Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: [VAND]Modul Emergency Stop Signal
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Bursa > Arhiva cu anunturi
Pages: 1, 2, 3, 4
kert
Am facut pentru mine un astfel de modul și m-am gândit că dacă mai sânt doritori...

Modul “Emergency Stop Signal”:

Aprinde/stinge intermitent (timp de 5 secunde) al treilea stop de frână la decelerare violentă a autoturismului.

La frânare “normală”, al treilea stop de frâna funcționează normal.

Este prevăzut cu setări/reglaje atât pentru frecvență (8 frecvențe) cu care clipește stopul, cât și pentru sensibilitate (7 praguri de sensibilitate).

Timpul de răspuns: 250mS

Modulul nu compensează componenta accelerației gravitaționale datorată înclinării mașinii (practic am constatat ca nu e necesară, dimpotrivă).

Modulul nu funcționează pe mașinile care au becurile de frână “CAN-BUS”.

Preț: 100 lei (+ eventuale taxe postale)

Instrucțiuni pentru montare/instalare:[attachmentid=1627910886]

Tutorial montare/instalare/testare:



[attachmentid=1627910888] [attachmentid=1627910889] [attachmentid=1627910890]

Contact PM sau: kerthoffa@gmail.com
crististreulea
recunosc ca am fost sceptic cand am primit acest modul, dar rezultatele au fost peste asteptari, si-a facut treaba impecabil si in cele doua saptamani de teste am fost placut surprins cat de bine s-a comportat.
de precizat ca modulul vine doar cu banda dublu adeziva(care se lipeste inuman de bine) si manual cu instructiuni, fara nici un altfel de accesoriu cum ar fi cabluri, papuci...
spor la vanzare
popavlm
foarte interesant modulul.... am vazut in tutorialul lui Cristi cum functioneaza si am ramas placut impresionat...in curand o sa achizitionez si eu unul...
cezardacia
Ce inseamna ,,CAN-BUS,, ?
kert
http://en.wikipedia.org/wiki/CAN_bus

Mai pe romaneste, device-urile electrice de pe masina comunica intre ele pe un bus de date.
Fiecare device are un controller care realizeaza comunicatia asta - primeste/transmite informatii printre care si daca becul e ars.
S-ar putea totusi sa functioneze, iar cind modulul intra in functiune si face ca becul sa clipeasca, sa fie semnalat in bord faptul ca becul e ars - chestie care ar fi chiar misto pentru ca ai avea confirmarea faptului ca modulul "a intrat".
Nu am testat modulul pe o astfel de masina si de aia spun ca nu functioneaza - nu vreau sa dezinformez.
kert
up
kert
up
kert
up
kert
up
crististreulea
mi-am facut timp sa-l montez pe toate cele 3 becuri de frana si sa-i testez functionalitatea si cu becuri cu filament. faptul ca nu a trebuit sa tai nici un fir si ca se poate deconecta imediat fara nici un fel de efort, m-a incantat la maxim!
sunt foarte multumit de el, multam kert!
kert
up
sinaxis
Vreau si eu dar cu conectorii lui Cristi, vreau sa-l montez in acelasi loc. Cum facem? Suport cost suplimentar smile.gif
RoBerT_04
la fel si eu ...astept un pm daca e cazul cat ajunge cu totul.... dar si un nr de tel al tau sa te sun. eu vreau pentru un megane 2.
kert
@sinaxis
@RoBerT_04

aveti PM!
kert
Erata!
In postul #10 la minutul 09:30 si 11:04 s-a strecurat o greseala si anume ca daca becul este stins, modulul este calibrat corect.
Corect este ca becul sa fie aprins - deci modul este in pozitie orizontala.
Varianta corectata:
http://www.youtube.com/watch?feature=playe...d&v=Rd1RGbJoDes

Eu recomand totusi montarea modulului numai pe al 3-lea stop de frina.
Daca totusi il montati pe toate cele trei stopuri - varianta lui Cristi, trebuie avut in vadere consumul total, iar secventa de calibrare nu mai necesita apasarea/eliberarea pedalei de frina ci punerea/luarea contactului!
kert
up
kert
up
driverx
@crististreulea, bune teste ai facut.

@kert, am cateva intrebari:
- Inteleg argumentele tale care te duc la recomandarea de a monta doar pe al treilea stop, dar implementarile de fabrica care se gasesc pe unele masini de serie folosesc toate becurile
- cum se realizeaza intreruperea alimentarii becului? E un releu sau altceva? Vreau sa inteleg de unde vine limitarea de 100W
- intrebarea de mai sus am pus-o pentru ca eu am carlig de remorcare, remorcile care rareori le folosesc sunt inchiriate deci slabe sanse sa aiba LED-uri in ele. Intrebarea ar fi daca s-ar putea adauga un disable switch astfel incat sa dezactivez modului cand tractez, dar sa nu mai am limitarea de consum.
- In ce baza ai ales frecventele? Ma asteptam sa vad un 4 Hz. Mai demult am vazut ceva document facut in baza unor studii pe oameni cum reactioneaza la breaking blink in diferite situatii. Studiul era facut pentru UE. Iar frecventa de 4Hz parea castigatoare din punct de vedere al captarii atentiei. Clipul cu mertzanu parea sa aiba cca. 4 Hz.
- In documentatie scrie ca face blink pentru 5 secunde. Parerea mea ar fi ca daca o data pornit blink-ul, sa nu se mai opreasca pana nu ridic piciorul de pe frana. De ce? Cred ca toti am fost in situatia cand o situatie aparuta brusc in fata de face sa opresti in coloana pentru urmatoarele secunde esti tinta perfecta pentru adormitii din spate. As vrea sa imi faca blink pana vreau eu, a.k.a. pana ma simt in siguranta.
kert
Limitarea de 100W este data de tranzistorul final de putere al montajului care suporta 9A. Am vrut ca modulul sa fie cit mai mic/usor/fiabil.
Daca vrei putere mai mare se poate folosi iesirea modulului pentru comanda unui releu de puterea dorita.
Eu am zis ca 100W ajung chiar pentru 3 becuri de 21W si am lasat si o rezerva de 40% pentru a nu fi probleme de fiabilitate.
Daca vrei sa anulezi modulul se poate face "facind scurtcircuit" intre firul +12V_FR si BEC/LED - cu alte cuvinte se leaga cele doua plusuri intre ele/"pe direct".
Stiam de faptul ca unii au adoptat frecventa de 4Hz, dar nu este inca ceva standardizat si fiecare producator a facut in felul lui pentru a semnaliza o frina de urgenta: unii folosesc avariile(*), altii "clipesc frinele", mai nou am vazut la un mercedes ca frecventa cu cre clipeau stopurile de frina era cumva variabila in functie de deceleratie/timp de frinare. Eu am ales frecventele cum am considerat eu ca e mai util in urma testelor cu becuri si leduri. Frecventele 1.5,1.7 si 2 Hz sint utile mai mult in alte aplicatii ale modulului, dar avind atitea combinatii am zis ca e bine sa nu pun numai 4 frecvente (ca ajungeau...).
*Am avut modul pus pe avarii si cind am frinat brusc la o trecere de pietoni (se aruncase unu' pe trecere) ala din spatele meu m-a ocolit crezind ca eu "parchez" si era sa-l ia pe capota pe ala - am zis ca nu e bine asa si nu vreau sa vad faze din astea.
Blink timp de 5 secunde este arhisuficient... in 5 secunde te opresti de tot si poti pune avariile - si da, m-am simtit si eu odata tinta pentru unu' care venea de departe, dar tare pe E85 si eu stateam pe mijlocul drumului (se intimplase un accident in fata) si ma uitam in oglinda la berbecul de venea - aveam avariile puse si apasam/eliberam eu frina pentru a semnaliza cumva mai vizibil.
kert
up
edymmm
Am si eu o problema cu acest modul va rog daca m-ati putea ajuta problema consta in: Am instalat modulul la calibrat mergea perfect dar dupa ce am scos contactul si il pun la loc cand apas frana becurile stau doar aprinse de unde sa fie problema?

Si mai am o problema cand modulul functioneaza cand bag masalier becul de pe masalier palpaie si el la fel.

Va rog daca m-ati putea lamuri smile.gif
kert
Descrierea problemei ma face sa pun intrebarea: e vorba de modulul prezentat in acest topic?
Ori e vorba despre un alt modul, ori nu ati inteles cum functioneaza acest modul si anume ca stopul/stopurile de frina "clipesc" doar la decelerarea violenta a automobilului.
Problema cu pilpiitul becului de "marche arriere" pare desprinsa din alt film - n-au nici o legatura - aici suspectez ceva defect/conectat aiurea la instalatia stopurilor.
Pentru a nu continua discutia aici si a nu aglomera topicul puteti sa-mi scrieti pe adresa de mail (vad ca nu puteti da PM-uri) mai multe detalii despre instalarea electrica pe care ati facut-o si despre comportamentul modulului/instalatiei electrice si chiar daca nu este vorba despre modulul prezentat aici incerc sa va ajut in limita timpului/cunostintelor mele cit si a informatiilor furnizate de dumneavoastra.
kert
up
kert
up
aramadrian
Sunt interesat si eu de un modul ... sper sa functioneze si pe alt producator auto ...

Cum facem pentru datele de contact?
kert
Ma poti contacta (vad ca nu poti da PM) pe adresa de mail: kerthoffa@gmail.com
Ai PM!
kert
up
kert
up
Danutznew
Salut, eu am Opel Astra H 2006, asa cred ca are CAN-BUS huh.gif dar tare mi-as dori asa ceva (parca spune-ai intr-o postare ca s-ar putea sa functioneze, doar ca da un mesaj de eroare pe Display. Ai reusit sa faci o proba pe o masina cu CAN?) Este greu sa faci o modificare sa functioneze si pe masinile cu CAN-BUS?
Anumite tipuri de Astra H au chestia asta si se poate activa cu OP-COM, eu nu o am deoarece nu am un modul numit REC (Rear Electrical Center). Astept raspunsul tau cum as putea sa fac si eu sa-mi "clipoceasca" al trei-lea stop de frana (precizez ca e cu leduri si e din fabrica). Multumesc! smile.gif
kert
N-am testat, dar ma gindesc logic ca electronica de comanda (daca exista) a becului de frana in mod normal "vede" un bec. Atunci cind becul e ars, semnaleaza cumva pe bord treaba asta.
Modulul ESS inseriat cu becul in functionare normala (la frina "normala") face ca acea electronica a masinii sa vada ca si consumator final tot un bec, iar cind modulul "intra" si intrerupe alimentarea becului in cel mai rau caz, "electronica masinii" ar sesiza lipsa becului - ca si cum ar fi becul ars - asta ar putea duce la semnalarea pe bord a faptului ca becul e ars, sau ar clipoci si in bord (chestie care ar fi chiar faina, ar fi un feedback).
Singura conditie care ar fi de respectat este ca modulul sa fie montat electric chiar inaintea becului, adica sa nu mai fie alta electronica intre modul si bec.
Repet, NU am testat, ceea ce am scris este doar un rationament logic si nu o certitudine - oricum de stricat n-are cum sa strice nimic.
Eu cred ca se va comporta cum am descris mai sus.
Danutznew
Multumesc pentru raspuns smile.gif Daca ma hotarasc sa-l cumpar nu am vazut o adresa sau un telefon de unde pot sa-l comand.
Scuze am vazut acum adresa de gmail. Multumesc inca o data.
dj sky
M-ar interesa si pe mine jucaria asta, eu am un Mercedes, toate becurile de frana cu LED, deci consum foarte mic. Problema mea este ca e foarte sensibila la mesajele in bord cu bec ars, nu s-ar putea face o smecherie, ca in momentul activarii sa mai fie in paralel un consum continuu de vreo 20-30 W (3-4A), pentru a nu sesiza masina lipsa de consum? ca daca e mai mare consumul nu cred ca stie, bineinteles in limita sigurantei, care la mine e de 5 A, deci in jur de 60w... Pentru remorca cred ca are circuit suplimentar, caci in cazul in care nu arde bec pe remorca stie ca pe remorca nu merge.
kert
Pai daca-i pun in paralel 20-30W, ce fac cu ei? - ca sa zic asa...
Consumul asta inseamna caldura multa ce trebuie disipata cumva.
Asta complica lucrurile.
Nu vad de ce este asa tragic sa indice "bec ars"!
Ar da eroare de bec ars numai in momentul cind modulul va face sa clipeasca stopul (adica la frinari violente) ceea ce se intimpla destul de rar, nu?
kert
up
kert
up
kert
up
kert
up
pepelutza
Buna , care este diferenta intre modulul dumneavoastra si acesta https://www.google.com/url?q=http://www.ren...9RA_I703SzeOKyQ.
Faptul ca acela nu poate regla anumite functii vi se pare in regula ?
Multumesc de lamuriri


P.S.


Ce ma sfatuiti, in cazul achizitiei acestui modul, sa pun pe a treia lampa stop, bec cu led ( eventual spuneti-mi de care ) banda cu leduri sau modul cu becuri led ?Asta in ideea de luminozitate si fiabilitate a lampii.
kert
Diferente intre modulul "meu" si cel indicat de tine... nu stiu...
Diferentele sint constructive, de conceptie - nu am avut unul sa-l testez.
Initial am facut si eu unul bazat pe acelasi accelerometru, dar am renuntat pentru ca accelerometrul respectiv va fi scos din fabricatie si am ales unul "la moda".
Eu l-am facut mai configurabil soft ca sa zic asa - adica o data montat pe masina, se pot schimba parametrii de functionare fara a mai fi nevoie de demontare si de asemenea am prevazut si functia de boloboc electronic (era pacat avind accelerometru sa fie nevoie sa-l montez folosind un boloboc clasic).
Conteaza foarte mult cit de "grozav" este softul din microcontroller (algoritmii folositi) pentru ca e un echilibru tare greu de stabilit intre sensibilitatea modulului, imunitatea la gropi si timpul de raspuns care trebuie sa fie cit mai mic.
Eu am testat diferite variante constructive si de soft cam un an de zile inainte de "a ma lauda" cu el.
Despre becul cu LED pe a treia lampa stop spun doar ca eu mi-am facut acest stop folosind ~110 leduri rezultind "un panou" cu leduri in acel stop si asta datorita faptului ca stopul se cam topise in interior in partea superioara de la caldura becului degajata mai ales vara. Cind mi-am facut eu stopul cu led-uri nu erau atitea optiuni de becuri-led ca acum.
De recomandat nu stiu ce sa recomand pentru ca nu am un bec cu led cumparat ca sa-l pot lauda.
O chestie de notat este ca becul cu led se va aprinde inaintea becurilor cu filament si la mine fiind numai becul central cu leduri, acesta se aprinde primul.
pepelutza
Modulul se poate trimite si cu acei conectori ( papuci ) de legatura , pentru legaturile cu firele de unde se va lua curent +si- ?
Este mult mai elegant cu acei conectori decat sa legi si apoi sa izolezi cu banda. Parerea mea.


Adresa de livrare pe privat , nu ?
kert
Conexiunile le face fiecare cum vrea.
De exemplu eu prefer sa tai firele sa le conectez si apoi sa le izolez cu varnis - e mult mai sigura legatura astfel decit cu niste papuci care pot oxida si de aici probleme...
Adresa... poti sa o faci si publica daca doresti biggrin.gif
Poti sa-mi trimiti adresa completa de livrare pe PM si optiunea de trimitere: posta romana (10 lei taxe postale) sau curier (costuri ~33lei).
pepelutza
Ai adresa pe PM
pepelutza
Ne bagam si noi in seama astazi ?
kert
Daca-i sti ce aventura e sa trimiti ceva cu posta romana...
Ti l-am trimis in seara asta...
pepelutza
mersi
kert
up
kert
up
kert
up
kert
up
kert
up
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.