Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum se poate vinde o Dacie veche
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Pages: 1, 2
al_b
Salutare tuturor.

Sunt mandru proprietar de Dacie Solenza de aproximativ 7 ani (masina e fabricatie 2003).

Din diverse motive trebuie sa o "marit". Pur si simplu nu are sens sa o mai tin. Insa din cauza luminatei noastre conduceri care ne-a dat mult hulitul timbru de mediu nu pot sa o scot pur si simplu la vanzare. Valoarea timbrului depaseste valoarea masinii.

Are cineva sugestii despre cum as putea proceda? Stiu solutia cu procura si vanzarea "la negru", eu ramanand proprietar in acte, dar in cazul meu nu se poate aplica pentru ca nu cunosc pe nimeni de incredere pentru asa ceva.

Daca as da-o la dezmembrari cam cat as putea obtine pe ea? Pot sa o radiez pur si simplu si sa o tin in curte? Adica macar sa nu mai platesc impozit la ea? Cam cat as putea obtine daca as vinde-o eu bucata cu bucata?

Se poate aranja cumva sa o vand intr-o maniera care sa nu implice si plata timbrului?

Orice sugestie e binevenita. Multumesc mult.
Iulikk
QUOTE(al_b @ 2 Nov 2013, 20:18)
Salutare tuturor.
Se poate aranja cumva sa o vand intr-o maniera care sa nu implice si plata timbrului?
*



Salut.
Se poate, bucata cu bucata. Alta solutie nu stiu si nici nu cred sa existe...
Maskatu
Singura varianta legala era cea cu partajul dar este destul de complicat. Eu zic sa o pastrezi pentru ca nu prea ai ce face cu banii ce i-ai lua (daca ii iei si pe aia). Cum ai spus si tu, taxa este cat masina. Poti sa mergi la circa financiara, sa aduci dovada ca ai o curte sau un garaj unde o poti tine, si o poti scoate de la taxe si impozite dar nu cred ca stai in aia 55 de lei/ an. Mai bine o pastrezi, platesti impozitul dar nu mai platesti rca-ul si nu mai faci itp, iar in caz ca te razgandesti le faci si gata.

Sau o vinzi si noul propietar circula cu ea pe numele tau dar aici exista riscul sa iti vina amenzile pe numele tau si sa nu plateasca impozitul.
Securistul
Salut! Eu am cumparat acum 1 luna un citroen xsara 2002 diesel 2.0hdi.inmatriculat in ro din 2006.Masina am luat-o de la cineva cunoscut.are taxa vreo 1000 de eur.Am facut o fisa de inm prin care proprietarul masinii ramane in continuare proprietar dar ma trecut pe mine utilizator in certificat si pe carte.totul a costat aprox 150 de lei deoarece am schimbat si nr de inm(preferential). plus taxa de talon etc.Ideea este ca utilizatorul poate sa faca asig,poti sa circuli si inmafara tarii fara imputernicire,poti sa faci itp,si cartea si certificatul eu leam ridicat de la politie fara proprietar.Amenzile ,tot cu exceptia impozitului vin pe utilizator.Este exact ca la leasing.Eu asta am facut si circul cu masina 100 % ok.Daca cunosti cat de cat cel caruia ii vinzi masina nu ai nici o prb.Iar in momentul in care se scoate sau se ieftineste taxa...nu de alta dar la anu e an electoral si poate o mai micsoreaza hienele faceti contract de vanzare cump si gata.Bafta!
smile.gif
al_b
QUOTE(Maskatu @ 2 Nov 2013, 23:19)
Singura varianta legala era cea cu partajul dar este destul de complicat. Eu zic sa o pastrezi pentru ca nu prea ai ce face cu banii ce i-ai lua (daca ii iei si pe aia). Cum ai spus si tu, taxa este cat masina. Poti sa mergi la circa financiara, sa aduci dovada ca ai o curte sau un garaj unde o poti tine, si o poti scoate de la taxe si impozite dar nu cred ca stai in aia 55 de lei/ an. Mai bine o pastrezi, platesti impozitul dar nu mai platesti rca-ul si nu mai faci itp, iar in caz ca te razgandesti le faci si gata.

Sau o vinzi si noul propietar circula cu ea pe numele tau dar aici exista riscul sa iti vina amenzile pe numele tau si sa nu plateasca impozitul.
*



Faza e ca eu m-am relocat...in afara tarii. Am facut ceva drumuri cu ea pana acolo si inapoi dar acum sta atunci cand sunt plecat(a stat o data peste 2 luni, pana cand bateria s-a descarcat complet). Daca o tin asa risc sa nu mai valoreze nimic intr-un an-doi (deja se simte ca nu mai merge ca atunci cand o porneam zilnic). M-am gandit ca e pacat de ea sa o arunc asa (plus ca nu vreau sa le dau nicio satisfactie idiotilor alora de la conducere care ne sugereaza sa dam masinile la casat si sa luam altele noi). Ar putea folosi cuiva fara posibilitati financiare (nici nu stiu cat sa cer pe ea de fapt cred ca nu face mai mult de 1000 euroi).

3 Nov 2013, 00:37:
QUOTE(Securistul @ 2 Nov 2013, 23:35)
Salut! Eu am cumparat acum 1 luna un citroen xsara 2002 diesel 2.0hdi.inmatriculat in ro din 2006.Masina am luat-o de la cineva cunoscut.are taxa vreo 1000 de eur.Am facut o fisa de inm prin care proprietarul masinii ramane in continuare proprietar dar ma trecut pe mine utilizator in certificat si pe carte.totul a costat aprox 150 de lei deoarece am schimbat si nr de inm(preferential). plus taxa de talon etc.Ideea este ca utilizatorul poate sa faca  asig,poti sa circuli si inmafara tarii fara imputernicire,poti sa faci itp,si cartea si certificatul eu leam ridicat de la politie fara proprietar.Amenzile ,tot cu exceptia impozitului vin pe utilizator.Este exact ca la leasing.Eu asta am facut si circul cu masina 100 % ok.Daca cunosti cat de cat cel caruia ii vinzi masina nu ai nici o prb.Iar in momentul in care se scoate sau se ieftineste taxa...nu de alta dar la anu e an electoral si poate o mai micsoreaza hienele faceti contract de vanzare cump si gata.Bafta!
  smile.gif
*



Multumesc mult pentru informatii, pare cea mai OK solutie pe care am auzit-o. Ar mai trebui sa gasesc persoana care sa o ia.

Poti sa imi dai ceva informatii in plus? De exemplu se poate face fisa aia de inmatriculare la o firma de inmatriculari? Nu trebuie neaparat act de vanzare/cumparare? Daca nu se poate prin firma atunci unde trebuie umblat? Masina mai trece o data pe la RAR?
Exista vreo posibilitate ca sa plateasca persoana respectiva (utilizatorul adica) si impozitul? Cu imputernicire facuta la notar de exemplu?

Dar daca as face un act de donatie in loc de vanzare cumparare nu pot evita taxa?
ag02cws
QUOTE(Maskatu @ 2 Nov 2013, 23:19)
Poti sa mergi la circa financiara, sa aduci dovada ca ai o curte sau un garaj unde o poti tine, si o poti scoate de la taxe si impozite
*



Atunci asta unde a gresit?

http://www.4tuning.ro/vanzari-economie/se-...aini-17518.html
Maskatu
QUOTE(Securistul @ 2 Nov 2013, 22:35)
Salut! Eu am cumparat acum 1 luna un citroen xsara 2002 diesel 2.0hdi.inmatriculat in ro din 2006.Masina am luat-o de la cineva cunoscut.are taxa vreo 1000 de eur.Am facut o fisa de inm prin care proprietarul masinii ramane in continuare proprietar dar ma trecut pe mine utilizator in certificat si pe carte.totul a costat aprox 150 de lei deoarece am schimbat si nr de inm(preferential). plus taxa de talon etc.Ideea este ca utilizatorul poate sa faca  asig,poti sa circuli si inmafara tarii fara imputernicire,poti sa faci itp,si cartea si certificatul eu leam ridicat de la politie fara proprietar.Amenzile ,tot cu exceptia impozitului vin pe utilizator.Este exact ca la leasing.Eu asta am facut si circul cu masina 100 % ok.Daca cunosti cat de cat cel caruia ii vinzi masina nu ai nici o prb.Iar in momentul in care se scoate sau se ieftineste taxa...nu de alta dar la anu e an electoral si poate o mai micsoreaza hienele faceti contract de vanzare cump si gata.Bafta!
  smile.gif
*


Eu stiu ca daca masina este instrainata pe talon altcuiva, acea persoana are obligatia ca in termen de 30 de zile sa inmatriculeze masina pe numele lui. Instrainarea nu tine loc de inmatriculare. Nu am mai auzit de metoda asta pana acum dar daca tu zici ca ai aplicat-o atunci e ok. wacko.gif

QUOTE(ag02cws @ 3 Nov 2013, 00:28)

Este un caz izolat. Poate ca a reusit sa o radieze dar nu platise toate taxele. Un functionar nu si-a facut datoria... sau este o eroare de calculator. Daca omul are dovada platii impozitului pe acei doi ani pana in momentul in care a radiat masina, atunci nu mai are de platit nimic. smile.gif
puiu82
@ Securistul....pare destul de ok,dar.....ceva nu e bine,mai ales faza cu schimbatul numerelor...vezi sa nu ai surprize cand vei vrea sa iti faci din nou rca.
La leasing,tot ai nevoie de imputernicire daca vrei sa parasesti tara,daca ai accident....in plus taxele+rca-ul sunt pe propietar.....care le factureaza ulterior utilizatorului.
Amenzile nu stiu exact cum vin,banuiesc ca pe propietar.....care declara cine a condus masina.
@ AL_B....si daca ai circula cu ea acolo unde te-ai relocat? Sau sa o inscrii acolo,cat costa?
al_b
QUOTE(puiu82 @ 3 Nov 2013, 12:20)
@ Securistul....pare destul de ok,dar.....ceva nu e bine,mai ales faza cu schimbatul numerelor...vezi sa nu ai surprize cand vei vrea sa iti faci din nou rca.
La leasing,tot ai nevoie de imputernicire daca vrei sa parasesti tara,daca ai accident....in plus taxele+rca-ul sunt pe propietar.....care le factureaza ulterior utilizatorului.
Amenzile nu stiu exact cum vin,banuiesc ca pe propietar.....care declara cine a condus masina.
@ AL_B....si daca ai circula cu ea acolo unde te-ai relocat? Sau sa o inscrii acolo,cat costa?
*



Eu as vrea sa nu mai am de platit sau declarat tot felul de chestii prin Romania pentru ca, daca sunt plecat mai tot timpul, ma pot trezi cu surprize, sa ma caute politia sau ceva pentru ca nu mi-am platit datoriile.

Din pacate utilizarea masinii aici (Germania) nu e o idee buna in mai multe motive:
- se circula cu viteze mari (tara fara limite de viteze e autostrada) si mi-e groaza de ce s-ar intampla cu mine daca as avea un accident aici in Solenza mea (care nu are nici macar un singur airbag si nu prea stiu cate stele ar lua la Euro NCAP).
- fac drumuri lungi pana in tara (uneori peste 2000km) si mi-ar trebui o masina mai spatioasa, mai confortabila, o idee mai rapida. Solenza era perfecta pentru nevoile mele din tara (drumuri prin oras si scurte in afara) dar aici parca simt nevoia de altceva.
- reparatiile (de care o sa fie nevoie in curand) o sa ma coste inca o data cat pretul masinii. Pe aici orice serviciu e foarte scump.
- as putea evita inmatricularea ei aici si circula cam ilegal (daca stai mai mult de 6 luni cu masina aici trebuie sa o inmatriculezi in mod normal) dar daca ma prind platesc amenzi de imi sar capacele. Daca o inmatriculez imi permit impozitul (desi e discutabil daca merita) dar cand o sa ma intorc in Romania nu ma lovesc din nou de taxa de inmatriculare?
In plus am observat si niste sicanari in trafic (nu stiu daca din cauza numarului romanesc in particular sau strain in general) pe care as vrea sa e evit in viitor.

Pe scurt decizia mea e sa vand cumva masina.
Badr Hari
Salut!
Nu la toate solenzele taxa este mai mare decat valoarea masinii. Spre exemplu, la solenza din dotare (respectiv toate solenzele din 2005 cu euro 4) taxa de timbru este de 444 Euro. Deci se poate inmatricula (inca) si legal o solenza.
Maskatu
Solenze cu euro 4??? Eu stiam ca exista si cu euro 3, dar in nici un caz 4.
tr04www
Pai si nici nu exista, din moment ce Loganul din 2005-2006 este Euro 3.
puiu82
Mai rare,ce-i drept,dar sunt......una o are Ionut,alta...era un domn pe aici pe forum....
Totusi.....cum ai calculat taxa,Ionut? Ai mentionat in carte emisiile de noxe?
Maskatu
Exista cu euro 3 sau 4? Ca euro 3 nu prea cred tinand cont ca loganurile din prima serie au euro 3. Vreau sa vad si eu carte in care scrie euro 4. smile.gif
Iulikk
Sunt solenze cu euro 3. Alea ultimile. Alea au si 2 sonde de oxigen, amonte si aval de catalizator.
Badr Hari
@ Puiu: am intrebat pe cineva de la RAR(din cauza curiozitatii si a zvonurilor ca ar exista si solenza euro4) si conform seriei de sasiu si a seriei cartii de identitate, solenza mea (cred ca se aplica la toate solenzele din 2005) se incadreaza la norma de poluare euro 4 si emisiile de noxe ar fi de 162g). Deci daca datele sunt corecte si tind sa cred ca sunt, conform calculatorului vietii de la anaf rezulta o taxa de 444 euro.

Acum nu stiu ce sa zic, dar avand in vedere ca am primit raspuns de la cineva "in masura" sa zic asa, tind sa cred ca asa este.

Aaa si numarul de omologare se termina cu E4.
george_scala_2004
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=3778718
si urmatoarele...
Marius 77
Citiți și aici : http://www.daciaclub.ro/taxa-timbru-mediu-...260890-s30.html
reddacy
Si eu vreau sa o vand ...si cred ca o sa apelez la contractele alea de comodat pe 5 ani....alta varianta nu prea am,mai ales ca 1000euro imi prind bine....
roland
QUOTE(Maskatu @ 2 Nov 2013, 22:19)
Mai bine o pastrezi, platesti impozitul dar nu mai platesti rca-ul si nu mai faci itp, iar in caz ca te razgandesti le faci si gata.


De pe site-ul RAR: "Suplimentar, conform prevederilor Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 189/ 2005 aprobată prin Legea nr. 432/2006, "începând cu data de 01 Aprilie 2006, la împlinirea unui termen de 15 zile de la data expirării ITP sau a asigurării RCA, se suspendă de drept certificatele de înmatriculare ale vehiculelor rutiere aflate în această situație"."

Nu stiu ce inseamna practic suspendarea, daca trebuie sa platesti ceva cand vrei sa nu mai ai talonul suspendat, dar pare ca trebuie sa cam ai RCA si ITP la zi smile.gif
Ov
QUOTE(ag02cws @ 3 Nov 2013, 00:28)
Atunci asta unde a gresit?
*


a gresit atunci cand s-a dus la vot icon_mrgreen.gif

QUOTE(Maskatu @ 3 Nov 2013, 09:17)

Este un caz izolat. Poate ca a reusit sa o radieze dar nu platise toate taxele. Un functionar nu si-a facut datoria... sau este o eroare de calculator.
*


asa e ca nu te-ai uitat la filmulet?
ag02cws
QUOTE(roland @ 12 Nov 2013, 17:47)
De pe site-ul RAR: "Suplimentar, conform prevederilor Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 189/ 2005 aprobată prin Legea nr. 432/2006, "începând cu data de 01 Aprilie 2006, la împlinirea unui termen de 15 zile de la data expirării ITP sau a asigurării RCA, se suspendă de drept certificatele de înmatriculare ale vehiculelor rutiere aflate în această situație"."

Nu stiu ce inseamna practic suspendarea, daca trebuie sa platesti ceva cand vrei sa nu mai ai talonul suspendat, dar pare ca trebuie sa cam ai RCA si ITP la zi smile.gif
*



Cred ca au scris la misto de 1 Aprilie si au uitat sa stearga.
Badr Hari
Salutare!

Am instrainat Solenza din dotare acum o luna, mai exact pe 16 iulie 2014 si taxa de timbru de mediu a fost de 383 euro (solenza euro 4, 162 g CO2).

Asa ca, da, din punctul asta de vedere, Mos Craciun exista! biggrin.gif Exista solenze cu norma de poluare euro 4 (cele din 2005).

O seara buna!
Maskatu
Mie pe calculatorul anaf imi da o calculatie de 443 euro.

Ciudat.
maru
pai a ta e supernova a lui e solenza
a ta are o singura sonda lambda (in amonte) iar a lui are doua sonde (si in amonte si in aval)
probabil e trecerea de la euro 3 la euro 4 sau cine stie ce le mai fac astia muci`n ceai cu raru` lor de c@c@o si cu legile date de niste cercopiteci euforici
prefera sa arunci $$ afara (de obicei pe la bulgari si nemti) decat sa indulceasca taxele aici si sa le intre $$ la buget
Marius 77
QUOTE(Maskatu @ 25 Aug 2014, 08:13)
Mie pe calculatorul anaf imi da o calculatie de 443 euro.

Ciudat.

Ai încadrat mașina în intervalul de vechime 8 - 9 ani în loc de 9 - 10 ani.

QUOTE(maru @ 25 Aug 2014, 08:30)
pai a ta e supernova a lui e solenza

Maskatu a calculat taxa pentru Solenza colegului.
La data vânzării mașina se afla deja în intervalul de vechime 9 - 10 ani.
Maskatu
Da am calculat cu 8-9. Sonda lambda si faptul ca este solenza sau super nova sau trabant, nu au nici o importanta in calcularea taxei. La supernova emisiile co 2 nici nu conteaza pentru ca este euro 2.
crizarachetelordincuba
Salutare. Si eu am o Dacia 1310 L an 1999 non euro deci carburatie pe care as vrea sa o vand. Problema e ca toti cei care m-au sunat pentru a o cumpara vor sa mearga pe numele meu si actele actuale ale masinii, adica sa nu se mai scrie pe talon INSTRAINAT CATRE ......
Taxa e 450 de auro. Pretul masinii e tot atat.

Intrebarea mea e ca daca o vand cu contract de vanzare cumparare (fara sa scriu INSTRAINAT CATRE ....pe talon) si in baza acestui contract o scot de la primarie mai poate sa imi vina mie amenzi de platit gen radare si rovignete?
tunderbird
Amenzile care se dau soferului nu au cum sa vina pe adresa proprietarului masinii.
Pentru cele care vin automat pe rolul masinii, cum este rovigneta, chiar daca masina nu mai exista pe rol , tot te pun pe drumuri pentru ca trebuie sa le dovedesti cu acte ca nu mai este masina ta.
Mai mult chiar, daca ala face accident si repara masina pagubitului cu un RCA pe numele tau este posibil sa se incurce tare treaba.
dstdan
Oare cu un contract de inchiriere/comodat la notar sau inschis la circa finanaciara (aici vei plati impozit 16% + CASS 5,5%) nu merge?! pe vreo 4 ani, tu iei banii, cei 600 euro sau cat te intelegi, si-i predai masina. Ai dovada ca masina este utilizata de altcineva (ptr. plata amenzi !). La final, dupa radierea de pe numele tau, masina ii ramane lui.
Dezavantaj ca la accidente, prin CNP , proprietarului primeste Moluri, iar RCA va fi mai scump pentru orice alta masina detine. Dar sa speram ca nu e cazul ! smile.gif
tunderbird
Prin contract de comodat merge perfect... sunt transferate toate sarcinile catre cumparator, inclusiv in caz de accident. Dar cu conditia ca acel cumparator sa fie serios si sa nu lase nimic pe spinarea vanzatorului, altfel acesta din urma de fiecare data va fi pus pe drumuri cu actele in mana pentru a face dovada transferului de sarcini... si in anumite situatii mai grave raspunderea finala se poate stabili numai apeland la o instanta judecatoreasca.
crizarachetelordincuba
Deci inseamna ca mai bine stau linistit decat sa ma complic pentru 400 de euro sau echivalentul a 1700 de lei. Plus ca masina merge foarte bine si ma mai pot folosi de ea de aici incolo.

Ma gandeam eu ca daca nu completez pe talon la rubrica INSTRAINAT CATRE..... fac treaba pe jumatate .

Totusi am zis sa intreb si multumesc pentru raspunsuri. Poate se elimina taxa asta aberanta sau sunt si cumparatori interesati sa isi treaca pe nume o Dacia clasica smile.gif .

dstdan
@crizarachetelordincuba
Mai bine tine-o, oricum va fi o masina de epoca/ legenda, iar ca bani o dai pe un salar??! Piese se gasesc, o poti ,,intineri,, si macar la pescuit / iarba verde/ plimbare si tot o scoti, prietenii vor fi f. curiosi, incantati (cei care nu au !) wink.gif. Macar cu ea nu vii pe platforma acasa.
tunderbird
Daca acel cumparator este de incredere (ruda, prieten bun, vecin, etc) poti sa-i dai talonul fara sa scrii ca l-ai instrainat, daca o dai unui strain, nu-ti recomand sa procedezi asa!

Ar mai fi o varianta mai neortodoxa: ii dai masina, iei banii, pastrezi CIV-ul masinii si un rand de chei si ii atragi atentia ca la prima incalcare a intelegerii (amenda sau neplata impozitului) declari masina furata, ceea ce si vei face daca nu se conformeaza!
Iulikk
QUOTE(tunderbird @ 4 Mar 2016, 15:18)
Ar mai fi o varianta mai neortodoxa: ii dai masina, iei banii, pastrezi CIV-ul masinii si un rand de chei si ii atragi atentia ca la prima incalcare a intelegerii (amenda sau neplata impozitului) declari masina furata, ceea ce si vei face daca nu se conformeaza!
*



Si ce garantie am eu, ca si cumparator, ca tu nu vei face asta chiar daca eu nu incalc nicio intelegere?
bion
Cuvantul de onoare al unui dacoroman. biggrin.gif biggrin.gif
Iulikk
Asa ceva am eu acum. Am luat pt prietena mea un Matiz, de la un amic ce-i drept. I-am dat banii... mi-a dat talonul, CIV-ul si cheile. Teoretic nu pot sa trec granita, practic insa... nu se uita nici dracu.
tunderbird
QUOTE(Iulikk @ 4 Mar 2016, 18:00)
Si ce garantie am eu, ca si cumparator, ca tu nu vei face asta chiar daca eu nu incalc nicio intelegere?
*


Exact aceeasi garantie pe care o am eu ca vanzator, cand tu nu platesti rovinieta si ma trezesc in cutia postala cu o amenda mai mare decat pretul primit de la tine pentru acea masina!
Iulikk
Nu te supara pe mine, nu asa am vrut sa iasa. Ideea era asta: nu se poate un act la notar? Ceva de genu: "Bă, io X-ulescu Suleiman, ii las lui Y-grulescu auto Dacia Solenza cu drepturi depline asupra acesteia".... cam la fel cum e cu masinile de BG.
tunderbird
Nu am de ce sa ma supar! smile.gif
Actul de care vorbesti se cheama contract de comodat... prin acest act se transfera toate drepturile si obligatiile de utilizare catre cumparator... cu exceptia vanzarii masinii, adica dreptul de proprietate.
Nefiind contract de vanzare cumparare, vanzatorul ramane in continuare proprietar si ca atare masina ramane tot pe rolul vanzatorului si la primarie si la CNADNR si la asigurari... asadar daca acel cumparator nu plateste impozitul, rovinieta sau face vreun accident, dupa care se extrage de la asumarea vinei, tot la vanzator vin penalitatile. Este adevarat ca vanzatorul are acte cu care se poate disculpa, dar actele acelea il ajuta doar in instanta, si pana instanta stabileste cui ii revine raspunderea, aia de la primarie si de la CNADNR il executa fiscal de o mie de ori.
cosstti
Sunt in situatia de a instraina o masina (Solenza) prin contract de comodat.
Am citit postarile de pe acest topic si de aceea intreb:
Este indicat ca pe langa actul de comodat sa solicit de la cumparator sa dea o declaratie notariala in care sa se stipuleze ca el utilizatorul masinii se obliga sa-mi dea anual bani ptr. impozit, iar in caz de amenzi, se obliga el sa le plateasca el in temenul legal?
Ce mai...
Cum ma pot proteja cel mai bine?
Va multumesc pentru ajutor.
tatabobu
Astea intra in conditiile de comodat, poti cere sa fie stipulate explicit in acelasi act.

EDIT: poti spune si ca neindeplinirea acestor obligatii duce la desfacerea contractului.
cosstti
Multumesc Tatabobu.
Marti urmeaza sa se intocmeasca acest act la un birou notarial si orice informatie in acest sens imi este extrm de folositoare.
Masina o voi da spre folosinta unui tinerel care pare serios la prima vedere, dar sincer sa fiu... ma astept la tot felul de surprize.
As dori ca numarul surprizelor neplacute sa fie cat mai limitat in urma intocmirii Contractului de Comodat intr-un mod cat mai riguros.
mihail75
Buna,
are socrul o Dacie papuc din 2001, 2 locuri, motor 1600 pe benzina injectie (banuiesc ca se considera non-euro), la calculatorul taxei cum pun? Vehicul transport pasageri sau transport marfa pina in 3,5t? Merita sa se chinuie sa o mai vinda sau sa o lase de muzeu?
Adrian Frigo
QUOTE(mihail75 @ 17 Oct 2016, 23:00)
1)Dacie papuc din 2001, 2 locuri, motor 1600 pe benzina injectie (banuiesc ca se considera non-euro)
2)La calculatorul taxei cum pun? Vehicul transport pasageri sau transport marfa pina in 3,5t? 3)Merita sa se chinuie sa o  mai vinda sau sa o lase de muzeu?

1)Tot ce inseamna dacie dupa anul 2000 cu sistem de injectie este incadrat la norma de poluare EURO 2.
2)Transport marfa pana in 3,5t.
3)Asta depinde de tine/socru.In principiu,daca nu-l incurca cu ceva,nu cred ca se merita sa o vinzi/vanda din simplul motiv ca nu-ti iei mare lucru pe ea!Din pacate... sleep.gif Ramane la alegerea voastra! wink.gif Sper ca ti-am fost de ajutor.
flavyus1987
Orice tie nu iti este de folos ii poate folosi cuiva.sa nu o folosesti si sa se degradeze, mai bine o valorifici.Parerea mea.chiar si pentru o suma mai mica decat media de pe piata.
mihail75
Multam. Faza e ca ieri, la non-euro, imi iesea o taxa de 600 euroi, iar acum, cu datele acestea imi iese 320 euro!!! Masina e bine intretinuta, e si carosata, daca o dam cu 1000 euro macar ne ramin 700! Emisia aia de CO2 nu o stiu, sper ca nu afecteaza! Socrul e cam in varsta, nu o mai foloseste, rugineste in curte si e pacat!


QUOTE(Adrian Frigo @ 18 Oct 2016, 07:00)
1)Tot ce inseamna dacie dupa anul 2000 cu sistem de injectie este incadrat la norma de poluare EURO 2.
2)Transport marfa pana in 3,5t.
3)Asta depinde de tine/socru.In principiu,daca nu-l incurca cu ceva,nu cred ca se merita sa o vinzi/vanda din simplul motiv ca nu-ti iei mare lucru pe ea!Din pacate... sleep.gif Ramane la alegerea voastra!  wink.gif Sper ca ti-am fost de ajutor.
*


dangun03
A mai vandut cineva in ultimul timp Solenza EURO 4? Am una din 2005 luna martie si sunt curios cat mai este taxa de prima inmatriculare. Nu stiu exact emisia de CO2 ca sa fac o simulare pe site. Si eram curios daca are cineva un calcul facut la fisc mai recent pentru taxa asta de prima inmatriculare. Din cate am vazut era undeva la 235 EURO simularea pe site ANAF cu emise de CO2 159g, dar sunt curios sa aflu o cifra cat mai exacta.
cgc64
nu ti-o mai ia nimeni.preturile de vanzare sunt sub 1000 de euro.
Adrian Frigo
Da' ce treaba ai tu daca o mai ia sau nu cineva?! slap.gif Nu mai bine ii dadeai un raspuns concret??? mad.gif

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.