Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema lumini
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
nicuviv
salut tuturor.am si eu 2 probleme,una la pozitie si una la gaz.sa o luam cu prima problema:cand aprind pozitia,imi arde un circuit de pe blocul de luminii mai exact langa releul de semnalizare iar la ceasurile de la bord se vede lumina ff slab,nu se arde siguranta, decat un circuit si nu imi dau seama ce sa fie in scurt.Iar a doua problema este la gaz:cand accelerez nu imi da voie parca se ineaca dar daca dau filtru de aer jos si pun mana la carburator,dar sa las o gaurica mica cat un deget merge bine,precizez ca a mers bine pana acum.VA ROG DATI-MI UN SFAT
nicuviv
stitii cumva unde gasesc set membrane regulator stefanelli??
TheMechanic
in legatura cu gazul vezi sa nu ai amestecul prea sarac sau pre bogat ori distanta la platina. altceva nu imi vine in cap momentan
nicuviv
a fost reglat dar dintro data nu a mai mers.
ORIJINAL21
1. Verifica sa nu se "sudeze" firele intre ele la panoul electric (in spate)
2. schimba filtrul de aer din carcasa..
TheMechanic
probabil s-a dereglat pe parcurs poate din cauza vibratiilor. daca zici ca atunci cand astupi admisia merge mai rotund deci ii micsorezi debitul de aer insemnand ca amestecul e prea sarac. poate mai revine cineva cu alte idei...
mapo13
Pentru partea electrica aveti o atingere sau mai bine zis o scurgere de 12V pe unul din traseele legat de luminile de pozitie . Nu subevaluati problema - se poate ajunge la incendiu fara sa iti dai seama .
Verificati conexiunile si cablajul la panoul de sigurante si luati la mana mufele de pe blocurile de pozitii .
Aveti undeva oxid care va joaca festa ...atentie mare .

Succes
nicuviv
Am rezolvat cu luminile dar am ramas cu gazul.plamanul la-m desfacut,curatat si tot degeaba,am curatat si filtrul de la supapa de gaz si degeaba.
Virusux
mai dai gaz de la surubul de pe furtun
TheMechanic
nu are nici o treaba filtru de aer cu amestecul treaba cu fltrul de aer murdar creste consumul sau afecteaza functionarea motorului sunt povesti! eu nu am mai schimbat filtrul de aer de aproape 2 ani si masina imi merge la fel de bine si am acelasi consum, filtru de aer este doar pentru a filtra aerul de impuritati,mizerii ca sa nu ajunga in motor atat de aceea ii si spune filtru de aer. chiar daca se murdareste, aerul tot este aspirat in motor pentru ca nu intra el singur ci este tras cu forta de compresia pistoanelor

15 Oct 2013, 09:50:
tinand mana pe galerie merge bine la relanti sau cand accelerezi?
dannygambino
cel mai sanatos, du-te la o gazarie sa iti verifice instalatia... am auzit de tot felul de dereglari posibile si comportamente ciudate, ei stiu cel mai bine.... si cu bomba nu te joci decat daca te mananca rau biggrin.gif
b 45 bwy
QUOTE(TheMechanic @ 15 Oct 2013, 09:44)
nu are nici o treaba filtru de aer cu amestecul treaba cu fltrul de aer murdar creste consumul sau afecteaza functionarea motorului sunt povesti! eu nu am mai schimbat filtrul de aer de aproape 2 ani si masina imi merge la fel de bine si am acelasi consum, filtru de aer este doar pentru a filtra aerul de impuritati,mizerii ca sa nu ajunga in motor atat de aceea ii si spune filtru de aer. chiar daca se murdareste, aerul tot este aspirat in motor pentru ca nu intra el singur ci este tras cu forta de compresia pistoanelor

<span class='edit'>15 Oct 2013, 09:50:</span>
tinand mana pe galerie merge bine la relanti sau cand accelerezi?
*





ia pune ti o punga pe cap sa vezi ce bine respiri,plamanii o sa traga dar nu o sa ai ce sa respiri,asa si cu filtru infundat daca nu are aer trage benzina,asa k nu mai zi ca sunt povesti
TheMechanic
auzi ''colegu'' faza cu punga pe cap poate merge doar la tine cred! cu punga pe cap ar insemna sa ramai cu oxigen zero corect? tu iti dai seama ce iti iese pe gura daca ar fi valabil si in cazul motorului? NU AR MAI FUNCTIONA pentru ca oxigenul intretine arderea daca ai fi cunoscut aceste notiuni nu ai mai fi scos gogosi pe gura. pune-ti pe masina un filtru muradar varza si iti arat eu ca merge. din explicatia care ai dat-o tu ar insemna ca o infima saracire a oxigenului ar intrerupe motorul ca si cum nu ar putea ca o masina sa circule la cota 1500. Fi profesionist

16 Oct 2013, 12:12:
exemple din mecanica de incepatori am mai auzit stai linistit. omul e clar ca are o problema legata de amestec sau de debitul combustibilului adica poate fi prea mic de exemplu daca are ceva defect in instalatia de gaz. daca tot zici ca nu sunt povesti cu filtrul de aer atunci de ce cand tragi socul merge? si chiar mai bine si doar ii taie aerul nu?
PH-06-BOA
Cati ani ai, mancal-ar mama? Esti si mecanic, cum spune numele? Ce inseamna filtru murdar, spoit cu carioca? Daca tot nu are efect negativ , cand se colmateaza, la ce dracu se mai fabrica?
Daca filtrul incepe sa reduca , sa ingreuneze trecerea aerului, cum se compenseaza debitul ce-l absoarbe un piston, decat prin compensarea cu gaz? Deci, punandu-i mana la "gura" , va trage gaz, marind consumul, scazand puterea si incalzire excesiva.
Faptul ca merge bine cand lasi doar o gaurica pentru aer, inseamna ca absorbtia gazului e ingreunata de o strangulare, sau trage aer in loc de gaz (membrana sparta). Daca membrana e sparta, nu mai este atrasa de vacuumul din galerie, deci nu mai deschide supapa. Spartura poate fi cat o intepatura de ac, sau sa scape pe la nitul de la centru, ori nu e asezata bine la ansamblare (dar spui ca dintr-o data s-a intamplat). Din vibratie, piulita ce tine supapa de cauciuc, de pe parghia supapei, se poate sa se fi strans, apropiindu-se de scaun, si nu mai deschide total sau chiar deloc. Scoate-i ultima electrovalva, si pune scurt contactul, sa vezi daca arunca puternic gaz de culoare alba (cu plosca rece). Daca nu e decat gaz invizibil, vapori, desfaci teava de la intrare in plosca, si la fel pui contactul scurt (doua secunde). Trebuie sa iasa jet de lichid. Daca nu, desfaci intrarea in filtrul de gaz, si faci la fel. Asa vezi unde e strangulata trecerea. La fel si la butelie. E posibil sa ai si teava turtita pe dedesubt, sau infundata cu zgura din butelie.
yon
Cand aveam Dacia 1310 cu gpl m-am izbit de problema cu filtrul de aer infundat, problema se manifesta foarte putin in relanti, aveam masina de aproximativ o saptamana si se oprea in mers, la relanti mergea relativ ok cu mici fluctuatii dar ok. Am descoperit de unde venea problema tarziu in momentul cand am scos capacul prin care trage aer in carburator si sa stabilizat mersul motorului. Dupa inlocuirea filtrului nu am mai avut absolut nicio problema.
TheMechanic
nu te freaca pe tine ma cati ani am eu da? mai ai frati din astia pe acasa ca tine? daca furtunul e strangulat nu inseamna ca trece mai putin gaz adica amestecul e sarac? cum am zis eu ma?

29 Oct 2013, 20:13:
ba baiatule esti batut in cap? nu auzi ca omul cand astupa difuzorul carburatorului ii merge rotund adica astupand cu mana lasi sa treaca mai putin aer deci are prea mult aer in amestec. esti praf, daca era de la filtru imputit cum il consideri tu avea amestecul bogat deci prea putin aer. la apasarea acceleratiei in urmatoare fractiune se deschide clapeta iar gazul are un raspuns mai intarziat decat clapeta deoarece aerul este mai usor decat gazul deci este tras in piston inaintea gazului iar astfel se produce saracirea amestecului pe moment de aia au si carburatoarele pompa de repriza adica de sprit cu gazul fiind nefunctionala iar asta necesita reglaje mai complexe. mai citeste si tu cate ceva si apropo viteza cu care benzina este absorbita in cilindru este intre 3 si 6 m pe secunda iar cea a aerului este cu de pana 25 de ori mai mare
bucatzel
Controlati-va limbajul.

In plus, topicul se numeste problema lumini, si voi vorbiti de reglarea gazului.

Logic, nu?

Aici se inchide.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.