Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: catalizator + detenta - da/nu?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Imbunatatiri - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2
Bogdan.spd
Intreb si eu pe cine a mai auzit / incercat, daca merita sa inlocuiesti sistemul de evacuare (inclusiv catalizatorul) cu teava inox si o singura toba (finala).

Ce implicatii are scoaterea catalizatorului (si punerea la pastrare pentru ITP-uri)?



Doru, parca spuneai ca inainte sa vinzi GTI-ul, eliminasei intermediara. Crescuse mult zgomotul? Probleme cu garda? Afecta modificarea toba ramasa?



Multam
Marty
Nu stiu unde auzisem ca daca scoti cat. si intermediara, trebuie neaparat sa lasi finala normala. Daca scoti cat. si pui finala cu zgomot, trebuie sa lasi intermediara.
GeorgeB
dc scoti cat si intermediara, ei avea un zgomot de zile mari...
Bogdan.spd
QUOTE
dc scoti cat si intermediara, ei avea un zgomot de zile mari...


George, poti fi mai explicit? Se aude mai tare de 2 /3 / .... 10 ori? Pana in 3000 rpm cum e?



Mercic
dragOn
Stie, ca am avut-o eu scoasa!
GeorgeB
o sa ai sunet de raliu biggrin.gif abia astept sa te aud ...



la modul del mai serios dc pui si o toba sport la sfarsit va pacanii ca toti dracii, la relanti vei avea un sunet cam de 5000 de ture la mine acum (cu tot cu filtru) nu stii cum este te dau o tura joi dc vin cu masina mea atunci
Bogdan.spd
QUOTE
Stie, ca am avut-o eu scoasa!


Cine "stie"? La ce te referai cu scoasa ? Intermediara :wink:

Da si tu te rog niste detalii ....



Sa traiti!!!!!
...Roadrunner...
...Eu nu am avut scoasa decit toba de mijloc(...de foc) ...iar finala era mai mult de forma ...Se auzea ca dracii !!!.... in frina de motor ziceai ca aterizeaza Boeing-u' ... In schimb ...la GAM, care nu mai avea nici o toba ...teava cap-coada, se auzea exact ca o masina de Raliu ... cu multe rateuri... Vino joi la intilnire si poate conving pe cineva cu o DSN fara toba de mijloc sa vina sa vezi cum se aude ...



Parerea mea ...ca cea mai buna treaba e sa lasi doar finala... Se va auzi misto ...
Bogdan.spd
Doru, numai in frana de motor facea urat?



Nu pot sa o fac de raliu ca merg mult cu ea si mi-as f**e urechile. In plus mai e si garda.

Cred ca o sa iau un sistem pe diametru de 50 (fata de 45 standard), format din teava in loc de cat (interschimbabile), detenta si finala mai sport.



Stie cineva ce se intampla daca merg fara catalizator? Nu ma refer la ITP-uri ...
asarban
O sa "puti" nitel!

Atata tot!
...Roadrunner...
Absolut nimic ....s-ar putea totusi sa-ti consume nitel mai mult ....
asarban
Ba mai putin!

Ca scade contrapresiunea facuta de catalizator!

O sa fuga de o sa rupa!
Tudor B
Eu sustin ca creste consumul: in februarie 2003 toba finala era sa o pierd ca era toata ruginita si am luat-o jos pana la toba intermediara. Dupa 2 zile am agatat intermediara la intrarea in garaj (se lasase ca nu mai avea sustinere intr-un capat) si am luat-o si pe asta jos. Consumul a crescut de la 7,5 la 9 si nici nu puteam sa trec de 2500 ca facea un zgomot prea mare.
Bogdan.spd
Liviu(Popa), un sfat, o parere la astea ... daca se poate.



Multumesc.
Liviu
Nu cunosc prea bine subiectul .. asa ca prefer sa raman "observator" smile.gif ..



Dar .. asa .. ca o parere pur teoretica ... daca scoti CAT-ul se prea poate ca motorul sa nu mai mearga la fel ca inainte (ma refer la "rotunjime" ) si asta tocmai din cauza acele contrapresiuni facuta de catalizator ....



Am avut ocazia sa dau pedala a o DSN cu CAT-ul spart si scurs .. deci cu teava in loc de cat. ... si nu tragea nici macar cat a mea sad.gif .... Nu cunosc DE CE se intampla asta .. dar asa se comporta ...
Bogdan.spd
Multam fain de informatie.

Oricum ciudata chestie .... inteleg ca daca ti se infunda cat-ul nu mai trage, daca ai teava in loc de cat - la fel!!!!

Si mai ziceai ca vrei sa ramai observator!!!



P.S. Se schimba greu senzorul de oxigen? Cam cat costa?
dragOn
Bogdane, nu mai žii minte cānd am avut intermediara scoasa? Facea de parca pusesem drujba la grele incercari!
Bogdan.spd
Scuze, mi-am adus aminte. Cred ca varianta cu detenta scoasa ramane pe locul II .... Mai ramane catalizatorul ...
asarban
Copilasi!

EU, JE, I am avut ocaziunea neplacuta (8 bulioane tata!) de a vedea cum merge masina cu si fara catalizator!

FARA catalizator ziceai ca am 2 motoare! NU se auzea nimic mai mult ca zgomot dar tragea de rupea!

Doar ca putea in spatel ei a ...aaa...oua clocite!
Bogdan.spd
Eu chiar ma gandeam ca de pe la 60 k km te poti astepta oricand sa-ti cada catalizatorul .... asa ca daca tot e de schimbat evacuarea vroiam sa-l trec pe dreapta si sa-l folosesc numai la revizii obligatorii ... 017.gif
Sergiu
QUOTE


FARA catalizator ziceai ca am 2 motoare!


Si cum ai mers fara catalizator? Inlocuit cu totul/spart si scuturat sa iasa? Cum ai facut?
asarban
Pai cam asa:

El s-a infundat

Eu l-am scos

AM mers asa..

Am cumparat altul

(8bulioane, taica!)

Am mers asa

Am vandut masina...
Sergiu
Ok, cum ai scos catalizatorul? smile.gif L-ai spart si ai lasat acolo chestia aia in care e el sau era o teava in loc? 10x
Bogdan.spd
Da, da !! Spune tot! Cati km ai mers cu el scos?

Ai mers si in afara orasului? Cum tragea la turatii mai mari? Viteza max , ceva? Consum combustibil ?



BAfta!
Anonymous
Am scos eu catalizatorul si toba mica.Am doar toba finala sport.Consumul a crescut cam cu 0.5 l la suta de km.Trage mai bine si are un soud de moare calu...Catalizatorul il pun la loc cind o sa vind masina.La RAR am

vb cu unu si ma costa 200 000 lei si nu am probl...
costi
mai oameni buni da' cu militzia n-ati avut probleme ?

Tin minte ca am mers odata cu o Laguna fara finala (a ramas intr-un prag de garaj) si ne-a titiit c&^% pina acasa cind treceam (fara acceleratie) pe linga garci.
Anonymous
De zgomot,nu face zgotot f f mare.Are o rezonanta la 3000 rpm cind

zici ca iti ei zborul.de la 3000 in sus se subtiaza zgomotul ,face cam ca o masina de raliu.Daca amblaezi masina pe loc ...pute...Mie in oras (cu filtru K&N) imi ia 9.Am facut un experiment sa vadcit imi ia cind o forjez

si mi-a iesit cam 15 l/100 km.Prin scoaterea catalizatorului si a tobei mici consumul creste mult cind masina e fortata...

Catalizatorul l-am dat jos f usoir.Am taiat cu flexul intre sonda dde oxigen si catalizator si apoi la citiva centimetri dupa catalizator in jos.Am pus in locul

lui o teva mai groasa decit era teva de legatura si la cald am indoit-o ca

sa nu atinga scutul motor...De tras chiar trage mai bine...

Motorul merge mai rotund.Acum cele mai mici variatii ale turatiei si simt

prin toba finala.
inhuman
cu riscul de a parea penibil ...



ce aveti de cashtigat daca dati jos catalizatorul ? e mai ieftina benzina cu plumb sau ce ? sau n-aveti altceva mai bun de facut ... ?
Marty
QUOTE


ce aveti de cashtigat daca dati jos catalizatorul ? e mai ieftina benzina cu plumb sau ce ? sau n-aveti altceva mai bun de facut ... ?

Castigi cai putere nu multi, da-i cistigi! Mi se pare ca pe urma consuma si un pic mai putin (unii zic "mai mult", altii zic "mai putin")
asarban
QUOTE


Am taiat cu flexul intre sonda dde oxigen si catalizator si apoi la citiva centimetri dupa catalizator in jos


Auzi frate?

Da' de ce nu ai incercat sa desfaci suruburile?
Marty
QUOTE


Auzi frate?

Da' de ce nu ai incercat sa desfaci suruburile?

Auzi frate, care suruburi ???? Intr-o parte e prinsa-n suruburi, intr-adevar, dar in partea cealalta.......
Bogdan.spd
Pai daca n-are suruburi cum schimbi catalizatorul????/
Marty
bogdan, te-ai baga vreodata sa vezi catalizatorul ala cum e prins ? Intr-o parte are doua suruburi cu arc, intr-adevar, in cealalta parte e sudat. (cel putin asa era la R 21 si la R 25)
Bogdan.spd
M-am bagat de multe ori pe sub masina (rampa) dar numai o data sau de 2 ori am avut scutul dat jos ..... poate ne spune Serban!!!!
Marty
Oricum, daca se dovedeste ca eu sunt prost si iar ma bag in seama ca boul pe ceva ce nu stiu (sau stiu cum e la alte masini), iar catalizatorul la DSN/SLZ este prins in ambele parti cu suruburi, dupa revizia de 10 mii, dau ala jos si adaptez o teava!
asarban
QUOTE


bogdan, te-ai baga vreodata sa vezi catalizatorul ala cum e prins ? Intr-o parte are doua suruburi cu arc, intr-adevar, in cealalta parte e sudat. (cel putin asa era la R 21 si la R 25)

_________________


Fraticule!

Sus e prins in 3 suruburi (printr-o flansa triunghiulara) de galerie

Jos e prins de toba cu un colier cu doua suruburi cu piulita

Ambele capete ale catalizatorului au profil conic!

Pai mie mi l-a demontat in 5 minute!

Asa ca....
Marty
Deci sunt prost si iar ma bag in seama ca boul, de unde rezulta ca dupa revizia de 10 mii o sa dispara catalizatorul si o sa apara una bucata teava inox, ca sa nu mai zicem ca o sa apara si o finala sport. Apropos, Borla face si evacuari sport sau numai evacuari normale ?
Bogdan.spd
Serban, pe traseul legat de cat intra si senzorul de oxigen? Sau, imbinarea cat - evacuare motor (galerie) este dupa sau inainte de senzorul de oxigen?

BAfta!
asarban
Bogdan!

Catalizatorul meu vechi este la Stefan!

Din cate imi aduc eu aminte nu are nici un senzor de oxigen pe el, in el sau dupa el!

Chiar am impresia ca a mai fost discutia asta cu senzorii de oxigen, daca e cu bucla inchisa sau deshisa!

Ca sa nu gresesc, da-mi un mp cu NOUL tau nr de telefon si iti dau nr de telefon al lui Stefan
DSops
Fratilor, aveti grija ca sunt echipe de control mixte RAR - politie, care te opresc si iti verifica gazele: amenda mare + talon suspendat. Eu nu le-am vazut, dar taximetristii vorbesc mult despre ele.
...Roadrunner...
QUOTE
Fratilor, aveti grija ca sunt echipe de control mixte RAR - politie, care te opresc si iti verifica gazele: amenda mare + talon suspendat. Eu nu le-am vazut, dar taximetristii vorbesc mult despre ele.

Stati linistiti ...am mers fara tobe 2 ani ...si n-a zis nimeni nimic ...doar caterinca din partea gaborilor cind te opresc ..."Ce ba !!!...ti-ai facut-o Porsche ?!"...si la urma urmei, iti ia talonu', montezi finala, il iei inapoi ...asta e !!!
asarban
QUOTE


Alex NOS, daca masina ta ia suta in 11 secunde ...iti dau Meganu' la schimb !!!


Pai de unde ai tras tu concluzia asta?
Marty
DSops, se pare ca in Timisoara, cei mai mari dusmani ai taximetristilor sunt politistii. In Bucuresti, este exact invers! Aici sunt in cirdasie. Daca are Cap-de-creta nevoie de un martor, in 90% din cazuri, acesta va fi un taximetrist, nu neaparat cunoscut, dar i lopreste si ala va fi extraordinar de bucuros sa serveasca drept martor. Erau si pe aici controale mixte, acu' multi ani, dar vad ca s-au potolit. oricum, opreau numai tarabele umblatoare, alea de pe care curgeau tablele cu marinimie si scoteau mai mult fum decit Combinatul de la Copsa Mica. In prezent s-au mai potolit deoarece au facut citiva "inculpati" scandal cum ca legea se aplica preferential, deoarece camioanele Roman, Raba, Saviem si alte cataclisme d-astea ecologice, scot fum cit 50 de Dacii surghiunuite si cu segmentii facuti prastie, iar alora cu camioanele nu le face nimeni nimic! Asa ca, au ales varianta care le-a convenit cel mai mult: au pus batista pe tambal. :?
GeorgeB
deci au aparut comisii mixte de conrol a noxelor pe strazi: politia + un damas alb !
B0GD4N
damas? atunci ii facem icon_mrgreen.gif



bei uitati cum mi-am facut eu dupa ce am studiat cateva saptamani pe net:

- catalizator ramane(tine presiunea si previne golirea pistonului de amestec proaspat)

- tzava ramane cea orgiginala(daca bagati mai mare in diametru SCADE viteza gazului!)

- intermediata scoasa

- finala de pe un batran BMW, sunet superb, grav, in plus e aproape goala



alta chestie de evitat, sa scoateti filtre sau miezul din catalizator - scoateti tot ca altfel turbulentele create in camerele goalte SCAD viteza gazului. in rest, cred ca ce-am facut eu e solutia perfecta pt masini non-turbo. SCADE consumul, eivdent pt ca evacuarea e mai usoara!



si apropo, ziceti c-ati facut mari modificari dar n-am vazut aproape nici o SRN cu evacuare cat-de-cat sport (in afara de cele la care baraie amarata de finala de fabrica) anywayz...tineti-le si voi la 3000 cand vedeti o nova albasra cu finala de bmw icon_mrgreen.gif
GeorgeB
eu am din inox full...
Marty
QUOTE


bei uitati cum mi-am facut eu dupa ce am studiat cateva saptamani pe net:

- catalizator ramane(tine presiunea si previne golirea pistonului de amestec proaspat)

- tzava ramane cea orgiginala(daca bagati mai mare in diametru SCADE viteza gazului!

- intermediata scoasa

- finala de pe un batran BMW, sunet superb, grav, in plus e aproape goala



- mi-e teama ca nu inteleg cum ar putea sa se goleasca pistonu lde amestec proaspat daca n-am cat. :roll: Explica-mi, te rog.

- da, intr-adevar, scade VITEZA dar creste VOLUMUL gazului evacuat :roll: ;

- de acord;

- ce fel de BMW ? 2000 din '65 sau 750i din '91 ? :roll:





QUOTE
alta chestie de evitat, sa scoateti filtre sau miezul din catalizator - scoateti tot  

Mi-e teama ca nu inteleg.... poti sa-mi detaliezi, te rog ? Nu de alta, dar mai sus ziceai sa las catalizatorul acolo ca sa nu pierd amestecul proaspat si sa unu incetinesc viteza gazului. La ce filtre te referi si ce vrei sa zici cu "scoateti tot" ???
B0GD4N
motorul pe scurt nu e calculat sa functioneze fara cat si cu tzava mare, valvele se inchid tinand cont de faptul ca are catalizator si teava normala...se poate pierde deci mai mult decat se castiga...poate de-asta sustin unii ca le creste consumul dupa ce usureaza evacuarea si la mine nu s-a intamplat asa.





bmw-ul...nu l-am intrebat din ce an e, oricum toba e inox si arata bestial (2 tzevi in sus)
DSops
2 tevi in sus? si cand ploua tare?
B0GD4N
si cand ploua tare laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.