Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Luneta sparta
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
BodoC
Am aflat de o intimplare total atipica.
Prea multe date nu am, dar esentialul este urmatorul:
Da sa plece omul la serviciu, dimineata la ora 7, face ceea ce face de ani de zile, deschide portiera, se urca la volan, inchide portiera, si ... aude un buf. Se uita in spate... luneta sparta.
Tipul nu stie sa fi fost lovita. Ulterior, prin itermediul telefonului fara fir, am mai auzit de alte cazuri similare, chiar si la masini cu nume. (ex Peugeot nu stiu ce microbuz). Explicatia din service, crearea de presiune la inchiderea usii. Chiar asa de etansa sa fie?! Pe garantie nu a rezolvat-o, pentru ca nu mai avea nici o dovada ca geamul nu a fost lovit. Luneta este din geam securit, si se face tandari.
Cineva a mai patit (doamne fereste!) sau auzit asa ceva? De acum nu mai inchid portiera cu geamul inchis biggrin.gif
costi
Da am mai auzit dar nu la trintirea portierei ci la trecerea printr-o groapa sau similar.
Cred ca-i vorba de unele tensiuni existente din montaj.
LGN-ul nu are clapeta aia de evacuare in portbagaj ca SLZ-a ?
Como
Ca sa inteleg mai bine, chestia asta s-a intamplat la un Logan??? Sau asa, in general?

(Off-topic: Am gasit luneta sparta la 1300, dar masina avusese un accident lateral si nu fusese indreptata bine; a stat in soare cateva zile, sub husa, iar cand am ridicat husa surprise-surprise)
FLEX
Ba da, are ... dar nu e hatchback, ci sedan.
klaus
Astfel de evenimente s-au mai intamplat, si sunt datorate, in genere, montajului in tensiune a lunetei (deci oarecum defectuos).
Pentru a se evita presiunea creata la inchiderea usilor, toate masinile moderne au niste fante in spate cu scopul de a comunica cu portbagajul, care are fante de evacuare afara (utilizate si la evacuarea curentului de aer de la aeroterma cand se pune aeroterma pe aer "de afara" - unde credeti ca se duce aerul de intra in masina?)
La logan, fantele de comunicare cu portbagajul sunt cele laterale de pe montantul C.
O discutie despre acele fante si la http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=19899
Acuma, daca cetateanul avea porbagajul plin ochi (ma indoiesc, ca nu are pe unde sa age bagaje in dreptul balamalelor), sau avea fantele acoperite cu ceva (pungi, bagaje etc) poate presiunea a fost mai mare, dar totusi trebuia preluata cat de cat si de volumul portbagajului.
In cazul dat eu zic ca a fost vorba de montaj gresit al lunetei.
BodoC
QUOTE(thecagero @ 28 Sep 2005, 17:14)
Ca sa inteleg mai bine, chestia asta s-a intamplat la un Logan??? Sau asa, in general?

Da la Logan. Doar aici am postat!
QUOTE(costi @ 28 Sep 2005, 17:01)
Da am mai auzit dar nu la trintirea portierei ci la trecerea printr-o groapa sau similar.
Cred ca-i vorba de unele tensiuni existente din montaj.
LGN-ul nu are clapeta aia de evacuare in portbagaj ca SLZ-a ?
*


Si eu m-am gindit la tensiuni. Dar... pun o intrebare retorica: Cum poti demonstra asa ceva?... Chiar fiind de FOARTE buna credinta!
La urma urmei, oricine poate fi in situatia asta!
Fericiti cei care au CASCO, si inteligenti cei cere isi fac de buna voie.
costi
Nu poti demonstra nimic ! M-ar mira ca si asiguratorul sa o recunoasca.
BodoC
Lovita in parcare...
ICET

Nu cred ca e de la montaj prost facut.Nu au cum sa existe tensiuni pentru ca geamul e pus pur si simplu pe tabla si reglat cu 2 opritoare de plastic negre in partea de jos,ca sa nu fie stramb + ca siliconul cu care se lipeste luneta nu se intareste instantaneu ci in cateva ore.Mai mult ca sigur ca a fost lovita cu un obiect mai dur inainte si in momentul cand s-a inchis portiera,presiunea formata in habitaclu a facut ca ea sa cedeze.
FLEX
Ar fi cred premiera mondiala sa se fi descperit acumulatorul de energie in sticla in urma unui eveniment petrecut DUPA fabricarea ei.
A fost o luneta proasta, cu tensiuni la turnare sau securizare; cine produce sticlaria Loganului?
Paguba se rezolva pe CASCO: "gasita in parcare". Daca n-ai asigurare, aia e ... fa-ti!
driver
Ce am patit eu:
prin mai-iunie, am stat cu masina la soare vreo jumatate de ora (soarele batea prin parbriz din coltul din dreapta) iar geamul usii de la sofer era deschis complect, am plecat (pe feleac in jos partea din oras) si dupa ~ 1km am ridicat geamul pentru ca era curentul prea mare (viteza ~80-90), geamul l-am lasat deschis ~3 cm. Geamul usii dreapta spate imi ramane deschis 1-2 cm tot timpul daca nu sta nimeni in spate, pt ca sa iasa curentul de aer pe acolo.
Dupa ce am ridicat geamul am mai parcurs maxim 500 m si am auzit un suierat scurt si o bufnitura puternica si tot geamul a cazut in interior pe mine.
Eram singur pe sosea, adica nu aveam masini nici in fata nici in spate si nu veneau nici de pe contrasens (2 benzi pe sens). Am fost la dealer si mi-au zis ca ei nu au auzit pana acum de asa ceva.
Explicatia mea: geamul fiind cald (cum a stat in portiera s-a incalzit pt ca soarele batea pe plasticul portierei), cand am ridicat geamul pana aproape sus, acesta s-a racit brusc doar pe margine din cauza curentului de aer. Suieratura cred ca a fost momentul in care sticla s-a fisurat si bufnitura, implozia facuta din cauza curentului de aer.
Ulterior am aflat ca geamurile montate de la mioveni sunt de productie turceasca.
Totusi nu sunt convins ca un geam securit se poate sparge doar din cauza diferentei de temperatura produsa de curentii de aer, chiar si in cazul in care calitatea sticlei e discutabila...
Nu cred sa fi fost lovit geamul de ceva, am cautat imediat pe sosea si nu am gasit nimic, si nici in masina nu era nici un corp strain.
Am schimbat geamul pe casco, cost 650.000 ROL.
Daca imi sareau cioburi in ochi ii dadeam in judecata, dar am scapat, iar pe brat am avut mancarimi pana seara din cauza cioburilor si sperietura mi-a trecut numai dupa o ora... a si am pierdut restul zilei cu politia, casco si schimbatul geamului. Geamul l-am montat la gimarom (pt ca dealerul nu avea geam verde pe stoc) si are o tenta mai verde decat cel original.
bamselutz
Faza ...

Ma sui dimineatza in Logan, inchid usa, si aud o bufnitura ... ma uit in drapta si vad ca tot geamu o picat tzandari in masina.
De precizat ca nu era spart inainte ... l-am vazut clar intact inainte de a urca in masina.

Deci chiar se intampla sa "explodeze" de unu singur geamurile la masini ... no cum dreq sa le demonstrezi la aia de la reprezentantza ca s-a spart "singur".

Ma ... pe el Logan ... 2 luni vechime si scartzaie toate prin el, manca gaz de numa' si acuma si faza asta de kkt. wacko.gif mad.gif
b64chr
Am patit exact acelasi lucru cu fiatul unui prieten. Se suie el la volan, eu in dreapta, si cand inchid portiera, buf luneta. Ulterior a constatat ca hayonul era crapat.
paparazzi
Stati linistiti se intampla si la case mai mari ( sau masini mai scumpe)!
Mie mi s-a intamplat la un Alfa Romeo 147 si a fost total aiurea si inexplicabil.
Eram la service ( undeva la 10 km de Bucuresti) si un nene mecanic trebuia sa-mi verifice becurile la un stop. A ridicat portbagajul si in momentul in care a pus mana pe capacul de plastic care protejaza stopul, luneta a crapat in mii de bucatele.
Daca nu as fi fost la 1 metru distanta de el si cu ochii pe ce face nu l-as fi crezut. Nici macar nu a atins luneta iar tensiune a acesteia nu imi imaginez de unde sa fi fost.
Geamul este lipit de haion la modelul asta de masina. Pana la urma explicatia la care am ajuns a fost o piatra sarita din roata unei masini care a trecut pe langa noi, desii este o explicatie la care am ajuns doar pentru ca deja intrasem in zona paranormalului.
Precizez ca reparatia era efectuata la marginea unui drum national destul de circulat, in asa zisa parcare a acelui Service Auto.
Scuze daca am fost offtopic dar sunt la prima postare si dupa zile intregi de citit pe forum.
ches
Eu totusi cred ca presiune aerului acumulata in masina este de vina. Tata, la vechea 1310 a patit-o in felul urmator: a coborat din masina, a trantit usa de la sofer (toate celelalte erau inchise) si buf, a inflorit toata luneta. Noroc ca astea de berlina sunt mai ieftine.
Ant
bah sa va zic ceva cu topicul vostru sad.gif .... dimineata m-am suit in masina, am inchis portiera si surpriza .... cine ghiceste ? ... a explodat luneta. Partea frumoasa e ca la Politie nu-i intereseaza ca nu-i accident, Casco zice pas ca e cica defect de fabricatie, garantie nu mai este .... tocmai ce mi-am facut cadou o luneta de 7 martie sad.gif(
DFA
Din H.G. 394/1995:

QUOTE
Art. 10. - Vanzatorul este obligat sa asigure repararea sau inlocuirea gratuita a produselor de folosinta indelungata, dupa expirarea termenului de garantie, in cazul in care defectiunea s-a datorat unor vicii ascunse, confirmate prin expertize tehnice efectuate de un organism tehnic neutru, aparute in cadrul duratei medii de utilizare a acestora, caz in care cheltuielile aferente vor fi suportate de vanzator, fara a-l exonera de raspundere pe producator.


Dar să știi că aceste expertize nu se fac cu una cu două și deși ANPC-ul ar trebui să te sprijine, de multe ori nu o poate face din lipsă de fonduri...
Ant
pana mai faceam si expertize si obtineam sprijin de pe unde ai spus tu , am pus mana frumusel pe telefon si am sunat la toate service-urile autorizate dacia din Bucuresti si intr-un final am obtinut luneta de la Cobalcescu (220ron) si am montat-o la Dacoserv (35Ron). Una peste alta am bagat de seama ca e cam scump sa iti inchizi portierele in ziua de azi sad.gif
Slider
Da' de ce nu ai montat-o tot la Cobalcescu?
Ant
ca vroiau sa mi-o monteze maine la ora 14 ... si cam aveam nevoie de masina azi si nici sa o las peste noapte fara geam pe vremurile astea.
catalin_tm81mis
Salutari !
In legatura cu subiectul discutiei: am solenza din 2004, fara accident, nu a fost lovita niciodata, parcata in fata casei, urc 5 minute sa iau ceva, cobor, intru in masina, trantesc usa, luneta se prabuseste pe bancheta din spate. N-am gasit nici o piatra, marginile lunetei au ramas in rama si nu avea urma de lovitura iar fantele ce dau spre portbagaj nu sunt blocate. Schimbata luneta pe 140 lei in 30 min ; am casco dar dura o saptamana.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.