http://www.capital.ro/detalii-articole/sti...tie-186927.html
QUOTE
ANCOM împreună cu agenți ai Poliției Rutiere au efectuat o acțiune de control pentru verificarea stațiilor de emisie-recepție care folosesc banda de 27 MHz (Citizen Band).
Inspectorii Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), împreună cu reprezentanți ai Inspectoratului de Poliție al Județului Neamț, au efectuat ieri, 24 septembrie, o acțiune de control al autovehiculelor echipate cu stații mobile de emisie-recepție ce utilizează banda de 27 MHz și care circulau în zona limitrofă a orașului Piatra Neamț, pentru a verifica dacă aceste echipamente respectă specificațiile tehnice stabilite de lege.
Acțiunea de control a avut loc la ieșirea din municipiul Piatra Neamț, reprezentanții ANCOM împreună cu agenți ai Poliției Rutiere din cadrul IPJ Neamț verificând echipamentele de radiocomunicații mobile instalate pe 20 de autovehicule. În urma acestor controale, s-a constatat că 3 dintre șoferii opriți pentru verificări foloseau stații care nu erau conforme cu standardele, având caracteristici tehnice diferite de cele legale, această abatere fiind sancționată cu avertisment.
Conform legislației în vigoare, stațiile mobile de radiocomunicații care emit în banda liberă de 27 MHz pot fi folosite fără licență de utilizare a frecvențelor radio eliberată de ANCOM, dar utilizarea lor trebuie să respecte o serie de obligații legale. Banda nelicențiată este cuprinsă între 26,960 – 27,410 MHz și este, în principal, destinată pentru comunicații între puncte apropiate, având o putere reglementată de maxim 4 Watt (putere efectiv radiată), lărgimea de banda a canalului de comunicații de 10 kHz și utilizând modulații în amplitudine sau frecvență, parametrii tehnici de funcționare fiind stabiliți de ANCOM prin Decizia 1.722/2011.
Stațiile de radiocomunicații mobile în banda de 27 MHz sunt folosite în principal de șoferii profesioniști pentru a comunica cu privire la diferitele situații ce pot apărea în trafic (ambuteiaje, accidente, controale etc). Cu toate că banda de frecvențe folosită este o bandă liberă, nesupusă licențierii, cei care o folosesc trebuie să înțeleagă necesitatea de a respecta anumite obligații, printre care și cea cu privire la puterea maximă admisă a echipamentelor.
“Acest fenomen a început să capete amploare în ultima perioadă: șoferii folosesc stațiile de emisie recepție cu putere mărită față de limita maximă admisă. Aceste emisii pot provoca perturbații prejudiciabile pentru alte servicii de radiocomunicații care emit în benzi adiacente sau utilizarea normală a benzii libere. Cei care utilizează astfel de echipamente fără să respecte drepturile celorlalți utilizatori ai spectrului radio vor suporta consecințele legale, care pot merge până la aplicarea unor amenzi contravenționale. În plus, nici nu are rost să lansezi o întrebare la 30 de kilometri, când cel care ți-ar putea răspunde poate fi recepționat doar până la o distanță de 5 km,” a declarat Cristin POPA, Directorul Direcției Executive Monitorizare și Control din cadrul ANCOM.
ANCOM va continua aceste acțiuni de control împreună cu Poliția Rutieră în mai multe orașe din țară, dar și de-a lungul drumurilor europene și naționale.
Inspectorii Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), împreună cu reprezentanți ai Inspectoratului de Poliție al Județului Neamț, au efectuat ieri, 24 septembrie, o acțiune de control al autovehiculelor echipate cu stații mobile de emisie-recepție ce utilizează banda de 27 MHz și care circulau în zona limitrofă a orașului Piatra Neamț, pentru a verifica dacă aceste echipamente respectă specificațiile tehnice stabilite de lege.
Acțiunea de control a avut loc la ieșirea din municipiul Piatra Neamț, reprezentanții ANCOM împreună cu agenți ai Poliției Rutiere din cadrul IPJ Neamț verificând echipamentele de radiocomunicații mobile instalate pe 20 de autovehicule. În urma acestor controale, s-a constatat că 3 dintre șoferii opriți pentru verificări foloseau stații care nu erau conforme cu standardele, având caracteristici tehnice diferite de cele legale, această abatere fiind sancționată cu avertisment.
Conform legislației în vigoare, stațiile mobile de radiocomunicații care emit în banda liberă de 27 MHz pot fi folosite fără licență de utilizare a frecvențelor radio eliberată de ANCOM, dar utilizarea lor trebuie să respecte o serie de obligații legale. Banda nelicențiată este cuprinsă între 26,960 – 27,410 MHz și este, în principal, destinată pentru comunicații între puncte apropiate, având o putere reglementată de maxim 4 Watt (putere efectiv radiată), lărgimea de banda a canalului de comunicații de 10 kHz și utilizând modulații în amplitudine sau frecvență, parametrii tehnici de funcționare fiind stabiliți de ANCOM prin Decizia 1.722/2011.
Stațiile de radiocomunicații mobile în banda de 27 MHz sunt folosite în principal de șoferii profesioniști pentru a comunica cu privire la diferitele situații ce pot apărea în trafic (ambuteiaje, accidente, controale etc). Cu toate că banda de frecvențe folosită este o bandă liberă, nesupusă licențierii, cei care o folosesc trebuie să înțeleagă necesitatea de a respecta anumite obligații, printre care și cea cu privire la puterea maximă admisă a echipamentelor.
“Acest fenomen a început să capete amploare în ultima perioadă: șoferii folosesc stațiile de emisie recepție cu putere mărită față de limita maximă admisă. Aceste emisii pot provoca perturbații prejudiciabile pentru alte servicii de radiocomunicații care emit în benzi adiacente sau utilizarea normală a benzii libere. Cei care utilizează astfel de echipamente fără să respecte drepturile celorlalți utilizatori ai spectrului radio vor suporta consecințele legale, care pot merge până la aplicarea unor amenzi contravenționale. În plus, nici nu are rost să lansezi o întrebare la 30 de kilometri, când cel care ți-ar putea răspunde poate fi recepționat doar până la o distanță de 5 km,” a declarat Cristin POPA, Directorul Direcției Executive Monitorizare și Control din cadrul ANCOM.
ANCOM va continua aceste acțiuni de control împreună cu Poliția Rutieră în mai multe orașe din țară, dar și de-a lungul drumurilor europene și naționale.