Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: proiect dacia transformata in atv
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
r3d
salut povestea e simpla vreau sa fac de la zero un atv cu piese de dacie.ma gandesc sa-l fac cu fiecare roata independenta.ca sa prind butucu pa cadru m-am gandit sa folosesc bascule inferioare de dacie una sus una jos ca sa nu fiu nevoit ca la bascula superioara sa pun ranfortare in lonjeron.la fel vreau sa procedez cu fiecare roata,doar ca la rotile dupa spate vreau sa pun capat de bara dala tip vechi ca sa pot tine roata dupa spate fixa,pentru ca motorul il voi pune in spate.la directie vreau so fac ca la atv.am un cadru de aprilia de unde pot lua furca ca sa fac directia ca la atv. ce ma framanta pa mine e suspensia,odata ca folosesc bascule inferioare si trebuie sa sudez 2 placbande ca sa prind amortizoru jos.dar mai rau e sus pentru ca vreau sa pun amortizoarele la 45 de grade fata de bascula inferioara.arcurile de dacie nu vreau sa pun pentru ca sunt prea mari in diametru si ocupa mult volum.ma gandesc sa pun arcuri dupa vreo masina straina.iar sus sa confectionez un taler iar in jumatea lui sa pun un teu de amortizor ca sa pot comprima arcu in amortizor,si apoi sa il prind pa cadru.dar problema e rezista?ca e cam subtire tija de la amortizoru de la dacie,si nu vreau ca la prima culisare sa indoaie.cei ce au habar sau care au mai facut asa ceva sunt bine veniti sa vina cu idei poze orice.
4x4
r3d
usor usor m-am apucat de treaba:)
C a t a l i n
O să meargă mai mult cu spatele...
DJ-55-AMC
Nu prea imi inspira incredere acea plat-banda pe care sunt prinse bratele de la suspensie
r3d
e groasa are sa tina plat-banda aia.cadru e mai subtire e din profil de 5
maho
QUOTE(r3d @ 16 Feb 2014, 20:16)
e groasa are sa tina plat-banda aia.cadru e mai subtire e din profil de 5
*


Teava patrata.
Ceva calcule, ai facut ?
4x4
Super suduri r3d biggrin.gif

Tu unde stai pe chestia asta?
payty
dar arcuri nu ii pui? unde se vor sprijini?


mai bine il faci beach buggy cu propulsie pe spate.

In forma actuala banuiesc ca nu vei schimba vitezele, nu?
r3d
legat de viteze voi face o tija mai lunga ca sa duc schimbatoru in fata.nus inginer nus mecanic.decat mi de calcule pa foaie mai bine prefer,masurat de 2 ori si taiat o data.suspensia o voi face in v amortizoarele pus cap la cap in v.astazi am prins basculele spate.cu ajutorul unui capat de bara de dacie model vechii voi face ca roata pa spate sa fie fixa. revin maine cu o poza:)
4x4
QUOTE(payty @ 16 Feb 2014, 21:55)
mai bine il faci beach buggy cu propulsie pe spate.
*




blush.gif

[attachmentid=1627933097]
r3d
mergea sa il fac buggy dar intorcand cutia trebuia sa intorc si grupu si vitezele veneau aiurea.am masurat in seara asta in graba si am vazut ca tija de la amortizoru dupa fata daca ii tai bucata aia filetata si ii dau alt filet pot sa il insurubez intr-un teu de amortizor:).
sorin1983
amortizoare ca amortizoare dar frane?
bv-08-fgm
Frane poate folosi discuri pe toate 4 de dacie,totusi eu nu vad cum va rezolva problema cu schimbatorul ,Cat despre suspensii cauta reglablile de golf 3 sunt subtiri ,arcuri mici si rezistente.

Uite o poza cu ele sa-ti faci o parere fata de cele normale.
r3d
momentan sa-l vad pa roti si dupa aia ma ocup de viteze.dar ideea e cu o tija mai lunga sa duc schimbatoru in fata.o poza cu amortizoru de dacie.trebuie sa filetez pa strung tija amortizorului si sa ii fac un teu cu un taler sa pot prinde arcu.

24 Feb 2014, 17:08:
mai trebuie lucrat la prinderea arcului pa amortizor:)
payty
arata bine. spor.
r3d
care e diferenta dintre planetarele pentru cutie in 4si 5 viteze.stiu ca cele in 5 trepte sunt mai scurte.daca stie careva ce lungime au planetarele in 4 trepte.trebuie sa fac o comparatie sa stiu ce am de facut:)
maho
Planetarele lungi au 660 mm, cele scurte 650.
r3d
multumesc maho.tot mai am nevoie de cativa cm offf:)
Leo0608
misto proiectu. Te-ai asigurat inainte de a te apuca, ca motoru si cutia de viteze merg bine?
r3d
&feature=youtu.be
DJ-55-AMC
Mi se pare bine sa turezi motorul in halul asta cand nu are apa in el aplauze.gif

Macar ulei a-ti pus?
r3d
ulei are:).nui problema il iau la kg motoru,1 leu pa kg.
r3d
cum leg si io releu de incarcare la alternator???ca trebuie sa fac instalatia de la 0
nikuniku
https://www.google.com/search?q=schema+inca...ih=699#imgdii=_
sa ai de unde alege
Babaq139QMB2
Ca o parere zic , ca nu este bine sa strici Dacia , pe o BUGGY , de mers pe la tara pe cimpuri , daca era rentabila facea UZINA (poate ) . wink.gif
val2011
nu aveti ce face
r3d
io n-am stricat nici o dacie:).motoru e scos din ghearele unei macarale care tocmai il arunca in camion,un motoras de 1600 de prin 198x cu o chiulasa de 1300,o axa cu came mai subtire fata de ce am io in masina.si multe piese recuperate de la fier vechi.1,5lei kg de materie prima:))
Babaq139QMB2
Daca nu tai o masina buna de drum , BAFTA cu proiectul , pune ceva poze ca videoul da chix MAI MEREU wink.gif
r3d
&feature=youtu.be


r3d
pareri ceva:d
quick
foarte fain...imi place...vad ca si merge destul de bine...mai ai de l;ucrat putin la estetica, dar nu-l incarca prea mult...si o casca n-ar strica...am urmarit cu interes proiectul tau pt ca am si eu in plan un buggy in viitorul, probabil, mai indepartat....
r3d
estetica nu isi merita bani. il fac frumos pentru ursu din padure smile.gif)
BuggyDacia
Și eu am o Dacia 1310 cu care nu se mai poate circula pe șoșea (e terminată de rugină peste tot, lonjeroanele sub podea nu mai există, dar partea mecanică e bună) și vreau să o transform în buggy. M-am apucat de proiect, am făcut sute de măsurători pentru a putea proiecta scheletul șasiului astfel încât să se potrivească cu tot ce ține de bascule, suspensie, planetare, prindere motor, spațiu suficient pentru două locuri, poziție confortabilă etc.

Lucrul cel mai esențial pentru mine este să-l realizez cu un buget minim.

Scheletul șasiului arată așa în forma actuală după multe modificări de structură și design astfel încât să folosesc un număr redus de profile metalice (12 buc X 6m) fără a-i afecta rigiditatea. În afară de componentele mecanice ce se regăsesc pe mașină, am mai făcut rost (gratis) de încă un set suspensie față (bascule inferioare + superioare, fuzete, amortizoare + arcuri, discuri de frana și etriere) ce vor fi montate pe puntea spate motoare.
Problema schimbătorului de viteze ce trebuie adus în fața motorului nu este dificil de rezolvat. Se prelungește tija care este acționată de levier.

Am ales profile pătrate pentru că sunt mai ușor de prelucrat. La țevi ai nevoie de dispozitiv de curbare și carotă de debitare în unghi pentru realizarea îmbinărilor.
r3d
nu te chinui cu bascule superioare,la bascula superioara trebuie sa ii pui ran fortare exact ca la dacie.asa cu bascule inferioare ai o prindere pa sasiu in 4 puncte.mare grija la pozitia basculei inferioare,daca nu te folosesti exact cotele de la dacie o sa stea roata urat.am vazut ca folosesti punte spate.dc nu faci fiecare roata independenta?
fullhouse
Ce tip de teava patrata ai folosit?
sir2009
Ceva o sa iasa dar ai mare grija la condus.
Bafta.
r3d
profil de 5x5
Leo0608
@BuggyDacia, frumoase desenele realizate cu ajutorul programului Catia.
Pune teava plina de se fac rollcage-urile custom la masinile clasice care se tuneaza ptr curse
Renunta la tevile patrate pentru ca se indoaie ff usor la impact si te face salata printre fiare.
BuggyDacia
@ Leo0608, proiectul e făcut în SolidWorks 2012. Are multe avantaje față de un program în care doar desenezi. Este și user friendly. Poți face inclusiv simulări de contorxiune în funcție de materialul pe care îl alegi. Un alt avantaj semnificativ este că poți genera automat lista cu componentele ce trebuiesc îmbinate prin sudură (dimensiune, unghi de tăiere, cantitate material etc.) https://www.youtube.com/watch?v=DgyrGsAdUPE

Mulțumesc pentru sfat, dar fiind primul proiect de acest gen o să folosesc profil de țeavă pătrată pentru că este mult mai accesibilă și ușor de prelucrat. În caz că găsesc, o să folosesc țeavă plină doar pentru segmentul din spatele scaunelor. Oricum nu intenționez să mă dau cu el peste cap. smile.gif Un alt aspect este și greutatea. Este o diferență semnificativă de greutate între profilul plin și teava pătrată. (Ex: teava pătrată 40x40x3 are 3,33kg/m liniar, la 12 bare de 6m deja am 240 kg greutatea șasiului doar. Dacă profilul plin de 40X40 are 12,56 kg/ml o să avem peste 900 kg numai șasiu... Cele de pe mașinile de raliu sunt din aliaj de aluminium. dar să ne limităm totuși la bugetul celor cu Dacia.

@ r3d
Voi folosi basculele superioare cu tot cu tiranții respectivi. Din cauza unghiului la care este pus, tirantul oferă o rigiditate sporită, plus că nu mai trebuie să fac rost de încă 4 bascule inferioare și să le modific pentru a prinde amortizorul.
Un alt avantaj al tirantului este că pot regla unghiul de fugă astfel încât să se vireze foarte ușor. (Dacă nu este reglat corect învârți foarte greu de volan) La mașinile mai noi, bascula superioară nu se mai folosește, este înlocuită de ansamblul amortizor-arc ce oscilează pe flanșa cu rulment în locul pivotului superior. Așa că se pot folosi liniștit și basculele superioare. (Cu siguranță sunt mult mai solide decât basculele homemade din țeavă care sunt folosite pe majoritatea buggy-urilor)
Am observat la tine că ai fost nevoit să te depărtezi de "lonjeron" cu urechile de prindere pentru basculele inferioare din față pentru a obține un unghi de cădere nul. Nu prea e indicat... cu cât e mai departe cu atât sudura poate ceda mai ușor, iar dacă cedează te dă instant peste cap și vine ATV-ul pe tine.

Nu folosesc punte spate, fiecare roată va avea suspensie independentă iar tracțiunea va fi tot pe spate unde vine motorul.
r3d
versiunea a 2 de ATV
GabenD
Super, mai compact, pare mult mai reusit... de data asta nu te zgarci cu estetica, vad ca merita
stolniceanulucian
Bravo. Mi-au placut mult filmuletele de la primul atv !
r3d
inca se mai lucreaza.ambreaj hidraulic de logan
r3d
2018 inca nu este gata 100 la 100 mereu se gaseste ceva de modificat
https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=nWkdLAqYmeo
maho
"Sign in
to continue to YouTube".
r3d
Inca continui https://youtu.be/4q5vLvDvhK0
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.