Hai ca sa reinvii topicul asta, dupa 3 luni de pauza, si sa va anunt:
io-l vazuuuuuuuui aziiiiii!
Azi fu prezentat in premiera in Germania, si fusai la un dealer Honda ca sa-l vad. Sa si povestesc ce vazui azi?
In primul rind, trebuie sa spun ca in ceea ce priveste cel putin designul, masina e cu vreo 5 ani fata de masinile obisnuite care apar azi pe piata. E
altceva. Chiar nu sint fan Honda, si inafara de Prelude nu imi place nici un model de la ei, dar cu masina asta, Honda cred ca impune noi standarde pe piata in ceea ce priveste designul. Repet (pentru ca simt nevoia),
e altceva, si spun asta in sensul bun al cuvintului. Pot sa spun ca... contrar obiceiului, e o masina care arata mai bine in realitate decit in poze.
Sper sa nu intelegeti gresit, nu sint innebunit dupa masina (dupa Civicul asta adica), si oricum cred ca tot BMW 1, Audi A3 Sportback sau Mazda 3 as lua daca ar fi sa aleg o masina din clasa asta... dar Civicul nou te cam face sa intorci capul dupa el cind il vezi pe strada. Cam ai impresia ca e inca un concept-car cind il vezi, care de fapt ar fi trebuit sa apara peste vreo 3 ani pe piata. E o masina cu care ai nevoie de un piculete de timp ca sa te obisnuiesti.
La dealerul la care fusai eu azi (un autohaus mai micut) nu erau decit 2 masini, un diesel de 2,2 si 140 CP, si un benzinar de 1,8 si tot 140 CP. Despre exterior as mai spune ca arata foarte interesant evacuarile de la esapament, (dar nu vreau sa ma gindesc cit or costa cind masina iese din garantie), proiectoarele care au cam aceeasi forma cu evacuarile, si plasticul transparent dintre faruri, care in ciuda faptului ca e plastic, nu lasa o impresie de "ieftin".
Interior:
Destul de ciudat dar si interesant in acelasi timp, de fapt toata masina e o combinatie de ciudat si interesant, si nu prea stii ce reactie sa ai prima data inafara de aceea de curiozitate mare.
Locurile din fata nu mi se par extrem de confortabile, mai ales ca mie mi se par scaunele extrem de inalte, chiar si cu ele lasate la maxim. (ori sint eu bolnav sa stau cu picioarele aproape intinse la volan). Volanul (ciudat) se regleaza doar pe inaltime. Parasolarul vine mult prea in jos, foarte foarte aproape de volan, cred ca trebuie sa fie foarte incomod sa conduci cu el lasat.
Bancheta din spate la fel mi se pare foarte inalta, si pasagerii cu peste 1,83 m risca sa dea cu capul in plafon la hopuri.
Culmea, in masina asta, cu scaunul soferului dat la maxim in spate si lasat la fel la maxim (pozitie de condus de om dement), mai are cineva loc in spatele meu. Dar eu nu imi gasii o pozitie la volan care sa ma entuziasmeze prea tare.
Destul de frumos si ingrijit lucrat interiorul, cu toate ca mi se pare ca arata mai bine in poze decit in realitate. Nu poti sa vezi "cit baga" (copyright ashu), pentru ca nu vazui pe undeva sa imi arate pe acolo viteza maxima trecuta pe bord, ci doar turometrul e vizibil, restul indicatoarelor fiind plecate la culcare la ora aia.
.
Se intra foarte usor in masina, despre locurile din fata nu e ce sa se discute in privinta asta, iar pe locurile din spate, in ciuda usii cu o forma mai aparte, se poate intra foarte usor. Vederea pasagerilor din spate e cam limitata din cauza stilpului din spate al caroseriei, si a spatarului care e amplasat cam in spate.
Schimbatorul de viteze vine bine la mina, nu trebuie sa intinzi mina dupa el nici cind e sa stai mai "rastignit" la volan. Un detaliu care imi placu, printre altele: scobitura din maciulia schimbatorului, facuta in partea posterioara a acestuia.
Ah, inca ceva: un eventual client trebuie sa aiba grija ce solutie isi alege atunci cind vrea sa stearga plasticul care vine pus peste turometru si peste plansa bordului de fapt, pentru ca am impresia ca ramin foarte usor urme pe el atunci cind e sters.
Una-ntr-una, o masina interesanta care merita vazuta, si care te face sa te gindesti ce raspuns or sa gaseasca firmele celelalte care au modele in categoria asta. Se poate sa mai fi uitat eu cite ceva, sau sa nu ma fi uitat prea bine la masina si sa fi scapat intr-adevar vreun detaliu, sint curios ce or sa spuna si altii care vor vedea masina asta si vor avea chef s-o "pipaie".
Pretul pe Germania la Civic incepe de la 15.950 €.
P.S: uitasem, cele 2 masini pe care le vazui eu aveau jante una din ele pe 18, si cealalta pe 19 țoli.
. Nu erau stock, dar aratau frumos.
P.P.S: Citamai postuuuuuuuuuuuuuuu.