pais_valenciano
31 Dec 2013, 09:51
Salutare baieti, Dacia unui prieten tocmai ce si-a dat duhul in parcare dupa ce bineinteles si-a adus propietarul acasa
, adica daca da la automat la inceput electromotorul face clant se invarte un pic, luminile la bord da se se stinga, pe urma iar face clant, iar invarte un pic si tot asa cateva secunde dupa care bendixul face numai clant, clant, clant
sa fie bateria descarcata sau are probleme la electromotor?
val2011
31 Dec 2013, 10:06
Sa incerce cu o alta baterie buna. Atunci o sa stie sigur.
salut,
eu cred ca bateria a murit, încerca sa pui pe redresor și vezi după aia sau pune o baterie buna și vezi dacă face la fel.
LA MULTI ANI.
megyes raul
16 Apr 2014, 12:33
Salutare!
Revin si eu cu o problema asemanatoare, doar ca sunt aproape sigur ca electromotorul e de vina...
Se da o Dacia 1310 nepornita de vreo 6 luni cu bateria,clar, descarcata. In ideea de a o porni cat mai rapid, am incercat sa o pornesc luand curent de la masina de zi cu zi(baterie de 60A). Ii dau o cheie(defapt mai multe) si vad ca motorul se invarte foarte slab...Am curatat toate contactele, bornele etc, fara rezultat.
Am demontat electromotorul si l-am probat direct la baterie(cea buna), se invarte el destul de slab... L-am facut bucatele si ,aparent, era destul de unsuros pe interior, iar rotorul se invartea destul de greu in bucsa din capatul de catre volant.
Acum vin intrebarile: Ma gandesc ca am nevoie de bucse noi, nu?
Exista vreo sansa sa fie stricat rotorul?(in ideea ce la ultima pornire totul a mers perfect)
Era sa uit, vorbim de electromotor 'tip vechi', romanesc...
ChrisSs
16 Apr 2014, 16:26
Schimbi bucsile ca sunt foarte ieftine (undeva la 5 lei) , si apoi vezi ce face.
Si daca tot l-ai facut bucati poti schimba si periile cu ocazia asta.
Poate te ajuta si tutorialu
asta facut de domnul bygy.
PH-06-BOA
20 Apr 2014, 19:34
De unde stii ca electromotorul nu se invarte cu turatia normala? Cand iei curent de la alta baterie, daca nu sunt cabluri groase si scurte, se va pierde mult prin ele, chiar de mai ai si pe masina baterie. Bucsile nu sunt o cauza, decat daca sunt ovalizate la interior si rotorul atinge de stator. Uita-te pe stator sau pe rotor, si vezi daca a atins intre ele. Daca atige, la turatie se poate si inrosi, scurtcircuitand bobinajul din rotor. Masoara izolatia la rotor. Vezi si capetele bobinelor, daca nu sunt desprinse din "stegulete" , si refa-le cositorindu-le. Curent se poate pierde si prin contactele de la starter (din solenoid), perlandu-se capetele celor doua suruburi de cupru, sau clema de contact se gaureste. Roteste cu 90 de grade, ambele suruburi, prin slabirea piulitelor si impingerea lor in interior, pana permite rotirea, ca sa-i schimbi pozitia. Va fi ca noi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.