Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme pornire la rece
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
AdrianPasol1
salut,detin un logan din 2007....am probleme cu pornirea in benzina.dupa ce reusesc sa pornesc10-15 chei) functioneaza perfect.am inlocuit tot.de la pompa de benzina pana la injectoare...(calculator gpl,calculator benzina,senzori , relee....)
Pe diagnoza nu da nimic.....ma poate ajuta cineva?? ms
Leo0608
bujii, ai schimbat? fisele le-ai masurat(ohmi) sa vezi cum sunt?
Andy_ACS
Un lucru simplu de verificat (si gratis) - senzorulmde turatie de pe volanta. Se haseste deasupra cutiei de viteze, pe partea cu soferul. Se scoate mufa, de desfac 2 suruburi, se scoate si se curata bine, apoi se monteaza la loc. Am avut o problema similara la mine si asa am rezolvat.
AdrianPasol1
totul am schimbat.absolut tot ....fara rezolvare...dar am deconectat instalatia de gpl.....surpriza,a pornit fara probleme.azi am conectat gpl,i.am schimbat cablajul de la calculator catre injectoare....sa vedem maine cum porneste
REVIN CU REZULTATE. biggrin.gif
AdrianPasol1
Cum am spus...voi reveni
Din pacate foarte putini am vazut ca au mai scris dupa rezolvare...
Da se pare ca masina nu mai pornea din cauza instalatiei gpl.Dupa schimbarea cablajului calculator - gpl porneste fara probleme
( inainte de asta repet am schimbat tot ce se putea....benzina din rezervor,pompa de benzina,injectoare,relel pompa,releu injectoare,senzor temperatura,senzor volanta,bobina,,bujii....etc )
Norocul meu a fost un baiat de la un service din baicului...ca diagnaza spunea ca masina merge perfect biggrin.gif
Drumuri bune sa avem smile.gif
Leo0608
data viitoare, direct la ady24 la grozavesti in spate, vav de bricostore si autobaza
Kojak
Ce se da acolo? biggrin.gif
AdrianPasol1
chiar nu stiu nimic despre ady 24....azi dupa o saptamana iar a pornit greu..la prima dar am tinut mai mult.....pana azi nu am venit cu ia in benzina acasa...cum am venit in benzina iar vad k face figuri..sa vad maine...ai un nr d l adi?????ms mult
Leo0608
@AdrianPasol1, cauta-i la oferte permanente topicul, vei intelege despre ce zic
Omul reconditioneaza sistemul de injectie de la diesel, e tatic in meseria lui, are service

lateredit:aaa scuze, ady24 e pe diesel tatic, acum am revazut problema ta smile.gif
my bad
ptr benzinare si gpl ai putea merge la alexys, el e tatic pe astea in Pitesti
sau la AndreiGPL de pe Fundeni smile.gif
AdrianPasol1
Prefer sa nu la Andrei.....e meserias dar....mda sa vadem zilele astea
AdrianPasol1
Salutare
Nu stiu ce sa mai fac....imi poate spune cineva daca problema mea poate fi legata de "canistra de carbon"? nu stiu ce sa mai schimb si unde sa merg,toata lumea spune ca masina mea le.a incurcat lectiile:)
(cei drept am inteles ca daca este problema cu canistra trebuie sa iasa din ia benzina rosie....asta chiar nu am verificat)
Va multumesc.
autom
Cred ca dau de cap la masina ta.

Ia fa o incercare, pune un bec in paralel cu pompa de benzina. Este posibil ca , calculatorul, sa o tina ffff putin in functiune. Daca e asa, trebuie pus releul pompei pe ,,15,, de la cheie. In locul releului trebuie us un emulator sa pacaleasca calculatrul.

Dar, iti zic, fa incercarea asta.


Pompa veche de benzina o mai ai?
AdrianPasol1
am incercat cu becu(posibil sa nu apreciez intensitatea luminii???) ....e tot pompa veche pe ia,am luat.o dupa o masina care porneste fara probleme si am puso pe amea si nu a pornit.
Acum o ora am pornito sa merg la ITP in benzina nu a vrut,i.am dat in gpl si p urma am trecut.o in benzina si pana s.a incalzit a mers ffff prost....Nu stiu ce sa mai fac.....
aaaaa la inceput ce.i drept dadea pe diagnoza o eroare la un releu......dar oamenii au spus ca este vorba de releu pus pe pompa de benzina ca sa se opreasca cand trece pe gpl...e clara treaba ca nu ii da benzina suficienta la rece dar nu gasesc buba.
Multumesc mult pentru raspuns
autom
Fa o chestie. Alimenteaza provizoriu pompa de benzina. Trege un plus direct de la baterie la pompa. Dimineata, pune firul pe batrie sa alimentezi direct pompa. Tine-o 20 de secunde si da-i la cheie.

TE rog incearca asta si spune-mi daca s-a rezolvat problema.
AdrianPasol1
oky.multumesc
nikuniku
in 3 maxim 4 secunde pompa ridica presiunea in instalatie la 3 bari,nu trebuie sa tii atat pompa sub tensiune ,nu se arde dar nici bine nu face la regulatoru de presiune
mai poti verifica si mufa de sub scaunu soferului,are prostu obicei de oxideaza,pentru asta trebuie dat jos scaunu soferului si imbracamintea pragului,sub mocheta dai de celebra mufa care face figuri cand tie lumea mai draga
autom
Pompa de benzina oricum functioneaza tot timpul. Cand pui contectul este alimentata o scurta perioada de timp ca sa isi faca presiunea respectiva dupa care se opreste. CAnd functioneaza motorul, merge non stop ( daca are releu care o opreste la functionearea pe Gpl, este alte poveste).

Ideea este urmatoarea: in caz ca se tamponeaza masina sau se rastoarna, chiar daca cheia este in pozitia de functionare, pompa trebuie sa se opreasca. De aceea este gandita sa functioneze numai putin timp pana la ponirea motorului.

Singurul necaz, in cazul patit de mine, aceasta functionare era de scurta durata. Daca si regulatorul de presiune nu functioneaza in parametrii, clar nu isi face presiunea. Dupa ce da mai multe chei, se amorseaza circuitul si rampa cu injectoare.

Deci, alimenteaza pe direct pompa,dimineata, lasa 10-15 secunde si da-i la cheie. Sa evdem rezultatele apoi.

Cumva acum, dimineata, se aud si mici rateuri?

De mufa de sub scaun nu stiam.
AdrianPasol1
Am esit la munca acum 4 ore...cand am coborat la masina am incercat treaba cu pompa....nu a vrut....am pornito in gpl si pana nu sa incalzit putin nu a vrut sa mearga in benzina...Nu stiu ce sa mai fac...la cate am schimbat si incercat nu prea mai imi arde sa dau acum scaune jos...dar nu prea vad sa fie mufa asta dar trebuie incercata si asta....deci faza cu canistra sa nu o mai iau in calcul?????

30 Nov 2013, 22:06:
Nu da rateuri dar nici rotund nu merge pana se incalzeste
autom
Ai alimentat direct pompa? Cat ai tinut-o pana sa dai la cheie?
AdrianPasol1
Da da.am alimentat.o direct.cam 15 sec...de 2 sau 3 ori am incercat...cand am dat la automat imediat cand dadeam l cheie parca vroia sa o ia dar p urma park invartea in gol.....
autom
Nu stiu ce sa zic. Oricum in service iti schimba toate piesele doar ,doar ii da de cap. Trist dar asa e.

LA mine asta a fost rezolvarea, releul pus direct pe cheie.
AdrianPasol1
mersi oricum.nunstiu ce sa mai fac...

1 Dec 2013, 00:36:
Dar totusi .....are sau nu importanta canistra de corbon la pornire????
Imi poate raspunde cineva?sad.gif
Victorine
Am o problema similara, la prima pornire dimineata porneste la prima cheie, insa mai greu si dupa ce a luat-o parca merge in 3 pistoane, se scutura toata masina de cateva ori, dupa care se tureaza usor si revine la turatia normala de ralanti rece (cca. 1000 rpm) si de-acolo incolo merge bine. Asta doar la prima pornire dimineata. Daca o pornesc apoi dupa ore bune cand motorul e rece nu mai e nici o problema la urmatoarele porniri. 1,6 MPi recolta 2005, fara gaz. Fisele de bujii sunt noi, TESLA in jur de 3 KOhm fiecare. Ii fac revizia acum Havoline 5w40 filtre ulei si aer Knecht-Mahle si bujii Beru UltraX Titan sa sa vad cum se comporta. O sa schimb si garniturile corpului clapeta ca sunt toate fisurate, dar nu am alte simptome pe care le dau garniturile vechi. Mentionez ca prin octombrie am facut un reglaj de culbutori la un mecanic angajat la reprezentanta Dacia si nu a asteptat sa se raceasca motorul complet, desi cred ca are experienta si a luat aspectul asta in calcul la reglaj, adica cred ca a reglat toate jocurile ceva mai strans. Altfel, motorul merge rotund, fara fluctuatii de rpm la ralanti, are vana in sarcina insa e cam zgomotos la turatii mai mari - 3500rpm. Chiar nu-mi pot da seama care-i chestia cu prima pornire din zi asa ciudata ...
AdrianPasol1
Mda...totusi e bine ca porneste...la mine nu porneste deloc.....sad.gif((((
autom
QUOTE(Victorine @ 1 Dec 2013, 00:08)
Am o problema similara, la prima pornire dimineata porneste la prima cheie, insa mai greu si dupa ce a luat-o parca merge in 3 pistoane, se scutura toata masina de cateva ori, dupa care se tureaza usor si revine la turatia normala de ralanti rece (cca. 1000 rpm) si de-acolo incolo merge bine. Asta doar la prima pornire dimineata.


IAr ma bag ca musca in lapte.

Este posibil sa nu inchida bine un injector si sa inece un cilindru.

Deara, cand ajungi, cu motorul pornit, scoti papucii ( conectorul) de la pompa de benzina si astepti sa se opresca motorul ( nemaiavand carburant, logic, se opreste). In acest fel se goleste de presiune sistemul . Pui conectorul inapoi si dimineata porneste motorul normal ( ideal este a lasi contactul pus 3-4-5 secunde inainte sa dai la cheie ca sa ajunga presiuena la cea normala). Daca porneste bine, ai probleme la un injector, daca nu porneste bine, scoti ipoteza cu injectorul din calcul.


Daca nu vrei sa aplici metoda asta poti folosi alta, mai hard: dupa ce opresti seara , masina, cu grija, scoti conducta care pleaca de la rezervor spre rampa de injectoare. Vezi sa sunt doua clipsuri care trebuiesc apasate simultan si tras de teava de plastic. Ai grija ca o sa tasneasca benzina , pune o carpa sa nu iti sara in ochi sau sa umpli pe acolo.

Teoretic, rampa de injectoare este sub presiune. Daca picura un injector , in cateva ore, se umple cilindrul respectiv cu benzina ( nu multa dar suficienta) si de aceea porneste in 3. Daca tu desfaci teava si golesti de benzina, nu mai are ce sa picure noaptea.

Spor si tine-ne la curent.

1 Dec 2013, 07:45:
QUOTE(AdrianPasol1 @ 30 Nov 2013, 22:58)
mersi oricum.nunstiu ce sa mai fac...

<span class='edit'>1 Dec 2013, 00:36:</span>
Dar totusi .....are sau nu importanta canistra  de  corbon la pornire????
Imi poate raspunde cineva?sad.gif
*




Are. In ea se aduna vaporii de benizina si uneori ii purjeaza in galeria de aspiratie. Totusi, pe timpul asta fruguros nu cred ca se aduna atat benzina acolo. Daca vrei s aincerci si asta, scoate racordul care vine la canistra de carbon si mergi fara ea o perioada.

Tot asa, se ineaca motorul daca nu tine elctrovalva canistrei.

Mai, eu am avut ACEEASI problema cu a ta. Poresnte bine direct pe gaz, la a 5-6 cheie pe benzina. La mine a fost rezolvarea cu modificarea relauylui de comanda a pompei de benzina.

Auzi, cumva ai zis ca in calculator apare eroare cu releu de carburant? Daca e asa, clar e de acolo problema. Releul montat sa taie alimentarea pompei de banzina cand merge le GPL nu este vazut de calculator si ca atare nu sesizeaza nici o disfunctionalitate. Apropo, unde ti-a plasat electricianul acet releu?
Victorine
Merci de indicii, o sa urmaresc. Totusi, daca nu inchide bine un injector, nu ar trebui sa se manifeste si la urmatoarea pornire la rece dupa 5-6 ore? Sau depinde cat de tare picura injectorul respectiv, hm?...
Problema cu inchisul poate fi doar din cauza mizeriei si se rezolva cu o talpa buna la un drum mai lung sau poate fi o uzura a injectorului?
autom
QUOTE(Victorine @ 1 Dec 2013, 10:42)
Merci de indicii, o sa urmaresc. Totusi, daca nu inchide bine un injector, nu ar trebui sa se manifeste si la urmatoarea pornire la rece dupa 5-6 ore? Sau depinde cat de tare picura injectorul respectiv, hm?...
Problema cu inchisul poate fi doar din cauza mizeriei si se rezolva cu o talpa buna la un drum mai lung sau poate fi o uzura a injectorului?
*




Cred ca doar uzura normala. Oricum, nu ,,pisa,, injectorul ca la diesel ci doar se umezeste. Nu cred ca ,,talpa,, rezolva problema. In cateva ore, este posibil sa se umpe cu vapori cilindrul respectv.

Am emis si eu o ipoteza si sper sa va scoata din impas. Ce este acolo, nu putem cunoaste.

AdrianPasol1
SE PARE CA AM GASIT SI REZOLVAT PROBLEMA.MAI VOI STA SI AZI SA VAD DACA FUNCTIONEAZA COMFORM ASTEPTARILOR....Va voi explica si de ce am crezut ca totul este de la gpl.Pe maine
mrkiry
Poate ne spui in seara asta de la ce banuiesti ca este, eu sunt foarte interesat biggrin.gif
autom
mufa de la bobina?
chaozz6
salut...am o problema cu loganu 1.5 dci 2007....acu vreo 6 luni in mers...mi s-a aprins arcu la bord...siguranta aia....si dimineata porneste foarte greu...si scoate fum alb...dupa ce se incalzeste nu are probleme motoru....porneste greu...si are un croncanit pana se incalzeste....arcu se aprinde la bord doar dupa ce pornesc.....ce sa fie poate sa-mi zica cnv ?? de 6 luni circul asa nu am fost la service....nu s-a intamplat nimic
bygy007
bujiile le-ai verificat?
ady24
Din simptomele spuse posibil sa ai probleme cu vre-un injector care da prea mult pe retur. De aici ai probleme cu pornirea groaie. Cat priveste fumul, aici e alta problema care se poate vedea la tester in ce paramterii functioneaza turbina.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.