Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum se distruge un sector de industrie!
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
paboauto
Cum se va calcula impozitul forfetar

Impozitul forfetar va fi calculat în funcție de mai multe variabile, nu va fi o sumă fixă, ca până acum. De exemplu, un element luat în calcul este suprafața pe care se desfășoară activitatea.

Astfel, pentru spălătorii auto, vopsitorii, stații de vulcanizare, stații ITP sau tinichigerii auto, se va aplica un coeficient care pleacă de la 6 lei pe metrul pătrat pentru vulcanizare și ajunge la 10 lei pe metrul pătrat, la stațiile ITP și cele de mecanică auto. Suma rezultată se înmulțește cu cele 12 luni din an, potrivit datelor din proiectul de act normativ, așa cum a fost discutat de Maria Grapini, ministrul delegat pentru IMM-uri, mediu de afaceri și turism, cu patronatele din domeniu.

Cât vor plăti anual service-urile auto în contul impozitului forfetar, potrivit formulei de calcul propusă de Guvern:

service auto cu o suprafață de 200 de metri pătrați - 24.000 de lei (circa 5.417 euro)
service auto complet echipat, cu o suprafață de 1.000 de mp - 120.000 de lei (circa 30.000 euro)
service auto care acoperă și operațiunile de mecanică și ITP, cu o suprafață de 500 de mp - 60.000 de lei (circa 14.000 de euro)
vopsitorie cu cu o suprafață de 500 mp - 48.000 de lei (circa 10.835 de euro )
tinichigerie auto - 54.000 de lei (circa12.100 de euro)
spălătorie auto - 18.000 lei (circa 4.000 de euro)
spălătorie auto cu o suprafață de 500 mp - 45.000 de lei (10.100 de euro)
vulcanizare cu o suprafață de 500 mp - 36.000 de lei (de euro)
vulcanizare - 14.400 lei (3.200 de euro)
cdadan
Cam cu ce frecventa ai primit bon fiscal de la spalatorie, vulcanizare sau serviceul de cartier?
paboauto
Asta nu e o scuza! Onorabilele organe de control sa-si faca treaba si sa taie in carne vie! Daca vreau sa imi fac service trebuie sa ma asigur inainte de toate ca am sa dau 30 mii de euro/an la stat si pe urma sa ma gandesc la investitii?
Filip
Absolut de acord. Pt. stat contribuabilul e doar o vacă de muls, și mereu este tratat ca un evazionist. Pt. el există doar prezumția de vinovăție.
paul_p
@pabauto, tu glumesti sau care e treaba? Sumele sunt EXTREM de mici. Evident, daca pana acum ai mers la negru si nu ai platit nimic, sumele par mari.

Daca luam cazul unui service auto, 5417 euro pe an inseamna doar 451 euro pe luna. Extrem de putin pentru un sevice de 200mp.

In prezent, la un impozit de 16%, ar trebui sa platesti 451 de euro impozit pentru un profit de 2818 euro pe luna. Sa nu-mi spui ca un service de 200mp nu e in stare sa aibe un profit 2815 euro pe luna.
Bine, in acte toti sunt in pierdere. Si incearca sa convinga ca fac munca voluntara. In realitate profiturile sunt mult mai mari.

Legea e rea pentru cei obisnuiti sa lucreze integral la negru. In rest e o chestie buna. Chiar prea blanda.
paboauto
@paul_p "Legea e rea pentru cei obisnuiti sa lucreze integral la negru. In rest e o chestie buna. Chiar prea blanda."
Perfect de acord cu tine pana la un punct. Mi-as dori ca impozitele sa fie "in functie de" si nu "indiferent de". Sa bagi o lege doar pentru faptul ca organul de control e corupt si/sau incapabil sa urmareasca evaziunea imi pare aberant.
ssilviu
Imense impozitele astea. Mai ales pentru ăia mici. Era mult mai eficient daca puneau amenzi foarte mari si pe urma controale pertinente.
cracos
problema e ca aceste impozite se vor "directiona " ca de altfel toate taxele , impozitele , accizele ... s.a. , catre noi , oamenii de rand care ar trebui sa fie protejati de stat .
Sectorul de industrie citat aici de fata e un pic cam neserios si lucreaza cu doua variabile :
Ptr lucrarile facute cu asiguratorii au un pret , iar pentru cei cu bani lichizi alt pret.
P-A-C-O
QUOTE
Impozitul forfetar omoara service-urile
service auto cu o suprafață de 200 de metri pătrați - 24.000 de lei (circa 5.417 euro)


pai faci service mobil.... cumperi cu 5000 de euro o dubita sh gen: Doblo, Kangoo, Caddy, etc si o echipezi cu toate sculele necesare

iar pentru celelalte unitati ITP, vulcanizare, service, etc., cu siguranta se va resimiti in pretul pieselor si la manopera taxa respectiva
cielo99
QUOTE(paboauto @ 13 Sep 2013, 22:15)
Cum se va calcula impozitul forfetar

Impozitul forfetar va fi calculat în funcție de mai multe variabile, nu va fi o sumă fixă, ca până acum. De exemplu, un element luat în calcul este suprafața pe care se desfășoară activitatea.

Astfel, pentru spălătorii auto, vopsitorii, stații de vulcanizare, stații ITP sau tinichigerii auto, se va aplica un coeficient care pleacă de la 6 lei pe metrul pătrat pentru vulcanizare și ajunge la 10 lei pe metrul pătrat, la stațiile ITP și cele de mecanică auto.
*



Cum se calculeaza suprafata pe care isi desfasoara activitatea? Un service de cartier are un garaj de 30-50mp adica 300-500 de lei pe luna ceea ce inseamna un profit de 2000-3500 de lei pe luna daca se merge pe impozit de 16% (profit real nu declarat). Parcarea nu e inclusa in suprafata pe care isi desfasoar aactivitatea. Un service cu hala de 200mp poate lucra la 4-5 masini simultan.
Ca legea e proasta sunt de acord, ca sumele sunt imense nu.
ssilviu
Mie mi se pare absolut imens un profit de 3000 de lei pe luna, pentru un service de cartier.
cielo99
Mie nu. Sa calculam 1 schimb distributie minim 200 manopera poate face cam 2/zi, cheltuieli nu are ca nu declara nimic. Calculam doar 1/zi. 200*20 zile lucratoare =4000.
Distributia e doar una din lucrari, un schimb placute frana 30-50 lei, iar fara cheltuiei, poate faceminim 6-10/zi. Un schimb de elemente directie 30-200 lei in functie de ce schimba schimba, un schimb ambreiaj cam 250/lei, il termina in maxim o zi. Si de obicei nu are angajati, lucreaza patronul.
Ideea e ca scoate minim 200 de lei /zi, dar factureaza maxim 200 de lei/saptamana.
Cand am cerut factura la vulcanizare mi-a replicat ca daca imi da el trebuie sa plateasca impozit pe venit 3% si nu-i convine.
La serviceurile mai mari se mai schimba putin problema ca alea cam dau factura pe tot ce fac.

Multe servisuri mici se vor inchide in acte dar vor continua sa functioneze, cam asta va fi efectul legii.
ssilviu
Nu stiu de ce ai tu impresia ca veniturile inseamna automat profit. La un service de cartier ai chirie, utilitati, 2 salarii, impozit, contabilitate, eventual vreo rata ceva. Mai platesti diverse consumabile. Iti cumperi niste scule. Toate astea fac mii bune de lei. Iar capacitatea de servisare maximă nu se transforma automat in venituri. Ai zile și zile.
paboauto
Ok. Am inteles. Tendinta exemplului de calcul va impinge spre service-ul de cartier(garaj 30mp) unde nea Vasile va rezolva problemele. Sa va vad in caz de dauna daca tot la nea Vasile va duceti. Sa vedem daca nea Vasile poate rezolva daunele pe RCA cu plata la 90-120 zile asa cum procedeaza asiguratorii. Banii unui service complet, desi nu e normal, sunt blocati mai mereu in marfa, salarii, chirii, utilitati… etc, iar plata vine cu o intarziere enorma. Cunosc zeci de service-uri care abia supravietuiesc asteptand banii de la asiguratori in conditiile in care orice furnizor de piese iti da marfa cu plata la cel mult 30zile iar cand vine scadenta nu poti spune ca nu ai luat banii de la asigurator. Service-urile abia supravietuiesc tocmai din cauza garajului lui nea Vasile si tot nea Vasile e de vina pentru perceptia pe care o au toti vis a vis de service-uri.
cielo99
De fapt de vina sunt functionarii incompetenti sau corupti care ar trebui sa-l verifice pe Nea Vasile si sa il acuze de evaziune daca nu-si plateste impozitul si ce alte taxe mai decurg dina activitaea lui, sa verifice daca Nea Vasile face factura sau bon de casa la lucrarile pe care le executa.
Am zis de la inceput, sumele nu mi se pare mari dar legea mi se pare proasta pentru ca Nea Vasile va lucra in continuare la negru atata doar ca oficial isi va inchide garajul sa nu plateasca forfetar in schimb service-ul mai marisor e in dezavantaj clar pentru ca el nu-si poate inchide fictiv activitatea, spre deosebire de Nea Vasile care primeste telefonul, baga masina in garaj, inchide usa pe dinauntru si nu-i nimeni acasa.
D-Ice
Da, dar nea Vasile va lua firimituri, lucrari de 500-1000RON max, pe cand service-ul de firma se arunca la sume cu 4-5 zerouri, de aici diferenta.
In Turcia la chestii de-astea (nea Vasile) Fiscul pune un impozit modic ca sa-l aiba in evidenta (inclusiv politia).
Ideea desteapta este ca astfel statul nu mai plateste somaj unei persoane si ajutor social unei familii. Dar ei nu sunt stat social ca Romania. Si chestia si mai desteapta este ca acolo muncesc in atelier si copiii respectivului, astfel se elimina posibilitatea de golaneala si vagabondaj, plus avantajul ca se invata de mici cu munca si valoarea banului. Si daca mai sapam, mai gasim.
i96nds
Service-ul Mercedes... nu cred ca stie ce inseamna factura care client sub 1000 euro... iar cel VW... sub 500 euro....

Veniturile unor service-uri sunt ENORME, fara justificare in calitatea serviciilor. Doar pentru ca isi trag banii usor de la firme de asigurare...

La service de cartier e mult mai greu sa faci bani. Preturi mai mici, banii vin cate putini. Abia scot si ei salariile si inca cate ceva.

Sa taxezi la fel un service Mercedes si un service de cartier, mi se pare nebunie. E chiar si incorect. Parca ar fi o lege facuta ca sa aiba reprezentanta Mercedes niste profituri si mai mari !!!! (daca impozitul devine mai mic, evident profitul va fi mai mare)
dumitrescuandrei
QUOTE(cielo99 @ 14 Sep 2013, 14:01)
Mie nu. Sa calculam 1 schimb distributie minim 200 manopera poate face cam 2/zi, cheltuieli nu are ca nu declara nimic. Calculam doar 1/zi. 200*20 zile lucratoare =4000.
Distributia e doar una din lucrari, un schimb placute frana 30-50 lei, iar fara cheltuiei, poate faceminim 6-10/zi. Un schimb de elemente directie 30-200 lei in functie de ce schimba schimba, un schimb ambreiaj cam 250/lei, il termina in maxim o zi. Si de obicei nu are angajati, lucreaza patronul.
Ideea e ca scoate minim 200 de lei /zi, dar factureaza maxim 200 de lei/saptamana.
Cand am cerut factura la vulcanizare mi-a replicat ca daca imi da el trebuie sa plateasca impozit pe venit 3% si nu-i convine.
La serviceurile mai mari se mai schimba putin problema ca alea cam dau factura pe tot ce fac.

Multe servisuri mici se vor inchide in acte dar vor continua sa functioneze, cam asta va fi efectul legii.
*





Cat de optimist poti sa fii in privinta incasarilor unui service! Chiar crezi ca pe fiecare zi intr un service mic se lucreaza? Am o curiozitate: Ai firma? Stii ce inseamna sa inregistrezi fiecare leu incasat? Stii cum Statul roman uneori te forteaza sa faci evaziune ca sa poti sa rezisti? Eu nu cred...
Laurentziu83
E plina tara de reprezentante care s-au inchis sau se afla in insolventa. Banii unei concesiuni vin din vanzarea de masini noi, nu din service.
Din activitatea de service nu s-a imbogatit nimeni pana acum. Majoritatea incearca sa lucreze la negru ca sa poata sa subziste, iar unii isi inchipuie ca 500 de euro nu e mare lucru. Cu 500 de euro platesti 2 mecanici.

Pentru mine forfetarul e dovada clara a incompetentei celor ce ne conduc acum, care nu mai stiu de unde sa scoata ceva maruntis pentru buget.
paul_p
Daca e sa stam stramb si sa judecam drept, impozitul forfetar pentru service-uri este extrem de convenabil.

Daca de la inceput ti-ai propus sa lucrezi la negru si sa nu platesti nimic la stat, atunci sunt de acord, de forfetar nu poti sa te fofilezi nedeclarand incasarile.
Si un leu impozit este mult mai mult decat zero lei smile.gif

Dar daca pana acum ai lucrat corect, in mod sigur plateai mai mult impozit pe profit decat acest forfetar. Pentru cei ce au lucrat corect este un ajutor acest forfetar.

Sumele sunt destul de mici, adica maxim 10lei/1mp pe luna.
La un service mic, de 70mp, asta inseamna 700 de lei pe luna. Ceea ce nu e o suma uriasa, de natura sa destabilizeze afacerea.

In neregula cu acest forfetar este ca pentru cluburi si restaurante este ridicol de mic. Un restaurant sau un club de peste 300mp din centrul Bucurestiului are de platit doar vreo 1.890 lei luna. Ridicol de putin.

Iar pentru spalatorii este probabil un pic cam mare, fiind doar cu 25% mai mic decat la un service.

19 Sep 2013, 22:33:
QUOTE(Laurentziu83 @ 19 Sep 2013, 22:03)
Banii unei concesiuni vin din vanzarea de masini noi, nu din service.
Din activitatea de service nu s-a imbogatit nimeni pana acum.
*


Aceasta este o informatie eronata. Era probabil valabila pana prin 2000-2002. Dupa aceasta perioada marjele au tot scazut si activitatea de service a devenit foarte profitabila, depasind in prezent 50% din profitul unei reprezentante.
Squirrel
…mai ales la cele ieșite din garanție.
ssilviu
QUOTE(Laurentziu83 @ 19 Sep 2013, 22:03)
Banii unei concesiuni vin din vanzarea de masini noi, nu din service.

De aia nu poti obtine azi reduceri de nici macar 100 de euro la o masina noua. Ca e profitul imens pentru concesiune si nu vrea sa-l imparta cu tine, nu? icon_mrgreen.gif
svclio
O sa ingroape toate firmele mici. Daca voi aveti impresia ca impozitele astea sunt mici, habar nu aveti cu ce se mananca o afacere. Ziceati de service, pai prietenas ai de platit echipamentele (ca la un service nu iti ajunge o trusa de scule de 3 milioane din targ, un cric si 2 caramizi), ai de platit salarii, utilitati, asigurari.

Edit: uitasem chiria.
Garett
QUOTE(dumitrescuandrei @ 19 Sep 2013, 21:06)
Cat de optimist poti sa fii in privinta incasarilor unui service!
*


Ma lasi?
Am platit vreo 400 RON doar manopera pentru schimbat uleiul la diferentiale+cutii si completat freonul la AC!
Si desi era sambata, program doar jumatate de zi era full!
Daca fiscul ar face controale pe bune puscariile ar fi pline de evazionsti care se plang non-stop cum "ii jupoaie statul"!
Da, forfetarul e o tampenie, ar trebui pastrat impozitul actual dar controlati toti la sange, sa nu vanda nici macar un covrig fara bon!
vijelie
Forfetarul nu elimina obligativitatea documentelor fiscale, deci spaga nu dispare.
Ov
Forfetarul asigura un minim care trebuie platit. Tu daca faci profit de 100 de ori mai mult decat minimul, atunci platesti impozitul aferent.

Desi sunt de acord ca aproape toate service-urile mici lucreaza la negru si nu platesc nimic statului, lucru care nu e ok deloc, trebuie sa recunosc ca acest forfetar e dovada incompetentei clasei politice (de orice culoare/fel) si ca e strigator la cer ca in loc sa rezolve cauza se adancesc in rahat.
vijelie
Lucreaza la negru in special cu PF, la PJ mai scapa acte ca e nevoie.
Cata vreme cheltuielile cu astfel de servicii nu intra pe deductibilitate, forfetarul e singura solutie pt venituri la buget.
bion
De la un impozit (discutabil ca orice impozit in lume) s-a ajuns la plangerea de mila a plevustii evazionistilor( mici dar multi)si a pseudomeseriasilor. mad.gif
corbex
Mi-e foarte mila de astia care iau o suta si cit mai incape pe ora. Si normeaza cu 1/2-1 ore lucrari de 5-10 minute. Si-ti vind piese cu 300% adaos.
vijelie
Sunt curios daca la controale intreaba cineva cum e posibil ca in 8 ore de lucru sa se factureze clientilor 12-13 ore de manopera pe acelasi angajat.
tatabobu
Diferenta intre ora normata si ora efectiva. Sau crezi ca alergi maratonul la fel de repede ca Patrick Makau?
P-A-C-O
QUOTE(corbex @ 20 Sep 2013, 11:49)
Mi-e foarte mila de astia care iau o suta si cit mai incape  pe ora. Si normeaza cu 1/2-1 ore lucrari de 5-10 minute. Si-ti vind piese cu 300% adaos.
*


adaos minim de 300% wink.gif
paul_p
QUOTE(Ov @ 20 Sep 2013, 10:58)
Forfetarul asigura un minim care trebuie platit. Tu daca faci profit de 100 de ori mai mult decat minimul, atunci platesti impozitul aferent.
*


Nu exista un mimim sau maxim in cazul acestui impozit forfetar.
Acest impozit INLOCUIESTE total impozitul pe profit. Indiferent ca faci profit 100 de lei, ca esti in pierdere sau ca faci profit de 1.000.000 de lei, platesti exact acelasi impozit forfetar, calculat DOAR in functie de suprafata si de activitate.

Doar daca mai desfasori si activitati diferite de cele incluse in forfetar, mai platesti un impozit suplimentar de 3% pe diferenta dintre veniturile totale si cele din service.


Din pacate acest forfetar nu este deloc echilibrat. De exemplu, in cazul restaurantelor, este o diferenta prea mica intre impozitul platit de un restaurant mare din centrul Bucurestiului si o shaormerie de la periferie. Restaurantul mare din centru este clar extraordinar de avantajat.
corbex
Deci daca esti bun manager si faci profit mare, forfetarul e un avantaj. Daca esti grec, pardon, evazionist, forfetarul te baga-n rindul lumii.
SorinV
Cei care cred ca impozitele astea vor fi platite din alti bani decat cei ai clientilor se insala amarnic. Va urma o crestere a tarifelor la toate unitatile service si evident si la ,,bordura de aur,,. Undeva tot esti nevoit sa iti repari masina...doar vei plati mai mult oriunde ai merge.
cielo99
QUOTE(dumitrescuandrei @ 19 Sep 2013, 20:06)
Cat de optimist poti sa fii in privinta incasarilor unui service! Chiar crezi ca pe fiecare zi intr un service mic se lucreaza? Am o curiozitate: Ai firma? Stii ce inseamna sa inregistrezi fiecare leu incasat? Stii cum Statul roman uneori te forteaza sa faci evaziune ca sa poti sa rezisti? Eu nu cred...
*



Da, am firma si inregistrez fiecare leu care intra si iese din firma. Statul in loc sa il stranga cu usa si sa-l verifice pe cel care face evaziune prefera sa mareasca taxele la cei care nu fac, e mai comod asa dar in timp ii va impinge si pe cei corecti la evaziune.
Cam asa e si treaba cu forfetarul, in loc sa-l verifice pe ala mic ce lucreaza la negru, care poate nici firma nu are prdefera sa-l mulga pe ala care isi declara oricum lucrarile. La orice service mare am fost mi s-a emis factura sau bon de casa pe piese si lucrare fara sa fiu intrebat daca vreau sau nu. Nu acelasi lucru se poate zice de service-ul de cartier.
Statul roman in loc sa-l verifice pe ala de cartier si sa-l arda, prefera sa mareasca taxele la ala care lucreaza corect, nu conteaza ca il falimenteaza in 6 luni, peste 6 luni cauta altceva de muls.
paul_p
QUOTE(SorinV @ 25 Sep 2013, 10:24)
Cei care cred ca impozitele astea vor fi platite din alti bani decat cei ai clientilor se insala amarnic. Va urma o crestere a tarifelor la toate unitatile service si evident si la ,,bordura de aur,,. Undeva tot esti nevoit sa iti repari masina...doar vei plati mai mult oriunde ai merge.
*


Vorbesti vorbe, fara sa stii despre ce e vorba...

Service-urile care lucreaza legal vor putea chiar sa reduca tarifele, deoarece forfetarul propus este mai mic decat suma pe care o platesc in prezent ca impozit pe profit.

Unuia care functioneaza legal i se face in prezent o mare nedreptate. In plus i se face si concurenta neloiala din partea celor care lucreaza la negru, care nu au de platit TVA, impozit pe profit, impozit pe salarii, pe chirii, taxe de autorizare, etc., ca urmare pot veni cu preturile un pic mai jos. Si sa se bata cu pumnul in piept ca ce preturi bune au ei...

Sincer, mi se rupe in paispe daca cei care lucreaza la negru dau faliment. Ei oricum nu contribuie cu nimic. Desi aud uneori justificarea ca se intretin singuri si statul nu ar mai avea cheltuieli cu ei. Ridicola justificare.

Diferenta aia cu care zic ei ca sunt mai ieftini o platesc tot eu cu varf si indesat prin celelalte taxe si impozite majorate pe care sunt nevoit sa le platesc deoarece ei nu contribuie cu nimic la ele. Ca urmare sunt obligat sa le suport tot eu ingrijirile medicale (asa proaste cum sunt) le platesc eu alocatia pentru copii, ajutorul de somaj, etc.

Cum zicea si cielo99, cand statul mareste impozitele loveste exact in cei care lucreaza legal. Ceea ce nu deloc corect. Daca s-ar strange de la toti impozite, acestea ar putea sa scada.
Ce vina are unul care lucreaza legal, de ce sa plateasca si pentru cei ce lucreaza la negru?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.