Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Va mai investi Dacia in Romania ?
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
aphophis
Eu zic ca merita discutat pe marginea acestui impozit,care zic eu ca ii va afecta grav pe toti cei care fac productie industriala in tara asta. Practic guvernul uslamist, vrea de la anul ca sa primeasca 1,5% valoarea constructiilor industriale, aflate in proprietatea firmelor , constructii ce se regasesc in lista de mai jos. Va mai fi motivata dacia sa investesca in romania, unde va plati noi taxe fara numar, sau o sa prefere sa investeasca in Maroc sau in alta parte?

QUOTE
Orice persoana juridica va achita 1,5% din valoarea contructiilor existente in patrimoniul societati la 31.12. anul anterior (sfarsitul acestui an) (sursa), constructiile sunt cele din Hotararea Guvernului nr. 2139/2004 (sursa).

Contribuabilii prevazuti sunt obligati sa calculeze si sa declare impozitul pe construcții, pana la data de 25 mai, inclusiv, a anului pentru care se datoreaza impozitul.

Impozitul pe construcții declarat, se plateste in doua rate egale, pana la datele de 25 mai si 25 septembrie, inclusiv.


Constructiile din OG 2139/2004 sunt:
Grupa 1. CONSTRUCTII sursa

    Constructii industriale
    Cladiri industriale in afara de cladirile din:- industria alimentara, industria materialelor de constructii, industria metalurgica si industria siderurgica; - industria chimica.
    Constructii usoare cu structuri metalice (hale de productie, hale de montaj, etc.) in afara de: - baraci, soproane, etc.
    Centrale hidroelectrice, statii si posturi de transformare, statii de conexiuni, in afara de: - constructii speciale metalice; - constructii speciale din beton
    Centrale termoelectrice si nuclearo-electrice, in afara de: - cladirea reactorului
    Piste si platforme - din beton; - din balast, macadam.
    Sonde de titei, gaze, sare si platforme marine de foraj si extractie. - sonde de titei, gaze si sare - platforme marine de foraj si extractie
    Turnuri de extractie miniera.
    Puturi de mina, galerii, planuri inclinate si rampe de put.
    Structuri de sustinere, estacade si culoare pentru transportoare cu banda.
    Rampe de incarcare-descarcare.
    Constructii miniere subterane: pentru personal; gari si remize; statii de pompare; statii de compresoare; canale pentru aeraj; buncare; suitori-coboratori; etc.
    Cosuri de fum si turnuri de racire
    Iazuri pentru decantarea sterilului
    Camere de fum, de desprafuire, de uscare.
    Lucrari de constructii de decoperta pentru exploatari miniere
    Poligoane de incercari experimentale in aer liber sau in incaperi inchise.
    Alte constructii industriale neregasite in cadrul subgrupei 1.1.
    Constructii agricole
    Cladiri agrozootehnice
    Constructii agricole usoare (baraci, magazii, soproane, cabane)
    Depozite de ingrasaminte minerale sau naturale (constructii de compostare).
    Silozuri pentru furaje
    Silozuri pentru depozitarea si conservarea cerealelor.
    Patule pentru depozitarea porumbului.
    Constructii pentru cresterea animalelor si pasarilor, padocuri.
    Helestee, iazuri, bazine; ecluze si ascensoare; baraje; jgheaburi etc. pentru piscicultura.
    Terase pe arabil, plantatii pomicole si viticole.
    Sere, solarii, rasadnite si ciupercarii:- din zidarie, beton, metal sau lemn si sticla.- constructie usoara din lemn si folie din masa plastica.
    Alte constructii agricole neregasite in cadrul subgrupei 1.2.
    Constructii pentru transporturi posta si telecomunicatii
    Cladiri pentru transporturi: autogari, gari, statii pentru metrou, aeroporturi, porturi, hangare, depouri, garaje, ateliere, in afara de: - cladiri usoare cu structura metalica
    Infrastructura pentru transport feroviar cu: - ecartament normal si larg. - ecartament normal pentru metrou. - ecartament ingust, inclusiv forestier. - ecartament ingust minier. Infrastructura si statii de tramvaie.
    Retele electrice de contact pentru tractiune electrica: - pentru linii de cale ferata. - pentru linii de tramvaie si troleibuze. - pentru linii de cale ferata miniera.
    Constructii pentru transport feroviar: peroane; treceri de nivel; port-gabarit; cheiuri de incarcare-descarcare; pentru alimentare si revizie locomotive; canale de coborat osii; fundatii de placi turnante si pod bascula; canale de zgura, etc.
    Aparate de cale.
    Infrastructura drumuri (publice, industriale, agricole), alei, strazi si autostrazi, cu toate accesoriile necesare (trotuare, borne, parcaje, parapete, marcaje, semne de circulatie): - cu imbracaminte din balast, pamant stabilizat sau macadam. - cu imbracaminte din beton asfaltic sau pavaj pe fundatie supla. - cu imbracaminte din beton de ciment. - Infrastructura drumuri forestiere
    Piste pentru aeroporturi si platforme de stationare pentru avioane si autovehicule. Constructii aeroportuare.
    Cheiuri, estacade si docuri pentru nave.
    Cale pentru montarea si lansarea navelor: - File din lemn. - File din beton, beton armat. Canale pentru navigatie.
    Constructii accesorii pentru transport rutier, aerian, naval.
    Linii de funiculare pentru exploatari miniere si industriale: - pe stalpi din lemn. - pe stalpi din metal sau beton armat.
    Linii funiculare pentru personal; statii si constructii de protectie: - cu telecabine, telegondole sau teleschiuri. - multilifturi pentru schi.
    Linii funiculare forestiere de tip usor.
    Planuri inclinate supraterane.
    Poduri, podete, pasarele si viaducte pentru transporturi feroviare si rutiere; viaducte: - din lemn. - din zidarie, beton armat sau metal.
    Tunele.
    Cladiri pentru posta, telecomunicatiixentrale telefonice, statii de emisie radio, studiouri pentru radio, televiziune, etc.
    Linii si cabluri aeriene de telecomunicatii (stalpi, circuite, cabluri, traverse, console, etc.).
    Retele si canalizatii subterane de comunicatii urbane si interurbane, in afara de:
    - Suport de transmisiuni de telecomunicatii pe sisteme de cabluri cu fibra optica (submarine, subfluviale).
    Platforme, turnuri si piloni metalici pentru antene de radiotelefonie, telefonie mobila, radio si TV.
    Cabine telefonice.
    Constructii usoare pentru transporturi si telecomunicatii (baraci, magazii, soproane, cabane).
    Alte constructii pentru transporturi, posta si telecomunicatii
    Constructii hidrotehnice
    Baraje si constructii accesorii baraje (ecluze, deversoare, porturi si fronturi de asteptare, disipatoare de energie, goliri de fund, canale de derivatie).
    Diguri (de aparare; de compartimentare; de dirijare a curentilor), consolidari de maluri, praguri; pinteni; anrocamente si casoaie; cleonaje: - din fascine; lemn cu bolovan sau piatra; - din piatra bruta; blocuri de beton; zidarie de piatra; beton armat.
    Canale de aductiune.
    Pereuri.
    Constructii hidrotehnice, hidrometrice, hidrometeorologice, oceanografice, platforme meteorologice; in afara. - constructii usoare.
    Lacuri artificiale de acumulare
    Alte constructii hidrotehnice.
    Constructii pentru afaceri, comert, depozitare.
    Centre de afaceri.
    Cladiri comerciale pentru depozitare-comercializare si distributie. Magazine.
    Constructii pentru depozitarea marfurilor de larg consum, a marfurilor industriale, a materialelor de constructii si a produselor agricole.
    Constructii pentru depozitarea si comercializarea produselor petrolifere (benzinarii, etc.).
    Constructii pentru depozitarea explozibililor, carburantilor si lubrifiantilor.
    Silozuri pentru agregate minerale, minereuri, carbuni, materiale pulverulente (ciment, var, ipsos), etc.
    Rezervoare si bazine pentru depozitare, in afara de: - rezervoare pentru depozitare cu protectie catodica
    Depozite frigorifice pentru alimente. Ghetarii.
    Platforme pentru depozitare si activitati comerciale.
    Tancuri, rezervoare, bidoane si butoaie pentru depozitarea bauturilor.
    Rampe de incarcare.
    Constructii usoare pentru afaceri, comert, depozitare (baraci, magazii, soproane, etc.).
    Camere de tezaur pentru depozitarea valorilor si datelor.
    Alte constructii pentru afaceri, comert, depozitare neregasite in cadrul subgrupei 1.5.
    Constructii de locuinte si social-culturale.
    Cladiri de locuit, hoteluri si camine, in afara de: - cladiri pentru locuinte sociale, moteluri si camine amplasate in centre industriale.
    WC publice.
    Constructii pentru invatamant; stiinta; cultura si arta; ocrotirea sanatatii; asistenta sociala; cultura fizica si agrement, in afara de: - case de sanatate, bai publice si baze de tratament.
    Imprejmuiri din: - lemn; - zidarie, beton armat, metal.
    Cladiri administrative.
    Constructii pentru centrale termice si puncte termice
    Constructii suport pentru panouri de afisare si publicitate.
    Constructii pentru turnuri de ceas, turnuri de paza si alte amenajari asemanatoare.
    Alte constructii de locuinte si social-culturale neregasite in cadrul subgrupei 1.6.
    Constructii pentru transportul energiei electrice.
    Retele de alimentare, de iluminat si linii de transport a energiei electrice: - aeriene pe stalpi din lemn. - aeriene pe stalpi metalici sau din beton armat. - subterane.
    Instalatii electrice de forta: - aeriene sau aparente. - ingropate. - in tub, canal sau tunel de protectie.
    Alte constructii pentru transportul energiei electrice neregasite in cadrul subgrupei 1.7.
    Constructii pentru alimentare cu apa, canalizare si imbunatatiri funciare.
    Puturi sapate sau forate.
    Drenuri pentru alimentari cu apa.
    Captari si prize de apa.
    Canale pentru alimentare cu apa si evacuarea apelor.
    Galerii pentru alimentare cu apa si evacuarea apelor.
    Conducte pentru alimentare cu apa, inclusiv traversarile; retele de distributie. Galerii subterane pentru instalatii tehnico-edilitare.
    Conducte pentru canalizare, in afara de: - conducte tehnologice pentru ape acide.
    Statii de tratare, de neutralizare si de epurare a apelor.
    Castele de apa.
    Iazuri de depozitare; paturi de uscare a namolului; campuri de irigare si infiltrare, in afara de: - canale de irigatii.
    Rezervoare din beton armat pentru inmagazinarea apei.
    Statii de pompare si separare a apei, in afara de: - statii de pompare plutitoare
    Constructii si instalatii tehnologice pentru alimentare cu apa si canalizare.
    Constructii usoare (baraci, magazii, soproane, etc.).
    Alte constructii pentru alimentare cu apa, canalizare si imbunatatiri funciare neregasite in cadrul subgrupei.
    Constructii pentru transportul si distributia petrolului, gazelor, lichidelor industriale, aerului comprimat si pentru termoficare.
    Conducte magistrale pentru transportul produselor petrolifere, gazelor si a lichidelor industriale, inclusiv traversarile si instalatiile tehnologice, in afara de: - conducte magistrale pentru transportul produselor petroliere prevazute cu protectie catodica.
    Conducte de termoficare. - aeriene sau in canale de protectie vizitabile. - in canale nevizitabile.
    Conducte, bransamente si instalatii tehnologice pentru distributia gazelor, produselor petroliere si a lichidelor industriale, apa sarata, din exteriorul si interiorul constructiilor.
    Alte constructii pentru transportul si distributia petrolului, gazelor,
    lichidelor industriale, aerului comprimat si pentru termoficare.
    Alte constructii neregasite in cadrul grupei 1.
wolfin
+ inceperea autostrazii brasov - sibiu si nu pitesti - sibiu, legatura cu culoarul paneuropean (conditie pusa de francezi cand au venit).

nu m-ar mira sa se retraga in maroc cu totul
titicostel
PSD-ul local oricum avea ceva impotriva Dacia. Pana de curand drumul dintre Mioveni si Pitesti arata ca dupa bombardament, cu gropi si de 10-15 cm.
Nicolescu alias "Vecinul"(porecla pusa de argeseni pentru ca e vecin cu prea multi dintre ei), presedintele CJ Arges n-a catadicsit sa repare acel drum probabil si pentru faptul ca n-avea acces la contracte cu Dacia. Nici acum nu cred ca razboiul PSD Arges - Dacia s-a incheiat. Sa speram ca razboiul asta nu se extinde la USL.
corbex
Reno se considera prea importanti ca sa dea spaga. Or sa invete ei ca franta orientului e la fel ca marocul occidentului.
mac1
Mare mirare daca la anul nu se inchide fabrica din Romania!
Ne-o trag francezii astia miseleste. In loc sa creasca productia in Romania si sa faciliteze noi locuri de munca ei se muta bine-merci in Maroc.
Ne meritam din plin soarta! Suntem un popor de tot rahatul condus de niste rahati!
paul_p
Unde vezi tu miselia din partea francezilor?
Ne-o tragem singuri, prin proprii nostri misei...
argon
QUOTE(mac1 @ 4 Dec 2013, 03:14)
Ne-o trag francezii astia miseleste. In loc sa creasca productia in Romania si sa faciliteze noi locuri de munca ei se muta bine-merci in Maroc.
*



Si tu si eu si toti le-o tragem la altii in aceasi maniera. Sa nu-mi spui ca daca vrei un anume produs, sau serviciu, il iei de unde e mai scump, cand exista variante mai ieftine?! Se cheama piata.
mac1
Este cumva mai ieftina Dacia produsa in Maroc si eu nu am stiut?

bucatzel
Pentru Reno, da. Si nu cred ca Reno e asociatie de binefacere.
Thor1983
Infrastructura proasta, birocratie, costuri mai mari... normal ca francezii sunt de vina. Poanta & Co isi fac treaba cu varf si indesat.
tony-s
Birocratia,infrastructura proasta etc...sunt din vina lui ponta et comp pe vremea lui base-boc si inainte de ei era totul perfect - autostrazi mai ceva ca-n jemanika si nici un pic de birocratie.

Daca renault se va retrage e pur si simplu din cauza faptului ca pt. ei devine mult mai ieftin sa produca in africa....prin africa sunt convins ca nu exista birocratie iar cat priveste infrastructura nu stiu exact situatia insa ma indoiesc ca stau foarte bine avand in vedere ca-s printre tarile sarace ale lumii.
Markos
La nivel national, ar fi un cutremur. La nivel regional/judetean, ar fi un dezastru.

4 Dec 2013, 11:27:
Despre autostrada care nu mai vine.

QUOTE
Lipsa unei autostrăzi pe Valea Oltului între Pitești și Sibiu costă uzina Dacia anual peste 10 mil. euro, în condițiile în care costul pe fiecare mașină transportată la export crește cu 60 de euro pe unitate.

Viteza medie comercială pe Valea Oltului este de 37 km/h, iar dacă ar fi autostradă, indiferent de traseu, cami­oanele ar putea circula cu 60-80 km/h, înregistrând atât o economie de timp, cât și de bani.
titicostel
Daca la inceput parea un conflict local USL versus Reanult, acum se pare ca acest conflict s-a extins la nivel national, Guvern versus Reanult.
Frantzujii au deja suficiente motive sa faca o retragere stratigica din Rromanica.
Nici Fordul nu pare prea incantat de oferta rromaneasca.
akileon
dacia sa mute fabrica la alexandria ca acolo merge autostrada biggrin.gif
4x4
Sunt curios cat timp au sa pastreze numele de Dacia daca au sa plece in Maroc.

In tara asta cooperarea dintre stat si afaceristi e la pamant.

Bine ca studiourile de videochat inca merg bine.
IRONICK
Eu vad altfel problema. Prostul management de la Renault (adica Gozn), are numai contracte ratate (Laguna 3, Kkoleos, Labitude, ..etc). Singura lui scapare a fost ideea lui Louis Schweitzer cu Dacia. El acum incearca sa isi ascunda managementul prost prin costuri de productie mai mici. Adica isi ascunde esecurile de la Renault cu Dacia.
Mr_Devil83
si ce e mai ieftin, sa repari camioane stricate de drum, sa platesti impozite pe constructii totalizand cam cat impozitul pe profit, sa platesti transport mai scump pentru materie prima (ca urmare a acelorasi decizii guvernamentale proaste) sau sa iti bagi picioarele in ea de romanie, sa muti fabrica cu totul in alta parte unde fiscalitatea e mai permisiva si sa le asiguri angajatilor 70% din salar timp de 9 luni sau 1 an?

Io zic ca numai din impozitul ala pe cladiri ar reusi sa isi onoreze datoriile legale cu angajatii si mutatul fabricii.

Ca e dezastru pentru judetul arges din cate vad nu prea conteaza pentru guvernul nostru.

Dar ma intreb cum s-ar uita europa la noi cand vede ca suntem atat de fraieri incat sa lasam si singurul producator care face crestere economica reala sa plece.
mac1
Suntem de mult fraierii Europei. Oi de muls pentru ei. Tara de consum.
Sa vedem cat dracu o sa mai consumam, ca locurile de munca dispar de la o zi la alta.
aphophis
Nu cred ca glumesc frantuzii ca daca nu li se face autostrada, se cara din tara.

QUOTE
Dacă autostrada Pitești-Sibiu nu se va construi în câțiva ani, Renault va închide uzinele Dacia de la Mioveni!",acesta este viitorul uzinei în viziunea lui Ion Iordache, vice-liderul sindical de la Automobile Dacia

În eventualitatea în care va crește prețul producției la automobilele Dacia, din cauza transportului, Renault va părăsi uzina. Ipoteza pornește de la faptul că lucrările la autostrada Pitești-Sibiu au fost sistate la ieșire din Pitești, după ce a fost construită centura orașului. ” Toată lumea privește cu îngrijorare această problemă. Noi am avut întâlniri repetate cu parlamentarii care ne-au promis și ne-au garantat că ei vor face toate demersurile pentru ca autostrada, culoarul 4, să treacă prin Pitești spre Sibiu. Pentru Dacia și Uzinele Ford, această autostradă este vitală. Întâlnirile pe care le-am avut cu președintele Carlos Ghosn și cu alți oameni de decizie la Renault s-au concretizat prin această propunere: În cazul în care Dacia își mărește prețul (n.r. de producție) din diferite motive și amintim acum prețul transportului, Renault ia în calcul să părăsească Dacia.”, a spus Ion Iordache.

http://adevarul.ro/locale/pitesti/video-au...12e3/index.html


mircea_aq
Care francezi ?
Iordache ? e de la sindicat, prin urmare mananca cu putere.
Gaozn ? probabil si-a negociat niste facilitati fiscale pentru potentiale "investitii" pe care le are in plan.
"Dacia isi mareste pretul" spune limpede, pentru cine vrea sa priceapa, se refera la costul cu forta de munca si la fiscalitate.
papa_mulo
QUOTE(aphophis @ 5 Dec 2013, 14:34)
Nu cred ca glumesc frantuzii ca daca nu li se face autostrada, se cara din tara.


Ce va mai place sa puneti botu'... de ani buni reno traieste pe spatele daciei facuta in Romania, fara autostrada de la Pitesti la Sibiu. Nu zic ca nu trebuie facuta, dar toate declaratiile astea sunt "balet". Cum au sugerat si alti colegi de forum, problema cu autostrada e doar o fatada.


b76bgaarh
se numeste gargara politica facuta de hotnews, cotroceni, pdl, adevarata dreapta.

doar e chioru in verva/campanie electorala.

titicostel
QUOTE(papa_mulo @ 5 Dec 2013, 17:22)
Ce va mai place sa puneti botu'... de ani buni reno traieste pe spatele daciei facuta in Romania, fara autostrada de la Pitesti la Sibiu. Nu zic ca nu trebuie facuta, dar toate declaratiile astea sunt "balet". Cum au sugerat si alti colegi de forum, problema cu autostrada e doar o fatada.
*



Vrei sa spui ca Renault traieste pe spatele automobilului "low cost", indifferent de nume (Lada, Dacia, Nissan, Renault,...). E prea recenta retragerea de la Jucu si se pare ca n-am inteles nimic.

QUOTE(b76bgaarh @ 5 Dec 2013, 17:30)
se numeste gargara politica facuta de hotnews, cotroceni, pdl, adevarata dreapta.
doar e chioru in verva/campanie electorala.
*


Lozinca "Chioru' e de vina!" o aud de cativa ani si m-am saturat. Peste 10 luni nu mai e chioru' sa vedem pe cine mai gasiti vinovat.
akileon
peste 10 luni va fi greaua mostenire smile.gif), dacia va mai sta o perioada in romania dar probabil ca daca treaba continua asa se vor gandi sa mute model cu model, incetisor productia in alta parte
klaus
Sunt convins ca aia de la renault d-abia asteapta sa-si mute productia in alta tara gen rusia, din afara UE,sa plateasca taxe de import, sau gen uzina din Maroc, tara care azi are un tratat special cu UE, maine nu se stie...
Si cu siguranta vor sa treaca investitia de la Pitesti pe pierderi si sa inchida o fabrica care le aduce profit (indiferent cat e, conteaza ca e profit in actuala stare a pietii auto)
b76bgaarh
fabrica de la jucu s-a inchis sub mareata calauzire a cuplului fantastic chioru si piticu.

decat precizam pt titi costel.
St
QUOTE(titicostel @ 5 Dec 2013, 18:11)
E prea recenta retragerea de la  Jucu si se pare ca n-am inteles nimic.

*



Inainte de a gasi un motiv pentru care s-a inchis fabrica de la Jucu analizeaza un pic situatia proprietarului inainte si dupa ce a fost inchisa fabrica wink.gif
Modus
QUOTE(argon @ 4 Dec 2013, 08:20)
Si tu si eu si toti le-o tragem la altii in aceasi maniera. Sa nu-mi spui ca daca vrei un anume produs, sau serviciu, il iei de unde e mai scump, cand exista variante mai ieftine?! Se cheama piata.
*



Eu nu cumpar intotdeauna produsul care este mai ieftin. Pentru mine conteaza foarte mult in ce tara este fabricat produsul si cine sunt proprietarii companiei care fabrica acel produs.
titicostel
QUOTE(b76bgaarh @ 5 Dec 2013, 19:31)
fabrica de la jucu s-a inchis sub mareata calauzire a cuplului fantastic chioru si piticu.

decat precizam pt titi costel.
*



Ca s-au retras pe vremea chiorului, surdului, mutului si cui mai vrei tu n-are importanta. Important e sa invatam din greseli si sa tinem cu dintii de Renault (astia tin 40-50 de mii de locuri de munca direct si indirect). Sa nu declari prioritatea numarul unu autostrada Pitesti-Sibiu (cu 85% fonduri europene asigurate) este o crima economica pentru tara asta. In conditiile in care Renault a semnat cu China, mai precis cu automobile Dongfeng realizarea unei noi fabrici. In conditiile in care in Rusia este deja in extindere agresiva cu AvtoVAZ. Cand in Turcia se preconizeaza dublarea capacitatilor chiar prin crearea unei noi fabrici. In conditiile in care in India se deschide a doua fabrica de componnte Renault pentru export. Sunt discutii avansate si cu alte tari din Africa, America de Sud pentru crearea de joint venture pentru crearea de fabrici fie de componente fie integrate. Tu, guvern iti permiti sa-i sfidezi?
Pe aia de la OMW poti sa-i sfidezi ca nu pot pleca cu petrolul fara sa-l platasca, dar pe astia cu tehnologia trebuie sa-i tii in puf ca dispar ca magarul in ceata si se duc dracu 3-4% din PIB-ul tarii.

QUOTE(St @ 5 Dec 2013, 20:43)
Inainte de a gasi un motiv pentru care s-a inchis fabrica de la Jucu analizeaza un pic situatia proprietarului inainte si dupa ce a fost inchisa fabrica wink.gif
*



Nu neaparat situatia ci costurile i-au facut sa plece in India, acolo se mai fabrica inca acele telefoane.
aphophis
QUOTE(b76bgaarh @ 5 Dec 2013, 17:30)
se numeste gargara politica facuta de hotnews, cotroceni, pdl, adevarata dreapta.

doar e chioru in verva/campanie electorala.
*


da stim.. basescu e de vina ca dobitocii de la usl nu fac autostrazi si ca le deseneaza numai cu carioca ca niste copiii retardati ph34r.gif
tony-s
Nu prea inteleg cum au reusit frantujii timp de vreo 15 ani sa faca profit fara nici o autostrada si acum dintr-o data nu mai pot trai fara autostrada....
vijelie
Te poti lamuri privind evolutia costurilor (manopera, materiale etc) si evolutia preturilor produselor vandute.
Ca idee, acum 15 ani salariul mediu in Romania era de 15-20 ori mai mic exprimat in lei iar Dacia 1310i costa doar de 2-3 ori mai putin decat modernul Logan tce.
tony-s
Pai atunci singura solutie e sa taiem masiv salariile ca sa le marim profitul frantujilor...

Autostrada nu-ti reduce costurile, ba dimpotriva ti le mareste daca se introduc taxe ca-n occident (pt. persoane juridice valori considerabile), doar iti reduce timpul de deplasare a marfurilor.
vijelie
Sau sa revina la anvelopele Montana.
P-A-C-O
QUOTE(tony-s @ 5 Dec 2013, 23:39)
Nu prea inteleg cum au reusit frantujii timp de vreo 15 ani sa faca profit fara nici o autostrada si acum dintr-o data nu mai pot trai fara autostrada....
*


vezi ca era mai sus, in topicul dedicat, poate reusesti sa-ti raspunzi singur la intrebare:
http://videos.tf1.fr/jt-20h/2013/renault-d...oc-8324259.html

se pare nu bateam campii cand am atras atentia acum 4-5 ani ca vom avea parte de o surpriza neplacuta datorita proiectului Tanger !!!
parca si acum ii vad pe marocanii aia care au venit desculti sa lucreze intr-o fabrica si cand li s-a pus in brate bocanci cu bombeu metalic se uitau ca la circ... nu mai zic de pauza de masa si de felul cum mancau wacko.gif ... da' uite ca usor usor devin performanti si ei happy.gif
vijelie
Eu ma mir ca nici in anul 2013 nu s-a inteles ca autostrazile se cam fac in scopuri economice.
tony-s
infrastructura care sa permita dezvoltarea activitatilor economice nu inseamna asa cum cred romanasii doar autostrazi, cel putin la fel de importante sunt infrastructura de cale ferata, aeroporturi....iar activitati economice nu inseamna doar faptul ca frantujii fac dacii la mioveni.

Cum am mai spus sunt convins ca-n maroc e plin de autostrazi si din cauza asta va pleaca renault ...... nicidecum din cauza faptului ca salariile sunt mai mici,utilitati mai ieftine si in general costuri de productie mult mai mici....
aphophis
QUOTE(tony-s @ 5 Dec 2013, 23:21)
infrastructura care sa permita dezvoltarea activitatilor economice nu inseamna asa cum cred romanasii doar autostrazi, cel putin la fel de importante sunt infrastructura de cale ferata,

sunt convins ca ati facut sute de km de cai ferate , care sa nu te tina zile intregi ca sa parcurgi juma de tara.
aeroporturi....iar activitati economice nu inseamna doar faptul ca frantujii fac dacii la mioveni.
tonele, ar trebui sa-ti dea premiul nobel pentru economie. Ai revolutionat industria,ai gasit solutia: totul sa se care cu avionul. Masini, procesoare, laptouri, chestii industriale  radmasa.gif

Cum am mai spus sunt convins ca-n maroc e plin de autostrazi si din cauza asta va pleaca renault

tonele marocanii au 1416 km de autostrazi. Pare-mi-se (dar nu mai stiu sigur) ca marocanii le-au trantit frantuzilor autostrada pana la uzina

...... nicidecum din cauza faptului ca salariile sunt mai mici,utilitati mai ieftine si in general costuri de productie mult mai mici....

tonele daca vor pleca frantuzii va fi si pentru asta, dar si daca vor constata ca platesc de-ampixu taxe care le taie cote mari din profit (asa cum se prevede a fi taxa de stalp uslamista) si ca nu pot sa-si transporte ieftin si rapid masinile unde e nevoie de ele.
*




andri1940
Sa-i stea lui Dragnea in gat autostrada pana la Alexandria!

Tocmai l-am vazut pe Sova la o emisiune cum evita raspunsurile esentiale si cum recunoaste practic ca a neglijat partea de nord si partea de sud a tarii, dar are bani de autostrada pana la Dunare!

Si Pitesti-Sibiu era pe culoar paneuropean! Degeaba face Pitesti-Craiova sau Pitesti-Rm Valcea, de acolo incotro? Aaaaa, ca promite vita ca din 2022 incolo se face... Cine naiba mai apuca sa vada, cine stie daca sunt in stare sa se apuce si de ce au promis acum. Astia de la USL nu dau doi lei nici pe Ford, nici pe Dacia, pe industria auto in general (stati sa intre si acciza de la 1 ianuarie) prosti au fost Radu Vasile si Tariceanu care i-au adus in tara asta. In sudul tarii nu mai avem loc de industire si dezvoltare de baronii pesedisti pe care nu-i mai inghite puscaria odata.

PS: Ponta a fost ieri la Mioveni (la Institutul de Cercetari Nucelare si la o inaugurare de centru multifunctional in oras) dar n-a indraznit sa treaca si pe la Dacia, la doar o zi dupa ce a anuntat ca a pus cruce Pitesti- Sibiu (cel putin in perioada 2014-2020). Altadata venea la uzina ca la Mecca, atat el, cat si ceilalti membri ai guvernului.
tony-s
Lasa ca au facut nea base boc mii de km de autostrada si cai ferate.

Stiu ca e socant pt. romanasi insa prin tarile civilizate marfa se transporta inclusiv cu avionul, in romanika in afara de transportul pasagerilor de altceva nu s-a auzit.

La o suprafata de vreo 3,4x mai mare ca romanika e cam fix-nimic aia vreo 1400 km...si romanika are vreo 500-600 km....oricum asta cu transportul e extrem de discutabil, ramane de vazut pe ce piete va miza in viitor renault, eu as miza pe Asia si America de Nord nicidecum pe ieuuropa.

Cu taxele recunosc ca nu stiu, nu ma pasioneaza fiscalitatea din africa.....insa sunt convins ca fix aia vreo 1,5 % sunt esentiali nicidecum salarii,utilitati....probabil cel putin la jumatate din valoarea celor din romanika....acolo probabil daca-i dai la african 200 euro considera ca l-a prins pe D-zeu de picior in romanika la anul salariu minim va fi mai mult de 200 euro.
andri1940
Antonov An-225 e cel mai mare avion de marfa din lume si cara maxim 250 tone, la un pret de operare urias. Pe langa faptul ca nu am vazut prea multe pe la noi, pe deasupra uzinei cu atat mai putin, ma indoiesc ca ar fi rentabil sa duci Daciile le export cu avionul!
tony-s
Am spus activitati economice nu inseamna doar sa le transporti frantujilor masinile.....
andri1940
Autostrada despre care vorbim, Pitesti-Sibiu, avea asigurata o finantare de 85% din partea UE, fiind pe un coridor paneuropean. Daca guvernul bomba USL renunta la un asemenea proiect de dragul lui Dragnea, care vrea sa faca mai repede naveta intre Bucuresti si Alexandria, e grav.

Despre aeroport si cosmodrom vorbim prin 2100 si ceva sau mai bine deloc. Noi nu suntem in stare sa facem un aeroport nou nici daca am avea finantare 95% de la altii in ritmul asta... Apropo, la proiecte fiantate de UE nu prea mai poti sa furi pe toate caile, ca te prinde si te-ai aras. Din bugetul statului se fac cele mai mari manarii, e la mintea cocosului...
aphophis
QUOTE(tony-s @ 6 Dec 2013, 00:17)
Am spus activitati economice nu inseamna doar sa le transporti frantujilor masinile.....
*


tonele, ia enumera tu niste activitati din astea la scara larga , care folosesc in mod curent transportul cu avionul radmasa.gif
tony-s
Cam tot ce tine de IT se transpoorta cu avionul din asia in america de nord sau ieuropa....bine astea-s marfuri cu valoare adaugata mare neinteresante pt. romanasi adevarati care au auzit doar de transportul cu camionul al bustenilor.
aphophis
QUOTE(tony-s @ 6 Dec 2013, 00:32)
Cam tot ce tine de IT se transpoorta cu avionul din asia in america de nord sau ieuropa....bine astea-s marfuri cu valoare adaugata mare neinteresante pt. romanasi adevarati care au auzit doar de transportul cu camionul al bustenilor.
*


sa moara ponta si antonescu ca e asa? radmasa.gif
Markos
Tonele, eu nu pricep cum de nu bagi și pe-aici "romanika" și "popor mai kretin ca romanasii nu gasesti"? Te cenzurezi cumva? nedumerire.gif

Cu autostrada Pitești-Sibiu nu ne-ai luminat. Avem niște fapte:
- coridor paneuropean
- costuri importante suportate de UE (derivă din punctul de mai sus)
- importanță economică mare (Dacia fiind un exemplu)

Tot ce-am reținut de la tine e că:
- până acum n-au murit
- să plece în Africa, dacă nu le place
- sau să care marfa cu avionu'
- Base și Boc n-au făcut nici ei

Păi asta-i analiză pertinentă? Ce fel de guru economic ești tu? Ne dezamăgești.
kaspersky
ia uite tonele, sa nu mori prost:
http://www.businessweek.com/articles/2012-...na-europe-trade
si pe linga tren, tot vaporu' de baza, nu avionu'


paul_p
Tu-i mai bagi in seama elucubrațiile?


Daca tot se discuta de Dacia-Renault si de cum afecteaza taxa pe stalp profitul, aveti idee cat impozit pe profit plateste Renault in Romania?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.