: bujii neschimbate de aprox 14.000km, carb. neumblat la el de vreo 6 luni, de curatat jicloare cred ca are aproape 2 ani, filtru il schimb cred ca de 3 ori pe an, ulei la 3000 (1500-2000 daca e d-ala rom.)... :roll:
xix1319
a mea consuma 10-11 in oras iarna ,si afara 6 mers 100-110 cu varfuri de 120,si n-am shimbat bujiile niciodata(60.000km) si inca merge ,pacat ca patineaza discul si nu mai fuge icon_mrgreen.gif
tyka
schimba discul. icon_mrgreen.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.