Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Megane Grandtour 1.4 16V
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Visarex
Salutare tuturor.
Am decis sa imi fac si eu un jurnal de bord cu masinuta mea de vreme ce o am de cateva luni bune (si probabil va ramane in familie mai multa vreme).
Deci sa incepem.

Masinuta este un Renault Megane 1 Phase 2 Grandtour cu interesantul motor de 1.4 16V pe benzina.
Ca dotari are strictul necesar: AC, airbag-uri, geamuri electrice fata (ar fi fost fain si spate dar asta e, ne multumim cu ce avem), oglinzi electrice, comenzi volan, inchidere centralizata din telecomanda si...cam atat biggrin.gif . A, da, si proiectoare tongue.gif

Acum ceva pareri personale despre ea. Motorasul 1.4 cu vreo 90 si ceva de caluti, desi este mic, se preteaza destul de bine masinii deoarece caroseria este foarte usoara (mai ales pentru un break). Singura problema este cand masina e incarcata (5 persoane + bagaje). Atunci incepe sa aiba dificultati in a ajunge si mentine viteze peste 110, iar daca mai dai si peste o panta, lucrurile se "complica". Bine, poate cer un pic prea mult sau poate sunt nemultumit din cauza ca ultima masina a fost un Seria 5 cu motor 2.8. Diferenta de performanta este de la cer la pamant, insa si consumul.

Acesta este motivul principal pentru care am ales Megane-ul. Si pentru ca este destul de spatios.
La drum lung consumul cu greu sare de 5.3 (si asta doar cand sunt grabit/foarte incarcat/merg cu AC-ul). In oras (prin oras ma refer la Codlea si Brasov, nu BUCURESTI) se apropie de 7. Nu merg ca nebunul dar nici la pas de melc.

Ok, gata cu parerile, sa trecem la jurnalul efectiv.
Masina am cumparat-o prin Aprilie (sau era Mai? blink.gif nu mai stiu exact, nu am hartiile la indemana biggrin.gif ). Fusese proaspat adusa din Franta, mai avea asigurare valabila o luna si ITP mai mult. Cand am cumparat-o avea ~136.000 km. Are carte service doar pana pe la 50.000 km. Am zis ca o sa trec pe la reprezentata Renault intr-o zi sa cer istoricul de service sa vad daca s-a mai facut ceva la ea in reprezentanta si nu s-a trecut in carte.

Anyway, dupa ce am cumparat-o am mers cu ea in service la verificare. Initial am fost la Renault, cel care o adusese facuse programare pentru a rezolva o problema cu AC-ul (nu pornea electro-ventilatorul). Acolo mi-au curatat sigurantele din spatele bateriei si au schimbat una, iar pentru asta mi-au cerut 104RON blink.gif . L-am sunat pe cel de la care am cumparat masina si a zis ca plateste el (om fain ce-i drept, altora nici nu le-ar mai fi pasat dupa ce se vedeau cu banul in buzunar).
Le-am urat de bine celor din reprezentanta (Nu mai calc in viata mea pe la voi 166.gif ) si am mers la un service autorizat.

Am mers la Automotive Lux din Brasov. Baieti faini, tarife acceptabile, cam lasa la capitolul promptitudine (poate din cauza ca sunt si foarte aglomerati) insa fac treaba buna.
Acolo am facut geometria si am schimbat un cap de bara. Gata de RAR.

La RAR a trecut toate probele din prima mai putin testul de noxe. Cica prea mult oxigen blink.gif . Cauze posibile: sonda lambda cu probleme sau lipsa de etanseitate evacuare. Am mers acasa, am pus tester-ul pe ea, valori ok (stiu, in mod normal se testeaza cu un osciloscop sa prinzi toate schimbarile, eu m-am multumit cu monitorizarea live din DDT tongue.gif ). Deci sonda ok, plus ca masina nu consuma mai mult decat trebuie si tragea bine deci nu imi dadea nimic de suspectat.
M-am intors la Automotive pentru verificarea evacuarii. Desi arata bine la exterior, finala era coclita complet. Am schimbat-o si m-am intors la RAR. A trecut testul de noxe fara probleme.

Am mers apoi la calculul taxei. Rezultatul: ~380EUR blink.gif . Daca mai stateam pana prin August-Septembrie iesea mai mica insa ma grabeam sa o inmatriculez odata asa ca am dat banul nono.gif .

Si de atunci nu am mai avut treaba cu ea. Am fost peste tot: la mare in Grecia, prin Moldova, prin Oltenia, pe Transfagarasan, etc. S-a comportat exemplar.
N-am mai bagat in ea decat benzina. Pana sambata asta, cand am facut schimbul de ulei biggrin.gif .
O sa urmeze insa alte investitii (nu foarte mari dar necesare).
Cauciucurile sunt niste modele dubioase mixte care sunt destul de zgomotoase si fac volanul sa vibreze un pic pe la 120km/h. Am zis ca o sa le tin asa pana vine iarna ca sa ii pun direct unele de iarna, iar la primavara imi mai iau un set de vara.
Si a inceput sa mi se fisureze parbrizul sad.gif . Pe asta o sa il schimb...candva, sper in viitorul apropiat.

Ce ma enerveaza cel mai mult la masina asta: sistemul audio din fabrica e de kkt. 6 boxe care se aud ca fundul, receptie radio in butoi. Stiu ca asta se poate rezolva usor, repede si relativ ieftin insa momentan nu vreau sa il schimb.

Incerc sa vand masinuta deoarece am un fix cu Alfa Romeo. Am mai avut in trecut una si am fost foarte multumit de ea. Insa nu vreau nici sa o dau pe un pret de nimic deoarece e o masina buna care nu m-a dezamagait niciodata.

Cam atata pentru moment.
Drumuri bune.
hellcat
QUOTE(Visarex @ 9 Sep 2013, 10:19)
e o masina buna care nu m-a dezamagait niciodata.
*


biggrin.gif Sa nu exageram...o ai de 3 luni nu 10 ani.
argon
Ce turatie ai in a cincea la 130 km/h?
hitman1234
slap.gif

QUOTE(Visarex @ 9 Sep 2013, 10:19)
Atunci incepe sa aiba dificultati in a ajunge si mentine viteze peste 110, iar daca mai dai si peste o panta, lucrurile se "complica".

Cauciucurile sunt niste modele dubioase mixte care sunt destul de zgomotoase si fac volanul sa vibreze un pic pe la 120km/h.
*



slider2
Poate in cazul tau sunt folositoare geamurile electrice pe spate, dar sincer la megane.ul de l.a avut tata (1 ph2 break 1,6 16v) atat de "des" le.am folosit ca inainte s.o dam am constatat ca nu mai mergeau motorasele. Noi am fost foarte multumiti de masina, avea dotari destule pentru clasa si anul ei de fabricatie (2000), n.a inghitit decat consumabile in cei 6 ani petrecuti la noi si avea si ceva reprize multumitoare
dizzy
Cand ai copii mici sunt foarte utile geamurile electrice, in special faza cu blocatul lor.
l@u
QUOTE(Visarex @ 9 Sep 2013, 10:19)
Incerc sa vand masinuta
*




concluzia jurnalului !
Diac
QUOTE(dizzy @ 9 Sep 2013, 12:09)
Cand ai copii mici sunt foarte utile geamurile electrice, in special faza cu blocatul lor.
*




Exact. Altfel procedezi ca mine : am scos manivela. biggrin.gif
Visarex
Hehe, interesante reply-uri.
Deci:

@Diac nu o sa dau jos manivela, o sa incerc sa o educ pe fiica-mea sa nu "dea la manivela" biggrin.gif. Pana acum e cuminte, singura chestie care o atrage e butonul de avarii da la ala ajunge foarte rar si doar cand stam pe loc. Totusi, e o idee de retinut ca plan secundar tongue.gif

@ l@u
Motivul pentru care vreau sa o vand nu este ca nu ar fi o masina buna, ci pentru ca vreau "altceva". Dar pana atunci face parte din familie si am grija de ea.

@dizzy
Da, ar fi mers geamuri electrice spate. Pana acum fiica-mea nu este atrasa de manivela dar pe viitor...

@slider2
Si eu imi doresc acelasi lucru, sa nu inghita decat consumabile, fie ca va mai sta in familie 3 luni sau 3 ani. Pana acum a fost ok.

@hitman1234
Point taken. Merg sa-mi iau cauciuce cat de curand smile.gif

@argon
Cred ca ~4000. Verific azi cand plec de la munca biggrin.gif.

@hellcat
Corect! A se citi niciodata=4 luni smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.