Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nova GT din 1999 și.. problemele ei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
mihai_calin
Buna seara Dacia Club! Va urmaresc de ceva timp si-am aflat multe informatii utile despre masini.
Anul acesta mi-am luat carnetul auto si-am primit in grija si folosinta una dintre masinile bunicului meu si anume o Dacia Nova GT din 99. M-am bucurat, pentru ca intotdeauna mi-am dorit ca prima mea masina sa fie una Romaneasca - o Dacie. rolleyes.gif

Fiind o masina veche si nu foarte ingrijita, a venit cu o gramada de probleme: frane slabe, joc la directie, rugina la praguri, carburator dublu-corp dereglat (consum urban 16%) + chestii secundare ca: lipsa lumini de marsarier, sigurante si becuri arse, instalatie de stropire infundata etc. mad.gif
Desi am avut un buget redus, din iulie pana acum, am reusit sa remediez problemele legate de franele slabe prin inlocuirea placutelor cu senzor din fata + inlocuire saboti spate (250 lei piese+manopera), rugina de la praguri - tinichigerie + vopsitorie (700 lei), consumul exagerat s-a rezolvat cu un carbotest la AMG (95 lei). Pana la venirea iernii as vrea sa bifez si reparatia directiei. Dupa care poate reusesc sa fac si antifonarea portierelor.

Sunt constient ca vremea acestei masini a trecut si poate nu mai merita multe investitii, mai repede cele legate de siguranta, decat cele de confort.. dar cand o ingrijesc (chiar si cu bani putini), cand o conduc, cand ii aud motorul de doar 47000km si ii simt demarajul impingandu-ma in scaun Ma simt excelent. wub.gif (http://youtu.be/7cRI_J0nwBY)

"Azi" mai sunt si alti posesori de Nove pe aici? Am multe sa va intreb! biggrin.gif
Tavy84
Salut Mihai si bine ai venit pe forum, ce pot sa iti spun e ca esti fericitul posesor al unei masini 100% romanesti si unul dintre putinii oameni daca nu chiar singurul care are in posesie o asa masina care are sub 50000 km (Nova). Ingrijeste-o si o sa aiba si ea grija de tine, acordai atentie si o sa fie atenta cu vita ta, injur-o si o sa se faca bine. Spor la reparatii.
bashtalu
spune mi te rog unde ai rezolvat inlocuirea pragurilor si carbotestul,ma intereseaza locatii

multumesc,
mihai_calin
QUOTE(bashtalu @ 15 Nov 2013, 12:25)
spune mi te rog unde ai rezolvat inlocuirea pragurilor si carbotestul,ma intereseaza locatii
multumesc,
*



Pragurile le-am facut la un tinichigeriu priceput din Colentina (detalii in privat). A durat cam 5 zile, ptr ca dansul lucreaza la Magazinul Obor si asta o face in "timpul liber". S-a ocupat si de vopsit, adica are pe cineva in Voluntari, iar cand e gata treaba, el iti da masina si tot lui ii platesti.

Reglajul carburatorului l-am facut la Auto Marcus Grup (AMG) din Pantelimon (zona Cora).. Sunt profesionisti (se da factura si garantie), iar domnul de la Carbotest e super.
Eu am aflat de ei prin intermediul unor postari mai vechi de pe acest forum.
marius dacia nova gt
salut si eu sunt nou pe forum, nou cu permis in buzunar si noul posesor al unei dacii nova gt 1999 cumparata de curand
a mea arata ceva mai bine semn ca am luat-o fara pic de rugina, adica doar cateva puncte pe la usi in rest arata beton masina probabil ca a fost facuta pentru vanzare ca prea bine arata. in fine arata bine dar nu prea merge cum trebuie dar se rezolva momentan sunt la inceput nu o cunosc prea bine. deci daca mai ai intrebari ne putem oferi raspunsuri reciproc.
CatalinNOVA
Credeam ca mai sunt singurul novist de pe aici...Dar ai aparut tu. biggrin.gif
ORIJINAL21
Daca, va pot ajuta cu ceva... , va rog sa cautati in anunturile Mele. ...
marius dacia nova gt
sad.gif revin eu cu niste probleme. care sa fie cauza la nova mea cand apas ambreiaj si frana sa opresc, sa dau alta viteza sau sa o scot din viteza sa mearga pe liber sa zicem mi se opreste motorul e o problema pe la pompa de vacum ? tin sa spun ca se mai aude si un fasait foarte incet cand apas pe frana
urmatoarea problema ? turatiile fluctueaza de la 1300 rpm la 900 si tot asa, acul nu ramane fix
pe drum cand sunt in viteza si nu mai accelerez merge in vacaituri in suturi
eu cred ca e o problema la carburator dar nu-mi vine sa ma bag pentru ca am auzit ca e dubios si poate creste consumul enorm
carburatorul e carfil cu 2 camere dupa parerea mea cel mai prost nu am vazut niciun surub de reglaj
deci stie cineva ce sa-i fac ? click pe link unsure.gifProblema Nova gt
Cosmin.nova
Cel mai bine te duci la un service specializat ca sa-ti regleze carburatorul. Cred ca s-ar merita investitita.
Faza cu frana.....probabil trage aer fals pe undeva si-ti afecteaza relatiul.
PH-06-BOA
Dacă stai pe loc și apeși frâna cu motorul pornit, se oprește? Dacă se oprește, și auzi și fâsâind, e de la servo, scapă pe la garnitura (ca un simering) dintre pompă și servo. Se poate schimba doar dacă dai pompa jos, fără să demontezi țevile. Fă o probă, scoate furtunul din supapa de pe servo, bagă un șurub în capătul lui să-l astupi (vezi că frâna nu mai e așa eficientă cu el scos), si fă o probă să vezi dacă se mai oprește la debreiere și frânare. Nu se va mai opri, dacă e din acel simering. Nu ai nicio pompă de vacuum! Dacă i-ai pune carburator de berlină (probleme cu controlul), ai rezolva mai multe probleme. Eu l-am dat jos imediat cum am ajuns acasă cu mașina, de unde am cumpărat-o. Legat de orice piesă de tablă și vopsit, sunt aici.
mihai_calin
QUOTE(CatalinNOVA @ 6 Apr 2015, 20:34)
Credeam ca mai sunt singurul novist de pe aici...Dar ai aparut tu. biggrin.gif
*


Mai sunt cativa Novisti..dar din ce in ce mai putini, iti recomand sa mergi la intalnirile Dacia de la Parcul Carol si Kaufland Sebastian, chiar daca baietii nu mai au Nove au multe peripetii si experiente de povestit.

QUOTE(marius dacia nova gt @ 15 May 2015, 15:27)
sad.gif revin eu cu niste probleme. care sa fie cauza la nova mea cand apas ambreiaj si frana sa opresc, sa dau alta viteza sau sa o scot din viteza sa mearga pe liber sa zicem mi se opreste motorul e o problema pe la pompa de vacum ? tin sa spun ca se mai aude si un fasait foarte incet cand apas pe frana
urmatoarea problema ? turatiile fluctueaza de la 1300 rpm la 900 si tot asa, acul nu ramane fix
pe drum cand sunt in viteza si nu mai accelerez merge in vacaituri in suturi
eu cred ca e o problema la carburator dar nu-mi vine sa ma bag pentru ca am auzit ca e dubios si poate creste consumul enorm
carburatorul e carfil cu 2 camere dupa parerea mea cel mai prost nu am vazut niciun surub de reglaj
deci stie cineva ce sa-i fac ?
*



Pentru reglaj carburator dublu-corp recomand cu incredere service-ul AutoMarcusGrup din Pantelimon (incinta Renault). Curatarea carb + reglare pe banc costa 90 lei si ai o garantie de aproximativ 6 luni..dar te tine lejer mai mult daca ai grija ce benzina pui, la filtre si sa nu mergi cu rezervorul gol. Eu merg odata pe an acolo, s-a mai vorbit pe forum despre acel service.

Pentru Frana - vezi sa nu ai furtunul de vacuum al servofranei gâtuit sau fisurat. Eu am avut un furtun subtire care era indoit sub filtrul de aer si cand apasam frana se infunda de tot..rezultand ca si turatia sa fluctueze si nici frana sa nu lucreze calumea. Mi-am cumparat unul nou, l-am montat cum trebuie si acum e totul ok.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.