Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nivel temperatura motor trece de 4 linii functie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
DomnulK
Salutare!
Aseara, mergand ca un batiscaf prin lacurile Bucurestiului, la un Stop, constat ca nivelul temperaturii motorului trece de jumate.Moment in care ma trec toate transpiratiile.Plec de la stop si in circa 300 de metrii isi revine.La un alt stop, patesc aceeasi chestiune.Doar ca ast adureaza de obicei mai mult si ma si vedeam cu motorul fiert.
De la ce se putea sa creasca asa temperatura?
S-o fi ars electroventilatorul,ca sigurantele sunt ok.?
klaus
Pai i-ai facut verificare daca porneste? Tii la relanti vreo 10 minute si ar trebui sa porneasca ventilatorul. Daca nu porneste, cauti cauza...
99AIM
La mine azi s-a ivit o problema serioasa cred eu si anume la bord temp la motor urca ff greu la 4 linii si la 2 trebe sa merg cam 10 min sa urce. Pana acum se incalzea destul de usor adica ieri.
Ceea ce e mai interesant este ca la rulaj afara constant la 100km/h din 4 liniute am ramas cu 2 iar dupa ce am oprit si repornit erau iar 4.
Cred ca e ceva neclar la detectorul de temp caci radiatorul pare la aceeasi temperatura constant in mers.
Ghost
Daca ati avut masinile prin service verificati daca e conectat ventilatorul. Eu l-am gasit intrerupt dupa o astfel de vizita...
calin.c
sonda de temperatura apa defecta
am patito si eu
zoso
QUOTE(RamboX @ 6 Oct 2005, 19:11)
La mine azi s-a ivit o problema serioasa cred eu si anume la bord temp la motor urca ff greu la 4 linii si la 2 trebe sa merg cam 10 min sa urce. Pana acum se incalzea destul de usor adica ieri.
  Ceea ce e mai interesant este ca la rulaj afara constant la 100km/h  din 4 liniute am ramas cu 2 iar dupa ce am oprit si repornit erau iar 4.
  Cred ca e ceva  neclar la detectorul de temp caci radiatorul pare la aceeasi temperatura constant in mers.
*



Am patit si eu aceleasi chestii, respectiv: incalzire ff grea ( dupa aprox 20 km mers pe centura au aparut 4 linii, pana atunci - 2) si scadere nivel temperatura de la 4 la 2 linii in timpul mersului;
ceea ce este interesant:
- am masina din feb, deci am trecut cu ea prin frig si nu mi s-a intamplat
- aceste indicatii ale computerului de bord au aparut la 1-2 zile dupa revizia de 15k km; nu pot decat sa ma intreb daca nu exista o legatura intre cele 2.

klaus
Verificati termostatul.
bmjean
Am si eu o intrebare (problema sper sa nu fie)?

Cand am luat masina la inceputul lui august, dupa ce opream masina auzeam ventilatorul ca mergea si dupa ce opream motorul (temperatura mediul ambiant cca. 25C), dupa cca. o luna si pana in prezent (desi trecand de rodaj) avand acceasi temperatura exterioara si conducand mai forjat nu am mai auzit ventilatorul.
Mentionez ca martorul de la bord nu arata peste patru linii. Nivel lichid racire la mijloc intre max. si min. Sa ma ingrijorez sau nu?
hash
QUOTE(bmjean @ 16 Oct 2005, 20:06)
racire la mijloc intre max. si min. Sa ma ingrijorez sau nu?
*



Masina merge, led-uri stinse, condu-o si nu-ti mai bate capul !
G.R.
Dacă mergi mai forjat, radiatorul este răcit de curenții de aer, practic ventilatorul pornește mai repede în condiții de circulație în oraș, sau circulație pe drum accidentat cu viteză redusă.
fizzo
QUOTE(bmjean @ 16 Oct 2005, 19:06)
Am si eu o intrebare (problema sper sa nu fie)?

Cand am luat masina la inceputul lui august, dupa ce opream masina auzeam ventilatorul ca mergea si dupa ce opream motorul (temperatura mediul ambiant cca. 25C), dupa cca. o luna si pana in prezent (desi trecand de rodaj) avand acceasi temperatura exterioara si conducand mai forjat nu am mai auzit ventilatorul.
Mentionez ca martorul de la bord nu arata peste patru linii. Nivel lichid racire la mijloc intre max. si min. Sa ma ingrijorez sau nu?
*



aceeasi chestie am observat-o si io la loganelul meu,de ceva timp nu mai aud ventilatorul blestemat.....
oricum toate indicatoarele sunt ok....
acum un prieten de-al meu are un laureate si la ala daca merge din parcare pan' la paine porneste ventilatorul... care-i smecheria? sau din cauza ca are aer conditionat, ventilatorul e setat sa porneasca mai repede??? unsure.gif
AL
simplu...la cele cu AC ventilatorul ala e muuuuult mai mare...mai barosan... mai baban... mai puternic si, ca urmare, mai zgomotos.... concluzie, si la tine porneste la fel de des, dar nu-l auzi asa de clar... wink.gif

nu va mai framantati... cititi si informatiile utile despre Logan... ca sutn acolo niste limite de declansare...
Ange_L
Salut,

Am si eu o problema cu temperatura apei. Aseara apa a urcat la maxim, cel putin asa arata, dar ciudat a fost ca nu a pornit ventilatorul, toate becurile in bord erau oprite. Am oprit repede masina, am stat vreo 3 minute si am pornit din nou. Apa a fost la 4 liniute, apoi iar a urcat la maxim (in mai putin de 1 minut). Motorul mergea normal, lichid de racire are. Ce anume poate sa fie, sa merg cu ea la service sau nu, ca mai am putin si iese din garantie.
Ce sa fac?
Mersi anticipat
LucVer
Fa o vizita la service!
Probabil ti s-a "imbolnavit" senzorul!
klaus
QUOTE(Ange_L @ 24 Oct 2005, 10:53)
Aseara apa a urcat la maxim, cel putin asa arata, dar ciudat a fost ca nu a pornit ventilatorul, toate becurile in bord erau oprite. Am oprit repede masina, am stat vreo 3 minute si am pornit din nou. Apa a fost la 4 liniute, apoi iar a urcat la maxim (in mai putin de 1 minut). Motorul mergea normal, lichid de racire are. Ce anume poate sa fie, sa merg cu ea la service sau nu, ca mai am putin si iese din garantie.
Ce sa fac?

Sa verifici sigurantele din cutia de sigurante din compartimentul motor.
Sa verifici releele din aceeasi cutie (in special cel de ventilator)
Sa verifici mufa ventilatorului (daca e introdusa cum trebuie).

Cum esti pe garantie, poti face o vizita in service sa-ti verifice aceste trebulite.
Dar intai verifica totusi sigurantele din cutia de sigurante din compartimentul motor.
Kingman
Ar putea sa fie si de la ulei? Intreb asta pentru ca la mine au aparut problemele dupa ce am schimbat uleiul. Merg relativ... normal (spre forjat) si cand merg e ok, sta in 4 liniute. dupa care cand ma opresc creste la 6-7 liniute si dupa vreo 20 secunde porneste si ventilatorul. Da o rafala mai violenta asa, dupa care se reduce la 4 liniute iar. Daca stau mai mult la stop, in cam 1 minut creste iar. Mi-e frica foarte tare sa nu fie de la asta, pentru ca nu am pus ulei Dacia de-al lor. Adevarul este ca dupa ce am pus pe asta al meu masina a inceput sa meraga mai frumos, nu mai huruie.. toarce. Insa mi-a zis unul de la service ca in alte cazuri cand nu a pus ulei de-al lor, a facut spume si nu mai stiu ce. Si mai pierd si garantia pe deasupra..
klaus
Asa cum zice la http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...post&p=17055343 , la 6 liniute temperatura agentului de racire este de 105 C. De la 102 C trebuie sa porneasca ventilatorul pe viteza mare. Deci la tine porneste direct pe viteza mare.
Ori ai o problema cu mufarea rezistentei ventilatorului, ori cu releul de viteza mica GMV.
Si in mod sigur trebuie sa ai 2 viteze la ventilator, pentru ca ai AC.
Ange_L
QUOTE(Kingman @ 25 Oct 2005, 11:40)
Ar putea sa fie si de la ulei? Intreb asta pentru ca la mine au aparut problemele dupa ce am schimbat uleiul. Merg relativ... normal (spre forjat) si cand merg e ok, sta in 4 liniute. dupa care cand ma opresc creste la 6-7 liniute si dupa vreo 20 secunde porneste si ventilatorul. Da o rafala mai violenta asa, dupa care se reduce la 4 liniute iar. Daca stau mai mult la stop, in cam 1 minut creste iar. Mi-e frica foarte tare sa nu fie de la asta, pentru ca nu am pus ulei
*



Si eu am inceput sa am probleme de genul asta tot dupa ce am schimbat uleiul. Chestia ciudata este ca ajunge la 6 liniute foarte repede atunci cand merg cu viteze sub 30 Km/h, iar daca merg mult asa ajunge la 10 liniute, sta 3-4 sec, si apoi iar coboara la 6 liniute. Am verificat ce a spus Klaus si totul este ok. Am fost astazi pana la Arad si inapoi si cu viteza de croaziera (100-110 km/h) si nu a trecut de 4 liniute, in schimb in oras nu stiu ce sa ii fac. poate a mai patit cineva asa ceva. Iar ventilatorul porneste cand merg incet foarte des si pe durata scurta, maxim 30 de sec. Am stat ieri pe loc vreo 5 minute, si a pornit la sfarsit de 4 ori in nici 2 minute. M-am uitat la vasul de expansiune imediat dupa ce a avut 10 liniute si lichidul era ok, nu fierbea nimic. Sper sa nu omor motorul pana ajung la service
klaus
Poate sa fie si de la ulei. De la lipsa lui.
Kingman
pai nu, ca tocmai am schimbat uleiul acum 1 saptamana. deci de la asta nu poate sa fie. deci pot sa ma duc linistit la service.
Sfatos
Salve baieti! Nu am mai intrat de mult pe forum, iar acum am dat de o chestie care mie mi s-a intamplat astfel:
Dupa accidentul despre care v-am povestit si costurile pieselor bagate de dealer pe facturi, in ianuarie 2005, in vara vin in Bucuresti pe caldurile alea si ma trezesc ca imi fierbe motorul, adica a fiert sigur pentru ca temperatura a ajuns la maxim si mi s-a aprins si LED-ul de apa si cine stie de cand statea aprins ca eu nu prea aveam pana atunci obiceiul sa ma uit pe bord. Masina se comporta normal, tragea ca lumea, deci nu a avut nici un simptom ciudat, decat ca nu mai baga aer rece AC-ul si se auzea un tiuit la compresorul acestuia daca era pornit.
Am sunat la 0248/500500 si au venit cei de la Cobalcescu in 40 de minute. S-a uitat baiatul si a zis ca termocupla e de vina, adica s-a dus, m-a urcat pe rampa si m-a dus la service unde intr-o juma' de ora mi-o reparara. Am platit 935.000 de mii toata treaba, pentru ca am uitat cartile de garantie la Constanta, dar asta nu-i nimic. I-am intrebat daca motorul nu s-a dus si trebuie facut ceva la el: chiulasa, supape etc, iar baietii mi-au zis ca daca nu mi s-a aprins si LED-ul de ulei nu este nici o problema. Si nu a mai fost intr-adevar. Totusi, de atunci, pe ploaie, in aglomeratie si stat mult la stopuri patesc aceeasi treaba, mai urca temperatura la 6 (sase) linii, dar acu' nu pot sa stiu daca asa facea si cu termocupla veche, pentru ca v-am spus ca nu prea ma uitam pe bord pana atunci, dar nu am mai avut alte probleme.
Cei de la Cobalcescu, dupa ce mi-au facut-o, m-au intrebat daca nu cumva am avut-o lovita pe fata pentru ca radiatorul este nou, iar termocupla este cea veche, cu care s-a fabricat masina si s-ar putea ca din cauza asta sa ma fi lasat pentru ca a suferit un soc la accident si nu a fost schimbata. Cand le-am spus unde am reparat-o (la Constanta) au raspuns de genul: "Aaaa, la Constanta, atunci se explica situatia. De curiozitate sa va duceti la asigurari si sa va uitati pe factura, pentru ca precis v-au trecut termocupla in reparatie, dar de pus pe masina nu au pus-o!"
Hai ca v-am plictisit destul. Sanatate si sa vi se-nvarta rotile.
99AIM
Foarte posibil la cat sunt de nenorociti sunt aia,mie pentru schimbat bara spate+vopsit mi-au cerut 12 mil si cred ca as fi dat daca nu vedeam un show la service la vopsitorie cu masina vopsita in nuante diferite.Asa mi-am cumparat-o din oras si am vopsit-o la Daewoo impecabil,tare amabili baietii si buni meseriasi--tot respectul.
A mea nu trecea acum 1-2 saptamani de 2 liniute decat la semafoare dar ieri vad ca si-a revenit caci la dealerul asta naspa nu a putut sa spuna ce are,ba senzor ,ba termostat ...
bine ca nu mi-a desfacut-o ca cine stie ce-i facea.
Ange_L
Salut,

Am fost si la service de 2 ori. Prima data au pus tester-ul pe masina, a mers motorul 10 min si totul a fost ok, ventilatorul cupla la 98 grade si se oprea la 94, temperatura la apa era de 4 liniute. Am plecat impreuna cu electricianul de la service sa vedem in trafic cum sta treaba. Nu am apucat sa iesim bine din service ca temperatura apei a si urcat la 7 liniute, apoi dupa ceva timp la 10 (maxim). Au demontat bordul, au pus altul si au tras repede concluzia ca este de la bord, au facut comanda gata. Astazi am fost sa-mi schimbe bord-ul dar inainte de asta masina a mers 30 de minute si temperatura nu a trecut de 4 liniute. Am pus testeru-ul pe masina si am plecat sa facem iar o tura in trafic. Pe drum temperatura a sarit la 7 liniute de mai multe ori, teste-ul indicat diferite valori intre 93 si 97 de grade. Am ajuns inapoi la service si toti au spus ca este un scurt, ca sunt ceva fire "de masa" la bord. Intrebarea mea este de ce sare temperatura numai la viteze mici, iar la viteza mai mare de 50-60 km/h sta normal la 4 liniute. Daca ar fi un scurt ar sari temperatura si la viteze mari, nu numai la viteze mici. Daca stiti, aveti vreo idee, vo rog sa-mi dati si mie un sfat.
ICET
QUOTE(Ange_L @ 25 Oct 2005, 15:35)
Si eu am inceput sa am probleme de genul asta tot dupa ce am schimbat uleiul.
*


Zici ca toata treaba a inceput dupa ce ai schimbat uleiul,nu?De ce nu schimbi inca o data uleiul,cu unul 5w30 sa zicem si sa vezi daca mai creste nivelul temperaturii la bord?
wizard
QUOTE(Ange_L @ 10 Nov 2005, 20:03)
Salut,

Am fost si la service de 2 ori. Prima data au pus tester-ul pe masina, a mers motorul 10 min si totul a fost ok, ventilatorul cupla la 98 grade si se oprea la 94, temperatura la apa era de 4 liniute. Am plecat impreuna cu electricianul de la service sa vedem in trafic cum sta treaba. Nu am apucat sa iesim bine din service ca temperatura apei a si urcat la 7 liniute, apoi dupa ceva timp la 10 (maxim). Au demontat bordul, au pus altul si au tras repede concluzia ca este de la bord, au facut comanda gata. Astazi am fost sa-mi schimbe bord-ul dar inainte de asta masina a mers 30 de minute si temperatura nu a trecut de 4 liniute. Am pus testeru-ul pe masina si am plecat sa facem iar o tura in trafic. Pe drum temperatura a sarit la 7 liniute de mai multe ori, teste-ul indicat diferite valori intre 93 si 97 de grade. Am ajuns inapoi la service si toti au spus ca este un scurt, ca sunt ceva fire "de masa" la bord. Intrebarea mea este de ce sare temperatura numai la viteze mici, iar la viteza mai mare de 50-60 km/h sta normal la 4 liniute. Daca ar fi un scurt ar sari temperatura si la viteze mari, nu numai la viteze mici. Daca stiti, aveti vreo idee, vo rog sa-mi dati si mie un sfat.
*



ceea ce voi spune este pur si simplu o parere. nu cunosc in detaliui circuitul de la sonda la bord (ma refer la interfatarea intre sonda si disp electronice) insa dupa cum descrii problema pot sa apreciez ca ai un simplu comparator (amplificator operational in montaj de comparator) care iti da batai de cap. deci o problema de interpretare a valorilor de temperatura.

cat despre afirmatia celor din service ca: "sunt ceva fire de masa la bord" pot sa spun ca sunt niste imbecili.

am vazut saracii oameni plecand din service cu slick-uri puse pe dos (dupa cum stiti exista profiluri in anvelopa care antreneaza panzele de apa, ulei, etc). asa ca nu ma mai mira nimic.
klaus
Am si eu o intrebare, mai berbeaca asa, pentru Ange_L:
Dar senzorul de temperatura l-au verificat cei din service?
Stiu ei cumva cam cate iesiri are senzorul ala? Sa zicem una pentru UCE injectie, si una pentru bord...
calin.c
ala nu il verifica nimeni smile.gif
daca pe tester ii arata bine considera ca e stricat ceasul
se poate masura daca este bun cei din service ar trebiu sa stie asta dac a ei nu stiu o sa iti dau valorile si gradele
74r12
Am si eu o intrebare - in special pt DCI-isti

De aproape 1 luna de cand am masina, n-am observat sa fi pornit vreodata motoventilatorul de pe radiator.
Temperatura motor e normala, dupa ce se incalzeste motorul (ceva mai greu - fiind 1,5 DCI), sta constant la 4 liniute.
Oare e normal ca din cauza frigului sa nu fie nevoit motoventilatorul sa se porneasca?
Mentionez ca de la cumpararea masinii (11 nov.) si pana in prezent, temperatura de afara a fost in medie in jur de 3-4 grade.
hash
QUOTE(74r12 @ 6 Dec 2005, 11:43)
Am si eu o intrebare - in special pt DCI-isti

De aproape 1 luna de cand am masina, n-am observat sa fi pornit vreodata motoventilatorul de pe radiator.
Temperatura motor e normala, dupa ce se incalzeste motorul (ceva mai greu - fiind 1,5 DCI), sta constant la 4 liniute.
Oare e normal ca din cauza frigului sa nu fie nevoit motoventilatorul sa se porneasca?
Mentionez ca de la cumpararea masinii (11 nov.)  si pana in prezent, temperatura de afara a fost in medie in jur de 3-4 grade.
*



Eu am MPI. Masina o am din octombrie si nu mi-a pornit electroventilatorul decat de 2 ori, odata cand stateam la coada sa intru la Carrefour (stat mult pe loc, pornit si mers 2-3 metri, iara stat etc). si a doua oara cand am frecat-o mult pe loc incercand s-o 'infig' intr-un loc mai ingust. Caldura a stat tot timpul pe maxim cu ventilatorul pornit, presupun ca s-a racit prin habitaclu si, cu ce ventilatie s-a facut la drum intins, a fost de ajuns.
klaus
Pt. 74r12: Stai linistit, ca porneste. Doar ca este mai silentios decat cele de pe berline si DSN/SLZ, si de-aia ti se pare ca nu porneste.
Daca nu ti-ar porni, crede-ma pe cuvand ca ar trece de cele 4 liniute apa.
Vilbrokenu'
QUOTE(kAndrei @ 3 Oct 2005, 09:54)
Salutare!
Aseara, mergand ca un batiscaf prin lacurile Bucurestiului, la un Stop, constat ca nivelul temperaturii motorului trece de jumate.Moment in care ma trec toate transpiratiile.Plec de la stop si in circa 300 de metrii isi revine.La un alt stop, patesc aceeasi chestiune.Doar ca ast adureaza de obicei mai mult si ma si vedeam cu motorul fiert.
De la ce se putea sa creasca asa temperatura?
S-o fi ars electroventilatorul,ca sigurantele sunt ok.?
*


Salut si eu am tot laureate. Poti verifica chestia cu motoventilatorul (sau cum io fi zicand) pornind motorul, o scoti din viteza si pornesti clima (cu tot cu ventilatie). Mie asa imi face de fiecare data. Multa bafta si sper sa se rezolve cat mai repede si bine! happy.gif

QUOTE(bmjean @ 16 Oct 2005, 20:06)
Am si eu o intrebare (problema sper sa nu fie)?

Cand am luat masina la inceputul lui august, dupa ce opream masina auzeam ventilatorul ca mergea si dupa ce opream motorul (temperatura mediul ambiant cca. 25C), dupa cca. o luna si pana in prezent (desi trecand de rodaj) avand acceasi temperatura exterioara si conducand mai forjat nu am mai auzit ventilatorul.
Mentionez ca martorul de la bord nu arata peste patru linii. Nivel lichid racire la mijloc intre max. si min. Sa ma ingrijorez sau nu?
*


Stai linistit exect asa am patit si eu. Nu-i nici o problema.
P.S.: In august e mai cald ca in septembrie...

QUOTE(fizzo @ 19 Oct 2005, 14:22)
aceeasi chestie am observat-o si io la loganelul meu,de ceva timp nu mai aud ventilatorul blestemat.....
oricum toate indicatoarele sunt ok....
acum un prieten de-al meu are un laureate si la ala daca merge din parcare pan' la paine porneste ventilatorul... care-i smecheria? sau din cauza ca are aer conditionat, ventilatorul e setat sa porneasca mai repede??? unsure.gif
*


Intotdeauna ventilatorul porneste imediat ce ai dai drumul la clima
ICET
La diesel porneste ceva mai greu ventilatorul,adica se incalzeste mai greu,mai ales pe temperaturi mai scazute(din experienta proprie).Nici la benzina nu porneste asa repede,decat daca prinzi ambuteiaje si stai mult pe loc,chiar si in perioada asta mai rece a anului.
MrGabOne
Salut,

am tot citit pe aici diferite manisfestari dar nu am intalnit la nimeni si faptul ca atunci cand porneste electroventilatorul sa vibreze foarte puternic volanul.

Problema mea este simpla: nu am schimbat absolut nimic, nici ulei, nici nimic si brusc (am vre-o 8700 KM si masina e Laureat din sept 2005) a inceput sa-mi sara frecvent indicatorul de temperatura din 4 linii in 6 si concomitent cu acesta porneste electroventilatorul de zici ca decoleaza (vibreaza foarte puternic) dupa care revine si tot asa.

Voi ce ziceti, in afara de obligatoriu drum in service care oricum o sa-l fac, ce sa le mai zic celor de acolo sa verifice.

merci anticipat
IRONICK
Tu mergi foarte mult prin zone cu praf, mizerie, ..etc . ? Cum arata radiatorul ? Murdar ? Cu nivelul de lichid de racire cum stai ?
madhorsefuzzy
Eu inainte de a merge in service as verifica nivelul antigel-ului. Eu la schimbul de ulei de la 7500km a trebuit sa completez cam jumatate de litru. Ideea e ca la absolut toate Loganurile nivelul antigelului scade fata de cum vine initial din fabrica deoarece instalatia se aeriseste in mers. Mi se pare evident ca daca nivelul este scazut sau sub minim masina sa se incalzeasca si sa trebuiasca sa porneasca mai des ventilatorul.
Daca e cum cred eu cumpara 1l de antigel Glaceol RX tip "D" ~ 14-16RON, completeaza si vezi daca se manifesta la fel. smile.gif

gheghe
Cred ca nu are nici o legatura nivelul lichidului din vas cu cresterea temperaturii motorului. Pana mai este putin lichid in vas, circuitul de racire are aceeasi eficienta, numai riscul de a ajunge aer in instalatie creste. Alta e cauza.
klaus
Ca sa elimin o cauza de ingrijorare: avand in vedere ca ai laureate, inseamna ca ai AC, deci instalatia de racire are un ventilator cu 2 viteze.
A doua viteza intra in actiune peste un anumit nivel de temperatura, si vibratia aia de o simti este oarecum normala atunci cand iti intra in functiune si a doua viteza.

Insa este anormal sa ajunga la temperaturile alea. Asta indica in genere fie un termostat stricat, fie un circuit de racire neetans (ia verifica cat de bine sta capacul ala la vasul de expansiune) sau, in cazul cel mai nefericit, o problema la pompa de apa.
Sau in cazul cel mai fericit o problema cu siguranta/releul de la circuitul de viteza mica a GMV-ului.
semit
Va salut..eu am o problema in sensul ca incalzeste greu apa(Logan Dci)..adica ajunge la 2 liniute sta o infinitate sa ajunga la 4...si la 4... scade iar la 2..daca nu e turata masina sau nu se mentine aceeasi viteza..acest lucru se intampla constant... prima oara am crezut ca e de la frig..dar acum? Un sfat klaus?
PS: mai am un Megane Dci (1.5 DCI-82 cp) care ajunge la temperatura de lucru cam la jumatatea distantei parcurse fata de Logan...
DFA
Variația temperaturii motorului 1.5dCi de pe Logan este cât se poate de normală și se datorează eficienței foarte bune cu care motorul arde motorina și folosește energia degajată de ardere pentru a pune în mișcare pistoanele. Pur și simplu pierderile de căldură în blocul motor sunt mai mici și apa nu apucă să se încălzească nici prea tare și nici prea repede. De aici și faptul că motorul se încălzește încet și se răcește relativ repede, mai ales în regim de oraș.
Nu e un defect și nu trebuie să te îngrijoreze.
Din această cauză pe Logan-ul Diesel au trebuit să pună o aerotermă electrică, pentru că iarna ai fi căpătat foarte greu căldură de la motor.
Faptul că motorul dCi (sper că e 1.5 și nu 1.9 sau mai mare) de pe Megane se încălzește mai repede nu înseamnă că este mai bun unul sau altul, ci diferă reglajele injecției electronice, motorul de pe Megane probabil e de putere mai mare.
semit
multumesc de raspuns... blush.gif
MrGabOne
Salut,

am luat toate sfaturile voastre (IRONICK, madhorsefuzzy, gheghe si normal klaus) si am zis sa incep cu ce este mai simplu, asa ca:

-am verificat nivelul lichidului de racire si SURPRIZA, era foarte aproape de minim asa ca am zis ca urmatorul pas sa fie cumpararea lichidului in cauza. Zis si facut astfel incat am ajuns la un magazin din zona benzinariilor de la Unirea, jos la parter pe coltul unui bloc si am cumparat: Glaceol RX tip D la bidon negru, made in Belgium.

Problema care o am acuma este ca pe el scrie "Concentrat", pe spatele bidonului apar niste proportii de diluare care incep cu 10% pana la 50%, iar din ce am citit pe forum scrie ca nu trebuie diluat. Mentionez ca pe el nu scrie ceva de genul Dacia piesa de origine etc.

Prin urmare am luat o tzeapa in valoare de 19 RON sau nu, si daca nu atunci trebuie diluat cu apa distilata in proportie de x% sau trebuie pus asa concentrat?

Sper ca dupa completarea lichidului de racire sa nu mai persiste problema dar daca nu, atunci trec la faza II - Service-ul smile.gif

10x


P.S.: Later Edit: greseli de dactilo smile.gif
madhorsefuzzy
Pune-l direct asa cum vine el concentrat. Pe el trebuie sa scrie ca este pentru modelele Dacia cu motor Renault incepand de la Supernova. O sa iti intre cam jumatate de litru. Ideea e ca temperatura normala de functionare a motorului este intre 80 si 105 grade cand iti apar 4 liniute. Mai multe aici. wink.gif
MrGabOne
Din pacate cu toate ca am completat tot apar probleme cu cresterea temperaturii si pornirea electroventilatorului pe viteza a ii-a asa ca voi face un drum la service pe Luni dimineata.

Mai merge sa merg cu ea prin oras pana atunci sau mai bine sa o las in parcare, voi ce ziceti?
klaus
Eu zic ca este fie de la releul viteza mica GMV (e un releu ingust din cutia de sigurante de la motor), fie de la mufarea de pe GMV, unde exista o rezistenta pentru viteza mica a GMV-ului (sau sa fie parlita rezistenta)
MrGabOne
QUOTE(klaus @ 12 Apr 2006, 21:30)
Eu zic ca este fie de la releul viteza mica GMV (e un releu ingust din cutia de sigurante de la motor), fie de la mufarea de pe GMV, unde exista o rezistenta pentru viteza mica a GMV-ului (sau sa fie parlita rezistenta)
*




Oricum asta se rezolva in service, corect?
Avand in vedere ca porneste cam odata la 5 minute cand se merge in aglomeratie teoretic pot sa mai folosesc masina pana ajung cu ea in service? sau risc sa mai stric si altceva ?

10x
klaus
Mergi, dar mai cu mila
MrGabOne
QUOTE(klaus @ 12 Apr 2006, 21:36)
Mergi, dar mai cu mila
*




ok, merci si revin cu informatii dupa ce ajung luni in service.
GunX
Am pus eticheta de la Dacia - Glaceol RX tip D - CONCENTRAT - pentru curiosi aici
klaus
pt MrGabOne: verifica in timpul liber mufa care ar trebui sa fie pe coltul stanga sus al radiatorului (adica langa baterie, in partea dreapta sus cum te uiti din fata la motor, asezata pe radiator, spre motor)
In acel colt de pe radiator se afla cutia cu rezistenta pentru viteza mica, din care probabil ca ti-a iesit mufa.
Arunca un ochi...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.