Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme Frana Dacia 1310 L
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ovidiu93
Salutare am o dacie 1310 din 1999 cu servo frana (4 conducte...)
Am foarte mari batai de cap totul e inregula etieri, saboti, placutele , pistonasele... tot si oricat as aerisi ori spate stanga ori spate dreapta are aer...
am incercat toate metodele libera cadere...pedala cu motoru pornit cu motoru oprit su fara nici un rezultat... o singura data am nimerit sa nu mai fie aer dar dupaia iarasi a prins nu stiu cum... mentionez ca folosesc dot 4 si niciodata nu a ramas botelca aia de pe pompa fara lichid sa zici ca a prins acolo.... si cel putin fata nu are pic de aer....
Mai mentionez ca am si pedala cu cursa cam lunga cand e pornit motoru...
Ceva sugesti pareri... o mana de ajutor ?
Va Multumesc !
daniel93
Schimba repartitorul (limitatorul), ala iti baga aer pe spate.
Nu te lua dupa cati carpaci, care o sa-ti zica sa-l legi cu sarma sau sa-l anulezi, masina s-ar comporta ca si cum ai trage frana de mana, la fiecare franare.
ovidiu93
Nici nu am de gand sa carpesc aceasta masina... cumpar nou....
Aceasta sa fie problema? Repartitorul? :-?
( si sincer? cand pun frana pe spate sunt niste frane de zici ca trag frana de mana...)
Si cu cursa prea lunga la pedala? ce zici? ca ar fii ?

<span class='edit'>7 Oct 2013, 11:30:</span>
si inca ceva foarte foarte absurd... dispare lichidu din budelca si dupaia reapare ca prin minute radmasa.gif
asta nu pot sa imi explic.... iarasi
tynn
O problema similara am si eu cu franele: cand aerisesc pe spate, de oricate ori as face-o, tot ies bule de aer. Aveam frane, dar pedala tinea la jumate si in timp incepea sa coboare. Am schimbat pompa de frana, la fel. Am schimbat si garniturile la cilindrii receptori spate ( se vedea ca erau mici pierderi de lichid), am reglat si sabotii ca lumea si am reusit sa mai ridic cursa pedalei. Insa am observat ca daca las frana de mana trasa mai mult timp ( in decursul noptii de ex) se inmoaie pedala, deci trage aer fals pe undeva. Lichid nu mai curge deloc pe la cilindrii receptori. Cum naibii trage aerul ala pe spate cand e frana de mana trasa daca nu pierde lichid ?
Eu zic ca trage aer sigur pe la unul din cilindrii, ca altfel nu s-ar intampla doar cand las masina cu frana trasa. Daca nu o folosesc deloc, n-am probleme saptamani bune, deci nu e sigur de la repartitor. Treaba e ca mai parchez undeva in panta si sunt nevoit sa trag frana de mana si iar o iau de la capat cu aerisirea...
ovidiu93
Dar in spate la cilindri receptori acolo la garnitura aia ce vine pe ei nu trebuie sa fie deloc lichid? trebuie sa fie uscat uscat? huh.gif
daniel93
Depinde la care te referi.. Cand dai jos tamburul, nu trebuie sa fie nimic umed acolo, abia garniturile de pe pistonase (cele interioare) trebuie sa fie umede, pe partea din interior.
ovidiu93
QUOTE(daniel93 @ 7 Oct 2013, 15:41)
Depinde la care te referi.. Cand dai jos tamburul, nu trebuie sa fie nimic umed acolo, abia garniturile de pe pistonase (cele interioare) trebuie sa fie umede, pe partea din interior.
*




Da doar in interior is umezi.... deci e bine...

Repartitorul este ok nu "zamuie" apai sa picure nici atata.... deci e ok....
Nu stiu ce sa mai zic...
daniel93
Poate sa bage aer fara sa scape lichid.. Acum nu stiu, poate iti da cineva alta idee.. Eu la ambele dacii am avut aceeasi problema, aeriseam, si dupa o ora deja era cursa mai lunga. Doar la 1310 am reusit sa schimb repartitorul si am scapat de problema. La 1300 nu am apucat sa il schimb ca am tras-o pe dreapta, dar sigur e defect, ca pierde si lichid pe la el.
ovidiu93
se poate din cauza asta sa dispara lichidu si dupaia ca prin minune apare iarasi pana in gura la budelca de pe pompa....
daniel93
Faza cu lichidul nu o pot explica nici eu...
tynn
QUOTE(ovidiu93 @ 7 Oct 2013, 11:46)
Dar in spate la cilindri receptori acolo la garnitura aia ce vine pe ei nu trebuie sa fie deloc lichid? trebuie sa fie uscat uscat?  huh.gif
*



Normal ca trebuie sa fie perfect uscat, daca e umed, inseamna ca pierde lichid pe-acolo. Asa era si la mine (umed) si am schimbat garniturile si acum ramane uscata zona, insa tot persista problema cu patrunderea aerului pe spate...
ovidiu93
QUOTE(daniel93 @ 7 Oct 2013, 15:41)
Depinde la care te referi.. Cand dai jos tamburul, nu trebuie sa fie nimic umed acolo, abia garniturile de pe pistonase (cele interioare) trebuie sa fie umede, pe partea din interior.
*




dar garniturile alea de pe pistonasele alea 2 ce intra in cilindru trebuie sa fie umpic umede sau uscate complet? (ma refer la acelea ce au rol de a nu intra nimica pe langa pistonas... praf,mizerie...etc.)

pt ca tamburu e perfect uscat peste tot nici o scurgere nimic....(cand il dau jos)
si ai mai spus ca repartitorul poate sa bage aer fara sa curga sau sa "zamuie"
si inca cv... trebuie schimbat doar repartitorul sau si limba aceea? ce il actioneaza... ?
daniel93
Doar repartitorul.. E destul de greu.. Eu am avut noroc ca e data cu vaselina toata podeaua masinii, si nu erau ruginite suruburile.
Burdufurile alea nu mai retin, dar parca trebuie sa fie uscate.. Daca sunt umede, schimba garniturile de pe pistonase.
bashtalu
salut,

am schimbat placutele de frana, am dat jos etrierele impreuna cu port etrierele ca nu ieseau etrierele singure. montat totul la loc, pus la fel cum am demontat. nu curgea lichid de frana pe nicaieri la montare/demontare. am pornit morotul si pedala de frana foarte moale. am trecut la aerisit, spate perfect, stanga fata idem, dar dreapta fata scoate f mult aer. practice sulfa aer ca la artificii. am aeristit la stanga fata ore...nimic, tot asa face, deci frane nu am.

de unde trage aer sau care este treaba de nu pot aerisi si stanga fata?

multumesc
ghitza
bidonasu in pompa cum sta?da etrieru jos de pe stanga scoate furtunu si umple cu lichid,dupa care vezi cum e aerisirea,daca tot dai jos vezi garnitura de etansare cum e .sa nu fie pusa invers sau ciupita,si de acolo aer garla
bashtalu
am dat jos bidonasul, curgea putin pe langa piciorusele alea, am bandajat piciorusele cu banda de teflon dupa care l am pus la loc. banuiesc ca nu mai curge, e noapte si nu mai am vizibilitate.

inafara de bidonasul cu garniturile lui, ce altceva ar mai putea fi?
bashtalu
se potriveste pompa asta in locul celei originale?

Minel
DBA , cred ca , de pe un R18 sau ceva de genu , se potriveste linistit , doar ca la cum arata .. ar trebui demntat tot , curatat , verificat si daca totul este ok , abia atunci as monta-o ...!!!
bashtalu
am luat o din targ, vanzatorul imi spunea ca este de supernova. o sa o desfac, curatat si apoi sa vad cum fac cu montajul

multumesc
daniel93
Vezi daca se potrivesc filetele de la conducte (imi scapa denumirea), ca alea difera si de la 1300 la 1310.
diaconuliviu
QUOTE(tynn @ 7 Oct 2013, 11:39)
[...] Cum naibii trage aerul ala pe spate cand e frana de mana trasa daca nu pierde lichid ?
Eu zic ca trage aer sigur pe la unul din cilindrii, ca altfel nu s-ar intampla doar cand las masina cu frana trasa. [...]


Inainte de a trage frina de mina, tine frina de serviciu apasata.
Altfel, tragi frina de mina, sabotii se departeaza, pistonasele se departeaza si ele sub forta arcului din cilindru (e un arc acolo). Ca atare prin deplasare sub arc, miscarea e de suctie, putind intra aer.

Asta ar mai fi posibil si daca supapa de pe pistonul pompei nu deschide suficient sa compenseze nevoia de lichid.
bashtalu
este posibil ca aerisitorul de la etrier sa nu etanseze bine si sa traga aer pe acolo astfel incat sa nu pot aerisi instalatia din cauza lui?
diaconuliviu
Teoretic da, e posibil.
Practic, aer la cilindrii spate mai degraba pe linga garnituri.
bashtalu
la rotile din spate aerisirea a fost facuta f bine, buba este la roata fata din dreapta.

ma influenteaza rotile din spate cand aerisesc partea dn fata dreapta?
diaconuliviu
Nu, nu influenteaza. Banuiesc ca ai pompa cu 4 tevi, ca atare aerisirea se face prin cadere libera. Vezi daca la aerisitorul ala dreapta curge lichid cu pedala neapasata.
Daca nu, verifica pe stinga. Daca stinga curge, dreapta nu, ai ceva infundat: conducta, furtun, iesire din pompa...
Aerul poate aparea si din aerisitor aiurea, desi rar si numai la manevre grosolane.
bashtalu
am rezolvat

am schimbat pompa de frana si apoi aerisire peste tot

acum am frane bune

multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.