Salut, urmaresc de ceva timp forumul si am decis sa prezint si eu fierul, adica plasticul.
Este vorba de un Renault Megane 1.6 16v din 2008.
L-am cumparat prin octombrie, cand avea aproximativ 111.000 km. Initial am tot cautat un Logan Diesel, dar am luat in calcul toate ofertele.
In cele din urma sunt foarte multumit de masina, motorizarea este buna, nu produce benzina
, dar sunt foarte multumit.
Bineinteles ca are greieri pe undeva prin bord, probabil ca la vara o sa ma ocup de ei.
Este o versiune mai cheala, pentru ca nu are nici macar cotiera, dar o sa ii montez una, tot la vara.
Si inca ceva, consumul mixt in ultimii 1500 kilometrii este in jur de 9l/100km. (pentru ca toata lumea dezbate consumul prin aceasta zona)
)
Cheala gaseai o solenza ieftina. Abreiaj garantat pe viata.
Aia-i plăcuță de frână?
Habar nu am ce e, am facut azi poza, eram grabit. A mea sigur nu e, le-am schimbat pe toate acu` vreo 10 zile.
@corbex
Solenza e prea scumpa, nu-mi ajungeau banii si de taxa.
)
sa o stapanesti sanatos
am avut si eu una ca masina de schimb asta vara si mi a placut, avea 135k, din 2008.
fata de loganul meu 1.4 mi s a parut laser
Felicitari pentru alegere, multi kmp fara problem!
Apropo, motorul e indestructibil. Si n-ai sa gasesti benzinar (macar la acelasi nivel de performante) care sa consume mai putin la 140 km/h.
Bravo! In afara de bobine (daca sunt Sagem, nu Beru) nu prea are ce sa se strice la motor. Ambreiajul e mai sensibil, dupa ce se incalzeste tare. Mi se pare putin cam mare consumul ala mediu, dar presupun ca 80% a fost orin oras.
Asta n-are fulie defazoare?
Ba da, dar pica mai rar decat la faza 1, unde pica iar chiar si dupa ce o schimbi
Poate o fi schimbat-o fostul proprietar. Cine stie... poate lu' Orange i-a facut Renault discount, asa ca intre co-nationali.
QUOTE(cdadan @ 8 Jan 2014, 23:26)
Si n-ai sa gasesti benzinar (macar la acelasi nivel de performante) care sa consume mai putin la 140 km/h.
Poate doar zeronoua teceie
Masina, conform celor de la Iatsa Campina, nu are nicio problema si nici nu a avut.
Consumul pe bord e 8,7, dar am aproximat eu prin adaos
).
Pot sa spun ca sunt multumit de puterea oferita, dar nu am condus foarte multe masini, deci nu stiu prea multe..
)
Urmeaza sa o inmatriculez cel tarziu saptamana viitoare, merge treaba foarte greu, inca nu am primit dovada nerecuperarii taxei de poluare.
@va multumesc pentru urari.
He he, campinean de-al meu
@Cdadan: Alt posesor de masini vechi si prabusite care da-n foc de invidie. Pe tine nu te vede Alex.
Maskatu
9 Jan 2014, 08:48
QUOTE(kissfm @ 8 Jan 2014, 22:23)
sa o stapanesti sanatos
am avut si eu una ca masina de schimb asta vara si mi a placut, avea 135k, din 2008.
fata de loganul meu 1.4 mi s a parut laser
Comparativ cu loganul, cam orice masina este laser. :)Pana si un fiat.
sorin1983
9 Jan 2014, 09:09
QUOTE(Maskatu @ 9 Jan 2014, 08:48)
Comparativ cu loganul, cam orice masina este laser. :)Pana si un fiat.
eventual albea nu? cand vreodata...
octavian.gagu
9 Jan 2014, 09:38
Sa o stapanesti cu placere si ca de la posesor la posesor de 1,6 16V, (ce-i drept a mea e din 2005), ai sa fi absolut incantat cand ai de facut mai ales cate o depasire, cel din fata se apropie din ce in ce mai tare si cand ai calcat acceleratia...se simte. Nu e o masina deosebita, dar te face sa te simti fantastic in ea. Comparativ cu Loganul (nu vreau sa supar posesorii de Logan:P)...pai nu prea ai ce sa compari..
Succesuri ! (cum spunea o mare personalitate inca in viata din pacate)
Am mers cam un an cu Logan 1.5 dci, e mult mai bine in Megane.
@am fost foarte aproape sa cumpar o ascutitoare Grande Punto 1.2.. Si acum ma felicit ca nu l-am cumparat.
)
QUOTE(cdadan @ 8 Jan 2014, 23:26)
Felicitari pentru alegere, multi kmp fara problem!
Apropo, motorul e indestructibil. Si n-ai sa gasesti benzinar (macar la acelasi nivel de performante) care sa consume mai putin la 140 km/h.
Zi zau! Motorul ar fi cum ar fi, dar cutia e varza, la 140 la ora e mult prea turat, si consumul se duce in sus bine.
v-a mancat in dos sa ridicati in slavi 1.6-le, acu' ati dat de
Cutia e aceasi
Pe la 140 pe ceas, ceea ce inseamna ~133 pe GPS ai 4300 de ture. Sa zica cineva ca e in regula treaba asta.
Argoane, Dan e tot un mistocar ascuns, ca tine. Decit glumea. Eu nu glumesc cind spun ca am 4000 de ture la 160. Deci 1.4 16v sacs grupa mare.
espacern
9 Jan 2014, 10:03
Cutia de viteza este aproape unica si rapoartele sunt diferite...functie de multe.
La 1.6 16V cu AC este diferita de aia cu CLIM...de ex.
Este doar o iluzie ca motorul si cutia sunt identice...vezi datele(tipul)inscrise pe ele.
@+
JH3 nu e JH3? Daca tot aia scrie pe ea, poate avea rapoarte diferite?? Cu megan 1.6 cu clima am fost eu si era tot aia turatia la anume viteza.
9 Jan 2014, 11:09:QUOTE(corbex @ 9 Jan 2014, 11:01)
Eu nu glumesc cind spun ca am 4000 de ture la 160. Deci 1.4 16v sacs grupa mare.
Rupe, se potrive pe megan?
Maskatu
9 Jan 2014, 10:10
QUOTE(sorin1983 @ 9 Jan 2014, 09:09)
eventual albea nu? cand vreodata...
Nu chiar. Albea e un fel de logan cu sigla de fiat.
espacern
9 Jan 2014, 10:14
Cutia de viteza se identifica dupa Tip(JB3 de ex) si indice viteza(rapoartele de viteza) cu date de la 001-999.
Tip-ul reprezinta "arhitectura" externa si este comun la milioane de auto dar indicele de viteza se stabileste pentru fiecare masina in parte.
@+
QUOTE(argon @ 9 Jan 2014, 11:07)
Rupe, se potrive pe megan?
Negociem?
QUOTE(espacern @ 9 Jan 2014, 10:03)
Cutia de viteza este aproape unica si rapoartele sunt diferite...functie de multe.
La 1.6 16V cu AC este diferita de aia cu CLIM...de ex.
Este doar o iluzie ca motorul si cutia sunt identice...vezi datele(tipul)inscrise pe ele.
@+
Si daca trec de la AC la clima, ar trebui sa schimb si cutia de viteze?
Neaparat! Asta daca vrei sa faci depasiri.
espacern
9 Jan 2014, 11:49
Daca vrei sa faci modificari poti sa faci ce vrei.
Eu am specificat de montajul de origine,fabrica adica.
@+
QUOTE(corbex @ 9 Jan 2014, 10:01)
Eu nu glumesc cind spun ca am 4000 de ture la 160.
Si la 120 cat ai? Treimii fix?
Am mers si eu cu Solenza 70 si cava de mii, dar turometrul era mai optimist.
R E M U S
9 Jan 2014, 11:52
Are argon un fix cu turatiile mari nemaipomenit. Nu intelege ca si cu cateva sute de ture in minus in a 5-a era o masina super lesinata, de genul logan 1.4 , dar na, romanu mai bine se taraie pe ulite cu masina decat sa consume cu juma de litru in plus de gazolina...
QUOTE(cdadan @ 9 Jan 2014, 12:51)
Si la 120 cat ai? Treimii fix?
Am mers si eu cu Solenza 70 si cava de mii, dar turometrul era mai optimist.
Ezapt! Am pinion de dci, ai uitat?
madhorsefuzzy
9 Jan 2014, 12:23
El da, dar eu nu aflasem.
QUOTE(cdadan @ 9 Jan 2014, 11:51)
Si la 120 cat ai? Treimii fix?
Am mers si eu cu Solenza 70 si cava de mii, dar turometrul era mai optimist.
3000-3100rpm. Same shit si la Mangalia.
La 3500 are ~140.
(mai mult nu am incercat, de fapt, am incercat o data... "in tinerete". Nu mai vreau
)
QUOTE(corbex @ 9 Jan 2014, 12:19)
Ezapt! Am pinion de dci, ai uitat?
Aveam o vaga impresie, dar nu eram sigur.
Vad ca si Iulica are pinion de dci. 140 viteza prea mare. Pe la 145 incep sa se auda dracii iar la 160 se deschide iadul. Drumul se ingusteaza si se vede blurat, ca-n NFS. Nu recomand.
hitman1234
9 Jan 2014, 14:02
cum dreq 140 cu treanta, cand conduceam eu solnita am mers cu suta pana la mare ca mi-era ca-i sare motorul
Ca fost posesor de solenza diesel pot sa va spun ca turatiiile erau urmatoarele :
la 120 kmp aveam 3000 rpm,
la 140 kmp aveam 3500 rpm,
la 160 kmp aveam 4000 rpm,
si mai departe , Dumnezeu cu mila !
Stiu ca vorbeati de altceva, dar m-am gandit sa fiu unpic offtopic
QUOTE(hitman1234 @ 9 Jan 2014, 15:02)
cum dreq 140 cu treanta, cand conduceam eu solnita am mers cu suta pana la mare ca mi-era ca-i sare motorul
Erai cu ochii pe renoaie. Poti fi indus in eroare. Nu sare
D'aia i-am schimbat pinionul. La 100 la ora zici ca esti in telegondola din mamaia.
R E M U S
9 Jan 2014, 14:24
si cand esti in a 5-a si apesi pe pedala aia din dreapta, face ceva motoru', sau baga refrenu, stop. pauzaaaa.
octavian.gagu
9 Jan 2014, 14:37
Remuse...acu depinde
...daca esti pe Aftostrada Soarelui...mai merge din cand in cand sa o mai apesi pe aia din dreapta...dar daca esti pe DN2, faimosul drum cu o banda si jumatate pe sens
...parerea mea e sa ii lasam pe altii sa o calce... Multi o calca pentru ultima oara...asa ca de ce sa le luam placerea?
Cui nu-i convin turatiile, sa-si ia altceva.
)
hitman1234
9 Jan 2014, 14:46
stai ma ca n-ati specificat ca-s ture de tractoare..
QUOTE(cdadan @ 9 Jan 2014, 13:58)
Aveam o vaga impresie, dar nu eram sigur.
Vad ca si Iulica are pinion de dci.
Nop. Io nu am asa ceva.
Cand ajung acasa o sa fac poze... dar undeva pe acolo erau vitezele si turatiile. (+- 10 kmp/h).
Solenza.. deja de la 140 in sus nu mai este masina, e un fel de capcana pe roti (ma rog... nici asa nu o poti numi masina).
Eu am mers cativa kilometri în spatele solnitei lui corbex si am ramas foarte placut impresionat. Stabila, silentioasa, sigura.
E adevarat ca era tractata, da' chiar si-asa..
Ma tragea Catalin mai repede decit putea merge meganul tau singur
R E M U S
9 Jan 2014, 17:51
Corbex, nu te mai recunosc.
Facui test:
80 kmp/h - 2000 rpm in viteza a5a
100 kmp/h - 2800 rpm in viteza a5a
120 kmp/h - ~3200 rpm in viteza a5a
140 kmp/h - ~3500 rpm in viteza a5a
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.