kingviper
21 Dec 2013, 12:57
Vreau sa cumpar o interfata OBD originala ... obdlink mx (nu fake-uri de 50 lei) si nu stiu exact cati si ce parametri stie sa spuna calculatorul masinii.
Ma intereseaza in special daca stie sa spuna cantitatea de benzina din rezervor, in timp real, consumul instant si cel mediu.
Prin asta vreau sa stiu daca intr-adevar indicatorul de benzina e perfect functional sau cineva imi umbla la rezervor.
ostilu84
26 Dec 2013, 10:25
Eu cred sincer ca pentru solenza si fake-urile isi fac cu brio treaba.
In alta ordine de idei, in privinta consumului mediu, instant si a cantitatii de carburant din rezervor muuult mai indicate sunt ceasurile de logan, ca doar nu vei merge cu interfata si laptopul in masina sa vezi parametri astia in timp ce conduci, nu e safe.
kingviper
27 Dec 2013, 19:04
Voi folosi telefonul cu android pe post de computer de bord
Vreau sa stiu daca chiar stie ECU de pe solenza sa spuna aceleasi date precum cel de logan: cantitatea de carburant in momentul respectiv in rezervor, distanta parcursa cu acea cantitate de carburant ramasa, consum instant si mediu.
Ma cam bate gandu sa schimb si ceasurile...
Iulikk
27 Dec 2013, 19:07
Pai daca aceste functii pot fi accesate cu un bord de logan, nu e clar ca masina poate afisa acel tip de informatii?
UCE injectie si UCH cred ca sunt compatibile intre ele (cele de Logan cu cele de SLZ). Despre UCH stiu sigur ca merge... despre UCE... doar banuiesc.
bogdanmardare
27 Dec 2013, 20:13
DDT2000 afiseaza consumul instant prin mufa OBD. Nu cred ca "face" si consumul mediu, poate pentru perioada cat DDT2000 primeste date. Autonomia si cantitatea de benzina nu sunt afisate, ECU nu are legatura filara cu sonda de carburant. Cantitatea de combustibil este citita de tabloul de bord la Logan. Consumul mediu, autonomia, viteza medie, etc sunt calculate tot de TDB. Daca ai un bord "potent" (adica cu computer de bord si consum instant), iti afiseaza acele informatii.
kingviper
27 Dec 2013, 21:27
Tocmai pentru asta vreau sa iau interfata OBD si m-am decis oarecum la OBDLink MX.
Iau asa, in completarea lipsei CB-ului de pe Solenza ... indiferent daca schimb sau nu ceasurile, oricum poti afla mai multe de la masina prin intermediul unei interfete OBD.
marius80_eugen
28 Dec 2013, 13:13
eu am ECU de Logan 1.4 nou , deci se potriveste 100% , doar ca softul din el este de SLZ !
kingviper
28 Dec 2013, 15:16
Solenza indiferent de anul de fabricatie 2003 sau 2005 precum si varianta de echipare... de la cea mai ieftina la cea mai scumpa, oare are acelasi ECU ?
Eu am modelul produs in martie 2005
bogdanmardare
29 Dec 2013, 19:40
Chiar daca ar diferi fizic modelele de ECU (nu am informatii legat de acest aspect), mufa de legatura cu cablajul masinii este identica. Era parca o discutie odata demult ca la Solenza nu se poate resofta ECU, la Logan exista aceasta posibilitate. CU toate acestea, am vazut destule Solenza cu chip-tuning pe forum
.
kingviper
30 Dec 2013, 12:17
Chiar si a mea
, e un pic mai vioaie acum
marius80_eugen
30 Dec 2013, 17:52
In momentul in care mi-am facut flach-tuning la a mea si mi-am schimbat bordul , adica acum muuuulti ani ( 2006 parca) , ECU-ul original al masinii era de tip SuperNova si NU se putea flash-ui . Din acel motiv l-am schimbat cu unul de Logan 1.4 . Am inteles ca din 2004 ( probabil ca odata cu introducerea scrisului MPI si a restului de diferente si la UCH/UCE...) se puteau flash-ui prin portul de diagnoza OBD.
Deci NU au toate ECU-ul la fel , dar in prezent de poate rezolva problema chiar prin ultima varianta si anume inlocuirea ECU-ului ! Asta daca mai renteaza pentru doritori .
kingviper
30 Dec 2013, 19:18
Uite ca acum m-ai facut curios... Pana in 2004 nu scria MPI
La mine a fost simplu, prin mufa obd, maxim 15-20 min a durat totul, nici nu m-am uitat la ceas, dar oricum nu am stat mult.
Oricum, habar nu am ce ECU are
.
Din ce am inteles, ECU de pe solenza ar fi Siemens Sirius 32, fie Siemens EMS 3132, ultimul fiind cel prezent si pe logan.
Sacazzz
9 Jan 2015, 15:22
Scuze ca deranjez abia in 2015, dar clar ce mi poate citi computerul la Solenza? Multumesc
bogdanmardare
9 Jan 2015, 18:09
@kingviper: inscriptia cu MPI a aparut odata cu motorizarea Diesel, pentru diferentierea modelelor.
@Sacazzz:
- viteza
- turatie motor
- temperatura apa injectie, aer admisie
- presiunea pe admisie, presiune atmosferica (ultima citita doar la pornire; se citeste din nou cand se apasa acceleratia la podea)
- pozitia potentiometrului clapetei acceleratie
- daca este apasata pedala de acceleratie sau nu
- consumul instantaneu (in litri pe ora, dar nu se calculeaza litrii consumati)
- tensiunea incarcare alternator
- defecte memorate in ECU injectie (bobine de injector intrerupte sau in scurt-circuit, senzori cu probleme, pene catalizator, etc)
- rateuri aprindere (se specifica pe care cilindru este problema)
- diversi parametri si stari ale ECU
- datele pe care le trimit senzorii la ECU
- starea iesirilor ECU (de ex. daca s-a comandat pornirea ventilatorului de racire si pe ce viteza)
- avans aprindere
- timpi de injectie
- informatii despre recunoasterea cilindrului 1, anti-poluare, imbogatirea amestecului, sonda lambda
... (asta este ce imi vine in minte acum, nici eu nu le retin pe toate, mare parte din ele nu sunt de folos pentru un ne-specialist).
Aici te poti documenta mai serios si poti vedea in poze diverse informatii citite cu ajutorul diagnozei prin PC. Motorul este de SuperNova, foarte asemanator cu cel de pe Solenza, inclusiv la ECU injectie.
Sper ca te-ai lamurit in mare.
george_scala_2004
9 Jan 2015, 19:13
dupa un an o fi aflat si king viper...
Sacazzz
9 Jan 2015, 20:23
Multumesc. Ma interesa pentru ca imi porneste in 3 si dupa 10-15 secunde isi revine. Ma gandesc sa nu fie vre un injector.
bogdanmardare
9 Jan 2015, 21:17
@george_scala2004 asa este, ai dreptate. Lol si scuze.
@Sacazzz: Eu as verifica intai bobina (cu alta la schimb, de la un amic), mai ales daca e cea originala a masinii. Se crapa in partea inferioara si pierde curent. Daca stii ca au ceva km, poti schimba bujiile, nu costa mult cele "de origine" si motorul merge bine cu ele. Incearca si alte fise, posibil sa fie de la una din ele. In general Solenza nu are aceleasi probleme cu injectoarele ca SuperNova. La SN rezervorul este din tabla, in timp rugineste si resturile de rugina infunda injectoarele (problema destul de comuna). La Slz rezervorul este din plastic, s-a rezolvat problema.
Sacazzz
9 Jan 2015, 22:54
Bujiile sunt noi, bobina si fisele le am avut la un amic pe alta solenza si au mers perfect. Cand am schimbat bujiile, 3 ul era carbonizata. Acum vad ca mi pierde si antigel si banuiesc ca l pierde pe la pompa de apa ca se vede pe capota. O sa merg la mecanic sa i dea si el cu parerea. Multumesc oricum
vladut88
10 Jan 2015, 20:40
Urmareste nivelul de antigel , mie imi pornea in 3 cand aveam garnitura de chiulasa arsa tot asa 10 15 secunde mergea in 3 apoi revenea la normal , si la antigel sau ulei nu era nimika suspect , am scos toate bujiile afara ,si una era uda si dulce amaruie , si am scimbat garnitura , sa rezolvat
andri1940
11 Jan 2015, 00:37
Sacazz vezi bobina, ai simptomele ca ar fi pe duca. Se poate verifica si cu un multimetru.
flavyus1987
12 Feb 2016, 20:40
Ecu de pe ele este sirius 32n si ems3132.sunt interschmbabile intre ele dar sa aiba informațiile corecte.se pot lua de pe orice renault si indiferent de model dar trebuie scrisã informatia corecta.
Scrierea sau citirea intregii memorii dureaza 75secunde.
dj_sweat
16 Jul 2016, 11:33
Daca scoti fisa de la bujia cilindrului cu pricina motorul are o schimbare de turatie? banuiesc ca pot fi probleme la aprindere sau injector. Daca sunt probleme la aprindere scoaterea fisei nu ar trebui ca modifice tremuratul motorului. Daca este din injector probabil ca are momente cand nu lucreaza deloc si momente cand lucreaza rau, o modificare a tremuratului motorului este simtita. Sunt curios cum s- a rezolvat
claudiuc
12 Sep 2016, 14:34
Salutare, e cineva de prin apropiere de Ploiesti care sa-mi faca si mie o diagnosticare Clip?
Imi porneste greu (a 3-a sau a 5-a cheie) solnita in diminetile reci si as vrea sa vad de unde vine buba.
Mersi!
psychoo
12 Sep 2016, 17:33
Senzorul de turatie, motorasul pas cu pas, bobina de inductie crapata sau releul pompei de benzina.
Indiferent care din cele de mai sus e cauza, pe tester nu va aparea informatie relevanta pentru a descoperi cauza exacta.
Ia-le in ordine, verifica-le pe toate si pana la urma va porni.
Bafta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.