Salutare tuturor.
Am decis sa imi fac si eu un jurnal de bord cu masinuta mea de vreme ce o am de cateva luni bune (si probabil va ramane in familie mai multa vreme).
Deci sa incepem.
Masinuta este un Renault Megane 1 Phase 2 Grandtour cu interesantul motor de 1.4 16V pe benzina.
Ca dotari are strictul necesar: AC, airbag-uri, geamuri electrice fata (ar fi fost fain si spate dar asta e, ne multumim cu ce avem), oglinzi electrice, comenzi volan, inchidere centralizata din telecomanda si...cam atat . A, da, si proiectoare
Acum ceva pareri personale despre ea. Motorasul 1.4 cu vreo 90 si ceva de caluti, desi este mic, se preteaza destul de bine masinii deoarece caroseria este foarte usoara (mai ales pentru un break). Singura problema este cand masina e incarcata (5 persoane + bagaje). Atunci incepe sa aiba dificultati in a ajunge si mentine viteze peste 110, iar daca mai dai si peste o panta, lucrurile se "complica". Bine, poate cer un pic prea mult sau poate sunt nemultumit din cauza ca ultima masina a fost un Seria 5 cu motor 2.8. Diferenta de performanta este de la cer la pamant, insa si consumul.
Acesta este motivul principal pentru care am ales Megane-ul. Si pentru ca este destul de spatios.
La drum lung consumul cu greu sare de 5.3 (si asta doar cand sunt grabit/foarte incarcat/merg cu AC-ul). In oras (prin oras ma refer la Codlea si Brasov, nu BUCURESTI) se apropie de 7. Nu merg ca nebunul dar nici la pas de melc.
Ok, gata cu parerile, sa trecem la jurnalul efectiv.
Masina am cumparat-o prin Aprilie (sau era Mai? nu mai stiu exact, nu am hartiile la indemana ). Fusese proaspat adusa din Franta, mai avea asigurare valabila o luna si ITP mai mult. Cand am cumparat-o avea ~136.000 km. Are carte service doar pana pe la 50.000 km. Am zis ca o sa trec pe la reprezentata Renault intr-o zi sa cer istoricul de service sa vad daca s-a mai facut ceva la ea in reprezentanta si nu s-a trecut in carte.
Anyway, dupa ce am cumparat-o am mers cu ea in service la verificare. Initial am fost la Renault, cel care o adusese facuse programare pentru a rezolva o problema cu AC-ul (nu pornea electro-ventilatorul). Acolo mi-au curatat sigurantele din spatele bateriei si au schimbat una, iar pentru asta mi-au cerut 104RON . L-am sunat pe cel de la care am cumparat masina si a zis ca plateste el (om fain ce-i drept, altora nici nu le-ar mai fi pasat dupa ce se vedeau cu banul in buzunar).
Le-am urat de bine celor din reprezentanta (Nu mai calc in viata mea pe la voi ) si am mers la un service autorizat.
Am mers la Automotive Lux din Brasov. Baieti faini, tarife acceptabile, cam lasa la capitolul promptitudine (poate din cauza ca sunt si foarte aglomerati) insa fac treaba buna.
Acolo am facut geometria si am schimbat un cap de bara. Gata de RAR.
La RAR a trecut toate probele din prima mai putin testul de noxe. Cica prea mult oxigen . Cauze posibile: sonda lambda cu probleme sau lipsa de etanseitate evacuare. Am mers acasa, am pus tester-ul pe ea, valori ok (stiu, in mod normal se testeaza cu un osciloscop sa prinzi toate schimbarile, eu m-am multumit cu monitorizarea live din DDT ). Deci sonda ok, plus ca masina nu consuma mai mult decat trebuie si tragea bine deci nu imi dadea nimic de suspectat.
M-am intors la Automotive pentru verificarea evacuarii. Desi arata bine la exterior, finala era coclita complet. Am schimbat-o si m-am intors la RAR. A trecut testul de noxe fara probleme.
Am mers apoi la calculul taxei. Rezultatul: ~380EUR . Daca mai stateam pana prin August-Septembrie iesea mai mica insa ma grabeam sa o inmatriculez odata asa ca am dat banul .
Si de atunci nu am mai avut treaba cu ea. Am fost peste tot: la mare in Grecia, prin Moldova, prin Oltenia, pe Transfagarasan, etc. S-a comportat exemplar.
N-am mai bagat in ea decat benzina. Pana sambata asta, cand am facut schimbul de ulei .
O sa urmeze insa alte investitii (nu foarte mari dar necesare).
Cauciucurile sunt niste modele dubioase mixte care sunt destul de zgomotoase si fac volanul sa vibreze un pic pe la 120km/h. Am zis ca o sa le tin asa pana vine iarna ca sa ii pun direct unele de iarna, iar la primavara imi mai iau un set de vara.
Si a inceput sa mi se fisureze parbrizul . Pe asta o sa il schimb...candva, sper in viitorul apropiat.
Ce ma enerveaza cel mai mult la masina asta: sistemul audio din fabrica e de kkt. 6 boxe care se aud ca fundul, receptie radio in butoi. Stiu ca asta se poate rezolva usor, repede si relativ ieftin insa momentan nu vreau sa il schimb.
Incerc sa vand masinuta deoarece am un fix cu Alfa Romeo. Am mai avut in trecut una si am fost foarte multumit de ea. Insa nu vreau nici sa o dau pe un pret de nimic deoarece e o masina buna care nu m-a dezamagait niciodata.
Cam atata pentru moment.
Drumuri bune.